eitaa logo
📌نبرد آخر(حوادث آخرالزّمان )
12.7هزار دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
6.7هزار ویدیو
43 فایل
این کانال به جنگ های آخرالزمانی سربازان جبهه حق با سربازان جبهه شیطانی می پردازد(انتشار مطالب، آزاد) تبلیغات👇 https://eitaa.com/joinchat/4031513195Cc2c5e9c9df
مشاهده در ایتا
دانلود
☘ سید علی آقا قاضی (ره) : هرحقی از دیگران بر گردنت باشد تــا ادا نـڪنــۍ باب قرب و معرفت باز نمی‌شود خداوند رضایتش را در رضایت مردم قرار داده! ➯ @YekJoreMarefat
» 🍁شیخ شوشتری(ره): وقتےکه شیخ‌جعفرشوشترۍبالای منبرمی‌رفتند اولین‌چیزۍ ڪه به مردم مۍگفتند این بود: مردم‌قلبِتان رابا #معصیت نکردن صاف‌و سفید نگه‌دارید خدا قلب سیاه را نمے‌خرد. ➯ @YekJoreMarefat
➣ 🌷آیت الله نجابت(ره): اصـل و اساس تربـیت این بزرگان مثل آقاۍانصارۍهمدانی و آیـت‌ الله قاضـے این بود ڪه #دامـنـت آلوده به گـناه نشــود. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
» 🌷آیت الله بهجت(ره) : اگر انسان‌در مواقع‌شدت‌و خـطر درصحنه‌های‌گناه خدارا یـاد کند وآنرا برفعل‌حرام ترجیح‌دهدخدا میداندکه چه‌لذتی نصیبش‌میشود ➯ @YekJoreMarefat
ツ امـشب برایتان #دعـــــا میڪـنم خدای بزرگ نصیبتان کند هرآنچه از #خــــوبـےها آرزو دارید.... لحـظه هاتون آروم! ✨ #شـبـتون‌مــهدوۍ✨ 💟 @YekJoreMarefat
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🌺۱) در اين جزء لطف خدا بہ قوم يهود و نصاري را ميخوانيم و در مقابل پيمان شكني اين قوم را و نيز مباحث فقهي و ماجراي غدير خم. 🌺۲) در واقع بيشتر در سورہ مائدہ بہ بحث پيمان شكني اهل كتاب پرداختہ شدہ است و در آن دعوت بہ وفاي عهد شدہ است. نكاتي از پيمان شكني قوم يهود: الف- بين انبياء تبعيض قائل بودند و مي گفتند فقط بہ بعضي از آنها ايمان داريم.در حاليكہ مؤمنين بہ همۀ انبياء ايمان دارند.( آيہ۱۵۰ تا ۱۵۲ سورہ نساء) ب‌- بهانہ گيري عادت اين قوم بود ,همان طور كہ از حضرت موسي(ع) تقاضاي ديدن خدا را داشتند ,از پيامبر اسلام(ص) نيز مي خواستند كہ كتابي يكجا از آسمان نازل شود.( آيہ ۱۵۳سورہ نساء) ج‌- بہ حضرت مريم تهمت زدند ,آيات خدا را انكار كردند و پيامبران خدا را بہ ناحق كشتند.( آيہ ۱۵۵ تا ۱۶۰ سورہ نساء) د‌- قومي ظالم و ربا خوار بودند و اموال مردم را بہ ناحق مي خوردند.( آيات ۱۶۰ و ۱۶۱ سورہ نساء) ه‌- خداوند از آنان پيمان گرفت كہ با بجاي آوردن نماز و پرداخت زكات و قرض دادن در راہ خدا و ايمان بہ انبياء ,گناهانشان را بپوشانند ,اما آنان پيمان شكني كردند و خدا نيز دلهاي آنان را سخت كرد و از رحمت خويش دور نمود.( آيات ۱۲ و ۱۳ سورہ مائده) و‌- با وجود آنهمہ ناسپاسي و پيمان شكني خود را فرزندان خدا و دوستان خاص او مي دانستند.( آيہ ۱۸ سورہ مائده) ز‌- سخن حضرت موسي(ع) را در مورد ورود بہ بيت المقدس ناديدہ گرفتند و گفتند تو و خدا با قوم عمالقہ بجنگيد و ما اينجا نشستہ ايم. و خدا نيز آنها را بہ خاطر نافرماني شان چهل سال سرگردان بيابانها نمود.( آيہ ۲۱ تا ۲۶ سورہ مائده) لازم بہ تذكر است كہ در قرآن مجيد نام حضرت موسي(ع) ۱۳۶ مرتبہ يعني بيش از همہ انبياء آمدہ است و داستان قوم يهود بارها براي امت پيامبر در قرآن نقل شدہ است تا امت پيامبر(ص) جا پاي قوم يهود نگذارند و نعمت هاي خدا را با بهانہ هاي بي مورد ناديدہ نگيرند و بدون كوچكترين عمل صالحي , با آرزوهاي واهي , خود را وارث بهشت ندانند, همچنين در سورہ مباركہ احزاب آيہ ۶۹ آمدہ است اي كسانيكہ ايمان آوردہ ايد ,مانند آناني نباشيد كہ موسي را اذيت كردند. 🌺۳) همچنين در جزء ششم از پيمان شكني قوم نصاري نيز ياد شدہ است كہ بہ ذكر نكاتي در مورد آن مي پردازيم: الف- مسيحيان معتقدند كہ مسيح(ع) مصلوب و سپس كشتہ شدہ است و رسالت اصلي حضرت عيسي(ع) , فدا شدن و بازخريد گناهان بشر بودہ است و او قرباني گناهان ما شدہ است تا جهانيان را از مجازات خداوند نجات دهد و بہ همين منظور روي مسئلہ بہ صليب كشيدہ شدن وي فوق العادة تأ كيد مي كنند. ب- خداوند در پاسخ بہ اين اعتقادات فرمود: " مسيح را نكشتند بلكہ خدا او را بہ سوي خود بردہ است". ( آيہ ۱۵۷ و ۱۵۸ سورہ نساء) ج- بزرگترين انحراف مسيحيان , تثليث و خداوند سہ گانہ است و اعتقاد بہ الوهيت حضرت عيسي و فرزند خدا دانستن او هست .خداوند در قرآن بارها فرمودہ است "عيسي بن مريم" , يعني فرزند حضرت مريم . وعيسي را بندہ و فرستادہ خود مي خواند.(آيہ ۱۷۴ سورہ نساء) د‌- انحراف قوم نصاري در آيات ۱۴ و ۱۷ و همچنين آيات ۷۲ تا ۷۷ سورہ مائدہ طرح شدہ است. 🌺۴)احكام فقهي مطرح شدہ در جزء ششم: الف- احكام ارث و مسائل مربوط بہ ارث خواهران و برادران ,تحت حكم "كلاله" در پايان سورہ نساء. ب- احكام مربوط بہ گوشت حرام در آيہ۳ سورہ مائدہ و اشارہ بہ تحريم يازدہ چيز از جملہ خون ,گوشت مردار, و گوشت خوك. ج- احكام مربوط بہ صيد و ذكر حلال بودن صيدي كہ توسط حيوانات صياد آموزش ديدہ گرفتہ شدہ است , در آيہ ۱۴ سورہ مائدہ. د‌- احكام مربوط بہ خوردن غذاهاي اهل كتاب و ازدواج با آنان كہ حلال شمردہ شدہ است در آيہ ۵ سورہ مائدہ آمدہ است. البتہ اكثر مفسرين و فقها منظور از طعام در آيہ فوق را حبوبات و ميوہ ها مي دانند نہ ذبيحہ هاي آنان را و معتقدند كہ چون هنگام ذبح نام خداوند بردہ نمي شود ,ذبيحہ هاي آنان حلال نيست. و منظور از ازدواج با اهل كتاب را ازدواج موقت مي دانند و نہ دائم. ه‌- احكام مربوط بہ وضو ,غسل و تيمم در آيہ ۶ سورہ مائدہ ذكر طيبات روح انسان پس از بيان طيبات جسم انسان است. و‌- احكام مربوط بہ محارب و جزاي افراد متجاوزي كہ اسلحہ بہ روي مسلمانان مي كشند و با تهديد بہ كشتن آنان ,اموالشان را بہ غارت مي برند, موضوع آيہ ۳۳ سورہ مائدہ است كہ مجازاتشان يكي از چهار مورد زير است: كشتہ شدن,بہ دار آويختہ شدن ,دست و پاي آنان را بہ طور مخالف قطع كردن و تبعيد كردن. ز‌- احكام مربوط بہ سارقين و مجازات آنها كہ مي فرمايد دست سارق را قطع كنيد, موضوع آيہ ۳۸ سورہ مائدہ است كہ البتہ نظر فقها اينست كہ فقط چهار انگشت دست راست بريدہ شود. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat ⬇️⬇️⬇️
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم ح‌- احكام قصاص در آيہ ۴۵ سورہ مائدہ مطرح شدہ كہ مي فرمايد قصاص چشم درمقابل چشم و بيني ,گوش, دندان و جراحت در مقابل هر كدام ,اگر كہ بطور عمد صورت گرفتہ باشد.ضمنا در اين آيہ خداوند عفو و گذشت را پيشنهاد مي كند و مي فرمايد هر كدام از شما كہ بخشش كند ,آن كفارہ گناهانش مي شود. ط‌- از آنجا كہ موضوع اصلي سورہ مائدہ عهد و پيمان است ,آيات مربوط بہ غدير خم وعهد و پيمان مردم با پيامبر(ص) در مورد ولايت اميرالمؤمنين(ع) نيز در اين سورہ مطرح شدہ است: الف- در آيہ اول سورہ مائدہ لزوم وفاي بہ عهد مطرح شدہ است. ب- آيہ مربوط بہ غدير خم و منت خداوند در مورد اكمال دين و تماميت نعمت ,در آيہ ۳ آمدہ است. ج‌- آيہ تبليغ و مأموريت پيامبر اكرم(ص) براي معرفي بي ترس و واهمۀ امام علي(ع), در آيہ ۶۷ بر زيبايي اين سورہ افزودہ است. د‌- آيہ ولايت سخن از فضيلت حضرت علي(ع) دارد و خداوند در آيہ ۵۵ سورہ مائدہ مي فرمايد سرپرست و رهبر شما تنها خدا , پيامبر و آنهايي هستند كہ ايمان آوردہ و نماز بپاي مي دارند و در حال ركوع زكوة مي دهند. بي شك اين آيہ بہ عنوان يك نص قرآني ,دلالت بر ولايت و امامت علي(ع) دارد. ه‌- اهميت تعاون و همكاري و نهي از همكاري با ظالم و حقيقت توسل و جواز توسل جستن از ديگر مباحث مطرح شدہ در سورۀ مائدہ است. داستان هابيل و قابيل در آيات ۲۷ تا ۳۱ اين سورہ و موضوع اذان در آيہ ۵۸ اين سورہ طرح شدہ است. نكاتي در مورد عهد و پيمان: حضرت امام صادق(ع) فرمودند:"سہ چيز است كہ خداوند بہ هيچ كس اجازہ مخالفت با آن را ندادہ است: اول- اداي امانت در مورد هر كس , نيكو كار باشد يا بدكار فرقي نمي كند. دوم- وفاي بہ عهد دربارہ هر كس, نيكو كار باشد يا بدكار فرقي نمي كند. سوم- نيكي بہ پدر و مادر , نيكو كار باشد يا بدكار فرقي نمي كند". حضرت اميرالمؤمنين(ع) فرمودند: "اگر حتي كسي با اشارہ پيماني را بہ عهدہ بگيرد ,بايد بہ آن وفا كند". ✨امام علي(ع) خطاب بہ مالك اشتر فرمودند:" از اينكہ بہ مردم وعدہ بدهي و تخلف كني سخت بپرهيز ,زيرا اين موجب خشم عظيم در نزد خدا و مردم خواهد شد". ✨پيامبر(ص) فرمودند: "لا دين لمن لا عهد له" يعني "كسي كہ بہ پيمان خود وفادار نيست, دين ندارد". ✨اميرالمؤ‌منين علي(ع) بہ مالك اشتر فرمودند: "در ميان واجبات الهي هيچ موضوعي همانند وفاي بہ عهد در ميان مردم جهان بہ تمام اختلافاتي كہ دارند مورد اتفاق نيست". 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
🔰شرح دعاے روز ششم آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): l1l.ir/1m0f 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 ⬅️ «اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنى فيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ» خدايا، من را بہ واسطہ تعرض گناہ خوارم نكن. 🍁 گناہ آدم را خوار، و عبادت و بندگي آدم را عزيز مي‌كنند. اگر اهل طاعت و بندگي شويد، عزيز مي‌شويد؛ اما اگر اهل گناہ باشيد، كسي دوستتان ندارند. ❤️«إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»‌ يعني هر كہ ايمان بياورد و عمل صالح بكند، ما هم دوستي‌اش را در دل مردم مي‌افكنيم. ⬅️ «وَلاتَضْرِبْنى بِسِياطِ نَقِمَتِكَ» «خدايا من را بہ تازيانہ عذابت نزن. 🔶 «لاتضرب» واژہ نهي است اما در اينجا دعاست. اگر من بہ شما بگويم «لاتضرب» اين نهي است. اما كوچك‌تر بہ بزرگ‌تر بگويد و ما بہ خدا كہ بگوييم، «لاتضرب»، دعاست. ⬅️ «وَزَحْزِحْنى فيهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِكَ» «خدايا من را از موجبات سخطت دور گردان 🔴 روايتي است كہ برخي گناهان خدا را بہ غضب مي‌آورد و آنگاہ خدا قسم مي‌خورد كہ بہ عزت و جلال خودم ديگر تو را آمرزش نمي‌كنم. با اينكہ خدا «ارحم الراحمين» است؛ اما مثلاً از من با اين محاسن و عمامہ توقع ندارد كہ بہ نامحرم نگاہ كنم. لذا خدا بہ غضب مي‌آيد. 🔸حديث هست كه: هفتاد گناہ جاهل را مي‌آمرزند قبل از آنكہ يك گناہ عالم را بيامرزند. ⬅️ «بِمَنِّكَ وَاَياديكَ» بہ حق احسان و نعمت‌هايي كہ بہ من داده‌اي، خدايا اين چند تا دعا را دربارہ من مستجاب كن. ⬅️ «يا مُنْتَهى رَغْبَةِ الرّاغِبينَ» اي خدايي كہ منتهاي رغبت مشتاقان هستي. 💠 اي كاش در مساجد كہ اين دعاها خواندہ مي‌شود، معني آن نيز بيان شود تا مردم وقتي دعا مي‌كنند، با حضور قلب اين دعاها را بخوانند و در خودشان بيان كنند. بہ مردم بگويند كہ بہ خاطر گناہ عذاب مي‌شوند و اين حادثه‌ها در سراسر جهان و برخي شهرهاي تهران بہ خاطر گناہ است. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یـڪ جــرعــہ معــرفت @yekjoremarefat
❤️امام رضا علیه السلام: خــداوند تبارڪ و تعـالــے... هيچ‌چيز را حرام‌نفرموده است مگراينكه در آن‌زيان و تلـــف و فســـــادى باشـــــد. ⇩⇩⇩ http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4
🔔 #تــݪنگـــــرامـروز درها برای کسانی گشــوده مــےشوند که جسارت #در زدن داشته باشند!! جسارت داشـته‌باش دَر بزن حتماًدرهاگشوده‌خواهندشد هیچ وقت از #رحـمت‌خـــدا ناامید نشو. ➯ @YekJoreMarefat
☘️عـــلامه حسن زاده آملی: بدان #صبـــــر مـفتاح فرج است و اگر تلخ است سرانجام مـیوه شیرین‌دهد و در هرحال دست از دامن طلب بر ندار. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
🔰 شکر 💠 شیخ عباس قمی(ره) در کتاب سیر المنازل، مقامات العلیه داستانی نقل می کند: 🏔 عابدی بود که در کوه های لبنان عبادت می کرد و هر شب از عالم غیب برای او افطاری آماد می شد 💢 تا اینکه شبی برای او افطاری نیامد و این شخص عابد از کوه پایین آمد و در خانه "گبری" رفت و در آن جا هم سگی زندگی می کرد؛ 🍞 عابد از "گبر" تقاضای نان نمود و آن گبر کافر سه قرص نان به او داد، سگ به دنبال عابد آمد و عابد یکی از سه قرص نان را به او داد ولی باز هم سگ به دنبال عابد می آمد و ناچار قرص دوم نان را هم به سگ داد ولی باز هم سگ به دنبال عابد می آمد و بالاخره عابد عصبانی و شد و گفت: تو چقدر بی حیا هستی؟! من از صاحب تو سه قرص نان گرفته ام و دو تای آن را به تو داده ام ولی باز هم تو مرا رها نمی کنی؟! 🐕سگ بصدا درآمد و گفت: تو بی حیا هستی، من سالها بر در خانه این گبر بوده ام و خیلی وقت ها به من غذا نداد ولی با وجود این او را رها نکردم ولی تو یک شب بی غذا ماندی از پای کوه آمدی در خانه گبر؟! به ما بپیوندید⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
🍁 آیت‌الله‌شهید دستغیب(ره) : #وعــــظ خیلی ‌قیمت‌دارد تابتوانید گناهکاری‌را از گناه ‌بازدارید تـوبه‌اش ‌دهـید خدا شکور است تلافی ‌میکند خــودت را هــم پـاڪ مــے‌ڪـنـد. ➯ @YekJoreMarefat
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🌼۱) مباحث فقهي مطرح شدہ در اين جزء عبارتند از: الف-احكام سوگند. خداوند درآيہ۸۹ سورہ مائدہ مي فرمايد: "خداوند شما را بہ خاطر سوگند هاي بيهودہ مؤاخذہ نمي كند, اما در مقابل سوگندهايي كہ با ايمان وقصد بودہ است مؤاخذہ مي كند". • اقسام سوگند: ۱- سوگندهايي كہ داراي هدف مشخصي نيست و از روي ارادہ محكم و تصميم قاطع نيست. ۲- سوگندهايي كہ با ارادہ و عزم است. • كفارہ سوگند.اگر كسي بنام خدا سوگند ياد كند كہ عمل نيك يا عمل مباحي را انجام دهد, واجب است بہ سوگند خود عمل كند و اگر آنرا زير پا گذاشت ,كفارہ دارد و نيز سوگند جز بہ نام خدا معتبر نيست.كفارہ سوگند نيز يكي از اين سہ چيز است: ۱- اطعام دہ نفر مسكين. ۲- پوشاندن دہ نفر نيازمند. ۳- آزاد كردن يك بردہ و اگر كسي توان هيچكدام از اينها را ندارد ,بايد سہ روز روزہ بگيرد. ب- احكام شراب و قمار و بخت آزمايي. خداوند در آيہ ۹۱ و ۹۲ سورہ مائدہ مي فرماید: "شيطان مي خواهد با آشاميدن شراب و قمار, شما را از ياد خدا و نماز گذاردن بازدارد". يادآوري مي شود در مورد شراب در آيہ ۲۱۹ سورہ بقرہ يعني جزء دوم نيز مطالبي آمدہ است. ج- احكام صيد درحال احرام: خداوند در آيہ ۹۵ سورہ مائدہ خطاب بہ مؤمنين مي فرمايد:" در حال احرام شكار نكنيد و هر كس از شما كہ بداند مُحرم است و شكار نمايد, بايد از چهار پايان قرباني كند و يا كفارۀ آن رابپردازد كہ اطعام چند مسكين است و يا برابر همان اطعام روزہ بگيرد" و در آيہ بعدي مي فرمايد: "صيد دريا در حال احرام حلال است". د‌- احكام وصيت, خداوند در آيہ۱۰۶ سورہ مائدہ مي فرمايد: "زمانيكہ مرگ يكي از شما فرا مي رسد هنگام وصيت نمودن , دو نفر عادل را بہ شهادت بگيريد و..." و بدينوسيلہ خداوند سعي در حفظ حقوق و اموال مردم كردہ است. 🌼۲) خداوند در آيہ۹۷ سورہ مائدہ راجع بہ كعبہ مي فرمايد: " كعبہ را وسيلہ اي براي استواري و سامان بخشيدن بہ كار مردم قرار دادہ ام." ونيز در روايات اسلامي ويران كردن كعبہ در رديف قتل پيامبر و امام قرار گرفتہ است و نگاہ كردن بہ آن عبادت است و طواف گرد كعبہ از بهترين اعمال ذكرشدہ است. 🌼۳) سؤالات بيجا, خداوند در آيہ۱۰۱ سورہ مائدہ خطاب بہ مؤمنين مي فرمايد:" از چيزهايي نپرسيد كہ اگر براي شما آشكار شود شما را ناراحت مي نمايد". لازم بہ ذكر است كہ گرچہ سؤال , كليد فهم حقايق است ,اما اين مورد هم مانند مسائل ديگر ,استثنايي دارد كہ بہ چند نمونہ اشارہ مي كنيم: الف- بيشتر مردم اگر ازعمق بيماري خود اطلاع داشتہ باشند, بہ وحشت مي افتند. لذا گاهي پزشك صلاح مي داند كہ بيماري شخص را بہ اطرافيانش بگويد و بهتر است خود بيمار سعي در فهميدن بيماري خود نداشتہ باشد. ب‌- در روايت آمدہ است كہ در هر مورد كہ خداوند سكوت كردہ است, پرسش نكنيد كہ حكمتي در آن است. ج‌- در روايتي از امام رضا (ع) دربارہ داستان گاو بني اسرائيل و سؤالات پي درپي قوم يهود از حضرت موسي (ع) در رابطہ با مشخصات گاوي كہ مأمور ذبح آن بودند, آمدہ است كہ اگرقوم يهود در همان آغاز يك مادہ گاو انتخاب كردہ و سر مي بريدند كافي بود, اما آنان سخت گيري كردند و خداوند هم بر آنان سخت گرفت.(جلد اول تفسير نمونہ ص ۳۰۸) 🌼۴) در آيہ۱۱۰ سورہ مائدہ مواهب پروردگار بہ حضرت عيسي(ع) ذكر شدہ است. و همچنين در آيات پاياني اين سورہ داستان نزول مائدہ بر حواريون حضرت عيسي(ع) و تقاضاي عيسي(ع) از خداوند براي نزول مائدہ آسماني بعنوان عيدي و همچنين گفتگوي خداوند با حضرت عيسي(ع) و اعلام بيزاري آن بزرگوار از شرك پيروانش آمدہ است. 💠موضوع مطالب سورہ مباركہ انعام در جزء هفتم: مرحوم علامہ طباطبائي(ره) صاحب الميزان در اين بارہ مي فرمايد كہ غرض از سورہ انعام بيان توحيد خدايتعالي است, زيرا بيشتر آيات آن بہ صورت محاجہ عليہ مشركين و مخالفين و نيز توحيد و نبوت و معاد است. ضمنا اين سورہ مشتمل بر اجمالي از وظايف شرعيہ و محرمات دينيہ است. 🌼۵) درصفحہ۱۴۴ جلد ۵ تفسير نمونہ در مورد جلسات ختم انعام نوشتہ شدہ است كہ بعضي ها از اين سورہ تنها بہ خواندن الفاظ آن قناعت مي كنند و جلسات عريض و طويلي براي ختم انعام و حل مشكلات شخصي و خصوصي خود با تشريفات ويژہ اي ترتيب مي دهند. مسلما اگر در اين جلسات بہ محتواي سورہ انعام دقت شود, نہ تنها مشكلات شخصي ,بلكہ مشكلات عمومي مسلمانان نيز حل خواهد شد. 🌼۶) عكس العمل هاي مشركين در مقابل دعوت بہ توحيد: الف- اعراض از آيات الهي; خداوند در آيہ۴ سورہ انعام مي فرمايد: "هيچ آيہ اي از طرف پروردگارشان نمي آيد مگرآنكہ از آن روي گردانند". ب‌- تكذيب حق; در آيہ۵ اين سورہ بہ روحيہ حق ناپذيري آنها اشارہ شدہ و مي فرمايد:" هر زمان حق بہ سراغشان آمد تكذيب كردند". 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم ج‌- لجاجت مشركين; در آيہ۷ اين سورہ مي فرمايد:" اگر نامہ اي روي صفحہ اي بر تو نازل كنيم و‌ آن را با دست خود لمس كنند, آنگاہ مي گويند كہ اين جز سحر آشكار نيست. د‌- بهانہ هاي مشركين; در آيہ۸ سورہ انعام مي فرمايد:" مي گويند چرا فرشتہ اي بہ پيامبر نازل نشدہ است" و در آيہ۳۷ مي فرمايد:" گفتند چرا معجزہ اي بر او نازل نمي شود". ه‌- كتمان اهل كتاب; خداوند مي فرمايد اينها پيامبر را مي شناسند همانگونہ كہ فرزندان خود را مي شناسند [اما معرفي نمي كردند]. و‌- دلهاشان تاريك و گوشهاشان كر است.در آيہ۲۵ و۲۶ مي فرمايد بر دلهاشان پردہ اي افكندہ ايم و در گوشهاشان سنگيني نهادہ ايم. ز‌- ايمان نمي آورند; در آيہ۲۵ مي فرمايد:" اگر تمام نشانہ ها را هم ببينند ايمان نمي آورند". ج‌- منكر معادند; در آيہ۲۹ مي فرمايد:" آنها معتقدند كہ جز اين زندگي دنيا زندگي ديگري وجود ندارد و ما هرگز برانگيختہ نخواهيم شد. ط - انتظارات بيجا; از پيامبر(ص) مي خواستند كہ خدايان آنها را بپرستد و نيز بہ ثروتمندان امتياز دادہ و فقرا را از خود دور كند, كہ خداوند در آيہ۵۲ مي فرمايد:" هرگز كساني را كہ صبح و شام خدا را مي خوانند از خود دور مكن". 🌼۷) استدلالهاي مختلف براي بيدارسازي مشركان: الف- از راہ نشان دادن سرنوشت اقوام گذشته; در آيہ۶ مي فرمايد آيا نديدند اقوام گذشتہ را كہ چگونہ هلاك كرديم با اينكہ از شما قويتر بودند و قدرتهايي بہ آنها دادہ بوديم كہ بہ شما ندادہ ايم و بہ خاطر گناهانشان همہ نعمت ها را از آنها گرفتيم و نابودشان كرديم. ب‌- از راہ فطرت; در آيہ۴۰ و ۴۱ مي فرمايد اگر عذاب بہ سراغ شما بيايد و يا رستاخيز برپا شود, آيا باز هم غير خدا را مي خوانيد؟ نہ در آن موقع خدا را مي خوانيد. و نيز در آيہ۶۳ مي فرمايد:" چہ كسي شما را از تاريكي هاي خشكي و دريا رهايي مي بخشد در حاليكہ او را با تضرع و در پنهاني ميخوانيد و مي گويند اگر خدا ما را از اين خطرات رهايي بخشد از شكر گزاران خواهيم بود". همچنين از راہ دلائل توحيدي و راہ تهديد و راہ سير در زمين. 🌼۸) اندوہ پيامبر براي هدايت مشركين و دلداري خداوند وي را: الف- خداوند در آيہ۳۲ سورہ انعام مي فرمايد:"همانا مي دانيم كہ آنچہ كفار مي گويند تو را اندوهگين مي كند, همانا ايشان تو را تكذيب نمي كنند بلكہ ظالمان آيت هاي خدا را انكار مي كنند". ب‌- خداوند در آيہ۱۰ با دلداري دادن بہ پيامبر(ص) مي فرمايد پيامبراني كہ پيش از تو بودند نيز استهزاء شدند اما سرانجام عذاب الهي بر آنان فرود آمد. ج‌- خداوند در آيہ۳۵ مي فرمايد اگر روگرداني آنها بر تو سنگين است, بدان كہ اگر سوراخي در زمين بوجود آوري و يا نردباني بہ آسمان بگذاري و بالاخرہ در اعماق زمين و آسمان براي آنها آيہ و نشانۀ ديگري بياوري,بازهم ايمان نخواهند آورد. 🌼۹) در آيہ۳۸ حشر تمام موجودات در روز رستاخيز و در آيہ۴۴ عذاب استدراجي و در آيہ۶۸ دوري از مجلس گناہ و در آيات پاياني مواهب پروردگار بہ حضرت ابراهيم بيان شدہ است. 🌼۱۰) حضرت ابراهيم قهرمان توحيد: در آيات پاياني اين جزء, گفتگوي حضرت ابراهيم با ستارہ پرستان, خورشيد پرستان و مشركان بيان مي شود و اينكہ وي از راههاي مختلف و يكہ و تنها توحيد را اثبات مي كند. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
🔰شرح دعاے روز هفتم آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 ⬅️ «اَللّهُمَّ اَعِنّي فيهِ عَلي صِيامِهِ وَقِيامِهِ» خدايا كمك كن در اين ماہ روزہ بگيريم و شب زنده‌داري كنيم. 🌸 اگر خدا كمك كند، گرسنگي را نمي‌فهميم. عبادت شب و سحر، دعاهاي ابوحمزہ ثمالي و افتتاح را انجام مي‌دهيم. 🍃 گاهي افرادي غصہ مي‌خورند كہ ماہ رمضان چگونہ روزہ بگيريم؟ خوب دعا كنيد و خدا كمكتان مي‌كند. ⬅️ «وَجَنِّبْني فيهِ مِنْ هَفَواتِهِ وَ اثامِهِ» خدايا ماہ رمضان ما را از لغزش و گناہ حفظ كن. 🌼 بدبختي است كہ آدم در ايام سال گناہ كند و ماہ رمضان هم بہ گناہ ادامہ دهد. در ماہ رمضان بايد تمام اعضا و جوارحمان روزہ باشد. اگر روزه‌اي بگيريم كہ چشمان، زبانمان، گوشمان، نامحرم ببيند، دروغ بگويد و غيبت بشنود، روزه‌مان «عام» مي‌شود. اما بہ ما مي‌گويند كہ روزہ خاص بگيريد، يعني اعضا و جوارحت هم روزہ باشند. 🌿 درنيت‌هايتان بگوييد: «خدايا؛ من روزہ مي‌گيرم، اما روزہ خاص مي‌گيرم» يعني اعضا و جوارحتان هم روزہ باشد. 🌷 حديث داريم؛ زماني‌كہ روزہ مي‌گيريد بايد گوش و چشم و پوست بدنتان هم روزہ بگيرند. بايد اعضا و جوارحمان هم روزہ باشند تا اين روزہ در ما اثر بگذارد. (البتہ يك روزہ ديگر هم داريم كہ روزہ خاص الخاص است. در اين روزہ، قلبمان در ماہ رمضان بہ غير خدا متوجہ نمي‌شود.) ⬅️ «وَارْزُقْني فيهِ ذِكْرَكَ بدَوامِهِ» خدايا روزي كن كہ در ماہ رمضان ياد تو باشم. «ذكر»، هم ياد معنا مي‌كند و هم معناي ذكر زباني را مي‌دهد. دائما بايد بہ ياد خدا باشم. 👈حديث است كہ اگر حيوانات ذكر نگويند، اسير دام صياد مي‌شوند. اين صداهايي كہ از حيوانات مي‌شنويم، ذكرهايي است كہ توسط آنان بيان مي‌شد. حتي درخت و بيابان و كوہ و دشت هم ذكر مي‌گويند. ⬅️ «بِتَوْفيقِكَ يا‌هادِي الْمُضِلّينَ» اما بہ توفيق خودت اي راهنماي گمراهان. ✨اي خدايي كہ گمراهان را راهنمايي مي‌كني، توفيق بدہ اين دعاهاي روز هفتم دربارہ ما مستجاب شود. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
🌹حاج‌آقامجتبی‌تهرانۍ(ره): عبد هر گـره‌ کوری داشته باشد درماه‌مبارک رمضان با ربّ‌ خود در میان بگـذارد، #خــداوند آن را بـــــاز مــے‌ڪــنــد. پــس، از #ماه‌رمضــان #غفلـت نڪنید! ➯ @YekJoreMarefat
#حدیـث‌امروز ❤️ امام رضا علیه السلام: خداوند روزه را واجب کرد تـا #فـــقــرا را دریـابیــد و #سختی‌آخـرت را یاد کنید 📚 وسائل‌الشیعه ج۴ ص۴ ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
👌دوسـت داشـــتن راه رسیدن به خدا آدم‌هاست!! اگرچه نتونی‌کاری ‌برای آنها انجام بدهی همین ڪه دلسـوز دیگران‌باشی به‌خدا مقرب میشوی و خـدا به تو مـهربان‌تر! ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
» ❤️ آیت الله بهجت (ره) : برخی گمان می کنند اگر #انفاق کنند دیگر برای آنان مال و ثروتے جمع نمی شود!! ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
ツ #نیایـش‌شبانگاهـے لحظه هاتون سرشار از #لطف بـےڪران خــدا الهـے گل لبــخند رو لبـاتون همیشگی باشه #عــطر گلها دل آرای زندگــــیتون باشه. ✨ #شـبـتون‌مــهدوۍ✨ 💟 @YekJoreMarefat
❤️امام‌سجّاد علیه‌السلام: خدایاکیست‌آن‌که‌شیرینی محبتت را چشید پس به جای‌تو دیگری را برگزید؟ و کیست‌آن‌که با مقام‌ قربِ توانس یافت پس مایل به روی بـرتافتــن تو شــد؟ ➯ @YekJoreMarefat
اگه دوست داری خدا ازت باشـه یه راه عالے واســـت ســــراغ دارم⇩⇩ هرچقدر راضۍبودی به‌رضای خدا همون اندازه هم انتظار داشته‌باش خدا ازت باشـــه. ➯ @YekJoreMarefat
🔰شرح دعاے روز نهم آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): l1l.ir/1m0f 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 ⬅️ «اَللّهُمَّ اجْعَلْ لي فيهِ نَصيباً مِنْ رَحْمَتِكَ الْواسِعَةِ» خدايا، من را از رحمت واسعہ خودت نصيب گردان. ❓براي استجابت اين دعا بايد چہ كنيم؟ بايد بہ زيردستمان كمك كنيم. اگر وضع مالي كسي خوب است، براي دختران دم‌بخت مستمند جهاز تهيہ كند. در اين صورت دعا دربارہ او مستجاب مي‌شود و اگر زلزلہ شود، زير آوار نمي‌‌ماند؛ چون رحمت خدا شامل حال او شدہ است. ⬅️ «وَاهْدِني فيهِ لِبَراهينِكَ السّاطِعَةِ» خدايا من را هدايت كن بہ ادلہ روشن خودت. 💐 خدا دليل‌هاي روشني دارد كہ ما را بہ آن ادلہ روشن، هدايت مي‌كند. هر ظالمي كہ بہ جزاي اعمالش مي‌رسد، عبرتي است براي ما. آدم با ديدن اين عبرت‌ها مي‌تواند خداشناس شود. ⬅️ «وَخُذْ بِناصِيتي اِلي مَرْضاتِكَ الْجامِعَةِ» من را بہ سمت موجبات خوشنودي و رضايت خودت ببر. 🌸 از من راضي باش هرچند كہ بد كردم و عمرم را بہ بطالت مصرف كردم. حالا آمده‌ام و من را بہ سمت رضايت خودت ببر. از من خشنود شو و رضايت جامع داشتہ باش. بايد تمام عيب‌ها را از خود دور كنم، و با غيبت نكردن، حلال كردن مال و... اين دعا درباره‌ام مستجاب شود. تا مردم از ما راضي نشوند، خدا از ما راضي نمي‌شود. ⬅️ «بِمَحَبَّتِكَ يا اَمَلَ الْمُشْتاقينَ» اين دعاها را دربارہ من مستجاب كن، بہ حق دوستي خودت اي آروزي مشتاقان. ❤️ اينطور مي‌گوييم چون خدا نسبت بہ ما دوستي دارد و خدا صد برابر محبت والدين بہ اولاد، ما را دوست دارد. روايت است كہ دوستي صد درجہ دارد كہ 99 بخش آن مخصوص خدا است و يك درجہ آن بين مخلوقات تقسيم شدہ و خدا در همان يك بخش نيز، سهم دارد. ✨خدايا اين دعاها را بہ محبت خودت دربارہ ما مستجاب كن. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یـڪ جــرعــہ معــرفت @yekjoremarefat
» #حدیــث‌امــروز 💚حضرت زهرا (س) : روزه‌داری که زبان‌و گوش‌و چشم و جـــوارح خـود را حفـــظ نڪرده، روزه‌اش به چه‌کارش خواهد آمد. 📚بحارالانوار ج۹۳ ص۲۹۵‌ ➯ @YekJoreMarefat