eitaa logo
هیئت خادم الحسین (علیه السلام )
240 دنبال‌کننده
320 عکس
117 ویدیو
20 فایل
﷽ ◆کانال اطلاع رسانی هیئت خادم الحسین (علیه السلام ) ◆برگزاری جلسات هفتگی (سه شنبه شب ها) ◆ و تمامی مناسبات مذهبی ◆خبرگزاری و پوشش مراسمات مذهبی ◆آدرس : مشهد، چهار راه عشرت آباد، بین کاشانی 26 و 28
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹حدیث روز🌹 🌿امام صادق علیه‌السلام: هرکه‌ به‌ یک زندگی ساده از خدا راضی باشد خدا هم به عمل اندک او راضی می شود. 📚اصول کافی ج ۳ ص ۲۰۷ @khadem_allhosein
مراسم جشن بزرگ میلاد مولای متقیان امیر عالم امیرالمؤمنین علیه السلام زمان: از دوشنبه شب به مدت 2 شب مکان : چهار راه عشرت آباد بین کاشانی 26 و 28 حسینیه و همچنین شب پنج شنبه مراسم شهادت ام المصائب حضرت در همین مکان برگزار می گردد خواهران برادران شروع از ساعت20:30
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امیرالمومنین علیه السلام این‌طور از خودش تعریف می‌کند @khadem_allhosein
خورشید گلی در گذر باغ علی بود یک گوشه ای از جلوه ی اشراق علی بود در عرش فقط حرف علی بود به معراج از بس که خدا عاشق و مشتاق علی بود یک شب به چهل آینه در پیش خلایق سوگندِ همه شاهد مصداق علی بود سلمانِ عجم، که شده منای رسولش از معجزه ی رحمت خلاق علی بود با قدرت شمشیر فقط فتح نکرده ست تسخیر دلِ خلق، به اخلاق علی بود ما را که به دل نور علی ریشه دوانده است هر لقمه که خوردیم ز ارزاق علی بود تا دست به انگور ضریحش برسانند... پیوسته ترین خواهش عشاق علی بود https://eitaa.com/hkordy
🔴 نامه معاویه به زیاد بن أبیه لعنة‌الله‌علیهما دربارۀ ایرانیان! این نامۀ معاویه درباره ایرانیان که به زیاد بن ابیه، برادر خواندۀ معاویه و سرپرست کوفه، خوزستان و فارس نوشته شده است، به نقل از ابان بن ابی‌عیاش و از او، به نقل از سُلیم آمده است؛ متن این نامه توسط منشی زیاد بن ابیه که شیعه بوده، به سلیم که دوست نزدیکش بوده نشان داده شده است که آن را بخواند؛ با توجه به مضمون جالب این نامه، منشی زیاد بن ابیه یا خود جناب سلیم، رونوشتی از آن برای خود برداشته است. متن نامه این گونه آغاز می‌شود: 🔻«اما بعد… از من پرسیده‌ای که وظیفۀ تو در برابر قبایل عرب و غیرعرب چیست؟» (و پس از شرحی دربارۀ قبایل یمن و بنی‌ربیعة و بنی‌مضر، نوبت به ایرانیان می‌رسد؛ در این زمینه در ناسخ التواریخ چنین آمده است:) «… و اکنون می‌رسیم به این قومی که به عنوان موالی (بردگان) در میان امّت اسلام به سر می‌برند و قوم فارس نام دارند؛ گوش کن زیاد، این مردم را باید ذلیل کرد! باید همان روشی که عمر (عمر بن خطاب) آنها را می‌کوبید، طوری کوبیدشان که هرگز نتوانند سر بردارند! اینها جز با سیاست عمر، اداره شدنی نیستند! از عطایشان که حقّ عمومی اتباع اسلام است تا می‌توانی بکاه! در تقسیم خواربار تا می‌توانی از سهمشان کم کن! در جبهۀ جنگ، آنها را در صفوف مقدّم بگمار تا زودتر از دیگران، هدف حملات دشمن تازه نفس قرار گیرند! سربازان آنها را به کار جاده‌سازی و هموار کردن راه‌ها و کندن درخت‌ها بگمار و سعی کن هر چه دشواری و عذاب باشد نصیب این عجم‌ها شود! کاری کن که سنگینی بارها بر دوششان هرچه بیشتر فشار آورد؛ زیرا که اگر جز این باشد هوای عصیان خواهند کرد! مراقب باش که این عجم‌ها هر قدر هم صالح و متّقی باشند، بر صفوف جماعت در نماز پیش‌نمازی نکنند و در نماز جماعت در صف اول قرار نگیرند! مگر آنکه عدۀ اعراب برای تکمیل صفوف کافی نباشد و هر چند هم در فقه و قرآن دانشمند باشند، بر مسند قضاوت ننشینند و بر هیچ شهری از شهرهای اسلام، والی یا حاکم نشوند! و در معابر هر قدر هم مقامشان بالا باشد بر عرب هرچند هم پست و فرومایه باشد تقدیر نجویند! و در ازدواج حقّ زناشویی با زن عرب نداشته باشند، اما مردان عرب حقّ همسری با زنان ایرانی را داشته باشند! اینها همه سیاست عمر رضی‌الله‌عنه است و عمر شایسته است از امّت محمّد صلّی‌الله‌علیه و خاصاً از بنی‌ امیه، شایسته‌ترین پاداش را ببیند! با این همه، عمر اشتباهاتی نیز داشت؛ مثلاً می‌بایست قوانین و نظاماتی به وجود آورده باشد که برای همیشه عجم‌ها را در برابر عرب، ذلیل و خوار نگاه دارد! اگر از ایجاد نفاق در میان امّت اسلام پرهیز نداشتم، همین امروز مقرّر می‌داشتم که اگر یک عجم، عربی را بکشد، محکوم به قصاص یا دیه کامل می‌باشد؛ ولی اگر عربی یک فارسی را به قتل برساند، از قصاص معاف باشد و دیه را نیز نصف بپردازد! به هرحال، ای زیاد! از همین امروز که این نامه به دستت می‌رسد، این عجم‌ها را بیشتر ذلیل کن! به آنان توهین کن! آنها را از پیشگاهت دور دار! از آنان در رتق و فتق امور کمک مخواه! به درخواست‌هایشان اعتنا نکن! از این سخن که بگذرم، بگذار نامه‌ای را برایت نقل کنم که عمر بن خطاب برای والی بصره ابوموسی اشعری، در زمانی که تو به سمت منشی حکومت در زیردست این مرد خدمت می‌کردی، فرستاده بود؛ همراه این نامه، ریسمانی به طول پنج وجب بود که هرچه حکایت بود در آن ریسمان بود! زیرا عمر در آن نامه به فرماندار بصره دستور داده بود که "به موجب این نامه، مردان بصره را احضار کن و در میان آنان از موالی و اعاجم (غیرعرب و ایرانیان) هرکس را که طول قامتش به اندازۀ این ریسمان رسیده، گردن بزن!"» 📚 منابع: کتاب سلیم بن قیس، ص۲۸۱ (ر.ک: تصویر الحاقی) نفس الرحمان، ص١۴۴ سفینة البحار، ج۲، ۱۶۵ ناسخ التواریخ، ج۶، ص۱۲۳ 🔥 «اَللّهُمَّ العَن اَوّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَآخَرَ تابِعٍ لَهُ عَلَی ذَلِک.» @khadem_allhosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا