3⃣
✿←عــدم تــوجــه به تـفـاوت طبـابــت و عـلاج
✍روايتی كه ايشان به آن اشاره میکنند، بيانگر حدود طبابت توسط طبيب است، نه حدود علاج برای بيمار، همانطور كه ايشان علاج را يك مسئله عقلی و فطری میدانند، بايد در نظر داشته باشند كه انتخاب راه علاج بهتر و كم ضررتر هم امری عقلانی و فطری است.
↩️اين مسئله كه در ميان چندين راه علاج، انسان بايد كم ضررترين و مناسبترين راه را انتخاب كند، علاوه بر اتكا بر عقل و فطرت، از قاعده لاضرر و لاضرار نيز مستفاد می گردد. از سوی ديگر از ظاهر روايات صحيحی مانند روايت اربعمئه وسائل الشيعه جلد 25 صفحه 31 آن را نقل كرده است كه:
🔸☜محمد بن علي بن الحسين عن أبيه عن سعد بن عبد الله عن محمد بن عيسى بن عبيد اليقطينی عن القاسم بن يحيى عن جده الحسن بن راشد عن محمد بن مسلم عن أبي عبد الله عليه السلام عن آبائه عليهم السلام عن أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام فی حديث الأربعمائة ... مَا مِنْ دَاءٍ إِلَّا وَ فِي الْحَبَّةِ السَّوْدَاءِ مِنْهُ شِفَاءٌ إِلَّا السَّام ... إِنَّ أَفْضَلَ مَا تَدَاوَيْتُمْ بِهِ الْحُقْنَةُ وَ هِيَ تُعَظِّمُ الْبَطْنَ وَ تُنَقِّي دَاءَ الْجَوْفِ وَ تُقَوِّي الْبَدَنَ اسْتَعِطُوا بِالْبَنَفْسَجِ وَ عَلَيْكُمْ بِالْحِجَامَة
←چنين برمیآيد برخی درمانها نزد شارع محبوب است و میتوان از اين روايت استحباب درمان بوسيله روشهای ذكر شده را استنباط نمود و اتفاقا برخی درمانهای قطعي كرونا كه در طب سينوی مطرح شده است و آيت الله خسروپناه نيز به آن اشاره نمودند به اين روشهای درمانی نزديكتر از "واكسن" هستند.
🤔عجيب است كه فقيه بزرگوار چطور در مقام دفاع از اين درمانهای مستحب بر نيامدهاند و ادعايی بر ترتب حكم شرعی بر انجام آنها ننمودهاند؟
✿←ناديــده گرفتــن مـلـزومــات فتــوای وجـوب واكـسن
▪️←حتی اگر این فرض را بپذیریم كه: "كرونا يك بيماری مسری است و احتمال مرگ در همه افراد جامعه يكسان است" كه چنين نيست! در صورت حكم به اجبار واكسيناسيون؛ حكومت در قبال ضرر معتنابهی كه به جان مردم بر اثر واكسن وارد میآيد ضامن است، چه این ضرر كوتاه مدت باشد و چه بلند مدت.
❀☜ حال آنكه در این زمان، بررسی بیطرفانه راجع به ارتباط ظهور عارضه با تزریق واكسن به دلیل وجود ساختار و نظام كنونی وزارت بهداشت، به هيچ وجه امكان پذير نيست و مردم نيز آگاهی و دانش و ابزار لازم و كافی برای تشخيص و اثبات عوارض را ندارند.
↩️ اين موضوع حق آنها را در دريافت ديه نقض نمیكند و در صورت بروز ضرر معتنابه در هر شخص، حكومت تا یوم لقاءالله و ابد، ضامن خواهد بود.
✿← البته ايشان علی رغم اینکه وجوب واکسن را مطلق بیان کرده بودند و وجوب مطلق انصراف به وجوب تعیینی دارد اما در پاسخ به نقد آيت الله خسروپناه فرمودند كه :
✍"ادعای وجوب تزریق واکسن، به نحو وجوب تخییری است نه تعیینی" و به نوعی از موضع خویش عقب نشینی فرمودند. احتمالا منظور ايشان اينست كه بر مكلف واجب است كه در صورت تمايل به حضور در اجتماع واكسن تزريق نمايد و اگر خوف به ضرر دارد بايد در خانه بنشيند"
⚠️با چه عنوانی ميتوان مكلفی كه بيمار بودن و ناقل بودنش محرز نيست و بر اساس موضوعی كه مستنبطه نيست در خانه محبوس و از حضور در اجتماع منع نمود؟
4⃣
✿←اشتباه در تنقيح مناط
❀ تنقيح مناط حدود طبابت در امر سوزاندن و بريدن عضو به امر واكسن از اين نظر كه اين روش جايز است شايد قابل پذيرش باشد، اما فقيه بزرگوار از کجا متوجه شدهاند كه حدودی كه طبيب در درمان سوال میكنند مانند واكسن است؟!
☜ يعني طبيب راههای گوناگون داشته و از ميان اين راهها مضرترين راه را برای درمان انتخاب كرده است؟
✓شايد در آن بيماری كه طبيب برای آن سوال میكند، تنها راه درمان همان بوده و بس!؟ ايشان از كجا اين مطلب را متوجه شدند نیز برای ما محل سوال و ابهام است.
▫️تفاوت بزرگ ديگر اين است كه در روايت مزبور ، بيماران بر اثر مسیر درمان، ممكن بود بميرند، نه بر اثر بيماري؛
←يعنی درمان به گونهای بوده كه عده زيادی را كاملا درمان میكرده، اما تعداد بسيار كمی بر اثر "عوارض دارو" فوت میكردند، بنابراین: "درمان كننده بود، اما گاهي عارضه دارو كشنده بوده است".
▫️با این همه حرف ايشان كه فرمودند:
"چه کسی گفته در معالجه صد در صد بايد یقین به علاج داشته باشیم؟" از اين روايت مستفاد نمیگردد.
☜از سوی ديگر واكسن به هيچ وجه از بيماری جلوگيری نمي كند و همواره احتمال مرگ بر اثر بيماری براي فرد واكسينه شده وجود دارد و علاوه بر آن عدهای هم بر اثر عوارض خود بيماری فوت میكنند. يعني "نه تنها درمان نيست، بلکه كشنده هم است." نكته مهم ديگر اينكه متاسفانه ايشان انتهای روايت را كه در آن راهكار"َ فَلُدَّ بِصَبِر"براي حفظ جان افراد از سموم بيان شده است را ناديده میگيرند.
✿←ارتباط اشتباه میان جواز أكل ميته و واكسن
ايشان در بخشي از سخنان خويش ميفرمايند "واکسن امروز یک طریق عقلائی براي پيشگيری از سرايت و حفظ جان انسان است.
○همين كه ۶۰ درصد و يا حتی ۴۰ درصد از مُردن حفظ میکند، كافی است. حكم شرع هم لازم ندارد چون مطابق فطرت انسان است. جواز آن حتی قويتر از موارد استفاده از حرام در فرض اضطرار است.
❀ اگر گرسنهای در حال مرگ است و جز ميته به چيزی دسترسی ندارد چه شارع به او اجازه بدهد يا ندهد عقلش هم میگوید برای حفظ جانت از مردار استفاده کن، آيا اين مردار در فرض اضطرار مصلحتدار میشود؟
نه، نسبت به گوشت خوک میگوید اگر در حال تلف شدن هستی به اندازهای که جانت را حفظ کنی بخور، آیا مصلحتدار میشود؟
آن عوارض بسیار زشت و خطرناک باقي است. ولی چون مسئله اهم در کار است هم عقل و هم شرع میگوید این را بخور"
با توجه به اينكه علمای طب معتقدند، اضطرار تزريق واكسن در افراد سالم نيست، بلكه افرادی كه دچار بيماريهای زمينهای و ضعف بدنی هستند، در معرض خطر مرگ كرونايی قرار دارند و اضطرار مختص آنان است؛ فقيه بزرگوار چگونه قاعده اكل ميته را بر كل جامعه تسری میدهند؟
◇←اين بيمای برای افراد سالم به هيچ عنوان خطر جانی ندارد و تعداد افراد سالم فوت شده بر اثر كرونا بسيار ناچيز بوده است و نهايتا اضطرار در تزريق واكسن بر گروه هدف خاص جاری میگردد نه كل جامعه از نوزاد تا كهنسال!
✿←فدا كردن افراد سالم برای نجات افراد ديگر
🔸در بخشی از بيانات، ايشان میفرمايند "حتی اگر بالفرض 10 هزار نفر بخاطر واکسن فوت کنند، این مقدار در مقابل بیمه شدن 70 میلیون عددی است؟"
از آنجا كه فقيه بزرگوار به اين نكته توجه نكردند که بيماری كرونا باعث مرگ همگان مردم نمیشود، لذا از اين موضوع نيز غفلت نمودند كه عوارض واكسن دامان كساني را گرفته است كه هرگز ممكن نبود بر اثر كرونا جان خويش را از دست بدهند.
☜با وجود این، در فرايند واكسيناسيون، افراد سالم نیز فدا شدند تا "شايد" عده ای كه ممكن است بر اثر كرونا فوت كنند زنده بمانند.
◆اينكه ايشان اين اقدام را جايز و انجام آن را از منظر فقه حكومتی واجب میدانند جای بسی تاسف است.
اين درحالی است كه مراجع بزرگ تقليد از جواز قتل نفس حتی در جنينهای دچار نقص ژنتيكي احتياط می كنند، چه برسد به جواز قتل نفس محترم بالغ!
▫️در نتیجه اين روش ايشان به جد خلاف سنت سلف صالح است. از سوی ديگر درمان های جايگزين و قطعي براي اين بيماری موجود است و هرگز نمی توان در مورد واكسن چنين فرضی را متصور شد.
🌹امام جعفرصادق (عليهالسلام) میفرمایند:لايَبقي مُؤمنٌ مَيِّتٌ اِلاّ دَخَلتْ عَليهِ الفَرحةُ في قَبرِه.
♦️در وقت ظهور حضرتش، هيچ مؤمن از دنيا رفته ای باقي نميماند مگر آن که سرور و شادماني قبر او را فرا ميگيرد.(تجلی کامل اجابت دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور؛ لحظه ظهور میباشد)
🌹 اللّهم عجّل لولیک الفرج
📚(بحار، ج ٥٢، ص ٣٢٨)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزونی زمان شاه خائن از زبان خود شاه!😳😉
ببینید چه گل و بلبلی بوده..
#پهلوی #شاه #رضاشاه #محمدرضاشاه #رضاپهلوی #شاهزاده #شاخزاده #فرح_پهلوی #ایران #آریایی #دیکتاتور
#سلطنت_طلب #برانداز #طنز #بی_بی_سی #منوتو #چی_بودیم_چی_شدیم #انقلاب #جمهوری_اسلامی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دیدید سلطنت طلبای مافنگی میگن: شاه بخاطر ایستادگی در برابر آمریکا سرنگون شد! و قیمت نفت و این خزعبلات!! 😐🤨
🔵 خود شاه خائن پاسخ میدهد: 👆 اعتراف صریح شاه به خبرنگار آمریکایی: من که حافظ منافع شما هستم! 👆
پخش کنید، این سلطنت طلبا دوس دارن ببینن😜
#پهلوی #شاه #رضاشاه #محمدرضاشاه #رضاپهلوی #شاهزاده #شاخزاده #فرح_پهلوی #ایران #آریایی #دیکتاتور
#سلطنت_طلب #برانداز #طنز #بی_بی_سی #منوتو #چی_بودیم_چی_شدیم #دهه_فجر #جشنواره_فجر #انقلاب #جمهوری_اسلامی #خمینی #امام_خمینی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب چفیهشان را به محمد کاسبی هدیه کردند
🔹رئیس حوزه هنری خطاب به محمد کاسبی: رهبر انقلاب از احوال شما جویا شدند. چفیهشان را برایتان فرستادند و گفتند که به آقای کاسبی بگویید برایشان دعا میکنم.
🔸مدتیاست که محمد کاسبی، هنرپیشه پیشکسوت کشورمان بهدلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده و با بیماری دستوپنجه نرم میکند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
شاه قبل از فرار، هزاران نفر از مردم ایران را کشت ولی نتوانست انقلاب را متوقف کند.. و بعد از سرکوب خونین، فرار کرد
#پهلوی_خائن
#شاه_وطن_فروش
#رضاشاه_ملعون
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش