eitaa logo
واحد خواهران حسینیه اندیشه (کریمه ولایت)
115 دنبال‌کننده
369 عکس
125 ویدیو
128 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امام خمینی(ره) از منظر علامه سید منیر الدین حسینی شیرازی(ره) تحول در ایمان و روح حضرت امام(ره)، خاستگاه همه تحولات زندگی ایشان خاستگاه همه تحولات در زندگی، افکار و رفتار نورانی حضرت امام «رضوان الله تعالی علیه» تحول و انقلاب عظیمی بود که در ایمان، روح، حالات، حساسيت ها، تمايلات و التزامات قلبي و اخلاقی ایشان رخ داده بود، این انقلاب درونی بود که در مرحله بعد وجدان عمومي، حساسيت هاي روحی و حضور سیاسی یک جامعه بلکه جهان را دگرگون نمود و ارتقاء بخشید. به عبارت دیگر؛ تهذیب یک فرد به دو گونه صورت می گیرد: گاهی در اعمال، افکار و اوصاف شخصی است، گاهی هم در اصل ایمان و پرستش شخص است، نباید بین این دو اشتباه شود. طی نمودن مراتب کمال ایمان و اینکه خداوند به شخصی عنایت نماید و التزامات قلبی و اخلاقی او را از یک مرتبه به مرتبه بالاتری ببرد منشاء عوض شدن معنا و مفهوم زندگی و چگونگی افکار و اعمال می شود، نمازش نماز دیگری می‌شود، حالاتش در نماز و غیر نماز تغییر می کند، اوصاف حسنه اش همچون، اطمینان، خوف، رجاء شجاعت، نظم، عدالت و... تکامل پیدا می کند، نگاهش به هستی، تاریخ، انسان، جامعه و جهان تغییر پیدا می کند یعنی، آن تحول ایمانی و دگرگونی محوری در همه ابعاد و سطوح شخصیتی انعکاس پیدا می کند و دیده می‌شود بگونه ای که همه اینها معرف آن تحول اند. لذا، می بینیم ذهن حضرت امام مجموع اي از توانايي هاي فکري شامل قدرتِ «هوشياري، ادراک، تفکر، حافظه، فهم، استعداد و تعقل» را در خود جایی داده بود که قدرت شناخت و کشف رازهای هستی و واقعیت های اجتماعی و جهانی را به ایشان داده بود، این توانمندی ها نظام فکری برای ایشان بوجود آورده بود که می توانستند نسبت به خیلی از موضوعات گمانه زنی های جدید و موضع گیری های جالبی داشته باشند. ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🇮🇷عهد ملت ایران با خداوند متعال🇮🇷 حضرت امام خمینی: «هان، ای ملت عزیز، که پرچم پر افتخار اسلام را به اهتزاز درآورده و سکوت مظلومان را در مقابل ستم‌گران و قلدران شکسته و متحول به فریاد و پرخاش کردید و ندای «اللّه‌اکبر» اسلام را با امواج فرستندگان غیبی به اقصی بلاد جهان رساندید، بهوش باشید و به عهد خود به پیشگاه مقدس خداوند پابرجا باشید که شکست اسلام خدای نکرده در ایران دفن معنویات و احکام مقدس اسلام است. بهوش باشید که موریانه‌های موذی، این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دست‌های وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیه‌ی الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید و از نقص‌ها و کمبودها که لازمه‌ی هر انقلابی است و در انقلاب شما به برکت اسلامی و مردمی بودن از همه کمتر است، به خود سستی راه ندهید، که با خواست خداوند منّان با پیروزی شما همه چیز اصلاح می‌شود.» ۲۲ بهمن ۱۳۶۰ ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰تفاوت تقوای فردی با تقوای اجتماعی 🎙 مرحوم علامه آیت‌الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی: 🔷 ما نیز به عبادت، زیارت و ذکر معتقد هستیم؛ اما به اندازه یک هفتم! دو هفتم باید کار فکری کرد و چهار هفتم به طبقه‌بندی امور اجتماعی پرداخت! 🔸مقصود از پرداختن به طبقه‌بندی امور اجتماعی، موضع گیری در امور اجتماعی است. تقوا شامل «تقوای فردی»، «تقوای فکری» و «تقوای اجتماعی» می‌شود. باید به تقوای اجتماعی چهار هفتم بهاء داد. آقایان انجمن حجتیه یا بعضی آقایان دیگر مورد پسند نیستند؛ در حالی که تقوای فردی شان کم نیست و حتی بعضی از اینها در امور معنوی تا غش کردن نیز پیش می‌روند؛ اما اینها در جنگ نمی‌آمدند، موضع‌گیری عملی و طرفداری هم نمی‌کردند؛ لااقل در این باره تحلیل هم نمی‌کردند؛ چه بسا تحلیل‌هایشان نتیجه می‌داد که مردم از کارهای انقلابی دست بکشند... این، همان معنای [مدل] پرورشی‌ای است که تقوا را فردی تعریف می‌کند؛ در حالی که تقوا، «نظام انگیزش» است و از این منظر حتماً تقوای اجتماعی، بالاترین حد تقوا می‌باشد. 🔹تعریف تقوای اجتماعی این است که ارتباط با آمریکا را حرام بدانید خیلی شدیدتر از حرام بودن زنا یا لواط. هردو حرام اند، ولی این کدام حرام است و آن کدام حرام؟! آن حرام، زنا هست! «جنگ با اقامه» حرف اول را می‌زند! «جنگ با اشاعه» و بعد «جنگ با تخلف» در رتبه دوم و سوم قرار داد. غرب قطعاً جزء اقامه‌کنندگان زنا، لواط و کلیه خبائث است! و بالاتر از همه، اقامه کننده ماده‌پرستی است... 🔸متأسفانه می‌گویند: «حالا اگر سازش نکنیم، چه کار کنیم؟! آیا همیشه زندگی‌مان را تعطیل کنیم؟!» پاسخ این است که یک کسی از آنها را که رئیس‌شان هست معین کن، کسی که از همه پرچمش بلندتر است [یعنی امریکا]، با او مرتباً دعوا کن؛ یعنی همان کاری که قبلاً امام خمینی(ره) و الان مقام معظم رهبری انجام می‌دهند. بعضی به زور و ضرب کار می‌کنند که مقام معظم رهبری از این دعوا دست بردارد و می‌گویند: «خوب است که اسم‌مان از لیست کشورهای انقلابی در بیاید»... این کار و این گفته فوق، از بی تقوایی است! بدتر از لواط هر شب و زنای هر روز است! بدتر از عرق خوری است! آیا تقوا را فقط به تقوای فردی تعریف می‌کنیم؟! یعنی آیا مثلاً بر عمل آن دراویشی هم که زمان معصومین، حاشیه‌نشینِ دستگاه بنی‌عباس بودند، می‌توانیم صحّه بگذاریم؟! آیا عمل سفیان ثوری را می‌توانیم امضاء کنیم؟! آیا ما می‌توانیم عبدالله عمر را تصدیق کنیم؟! ابداً چنین حرف‌هایی را قبول نداریم. 🔹باید برای افراد جامعه... روشن بشود که درگیری با اقامه‌کنندگان کفر و شرک بین المللی و یادگیری مناسک آن، بالاترین وظیفة الهی ـ انسانی است؛ تقوا نیز در درجه اول، پرهیز از سازش با این اقامه‌کنندگان است به گونه‌ای که در هیچ سطحی سازش نشود؛ در درجه دوم، درگیری با اشاعه فساد است؛ در درجه آخر درگیری با فساد خرد است. حساسیت‌ها باید در این درجات پرورش پیدا کند. 🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بازنشر بخش‌هایی از یادداشتِ «فقه فرج؛ دستیابی به احکامِ «تغییر توازن قوا بین کفر و ایمان»: 🔸چیستی وظیفه جامعه شیعه برای پایان دوران غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) و تعجیل در فرج آن امام غائب، از سوالات اساسی و مهمّی است که پاسخ به آن، همواره باید دقیق‌تر و عمیق‌تر شود. 🔹 گرچه عمل به احکام فردی قطعاً در زمینه‌سازی موثر است اما به نظر می‌رسد نمی‌تواند «محور اصلی» در انجام وظیفه برای ظهور تلقی شود چرا که ماهیت ظهور، امری اجتماعی و حکومتی و بلکه جهانی است و لذا تحقق آن، قاعدتاً به احکام اجتماعی و حکومتی نیز وابسته باشد. 🔸 در روایات بسیاری، علت غیبت به صراحت بیان شده که می‌توان آنها را در دو دسته کلی طبقه‌بندی کرد. الف) روایاتی که دلالت می‌کند علت غیبت، آن است که هنگام قیام بیعتی از طواغیت بر گردن امام نباشد و او از روی ناچاری به دستگاه طاغوت متعهد نشود. ب) روایاتی که علت غیبت را خوف امام از شهادت توسط دشمنان معرفی می‌کند. البته روشن است که خوف از شهادت نباید به معنای ابتدایی آن حمل شود چرا که چنین معنایی از ساحت مؤمنین مجاهد نیز به دور است؛ چه برسد به امام معصوم که سلسله‌جنبان شهادت محسوب می‌شود. 🔹مأموریت حضرت ولی‌عصر (عج) تحقق کامل دین الهی با همه اجزاء آن در تمامی نقاط عالَم و در مقیاس جهانی است که دستیابی به این رسالت سترگ، قطعاً درگیری با قدرت‌های جهانی و هجمه‌ی همه‌جانبه کفار و منافقین به آن حضرت برای حفظ قوای مادّی خود را در پی دارد. اگر قدرت مؤمنین تناسبی با این درگیری جهانی و تمدّنی نداشته باشد و اهل ایمان تمرین لازم برای حضور در این سطح از منازعه را نکرده باشند از معرکه پا پس خواهند کشید و آن حضرت نهایتاً در این منازعه تنها خواهند ماند و به شهادت خواهند رسید. این در حالی است که امام دوازدهم مأمور به تحقق حکومت جهانی توحید هستند و شهادت آن جناب قبل از این مأموریت، مانع از نیل به این آرمان خواهد شد. 🔸 تغییر توازن قوا در «گام اول» از حرکت انقلاب اسلامی، بیشتر در سطح «قدرت سیاسی» محقق شده اما قدرت تنها به این سطح منحصر نیست بلکه قدرت، ابعاد فرهنگی و اقتصادی نیز دارد. بنابراین «» از حرکت نورانی انقلاب اسلامی برای نیل به «آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی» باید در جهت تغییر توازن قوای فرهنگی و اقتصادی به نفع اسلام باشد که این مهم بدون یک «» که قدرت هماوردی با «عقلانیت کاربردی مدرنیته» را داشته باشد و ارتباط آن با دین به صورت قاعده‌مند احراز شود، ممکن نخواهد بود. 🗂فایل متن کامل یادداشت◀️ hsnand.ir/lwa2 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری؛ زمینه برای تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمیhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
ادراکات و تحلیل‌های ناقص یا نادرست از عوامل غیبت و ظهورhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh