eitaa logo
خنده بازار،طنز سیاسی
706 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
11.8هزار ویدیو
20 فایل
ارتباط با مدیریت کانال↙️↙️ @Yavar_amar مغزخاکستری @khakestary_amar نفوذیها @Nofoziha_ammariyon مداحان انقلابی @madahnarimani الماس @almas_amariyon همسران @hamsaran_amariyon عکسنوشته عماریون @amaariyon
مشاهده در ایتا
دانلود
روضه خانگی - امام حسین(ع) - 249.mp3
16.28M
🎙دامن مکش آخر چنین بگسست تار و پود من... 🔻روضه (ع) 👤استاد 🔹
🔥در محرم کارناوال راه انداختند... 🔻در دوران رضاخان؛ اوضاع به‌گونه‌ای بود که نمی‌گذاشتند سه نفر با هم روضه بخوانند. اگر کسی به مجلسی می‌رفت و نام امام حسین (علیه‌السلام) را می‌برد و گزارش می‌دادند او را دستگیر می‌کردند، محاسنش را می‌تراشیدند و گاهی هم شکنجه یا چند ماه زندان می‌کردند. 🔻حتی دولت رضاخانی به سران اصناف و بنگاه‌ها دستور داده بود تا همزمان با ماه محرم، «کارناوال شادی به راه بیندازند. در سال ۱۳۱۹، جشن مذکور با ایام تاسوعا و عاشورا مصادف گردید. در آن شب، عده‌ای عمله طرب و فواحش، سوار بر کامیون‌های روباز، به رقص و پایکوبی در خیابان‌ها پرداختند... 🔻عظمت امروز عزاداری حسینی در ایران و جهان به برکت اهلبیت(ع)، انقلاب و شهداست. ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅
4_5931372959879923621.mp3
2.04M
🎙حضرت اباالفضل(ع) شب عاشورا را چگونه گذراند؟! 🔺حجت الاسلام انصاریان
🌹به یاد شهید ظهر تاسوعا... 🕊شادی روح بلندش صلوات 🌍
صدای بلندگوها در مراسم عزاداری موجب اذیت مردم نشود این کلام بزرگ ترین رهبر دینی جهان تشیع است، همین قدر روشنفکر همین قدر دوست داشتنی سید بزرگوار زندگی در عصری که تو در آن نفس می کشی چه قدر افتخار آمیز و دلچسب است🌸 ✍ محمدمهدی شریعت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محرم 2020 در خیابانهای آمریکا! (ده برابر تمام تجمعات اپوزوسیون دوزاری ایران در آمریکا، اروپا و استرالیا، در تمام سال، جمعیت تو خیابونه. اپوزوسیون دوزاری فهمید چرا بهش میگن دوزاری، یا بیشتر توضح بدم؟) 💬 G00RKAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سکانسی از فیلم سینمایی «روز واقعه» نوشته بهرام بیضایی، به کارگردانی شهرام اسدی و موسیقی مجید انتظامی! 💬 محمد وحیدی
❇️ در مورد عاشورا به یک نکته بسیار مهم باید توجه کرد: 🔶 چرا به ما گفته شده که هر سال مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام برپا بشه؟ از ما دقیقا چی میخوان توی این روضه ها؟ این جلسات باید چه هدفی رو دنبال کنه؟ - ببینید معمولا در جلسات محرم، "جنبه عزاداری" بر جنبه "حماسی و آمادگی" غلبه داره. یعنی مردم تا اسم محرم و عاشورا میاد عموما یاد مظلومیت های امام حسین علیه اسلام می افتن در حالی که اساسا نباید چنین چیزی باشه. ☢️ چرا به ما فرمودن که این جلسات رو انقدر پر سر و صدا و پرشور برگزار کنیم؟ ✅ برای اینکه جلسات محرم ایجاد شده تا مومنین، آماده یاری امام عصر خودشون بشن. بگن آقا جان! ما که روز عاشورا نبودیم که امام زمانمون رو یاری کنیم ولی الان عهد میبندیم که تمام توانمون رو برای یاری آقامون قرار بدیم... ✔️ شب عاشورا در واقع شب بیعت کردن با امام زمان ارواحنا فداه هست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گریه‌های دیشب رهبر انقلاب در هنگام یاد کردن سخنران از حاج قاسم سلیمانی علمدار خامنه‌ای امسال هم در روضه ارباب حاضر است...
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم ◾معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)* عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ *یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود.* *تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت* با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد.* *این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، *اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است،* اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... *برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن*
Shabe 10 - 3[1].mp3
2.29M
🌷 میمیرم از صدای تو... سر میذارم به پای تو... مردن عشقه برای تو... رو خاک کربلای تو... حاج محمود کریمی
▪️وقتی جلوی خونت، توی ایتالیا، یهو می بینی یکی پرچم عزای حسین علم کرده چه حالی میشی؟! ⁦❤️⁩ (عکس از دوست و همسایه ی مسلمونم تو ایتالیا که خبر نداشته همسایه روبروییش شیعه است!) 💬 فرزانه
. ♻️ آیا می‌دانید "ذُخرُ الحُسین" کیست؟ در جنگ صفین بود که امیرالمومنین (علیه السلام) نوجوانی سیزده ساله را نقاب بر صورتش زد و زره پوشانید و روانه میدان کرد . معاویه، ابوشعتاء که دلاور عرب بود و در شام او را حریف هزار اسب سوار می‌دانستند به میدان فرستاد ولی او گفت: در شأن من نیست که با این دلاوری‌هایم با او بجنگم، پسرم برای او کافیست. ابوشعتاء ٩ پسر خودش را به میدان فرستاد و آن نوجوان همه را به درک واصل کرد! ابوشعتاء برای انتقام خون پسرانش، خود به میدان آمد اما فقط با یک ضربه به هلاکت رسید! امیرالمومنین (علیه السلام) به نوجوان فرمودند : بس است پسرم برگرد... تمام لشگر گفتند: یا علی بگذار جنگ را تمام کند؛ اما امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند : نه او پسرم عباس قمر بنی هاشم است... اِنَهُ ذُخرُ الحسین، او ذخیره برای حسین است...!
خنده بازار،طنز سیاسی
. ♻️ آیا می‌دانید "ذُخرُ الحُسین" کیست؟ در جنگ صفین بود که امیرالمومنین (علیه السلام) نوجوانی سیزده
🔵چنین ماجرا و داستان مفصلی در هیچ یک از معتبر شیعی وجود ندارد که با این موضوع حتی نزدیکی و همخوانی داشته باشد؛ البته اصل حضرت عباس(ع) در جنگ صفین در برخی از آمده است. مناقب خوارزمی از منابع اهل سنت به حضور ایشان در صفین اشاره دارد https://noorfeshan.kowsarblog.ir/
محرمانه ⭕️‌ تلخ‌ترین حادثه‌ای برای رهبرانقلاب تا آن روز‼️ ▪️روایت خواندنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از روز انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت آقایان رجایی و باهنر: ▫️در شب قبل از حادثه، من در جلسه‌ای با حضور شهید رجائی شرکت کردم و در آن جلسه راجع به مسائل مهم مملکتی صحبت‌هایی شد. ▫️بنابراین، از محل حادثه دور بودم، بعدازظهر بود و من هم بیمار بودم و خوابیده بودم. از خواب که بیدار شدم، از بچه های پاسدار و برادرانی که پهلوی من بودند، یک زمزمه‌هائی را شنیدم. گفتم چه شده است. ▫️گفتند یک بمب در نخست‌وزیری منفجر شده. من فوق‌العاده نگران شدم. پرسیدم چه کسی در آنجا بوده، گفتند آقایان رجائی و باهنر هم بودند. ▫️خودم را با آن حال به پای تلفن رساندم. به چند جا تلفن کردم. اما خبرها همه متناقض و نگران‌کننده بود. ▫️یکی میگفت حالشان خوب است و دیگری میگفت هنگام انفجار از جلسه بیرون آمده بودند. یکی میگفت جسدشان پیدا نشده یا در بیمارستان هستند و من تا اوایل شب که خبر درستی به من نرسیده بود، در حالت فوق‌العاده بد و نگرانی به سر بردم؛ تا بالاخره، مطلب برای من روشن شد. ▫️فکر میکنم با آقای هاشمی یا با حاج احمد آقای خمینی صحبت کردم. آن‌ها جریان را تعریف کردند. احساسات من در آن موقع طبیعی است که چگونه بود. ▫️دو دوست عزیز و قدیمی، دو انقلابی، دو عنصر تراز اول جمهوری اسلامی را از دست داده بودیم و من شدیداً احساس ضایعه میکردم، احساس غم میکردم، و از طرفی، احساس خشم داشتم نسبت به آن کسانی که عاملین این حادثه بودند؛ و لذا روز بعد، صبح زود با اینکه خیلی بی‌حال بودم، سوار اتومبیل شدم، آمدم برای تشییع جنازه. با اینکه اطباء همه من را منع میکردند که من شرکت و دخالت نکنم، دیدم طاقت نمی‌آورم که شرکت در مراسم نکنم. ▫️آمدم روی ایوان جلوی مجلس و یک سخنرانی هم با کمال هیجان کردم که دور و بر من را دوستان گرفته بودند که مبادا از شدت هیجان بیفتم. به هر حال، بسیار حادثه تلخی بود. شاید بتوانم بگویم سخت‌ترین حادثه‌ای که تا آن روز من دیده بودم، زیرا حادثه هفتم تیر که می‌توانست از این تلخ‌تر باشد، هنگامی اتفاق افتاده بود که من بیهوش بودم و نمیفهمیدم. ▫️بعد از آن حادثه به تدریج آشنا شدم و اطلاع پیدا کردم، اما این حادثه ناگهانی، بعد از حادثه هفت تیر، شاید تلخ‌ترین حادثه‌ای بود که تا آن روز برای من پیش آمد. ▫️گفتگو با روزنامه کیهان در سال ۱۳۶۱
💢شبهات محرم /آیا کوبیدن سرحضرت زینب(س) به محمل صحت و سندیت دارد؟آیا این کار حضرت دلیلی برای توجیه قمه_زنی است؟ ♦️بخش_دوم ♦️آیا این قضیه که حضرت زینب(س) پس از دیدن سر امام حسین(ع)، پیشانی خود را به چوبه محمل زدند، صحیح است؟ بر فرض صحت؛ آیا این ماجرا می‌تواند تأییدی بر جواز قمه‌زنی باشد؟ 💢💢 بررسی سند روایت تاریخی ♦️جریان «سر به چوبه محمل زدن حضرت زینب(س)» که در برخی کتاب‌های روایی از مسلم جَصّاص(گچکار) نقل شده است، با توجه به تحقیق انجام گرفته؛ از نقل چندان قابل اعتمادی برخوردار نبوده و با فرض پذیرش نیز مشخص نیست حضرت زینب(س) در آن شرایط سخت و بحرانی، به صورت عامدانه با این کار تصمیم به شکستن سر خود داشته است، تا مجوزی برای قمه‌زنی عامدانه بشمار آید. ♦️علامه مجلسى نیز با آن‌که به نوعی اعتبار اصل کتاب منبع را تأیید کرده، اما با آوردن عبارت (و روی مرسلاً) این نقل را قوی نمی‌داند ♦️هرچند اندیشوران متأخری؛ مانند سید عبدالحسین شرف الدین، شیخ فتح الله معروف به شیخ الشریعه و شیخ محمد حسن مظفراین ماجرا ‌را نقل کرده و برای پذیرش آن نیز توجیهاتی ذکر کرده‌‌اند، اما همان‌گونه که بیان شد، گزارش «سر به چوبه محمل زدن زینب(س)» در منابع اوّلیه و کتاب‌های معتبر نقل نشده و مجرد نقل این داستان توسط یک فقیه و یا سکوت و عدم اعتراض فقیهی دیگر، در مقابل نقل این ماجرا توسط مداحان و خطیبان را نمی‌توان دلیلی بر صحت نقل و پذیرش قطعی آن دانست؛ زیرا فقهای معاصر و گذشته، مطالب بسیاری را از زبان گردانندگان مراسم عزاداری شنیده‌اند که مورد تأییدشان نبوده، ولی شرایط این اجازه را به آنان نمی‌داد تا علناً اعتراض کنند. ♦️به هر حال از لحاظ سندی باید گفت که اولین منبع در دسترس ما، از ماجرای کوباندن سر حضرت زینب(س)، کتاب «المنتخب» طریحى است که میان متخصصان علم حدیث از اعتبار چندانی برخوردار نیست. 📚منابع موسوی، سید عبدالحسین شرف الدین، المجالس الفاخره فی مصائب العتره الطاهره، ص 315،  مظفر، حسن، نصره المظلوم، ص 75 و 76 قمی، شیخ‌ عباس، منتهی الآمال فی تواریخ النبی و الآل‏، ج ‏2، ص 938
امشبی را شه دین در حرمش مهمان است مکن ای صبح طلوع عصر فردا بدنش زیر سم اسبان است مکن ای صبح طلوع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس علی دلواری رهبر آزادیخواه مردم بوشهر: "در مقابل ظلم سکوت کردید، آنوقت به عزای حسین نشسته اید؟" 📽دلیران تنگستان
1_27071678.mp3
1.15M
خدا نکنه یه پدر دلسوزی سایه ش از سر بچه هاش کم بشه...😭 استاد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تعزیه خوانی سیار؛ ابتکار نیشابوری‎ها برای تعظیم شعائر حسینی