eitaa logo
خبر فوری
5.7هزار دنبال‌کننده
23.5هزار عکس
10.6هزار ویدیو
2 فایل
✅ خبر فوری ✅ اخبار جهان وایران . . . . .
مشاهده در ایتا
دانلود
رایزنی باقری با نماینده ویژه پوتین 🔹معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه به مسکو سفر کرده است، با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد. 🔹در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند. .
🔸سفیر پاکستان در سازمان ملل: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت .
🔸رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد 🔹دومین و آخرین روز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ با شرکت بیش از نیم میلیون داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی آغاز شد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا: 🔹ضرورت دارد برنامه دقیق با زمان‌بندی مشخص نسبت به کل قاره آفریقا و‌ نسبت به کشورهای آفریقایی تنظیم شود. 🔹اولین‌گام بین ایران و قاره آفریقا اراده است تا فعالیت‌های اقتصادی و‌ تجاری خود را توسعه دهند. 🔹این نشست نماد اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط است. .
🔴سندرز سناتور آمریکایی خطاب به نتانیاهو:سخن گفتن از اینکه کابینه شما ۳۴۰۰۰ فلسطینی را در ۶ ماه کشته است نه یهودستیزی است و نه حمایت از حماس .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یک شرکت در منطقه‌ای از عربستان اعلام کرد که قصد استخدام تعدادی نیروی جدید دارد که با چنین صف طولانی از چند صد نفر جوان بیکار روبه‌رو شد 🔹‌این ویدئو در این چند ساعت ترند شده و مخالفان با اشاره به این ماجرا نسبت به آمارهای اقتصادی حکومت اظهار تردید می‌کنند. .
🔸وزیر دفاع در اجلاس شانگهای: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک اعلان هشدار محدود بود .
🔸سندرز سناتور یهودی آمریکایی به نتانیاهو: وقتی ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید و ۷۷ هزار نفر را مجروح کرده‌اید، هیچ تظاهراتی ضدیهودی نیست .
🔸۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور 🔹رئیس سازمان سنجش: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد. 🔹 کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد. .
ایران آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی رئیس‌جمهور در دیدار با نخست‌وزیر بورکینافاسو: 🔹ایران اسلامی در تعامل با کشورهای آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند. 🔹ایران آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است. 🔸نخست وزیر بورکینافاسو: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است. .
🔸پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب همیشه به نفع ما نیست 🔹رئیس‌جمهور روسیه در کنگره اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه تاکید کرد که  پاسخ متقارن دادن به تحریم‌های کشورهای غربی، یعنی «پاسخ دادن به ممنوعیت با اعمال ممنوعیت متقابل» همیشه برای روسیه سودمند نیست. 🔹او گفت: «ما باید ببینیم چه کاری به نفع کشور ماست و چه کاری برای کل اقتصاد مضر خواهد بود. ممنوعیت‌ها گاهی اوقات برای بر جای خود نشاندن کسانی که ما را منع می‌کنند مفید است، ولی گاهی اوقات اگر بخواهیم چیزی را برای بازار خود فراهم کنیم، چنین ممنوعیتی صلاح نیست. بنابراین با دقت در این زمینه باید تصمیم گرفت.» .