eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
2هزار دنبال‌کننده
715 عکس
340 ویدیو
101 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
🗒 در نظمِ سیاسی شیعی، «امام» هستهٔ مرکزی «امّت» می‌باشد که در «مرکز قدرت» می‌نشیند و قوّه‌ها و استعدادهای اجتماعی را «به فعلیت» می‌رساند و نیروها را در یک جهت، «مجتمع» می‌سازد و امّت را به سوی عینیت‌ها ‌و فعلیت‌ها سیر می‌دهد و قدرت استقرار ساختاری و حاکمیتی می‌یابد و این باعث مجرای «خیرات عینی» و «برکات عملی» می‌شود. اکنون در هیچ‌یک از جوامع اسلامی، چنین وضعی حاکم نیست و ایران از این جهت، «منزلت منحصربه‌فرد» دارد. وجوه تمایز دیگر ایران، «فرع» بر این خصوصیت هستند. 🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات(12).mp3
25.25M
🎧‌‌ (۱۲) 🎤 کار تشکیلاتی باید صدای سکوت امام جامعه را بشنود در غیر اینصورت ناشنواست. 🏴 بررسی مهمترین ویژگی‌ شهید سید حسن نصرالله 📆جلسه دوازدهم | ۱۴۰۳/۷/۱۱ ⌚️مدت زمان ۲۶:۱۱ 🕌 تهران. محفل طلوع نهایی 🆔 @khandozi_ir
🎬 مگر باید از جامعه، «توقّع هماهنگی» و «همراهی مطلق» داشت و معیار را «یکدستی محض» دانست؟! تنوّع و تکثّر، حقیقت دارد، لایه‌ایی از جامعه، مؤثر و میدان‌دار نیستند و از دغدغه‌ها و «علایق شخصی‌شان» پا فراتر نمی‌گذارند اما تاریخ را آن لایه از جامعه می‌سازد که میل به «مقاومت» و ایستادن و «از خود گذشتن» دارد. 🆔 @khandozi_ir
🔻 طبیعتاً جنگ، محتاج «طرح» و «تدبیر» است و باید برای پیروزی، «عقلانیّت» را به کار گرفت و «تجربه» اندوخت و بر سرِ «جان» و «حیات» انسان‌ها، اهمال نکرد، همگی صواب هستند و در هیچ‌یک، «جای تردید نیست». اما صحنۀ جنگ، صحنۀ «مرگ» و «زندگی» است و خواه‌ناخواه، کسانی در این معرکه، جان خود را از دست خواهند داد. اینجاست که قرآن مفهوم «شهادت» را به میان می‌آورد و شهادت را می‌ستاید و آن را «فضیلت» و «کامیابی» می‌شمارد. 🆔 @khandozi_ir
💢 مفهوم «شهادت»، هرگز به معنی طرد و انکار نقشه و طرح نیست و نباید شکست‌ها را نادیده انگاشت و به‌عنوان این‌که شهادت، فضیلت است، از آنها استقبال کرد، بلکه به معنی این است که اگر «پیروزی ظاهری» به دست نیامد، به دلیل این‌که جنگ ما، جنگ معطوف به حقّ و خیر و صلاح و دین بوده، کشته‌شدن در آن نیز «پیروزی» است. 🆔 @khandozi_ir
💠 منطق فضیلت شهادت، برخاسته از منطق «ما مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه» است.آری باید نتیجه را محاسبه کرد و فرض‌ها و فرصت‌ها و چالش‌ها را دید و دربارۀ آنها تأمّل کرد، اما حقیقت این است که«وصول قطعی» به نتیجه،در اختیار ما نیست و شاید با وجود همۀ پیش‌بینی‌ها و گمانه‌های ما، نتیجۀ اراده‌شده به دست نیامد. دراین‌حال، نباید نامید شد و حسرت خورد؛ چون به تکلیف، عمل شده است و انجام تکلیف، خودش کمال و فضیلت است. انجام تکلیف، همواره با پیروی ظاهری همراه نیست، بلکه گاه، به شهادت می‌انجامد و نتیجۀ مادّی و ظاهری، تحقّق نمی‌یابد. اینجاست که سخن از شهادت به میان می‌آید. 🆔 @khandozi_ir
🪐 ارادۀ «عالَم تجدّد» از جنسِ ارادۀ معطوف به «قدرت» است و می‌خواهد با «تصرّف» و «تعدّد»، خویش را «جهانی» سازد. ارادۀ معطوف به قدرت، «جوهرۀ» عالَم تجدّد است و این اراده، هیچ غیر و دیگری‌ای را برنمی‌تابد و چون «میل به بی‌نهایت» دارد، در هیچ نقطه‌ای از تمنّا‌وخواستن،«متوقف»نمی‌شود. زبانِ «گفتگو»، نمای بیرونی و ظاهریِ عالَم تجدّد برای «فریفتن» و «اغوای» کسانی است که از مواجهه و چالش و رویارویی و «جنگ» گریزانند و می‌خواهند دستاویزی برای «اعتماد خویش» بیابند. 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرالله: من سخنرانی عبدالملک حوثی را گوش می دادم که می‌گفت، ما می‌خواهیم نان خود را با مردم فلسطین تقسیم کنیم، من واقعاً از نظر عاطفی تحت تأثیر قرار گرفتم😭 و من میگویم که یا سید، شما محاصره هستید آیا اصلاً نانی هم دارید تقسیم کنید با مردم فلسطین 🆔 @khandozi_ir
🗓 جنگ امروز، «جنگ اراده‌هاست» و طرفی که اراده‌اش را در برابر دشواری‌ها و چالش‌ها و تنگناها نبازد، «فاتح معرکۀ نبرد تاریخی» خواهد بود. «قطعیت‌های معنوی» ما، «واقعیت‌های مادی» را «منفعل» خواهند کرد؛ همان‌گونه که تاکنون، این‌چنین بوده و ایران از «جزیره‌ ثبات غرب» به «گرانیگاه تمدن اسلامی» تبدیل شده است. 🆔 ‌@khandozi_ir
🕸 شهید سید حسن نصرالله: والله اسرائیل از خانه‌عنکبوت سست‌تر است. 🖇 ثواب قرائت این آیات از سوره عنکبوت، هدیه به سید مقاومت. 🏴 @khandozi_ir
🔸 یا دَهر! اُفّ لَک مِن خَلیلی وای بر تو ای دنیا که بهترین ها را صید می‌کنی. «نشسته پشت دو پلکم هزار اقیانوس رها کنید مرا تا وسیع گریه کنم». 🆔 @khandozi_ir