eitaa logo
تبلیغ مجازی حجت الاسلام خلیلیان
81 دنبال‌کننده
57.2هزار عکس
37.3هزار ویدیو
495 فایل
تبلیغ در فضای مجازی ماه مبارک رمضان 1342 1400 ه.ش) حجت الاسلام خلیلیان آدرس کانال: @khalilian_tabligh ارتباط با ادمین: Eitaa.ir/Majid_khalilian
مشاهده در ایتا
دانلود
📌قرعه کشی کربلا رایگان برای ۲۰ نفر درسال ۱۴۰۲ 💠به نیت نذر ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به قید قرعه به ۲۰نفر سفر کربلا رایگان هدیه می شود ❇️قرعه کشی اول ولادت حضرت امام رضا علیه السلام ۰۳/۱۰/ ۱۴۰۲ ❇️قرعه کشی دوم سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ❇️قرعه کشی سوم عید سعید قربان آغاز دهه امامت و ولایت ۱۴۰۲/۰۴/۰۸ ❇️قرعی کشی چهارم ولادت حضرت امام هادی علیه السلام ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ ❇️قرعه کشی پنجم عید سعید غدیر خم ۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ❇️قرعی کشی ششم ولادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ❇️قرعی کشی هفتم ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ❇️قرعی کشی هشتم ولادت حضرت رسول کرم صلی الله علیه وآله و ولادت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ❇️قرعی کشی نهم ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ❇️قرعی کشی دهم ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ❇️قرعی کشی یازدهم ولادت حضرت امام سجاد علیه السلام ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ❇️قرعی کشی دوازدهم ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ❇️قرعی کشی سیزدهم ولادت حضرت امام محمدباقر علیه السلام ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ❇️قرعی کشی چهاردهم ولادت حضرت امام جواد علیه السلام ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ ❇️قرعی کشی پانزدهم ولادت حضرت امام علی علیه السلام ۱۴۰۲/۱۱/۰۵ ❇️قرعی کشی شانزدهم مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه واله ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ ❇️قرعی کشی هفدهم ولادت حضرت امام حسین علیه السلام ، حضرت ابوالفضل علیه السلام و امام زین العابدین علیه السلام ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ❇️قرعی کشی هیجدهم ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ❇️قرعی کشی نوزدهم ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ❇️قرعی کشی بیستم ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ 💥جهت ثبت نام واعلام نتایج قرعه کشی 👇 درگاه ثبت نام پویش کربلا رایگان (نذرظهور) https://digiform.ir/w44bba1d4 لینک کانال کربلا 👇 https://eitaa.com/karbalaa128
🔴اگر فتنه زن‌زندگی‌آزادی نبود جمهوری اسلامی صد سال دیگه هم نمیرفت که قضیه حجاب رو حل کنه قبل از آشوب‌ها هم حجاب وضع خوبی نداشت این احمقا خودشون کاری کردن که حکومت بره به سمت اصلاح اساسی (البته هنوز قانون خوب نداریم) 🚨به‌ بپیوندید 👇 @secret_ir @secret_ir
🌹سلام علیکم 🌺 وقت شما بخیر پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ یادی کنیم از حضرت امام (ره) شهدای عزیز پدرها و مادرها وابستگان بی وارثان بدوارثان با ذکر فاتحه و صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞 حالم از زن بودن داره بهم میخوره پ.ن: حاوی الفاظ نامناسب 🆘 @Roshangari_ir ‌‌● روبیکا: Rubika.ir/roshangari_ir
سوال با توجه به حديث «اُنظُر الي ما قالَ و لا تَنظُر الي مَن قالَ» پس شخصيت صاحب سخن چه تاثيري در صحت و استحكام كلام او دارد؟ پاسخ براي روشن شدن پاسخ اين سؤال، بررسي معنا و مفهوم اين روايت لازم است. متن كامل روايت اين است كه حضرت علي ـ عليه السّلام ـ فرمودند: «خُذ الحكمَةَ حَيثُ كانَتْ وَ انْظُر اِلي ما قالَ و لا تنظُرْ الي مَنْ قال»،[1])حكمت را هر جايي است فرا بگير و نگاه كن به آنچه گفته مي‌شود نه به گوينده سخن.) نيز در همين رابطه در روايت ديگر آمده است «خُذِ الحكمَةَ ممّنْ اَتاكَ بِها و انظُرْ الي ما قالَ وَ...»؛[2]( حكمت را از هر كسي كه نزد تو مي‌آورد فرابگير و نگاه كن به آن چه گفته مي‌شود نه به گوينده سخن.) با توجه به معناي روايت روشن مي‌شود كه اين روايت از جمله رواياتي است كه در جهت تشويق مسلمانان براي فراگيري علم و حكمت ولو از غير مسلمانان وارد شده است، مانند كلام ديگر حضرت كه فرمودند «الحِكمةُ ضالّةُ المؤمنِ فخُذِ الحِكمَةَ و لَومِنْ اَهلِ النّفاقِ»؛[3] (حكمت گمشده مؤمن است، پس حكمت را فرا بگير و لو از اهل نفاق.) «حكمت گمشده مؤمن است، يعني حالت مؤمن براي دريافت حقايق بايد حالت كسي باشد كه شيء نفيسي از او گم شده و دائماً در جستجوي آن است.حكمت را فراگير و لو از منافقين، يعني اگر احساس كردي كه آنچه او دارد درست است، و علم و حكمت است، فكر نكن كه او كافر است، مشرك است، نجس است، مسلمان نيست، برو بگير، حكمت مال تو است، در دست او عاريه است.»[4] اين روايت دلالت دارد بر اين كه حكمت، ذاتاً داراي ارزش است و هر جا يافت شود، بايد فراگرفته شود و شخصيت افراد نبايد مانع و سدّي در پذيرش آن شود. طبق اين روايت معيار و ملاك اساسي، سخن حق و كلام صحيح است و شخصيت گوينده نبايد تأثير منفي بر اين معيار بگذارد. به عبارت ديگر سخن حق همچون گوهر با ارزشي است كه قرار گرفتن در دست كسي كه ارزش آن را درك نمي‌كند، از ارزش آن نمي‌كاهد. بنابراين آنچه اين روايت بيان مي‌كند اين است كه هيچ گاه نبايد سخن صحيح و كلام حق، تحت تأثير شخصيت افراد قرار بگيرد و اين منافاتي با اصل تأثيرگذاري شخصيت صاحب سخن در صحت و استحكام كلامش ندارد، زيرا اين امر بديهي و پذيرفته شده در نزد تمامي عقلاء است كه به هر ميزان كه شخص از دانش و معلومات وسيع‌تري برخوردار باشد، به همان ميزان كلامش از اتقان و استحكام بيشتري برخوردار خواهد بود و ترجيحِ كلام متخصصين هر علمي بر سايرين از همين روست. بنابراين اصل تأثير عقلي و رواني شخصيت (تخصّص) افراد در حصول اطمينان و اتقان و استحكام كلام، امري است مسلم كه با مراجعه به عقل و وجدان قابل انكار نيست، و اين هرگز منافاتي با روايت «اُنظُر الي ما قال و لا تنظُر الي من قال» ندارد. آنچه اين روايت مي‌رساند اين است كه شخصيت گوينده در پذيرش سخن حق پس از اطمينان به حقانيت و صحت آن سخن تأثيري ندارد و لو گوينده سخن حق اعتقادي به حقانيت سخن خويش نداشته باشد،و اين مانع از پذيرش سخن حق نيست و توجه به گوينده كلام نبايد ما را از قبول و پذيرش سخن حق باز دارد و اين غير از تأثير شخصيت و جايگاه علمي افراد در حصول اطمينان نسبت به كلام آنهاست، شخصيت و تخصص گوينده، مسلّماً تأثير رواني و عقلاني در حصول اطمينان نسبت به كلامش دارد. امّا پس از علم به صحت و حق بودن كلام، طبق كلام اميرالمؤمنين ـ عليه السّلام ـ، نبايد پذيرش سخن حق تحت تأثير گوينده آن سخن قرار بگيرد. به عبارت ديگر تخصّص و جايگاه علمي گوينده كلام مقدمه واز عوامل اطمينان آور نسبت به كلام اوست، امّا اين بدان معني نيست كه پس از حصول اطمينان از صحت يك كلام، شخصيت افراد را در آن دخيل بدانيم. در مسائل اسلامي و امور مربوط به دين نيز مراجعه به فقهاء به عنوان كارشناسان و متخصصين امور ديني تضمين كننده اسلام و احكام آن، و عامل اساسي در حصول اطمينان به صحت كلام آنهاست، اطميناني كه در مراجعه به ديگران حاصل نمي‌شود. لذا وجدان و عقل حاكم است بر اين كه در امور ديني، مانند ساير امور به متخصصينِ امر مراجعه شود، زيرا احتمال اشتباه در كلام آنها بسيار ضعيف است و اعتماد و وثوق به سخن آنان غيرقابل انكار است. البته بايد اين نكته را نيز خاطر نشان كرد كه كلام اهل بيت واجد معاني و دقايقي است كه ممكن است برخي از آنها را ما بفهميم مطالب ديگري كه مي توان از اين حديث و امثال آن استفاده كرد اين مي تواند باشد كه شخصيت افراد هميشه انسان را مجذوب خود مي كند و گاهي به خاطر اين امر از درستي كلام آنها غفلت مي كنيم اين روايت به اين مطلب مي تواند اشاره داشته باشد كه هميشه به دنبال اين نباشيد كه سخن را چه كسي گفته است و چه بسا افرادي ،البته از غير معصومين، ما مجذوب و شيفته شخصيت آنها شده ايم اما به خاطر عدم عصمت و شايد مسائل ديگري دچار خطا و لغزش و اشتباه شوند، ولي در عين حال افرادي را كه ما به آنها اعتنا نمي كنيم ممكن است به خاطر نگاه به
مسأله از زاويه اي ديگري مطلب مطابق با واقع و صحيح را بيان كنند. نيز اين احاديث به نحوي آزادي بيان را در ضمن خود دارند كه بگذاريد افراد اظهار نظر شان را بنمايند و به صرف اينكه فلان شخص است، مانع از اظهار نظر شان نشويد، شايد مطلب حقي را بگويند كه براي شما مفيد باشد. البته اين نكته مهم را بايد خاطر نشان كرد كه در اسلام خود شخصيت افراد درمسائل سياسي واجتماعي واظهارات مهم و حساس كه ممكن است موجب آشوب و فتنه گردد، هميشه مورد نظر بوده، لذا اين امربيشتردرمباحث عقلي وبرهاني مطرح است و در تمامي مسائل و جريانات و موقعيات سريان و جريان ندارد، زيرا ممكن است افرادي به اين بهانه بخواهند مطالبي را بيان كنند كه موجب تفرقه و انحراف مسلمين گردد.مانندخوارج که کلمه حقي رامي گفتندامااراده باطل ازآن،داشتند. در پايان به يك نكته مهم تأكيد مي‌كنيم كه شناخت مطلب حق از باطل نيازمند صلاحيت‌هايي است كه با تحصيل و ممارست علمي ملازمه دارد و از هر كسي ساخته نيست. معرفي منبع جهت مطالعه بيشتر: 1. مرتضي مطهري، تعليم و تربيت در اسلام، انتشارات صدرا، 1370، از ص 265 الي 287. پي نوشت ها: [1] . تميمي آمدي، عبدالواحد بن محمد، غرر الحكم و درر الكلم، قم، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي،  1366، ص 58. [2] . همان، ص 612. [3] . نهج البلاغه، فيض الاسلام، حكمت 77. [4] . مطهري، مرتضي، تعليم و تربيت در اسلام، تهران، انتشارات صدرا، 1370، ص 277.
آقای ایندیپندنت! یه کم حرفه‌ای تر عمل می‌کردی، معلوم نشه چقدر از ایران هراس داری چقدر اسرائیلی های کثیف از اقدامات بزرگ آیت الله رئیسی و دولت انقلابی شون عصبی شدند ❣همسفر با شهدا❣ @ham_safare_ba_shohada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا