eitaa logo
بیداری طلاب
62.1هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پیشنهاد علیرضا‌ پناهیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🚨 فردای عید غدیر را «روز مشارکت سیاسی زنان» اعلام کنید 🔸اولین‌بار در تاریخ بشر، بانوان در غدیر هم‌پای مردان در سیاست مشارکت جدی داشتند 🔸رسول‌خدا(ص) در غدیر، رأی زنان را در کنار رأی مردان در عرصۀ سیاسی، مؤثر قرار داد 🔸بیعت یعنی «مسئولیت‌پذیری مردم، مانند مسئولیت‌پذیری ولیّ‌خدا»؛ در مسئولیت‌پذیری هم فرقی بین زن و مرد نیست 🔸ولایت یعنی مسئولیت‌دادن و عزت‌دادنِ خدا به همۀ مردان و زنان و افتخاردادن به آنها که خلیفه‌الله باشند ــــــــــــــــــ در اجتماع بزرگ بانوان ۱۲۰ کشور در عید غدیر در حرم حضرت معصومه(س): مناسب است که در ایام عید غدیر، یک روز به بانوان اختصاص داده بشود، کما اینکه رسول‌خدا(ص) در غدیر خم هم یک روز را برای بیعت کردن بانوان با امیرالمؤمنین(ع) اختصاص دادند؛ یعنی بانوان، یک به یک آمدند و دست خود را در ظرف آبی قرار دادند که امیرالمؤمنین(ع) از سوی دیگر دست خود را در آن ظرف قرار داده بودند. این معنا خیلی عجیب و عمیق است که اولاً بانوان باید در جریان بیعت شرکت کنند، ثانیاً اینکه تک تک باید با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کنند و این بیعت به صورت نمادین انجام بشود. اینکه در غدیر خم، بانوان در بیعت شرکت می‌کنند، یعنی این اولین بار در تاریخ بشر است که بانوان هم‌گام با مردان، در سیاست مشارکت جدی داشتند. بیعت یک امر سیاسی است. رسول‌خدا(ص) نفرمود که در این مسئلۀ سیاسی، مشارکت آقایان کافی است و خانم‌ها به منزل بروند! بیعت یعنی «من قرار می‌گذارم که ولیّ خدا را یاری کنم» بیعت یعنی «من می‌دانم بدون مشارکت آحاد مردم، کار جلو نخواهد رفت» بیعت یعنی «مسئولیت‌پذیری مردم، مانند مسئولیت‌پذیری ولیّ خدا» و در جریان مسئولیت‌پذیری مردم، فرقی بین زن و مرد نیست. بنده خدمت شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می‌کنم که فردای عید غدیر (یا پس‌فردای عید غدیر) را روز مشارکت سیاسی زنان اعلام کنند. رسول‌خدا(ص) این روز را برای مشارکت سیاسی زنان بنا نهاد و این را در غدیر خم مشاهده کردیم. در این روز بود که رسول‌خدا رأی زنان را دوشادوش رأی مردان، در عرصۀ سیاسی، مؤثر قرار داد. بیعت یعنی پذیرفتن مسئولیت ولایت از جانب مردم. همان‌طور که خداوند در قرآن، مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان را در کنار مشارکت اجتماعی و سیاسی مردان، جداگانه و صریحاً بیان می‌فرماید «الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (توبه، 71) این ولایت عرضی یعنی ولایت مؤمنین بر یکدیگر در کنار ولایت طولی یعنی ولایت ولی‌الله‌الاعظم بر مردم، در کنار هم و مکمل هم هستند. غدیر خم فقط جشن مسئولیت‌پذیری امیرالمؤمنین(ع) به عنوان ولیّ جامعۀ دینی نیست، رسول خدا(ص) فقط به علی بن ابیطالب مسئولیت ندادند بلکه به آحاد امت اسلامی مسئولیت دادند؛ به تعبیر دیگر، ما هم به ولایت منصوب شدیم و همۀ ما نمایندگان خدا روی زمین هستیم. وقتی خلیفۀ رسول خدا(ص) معرفی می‌شود یعنی کار ایشان به عنوان امام این است که همۀ مردم را به جانشینی خدا برساند؛ البته انسان‌ها جانشین خدا هستند ولی این جانشینی باید عملاً تحقق پیدا کند. این افتخار در غدیر خم فقط برای امیرالمؤمنین(ع) نبود که ریاست امت اسلامی را پذیرفت، بلکه ما هم افتخار پیدا کردیم که مسئولیت نصرت امام را بپذیریم و در امر جامعه مشارکت کنیم. اگر بخواهند یک روز را در تاریخ بشریت و در تاریخ اسلام، به عنوان روز مشارکت سیاسی زنان ثبت کنند، روز بیعت زنان در غدیر خم با امیرالمؤمنین(ع) است که یا فردای روز عید غدیر بود یا روز بعد از آن بود. و تجمع شما بانوان همین معنا را می‌دهد. بروید برای همه تعریف کنید که ولایت امیرالمؤمنین(ع) یعنی عزت دادن و احترام گذاشتن برای تک‌تک انسان‌ها، مسئلۀ عزت دادنِ خدا به انسان‌ها است و افتخار دادن به آنها که خلیفه الله باشند و در این‌باره فرقی بین زنان و مردان نیست. این بیعت به حدی اهمیت و ارزش داشت که علت مظلومیت علی(ع) وفاداری ایشان به این بیعت و بی‌وفایی مردم به این بیعت بود. وقتی ما می‌گوییم که «یابن الحسن ما آماده‌ایم که شما تشریف بیاورید» یعنی ما مشارکت خواهیم کرد، ما با تو بیعت می‌کنیم و بعد هم در ادارۀ جامعه مشارکت می‌کنیم. چقدر زیباست که این سنت حسنه در عید غدیر زنده بشود که مؤمنین با هم دست برادری و بانوان با هم دستِ خواهری بدهند و با هم هم‌پیمان شوند. هر یک از ما اگر تک تک بخواهیم برای امیرالمؤمنین(ع) کار کنیم کارمان پرثمر نخواهد بود، بلکه باید با هم باشیم. ۱۶ تیر۱۴۰۲، حرم حضرت معصومه(س) 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار آزادی متحصنان جلوی ساختمان قوه قضاییه شد 🔸دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از دادستان مومن و انقلابی کل کشور خواست تا هرچه سریعتر دستور آزادی متحصنان جلوی ساختمان قوه قضاییه را صادر نماید. 🔸دکتر محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همایش بزرگ حامیان عفاف و حجاب در کرج با اشاره به بازداشت شب گذشته تعدادی از متحصنان جلوی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه خواستار آزادی این افراد شد و از دادستان کل کشور خواست تا حرف مردم متدین و دغدغه مند را بشنود. 🔸وی تأکید کرد: امروز برای همه این سوال است چرا کسی که کشف حجاب کرده آزادانه در جامعه می‌چرخد اما یک مطالبه‌گری که خواسته اش بحق است ولی روش مطالبه‌‌اش شاید جای بحث باشد براحتی بازداشت می‌شود؟! 🔸دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: این روش برخورد با آمران به معروف و ناهیان منکر که همواره حامی نظام، انقلاب و رهبری بودند، مناسب نیست و سبب ناراحتی متدینان می‌شود. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
👓 ❗️ اصلاحیه یادداشت تحصن با دو تیغ افراط و تفریط 🔹 افراطی‌ها کسانی هستند که می‌گویند ق.قضائیه اقدامی برای مجازات خاطیان نکرده و همواره بجای برخورد با هنجارشکنان با متدینین برخورد کرده است! ❗️ درباره این گزاره باید گفت: اگرچه نقدها به ق.قضائیه در موارد زیادی درست است و مثلا نسبت به افرادی که به آمران جسارت می‌کنند یا با تیپ‌های نیمه عریان(نه صرفا کشف حجاب) در معابر حاضر می‌شوند، مجازات و اقتدار ق.قضائیه را مشاهده نمی‌کنیم و صرفا به یک توبیخ یا جرایم نقدی کوچک جریمه می‌شوند! این نقد صحیحی است. اما اینکه گفته می‌شود بی‌حجاب ها را کاری ندارند و متدینین را دستگیر می‌کنند این هم حرف درستی نیست! شما به نظرتان اگر ده مکشفه جلوی ق.قضائیه تحصن کنند قوه آنها را همان روز اول دستگیر نمی‌کند؟! ولی متدینین محترم حدود ۵روز این تحصن را ادامه داده بودند و پس از تشبیهات متعدد قوه به لشکر یزید! با آنها اقل برخورد صورت گرفت! 🔹 نکته بعدی هم اینکه افراطی‌های این مسئله می‌گویند همینکه ما مطالبه حجاب داریم پس تحصنمان قانونی است! به نظر می‌رسد این استدلال نیز صحیح نیست؛ آیا امکان دارد هر قشری برای هر مطالبه به حقی روزهای متوالی جلوی مراکز مختلف تجمع کنند؟! اینطور سنگ روی سنگ بند می‌شود؟! ضمنا مگر تجمعات پرشور به نفع حجاب در ورزشگاه آزادی و میدان امام حسین بارها صورت نگرفت و اتفاقا حمایت هم شد و نشان داد کثرت مطالبه گران حجاب را! چرا این دوستان همان تجمعات را تقویت نکردند؟! چرا شبیه تجمعات واکسن کاری می‌کنند که می‌دانند با آن برخورد خواهد شد؟! آیا احترام به قوانین نظام نشان بصیرت نیست؟! 🔹 اما از آن سو عده‌ای هم اهل تفریط هستند و هرکاری که به نحوی جنبه مطالبه گری داشته باشد را مردود می‌شمارند! ❗️ به نظر می‌رسد حتی اگر با شیوه مطالبه گری این حضرات مخالف باشیم، انتظار این بود که مسئولی ولو در مشاور یا رئیس شعبه پس از چند روز تحصن جلسه‌ای با اینها می‌داشت و به سخنانشان گوش می‌داد؛ اهمیت دادن به مطالبه متدینین و آرام کردن فضای آنان هم مثل حضور در بین سایر مردم است و انتظار بود برای دقایقی این اتفاق بیافتد. 🔹 ق‌قضائیه نتوانسته است فضای متدینین را خوب مدیریت کند و اکنون هم مکشفه‌ها از او ناراضی هستند هم متدینین و این سبب رادیکال شدن فضا می‌شود. چون هر دو گروه از اقدامات قانونی فاصله می‌گیرند و این همان خواست دشمن و هرج و مرج است! که با هرج و مرج نه حجابی خواهد بود نه احکام‌ اسلامی! ❗️ و تنها عامل بازدارنده برخورد قاطع قوه با هتاکهاست! نه لزوما مکشفه‌ها! برخورد قاطع با هتاک و اعلام رسمی و فوری آن که در قانون حمایت از آمران هم دادگاه‌های هتاکها بی‌نوبت و جرایمشان بدون عفو است! همین را اجرا نمایید خود به خود فضا آرام خواهد شد! ❌ مهم مهم مهم: با توجه به اعلام‌ رسمی قوه قضائیه مبنی بر اینکه دادستان تهران میان این حضرات حضور یافته و بارها دعوت از اشخاص شده که با مسئولان جلسه داشته باشند اما آنها قبول نکردند، از همین رو نقدی به مسئولان‌ قوه از جهت عدم دیدار با متحصنین وارد نیست و به نظر می‌رسد متحصنین اصرار بر ادامه این روند داشتند و قولها و دیدار مسئولین نیز دردی از آنان دوا نمی‌کرد! @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🟩برای‌ تبلیغات‌ در‌ بزرگترین‌‌ ⬜️کانال‌خبری‌تحلیلی‌حوزه‌با 🟥۹۰۰۰۰جمعیت‌روی‌‌کلمه‌‌تبلیغات‌ بزنید ❌تبلیغات‌ ۱۰صبح‌‌تمام‌خواهد‌‌شد
🛍 مرکز فروش زیورالات .🎁 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 بهترین جنس و کمترین قیمت 💥 💥 ✨✨✨رنگ ثابت و ضد حساسیت✨✨✨ ارسال به سراسر کشور ✈️ ✅تخفیفهای ویژه💯 😎حتما عضو شوید.💍❤️ ادرس کانال: https://eitaa.com/joinchat/4277534733C69e848c1e5 🏃‍♀سریع عضو شین تا تبلیغ پاک نشده🏃‍♂
🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «یَلزَمُ الوالِدَینِ مِن عُقوقِ الوَلَدِ ما یَلزَمُ الوَلَدَ لَهُما مِن العُقوق. همان گونه که فرزند نباید به والدین خود بی احترامی کند، والدین نیز نباید به او بی احترامی کنند. من لایحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج3، ص483، ح4705 ✅ چه عاملی انسان را از انسانیت دور کرده و به حیوانیت نزدیک می کند؟ 🔻امام خامنه ای: گناه‏، انسان را از اوج اعتلاى انسانى ساقط مى كند. هركدام از گناهان، ضربه اى به روح انسان، صفاى انسانى، معنويت و اعتزاز روحى وارد مى آورند و شفّافيت روح انسان را از بين مى برند و آن را كدر مى كنند. گناه‏، آن جنبه ى معنويتى را كه در انسان است و مايه ى تمايز انسان با بقيه ى موجودات اين عالم مادّه است، از شفّافيت مى اندازد و او را به حيوانات و جمادات نزديك مى كند. ۱۳۷۵/۱۰/۲۸ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻حجت الاسلام و المسلمین تسخیری، علامه جعفری، استاد برجسته عرفان و فلسفه حجت الاسلام و المسلمین یزدان پناه و دکتر پارسانیا برگزیدگان ویژه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی 🔹اخلاق، ادیان و عرفان محمدرضا اسدی، «الگوی تحقق عدالت اجتماعی در اسلام و مسیحیت؛ مطالعه موردی: گفتمان انقلاب اسلامی ایران و الهیات رهایی بخش آمریکای لاتین» مریم‌السادات رضوی، «بررسی تولید غذاهای اصلاح شده ژنتیکی از منظر اخلاقی با تأکید بر منابع اسلامی» 🔸تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی کمال‌الدین نیکنامی، «شیوه‌های روش‌مند بررسی میدانی در باستان‌شناسی» امین محمدی، «عوامل بحران در نظام پرداخت حقوق و مزایا پس از انقلاب مشروطه» 🔹حقوق محسن نیک‌بین، «جایگاه و کارکرد اصول کلی حقوق در حقوق بین‌الملل سرمایه‌گذاری» مهدی مرادی برلیان، «دولت مدرن اسلامی» 🔸 زبان، ادبیات و زبان‌شناسی محمد حسن‌دوست، «فارسی باستان» 🔹علوم اجتماعی و علوم ارتباطات مهشید طالبی ، «حکمرانی آب در ۵۰ سال اخیر و تأثیرات اجتماعی و سیاسی آن بر جامعه» (با تمرکز بر طرح انتقال بین حوضه‌ای دز 🔸علوم اقتصادی، مدیریت محمد توحیدی و سیدعباس موسویان، «بورس‌بازی از نگاه شریعت» 🔹علوم تربیتی، روان‌شناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی خسرو باقری نوع‌پرست، «عاملیت انسان: رویکردی دینی و فلسفی» ضحی حاجی‌ها، «کشف فرآیند وسوسه، لغزش و عود در زنان سوءمصرف کننده مواد و  طراحی بسته پیشنهادی پیشگیری از عود: یک مطالعه نظریه زمینه بنیاد 🔸علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای محسن مهاجرنیا «غیبت امام عصر و تکوّن دانش سیاسی شیعه» سیدمحمدصادق کاظمی «مبانی و الزامات انتخابات در فقه سیاسی شیعه» 🔹 فقه و اصول حمید واسطی، «اجتهاد تمدنی: چیستی، چرایی چگونگی» 🔸فلسفه، منطق و کلام محمدعلی مبینی «خدا، ارزش، عقلانیت» 🔹 مطالعات نظری فناوری اطلاعات، کتابداری مرتضی محمدی استانی، «طراحی فرانمای ریزداده‌ای نسخه‌های خطی بافت اطلاعاتی ایرانی-اسلامی و بررسی واکنش موتورهای کاوش وب به پیشینه‌های مبتنی بر آن» 🔸مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) محمدهادی حمیدیان «صورت‌بندی و بررسی عقل‌ورزی در نظریه ولایت فقیه»   🔹 مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی محمدرضا مریدی «گفتمان هنر اسلامی مدرن: مطالعه جامعه‌شناختی هنر مدرن و معاصر سرزمین‌های اسلامی» سهند سلطاندوست «سیر تحول و دوره‌بندی مکتوبات فارسی در باب موسیقی ایرانی» 💠 پیشگامان علوم انسانی و اسلامی علامه محمدتقی جعفری در فیلسوف، الهی‌دان، مفسر و فقیه   آیت‌الله سیدحسن مصطفوی، فلسفه و کلام اسلامی مرحوم دکتر علیرضا صدرا، علوم سیاسی و فلسفه سیاسی مرحوم حجت‌الاسلام علی رجبی دوانی، تاریخ اسلام 💥شخصیت‌های پیشتاز علوم انسانی و اسلامی حجت‌الاسلام سید یدالله یزدان‌پناه متخصص فلسفه اسلامی و عرفان نظری   دکتر احد فرامرز قراملکی فلسفه و کلام اسلامی، اخلاق حرفه‌ای و فلسفه اخلاق حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا، جامعه‌شناسی دکتر حمیرا مشیرزاده، روابط بین‌الملل 🔸سایر مترجم برتر(عربی به فارسی): دکتر موسی اسوار مترجم برتر: دکتر حسین ملانظر مترجم معکوس (فارسی به انگلیسی): دکتر سیدصدرالدین موسوی جشنی نظریه‌پرداز برتر: دکتر عبدالحمید معرفی محمدی انجمن علمی برتر (دانشگاهی): انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران انجمن علمی برتر(حوزوی): انجمن مطالعات سیاسی حوزه نشریه علمی برتر(دانشگاهی): دوفصنامه بین‌المللی حقوق بشر نشریه علمی برتر(حوزوی): فصلنامه علوم سیاسی جایزه منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی علی مدبر (اسلامی) «خشونت اجتماعی از منظر قرآن کریم با رویکرد شبهه‌پژوهی» جاسم دِریس «تبیین و تحلیل مدل ارتباطی قرآن کریم با توجه به مدل‌ها و نظریه‌های رایج رسانه»  هادی سلیمی «تفسیر تحلیل گزاره‌های اقتصادی در ترتیب نزول قرآن» (مطالعه موردی: جامعه‌سازی اقتصادی) محمدحسن شیرزاد «کاربرد الگوهای انسان‌شناسی حمل و نقل در تفسیر قرآن کریم» سید حسین فخر زارع با کتاب «جهان فرهنگی قرآن» نشریه برگزیده: «تحقیقات علوم قرآن و حدیث» از دانشگاه الزهراء(س) 🔸موارد برتر بخش بین‌المللی (شخصیت‌های پیشرو خارجی) طاهر اُلوچ در حوزه اسلام‌شناسی و ایران شناسی از کشور ترکیه سامی امین العَریان در حوزه اسلام شناسی از کشور فلسطین/ساکن ترکیه جعفر المهاجر در حوزه اسلام شناسی از کشور لبنان مولیادی کارتانگارا در حوزه اسلام‌شناسی از کشور اندونزی آذرمیدخت صفوی در حوزه ایران شناسی از کشور هند نورالدین ابولحیه در حوزه اسلام‌شناسی از کشور الجزایر تحقیق برتر خارجی محمد العاصی در حوزه اسلام‌شناسی با کتاب «تفسیر قرآن» (۱۴ جلد) از کشور لبنان/ساکن آمریکا 🏆جایزه صلح و دوستی حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی تسخیری در حوزه تقریب مذاهب اسلامی از ایران 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️سوژه حج امسال چیست و که بود؟ «ابراهیم ریچموند» کشیش تازه مسلمان از آفریقای جنوبی که سه ماه پیش به اسلام گرویده است «ابراهیم‌ ریچموند» به مدت 15 سال ریاست یک جمعیت دینی در کلیسایی در آفریقای‌جنوبی را برعهده داشت. ریچموند در بیان داستان مسلمان شدنش، گفت: «در اتاق کوچکی در کلیسا می‌خوابیدم، سپس صدایی شنیدم که می‌گفت، به مردان خود بگویید لباس سفید بپوشند». گفتم: «لباس مسلمانان!» او انتظار داشت که این فقط یک رویا باشد، اما بیشتر از یک‌بار تکرار شد.   یک کلیپ که توسط برنامه «شبکات» در تاریخ بیست و ششم ژوئن (5 تیرماه) منتشر شد، نشان می‌دهد که ابراهیم ریچموند به تعداد زیادی از مردان و زنان در سالن کلیسا شهادتین را در حالی که لباس سفید پوشیده بودند، آموزش می‌دهد. @yahyajahangiri 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻امیرمؤمنان علی علیه السلام: اللَّهَ اللَّهَ فِی الْأَیْتَامِ فَلَا تُغَیِّرُوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا تضیعوا [یَضِیعُوا] بِحَضْرَتِكُمْ فَقَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ یَقُولُ مَنْ عَالَ یَتِیماً حَتَّى یَسْتَغْنِیَ أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ بِذَلِكَ الْجَنَّةَ كَمَا أَوْجَبَ اللَّهُ لِآكِلِ مَالِ الْیَتِیمِ النَّار؛ (بحارالأنوار، ج ‏42، ص 199) درباره یتیمان از خدا بترسید. مبادا كه گرسنه بمانند و در جمع و جامعه شما تباه شوند من از پیامبر خدا شنیدم كه مى فرمود: اگر كسى یتیمى را، تا آنجا كه بى نیاز شود، سرپرستى كند خداوند به پاداش این كار، بهشت را بر او واجب مى كند. چنانچه اگر كسى مال یتیم را بخورد، خداوند- سوختن در- آتش را بر او واجب مى فرماید. مقام معظم رهبری : امروز یکی از مهمترین مسائل ما، مبارزه با فساد است. این را باید همه مسئولان کشور بفهمند. فساد یعنی چه؟ فساد یعنی این که کسانی با زرنگی، با قانون دانی، با زبان چرب و نرم و با چهره حق ‌به ‌جانب به جان بیت‌المال این ملت بیفتند و کیسه‌های خود را پُر کنند. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻چگونه ترکیه با اقتصاد، مذهب و تسلیحات به یک بازیگر کلیدی در آفریقا تبدیل شد؟ ترکیه در آفریقا علاوه بر ساخت بناهای مذهبی، هزینه مدارس و بیمارستان‌ها را در جای جای این قاره تامین می‌کند. ترکیه در افریقا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که انتخاب مجدد او توسط بسیاری ناظران پیش‌بینی شده بود، کشورش را به یک بازیگر اصلی در سراسر آفریقا تبدیل کرده است. از زمان به قدرت رسیدن رئیس‌جمهور ترکیه در سال ۲۰۰۳ او سخت تلاش کرده است تا کشورش را به شریکی کلیدی در آفریقا تبدیل کند. همانطور که اینفوگرافی‌های زیر نشان می‌دهد، در طول دو دهه سلطنت اردوغان، نفوذ ترکیه در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و مهم‌تر از همه نظامی به شدت افزایش یافته است. دیپلماسی بشردوستانه و دینی اردوغان کارهای زیادی را برای شرکای آفریقایی خود انجام داده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۱ آنکارا به کمک سومالیِ گرفتار قحطی آمد و دیپلماسی بشردوستانه‌اش را با بعد مذهبی همراه کرد. یا افتتاح مسجد باشکوه «آبی» در آکرا، پایتخت غنا، در سال ۲۰۲۱ که به طور کامل توسط ترکیه تامین مالی شده است یکی از دیدنی‌ترین تجسم‌های فعالیت ترکیه در آفریقا است. آنکارا علاوه بر ساخت بناهای مذهبی، هزینه مدارس و بیمارستان‌ها را در سراسر قاره آفریقا نیز تامین می‌کند. همچنین این کشور اقداماتی ساده‌تر اما دارای پتانسیل بسیار بالا مانند توزیع غذا در هنگام افطار در ساحل عاج در سال ۲۰۲۲ را در کارنامه خود دارد. ممکن است ترکیه هنوز به اندازه شرکای سنتی اصلی آفریقا، یعنی چین، هند، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، جایگاه محکمی نداشته باشد اما این هنر استادانه مانور دادن و استفاده از تمام اهرم‌های قدرت نرمی که در اختیار دارد، قابل توجه است. ترکیه قدرت نرم خود را برای پیشبرد اهداف خودش در جبهه اقتصادی و اخیراً نظامی و دیپلماسی به کار گرفته است. ارزش مبادلات تجاری ترکیه با این قاره در طول دو دهه ۹ برابر شده است. هلدینگ‌های ترکیه مانند ترکیش ایرلاینز یا غول‌های ساختمانی مانند Summa و Limak و AlBayrak خود را در بخش‌های کلیدی اقتصاد ثابت کرده‌اند. در بخش امنیتی، آنکارا از طریق امضای توافقنامه‌های نظامی، فروش تجهیزات، به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین و مشارکت در عملیات‌های رزمی به پایتخت‌های ساحل صحرا در آفریقا، به ویژه باماکو در جنوب غربی مالی و اوگادوگو پایتخت بورکینافاسو نزدیک شده است. این نفوذ چشمگیر گاهی اوقات نگرانی‌هایی را در پایتخت‌های غربی ایجاد کرده است. در سال ۲۰۲۰، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، حتی شباهتی بین استراتژی‌های نفوذ ترکیه و روسیه در آفریقا ترسیم کرد. این کشور آنکارا و مسکو را متهم می‌کند که می‌خواهند پیوند بین فرانسه و کشورهای غرب آفریقا را با بازی کردن با خشم پسااستعماری تضعیف کنند. راه سوم به طرز متناقضی، این همان قدرت‌های غربی هستند که به نوعی آنکارا را برای یافتن متحدان جدید تحت فشار قرار داده‌اند. اگر صنعت تسلیحات ترکیه به چنین سطحی توسعه یافته است که آن را قادر می‌سازد با بازیگران اصلی سنتی رقابت کند، به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا است که به طور کامل در را به روی ادغام نهایی آنکارا در این اتحادیه بست و دسترسی آنها به برخی تجهیزات حساس محدود شد. این سیبب شد تا ترکیه با موفقیت پهپاد Bayraktar TB2 را تولید و صادر کند. ترکیه از نظر ژئوپلیتیکی نسبت به چین یا روسیه «بی‌طرف‌تر» است و از نظر بسیاری از رهبران آفریقایی کمتر از قدرت‌های استعماری سابق متکبر هست. ترکیه همچنین نسبت به ایالات متحده یا کشورهای اروپایی نسبت به مسائل حقوق بشر یا استفاده نهایی از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی فروخته شده در این قاره توجه کمتری دارد. این نشان‌دهنده «راه سومی» است که اردوغان دست کم در سخنرانی‌هایش هرگز از آن را مطرح نکرده است. منبع آمارها 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اذعان مهدی خزعلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مناظره با براندازان به درایت رهبر معظم انقلاب: پس از فجایع سال گذشته آشوب‌گران در کشور، مردم می‌گویند باید کفش آقای خامنه‌ای را بوسید. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔺حوزه‌ علمیه و سه رویکرد ممکن برای دیدار با رهبرانقلاب ▫️بدون شک حوزه‌ علمیه و روحانیت، نرم افزار نظام اسلامی بوده و از علل محدثه و مبقیه انقلاب نیز بشمار می‌رود. ۲۱ تیرماه، رویداد مهمی برای این نهاد مقدس و ر‌کین محسوب می‌شود. دیدار طلاب و روحانیت با مقام معظم رهبری در این تاریخ مقرر شده که در نوع خودش یک ملاقات راهبردی می تواند تلقی شود. بطور معمول یک آنالیز فشرده از وضعیت شناسی حوزه و روحانیت، مسیری که طی شده، نقاط ضعف و قوت و استراتژی های ممکن و مرجح برای مطلوب ترین آینده این نهاد در این دیدار چندساعته مطرح خواهد شد. 🔹اما چه رویکردهایی برای رقم زدن یک دیدار ویژه و الهام‌بخش را می توان تصور کرد؟ چگونه می توان از مدل دیدارهای تشریفاتی و کلاسیک و کم اثر فاصله گرفت و راهبردی‌ترین تاثیر برای تحول حوزه و بهره‌برداری جامعه را از این ملاقات خاص با رهبری و آقای خاص امت اسلامی برنامه‌ریزی و برداشت نمود؟ 1️⃣رویکرد توصیفی و مدل گزارشی: در این سبک، محوریت برنامه حول فعالیت هایی است که پیرامون حوزه در نسبت با روحانیت، جامعه، نظام و فضای بین الملل اتفاق افتاده است. مرور پیشرفت ها و ارائه بازخورد از مسیرهایی که طی شده و برنامه‌ریزی هایی که در ستاد و صف حوزه به وقوع پیوسته یا درحال تحقق است. ایجاد امیدواری و اطمینان و دلگرمی و جلب توجه و پشتیبانی، از آثار چنین رویکردی در دیدار مذکور می تواند باشد. 2️⃣رویکرد تحلیلی و مدل گفتمانی: در این سبک نیز بیشتر گفتگوها به گونه ای تنظیم می‌شوند که شامل دغدغه های کلان حوزه در نسبت با جامعه و نظام باشد. رویکردی نظری و چه بسا انتقادی و جذاب که با انتخاب شخصیت‌های فرهیخته حوزوی برای ارائه در محضر رهبرانقلاب(زید عزه) اتخاذ می شود. نتیجه چنین رویکردی نیز باعث اتصال نظری و گفتمانی حوزه به ارکان تصمیم سازی نظام می‌شود و بیشتر، خیر و برکت علمی خواهد داشت. 3️⃣ رویکرد تجویزی و مدل حکمرانی: این سبک برای بازنمایی نوین از حوزه های علمیه ضروری است. خارج شدن از لاک سازمانی و تحلیل های بیرونی و گفتمانی به فاز حکمرانی و ارائه پیشنهادهایی که بُعد گره‌گشایی در سطوح مختلف اجتماعی داشته باشد، می‌تواند حوزه را به سمت تعامل نزدیک‌تر و موثرتر با نظام اسلامی رهنمون کند. چابک سازی حوزه در تعاملات راهبردی با سران نظام می تواند چهره جدی تری از حوزه های علمیه در سطح مسئولین سیاسی، نخبگان اجتماعی و افکارعمومی دست و پا کند. 🔸اینکه بر حوزه و در حوزه چه گذشته و دستاوردهایش چه بوده و چندهزار مبلغ اعزام کرده یا کرسی های درسی‌اش چقدر افزایش یافته، ایستگاه خوبی برای روایت و بازنمایی است ولی بوی انفعال و آرشیو می‌دهد. طرح این مسائل که جامعه و نظام چرا در فلان مساله به نقطه منفی یا مثبت انجامیده هم خوب است ولی مزیت رقابتی چه بسا محسوب نشود و نهایتا پایگاه فکری حوزوی را در ردیف بقیه نهادها بازتولید می‌کند. در واقع بایستی در چنین دیدارهای ویژه‌ای، حوزه علمیه را بخشی از راه حل در مساله‌های نظام روایت کرد نه صورت مساله. 🔸اگر قرار بر این باشد که از دیدارهای آرشیو چاق‌کن و رمانتیک به ملاقات‌های جدی در ساحت تصمیم‌گیری‌های کلان برسیم، بایستی دست پُری در حد چانه‌زنی‌های راهبردی داشته باشیم و هویت حوزه را در سطح یک بازیگر اصلی، قابل اتکا و افق‌گشا برای نظام، بازنمایی کنیم. رویکرد عبور از چیستی‌های سازمانی و چرایی‌های اجتماعی به سمت چگونگی‌های سیستمی می‌تواند منتخبین ارائه در محضر رهبرانقلاب را هم تدبیر کند. امید که در کاربست و بیعت عملیاتی با فرامین امام حاضر انقلاب، مصداق "السابقون السابقون اولئک المقربون" باشیم. ✍️ حجت الاسلام علیرضامحمدلو 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻امام کاظم علیه السلام: لْمُؤْمِنُ قَليلُ الْكَلامِ كَثيرُ الْعَمَلِ، وَ الْمُنافِقُ كَثيرُ الْكَلامِ قَليلُ الْعَمَلِ؛ مؤمن کم حرف و پر کار است و منافق پر حرف و کم کار تحف العقول، ص397 🔻مقید بودند حجاب مان را حفظ کنیم خانم فریده مصطفوی: امام مقید بودند که ما از بچگی حجاب شرعی‌مان را حفظ کنیم.در منزل حق انجام هیچ گونه معاصی، از جمله غیبت، دروغ، بی احترامی‌ به بزرگتر و توهین به مسلمان را نداشتیم. خصوصاً روی معصیت توهین به مسلمان، حساسیت زیادی داشتند. ضمناً ایشان همیشه تاکید می‌نمودند که بندگان خدا هیچ امتیازی، جز از نظر تقوی و پرهیزکاری بر هم ندارند و این مسئله را از بچگی به ما گوشزد می‌نمودند. ایشان همیشه می‌گفتند: بین شما و کارگری که در منزل کار می‌کند هیچ فرقی نیست. 📚سیره و خاطرات امام خمینی(ره)، صفحه ۴۵ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی می‌شویم ♨️نسبت به تبلیغ نگرانم 🔻تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد ✏️با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود. ✏️هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوم قرار دارد، مرتبه‌ی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ی اول است. ♨️امروز سطح فکر و آگاهی جوان و نوجوان ما افزایش پیدا کرده اما در تکثر رسانه‌ای، صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی در انزوا قرار گرفته است ✏️امروز سطح آگاهی عمومی جوان و غیرجوان با گذشته قابل مقایسه نیست. بنده همه‌ی عمرم تقریباً، عمر تبلیغی‌ام شصت سال، بیشتر با جوانها گذشته. آن روز هم فکر بچه‌ها خوب بود، جوانها خوشفکر بودند، اما با امروز قابل مقایسه نبود. سطح فکر بالا رفته. ✏️ علاوه بر اینکه سطح فکر جوان ما، نوجوان ما، مخاطب ما بالا رفته یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانه‌ای که وجود دارد این تکثر رسانه‌ای در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است. پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچه‌هایشان یاد می‌دادند. در این غوغای تکثر رسانه‌ای این صدا ضعیف شده. ♨️مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغین: 🔻پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید 🔻در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید ✏️تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد در تبلیغ موضع تهاجم لازم است. این لازمه‌اش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیت‌زن توی فلان شبکه‌ی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنه‌ای داشته باشد. 📩 با تشکیل نظام اسلامی، دشمنی‌ها با اسلام شدّت پیدا کرده است 🔻تبلیغ در دوره‌ پسا اینترنت و هوش مصنوعی اهمیت مضاعف دارد ✏️ اولویت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این جور بوده، اما در دوره‌ی ما بالخصوص مضاعف است این اهمیت. برای اینکه ما در دوره‌ی ما یک اتفاقی افتاده است که در طول هزار سال بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتفاقی نیفتاده بود، و آن حاکمیت اسلام بود. تشکیل سازمان سیاسی مدیریت کشور در شکل محتوای اسلامی این سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنی‌های با اسلام شدّت پیدا میکند. پس تبلیغ در دوره‌ی ما اهمیت مضاعف پیدا میکند. هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایه‌ی قوام نظام مردم‌اند، ایمان مردم است. اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود. ✏️ ثانیاً از این جهت که دوره دوره‌ی تطور علمی است انواع و اقسام شیوه‌های پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و تا پسا اینترنت، این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها. خب با یک چنین شرایطی با یک چنین وضعیتی که دست دشمن شمشیرهای آخته‌ی برّان خونریزی وجود دارد، ما چه کار میخواهیم بکنیم، تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻 @khamenei_ir 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️تبیینِ رهبر انقلاب از صف‌آرایی دو جبهه نظام اسلامی و لیبرال دمکراسی غرب در صحنه‌ی جنگ تبلیغاتی: 🔻مبارزه امروز ما تمدنی و جهانی است 🛎 امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است ✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: امروز تقابل بین دو جبهه است. این دو جبهه را بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیده‌ای که در مواجهه‌ی با ما قد علم کرده این خودش مستقل است یا وابسته‌ی به آن جبهه‌ی مقابل است. 🔻این دو جبهه کدامند؟ یک جبهه، جبهه‌ی نظام اسلامی است. یک جبهه، یک جبهه‌ی دروغگویی است که خودش را لیبرال دموکراسی نامگذاری کرده. در حالی که نه لیبرال است نه دموکرات. اگر شما لیبرال هستید چرا استعمار کردید. استعمار سنتی قدیم و استعمار جدید و استعمار فراجدید، فرانو. شما چطور لیبرالی هستید، چطور آزادی‌خواهی هستید، چطور آزاداندیشی هستید که یک ملت چند میلیونی مثل هند را مثلاً سالهای متمادی بیش از صد سال استعمار میکنید در تصرف خودتان نگه میدارید. همه‌ی دارایی‌هایش را از آن میکشید بیرون تبدیلش میکنید به یک ملت فقیر. 🔻شما لیبرالید، این لیبرالیسم است؟ یا فرانسوی‌ها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند. شاید دهها هزار کشته در طول چند سال. دموکرات هم نیستند دروغ میگویند. برای خاطر اینکه حکومتهایی را تحمیل میکنند در یک جاهایی. طرفدار دموکراسی نیستند با دموکراسی‌ای که در خدمت آنها نباشد صددرصد مخالفند. 🔻خوی آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده همان خوی آن روز است. 🔻امروز هم اینها حاضرند یک ملّتی مثل ملّت بیچاره‌ی بی‌پناه اوکراین را بیندازند جلو برای اینکه جیب کمپانی‌های اسلحه‌سازی آمریکا پر بشود. او بجنگند، او کشته بشود برای اینکه سلاح فروش برود. جیب کمپانی‌های سلاح پر بشود. 🔻یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همهدارد می‌دزد. اینها همان‌هایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملت‌های گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند. 🔻مبارزه، مبارزه‌ی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم. البته امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻 @khamenei_ir 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻امیرالمؤمنین علي عليه السلام أشْقَى اَلنَّاسِ مَنْ غَلَبَهُ هَوَاهُ، فَمَلَكَتْهُ دُنْيَاهُ وَ أَفْسَدَ أُخْرَاهُ 🔸بدبخت ترين مردم كسى است كه هواى نفْس بر او چيره شود؛ پس دنيايش او را در اختيار خود گيرد و آخرت خويش را تباه گرداند 📗غرر الحكم، ح 3237 ♨️مباهله صحنه تمایز حق و باطل 🔰امام خامنه ای: «روز ، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد. نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجه‌ای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد.» 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️در این چند ساعتی که از فرمایش رهبر حکیم‌انقلاب گذشته است، بجز بدنه طلاب و مسئولان اصلی تشکیل که هر دو تاکید بر تشکیل این کانونها داشتند، دو گروه نیز به نحو جالبی در این باره موضع گرفتند! 1⃣ گروه: آقا من هم بازی! این گروه‌ها که مسئولیت اصلی‌شان چیز دیگر است اکنون خود را در خط مقدم تشکیل کانون می‌دانند و مصاحبه می‌کنند که بله ما کانون را تشکیل خواهیم داد... در حالیکه همان مسئولیت کوچک خود را هم انجام نمی‌دهند! 2⃣ گروه: کی‌بود کی‌بود من نبودم! 🔹 این گروه برعکس گروه بالا جزء مواردی هستند که مسئولیت این کانونها متوجه آنهاست! یا تامین مالی این کانون عظیم به طور مشخص با آنهاست، یا تامین فکری یا نیروی انسانی با آنهاست و اکنون شده‌اند ناقد که چرا تا کنون این کانون تشکیل نشده است! پدرجان شما خودت بخشی از مشکلی! @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
✍شیخ فرهاد فتحی یکی از دوستان عزیزم نوشته است: مخاطب بیانات امروز حضرت آقا، حوزه علمیه بود، اما برخی به اشتباه به نقد و مطالبه از سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات پرداخته‌اند. ______ در پاسخ به برادر عزیزم باید بگویم: قطعا حوزه علمیه مخاطب رهبری است؛ هم در مصاحبه ایسنا این مطلب را تاکید کردیم هم اخیرا در مصاحبه با صدای حوزه به مطالبه صریح رهبری از شورای عالی حوزه در مورد تربیت مبلغ مجازی اشاره کردیم پس بحثی در این نیست که مخاطب کلمات رهبری، حوزه علمیه است ولی سوال اساسی این است که گلایه و نگرانی رهبری از امر تبلیغ چگونه به وجود آمده است؟ علت اینکه به اینجا رسیدیم که رهبری بگوید نگرانم چیست با اینکه ایشان کمتر این عبارات را استفاده میکند. علت این است که ما مبلغ توانمند به اندازه کافی در میدان عمل نداریم، همه ما میدانیم بخاطر عدم حمایت مناسب از مبلغین، خیلی از مبلغین بعد از تحمل اذیت های مختلف نهایتا وادی تبلیغ را رها کردند. یکی از وظایف سازمان تبلیغات برنامه‌ریزی، سازماندهی و پشتیبانی برای اعزام مبلغ به نقاط مورد نظر کشور با اولویت به مناطق محروم و دورافتاده است. اگر این وظیفه به درستی انجام میشد امروز شاهد خالی بودن مساجد از مبلغ در کشور بودیم؟ چقدر طلبه موفق میشناشیم که بخاطر عدم حمایت این عزیزان مسیر تبلیغی را رها کردند با اینکه اگر سازمان تبلیغات نقش خودش را به درستی انجام میداد میتوانستند مبلغ موفقی باشند و امروز وضع به این قدر وخیم نبود که رهبری به صورت عمومی بگوید، نگران امر تبلیغم با اینکه میدانیم روش ایشان اینگونه است که بارها خصوصی مطالبه میکنند و اگر کار به جایی رسید که از مطالبه خصوصی مایوس شدند اینگونه عمومی مطالبه گری و اظهار نگرانی میکنند. پس بنده علت اینکه به سازمان تبلیغات و... پرداختم بخاطر این است که بخش زیادی از مشکلات متوجه این عزیران است. اگر کسی حوزه را فاکتور بگیرد و فقط به سازمان بپردازد راه را خطا رفته است و اگر با استدلال به اینکه مخاطب اول رهبری حوزه است، بیخیال مخاطبان دوم و سوم بشود هم راه خطایی است. پس همزمان هم باید از حوزه مطالبه کرد هم دستگاههای تبلیغی مثل سازمان تبلیغات چون این ها هم در ایجاد شدن این نگرانی سهم قابل توجهی دارند. حوزه اگر مبلغ واقعی تربیت کند و به اندازه خودش هم حمایت کند ولی نهادهای تبلیغی وظیفه خودشان را در قبال تبلیغ و مبلغ درست انجام ندهند دوباره این نگرانی ها وجود خواهد داشت پس تعارف را کنار بگذاریم و از همه عزیزان از حوزه به عنوان مخاطب اول و سازمان تبلیغات به عنوان مخاطب های بعدی مطالبه کنیم و با اثبات شی به نفی ما عدا نرسیم. سازمان تبلیغات نه تنها در قبال مبلغین کوتاهی کرده است بلکه در وظایف دیگر هم کوتاهی کرده است؛ به عنوان مثال سال ۹۲ یك نفر از لزوم وجود كتابخانه‌های تخصصی به رهبری گلایه میکند و آقا جواب دادند شما حوزه‌ی هنری و سازمان تبلیغات هستید، شما باید كاری كنید؛ «إذا عَلِمتَ فَاعمَل». وقتی می‌دانید كاری خوب و درست است، اقدام كنید، باز باید رهبری وظیفه اصلی سازمان را تذکر بدهد و بگوید کتابخانه تخصصی ایجاد کنید! به نظرم به جای اینکه ما کنشگران جواب یکدیگر را بدهیم درحالیکه همه میدانیم چه کسی چه مقدار کوتاه کرده و میکند همگی باهم از مسئولین مطالبه کنیم، شما از حوزه مطالبه کنید ما به علت به‌وجود آمدن این وضعیت نگران کننده بپردازیم و نهایتا مسئله حل شود وگرنه اگر بخاطر اینکه مخاطب اول حوزه است، سازمان تبلیغات را به هر علتی تطهیر کنیم این ظلم به همه طلابی است که راه تبلیغ را انتخاب کردند یا میخواهند راه تبلیغ را انتخاب کنند. امیدارم از امروز رویه عوض شود و مبلغین به جای شنیدن توجیه و حرفهای کلی و نمیگذارند و نمیشود و فلان مسئله مانع است، در میدان عمل اثر این نهادها را با اثرگذاری مبلغین ببینیم نه روی کاغذ و گزارشاتی که در میدان عمل برای خودمان هم ملموس نیست چه رسد مردم عادی. به عنوان مثال بخشی از وضعیت حجاب کشور بخاطر این است که این عزیزان از طلبه حمایت نکردند و نهایتا طلبه به کارهای حاشیه ای پناه برد و جامعه ای که طلاب آن به ویراستاری تا کار در اسنپ پناه ببرند نباید از آن جامعه انتظار حجاب اسلامی داشته باشیم. پس همه چیز را همه میدانیم فقط من کمی بلند بلند فکر کردم و امیدوارم این نقدهای دلسوزانه را بشنوند و دنبال توجیه یا برخورد از طرق مختلف نباشند که اگر اینگونه باشد و رویه ها اصلاح نشود دود در چشم همه ما خواهد رفت و به تعبیر امام که رهبری امروز تاکید کردند اسلام عزیز ما سیلی خواهد خورد درحالیکه قرار است ما فدای اسلام بشویم نه اینکه اسلام بخاطر عملکرد بد ما سیلی بخورد. یاعلی... @sheikh_farhad_fathi 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا برخی مساجد بعد از اقامه نماز تعطیلند؟ حجت الاسلام محمد ابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پاسخ به این سوال آخرین خبر گفت: 🔹باز بودن کامل مساجد زمینه ها و لوازمی نیاز دارد  که برای مساجد فراهم نیست. 🔹مستلزمات برخی مساجد فراهم شده و آنها به عنوان مسجد برقرار به صورت کامل فعالیت می کنند 🔹مساجد شیفت خادم می خواهد، شیفت نگهبان سرویس های بهداشتی می خواهد، برخی مساجد پول یک خادم را هم نمی توانند تامین کنند. 🔹اوقاف و شهرداری ها باید به کمک مساجد بیایند. 🔹مساجد مردمی است و زیر نظر هیچ ارگانی نیست. پ ن: مساجد زیر نظر چندین و چند ارگان است و یکی از مشکلات ائمه جماعات پاسخگویی به امر و نهی های بی‌مورد همین ارگان‌هاست 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
⭕️ دیدار مسلمانان اوگاندا با آیت‌الله رئیسی در بزرگترین مسجد شرق آفریقا ایرنا: حضور رئیس جمهور کشورمان در مسجد جامع کامپالا بزرگترین مسجد شرق آفریقا، با استقبال گرم مسلمانان اوگاندایی همراه شد. نشست بین ادیان در مسجد ملی کامپالا که بزرگترین مسجد شرق آفریقا محسوب می‌شود با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان برگزار شد. رئیس‌جمهور پس از دیدار با مفتی اوگاندا با حضور در مسجد ملی این کشور نماز جماعت را به جای آورد و سپس دفتر یادبود شورای ملی مسلمانان این کشور را امضاء کرد. پس از اقامه نماز، رئیس جمهور در نشست بین ادیان با حضور مفتی اوگاندا و اسقف اعظم این کشور حاضر شد و بیان دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران پرداخت. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم‌رهبری:مثل فقه‌معاصر تربیت کنید... ♻️ مقام معظم رهبری - مد ظله العالی: «بحمدالله در قم آقایانِ مسئولان محترم یک حرکت جدید فقهی را شروع کردند، را دارند تحقیق می‌کنند، مسائل موجود روز را از لحاظ فقهی دارند کار می‌کنند، بسیار است؛ هم ادامه پیدا کند.» ♻️ «مثل همین باید مبلّغ تربیت کنیم، مبلّغینی که بتوانند اثرگذار باشند، بتوانند همه جا منتشر باشند.» دیدار با مبلغان و حوزویان سراسر کشور ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🆔 @fiqhci 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب