eitaa logo
بیداری طلاب
61.6هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️اندر احوالات یک روحانی .... ✍کانال انجمن حجتیه نوشت حجت الاسلام معاونیان: نيستم چاپلوس اهل ستم اخیرا سروده ای در کانال جناب آقای معاونیان منتشر شده. بدیهی است که همه میدانند جناب معاونیان نه چاپلوس خلفا و اهل تسنن هستند، نه چاپلوس اهل خرقه و تصوف. از اهل فلسفه و عرفان هم که بیزارند. پس سئوال اینجاست که منظور ایشان از «اهل ستم» کیست؟ ابیاتی از این سروده ی طولانی را انتخاب و خدمتتان تقدیم نموده و قضاوت را به شما وامیگذارم. اگر همچون گذشته که برخی از مطالب و اشعار را حذف کردند، پشیمان نشده و حذف نفرمایند، میتوانید مراجعه نموده و متن کامل را ملاحظه فرمایید. 💠 و اما ابیاتی از این سروده: نيستم چاپلوس اهل ستم نان نخوردم ز رشوه ها و ربا نه وكيل ام، نه نوكر دفتر نه نماينده ی فلان آقا گفت شخصی كه مهدوی هستی! من كجا لايقم به اين معنی؟ من كجا؟ و نسبت مهدی من كجا؟ نام حجت يكتا [از سویی میخواهند که منکر هرگونه نسبتی با انجمن حجتیه شوند و از سوی دیگر نمیتوانند ابراز ارادت نکنند. ما به این قماش میگوییم شبه انجمنی] از همه هفت دولت آزادم نيستم همدم نفاق و ريا نه تفلسف و نه تصوف را راه دانم برای قرب خدا نه فدایی، نه جان نثارم من نه زنم دم ز عشق و ذوب و‌ فنا احدی را ولی نمیخوانم زینهمه ‌قطب و پیر در دنیا هیچ کس را مصون نمیدانم از گناهان و اشتباه و‌ خطا جز همين چهارده نفر معصوم به جز از اين دوازده والا بنده ی هيچكس نخواهم شد برده گی و مرام من؟ حاشا بارها گفته ام و خواهم گفت با همه در كلامی بی پروا هیچ کس قابل مقایسه نیست با امامان ما و اهل كسا همه ی این ولیجه ها باطل پوچ و‌ هیچ اند و زشت و ‌بی مبنی هیچ کس هم علی دوران نیست جز ولیّ خدای بی همتا [خود مقام معظم رهبری هم به این لقب انتقاد کردند. اما این بیت نشانگر آن است که منظور از برخی ابیات دیگر چه بوده؟] آری مهدی مرا اولی الامر است وارث اِنمّا و اَحصَينا من همینم تو هر چه خواهی باش راه ما روشن است و چاه شما سپری گشته دوره ی تزوير منقضی گشته عصر مکر و‌ دغا زور گفتن نهايت جهل است دور باشد ز سيرت عقلا شيعه ی مرتضی ستمگر نيست ياور ظلم كی شود؟ كلّا دشمن ظلم و ظالمان می باش با شهامت رشيد و بی پروا مرگ بر آنكه اختلاف افكند بين دلهای پاك اهل ولا ✔️ جالب آن که این همه شجاعت و جسارت ایشان، سبب نمیشود تا معتقدات سیاسیشان را صریح و در قالبی به غیر از شعر بیان نمایند!! ☺️ 🆔 @hojjatiye ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️اخبار بد از قوه قضائیه 🔻بله؛ هم به ریل اصلی سابق خودش بازگشت. تغییر قاضی از ریاست مجتمع ویژه جرائم اقتصادی و جابجایی و ... . آقای همین هفته قبل خیلی صریح گفتند: "مبارزه با فساد هزینه دارد و باید هزینه‌اش را پرداخت کنید!" 🔻بد نیست پرونده هم بازبینی بشه. ایشون یحتمل بی‌گناه باشن! خاصه اینکه آقای اژه‌ای، قبلاً در پاسخ به این سوال که چرا در زمان آملی با طبری برخورد نشد، گفته بودند فساد و تخلف طبری برای من محرز نشده بود!!! ✅ @modaresian ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻 امروز صبح به سمت مرکز همایش غدیر وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی رفتیم. برای دیدن نمایشگاهی که تبلیغ آن را خبرگزاری حوزه نیز زده بود. حراست داخل سالن گفتند که مخصوص افراد وابسته به دفتر تبلیغات است و به ما گفته شده است که تنها این افراد اجازۀ حضور دارند! عین همان مسئله‌ای که در نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزه، که در جمکران برگزار شده بود، پیش آمد. ❓بگذریم که عمومی نبودن چنین نمایشگاهی، که طلاب بتوانند از دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات باخبر شوند، منطقی نیست، سؤال این است که اگر عمومی نبود چرا در آگهی منتشر شده از این ارگان، به این موضوع اشاره‌ای نشده است؟ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام علی علیه‌السلام: وَ اكْظِمِ الغَيْظَ، وَ تَجَاوَزْ عِنْدَ الْمَقْدَرَةِ، وَ احْلُمْ عِنْدَ الغَضَبِ، وَ اصْفَحْ مَعَ الدَّولَةِ، تَـكُنْ لَـكَ العاقِبَةُ ✳️ خشم خود را فرو بر و به هنگام قدرت، گذشت كن و در هنگام عصبانيت، بردبار باش و در وقت توانايى [بر انتقام]، ببخش، عاقبت برایت می شود. 📚 نهج البلاغه، نامه ۶۹ ☀️اسلام می‌گوید دین و سیاست یکی است ✍️رهبر معظم انقلاب اسلام دین زندگی است. در اسلام همان اندازه که مسائل معنوی و اخلاقی وجود دارد، مسائل سیاسی و دنیایی هم وجود دارند، به همان اندازه که نماز اهمیت دارد، جهاد در راه خدا هم اهمیت دارد؛ به همان اندازه که انسان باید به سوی خدا برود، باید به همان اندازه کین و کید دشمنان خدا را بفهمد و در مقابل آنان جبهه بگیرد؛ چنین نیست که انسان مسلمان اگر نماز بخواند و عبادت کند و در کنج خلوتگاه محراب بنشیند، مسلمانی خود را کامل کرده باشد! مسلمان اگر می‌خواهد مسلمان کاملی باشد به امور دنیا هم باید بپردازد، سیاست هم باید بفهمد و در سیاست هم باید مداخله کند. به ما می‌گویند: دین از سیاست جداست! اسلام می‌گوید: «دین و سیاست یکی است» سیاست جزء دین است، جزء احکام دین است. مهم‌ترین بخش فقه ما، بخش سیاست است و معظم دین را سیاست تشکیل می‌دهد. 📚کتاب ولایت و انسان‌سازی ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حرف غلط گرگیج در نماز جمعه ۱۹ آذر به اهل بیت علیهم السلام 🔻یکی‌ از مفتی های اهل سنت، بدون اینکه ملاحظه جوانب کلام خود را کند، خواسته خلیفه را اثبات کند، چون طهارت اهل بیت نزد مذهب خودش مسلّم‌بوده، از این مسلّمات استفاده کرده و گفته: نمی‌شود عمر خلیفه نباشد، وگرنه مادران اهل بیت که معاذالله حلال نمی‌شدند،‌ پس: خلیفه حق است!!! 🔻گرگیج حتما باید عذرخواهی رسمی انجام بدهد و در صدد جبران عواطف‌ شیعیان برآید. ضمن اینکه آقای گرگیج خود را به شدت مرید سیدالشهدا می‌داند و اشکهای وی در دفاع از سیدالشهدا نوید این را می‌دهد که خودش عذرخواهی رسمی خواهد کرد اهل بیت همچنان غریبند ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
بیداری طلاب
♨️حرف غلط گرگیج در نماز جمعه ۱۹ آذر به اهل بیت علیهم السلام 🔻یکی‌ از مفتی های اهل سنت، بدون اینکه م
🔻توضیحات مولانا گرگیج پیرو سخنرانی اخیر خود در نمازجمعه این هفته مولانا محمدحسین گرگیج با انتشار بیانیه ای توضیحاتی را در خصوص سخنرانی اخیر خود پیرو فضایل صحابه رسول الله (ص) در خطبه های نمازجمعه (۱۹ آذر ۱۴۰۰) منتشر کردند و بازنشر آن را نوعی تحریف و عوام فریبی از جانب برخی افراد و سوء تفاهم دانستند. 🔻به گزارش دفتر مولانا گرگیج، متن پیام ایشان بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با سلام بر محضر عزیزان در فضای مجازی، در خطبه های این هفته (۱۹ آذر ۱۴۰۰) مطالب جامعی مطرح شدند که فایل تصویری آن موجود است، از آن رو ما خود را از ارادتمندان و عاشقان اهل بیت (رضوان الله تعالی علیهم اجمعین) می‌دانیم و این ارادت بارها در خطبه های جمعه، نوشتارها، گفتار و مصاحبه ها بیان شده است؛محبت اهل بیت و صحابه رسول الله(ص) جزو ایمان قلبی اینجانب است؛ توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است؛ علت سخنرانی بنده نصب بنرهای توهین آمیز در کوچه و‌خیابان و برخی از سخنان تفرقه افکن در ایام فاطمیه است؛ هزاران بار به خدا پناه می‌برم که در دل اینجانب نسبت به خاندان رسول گرامی (ص) و سُلاله پاکش، کینه، کدورت، عداوت باشد و یا اهانتی روا دارم. به گفته سعدی « خدایا به حق بنی فاطمه، که با قول ایمان بُود خاتمه» برخی افراد از روی قصد و غرض از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده کرده و کلام و مطالب بنده را تحریف و یا برش می زنند که در شرایط حساس کنونی کشور اجازه نخواهیم داد کسانی موجبات تفرقه بین اهل سنت و اهل تشیع را ایجاد کنند. در پایان یادآور می شوم اهل سنتی که محبت رسول الله (ص) و خاندان پاك ايشان در دلش نباشد و از اعمالشان پیروی نکند اهل سنت نیست و اگر سوء تفاهمی از سخنان اینجانب پیش آمده از همه عزیزان عذر خواهی می‌کنم. 📝(مولانا) محمدحسین گرگیج- امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش https://t.me/molanagorgij ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️جواب عالم اهل سنت به صحبت های عجیب گرگیج 🔻مولوی یعقوب خانی: اگر خدای نخواسته کسی از اهل سنت به اهل بیت نقدی نماید، گناهی نابخشودنی مرتکب شده و حقیقتا از شمار اهل سنت نیست. 🔻 به گزارش برنا، مولوی جلال یعقوب خانی مقدم استاد حوزه علمیه اهل سنت و امام جماعت مسجد اهل سنت تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در واکنش به صحبت‌های عجیب منتشر شده از آقای گرگیج اظهار داشت: 🔹 واقعیت امر این است که بنده از این سخن که عدم پذیرش خلافت حضرت عمر رضی الله عنه چه ارتباطی به نسب فرزندان امام حسین رضی الله عنه دارد، متحیر مانده‌ام و تصورم این است شاید برخی کلمات قیچی شده است. باید قبل از نگارش هر متن و یا نشر آن تامل بیشتر نماییم. 🔹 اگر خدای نخواسته کسی از اهل سنت به اهل بیت نقدی کند، کاری بیهوده و گناهی نابخشودنی مرتکب شده و حقا و حقیقتا او از شمار اهل سنت نیست. 🔹 بنده به عنوان یک طلبه اهل سنت، عمل و گفتار اهل سنت را محبت به اهل بیت علیهم السلام می‌د‌انم و هر کلامی و نگارشی سوای محبت خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه، بر خلاف قرآن و سنت و منهج علمای اسلام و علمای مذاهب چهارگانه اهل سنت است. 🔹 بنده به عنوان یک طلبه اهل سنت با صدای بلند اعلام می‌دارم جانم فدای اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم. ✅ www.borna.news/fa/tiny/news-1273296 ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️اخبار بسیار بد از قوه قضائیه 🔻حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای کاش توضیح بدهید چرا افرادی که در این چند سال اخیر به نمادی از مبارزه با مفاسد اقتصادی تبدیل شده بودند، به یکباره از دادگاه ویژه جرائم اقتصادی برکنار شدند! ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔺خط بطلان تاریخ بر ادعای مولوی گرگیج 👈 کهن‌ترین سند تاریخ درباره ازدواج دخت یزدگرد یکی از موضوعاتی که از قدیم نسبت به مطالعه آن پیگیر و دغدغه‌مند بودم، بحث ازدواج امام حسین (ع) و دخت یزدگرد سوم است. فعلا به این فراز می‌پردازم 1⃣ نسب‌شناس کهن، ابوالیقظان سحیم (م ۱۹۰ هجری) شاید قدیمیترین کسی است که ماجرای اسارت دختر یزدگرد و آوردن آنان نزد عمر بن الخطاب را گزارش کرده و زمخشری در ربیع الابرار، از همو این واقعه را روایت می‌کند. بر اساس گزارش او، عمر بر آن بود تا دختر یزدگرد را مثل کنیز بفروشد ولی امیرالمومنین (ع) جلوی فروش او را گرفت و خودش بهای آن پرداخت. تنها با این اقدام بود که زمینه ازدواج آبرومندانه دختر یزدگرد را با بهترین فرد یعنی امام حسین (ع) فراهم آورد. 2⃣ یک سوال می‌بینید که این درست در برابر ادعای مولوی گرگیج است، چون ایشان ازدواج امام حسین (ع) و گسترش نسل امامان نور را مرهون عمر بن الخطاب قلمداد می‌کند! آیا با این بی‌تقوایی علمی، می‌توان امامت جماعت مسلمین را در اختیار گرفت و از تقوای الهی داد سخن داد؟ منابع دیگر تاریخی هم برخلاف ادعای ایشان است که باز هم ارائه می‌کنیم. 3⃣ یک نکته چنانچه در تصویر کتاب می‌بینید ابوالیقظان، از اسارت سه دختر یزدگرد سخن می‌گوید و این تعداد با گزارش طبری (دو تن) و کلینی (یک دختر) تفاوت دارد. البته در اصل ماجرای ازدواج فرقی ندارد ولی طبق این نقل، پیداست عمر هر سه دختر را در معرض فروش نهاده بود و مولا هر سه را نجات دادند. 📓ر ک: شاهدخت والاتبار شهربانو (س)، اثر استاد مهدوی دامغانی، استاد تاریخ دانشگاه هاروارد، ص ۳۸ ♨️@khabarehowzeh
🔻امام صادق علیه‏ السلام: مَن حَسُنَ بِرُّهُ بِأهلِ بَیتِهِ مُدَّ لَهُ فی عُمرِهِ؛ 🔻هرکس به خانواده ‏اش نیکی کند، عمرش زیاد شود. 📚 الکافی: ج۲، ص۱۰۵ ☀️رهبر معظم انقلاب گاهی انسان به خود تلقین میکند که نمی تواند بر هوای نفسش فائق بیاید. روزه ماه رمضان به انسان ثابت میکند که می تواند آن وقتی که اراده کند، پیروز شود. می توان با اراده و توکل از عادات ناپسندی که در ما هست و مایه عقب افتادگی مادی و معنوی است، نجات یافت. ۱۰/۰۷/ ۱۳۸۷ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پدر روح‌الله زم معدوم در مراسم سالگرد پسرش خود را خلع لباس کرد! 🔺محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم امروز دوشنبه ۲۲ آذر، در نخستین سالگرد اعدام فرزندش به نشانه اعتراض، لباس روحانیت را از تن خود درآورد! 🔹او گفت: می‌خواهند مرا محاکمه کنند و لباس از تن من دربیاورند. من همینجا لباس از تن در می آورم. ✍کنار گذاشتن لباس روحانیت‌؛ اقدام درست اما دیرهنگام زم! آقای محمد علی زم بر سر قبر فرزندش روح الله زم (از عناصر وابسته به بیگانه و ستیزه‌جو با نظام اسلامی و منافع ملی)، پس از سیاه‌نمایی علیه نظام و با ژستی طلبکارانه، لباس روحانیت را کنار گذاشت! زم یکی از دوران سازندگی و از جمله عناصر نزدیک به فکر و سیره سیاسی هاشمی بود! او روزگاری طولانی عامل حذف و سرکوب نیروهای خدوم و انقلابی همچون بود و برآمدن نسلی از تکنوکرات‌های عرصه فرهنگی حاصل ولنگاری مدیریتی و آشفتگی فکری وی بوده است! چه بهتر که این قبیل عناصر مسئله‌دار و مسئله‌ساز از افتخار بر تن کردن لباس شریف روحانیت محروم شوند؛ لباسی که چه بسا سال‌هاست از نظر حفظ شؤونات و حریم قدسی و پیشینه‌اش، نسبتی با آن نداشته اند! اقدام زم با هر نیتی که انجام گرفته باشد و هر تبعاتی که داشته باشد، از یک جهت حتما مثبت است اگرچه دیرهنگام انجام می‌گیرد! او لیاقت این لباس را نداشت و چه بهتر که لباس را از تن بیرون کند که آبروی هزارساله روحانیت شیعه دستمایه سیاست‌بازی‌های خود نکند. @rozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
سلسله نشست‌های تحریر 1⃣ : بررسی مسئله آزادی در غرب و اسلام با محوریت کتاب "آزادی یعنی آزادی"با حضور: 🔸 حجت الاسلام ؛ نویسنده و مدرس حوزه علمیه 🔸 حجت الاسلام ؛ گردآورنده کتاب 🔸 سرکار خانم ؛ خبرنگار، مستندساز و گوینده ایرانی-آمریکایی ⏰ زمان: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ 🏠 مکان: ، چهارراه شهداء، سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی 📺 پخش زنده از طریق صفحه آپارات خانه طلاب: 🌐 http://aparat.com/KhaneTolab 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️تشرف جمعی از فعالان فرهنگی اهل‌سنت به حرم حضرت معصومه(س) 🔻۴۰ نفر از طلاب و فعالان فرهنگی اهل سنت ضمن تشرف به حرم مطهر بانوی کرامت با شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و معماری و تاریخ این آستان مقدس آشنا شدند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻 موضع تند و اشتباه حجت الاسلام و المسلمین اعرافی 🔻مدیر حوزه‌های علمیه: این نادانی که حرف‌های بی ربطی زد که نه ریشه در تسنن و نه ریشه در شیعه دارد و بازی در میدان دشمنان اسلام است که به ساحت بزرگ ائمه اهل‌بیت (ع) بخواهد نزدیک شود این نهایت خامی و نادانی است و افراد قلیل نادان هم باید بدانند که ایران محب اهل‌بیت (ع) از همه ادیان و مذاهب و شیعه سرافراز هرگز در برابر این نادانی و بازی در میدان دشمن و شیطان کوتاه نخواهد آمد و این صداهای منحوس شیطانی خاموش خواهد شد! ✍ آقای اعرافی شما مدیر حوزه های علمیه شیعه ایران هستید، باید در برابر یک عالم اهل تسنن با موضع گیری عاقلانه خود، آتش فتنه را خاموش کنید ولی اشتباها بنزین بر آن می ریزید؟! ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️پاسخ متین حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به گرگیچ ✍درباره بی‌بی شهربانو یا شاه زنان بحث‌های مختلفی در تاریخ وجود دارد و وحدت نظر دراین‌باره وجود ندارد، در این‌که آیا شهربانو همسر امام حسین و مادر امام سجاد(ع) بوده است یا خیر اختلاف است، هم‌چنان درباره اینکه دختر یزدگرد سوم، آخرین پادشاه ساسانی بوده است یا خیر هم اختلاف است و نظرات فراوانی وجود دارد. 🔹 حتی این اختلاف وجود دارد که آیا حضرت شهربانو در زمان حکومت عمربن خطاب به ازدواج امام حسین درآمد، یا در زمان حکومت عثمان یا در زمان حکومت امیرالمؤمنین(ع)؟ 🔹 برای مثال مرحوم کلینی، یعقوبی و مسعودی در کتاب اثبات الوصیه می‌گویند که ازدواج حضرت شهربانو با امام حسین در زمان حکومت عمربن خطاب بوده است اما شیخ صدوق در کتاب عیون اخبارالرضا معتقد است که این ازدواج در زمان عثمان بوده است. 🔹 در نقطه مقابل، شیخ مفید و مرحوم طبرسی معتقدند که این اتفاق در زمان امیرالمؤمنین به وقوع پیوسته است. مرحوم سیدجعفر شهیدی در کتاب خود می‌گوید "اصلاً چنین اتفاقی صورت نگرفته است". او برای این ادعای خود شاهدی را از منصور دوانیقی آورده است. 🔹 حال شبهه کجاست؟ گرگیج می‌گوید "چون شما شیعیان اعتقادی به مشروعیت خلافت عمربن خطاب ندارید، بنابراین جنگ با ایران نیز مشروع نبوده است، گرفتن اسرا نیز مشروع نیست و ازدواج با کنیزی که در این جنگ به اسارت در آمده است نیز مشروع نخواهد بود و...". 🔹 جواب این شبهه این است که براساس آموزه‌های شیعه، جنگ ابتدایی زمانی مشروعیت دارد که اذن امام را داشته باشد، در این شرایط، خلیفه دوم یا با اذن امام با ایران جنگیده است یا بدون اذن؛ اگر جنگ او همراه با اذن امام بوده باشد، جهادش مشروعیت دارد ولو اینکه خلافتش مشروعیت نداشته باشد 🔹 اما اگر این جهاد بدون اذن امام بوده باشد، براساس نصوص شیعه، تمام اموالی و یا اسرایی که به‌غنیمت گرفته شده است، تحت مالکیت مقام امام است، به‌عبارت دیگر، حتی اگر از نظر شیعیان جنگ خلیفه دوم با ایران مشروعیت نداشته باشد، تمام اموال و غنایمی که به دست آورده است، تحت مالکیت مقام امامت است، بنابراین اگر بی‌بی‌شهربانو به‌عنوان کنیز در اختیار امام قرار گرفته باشد، مالکیتش با امام بوده است و شبهه برطرف می‌شود. 🔹 دقت داشته باشید در تاریخ نقل شده است که وقتی حضرت شهربانو را آوردند، حضرت امیرالمؤمنین فرمودند "این خانم از خاندان موجهی است و نباید او را به‌عنوان کنیز به ازدواج درآورد و خودش باید همسر خودش را انتخاب کند" و خود او امام حسین را به همسری انتخاب کرد، بنابراین اصل شبهه از اساس منتفی شد. 🔹 علمای شیعه اهل منطق، گفت‌وگو و استدلال هستند، فلذا اگر شبهه و سؤالی دارند باید در جمع علمی مطرح کنند، نه در خطبه نماز جمعه که باعث شود رسانه‌های اجنبی و صهیونیستی استفاده سوء از آن بکنند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على ع مَنِ اشتَغَلَ بِالفُضولِ، فاتَهُ مِن مُهِمِّهِ المَأمولُ هر كه به کارهای بی فایده مشغول شود، آرزوى مهم اش را از دست مى دهد غررالحكم حدیث8633 ☀️بیانات مقام معظم رهبری فی الکافی، عن الصّادق (علیه‌السّلام): «المؤمنون خدم بعضهم لبعض»؛ حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: مؤمنین، خدمتگاران یکدیگرند. خدم، جمع خادم است؛ یعنی خدمتگاران. در فارسی، ما برای کلمه‌ی خدم میگوئیم خدمتگار؛ که محترمانه‌اش کلمه‌ی «خدمتگار» است، و غیرمحترمانه‌اش کلمه‌ی «نوکر» است، نه خدمتگزار. تعبیر خدمتگزار، یک تعبیر دیگری است و در فارسی یک معنای عرفیِ دیگری دارد، که متفاوت است با معنای خدمتگار. خدم، جمع خادم است. خادم به همان معنای خدمتگار است. میگوید: مؤمنین خدمتگارهای همدیگرند. [خب مستمعین]، تعجب کردند: چطور؟ همه خدمتگار همدیگر هستند؟ یا به تعبیر عرفی‌تر، همه نوکر همند؟ «قیل و کیف یکونون خدما بعضهم لبعض»؛ چه جور میشود که بعضی، بعضی دیگر را خدمتگار باشند؟ یعنی مثلاً بروند خانه‌های همدیگر، خدمتگاری کنند؟ فرمود: «یفید بعضهم بعضا»؛ [یعنی] به هم فایده برسانند. پس فایده رساندن مؤمنین به یکدیگر، خدمتگاری به آنهاست؛ [و در آن] منّتی وجود ندارد؛ نکته این است. ۱۳۸۹/۰۹/۳۰ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻حداقل حقوق معلمان ۸ میلیون تومان، از حوزه چه خبر؟ اخبار از افزایش میزان حقوق معلمان و اساتید است. مسئله‌ای که رسانهٔ ما را درگیر می‌کند، مقایسۀ این حقوق با دریافتی اساتید حوزه‌های علمیه است. جالب است که اساتید سطوح عالی و درس خارج حوزه که معادل استادیار، دانشیار و استاد در دانشگاه هستند، حقوق مصوب و در شأن یک استاد را نداشته و با کمترین دریافتی مشغول تدریس هستند. دریافتی ایشان به سه یا چهار میلیون هم نمی‌رسد. با این حال، حساب اساتید میان‌رده و دورۀ مقدمات که همان حق‌التدریسی‌ها هستند نیز روشن می‌شود. ❓با این شرایط، استاد چگونه در کلاس درس حاضر ‌شود و تمام تمرکزش بر تدریس و ارائۀ مطلب باشد، بدون اینکه مشکلات مالی غیرمتعارف ذهن او را درگیر نکرده باشد؟ آیا این در روند علمی طلاب اثر سوئی نخواهد گذاشت؟ طلبه‌ای که وضعیت اقتصادی استاد خود و زندگی او را می‌بیند چگونه امیدی به آیندۀ علمی خود داشته باشد؟ 🔻دیده شده است که برخی از اساتید حوزه، بعد از چندین سال تدریس، آن را به‌کلی رها و کسب‌وکاری برای خود پیدا کرده و یا قید حوزه را زده و وارد دانشگاه یا مراکز علمی وابسته به وزارت علوم می‌شوند. حوزه‌ای که ادعای تربیت نیروی متخصص و کارآمد را دارد، چطور می‌تواند با این پرداختی‌های ناچیز در این وضعیت معیشتی به این امر بپردازد. 👈🏻 لازم است که مدیریت حوزه‌های علمیه توجه بیشتری به این موضوع داشته و به جای توسعۀ مراکز و ادارات پُرهزینه آنهم بدون راندمان لازم، به مسئلۀ حقوق اساتید که در واقع کمک به رشد علمی حوزه خواهد بود، بپردازد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️واکنش ائمه جمعه و خطبای اهل سنت آذربایجان غربی نسبت به اظهارات تفرقه انگیز اخیر 🔺 سخنان مولوی امام جمعه آزاد شهر در خطبه های نماز جمعه، در توهین به ساحت مقدس ائمه معصومین علیهم السلام، موجی از انتقادات و اعتراضات را در بین علمای شیعه و سنی برانگیخته است. ⏹ ماموستا مامد کلشی نژاد: هر کسی و در هر عنوان و سِمتی باشد اگر ندای و اختلاف از حلقوم او بیرون بیاید، ندای دشمن است... ⏹ امام جمعه بوکان: ما در ایران تحت رهبری امام خامنه‌ای مدظله زندگی بسیار عالی از لحاظ برادری و برابری داریم و کسی که بخواهد این برادری را به هم بزند را محکوم می کنیم و مطالبی که از سوی امام جمعه آزادشهر بیان شده است جایگاهی در بین امت اسلامی ندارد. ⏹ ماموستا عبدالسلام امامی: هر گونه سخنرانی که در جهت ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی باشد، حرکت کردن در مسیر دشمن است و کسانی که به این مسئله دامن می زنند یا غافل هستند و یا مزدور دشمن. ⏹ماموستا عبدالرحمان محمدپور: فاطمه زهرا (س) پاره تن رسول خدا (ص) و سیده نساء العالمین است و چگونه می توان فرقه اسلامی ای را تصور کرد که به این خاندان محبت نداشته باشند؟ ⏹ماموستا محمد واوی: شیعه و سنی باید جلوی خدشه دار شدن وحدت را بگیرند و همه ما تابع قرآن هستیم و وحدت توصیه کتاب الهی و پیامبر است. ⏹ماموستا عثمان یوسفی: همواره کسانی که درمسیر ولایت حرکت می کنند بر سبیل هدایت هستند و توهین به اهل بیت رسول الله (ص) کفر و نفاق است. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻فشارهای زم به شهید آوینی علیرضا میرعلی‌نقی، کارشناس موسیقی و روزنامه‌نگار که از نزدیکان شهید بزرگوار، سیدمرتضی آوینی در نشریه «سوره» بود و سال‌ها در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (جایی که محمدعلی زم از ۵۹ تا ۸۰ رئیس آن بود) کار می‌کرد و با رئیس آن مواجهه مستقیم داشت، چند سال پیش در مصاحبه‌ای درباره شهید آوینی، به نکاتی درباره زم اشاره کرد، که بسیار قابل تأمل بود. او در واقع به فشاری و تضییقاتی که از سوی دولت هاشمی، به واسطه زم بر شهید آوینی در دو سال پایانی عمر وارد می‌شد، اشاره کرد: " نگرانی که من داشتم این بود که آقا مرتضی به شدت مخالف و دشمن جدی سیاست‌های ریخت و پاش و دلال مأبانه و توسعه قرتی‌گیری دولت آقای هاشمی بود. در همان زمان‌ها بود که {سیدعلی} میرفتاح مقاله‌ای نوشت که در سوره چاپ شد و کیهان هم با شیطنتی که داشت عین مقاله را با ذکر مأخذ چاپ کرد. میرفتاح در آن مقاله جمله خطرناکی نوشته بود که: «جزیره کیش که به این روز در آمده است، مظهر کیش کدام شخصیت است…» کاملاً معلوم بود که چه کسی را می‌گوید. با آن سیستم بگیر و ببند و بی‌رحم اطلاعاتی دولت وقت که هیچ دوره‌ای نه در قبل و نه بعد از آن شبیه‌اش نبود. یعنی حضور وزارت اطلاعات در همه جا نه به صورت عادی بلکه به صورت بدی احساس می‌شد و آدم‌ها را چه خودی و چه بیگانه می‌گرفتند. ما همه نگران وضعیت آقا مرتضی بودیم. چون هر کس را هم که می‌گرفتند انگ می‌زدند که مثلاً در خانه‌اش ابزار لهو و لعب پیدا شده. آن دوران بی‌آبرویی رسم شده بود. همه هم این حرف‌ها را باور می‌کردند و از این جنگ عمومی استفاده می‌شد. ما نگران وضعیت مرتضی بودیم چون هر بلایی که بر سر شهید آوینی می‌آمد بر سر مجموعه هم می‌آمد. مثلاً خانم‌هایی که در مجله سوره تایپیست بودند، از قشرهای ضعیف جامعه بودند و به حقوق ماهی ۶-۷ تومان سوره محتاج بودند. خود مرتضی هم بدبخت می‌شد چون خانواده داشت و تمام این‌ها مسئله بود. از طرفی هم می‌دانستیم اگر اتفاقی برای او بیفتد نه زم و نه هیج کس دیگه ای پشت مرتضی در نخواهد آمد. وقتی آن روز ناراحتی‌اش را دیدم با خودم گفتم نکنه می‌خواهند بازداشتش کنند؟ یا شاید هم بهش گفتن که می‌خواهیم ببریمت! " میرعلی‌نقی، در انتهای آن مصاحبه، درباره سیستم «تجاری» که زم به تاسی از هاشمی وارد حوزه هنری کرد، چنین گفت: "آقای زم امکانات لازم را در اختیار مرتضی نمی‌گذاشت. زم میل داشت از مجموعه سوره و … یک واحد درآمدزا با همان معیاری که سیستم دولت آقای هاشمی می‌خواست بسازد و یا اگر اینگونه نشود اصلاً کم‌کم کار را تعطیل کند. زم اصلاً اهل کارهای فرهنگی - بنیادی نبود و یک مقدار هم که اوج گرفت تمام واحدهایی که کار فرهنگی می‌کردند تعطیل کرد و همه چیز را در جهت سود و درآمد قرار می‌داد. مرتضی می‌خواست به آرمان‌های اول انقلاب و جنگ وفادار باشد و برای این‌ها کار کند اما زم نمی‌خواست. نه اینکه دشمنی کند، نه نمی‌خواست. در حقیقت تابع آقای هاشمی بود در کارها."  در همین فضا بود که مثلاً زم دستور اخراج مرحوم محمدرضا آقاسی، شاعر توانای اهل بیت (علیهم السلام اجمعین) را داد. طبق روایتی مشهور، چند روز بعد از این اخراج، سید مرتضی آوینی، یوسفعلی میرشکاک را صدا می‌زند و به او می‌گوید به زیر پل حافظ برود و محمدرضا آقاسی را دریابد. آقاسی چاقویی به دست گرفته است و متتظر خروج زم از ساختمان حوزه هنری است تا او را چاقو بزند و به تعبیر خودش بکشد. میرشکاک نزد او می‌رود و آرامش می‌کند و او را از کشتن محمدعلی زم بازمی‌دارد. شاید تحت تأثیر همین روحیه «تجاری»، زم در دوران دولت اصلاحات از نیمه دهه هفتاد، حوزه هنری را رسماً وارد امور اقتصادی کرد که پررنگ‌ترین و البته جنجالی‌ترین بخش این فعالیت اقتصادی، ورود حوزه به عرصه «تولید سیگار» بود. او که ظاهراً قصد داشت حوزه هنری را تبدیل به یک کارتل اقتصادی کند، حتی از سال ۷۸ تا ۸۰، وارد عرصه باشگاه‌داری هم شد و به مدت دو سال رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس بود. mshrgh.ir/941999 مشرق نیوز ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh