⭕ سفر هیأتی از روحانیان کشورهای اسلامی به کابل و دیدار با مقامهای طالبان
یک هیئت علمایی با حضور علی القره داغی، محمد الحسن الددو، محمد الصغير و برخی دیگر، به کابل سفر کرده و با برخی از مقامهای طالبان دیدار کردهاند و قرار است با مقامهای دیگری هم دیدار و گفتگوهایی داشته باشند.
در خبرنامه وزارت داخله طالبان آمده است که خلیل الرحمن حقانی، وزیر امور مهاجران و عبدالرحیم ثاقب، معاون وزیر امور داخله/ کشور حکومت طالبان از آنها در فرودگاه کابل استقبال کردند.
علی قرهداغی، دبیرکل اتحاد العلماء، رئیس این هیأت به شبکه خبری طلوعنیوز گفته است که کشور قطر سفر آنها را «تسهیل» کرده است.
جزئیات زیادی از هدف سفر این هیأت منتشر نشده است هرچند گفته شده که یکی از اهداف آنها «کمک به مهاجران افغان» که اخیراُ به کشور برگردانده شدهاند و زلزلهزدگان هرات است.
حقانی از آنها خواسته است که «در شرایط سخت» در کنار مردم افغانستان باشند.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
👓 ترویج و نشر آثار کسانی که در فتنه ززآ فقط نظام را کوبیدند!
❗️ دفتر تبلیغات چرا از این افراد ترویج میکند؟!
دفتر تبلیغات کار خوب زیاد داشته که به وقتش میگیم، ولی ترویج کسانی که در اوج فتنه نه تنها کمک نکردند بلکه مدام بنزین روی آتش ریختند چه توجیهی دارد؟!!
❗️ آیا نسبت به برجستهتر کردن افرادی که انقدر فعالانه بیانیه میدادند و رهبر را به سرکوب متهم میکردند، تعمدی هست؟!
❌ نکته: رونمایی آثار آقای ناظمزاده تیرماه صورت گرفت ولی هنوز تبلیغات روی ایشان انجام میشود!
@HozeTwit
✍نکته جالب اینکه ظاهرا به حجت الاسلام واعظی در این مورد تذکر داده شده و گوش نکرده اند واقعا کی دفتر تبلیغات پاسخگوی این مسائل خواهد بود و چرا با بودجه بیت المال چنین افرادی ترویج میشوند روشن نیست.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✍قمنا نوشت
♨️مسئول دفتر سابق منتظری خواستار استیضاح وزیر کشور شد!
🔻سید اصغر ناظمزاده که از وی به عنوان پژوهشگر و استاد حوزه علمیه یاد میشود و در سوابق خود ریاست دفتر حسینعلی منتظری را دارد؛ در بیانیهای خواستار استیضاح وزیر کشور به دلیل اجرای قانون «حجاب و عفاف» شد.
🔸وی در متنی که در همین خصوص از طریق درگاههای اطلاعرسانی متعلق به خود منتشر کرده است؛ با متهم کردن عالیترین مقام وزارت کشور به دروغگویی، خواستار استیضاح احمد وحیدی توسط نمایندگان مجلس شد.
🔸بیانیه ناظمزاده در حالی است که اجرای قانون حجاب و عفاف، مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است و بر اساس نص صریح قرآن کریم، حکومت اسلامی میبایست با زمینههای بروز گناه در جامعه مبارزه کند.
🔸 از طرفی اجرای قانون حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و ایشان در بیانات خود بهطور واضح و مبرهن، برقراری حجاب در جامعه را امری ضروری، لازم و واجب شرعی عنوان کردهاند.
🔸 جالب اینکه ناظمزاده پیشتر نیز طی بیانیهای، با دوگانهسازی «معیشت-حجاب»، این گونه استدلال کرده است که مردم با مشاهده گرانی، تبعیض و اختلاس، به بیحجابی روی میآورند تا بدین سبب اعتراض و طغیان خود را بیان کنند!
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️مطالبهای بیپاسخ و سرگردانی طلاب
🔻انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: اختلاف معاونت آموزش و دفتر فقه معاصر و بلاتکلیفی طلاب
💬 طلبه:
در مورد اختلاف معاونت آموزش و دفتر فقه معاصر بر سر اینکه الفائق و شخص اعتباری را معادل یک سال خارج فقه و اصول حساب کنند، متاسفانه جوابی نگرفتیم تا کنون!!
فقط وقتکشی میکنن و امروز فردا تا موقع امتحانات میرسه!
و مخصوصا عدهای هستند کلا درس خارج انتخاب نکردند فقط شخص اعتباری و الفائق انتخاب کردند، این بنده خداها خیلی متضرر میشن، چون موقع انتخاب واحد خودشون گفتند که حضور و قبولی در کتبیها بدیل یک سال خارج هست،
خواهشا دوباره مطالبه کنید؛ بلکه دلشان به حال طلاب سوخت و فرجی بشه
ممنون
💬 موسی:
از معاونت آموزش مجدانه و عاجزانه تقاضا دارم اکنون که با تأخیر چند ماهه و پس از مدت فراوانی از انتخاب واحد معلوم شده قرار را بر این گذاشتهاند که دروس الفائق و شخص اعتباری معادل یک سال خارج نباشد، لااقل این تصمیم را برای سال دیگر اجرا کنند که طلاب امسال متضرر تصمیمات شما نشوند.
اصلا اگر خواستید سال دیگر دفتر فقه معاصر را تعطیل کنید یا هر بلایی خواستید بر سرشان بیاورید ولی هر اقدامی کردید نتیجه جوری نباشد که طلاب ایتام آل محمد صلوات الله علیهم متضرر اختلاف سلایق و نظرات علمی یا غیر علمی شما شوند.
خواهش میکنم جناب #آقای_اعرافی مدیریت بهتر و بیشتری بر زیرمجموعههای خود داشته باشند و در این مسأله که دغدغه ما شده ورود کنند.
💬 رضا:
سلام علیکم لطفا پیگیری کنید طبق رویه سنوات گذاشته الفائق و شخص اعتباری به جای درس خارج ثبت شود.
💬 مهدی:
سلام
لطفا این مسأله رو دوباره یادآوری کنید متأسفانه جواب قطعی به ما نمیدهند!!
💬 سید:
از طلاب درس خارج هستم
امسال برای اولین بار درس #الفائق رو به عنوان بدیل درس خارج انتخاب کردم و ابتدای سال هم مشکلی نبود.
ولی بعد از حدود دو ماه از تشکیل کلاسها، پرس و جو کردیم و مسئولین آموزش دارالشفا گفتن امسال دیگه این امتیاز به ما ابلاغ نشده.
خوب چرا بعد حدود دو ماه؟؟؟
اگه پرس و جو نمی کردیم نباید تا آخر سال هم اطلاع میدادید؟؟؟
ما وقت و هزینهمون رو از سر راه آوردیم؟!
احیانا دفتر فقه معاصر نمیخواد حرفی بزنه؟!
تا کی قراره بابت این بی نظمیهای حوزه، هزینه بدیم؟
#شخص اعتباری هم همین مشکل را داره.
لطفاً پیگیری کنید...
💬 محمد:
سلام علیکم و رحمت الله
کاش مسئولین تکلیف دروس فقه معاصر مانند الفائق را اگر قرار است جایگزین امتحان خارج اصول یا فقه نشود به شکل رسمی اعلام کنند.
ممنون از شجاعت جناب آقای رستم نژاد
🔻نظرات مخاطبین را بدون رد یا تأیید منتشر میکنیم؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین محترم و دغدغهمند را منتشر کنیم.
♨️ همچنین از انتشار نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا الفاظ غیر متناسب با ادبیات اخلاقی طلبگی یا نفرین و ... بهشدت معذوریم؛ همه ما (چه مسؤولین چه طلاب و چه رسانهها) موظفیم مطالبات را در فضایی آرام به دور از توهین با رعایت جوانب اخلاقی پیگیری کنیم.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
مازیار بیژنی در ویراستی نوشت
از کرامات جناب نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️خدماتکارت و حسابهای مجازی طلاب نزد مرکز خدمات!!
📝لزوم شفافسازی فوری مرکز خدمات یا ورود دستگاههای نظارتی
✍استاد سطوح عالی؛ نام محفوظ
یادداشت مهمان
امروز به بانک ملی رفتم برای گرفتن شماره شبای خدمات کارت.
در کمال ناباوری کارمند بانک گفت: حسابهای خاص شبا ندارند!!
گفتم برای جابجایی پول نیاز به شبا دارم، یعنی چی که حساب خاص هست؟!
سری تکان داد وگفت: کاری نمیشه کرد
پرسیدم یعنی «حساب مجازی» است و درواقع کل کارتهای بانکی چندین هزارطلبه به یک حساب برای مرکز خدمات متصل است؟!! گفت حاج آقا گیردادی...
خلاصه: همه خیال میکنیم در بانک ملی حساب مستقلی تحت عنوان خدماتکارت داریم، ولی اینطور نیست.
حالا سؤالم از دستگاههای نظارتی حوزه و نهادهای مربوط این است که عواید این حساب ویژه، مورد حسابکشی و بازرسی قرار میگیرد؟
این سودهای فوقالعاده، عادلانه به طلاب میرسد؟
تمام سود و امتیازات آن برای صاحبان وجه یعنی طلاب است و حرام است اگر یک ریالش تحت هر عنوانی به مدیر یا کارمندی داده شود.
آیا کارمندان و مدیران مرکز خدمات سهمی از این عواید -مثل وام مسکن و ساخت مسکن و ...- دارند؟
مبادا مثل ماجرای برج سفید، مجدد ساختمانی آسمان را بخراشد، آن هم در این اوضاع وخیم معیشتی طلاب؟!
و ...؟!
به هرحال شفافسازی لازم است؛ مخصوصا الان که مرکز خدمات، تبلیغات بسیار عجیب و گستردهای دارد: برای اینکه طلاب و اساتید، «خدمات کارت» را به عنوان حساب دریافت شهریه رهبری انتخاب کنند و این یعنی افزودهشدن ماهانه میلیاردها تومان دیگر به میلیاردها تومان موجود! اما بدون شفافیت لازم.
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️مدح کم سابقه سخنگوی «اخوان المسلمین» از مواضع صریح «شیخ الازهر» در توقف جنایات غزه
🔻پیام شیخ الازهر به کنفرانس تغییرات آب و هوایی دبی در حالی صادر شد که در سالهای اخیر بویژه پس از بهار عربی روابط بین جامعه الازهر و اخوان رو به سردی گراییده بود و از این جهت قابل تأمل است.
🔻اخوان المسلمین که همیشه از منتقدین پر و پا قرص مواضع سیاسی الازهر بود، نتوانست شادی خود را از این پیام شیخ الازهر مخفی کند و تا جایی که عصر امروز سخنگوی اخوان در پیامی از همه رهبران ادیان سنتی جهان خواست تا از احمد الطیب به عنوان یک عالم متعهد الگو بگیرند.
📜 متن پیام کم سابقه سخنگوی اخوان المسلمین
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹جماعت اخوان المسلمین از درخواست بشردوستانه شیخ الازهر به جهانیان در پیام خود به کنفرانس آب و هوا در دبی قدردانی می کند، این پیام که در آن احمد الطیب تداوم کشتار جهنمی در غزه و گرفتن جان زنان، نوزادان را محکوم را کرده است شایسته تقدیر است.
🔸نسل کشی و کشتار کودکان بی گناه و تداوم ویرانی ها سرزمین غصب شده فلسطین درد مشترک الازهر و اخوان است.
🔹اخوان المسلمین آنچه را که شیخ الازهر الشریف از بالاترین منبر اسلامی از تمام جهان خواسته است، می خواهد که زمان توقف این جنگ های شنیع و جنایتکارانه فرا رسیده است و تاکید می کند که در شرایط امروز که جان های افراد بی گناه همچنان گرفته می شود محیط زیست یا آب و هوای پاک معنایی ندارد.
🔸اخوان از همه نهادهای مدافع دینی، علمی و اسلامی در تمام نقاط جهان میخواهد که مفاد شرع مقدس اسلام و قوانین حقوق بشردوستانه بینالمللی را نصب العین قرار دهند.
🔹ما همچنین از نهادهای اصلی مذهبی مسیحی و یهودی می خواهیم که از جامعه الازهر الشریف و شیخ آن الگو بگیرند و برای توقف جنگ و خونریزی در سرزمین فلسطین مواضع مسئولانه شبیه شیخ الازهر اتخاذ کنند.
م. اسامه سلیمان
سخنگوی رسمی اخوان المسلمین
دوشنبه
۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۵ هجری قمری - ۴ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✍شیخ فرهاد فتحی
🔻نکته ای از یک مناظره چالشی
🔘 #مقدمه: بنده در رسانه تلاش میکنم وارد مباحث علمی دقیق نشوم چون جای آن را در رسانه نمیدانم و معتقدم اصل رسانه برای سرگرمی است و ما باید از مطالب علمی دقیق در رسانه پرهیز کنیم و مطالب ساندویچی را مطرح کنیم که با حوصله مخاطب امروزی سازگار است و تا الان سعی کردم حتی اگر نظر علمی خودم با نظر رایج مخالف است نظر خودم را بیان نکنم و آن را در مجامع و نوشته های علمی مطرح کنم ولی گاهی نمیشود وارد نشویم و به عنوان یک طلبه که پای مکتب حضرت امیر هستم باید از مظلومیت او دفاع کنم.
📍اخیرا مناظره ای در باب حجاب توسط آقایان جمشیدی و عبدالکریمی انجام شد، اصل این نوع گفتگوها خیلی خوبه و جامعه ی ما تشنه این نوع گفتگو ها بوده و هست، هم طرفین مناظره را میشناسم هم مجری برنامه را.
👈 مجری از دوستان مجازی هستند و با اینکه اصلاح طلب است ولی در گفتگوهایی این چنینی جانب انصاف را مراعات میکند و این خیلی خوبه مجری بی طرف باشد و در گفتگوهای کلاب هاوسی که ایشان مجری بود ما با خیال راحت با مخالف فکری خود مناظره میکردیم.
✔️ قطعا بنده به شدت موافق حجاب هستم و عقیده دارم حجاب بزرگترین نعمت خدا برای خانم ها است و معتقدم باید قانونی برای حجاب اسلامی در حکومت اسلامی باشد و طبق قانون اساسی این نظام برای پیاده کردن احکام الهی تاسیس شده است و معتقدم باید قانون حجاب اجرا شود ولی نقدی که همیشه داشته و دارم دوچیز است؛ ۱. نکته ای که چندسال قبل در مصاحبه ای گفتم، اینکه برخی از تمام احکام اسلامی فقط به حجاب حساس هستند درحالیکه احکام مهمتر از حجاب هم داریم که قرآن و معصومین بیشتر از حجاب تاکید کردند ولی ما به آنها مثل حجاب حساس نبوده و نیستیم و این موجب میشود من به عنوان یک طلبه ی مسلمان احساس کنم موضوع این عزیزان، احکام اسلام نیست وگرنه نسبت به احکام دیگر هم حساس بودند که اصلا آنجا حساس نیستند و بنده سالهاست با اینکه مدافع حجاب بودم ولی تاکید کردم حجاب بین احکام اسلامی اولویت اول نیست و این را هر محققی با مراجعه به دین میفهمد که قرآن و احادیث چه مقدار به چه احکامی حساس هست و ما باید با مذاق شارع جلو برویم نه مذاق خودمان، اگر حکمی با اینکه واجب است ولی در دین اولویت اول نیست نباید ما به عنوان اولویت اول مطرح کنیم، نباید کل اسلام را در یک حکم خلاصه کنیم که اگر کسی آن حکم را انجام داد و همه احکام را ترک کرد مسلمان حقیقی باشد ولی اگر کسی آن حکم را ترک کرد ولی عامل به احکام دیگر بود غیرمسلمان تلقی شود که اگر این کار را کنیم جواب معکوس میگیریم چون با روش خدا جلو نرفتیم. ۲. در خود قانون و اجرای آن همیشه نقد داشتم، قانون و اجرای آن باید طوری باشد که موجب کاهش آن جرم و گناه در جامعه شود ولی همه شاهد بودیم سال به سال وضعیت حجاب در جامعه بدتر شد پس این قانون و اجرای آن نه تنها کمکی به بهتر شدن یا حفظ حجاب نکرده است بلکه موجب بدتر شدن حجاب و دعوا و دلخوری بین مردم شده است پس هر عاقلی این را باید بفهمد و قانونی تصویب کند که بعد چندسال ما شاهد بهتر شدن وضعیت حجاب باشیم نه اینکه روز به روز وضعیت حجاب بدتر شود و ما بگوییم ما قانون داریم و هر کس هم با این قانون واجرای آن مخالفت کند بگوییم شما ضدحجابی، نه عزیزم هرچیزی که موجب از بین رفتن حجاب بشود آن ضدحجاب است و اون چیز میتونه قانون غلط یا اجرای غلط قانون باشد.
🛑 فارغ از محتوای این مناظره که مجال مفصل میخواهد تا درموردش صحبت کنیم و از نظر ما نقدهایی به هر دو طرف وارد است، یک مساله ی غلط در مناظره توسط آقای جمشیدی مطرح شد که به عنوان یک طلبه واجب است از ولایت حضرت امیر (ع) دفاع کنم، چون این مطلب غلط، خیلی در مجازی بازخورد منفی داشت و آن را پای جبهه انقلاب نوشتند و اینجا دیگر سکوت جایز نیست.
📍 آقای جمشیدی فرمودند حجاب خیلی مهمه چون ضروری دین است و کسی منکر آن باشد مرتد میشود و حکم کافر را دارد ولی ولایت امیرالمومین (ع) ضروری دین نیست و منکر ولایت حضرت کافر نمیشود!
✔️ خب این حرف از جهات مختلف غلط است و این نشان دهنده این است که برادرمان تسلط کافی بر مباحث دینی ندارند.
ادامه مطلب 👇
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
قسمت اول مطلب👆
اولا همه احکامی که اتفاق نظر در آن است و میدانیم از طرف شارع است، ضروری هستند مثل نماز و روزه و حجاب و...، ولی بین منکر اصل حجاب و منکر قانون الزام حجاب فرق است چون اصل حجاب ضروری دین است ولی قانون الزام به حجاب ضروری دین نیست و کسی که مخالف قانون الزام حجاب باشد مرتد نمیشود، گرچه در مورد انکار اصل حجاب هم باید دقت کرد و همینجوری حکم به ارتداد نکرد چون گاهی شخص جاهل است یا لج بازی میکند و انکار او بخاطر به انکار خدا و پیامبر ختم نمیشود.
ثانیا ولایت امیرالمومنین جز ضروریات دین است و روایات مختلفی این را بیان کرده است که منکر ولایت او کافر است؛ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَصَبَ عَلِيّاً عَلَماً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ فَمَنْ عَرَفَهُ كَانَ مُؤْمِناً وَ مَنْ أَنْكَرَهُ كَانَ كَافِراً ولی در احادیث دیگر به علت های مختلفی که یکی کثرت تعامل شیعیان با مخالفین است حکم به اسلام ظاهری منکرین ولایت امیرالمومنین (ع) شده است تا مشکلات ایجاد نشود چون اگر حکم کافر داشته باشند همه احکام معاملات و احکام طهارت و... باید رعایت شود و این در جامعه اسلامی موجب اختلال نظام میشود، علمای شیعه هم به این تصریح کردند: علمای مختلفی از شیخ مفید تا مرحوم صالح مازندرانی در شرح اصول کافی نوشتند: و من أنكرها يعني الولاية فهو كافر حيث أنكر أعظم ما جاء به الرسول و أصلاً من اصوله.
✅ در حدیث مهمی که پایه های اساسی اسلام معرفی شده است پایه مهم اسلام ولایت حضرت امیر بیان شده است، نماز و زکات و روزه و حج و ولایت ۵ رکن مهم اسلام است که ما متاسفانه نسبت به این ۵ رکن اندازه ی حجاب توجه نداشته و نداریم و کار به جایی رسیده است که آقای جمشیدی حجاب را مهمتر از ولایت امیرالمومنین معرفی میکند! بُنِيَ الْإسلام عَلَى خَمْسٍ الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ مَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ يَوْمَ الْغَدِيرِ.
✔️ پس ولایت امیرالمومنین (ع) طبق احادیث صحیح جز ضروریات دین است ولی در احادیث صحیح دیگری به عللی که اهل فن میدانند حکم به اسلام ظاهری مخالفین شده است، یکی از علت ها هم کثرت تعامل شیعیان با مخالفین است که این علت شاید با تنقیح مناط قابل تعمیم به منکرین حجاب هم باشد و در ظاهر حکم به اسلام آنها بشود گرچه در این مسئله جدید باید دقت بیشتری کرد و به مقتضای زمان و مکان که امام خمینی به آن تاکید داشتند بیشتر توجه شود.
به عنوان یک نمونه، امام خمینی (ره) در كتاب الطهارة، ج ۳، ص ۳۲۹ در مسألۀ امامت بر این باور است که اعتقاد به خلافت اهل بیت (علیهم السلام) پس از رسول اکرم (ص) در زمان صدر اسلام – از آن جهت که اصل وقایع برای همگان قابل مشاهده و تحقیق بوده – از «ضروریات» محسوب می شود، اما در قرون بعدی و به ویژه عصر حاضر – به دلیل فاصله گرفتن از آن زمان و پدید آمدن سؤالات، شبهات و ابهامات فراوان در این زمینه و اعتماد نسل های بعدی به نسل اوّل – اعتقاد به مسألۀ امامت در عین اینکه از دیدگاه ما شیعیان قطعی و مبرهن است، اما برای اهل سنّت یک مسألۀ نظری، اجتهادی و غیر بدیهی است: «اصل امامت در صدر اسلام از ضروریات اسلام است، و لذا طبقۀ اوّل از مردم در آن زمان که منکر امامت امام علی (ع) و نصّ رسول خدا (ص) بر خلافت و وزارت ایشان شدند، منکر ضروری شده اند بدون اینکه احتمال شکّ و شبهه از غالب آن ها پذیرفته شود، به ویژه اصحاب حلّ و عقد! سپس برای طبقات و نسل های بعدی – به دلیل شدّت اعتمادی که به طبقۀ اوّل داشتند و همچنین به این علّت که احتمال نمی دادند آن ها عمداً از قول رسول الله (ص) و نصّ بر امام علی (ع) تخلّف کرده باشند و اصلاً این احتمال به ذهنشان خطور نمی کرده که گروه بسیاری از مردم مرتکب یک چنین سهو و نسیانی بشوند – شبهه [و سؤال و ابهام] در اصل واقعه و حقیقت امر برایشان پیش آمده است.
طبق این بیان امام که مطلب صحیحی است اگر در مورد ولایت امیرالمومنین که مهمترین رکن اسلام است باید به مقتضیات زمانی و مکانی توجه شود در مورد سایر مسائل مثل حجاب به طریق اولی این قاعده صادق است و اگر در روزگار ما ضرورت حجاب مثل قبل بدیهی نباشد دیگر منکر آن، مرتد نخواهد بود.
و اخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین
یاعلی...
✍شیخ فرهاد فتحی
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻عاقبتِ نقدِ منهای دقت:
تحریف دیگری و تناقض با خویش
🖊 مهدی جمشیدی
یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظرهی حجاب، گرفتار بیدقتهایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری دربارهی این نقد پریشان مینویسم.
۱. ایشان میگوید من ادعا کردهام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جملهای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینیبودن «اصل حکم حجاب» پرداخت.
۲. ایشان بهگونهای تصویرسازی کرده که گویا من دربارهی «زنان بیحجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حالآنکه روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری میکرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاینرو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااینحال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد.
۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج میشود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم.
۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» میگوید ولایت حضرت امیر -علیهالسلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد میکند که نشان میدهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست. همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخنشان است و نشان میدهد دستکم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است.
۵. من حتی برای ملاحظهی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسیکه ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است.
۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا میکند که من حجاب را «مهمتر» از ولایت علی -علیهالسلام- میدانم. در اوج حماقت و کجفهمیام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنانکه نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین میکند «مهم» نیست؟! اما سخن دربارهی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دستچندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامهی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همهی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، اینچنین است؛ نه این که من در پی سبکساختن حکمی باشم که مایهی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویهی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام مینگرد و دامنه و دایرهی دیانت را اینگونه تعریف میکند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند.
به پاسخ حکیمانه و هوشمندانهی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل میشمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیهالسلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰)
@sedgh_mahdijamshidi
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
.
♻️ جناب آقای اژهای! هیچ کس ادعای نامهنگاری آقای ولایتی با قوه قضاییه را نداشته، مضافا که راه انتقال پیام، فقط نامه نیست.
ضمنا این گفتگوی مشاور آقای ولایتی است، ملاحظه کنید:
farsnews.ir/amp/14020816000176
این پست را هم ببینید:
eitaa.com/rasaee/11103
eitaa.com/rasaee/11105
🔺حمید رسایی
@rasaee
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♥️دنبال کادویی قیمت مناسب و خوشگل میگردی پیدا نمیکنی
♦️توارزانسرای کادویی کیان یه نگاه بنداز😳 ♦️
🔴فروش انواع لومینارک اصل فرانسه درتمام رنگهاوطرحها بامناسب ترین قیمت
🔴انواع ارکوپال گلدن اوپال پارس اوپال بامناسب ترین قیمت
🔴انواع بلوریجات وکادویی
🔴انواع محصولات برندپاشاباغچه ترک وغیره
🔴انواع قابلمه تکی وسرویس
❌ با قیمت های باورنکردنی ❌
📎آدرس: خیابان ۲۰متری گلستان نبش کوچه ۱۳کادویی کیان
☎️تماس: 09199641407
برای مشاهده و سفارش به کانال ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/4283433309C9f5a53a38f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۱
چرا در این مناظره، سخن از حجاب بهعنوان «ضروری دین» به میان آمد؟!
طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟!
این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخیاندیش» بود که دینیبودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بیحجابها»یی که از چنین مباحثی بیخبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟!
اگر نیروهای روشنفکری شبهدینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سست سازند، چارهای جز ارجاع به ضروریبودن این حکم داریم؟!
آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نهفقط مسلمان، بلکه شیعه نمیدانیم؟!
ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟!
@sedgh_mahdijamshidi
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۲
آیا تأدیب بر تعلیم، تقدم دارد؟!
و جلال بر جمال؟!
و سیف بر قلم؟!
و موسم بر مرحم؟!
و یا باید به تعبیر علامه حسنزاده، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچیک را نادیده نگرفت؟!
پیامبر فقط موعظه و نصیحت میکرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟!
آیا تصریح به این که حجاب باید «جنبهی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟!
@sedgh_mahdijamshidi
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
در پی رد پیشنهاد مناظره، حجت الاسلام سلمان رئوفی مطرح کرد:
🔺آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید!
در پی دعوت پایگاه خبری صدای حوزه از حجج اسلام رئوفی و اکبرنژاد برای برگزاری یک مناظره درون حوزوی جهت نقد و بررسی دیدگاه های اخیر آقای اکبرنژاد و رد این دعوت به نقل از مجموعه دوستان وی، حجت الاسلام رئوفی طی متنی که به صدای حوزه ارسال کرد، نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد:
🔹حال که “صدای حوزه” پیشنهاد مناظره را مطرح کرده و زحمت میزبانی بیطرف را بر عهده گرفته، بندهی کمترین به عنوان یکی از دوستان خیرخواه و منتقد شما، با سابقه ۱۲ سال تحصیل علوم عقلی و ۲۰ سال تالیف و تدریس در فقه و اصول و اتفاقا هم سن و سال شما، برای دومین بار جنابعالی را دعوت به مناظره میکنم تا عیار نظراتتان تا حدی آشکار شود.
🔸از باب خیرخواهی، یک هفته منتظر مناظره مستقیم با شما هستم در غیر اینصورت در دفاع از مکتب و مرام سیاسی بزرگان و اعاظم شیعه، عمل به تکلیف خواهم نمود.
متن کامل نامه حجت الاسلام رئوفی + رزومه:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=44265
بیشتر بدانید:
➕ گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام سلمان رئوفی: مطالبات حوزوی وقتی رسانه ای می شوند جواب می گیرند!
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/37125
➕ مصاحبه حجت الاسلام اکبرنژاد با صدای حوزه در اردیبهشت 1400: رهبر انقلاب را اسلام شناستر از شهید مطهری میدانم!
🌐 https://v-o-h.ir/?p=11235
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب استاد آقای محمدتقی اکبرنژاد حفظه الله
سلام علیکم و رحمت الله
مستفاد از آیات قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام، وجوب جهاد تبیین و لزوم روشنگری و مقابله با تحریف و کج فهمی، بقدر وسع بر همه خصوصا اهل علم است. لذا بنده به عنوان شاگردی از مکتب امام صادق (ع) برای ادای تکلیف، این نامه را به حضرتعالی مینویسم تا اتمام حجت صورت گیرد.
برادر عزیز شما همواره در سخنرانیها و نوشتهها به انتقاد از تفکرات مختلف و تنقیص نظرات اعاظم حوزه پرداخته و بر لزوم مناظره تأکید کرده و اظهار میکنید که حوزه علمیه باید از فضای نقد حداکثری برخوردار باشد.
در همین راستا بارها مشاهیر حوزه را به مناظره دعوت کردهاید و اخیرا فریاد کشیدید و امام راحل عظیم الشان را متهم به "کیش شخصیت" کردید و رهبر معظم انقلاب را عملا نسبت به منتقدین ناشنوا خواندید.
برادرم شما همیشه افرادی را به مناظره دعوت میکنید که از هر لحاظ در وزن بسیار بالاتری از مثل شما قرار دارند و هنگامی که با پاسخ رد از جانب بزرگان مواجه میشوید، فریاد میزنید که چرا دچار خودبزرگ بینی هستند! و جالب اینکه همواره از مناظره با افرادی طفره می روید که همسطح شما هستند. آیا این رفتار، نشانهی همان عیب در جنابعالی نیست!!!
حضرتعالی همواره از رسانه برای ترویج نظرات خود و مظلوم نمایی استفاده میکنید و اگر افرادی به شما نقد تندی کنند آنها را متهم به بی اخلاقی میکنید، این در حالی است که خودتان مکرر به قلههای حوزههای علمیه تاخته و مرزهای اخلاق را بارها دریدهاید و خوب می دانید که اگر باد بکارید لاجرم طوفان درو می کنید!
به هر حال عزیزدل اگر فکر میکنید بدون تحصیلات لازم و تدریس مداوم و استفاده از اساتید مبرز چنان نابغهاید که بهتر از شیخ انصاری (ره) و امام راحل عظیمالشأن، سخن و سیره اهل بیت علیهم السلام را فهمیدهاید پس بسم الله، از نقد ابا نداشته و خود را در معرض مناظره با بنده به عنوان یکی از شاگردان و مریدان کوچک این دو قلهی تاریخ فقاهت و دین شناسی حوزههای علمیه قرار دهید.
حال که《صدای حوزه》پیشنهاد مناظره را مطرح کرده و زحمت میزبانی بیطرف را بر عهده گرفته، بندهی کمترین به عنوان یکی از دوستان خیرخواه و منتقد شما، با سابقه ۱۲ سال تحصیل علوم عقلی و ۲۰ سال تالیف و تدریس در فقه و اصول و اتفاقا هم سن و سال شما، برای دومین بار جنابعالی را دعوت به مناظره میکنم تا عیار نظراتتان تا حدی آشکار شود.
امیدوارم این دعوت علمی را پذیرفته و عملا مناظره، آزاداندیشی و نقد را ارج نهید.
از باب خیرخواهی، یک هفته منتظر مناظره مستقیم با شما هستم در غیر اینصورت در دفاع از مکتب و مرام سیاسی بزرگان و اعاظم شیعه، عمل به تکلیف خواهم نمود.
امید است خداوند متعال ما را موفق به رضای خویش کند.
و السلام
با احترام
سلمان رئوفی
۱۷ آذر ۱۴۰۲
٢٤ جمادی الاولی ١٤٤٥
📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان
https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
مزایای فعالیت در سامانه اشراق معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی چیست؟
1- ثبت سابقه فعالیت تبلیغی در مرکز خدمات حوزه و بهره مندی از امتیازات خدمات هدفمند مرکز خدمات حوزه
2- دریافت گواهی سوابق فعالیت تبلیغی از دفتر تبلیغات اسلامی
3- برخور داری از حمایت های مالی و معنوی معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی
4- برخورداری از سابقه تبلیغی رسمی در دفتر تبلیغات اسلامی
5- فعال شدن پرونده مرکز خدمات حوزه آن دسته از عزیزانی که پرونده شان در مرکز خدمات حوزه غیر فعال است
جهت اطلاع از چگونگی فعالیت در سامانه اشراق به کانال آشنایی با سامانه های حوزوی بپیوندید
https://eitaa.com/gettingtoknowsystemseminary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اسنادی از مزرعۀ غیرقانونیِ ماینرهای مسجد مکیِ زاهدان
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️اعتراض رسمی دفتر آیت الله مظاهری به دروغگویی جماران و خبرآنلاین
🔹شب گذشته برخی از خبرگزاریها، خبری در خصوص دیدار ریاست محترم جمهور با حضرت آیتالله العظمی مظاهری«مدّظلّه» منتشر نمودند. در این خصوص تذکر دو نکته برای تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه را لازم میداند:
1️⃣ اولاً: چنانکه پیش از این نیز مکرّراً اعلام شده است کلیۀ اخبار مربوط به آیتالله العظمی مظاهری صرفاً از طریق پایگاه اطلاعرسانی دفتر معظّمله، منعکس و منتشر میشود و هر خبر دیگری به غیر از این طریق، به هیچ عنوان مورد تأیید نیست.
2️⃣ ثانیاً: اقدام خودسرانۀ خبرگزاریهای مزبور در تنظیم و نشر خبر دیداری خصوصی که بیش از ۷۰ روز پیش انجام شده، آنهم به شکل نادرست، علاوه بر اینکه خلاف اصول اخلاق حرفهای و مغایر با رعایت تقوای در گفتار است، حاکی از دامن زدن به تنازعها و اختلافات بیحاصل سیاسی است، که هیچ ربطی به نهاد مرجعیّت ندارد و مناسب است رسانههای خبری و کنشگران سیاسی، به این نکتۀ مهم، توجه و التزام داشته باشند.
🔹بدیهی است حق پیگیری قانونی در این زمینه برای این پايگاه اطلاعرسانی محفوظ است.
پايگاه اطلاعرسانی دفتر حضرت آیتالله العظمی مظاهری
۱۴۰۲/۹/۲۰
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✍شیخ فرهاد فتحی
🔻پاسخ به چند شبهه تکراری ۱
✔️ چند شبهه تکراری که اخیرا باز یک عده در قالب دیگری بیان میکنند را میخوام جواب بدیم، چون بحث دقیق علمی است لطفا اگر حوصله ندارید نخونید، باید با دقت بخونید متوجه بشید، چون این مطلب چندساعت توضیح میخواد و در رسانه هم نمیشه چندساعت بیای حرف بزنی کسی گوش نمیکنه، شبهه یک کلمه است. میگی اصلا خدا نیست، برای اثباتش باید چندساعت استدلال کنی. پس با صبر و دقت بخوانید یا کلا اگر دغدغه ندارید نخونید. چون برخی درخواست کردند جواب میدم.
مسئله اول در مورد تشکیل حکومت توسط فقیه در زمان غیبت است؛ اینجا دو تا نظر هست و هر دو نظر هم بزرگانی از شیعه قائل به اون هستند و بحث علمی است و مثل مسائل فقهی دیگر که اختلاف نظره، اینجا هم اختلاف نظر است، مثلا یک فقیه طبق برداشت خودش از آیات و روایات میگه با غسل جمعه میشه نماز خوند، یک فقیه دیگر میگوید باید وضو هم بگیری و غسل کفایت میکند، هر دو فقیه هستند و عندالله حجتی دارند، مساله تشکیل حکومت هم از مسائل اختلافی بین فقها است، برخی بزرگان میگویند حکومت فقط مختص امام معصوم است و فقیه فقط میتواند قاضی و مرجع تقلید باشد برخی دیگر میگویند میتواند حکومت هم تشکیل بدهد، اختلاف نظر هم بخاطر مبانی علما است، مثلا برخی یک روایت را قبول دارند برخی همان روایت را ضعیف میدانند، هر دو هم از نظر خودشان مستدل است. امام خمینی از علمایی هست که قائل است فقیه میتواند حکومت تشکیل بدهد، کتاب نوشته و دلایلش هم مشخص است، علمای متعدد دیگر هم که کسی در علمیت آنها شکی ندارد، به این نظر قائل هستند، مثلا در علمای معاصر آیت الله فاضل لنکرانی که در مسائل علمی خیلی قوی بودند نظرشان مثل امام است، یا حتی آیت الله سیدمحمد شیرازی بزرگ این شیرازی ها که الان این همه شیطنت میکنند هم میگوید تشکیل حکومت در زمان غیبت از اوجب واجبات است که کلیپش و اسنادش پست قبلی گذاشتیم پس طبق نظر برخی علما که ما هم طبق تحقیق همین نظر را قبول داریم تشکیل حکومت توسط فقیه جایز است و هر وقت امکان تشکیل حکومت باشد این کار را انجام میدهد، حالا یکی میاد میگه فلان آیت الله مخالف انقلاب امام بود، خب چیکار کنیم؟ امام فقیه است او هم فقیه است، اگر فرض محال همه علما هم با حرکت امام مخالف باشند باز از لحاظ شرعی امام باید به حجت خودش عمل کند چون امام مقلد اون عزیزان نیست و خودش فقیه است، مثل این میمونه یک فقیه بگوید با غسل جمعه میتونی نماز بخونی یکی بیاد بگه فلان آیت الله میگه نمیشه، نظر فلان آیت الله برای خودش و مقلدینش حجت است نه فقیه دیگر، پس مقوله تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت توسط فقیه اختلافی است ولی این اختلاف موجب نمیشود امام به حجت خودش عمل نکند، شما قائل نیستی کمک نمیکنی و حکومت تشکیل نمیدی ولی نمیتونی جلوی فقیه دیگر که قائل است را هم بگیری و این را هر بچه طلبه ای میداند که امام موافقین و مخالفینی بین علما داشت و اگر کسی تازه اینا رو فهمیده به نظرم به عقل خودش باید شک کند.
مسئله دوم: اینکه برخی میگویند بله تشکیل حکومت اشکالی ندارد ولی سال ۵۷ هنوز زود بود و باید امام صبر میکرد، اینجا دوتا جواب میشه داد؛ ۱. الان که ۴۴ سال گذشته وضعیت بهتر شده؟ امام هزارسالم صبر میکرد وضعیت همینه و هر روز بدتر هم میشه و اگر کسی منتظر باشه که همه چی اوکی باشد تا کاری کند هیچ وقت نباید کاری بکنی، خب میگن انقلاب نمیکرد، بله نظر شما اینه ولی نظر امام به عنوان فقیه این نبود و امام مقلد شما نیست ۲. امام به عنوان فقیه، شرعا باید به تشخیص خودش عمل میکرد و مقلد شما نیست که به تشخیص شما عمل کند و همه آنهایی که به امام اشکال کردند از لحاظ علمی بالاتر از امام نبودند و اتفاقا علمیت امام نسبت به برخی بالاتر هم است.
۳. به نظر ما اگر انقلاب نمیشد هم تشیع در ایران از بین می رفت یا منزوی میشد هم ایران تجزیه میشد که دلالیش را بارها گفتیم نه اینکه امروز ایران مرکز تشیع باشد و امثال شما هم به برکت انقلاب کار دینی بکنید. آرزوی همه ی فقها بود فاطمیه ایجاد کنند ولی ۱۴۰۰ سال نتونستند و این ها در بستر انقلاب اتفاق افتاد، بیشترین زائر اربعین از ایران است، اگر انقلاب نمیشد امروز جمعیت میلیونی عاشق رفتن به اربعین نبودند و صدها کار معنوی دیگر که بعد انقلاب ایجاد شد،پس تشکیل حکومت و زمان انقلاب با تشخیص یک فقیه جامع الشرایط انجام شده است و برای خودش حجت است و اتفاقا کارهای مهمی هم انجام شده است که بارها ذکر کردیم.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✍شیخ فرهاد فتحی
🔻پاسخ به چند شبهه تکراری ۲
مسئله سوم: یک عده میگن خب مگه امام معصوم است که هر کاری کرده باشد را بگیم درسته؟! نه خود امام ادعای عصمت داشت گرچه عصمت خاصه برای حضرات معصومین است ولی یک کشاورز هم میتونه با مراقبت به مرحله عصمت برسد ولی قطعا کسی امام خمینی را مثل امام حسین نمیداند، یکی امام معصوم است و یکی فقیه عادل که با مراقبت میتونه به مرحله ای برسد که عصمت هم داشته باشد ولی نه اون عصمت خاصه اهلبیت که مختص خودشان است.
مسئله چهارم: خب اگر معصوم نیست پس میتونه اشتباه کنه و ما انتقاد کنیم؟ در مورد انتقاد که رهبری بارها فرمودند از من هم میتونید انتقاد کنید و بارها هم از ایشون پیش خودشون انتقاد کردند و ایشون هم جواب دادند ولی نکته ای که اینجا است بحث شما انتقاد نیست، اگر ما انتقاد نمیکنیم به معنای عصمت نیست، چون اولا نظرات رهبری را کارشناسی میدانیم و ایشان در هر حوزه ای با کارشناسان مشورت میکند ثانیا او را به عنوان فقیه حجت میدانیم، مالک اشتر مگر معصوم بود؟ یا حتی حضرت ابوالفضل مگر مثل امامان است؟ سلمان و ابوذر مگر امام معصوم هستند؟ استانداران حضرت علی مگر معصوم بودند؟ هیچکدام مثل امام معصوم نیستند ولی چون از طرف امام منصوب شدند، با نصب امام حجیت پیدا میکند، فقیه هم چون نصب عام از طرف امام معصوم دارد و طبق ادله ای که ما قبول داریم، در زمان غیبت باید به حرف فقیه گوش کنیم، او برای ما حجت است نه اینکه او را معصوم بدانیم و امام سیزدهم و چهاردم ایجاد کنیم، بارها امام و آقا فرمودند که ما کجا حضرات معصومین کجا؟ بله هر کسی یک عده طرفدار دارد که شاید او را خدا هم بدانند، مهم نظر خود اون شخص است وگرنه در مورد خود بنده که یک طلبه عادی هستم برخی یه چیزایی میگن که آدم هنگ میکند، مهم خود شخص است که جایگاه خودش را بداند و به آن اقرار کند که بارها امامین انقلاب فرمودند ما با حضرات معصومین قابل قیاس نیستیم.
مسئله پنجم؛ برخی نسبت به عملکردها انتقاد دارند مثلا میگویند کاش امام مثل پیامبر در فتح مکه عمل میکرد و همه را میبخشید و کسی اعدام نمیشد یا میگن کاش اول انقلاب تنش زدایی میکرد و برای خودش دشمن درست نمیکرد؛ خب این هم از ساده لوحی و عدم اشراف به مسائل است، اولا پیامبر در همان فتح مکه همه را نبخشید ثانیا همان پیامبر در جنگ های مختلف آدم های مختلفی را کشت که الان مخالفین اسلام مثل شما میگویند میتونست اینجا ببخشد ثالثا خود پیامبر و حضرت امیر هم تنش زدایی نکردند، پیامبر هنوز در اطرافیان خودش هم دشمن داشت ولی به سران کشورها نامه مینوشت و به اسلام دعوت میکرد و مثل شما نگفتند بذارید اول پایه های حکومتم محکم شود بعدا نامه بنویسم و دنیا را عصبی نکنم، یا امیرالمومنین میتونستند یه سهمی به مخالفین بدهند و چندسال درگیر جنگ نباشند، احتمالا اینجا بگویید او از نظر ما معصوم است پس فعلش حجت است، خب فقیه هم از نظر ما منصوب عام امام معصوم است و کارهایی که استدلال دینی داشته باشد حجت است، که به نظر ما همه این ها استدلال دینی دارد نه اینکه او را امام معصوم بدانیم یا نگاه قدسی به او داشته باشیم، رابعا انقلاب اسلامی هرکاری میکرد یک عده دشمن او بودند و تنش زدایی معنا نداشت، یک نفر بساط ۲۵۰۰ سال پادشاهی را بهم زده است و دست یک عده از منافع میلیون دلاری قطع شده است خب طبیعی است قاطی کنند و کودتای نوژه تا اغتشاشات اخیر را راه بندارند، یا در مورد تسخیر سفارت میگویند که باز از ساده لوحی است که اطلاع ندارد در کشورهای دیگر هم همین اتفاق می افتد و اگر سفارت آمریکا را نمیگرفتند انقلاب در همان مرحله اول براندازی میشد، واسه همون هم گفتند انقلاب دوم بود، حالا شما باز شاید بگی خب براندازی میشد، خب این نظر شماست و امام همچنان مقلد شما نبود و به تشخیص خودش باید عمل میکرد.
امیدوارم بخاطر اینکه به کسی به هر دلیلی بی مهری میشود تبدیل به ضدانقلاب نشود و جانب انصاف را رعایت کند. سعی کردم ساده بنویسم همه بفهمند وگرنه این مسائل دقیق علمی است و ساعتها باید درموردش دقیق صحبت کرد گرچه قائلم این حرفها بی فایده است، ما باید الان تلاش کنیم اندازه خودمان به بهتر شدن وضعیت کمک کنیم وگرنه این حرفها تهش بی فایده است.
یاعلی...
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
نمایشگاه
پوشاک طلاب فدک
بزرگترین مرکز فروش لباس طلاب
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
💥نگران هزینه های خرید لباس هستید😔دیگر نگران نباشید😳😳
فروش لباس طلاب فقط بایک فقره چک از2تا4ماه.
💥بدون افزایش قیمت
💥بدون پیش پرداخت
💥لذت خرید در فروشگاهی به وسعت 250متر با تنوع بینظیر
✔انواع عبا قبا لباده در 100 مدل
✔انواع پیراهن دیپلمات و دشداشه
✔انواع پیراهن رنگی طرح دار
✔️انواع کت شلوار زیر قیمت
🔵اینم لینک کانال پوشاک فدک 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3008757785Cc6a3f91f38
تخفیف تخفیف تخفیف تخفیف تخفیف
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
تخفیف ویژه در خرید نقدی
🌐قم بلوار عمار یاسر روبروی پارکینگ شرقی حرم مجتمع تجاری زمزم وروری یک واحدهای 67و68و69و70
09107537544
09121520897
زاهدی
♨️نقد حرکتهای اخیر ضدانقلابی در حوزه ۱
✍️ شیخ فرهاد فتحی
یکی از طلاب که مدتی در حوزه سروصدا کرده بود و دم از تحول حوزه و مطالبات رهبری میزد، طولی نکشید که از طرف بدنهٔ حوزوی طرد شد و همه فهمیدند که ایشان خواسته یا ناخواسته، به بزرگان و استوانههای علمی حمله میکند و گویا تحوّلی در کار نیست.
دلیل مُدّعای بنده ایناستکه اگر ایشان دغدغه دین و حوزه و نظام و رهبری را داشتند، در یکسال اخیر که رکیکترین فحشها را به دین و رهبری نظام دادند، ایشان سکوت نمیکردند.
اما حالا پساز یکسال سکوت، به بهانه دفاع از استاد علیدوست، یادداشتی را منتشر کرده است و گرچه مثل سابق کسی به یادداشت او اعتنا نمیکند؛ ولی بخاطر اهمیت موضوعی که بدان پرداخته شده، مطالبی را عرض میکنم:
مُدّعای یادداشت آن آقا ایناست که “مردم حس میکنند جمهوری اسلامی بهجای مبارزه با فساد، راه آسانتر که توجیهکردن است را انتخاب کرده است” و این را مستند به أمری وجدانی، آنهم نه وجدان خودش، بلکه «وجدان اجتماعی» میکند و میگوید “وجدان اجتماعی، معیار داوری میان حکومت علوی و جمهوری اسلامی است و باور وجدان جامعه ایرانی، بر نبود مبارزه با فساد است؛ ولی باور مردم در حکومت علوی چنین نبود و بعد میگوید صیانت و مراقبت از جمهوری اسلامی، رسالت همه ماست و نقد عالمانه و دلسوزانه، راهکار آن است.”
خب سؤال: ملاک در نگاه تشیع، مطابقت اعمال ما با ثقلین است؛ اما بر فرض که «وجدان اجتماعی» ملاک و معیارِ سنجش حقیقت باشد که نیست اگر همه مردم بگویند “نماز واجب نیست”، نماز در حقیقت واجب است؛ ولی با پذیرش مقدمهٔ غلط عرض میکنم:
{اولا} چگونه این «وجدان عمومی» را در حکومت علوی و حکومت فعلی بهدست آوردهاید؟! متد(روش) علمی شما در سنجش «وجدان عمومی» چیست؟ بهعبارت دیگر با کدام نظرسنجیِ علمی ادعا میکنید که مردم چنان حسّی دارند و اگر این حس را دارند، مقصر را هم اصل حکومت میدانند؛ نه مسئولین و دستگاههای مختلف؟!
{ثانیا} اگر «وجدان عمومی» ملاک سنجش باشد که گفتیم نیست آیا وجدان عمومی مردمِ زمان حضرت علی، نگاهشان به امام، مثبت بود؟! یا رسانههای معاویه کاری کردهبودند که حضرت را بینماز میدانستند؟
در جنگ صفین، شخصی از لشکر معاویه بهسمت سپاه امام حمله کرد و یکیاز دلایل شرکت خود در نبرد با امام علی‹علیهالسلام› را، بینماز بودن امام‹علیهالسلام› و یارانش بیان کرد «…فَإِنِّی أُقَاتِلُکُمْ لِأَنَّ صَاحِبَکُمْ لَا یُصَلِّی کَمَا ذُکِرَ لِی وَ أَنَّکُمْ لَا تُصَلُّون…».
وجدان اجتماعی، بهقدری علیه حضرت بود که هنوز ۱.۵ قرن پساز شهادت او، وقتی احمدبنحنبل در اصولالسنه او را چهارمین خلیفه معرفی میکند که از آن به نظریه تربیع یاد میشود و میگوید “اگر کسی علی را چهارمین خلیفه بداند هم مسلمان است”، به احمد حمله میکنند! ببینید! وجدان عمومی در سال ۲۰۰، او را خلیفه چهارم هم نمیداند، چه رسد اینکه خلیفهٔ بلافصل و امام عدل و فسادستیز بداند!
وجدان عمومی در سال ۶۱، پسرش را بهخاطر بغض علی شهید میکنند و در شام، بلایی بر سر دخترش آوردند که تاریخ از نوشتنش شرم میکند و همه اینها بهخاطر این بود که وجدان عمومی، بر علیه حضرت امیر ‹علیهالسلام› بود.
اگر به تعبیر سیوطی و زمخشری، رسانههای معاویه در قالب ‹۷۰›هزار منبر میتواند کاری کند که وجدان عمومی، علی را بینماز بداند و مردم بهخاطر بغض او، پسرش را به آنصورتِ عجیب شهید کنند، طبعاً امروز با رسانههای متکثر، از منبر تا مجازی، با شیوههای مختلف، با هزاران تریبون، بهراحتی میتواند کاری کند که شما هم که ادعای تحلیل و فضل دارید، فکر کنید در این ۴۴سال، با هیچ فسادی برخورد نشده است؛ درحالیکه با تمام نقدهایی که وارد است، مبارزه با فساد و مفسد هم قابل توجه است.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️نقد حرکتهای اخیر ضدانقلابی در حوزه ۲
✍شیخ فرهاد فتحی
و اما مدّعی شدید “باید از جمهوری اسلامی دفاع کنیم”؛ سؤال ایناست که دقیقاً در یکسال اخیر که همه دشمنان علیه نظام متحد شدند و جنگ احزاب معاصر را شکل دادند شما چه نقشی در دفاع از نظام داشتید؟ یک خط روشنگری کردید؟ یک دقیقه صحبت کردید؟ دفاع از نظام نشانههایی دارد که متاسفانه ما در یکسال اخیر در امثال شما ندیدیم و الآن شمایی که یکسال در خواب بودید گویا یکدفعه بیدار شدید و به فکر فساد، وجدان اجتماعی و دفاع از نظام افتادید؟!
بارها عرض شد که افعال «امام معصوم» قابل قیاس با «فقیه عادل» نیست؛ ولی اجازه هم نمیدهیم حقیقت وارونه شود.
اولاً در این نظام، با فسادهای مختلف، چه برادر رئیسجمهور و چه بسیاری شخصیتهای مهم، برخورد شده است.
ثانیاً جاهایی که برخورد نشده، ربطی به اصل نظام و رهبری ندارد و مشکل از دستگاهها و مسئولین است.
ثالثاً اگر وجدان اجتماعی، مطلبی را غلط فهمید، منوشما باید مطلب را بهدرستی برای مردم تبیین کنیم، نهاینکه خودمان هم گرفتار جوّ مسموم رسانهای علیه نظام شویم.
رسانهها میگویند نظام با فساد برخورد نمیکند که عرض شد بارها برخورد شده است و میشود و البته خیلی جاها (که در مجموع درصد کمی است) هم برخورد نشده است؛ اما اینکه بگوییم “نظام قصد مبارزه ندارد”، این دروغ است! چون در جاهای مختلف این کار را کرده و اتفاقا دنبال مبارزه با فساد بودهاست، بنابراین هرجایی که برخورد نشده، ربطی به نظام ندارد؛ بلکه افرادی در سیستم، کارشکنی میکنند تا مردم نسبت به نظام بدبین شوند.
امیدوارم ما طلاب، حقیقت را تبیین کنیم، نهاینکه خودمان هم مرعوب فضای رسانهای دشمن شویم.
یاعلی…
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب