eitaa logo
بیداری طلاب
66.7هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
83 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻امام باقر علیه السلام: إنَّ المُؤمِنَ مَعنِيٌّ بِمُجاهَدَةِ نَفسِهِ لِيَغلِبَها عَلى هَواها، فَمَرَّةً يُقيمُ أوَدَها ويُخالِفُ هَواها في مَحَبَّةِ اللّهِ، ومَرَّةً تَصرَعُهُ نَفسُهُ فَيَتَّبِعُ هَواها فَيَنعَشُهُ اللّهُ فَيَنتَعِشُ، ويُقيلُ اللّهُ عَثرَتَهُ فَيَتَذَكَّرُ... 🔹مؤمن، همواره در كار مبارزه با نفْس خويش است تا بر هَوَس آن، چيره آيد. گاه نفْس خود را از كژى [و انحراف] به راستى مى‌آورد و در راه محبّت خدا، با هواى نفس، مخالفت مى‌ورزد. گاه نفْسش او را بر زمين مى‌افكنَد و در نتيجه، پيرو هوس آن مى‌گردد؛ امّا خداوند، دستش را مى‌گيرد و بر مى‌خيزد، و خدا، لغزش او را مى‌بخشد و مؤمن، به خود مى‌آيد. ... 📚تحف العقول: ص ۲۸۴ 🔰تقدیم مغز، تقدیم مرز 🔹امام خامنه ای مد ظله العالی: «طرف با نقشه وارد میدان شده. برنامه هم این است که کاری کنند که ملّت ایران عقیده‌اش بشود عقیده‌ی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها... دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند. برای این کار شروع می‌کند محتوای ذهنی برای ذهن فعال جوان درست کردن. این‌همه دروغ، حرف‌های انحرافی و تهمت برای این است.» ۱۴۰۱/۸/۱۱ و  ۱۴۰۱/۹/۵ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️اقدام توهین آمیز جدید شارلی ابدو! 🔹در رذالت شما شکی نیست، تنها حقانیت رهبر معظم انقلاب را فریاد می‌زنید. 🔹شارلی ابدو که در توهین به مقدسات سابقه‌ای طولانی دارد، مسابقه‌ای برای کشیدن کاریکاتور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار کرده است! 🔹این به اصطلاح نشریه‌ی فرانسوی پیش‌تر نیز با انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اعظم جسارت کرده بود که با پاسخ قاطع مسلمانان رو‌ به رو شده بود، حالا با تکرار این اقدام خباثت آلود سعی در تخریب آیت‌الله خامنه‌ای داشته اما حقانیت ایشان را فریاد زده است. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔺 مناظره با موضوع محاربه در فقه و قانون با حضور جلیل محبی و محسن برهانی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) ▫️چند روزی هست که بحث بر سر صحت بکارگیری عنوان محارب در مورد برخی اغتشاشگران بعد از اجرای حکم اعدام محسن شکاری بالا گرفته است و محسن برهانی مدعی است آشوبگران سلاح به دست، به دنبال تشجیع مردم بوده اند! ➖این روزها وقت ورود پرقدرت حوزوی به این موضوع و روشنگری و همچنین تلاش در جهت رفع افکار عمومی با کمک گرفتن از رسانه های رسمی و غیر رسمی حوزوی می باشد، آیا گوش شنوایی در مراکز تخصصی و رسانه ای متعدد حوزه هست؟! 🔻کرسیهای آزاد اندیشی که از مطالبات رهبری است و نیاز امروز چرا تعطیل است چرا مدیر حوزه و شورای عالی برای احیای این کرسیها کاری نمیکنند‌. این کارها که بودجه خاصی نمی‌خواهد چرا تعطیل است⁉️ اگر برگزار می‌شود چرا انعکاس لازم رسانه‌ای ندارد برگزاری کرسی در پستوهای حوزه علمیه چه فایده ای برای جامعه دارد⁉️⁉️ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️برنامه وداع و تشییع طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده در قم اعلام شد 🔸مراسم وداع با پیکر مطهر شهید 🔸امروز یکشنبه ۲۰ آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء، شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر 🔸اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید توسط آیت الله احمد عابدی 🔸دوشنبه ۲۱ آذرماه، ساعت ۱۴:۳۰، صحن امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه(س) 🔸تشییع پیکر مطهر شهید 🔸ساعت ۱۵ (بلافاصله بعد از اقامه نماز) از حرم مطهر به سمت گلزار مطهر علی بن جعفر(ع) 🔸مراسم گرامیداشت شب اول 🔸همان شب، شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر بانوی کرامت (س) ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻حجت الاسلام دژاکام امام جمعه شیراز: نسبت به وضعیت حجاب نگرانی‌هایی داریم 🔻نظرسنجی‌ها نشان داده بیش از ۸۰ درصد مردم طرفدار حجاب هستند 🔹دژکام: در موضوع حجاب نگرانی و دغدغه زیاد است؛ لذا باید درخواست‌های عمومی را سازماندهی و عملیاتی کنیم و مدیران از حمایت‌های گوناگون نسبت به مسئله حجاب دریغ نکنند. 🔹اینکه نظرسنجی‌ها نشان داده که بیش از ۸۰ درصد مردم طرفدار حجاب هستند باید نمود پیدا کند که در این بخش خوب عمل نکرده‌ایم، چرا که مطالبه را باید عمومی کرد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻 امام حسین علیه السلام میفرمایند: النَّاسَ عَبِیدُ اَلدُّنْیَا وَ اَلدِّینُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّیَّانُونَ 🔹مردم بنده ی دنیایند و دین، چیزی است که بر زبانشان می چرخد و تا وقتی زندگی هاشان به خوبی می گذرد، دم از دین می زنند. پس هر گاه با بلا آزموده شوند، دینداران اندک می شوند 📗بحار الأنوار ج 75 ص 116 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «همه‌ی ارزشهای معنوی را میتوان از درون کانون گرم خانواده -که محور آن، زنِ خانواده است؛ کدخدای این مجموعه، آن مجسمه‌ی عاطفه است- بیرون کشید و معنویّات را در سطح جامعه گستراند. امیدواریم دختران جوان و زنان جامعه‌ی ما در الگوی زینب کبرا دقّت کنند و هویّت و شخصیّت خود را در آن ببینند؛ بقیّه‌ی چیزها فرعی است. جوهر ذات یک انسان اگر تعالی و روشنایی و شفّافیّت پیدا کند، همه‌چیز در مقابل او کوچک میشود و قدرت او بر همه‌ی کارهای دیگر، برای او تأمین میگردد.» ۱۳۸۴/۳/۲۵ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️آقای مقتدایی که فرموده بودید دشمنان نظام‌و امریکا از اغتشاشگران می‌کنند و قاطعانه با آنها باید برخورد شود، امروز رادیو فردا از حرفهای جنابعالی حمایت کرده است! ❗️ امروز رادیو فردا که دشمن قسم خورده انقلاب است، از بیانات شما خوشحال شده است. 🔻طلاب انقلابی توقع دارند که با تذکر به رسانه مغرض دانشگاه آزاد بیاناتتان را اصلاح نمایید و آنان را ملزم به نشر اصلاحیه بنمایید! هرچند‌ اصلاح بسیار سخت است. گرچه شما سابقه چنین حرفهایی دارید و چن بار در اوج اغتشاشات هم حرفهایی زدید که سواستفاده شد.👇 https://eitaa.com/khabarehowzeh/64507 https://eitaa.com/khabarehowzeh/64508 ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️رئیس سابق دیوان عالی کشور در گفت وگو با ایلنا: 🔻درگیری یک نفر با یک نفر حکم محارب ندارد 🔻هر محاربی حکمش اعدام نیست 🔻با صرف ترساندن و تهدید کردن، کسی حکم محارب نمی گیرد https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1307853 ❗️یک سوال طلبگی از محضر شما داریم: اینکه رسانه دانشگاه آزاد راجع به حکم محارب از جنابعالی سوال میپرسد، نظر شخصی شما را می‌خواهد جویا شود یا نظر قانون را؟!! قطعا نظر شخصی شما برای این رسانه و بلکه مردم ذره‌ای اهمیت ندارد چون نه کسی مقلد جنابعالی است و اگر مقلد هم باشد هیچ دادگاهی طبق نظر یک مرجع حکم صادر نمی‌کند! ❗️ پس قطعا باید نظر قانون مصوب کشور را تبیین کنید! اگر قرار است نظر مصوب قانون را تبیین کنید بفرمایید به استناد کدام‌ ماده قانون فرمودید حتما باید محارب کسی را بکشد تا اعدام شود! اگر استنادی به ماده قانونی ندارید خواهشا تا اطلاع ثانوی مصاحبه نکنید چون فقط سبب بدبینی و تضعیف نظامی می‌شوید که به فتوای تمام مراجع، حرام شرعی است! ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
✍شیخ فرهاد فتحی 🔻همیشه سعی کردم در رسانه نظرات شخصی خودمو مطرح نکنم گرچه در درس حوزه به شدت قائل هستم که باید نظرات خودمون مطرح کنیم و اگرچه برخی جاها نظرات دیگری داریم ولی مطرح شدن نظرات مختلف را در رسانه درست نمیدانم و قائلم باید از قانونی که رهبری موید آن است طبق مبانی خودشان دفاع کنیم و نظرات تخصصی را در دروس تخصصی حوزه مطرح کنیم ولی چون این مطلب رسانه ای شده است لازم است نکاتی عرض کنیم وگرنه قائلم رسانه و مخاطب امروز دنبال این مباحث نیست و اصلا این مباحث برایش مهم هم نیست. 📌 استاد بزرگوار حاج آقای مقتدایی سلام علیکم، حضرتعالی از افرادی هستید که الحمدلله برای موضوع محاربه سال ۱۳۸۸ درس خارج داشتید و من فقط میخواهم در این نوشته نظرات خودتان را که در درس فرمودید برایتان یادآوری کنم که در آن درس شما قائل به نظریه تخییر یعنی اعدام محارب (اگرچه محارب کسی را نکشته باشد) بودید و نظریه ترتیب که برخی از بزرگان قائل هستند که حرف امروز شما است را به دلایل مختلف مردود اعلام کردید. 📌 سوال بنده این است شما از نظر سال ۱۳۸۸ که چند روز در درس خارج به صورت تخصصی مطرح و دفاع کردید عدول کردید یا امروز دچار فراموشی آن مطالب شده اید؟! 📌 بنده عین تقریر شما را در ادامه قرار میدهم و امیدوارم در این مورد توضیح بفرمایید تا بدانیم با چه ادله ای از نطریه سال ۱۳۸۸ عدول کردید. 📌 ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ در درس خارجتان بعد از بررسی تعاریف متعدد در جلسات قبل در تعریف محارب چنین فرمودید: تعریف محارب این بود که من شهّر یا جرّد جهّز سلاحه اسلحه بدست بگیرد لاخافه الناس و سعی در فساد فی الارض داشته باشد که در این مصاحبه هم به آن اشاره کردید و فرمودید چنین شخصی محارب است. 📌۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ بعد از بررسی تعاریف به حد محارب وارد شدید و در درس خارجتان فرمودید: با توجه به صریح حکم قرآن حد محارب منحصر در چهار چیز است قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّما جَزاءُ الَّذينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيم» جزای کسانی که با خدا و رسول محاربه می‌کنند و فساد در زمین می‌کنند، چهار چیز است: 1-    قتل؛ «أَنْ يُقَتَّلُوا» اولین حکمی که در آیه آمده است آن است که در جا کشته شود 2-    دار زدن؛ «أَوْ يُصَلَّبُوا» یا به دار آویزان بشوند صلب با صاد همان داری است که برای آویزان کردن مجرم آماده می‌کنند. 3-   قطع دست و پا؛ «أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ» یا اینکه دست و پایش را قطع می‌کنند «من خلاف» یعنی دست راست و پای چپ؛ به همان کیفیت گفته شده در حد سرقت، از دست راست چهار انگشت قطع می‌شود و کف دست و انگشت ابهام می ماند و از پای چپ چنانچه در سرقت نیز گفتیم تا وسط کف پا قطع می‌شود منتهی در سرقت می‌گفتیم در مرحله اول دست راست و در مرحله دوم پای چپ اما اینجا در حد محارب هم دست و هم پا به همان کیفیت با هم قطع می‌شود. 4-  تبعید؛ «أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ»چهارم نفی بلد است که نفی می‌کنند من بلد الی بلد من مصر الی مصر از یک شهری به شهر دیگر تبعید می‌شود. 📌بعد فرمودید: دلیل انحصار حکم محارب در چهار چیز لاشبهه و لااشکال در اینکه حد محارب یکی از این چهار چیز است و ادله ذیل بر آن دلالت دارد: 1- قرآن همین آیه ای که خواندیم انما جزاء الذین یحاربون. به صراحت و با حصر انما چهار چیز را مطرح می‌کند. 2- روایات احادیث داله بر حصر جزای محارب در چهار چیز در ضمن بحث روایات خوانده می‌شود. 3- اجماع اتفاق فریقین است و هیچ مخالفی ندارد و شیعه و سنی قائلند حد محارب منحصر در چهار چیز است. 👇ادامه مطلب @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
📌 بحث اصلی ما با حضرتعالی از اینجا شروع میشود: شما در همین جلسه فرمودید: یک اختلافی بین علما است در اینکه این چهار چیز که حد محارب است آیا به نحو تخییر است یعنی قاضی مخیر است یکی از این چهار تا را انتخاب بکند یعنی برای یک نفر که در محکمه ثابت می‌شود محارب است دستور می دهد او را بکشید و برای نفر دیگر که در محکمه دیگر محارب شناخته شد دستور می‌دهد او را نفی بلد کنید و یا برای مورد دیگر دستور دهد دار بزنند و یا برای مورد دیگر مثلا قطع من خلاف را دستور می‌دهد. به هر حال پرسش این است که آیا تخییر به نظر الحاکم ملاک است یا ترتیب ملاک است؟ 📌معنای تخییر: یعنی اختیار با حاکم است هریک از چهار مجازات را که خواست انتخاب می‌کند حتی کسی که تشهیر سلاح کرد و اسلحه بدست گرفته و بین مردم ایجاد خوف و وحشت کرد ولی قبل از آنکه کسی را بکشد یا مالی را ببرد دستگیر شد قاضی می‌تواند یکی از آن چهار مجازات را در مورد او انتخاب کند گرچه آدم نکشته و کسی را مجروح نکرده و مال نبرده است اما چون مصداق محارب است قاضی می‌تواند او را بکشد. 📌معنای ترتیب یعنی باید تناسب بین جرم و مجازات رعایت شود و لذا اجرای حکم مراحل خاصی دارد. مرحله اول: کشتن یا به دار آویختن اگر شمشیر دست گرفته در یک منطقه‌ای ایجاد خوف و وحشت کرد و امنیت را بهم زد و آدم هم کشته است مجازاتش قتل یا به دار آویختن است. مرحله دوم: قطع من خلاف اگر اخافه کرد و فقط مال را برد و آدم نکشته است مجازاتش قطع من خلاف است دست و پایش را قطع می‌کنیم. مرحله سوم: تبعید اگر نه آدم کشت و نه مال برده است نفی بلد می‌شود وقتی ترتیب باشد باید تناسب باشد و کسی که آدم نکشته است را نمی‌توانند بکشند. 📌 بعد فرمودید: مرحوم شیخ صدوق و مرحوم شیخ مفید و ابن ادریس از قدما و اکثر متأخرین احتمال اول را قبول دارند و می‌گویند قاضی مخیر است ولو آنجایی که آدم هم نکشته می‌تواند دستور دهد او را بکشند مرحوم محقق در شرایع  می‌گوید علی نحو التخییر مرحوم امام(ره) در همین مسئله می‌فرماید الاقوی فی الحد تخییر الحاکم اقوی این است که در حد محارب حاکم مخیر است بین انتخاب یکی از این چهار حد. 📌ولی برخی از فقها مثل مرحوم شیخ طوسی در نهایه و در مبسوط  و همچنین جمع دیگری از بزرگان فقها از جمله صاحب جواهر از متأخرین مرحوم آقای خویی در مبانی تکمله  قائل به ترتیب هستند. می‌گویند این چهار چیز علی نحو الترتیب حد محارب است و قاضی موظف است به تناسب جنایت مجازات کند. 📌 بعد از بررسی ادله هر دوطرف بعد از چند جلسه در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ فرمودید: گفتیم در اجرای حکم بر کسی که عنوان محارب بر او صادق باشد؛ قاضی باید یکی از چهار حکم را اجراء کند. و بحث کردیم که آیا قاضی علی التخییر یکی از احکام چهارگانه را انتخاب می‌کند یا علی الترتیب؟ و ما تخییر را از آیه استفاده کردیم و بعد این فرع را مطرح کردید که امام خمینی (ره) در مسئله 6 می‌فرماید «ما ذکرنا فی مسئله السابقه حد المحارب» آنچه در مسئله قبل بیان کردیم حد محارب بود «سواء قتل شخصا او لا» می‌خواهد شخصی را کشته باشد یا کسی را نکشته باشد حکم همان تخییر احد امور اربعه است و بعد شما همین قول امام را اختیار کردید. 📌حضرت استاد شما در درس خارجتان حرفهای امروزتان را مردود و ضعیف خواندید حال چه شده است که امروز حرفها و استدلالهای خودتان را فراموش کرده اید؟! 📌امیدوارم سهوالقلم از نویسنده مصاحبه باشد یا حداقل بفرمایید نظرتان عوض شده است که اگر هم عوض شده باشد نظر امام،رهبری و قانون ملاک است که همان تخییر قاضی و حکم اعدام محارب است اگرچه کسی را نکشته باشد. منبع درس خارج 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔴 ‏آقای ‎ رئیس قوه قضاییه در همایش ملی ارتقای شفافیت گفته: "اگر اجازه می‌‌دادیم دوربین‌ها محاکم، دادسراها و زندان‌های ما را بببیند وضع ما از امروز بهتر بود." 🔹بله آقای اژه‌ای؛ علنی بودن دادگاه‌ها(مگر در موارد اخلاقی و خاص) جزو ‎ بود. اگر به آن عمل می‌کردید حالا اینقدر مردم ناراضی نبودند و قطعاً وضع جامعه بهتر بود. 🔸آقای اژه‌ای؛ اگر به قانون اساسی و سایر قوانین عمل می‌کردید و دست دزدان بیت‌المال و مفسدین اقتصادی را قطع و برخی‌شان را طبق قانون در نماز جمعه و مجامع عمومی شلاق می‌زدید و بی‌آبرو می‌کردید و برخی دیگر را سریعاً اعدام می‌کردید امروز همه مردم از اعدام یک قمه‌کش استقبال می‌کردند. 🔹در عوض، شما که آمدید نهضت تبرئه راه افتاد و خیلی از مفسدین تبرئه شدند یا مجازات‌شان کاهش یافت... 🔸حالا ببینیم بعد از این چه می‌کنید ... شعار می‌دهید یا عمل می‌کنید؟ ✅ : @modaresian ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh