هدایت شده از یا اباصالح المهدی ادرکنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•﷽•
چالش سین زنی کانال آن منی کجا روی ؟!
🥇نفر اول ۱۰۰هزار تومان
🥈نفر دوم ۵۰هزار تومان
🥉نفر سوم تا پنجم 20هزار تومان
و ۱۲نفر شارژ هدیه به قید قرعه
لینک کانال↯
https://eitaa.com/joinchat/133365942Cb01cdf786a
🔴برای شرکت در چالش و دریافت بنر عضو کانال باشید .
جهت دریافت بنر به آیدی زیر مراجعه کنید 👇
@asara70
#اللﮩـم_عجل_لولیـڪ_الفـرجــــ
کد۱۳
هدایت شده از خانواده قرآنی
🎗شماهم برنده تابلو فرش حرم امام رضا(ع) هستید بدون قرعه کشی🎗
👌مسابقه ای راحت با جوایز مادی و معنوی
💢تعداد زیادی از جوایز بدون قرعه کشی و تعدادی هم با قرعه کشی تقدیم میشه🎁
🖍توضیح مسابقه:
ابتدا روی لینک بزنید وارد گروه بشید👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2322006196Cdce7c26c2e
بعد 👈فقط👉 از یکی از مدیران بنر بگیرید
آیدی مدیران تو گروه سنجاق شده✅
~~~~~~~~~~~~~~
اینجا که باشید بیشتر قرآن میخونید😊👇
https://eitaa.com/joinchat/2322006196Cdce7c26c2e
#345
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح سرآغاز دفتر زندگی است
یک روز خوب و با نشاط
از یک صبح خوب آغاز میشود
از یک سلام تازه
و یک لبخند دوست داشتنی
هزار سلام به نشانه
هزار دعای سلامتی
و هزار درود به نشانه
هزار آرزوی زیبا
تقدیم شما دوستان باد
با آرزوی صبحی بخیر و با نشاط
برای شما عزیزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خـ♡ـدایا
در سرآغاز صبحم
با نام و یاد تو
دریچه قلبم را خالصانه
به سوی تو میگشایم
تا نسیم رحمتت
به آن بوزد و نوری از محبت
و عشق تو به قلبم ببارد
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
🌸 الهـی بـه امیـد تــو 🌸
090.mp3
2.93M
#انس_با_قرآن_مجید
#ختم_قرآن_مجید
حزب نود ( ۲۲ الی ۱۴۴ صافات)
👤 با صدای استاد پرهیزگار
#التماس_دعا_برای_ظهور
#آیات_نور
#حزب نود
پیامهای آیه فوق ⇧⇩:
1- سلام كردن به پيامبران و اوليا و بزرگان را از خدا بياموزيم.
2- لطف و عنايت نسبت به نيكوكاران، سنّت خداست و همواره جريان دارد.
3- ملاك دريافت سلام از طرف خداوند، احسان همراه با ايمان و بندگى است.
4- هر كس مانند الياس از مبلّغان دينى باشد، از محسنان و دريافت كنندگان پاداشهاى الهى مىباشد.
#استاد_قرائتی
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#احادیث_فاطمی
✨حضرت زهرا سلاماللهعلیها فرمودند:
اى پدر، من به یاد روز قیامت افتادم كه مردم چگونه در پیشگاه خداوند با حالت برهنه خواهند ایستاد و فریاد رسى ندارد، جز اعمال و علاقه نسبت به اهل بیت علیهم السلام.✨
#سلام_امام_زمانم
مهدی جان شرمنده ام...😔
راحت از خاطرمان رفتی و خاموش شدی💔
پســــر فاطمه! شرمنده ... فراموش شدی 😭
چقـدَر پیش نـگاه تــــو خطا کردم و تــــو 😞
گریه کردی سـر سجاده و بیهــــوش شدی😭
#التماس_دعای_فرج
🍃🌷
﷽
📚 #فریاد_مهتاب
خاطرات مظلومانه ی مادر مدینه
قسمت 6⃣2⃣
عُمَر رو به على (ع) مى كند و مى گويد: «تو هيچ چاره اى ندارى، تو حتماً بايد خليفه بيعت كنى». 138
على (ع) رو به او مى كند و مى گويد: «شيرِ خلافت را خوب بدوش كه نيمى از آن براى خودت است، به خدا قسم، حرصِ امروز تو، براى رياست فرداى خودت است». 139
آنگاه رو به جمعيّت مى كند و مى گويد: «اگر ياورانى وفادار داشتم هرگز كار من به
(صفحه53)
اينجا نمى كشيد». 140
در اين هنگام يكى از ميان جمعيّت بلند مى شود و نزد على (ع) مى آيد و چنين مى گويد: «اى على! ما هرگز علم و مقام تو را انكار نمى كنيم، ما مى دانيم كه تو از همه ما به پيامبر نزديك تر بودى، امّا تو هنوز جوان هستى! نگاه كن، ابوبكر پيرمرد و ريش سفيد ماست و امروز شايستگى خلافت را دارد، تو امروز با او بيعت كن، وقتى كه پير شدى نوبت تو هم مى رسد، آن روز، هيچ كس با خلافت تو مخالفت نخواهد كرد. 141
آرى، اشكال در اين است كه على (ع) جوان است، سنّ زيادى ندارد، ريش هاى صورتش سفيد نشده است.
اين سخن، خيلى چيزها را براى تاريخ روشن مى كند،
بعد از وفات پيامبر سنّت هاى جاهليّت زنده شده اند، عرب هاى آن زمان، هميشه رياست پيران را قبول مى كردند و براى آنها قابل تحمّل نبود كسى بر آنها حكومت كند كه سنّ او از آنها كمتر است.
امروز مولاى تو حدود سى سال دارد، درست است كه او همه خوبىها و كمالها را دارد، امّا براى اين مردم هيچ چيز مانند يك مشت ريش سفيد نمى شود، براى آنها ارزش ريش سفيد از همه خوبىها بيشتر است.
البتّه بعضى از اين مردم، فكر مى كنند كه خليفه بايد خيلى جدّى باشد و هميشه قيافه اخمو داشته باشد تا همه از او بترسند، امّا على (ع) هميشه لبخند به لب دارد و اهل شوخى است و براى همين به درد خلافت نمى خورد. 142 * * * آن خانم كيست كه وارد مسجد مى شود
(صفحه54)
؟ او اينجا چه مى خواهد؟ آيا او را مى شناسى؟ او امّ سَلَمه، همسر پيامبر است.
او به اينجا آمده است تا يارى حق را نمايد. او رو به عُمَر مى كند و مى گويد: «چقدر زود حسد خود را نسبت به آل محمّد نشان داديد؟ » همه اهل مسجد به سخنان اُمّ سَلَمه گوش مى كنند، عُمَر مى ترسد كه اگر
او به سخن خود ادامه بدهد همه چيز خراب شود، براى همين فرياد مى زند: «ما چه كار به سخن زنان داريم؟ »
نگاه كن! عُمَر دستور مى دهد تا اُمّ سَلَمه را از مسجد بيرون كنند. 143
مگر اُمّ سَلَمه همسر پيامبر نيست، مگر احترام او بر همه واجب نيست، مگر او امّ المؤنين (مادر مؤنان) نيست، پس چرا بايد با او اين گونه برخورد كرد؟
چرا بايد ناموس پيامبر را اين گونه از مسجد بيرون كرد؟ ابوبكر بار ديگر فرياد مى زند: «اى على! برخيز و بيعت كن، زيرا اگر اين كار را نكنى ما گردن تو را مى زنيم».
هنوز ريسمان بر گردن على (ع) است، او نگاهى به قبر پيامبر مى كند و آيه 150 از سوره اعراف را مى خواند: (إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِى وَكَادُواْ يَقْتُلُونَنِى). «مردم مرا تنها گذاشتند و مى خواستند مرا به قتل برسانند ».
آرى، تاريخ تكرار مى شود، موسى (ع)، برادرش هارون را به جاى خود در قوم بنى اسرائيل قرار داد و خود به كوه طور رفت.
بعد از رفتن او، قوم بنى اسرائيل، گوساله پرست شدند و هارون هر چه به آنها نصيحت كرد سخنش را
نپذيرفتند.
آنها هارون را تنها(صفحه55)
گذاشتند و او را در مقابل دشمنش يارى نكردند.
وقتى موسى از كوه طور بازگشت و ديد همه مردم دچار فتنه شده و كافر شده اند از هارون توضيح خواست.
هارون به موسى گفت: «مردم مرا تنها گذاشتند و مى خواستند مرا به قتل برسانند».
امروز هم على (ع) همان سخن هارون را به زبان مى آورد، آرى امروز، امّت اسلامى، على (ع) را تنها گذاشتند. 144
📚پی نوشتها👇
138. لباب النقول في أسباب النزول، أبو الفضل جلال الدين عبد الرحمن السيوطي (ت 911 )، تحقيق: أحمد عبد الشافي،
139. لسان الميزان، أبو الفضل أحمد بن علي بن حجر العسقلاني (ت 852 ه)، بيروت140. اللمعة البيضاء في شرح خطبة الزهراء، المولى محمّد علي بن أحمد القراچه داغي التبريزي الأنصاري (ت 1310 ه)141. المبسوط، شمس الدين محمّد بن أحمد بن أبي سهر السرخسي (ت 483 ه)، تحقيق: جماعة من المحقّقين، بيروت دار المعرفة.
142. مثالب النواصب في نقض بعض فضائح الروافض (النقض)،
143. مجمع البحرين، فخر الدين الطريحي (ت 1085 )، تحقيق: السيّد أحمد الحسيني، طهران: مكتبة
نشر الثقافة الإسلاميّة، الطبعة الثانية، 1408 144. مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، نور الدين علي بن أبي بكر الهيثمي (ت 807 )تحقيق: عبد اللّه محمّد درويش
👈 #ادامه_دارد....
📚🖊نویسنده دکتر مهدی خدامیان آرانی
#یا_زهرا_اغیثینی
#ایام_فاطمیه
💚اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج💚
244.4K
⭕️ سوال
❓من الحمدالله همیشه نمازهام رو اول وقت میخونم اما نمیدونم چرا احساس میکنم نمازهام روم تاثیر نداره؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🍃🌷
﷽
📚 #فریاد_مهتاب
خاطرات مظلومانه ی مادر مدینه
قسمت 7⃣2⃣
على (ع) نگاهى به آسمان مى كند و چنين مى گويد: «بار خدايا! تو شاهد هستى كه پيامبرت به من دستور داد اگر بيست يار وفادار يافتم با اينان جنگ كنم».
افسوس كه على (ع)، جز سلمان، مقداد، عمّار و ابوذر، يار وفادار ديگرى نيافت، او بايد صبر پيشه كند. 145
به راستى چه خواهد شد؟ آيا على (ع) بيعت خواهد كرد؟ شمشير را بالاى سر على (ع) نگاه داشته اند، همه منتظر دستور خليفه اند.
نفسها در سينه حبس شده است، همه نگاه مى كنند. تاريخ، مظلوميّت على (ع) را به تماشا نشسته است. آيا
او با ابوبكر بيعت خواهد كرد؟ ناگهان فريادى بلند مى شود: «پسرعمويم، على را رها كنيد! به خدا قسم، اگر او را رها نكنيد، نفرين خواهم كرد».
عُمَر و هواداران او تعجّب مى كنند، آنان كه فاطمه (س) را نقش بر زمين كرده و محسن او را كشته بودند، به راستى فاطمه (س) چگونه توانست خود را به اينجا برساند و اين گونه على (ع) را يارى كند؟
اكنون فاطمه (س) كنار قبر پيامبر است، او آمده است تا از امامِ خود دفاع كند، صداى فاطمه (س) به گوش مى رسد: «به خدا قسم، اگر على را رها نكنيد، گيسوان خود را پريشان مى كنم، پيراهنِ پيامبر را(صفحه56)
بر سر مى افكنم و شما را نفرين مى كنم... ».
ناگهان لرزه بر ستون هاى مسجد مى افتد، گويا زلزله اى در راه است، همه نگران مى شوند، نكند فاطمه (س) نفرين كند!!
خليفه و هواداران او مى فهمند كه اينجا ديگر فاطمه (س) صبر نخواهد كرد، فاطمه (س) آماده است تا نفرين كند، ترس تمام وجود آنان را فرا مى گيرد، چشم هاى آنان به ستون هاى مسجد خيره مانده است كه چگونه به لرزه در آمده اند! عذاب خدا نزديك است!!
سلمان به سوى فاطمه (س) مى دود تا با او سخن بگويد، او مى بيند كه فاطمه (س) دست هاى خود را به سوى آسمان گرفته است و مى خواهد نفرين كند، سلمان با فاطمه (س) سخن مى گويد: «بانوى من! پدر تو براى مردم، مايه رحمت و مهربانى بود، مبادا تو مايه عذاب براى اين مردم باشى! ».
فاطمه (س) به ياد مهربانى هاى پدر مى افتد و دست هاى خود را پايين مى آورد، لرزش ستون هاى مسجد تمام مى شود، همه جا آرام مى شود، خليفه دستور داده است كه على (ع) را رها كنند.
اكنون شمشير از سر على (ع) برمى دارند و ريسمان را هم از گردنش باز مى كنند. على (ع) مى تواند به خانه خود برود.
آرى، تا زمانى كه فاطمه (س) هست، نمى توان از على (ع) بيعت گرفت!
📚 #پی نوشتها👇
146دار الفكر، الطبعة الاُولى، 1412 ه.
145. المجموع (شرح المهذّب)، الإمام أبو زكريا محي الدين بن شرف النووي (ت676 ه)، بيروت: دار الفكر.
146. المحبَّر، محمّد بن حبيب الهاشمي البغدادي (ت 245 ه)، بيروت: دار الآفاق الجديدة، 1361
👈 #ادامه_دارد....
📚🖊نویسنده دکتر مهدی خدامیان آرانی
#یا_زهرا_اغیثینی
#ایام_فاطمیه
💚اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 #طبق_برنامه_یکشنبه_ها:
💐 #احکام
💠کوتاهی در یادگیری احکام 🤨
⁉️ آيا آموختن #احكام دينی مورد نياز و کاربردی، واجب است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍#انچه__باید_بدانیم(❤️#کلاس_مجردها❤️)
💠موضوع : کمال گرایی ممنوع
♻️واقع نگری
❌دنبال امامزاده گشتن
♻️آرامش در زندگی
♻️ایمان به قانون رزق الهی
🔹️#ازدواج
🔸️#محسن_پوراحمد_خمینی
🍎#اللهم_اجعل_عواقب_امورنا_خیرا
✿✵✨🍃🌸<❈﷽❈>🌸🍃✨✵✿
هـر شــ🌙ــب
🍃🍂داستــــانهـــای
پنـــــدآمــــــوز🍃🍂
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄
میگویند ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﮔﺎﻧﺪﯼ میخواست
ﺧﻮﺩش را ﺑﻪ ﺟﻠﺴﻪﺍﯼ برساند ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ
آنجا ﺍﺯ ﺣﻖ ﻣﻠﺘﺶ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽﻫﺎ
ﺩﻓﺎﻉ كند ﺩﯾﺮ به ايستگاه راه آهن رسيد
ﻭ ﻗﻄﺎﺭ شروع به ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻮﺩ
گاندى ﻣﺠﺒﻮﺭشد كه به ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻗﻄﺎﺭ ﺑﺪﻭد
و ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﻪ ﻗﻄﺎﺭ رسيد
ﻭلى هنگام ﺳﻮﺍﺭ شدن ﯾﮏ ﻟﻨﮕﻪ ﮐﻔﺸﺶ
ﺍﺯ پايش ﺩﺭ آمد ﻭ ﮐﻨﺎﺭ ﺭﯾﻞ افتاد
گاندى سريع ﻟﻨﮕﻪ ديگر كفش ﺭا ﻫﻢ از پای
درآورده و به سمت لنگه جا مانده پرتاب نمود
ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ رسيد ﻭ ﻭﺍﺭﺩ ﺟﻠﺴﻪ شد
ﺗﻤﺎﻡ ﺣﻀﺎﺭ ﺑﻪ ﮔﺎﻧﺪﯼ ﭘﺎﺑﺮﻫﻨﻪ خنديدند
ﯾﮑﯽ از انگلیسیها گفت:
ﺁﻗﺎﯼ ﮔﺎﻧﺪﯼ کفشهایتان ﮐﻮ؟
نکند قصد داريد ﺑﺎ ﭘﺎی ﺑﺮﻫﻨﻪ
ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ملت خود ﺩﻓﺎﻉ ﮐﻨﯿﺪ؟!
ﻣﺠﺪﺩاً ﻫﻤﻪ حضار خنده ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﻃﻮﻻﻧﯽ
ﺳﺮ ﺩﺍﺩﻧﺪ
ﮔﺎﻧﺪﯼ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺑﺮ ﻟﺐ
ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﻈﺎﺭﻩ میکرد
ﻭﻗﺘﯽ ﺧﻨﺪه ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ ﮔﺎﻧﺪﯼ ﮔﻔﺖ:
ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ تأخیر به دﻧﺒﺎﻝ ﻗﻄﺎﺭ
میدویدم ﺗﺎ خود را به اﯾﻨﺠﺎ ﺑﺮسانم
ﯾﮏ ﻟﻨﮕﻪ ﮐﻔﺸﻢ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﻢ ﺩﺭ ﺁﻣﺪ
ﻭ ﻣﻦ ﺁﻥ ﯾﮑﯽ ﻟﻨﮕﻪ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩﻡ
ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻟﻨﮕﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻢ
ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﭘﺎﺑﺮﻫﻨﻪﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍﯾﺸﺎﻥ ﮐﺮﺩ
ﯾﮏ ﺟﻔﺖ ﮐﻔﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻪ ﯾﮏ ﻟﻨﮕﻪ
ﺳﮑﻮﺕ ﻣﺮﮔﺒﺎﺭﯼ ﺳﺎﻟﻦ ﺭﺍ ﻓﺮﺍ ﮔﺮﻓﺖ
ﺁﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ
ﻻﺯﻡ ﻧﯿﺴﺖ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﻨﯿﻢ
ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﮑﻨﯿﻢ
ﮔﺎﻫﯽ ﺧﺪﺍوند ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ
ﺩﺳﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﺩ
ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺳﺘﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﺎﺭﯼ ﻣﯽﮔﯿﺮﯼ
ﺑﺪﺍﻥ که ﺩﺳﺖ ﺩﯾﮕﺮﺕ
دﺭ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﺳﺖ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیدوارم
در این شب زیبای پائیزی
خزان غصههاتون برسه
و نسیم شادیهاتون
وزیدن بگیره
ماه مهـربونی به
مهمانی دلاتون بیاد
و دست آرامش نوازشگر
لحظههای زندگیتون باشه
شب پائیزیتون آروم و در پناه خدا🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهـی🌷
ای نفست هم نفس بیکسان
جز تو کسی نیست کس بیکسان
بیکسم و هم نفس من تویی
رو به که آرم که کس من تویی
با توکل به اسم اعظمت
روزمان را آغاز میکنیم
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
🌸 الهـی بـه امیـد تــو 🌸
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#احادیث_فاطمی
✨حضرت زهرا سلاماللهعلیها فرمودند:
خطاب به همسرش امیرالمؤمنین على علیه السلام كرد: من از خداى خود شرم دارم كه از تو چیزى را در خواست نمایم و تو توان تهیه آن را نداشته باشى.✨
091.mp3
3.02M
#انس_با_قرآن_مجید
#ختم_قرآن_مجید
حزب نود و یکم ( ۱۴۵ صافات الی ۵۱ ص)
👤 با صدای استاد پرهیزگار
#التماس_دعا_برای_ظهور
#آیات_نور
#حزب نود و یکم
پیامهای آیه فوق ⇧⇩:
1- سوگند خداوند به قرآن، نشانه عظمت اين كتاب و حقانيّت پيامبر است.
2- قرآن، فطرتهاى خفته را بيدار و دانستههاى فراموش شده را يادآورى مىكند.
3- با اين كه مطالب متفاوت و متنوّع بسيارى در قرآن آمده است، ولى خط اصلى در همهى آنها هدايت مردم و تذكّر به آنان است.
4- عظمت قرآن به ذكر بودن آن است. «الْقُرْآنِ ذِي الذِّكْرِ» همان گونه كه ارزش عالم به غافل نبودن اوست.
5- انسان اختيار دارد ودر انتخاب راه آزاد است. قرآن براى تذكّر وهدايت انسان نازل شده ليكن برخى راه كفر را انتخاب مىكنند.
6- كفر كافران، ناشى از عناد و لجاجت آنان است نه قصور قرآن در بيان حقّ.
7- از حوادث تاريخ درس بگيريم.
8- همهى غرورها، زمانى خواهد شكست و به ناله و فرياد تبديل خواهد شد.
9- در برابر قهر خدا پناهى نیست.
10- توبه و ناله تا قبل از وقوع قهر كارساز است.
#استاد_قرائتی
#صبحتبخیرمولایمن
لنگرِحِلمِتوایڪشتیِتوفیقکجاست
ڪہدرینبحرِڪَرَمغرقِگناهآمدهایم
آبرومیروداِےابرِخطاپوشِبهـار
کهبدیوانِعملنامهسیاهآمدهایم
"حافظ شیرازے"
ایپردـہنـِشینحـَرمغیبالھی
بیرونشوازاینپردـہکهمـَقصودجھـٰانی
یک چیز انگار سرِ جایَش نیست ؛
آنقدر نیست که
دلِ آدم خالی میشود ...
میآید بخندد
لب جمع میشود ...
مثل اینکه هیچ چیز
سرِ جایَش نیست !
تو ؛
این روزها
کجایی آقا ؟
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#روزتونمهدوی
🔻چین هم به دیپلماسی جهانی علیه ایران پیوست؟
چند روز گذشته با هجمه چشمگیر اصلاحطلبان نسبت به حضور رئیس جمهور چین در عربستان و شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس گذشت.
✅ اما واقعیت ماجرا چیست؟
در بیانیه ی اول که مشترکا با عربستان منتشر شده بود، تنها در یک پاراگراف از ایران نام برده شده و در آن آمده است: «در خصوص ایران، دو طرف بر لزوم تقویت همکاری مشترک برای تضمین ماهیت صلحآمیز برنامه هستهای ایران توافق کردند. دو طرف همچنین از ایران خواستند در همکاری با آژانس بینالمللی انرژی اتمی، رژیم منع اشاعه (سلاحهای هستهای) را حفظ و به اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها احترام بگذارد».
موضع رسمی چین در قبال برنامهی هستهای ایران، همواره و به طور پیوسته درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بینالمللی و تاکید بر ماهیت صلحآمیز برنامهی هستهای ایران بوده است. حال باید از جناب ابوطالبی و دیگر اصلاحطلبان پرسید که این فاجعهای که در بیانیهی اول رخ داده چیست؟ چه تغییری در مواضع چین نسبت به ایران در مقایسه با مواضع گذشته آن کشور رخ داده است که چنین به خشم آمدهاند و ندای «چین هم ایران را فروخت» سر میدهند؟
و اما درباره بیانیه ی دوم…
آنچه به درستی مایهی اعتراض هموطنان اصلاحطلب است، بند دوازدهم این بیانیه است که پس از جلسهی اعضای شورای همکاری خلیج فارس – یعنی عربستان، امارات، بحرین، قطر، عمان، و کویت- و چین منتشر شد. در بند دوازدهم این بیانیه آمده است:
«سران طرفین بر حمایت از تمام تلاشهای صلحآمیز شامل اقدامات، ابتکارات و تلاشهای امارات متحدهی عربی مطابق اصول و قوانین بینالمللی جهت انجام مذاکرات دوجانبه برای حل مسئله جزایر سه گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی) تا حل این مسئله مطابق قوانین و اصول بینالمللی تاکید نمودند.»
با توجه به اینکه مسئلهی تمامیت ارضی برای ایران و ایرانی یک مسئلهی حیاتی است، خشم بهوجود آمده کاملا قابل درک است و طبیعتا ایران بر سر خاک خود با احدی مذاکره نخواهد کرد و اظهار نظر کشورهای دیگر دربارهی این موضوع را برنخواهد تافت. اما ذکر چند نکته در این باره ضروری است.
نکتهی اول اینکه در جلسات شورای همکاری خلیج فارس، دولتهای عضو معمولا در بیانیهی پایانیشان، ایران را «اشغالگر» و امارات متحده عربی را «مالک جزایر سهگانه» معرفی میکنند. برای مثال در بیانیهای که در اجلاس چهل و دوم این شورا پیش از آغاز جام جهانی قطر منتشر شد، نسبت به تعهد اعضاء بر ایستادگیشان در برابر اشغال ادامهدار جزایر توسط ایران و حق حاکمیت امارات بر این جزایر تاکید شده بود.
بنابرین موضعگیری چین مبنی بر حل و فصل موضوع «بر اساس قوانین بینالمللی» را نمی توان حمایت چین از حاکمیت امارات بر جزایر تلقی کرد. هرچند گرفتن چنین موضعی وسطبازانه از سوی چین نیز به هیچ عنوان مورد قبول ایران نیست. اما پرسش این است که چه نیاز به بزرگنمایی و تزریق خشم به جامعه علیه چین است؟ چرا موضع وسط- و البته غیرقابل قبول چین- را به طرفداری از امارات تعبیر کردهاند؟
نکتهی دوم اینکه در جهان کنونی، نظم شبکهای بر روابط بینالملل حاکم است. دولتها ممکن است در موضوعی توافق، و در دیگر موضوعات اختلاف نظر داشته باشند. برای مثال، سالهاست که دولتهای قطر، کویت و عمان پای بیانیههای بسیار تندتر از بیانیهی دیروز را امضا کرده و بر حاکمیت امارات بر جزایر تاکید میورزند. آیا اصلاحطلبان که امروز خواهان احضار سفیر چین، و برخورد جدی دستگاه دیپلماسی ایران با چین هستند، قائل به اتخاذ همین تصمیم درباره سه کشور قطر، کویت و عمان نیز هستند؟/ رضا اسدی
🍃🌷
﷽
📚 #فریاد_مهتاب
خاطرات مظلومانه ی مادر مدینه
قسمت 8⃣2⃣
اكنون على (ع) به سوى فاطمه (س) مى آيد...
فاطمه (س) نگاهى به على (ع) مى كند، او خدا را شكر مى كند و لبخندى به روى على (ع) مى زند، همه هستىِ فاطمه (س)، على (ع) است، تا فاطمه (س) هست چه كسى مى تواند هستىِ فاطمه (س) را از او بگيرد.
خدا مى داند كه فاطمه (س) چگونه و با چه حالى خود را به اينجا رسانده است تا حق و حقيقت را يارى كند... * * * فاطمه (س) در بستر بيمارى قرار گرفته است، اين همان چيزى بود كه دشمنان مى خواستند، آنها مى خواستند
(صفحه57)فاطمه (س) را خانه نشين كنند تا ديگر براى دفاع از على (ع) از خانه بيرون نيايد.
فاطمه (س) از يك طرف داغدار پدر است، هنوز مصيبت او را فراموش نكرده است، از طرف ديگر مظلوميّت على (ع)، قلب او را به درد آورده است.
اگر چه فاطمه (س) بيمار شده است، امّا هنوز به فكر يارى امام خود است، او دختر خديجه (س) است، همان بانويى كه تمام ثروت خود را در راه پيامبر خرج كرد و او را يارى نمود. فاطمه (س) هم مى خواهد اكنون با ثروت خود على (ع) را يارى كند.
اگر ابوبكر با پول توانست عدّه زيادى را به سوى خود جذب كند، چرا من اين كار را نكنم؟
وقتى آنها پول را در راه باطل خرج مى كنند، چرا من پول خود را در راه حقّ صرف نكنم؟ فاطمه (س) به فكر آغاز يك نبرد اقتصادى است، امّا او چگونه مى
خواهد اين كار را انجام بدهد؟
مگر او چقدر پول دارد؟ شايد تو هم خيال مى كنى فاطمه (س) فقير است. اگر من به تو بگويم كه كسى در مدينه بيش از او سرمايه ندارد، تعجّب مى كنى.
افسوس كه ما فاطمه (س) را فقير معرّفى كرده ايم ؛ كسى كه محتاج نان شب خود بود! ما بايد فاطمه (س) را از نو بشناسيم.
فاطمه (س) كسى است كه ساليانه هفتاد هزار دينار سرخ درآمد دارد. آيا مى دانى اين مقدار يعنى چقدر پول؟ بيش از سيصد كيلو طلاى سرخ!
حالا تو بنشين حساب كن، هر مثقال طلا (پنج گرم) چقدر قيمت دارد، آن را در شصت هزار ضرب كن! 147
اين فقط(صفحه58)درآمد يك سال اوست، اصلِ سرمايه او خيلى بيش از اين حرف هاست. دشمن خيال نكند فاطمه (س) بيمار است و ميدان را خالى كرده است، نه، او تازه به ميدان مبارزه آمده است. * * * آقاى نويسنده، براى من گفتى كه فاطمه (س) ساليانه هفتاد هزار دينار درآمد دارد، امّا نگفتى چگونه و از كجا.
خوب، اين سؤل شما بود، ولى سؤل من از شما كه
دوست خوب من هستى: آيا نام فدك را شنيده اى؟
فدك! تو چه مى دانى كه فدك چيست. فدك، شمشير برّنده فاطمه (س) است. نام فدك است كه لرزه بر اندام حكومت سياهىها مى اندازد.
فدك، سرزمينى آباد و حاصلخيز است، اين سرزمين، چشمه هاى آب فراوان و نخلستان هاى زيادى دارد، فاصله آن تا مدينه حدود دويست و هفتاد كيلومتر است. 148
📚پی نوشتها👇
147. المحتضر، حسن بن سليمان الحلّي، (ق 8 ه)، تحقيق: سيّد علي أشرف، انتشارات المكتبة الحيدرية، الطبعة الاُولى، 1424 ه.
148. مختصر بصائر الدرجات، حسن بن سليمان الحلّي (ق 9 ه)، قمّ: انتشارات الرسول المصطفى.
👈 #ادامه_دارد....
📚🖊نویسنده دکتر مهدی خدامیان آرانی
#یا_زهرا_اغیثینی
#ایام_فاطمیه
💚اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج💚
🍃🌷
﷽
📚 #فریاد_مهتاب
خاطرات مظلومانه ی مادر مدینه
قسمت 9⃣2⃣
مى دانم دوست دارى قصّه فدك را برايت بگويم. جريان به سال هفتم هجرى برمى گردد، يعنى حدود سه سال قبل.
آن روز، يهوديانِ قلعه خيبر دور هم جمع شدند و تصميم گرفتند تا به مدينه حمله كنند، امّا پيامبر از تصميم آنها باخبر شد و با سپاه بزرگى به سوى خيبر حركت كرد. قلعه خيبر به محاصره نيروهاى اسلام در آمد.
سپاه اسلام به سوى قلعه نزديك شد، امّا برق شمشير «مَرحَب»، پهلوان يهود، همه را فرارى داد. سپاه اسلام مجبور به عقب نشينى شد و سرانجام پيامبر تصميم گرفت تا على (ع) را به جنگ پهلوان يهود بفرستد. صداى على (ع) در فضاى ميدان طنين افكند: «من آن
كسى(صفحه59)هستم كه مادرم مرا حيدر نام نهاد».
و جنگ سختى ميان اين دو پهلوان در گرفت و سرانجام «مَرحَب» به قتل رسيد. على (ع) به قلعه حمله كرد و آن را فتح كرد.
خيبر منطقه آبادى بود، نخل هاى خرما و زمين هاى سرسبزى داشت و پيامبر همه غنيمت هاى اين سرزمين را در ميان رزمندگان اسلام تقسيم كرد.
در نزديكى هاى خيبر، گروهى ديگر از يهوديان، در فدك زندگى مى كردند. آنها نيز با يهوديانِ خيبر همدست شده بودند، پيامبر قصد داشت كه به فدك حمله كند، پيامبر منتظر بود تا سپاه اسلام از خستگى بيرون بيايند و با روحيّه بهترى به جنگ با يهوديان فدك بروند.
در يكى از اين روزها، پيرمردى به سوى اردوگاه اسلام آمد و سراغ پيامبر را گرفت، يارانِ پيامبر، او را نزد آن حضرت بردند.
او فرستاده مردم فدك بود و از طرف آنها پيام مهمّى را براى پيامبر آورده بود. او به پيامبر گفت: «اى محمّد، مردمِ فدك مرا فرستاده اند تا من از طرف آنها با شما
پيمان صلح را امضا كنم، آنها حاضر هستند كه نيمى از سرزمين خود، فدك را به شما بدهند و شما از حمله به آنها صرف نظر كنى و در مقابل، آنها فرمانروايى شما را نيز قبول مى كنند».
پيامبر لحظاتى فكر كرد و لبخندى بر لب هاى او نشست، او با اين پيشنهاد موافقت كرد.
پيمان صلح نوشته شد، سپاهيان اسلام همه خوشحال شدند، ديگر از جنگ و لشكركشى خبرى نبود، آرى، سرزمين فدك بدون هيچ گونه جنگ و لشكركشى تسليم شد.
در(صفحه60)اين ميان جبرئيل فرود آمد و آيه ششم سوره «حشر» نازل شد: «وَ مَآ أَفَآءَ اللَّه...: آن غنائمى كه در به دست آوردن آن، لشكر كشى نكرده ايد، مالِ پيامبر است».
خدا فدك را به پيامبر بخشيد، فدك، مالِ پيامبر شد. اين حكم قرآن بود و هيچ كس با آن مخالف نبود و همه با دل و جان، حكم خدا را قبول كردند.
خدا دوست داشت به پيامبر خود كه در راه او اين همه تلاش كرده است هديه اى بدهد.
پيامبر شخصى را در فدك به عنوان كارگزار خود قرار داد و به سوى مدينه بازگشت.
پيامبر، دلش براى دخترش، فاطمه (س) خيلى تنگ شده بود، براى همين اوّل به خانه فاطمه (س) رفت.
📚 #پی نوشتها👇
149. المراجعات، عبد الحسين شرف الدين العاملي (ت 1377 ه)، تحقيق: حسين الراضى، قمّ: دار الكتاب الإسلامي.
150. مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، الميرزا حسين النوري (ت 1320 ه)، تحقيق: مؤسّسة آل البيت، قمّ: مؤسّسة آل البيت، الطبعة الاُولى، 1408 ه.151. المستدرك على الصحيحين، أبو عبد اللّه محمّد
بن عبد اللّه الحاكم النيسابوري (ت 405 ه)، تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا، بيروت: دار الكتب العلميّة، الطبعة الاُولى، 1411 ه.
152. المسترشد في إمامة أمير المؤمنين علي بن أبي طالب، أبو جعفر محمّد بن جرير الطبري الإمامي (ق 5 ه)، تحقيق: أحمد المحمودي، طهران: مؤسّسة الثقافة الإسلاميّة لكوشانبور، الطبعة الاُولى، 1415 ه.
153. مسند أبي يعلى الموصلي، أحمد بن علي الموصلي (ت 307 ه)، تحقيق: إرشاد الحقّ الأثري، جدّة:
(صفحه183)
دار القبلة، الطبعة الاُولى، 1408 ه.
154. مسند أحمد، أحمد بن محمّد بن حنبل الشيباني (ت 241 ه)، تحقيق: عبد اللّه محمّد الدرويش، بيروت: دار الفكر، الطبعة الثانية، 1414
👈 #ادامه_دارد....
📚🖊نویسنده دکتر مهدی خدامیان آرانی
#یا_زهرا_اغیثینی
#ایام_فاطمیه
💚اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج💚