eitaa logo
خانه امام
5.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
1.2هزار فایل
خانه امامان محله در «خانه امام» با هم به تعالی مسجد می اندیشیم. ✅ جهت ارتباط با ادمین کانال، به آیدی زیر پیام دهید. 🆔 @Sarbazvelayat74
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵نبرد کد پستی به کد پستی 🔺جبهه امروز کجاست؟ جبهه محله‌ست 🔺مسجد باید بیت الاحزان همه باشه 🔺امام گفت مسجد سنگر است، ما رو بردن تو فرهنگسرا 🔺انقلابیِ بی‌قرار شده کارمندِ مستقر! 🔺آخرشب نباید بخوابی، باید بیفتی 🔺ما مسجد کادرساز می‌خوایم 🔺کسی نباید ما رو جمع کنه، ما باید همه رو جمع کنیم 🔺بودجه مبنای برنامه‌ریزی نیست، یا علی بگو بودجه من حیث لایحتسب میاد 🔺نبرد ما نبرد اجتماعی شده، مسئله‌ی فرهنگی ماها اصلاً مسئله‌ی مردم نیست 🔺کار باید مسجدمحور و محله‌محور باشه 🔺هر خونه باید یه پرونده اجتماعی داشته باشد https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
49.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره "مهارت مدیریت فرهنگی" جلسه دوم: روش های نیازسنجی زمان مورد نیاز ۶دقیقه استاد آتشین صدف در این جلسه روش های نیازسنجی ذیل ارائه می گردد: 1ـ مشاهده منطقه 2- گفتگو با افراد منطقه 3- مشورت با معتمدین محل 4- مراجعه به منابع و مشاورین 5- آزمایش https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
شرح دعای روز بیست و ششم ماه مبارک.mp3
1.99M
سخنرانی آیت الله احمد مجتهدی تهرانی با موضوع دعای روزهای ماه رمضان (روز بیست و ششم) «خدایا سعی و زحمت ماه رمضان ما را بپذیر.» گاهی گناهان تا مدتی همه ی عبادات انسان را زائل می کنند و انسان بی بهره می ماند. خوش به حال کسی که به عیب خود بپردازد. «خدایا گناهان ما را بیامرز و عمل ما را قبول کن. عیب ما را مستور کن تا خجالت نکشیم . ای خدایی که از همه ی شنونده ها شنونده ترهستی.» https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
مجموعه سبک زندگی اسلامی جلد6.pdf
9.21M
مجموعه سبک زندگی اسلامی ج6 ؛ pdf خانه انس شرح رفتار «شما» با «خانواده» به خانواده ات فکر میکنی، و به رابطه ات با «آن ها»، از خودت سوال میکنی: ۱. رفتارت با همسرت چگونه باید باشد؟ ۲. در رفتار با فرزندانت چگونه باید عمل کنی؟ ۳. با خواهران و برادرانت چگونه باید تعامل کنی؟ ۴. در صله رحم و ارتباط با فامیل چطور باید رفتار کنی؟ ۵.به طور کلی رفتارت با خانواده و فامیلت چگونه باید باشد؟ «خانه انس» فرمول هایی هستند در جهت پاسخ به سوالات بالا و شرح رفتار «تو» با «خانواده و فامیلت» بر اساس مبانی اسلام. https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
شرح دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک.mp3
1.79M
سخنرانی آیت الله احمد مجتهدی تهرانی با موضوع دعای روزهای ماه رمضان ( روز بیست و هفتم ) «خدایا فضل و برتری شب قدر را روزی ام کن . » عده ای از اهل فضل، شب بیست و هفتم ماه رمضان را شب قدر می دانند اما از میان شبها شب بیست و سوم از همه ی شب ها به اصل روایات نزدیک تر است. عده ای نیمه ی شعبان را نیز شبی از شب های قدر می دانند. عده ای از اولیاء همه ی شب ها را احیا می گرفتند تا از فضیلت شب قدر بی بهره نمانند. در این شب ملائکه به زمین نزدیک شده و مقدّرات ما را معلوم و مشخص می کنند. «خدایا امورات مرا از سختی به آسانی بدل کن و عذر مرا بپذیر. خدایا گناهان مرا محو کن .» «ای کسی که به بندگان صالحت مهربان هستی.» https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
46.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره "مهارت مدیریت فرهنگی" جلسه سوم: اولویت بندی نیازها زمان مورد نیاز ۶دقیقه استاد آتشین صدف در این جلسه چگونگی تقسیم و اولویت بندی نیازها توضیح داده می شود: ۱. نیازهای مهم و فوری ۲. نیازهای مهم اما غیرفوری ۳. نیازهای غیر مهم و فوری ۴. نیازهای غیرمهم و غیرفوری https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
شرح دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک.mp3
1.22M
سخنرانی آیت الله احمد مجتهدی تهرانی با موضوع دعای روزهای ماه رمضان ( روز بیست و هشتم) «خدایا بهره ی من را از نافله ها و مستحبات زیاد کن .» خواندن دعا همیشه برای به دست آوردن خیرات و پاداش نیست. گاهی خواندن دعا انسان را به کمال می رساند. «خدایا مرا گرامی بدار که در انجام مسائل شرعی به کمال برسم و آنها را بدانم و رعایت کنم. خدایا همواره برای رسیدن به تو وسایلی لازم است. خدایا وسیله ای بر سر راه من قرار بده که من را زودتر به تو برساند.» « ای خدایی که در یک لحظه می توانی به همه پاسخ بدهی و توجه کنی . حتی اگر همه ی دنیا به تو محتاج باشند.» https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
مجموعه سبک زندگی اسلامی جلد7.pdf
11.27M
مجموعه سبک زندگی اسلامی ج۷ ؛pdf ساکنان شهر اخلاق شرح رفتار «شما» با «مردم» به جامعه ات فکر میکنی، و به رابطه ات با «آن»، از خودت سوال میکنی: ۱. رفتارت در تعاملات اجتماعی چگونه باید باشد؟ ۲. در ارتباط با همسایگان چه باید بکنی؟ ۳. در رفتار با دانشمندان چگونه باید عمل کنی؟ ۴. در تعامل با همکارانت چه رفتاری باید داشته باشی؟ ۵.به طور کلی رفتارت با جامعه ات چگونه باید باشد؟ «ساکنان شهر اخلاق» فرمول هایی هستند در جهت پاسخ به سوالات بالا و شرح رفتار «تو» با «برخی از اقشار جامعه» بر اساس مبانی اسلام. https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
شرح دعای روز بیست و نهم ماه مبارک.mp3
1.97M
سخنرانی آیت الله احمد مجتهدی تهرانی با موضوع دعای روزهای ماه رمضان ( روز بیست و نهم ) «خدایا من را به رحمت خود بپوشان .» اگر رحمت خداوند شامل حال ما شود دیگر غمی نخواهد ماند. «خدایا به من توفیق بده تا عبادت کنم.» امام جواد (ع) می فرمایند مؤمن سه ویژگی دارد: ۱.توفیق من الله دارد. ۲.خود را محاسبه می کند قبل از اینکه به حسابش رسیدگی شود. ۳.نصیحت پذیر است. «خدایا قلب مرا از آلودگی و شک دور کن. ای خدایی که به بندگان مؤمنت مهربان هستی و رحم می کنی.» https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
41.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره "مهارت مدیریت فرهنگی" جلسه چهارم: مهارت مذاکره زمان مورد نیاز 5دقیقه استاد آتشین صدف در این جلسه مطالب زیر مورد بررسی قرار می گیرد: الف) مذاکره چه چیزی نیست؟ (تعریف مذاکره) ب) اهمینت و ضرورت مهارت مذاکره در مدیریت فرهنگی ———————————— این دوره توسط "مرکز توانمندسازی یارا" تولید شده و برای نخستین بار از طریق این کانال نشر داده می شود. ———————————— https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
🌸🌱عید سعید فطر مبارک🌱🌸
✳️ شریک کردن دیگران در خوشحالی عید طبیعی است که انفاق سلامت نفس را و سلامت جامعه را تأمین کند. ترک انفاق نیز به ظلم اجتماعی و در افتادن نفس به هلاکت منفجر می‌شود و چون اسلام می‌خواهد که سعادت انسان را در روز عید فطر تکمیل کند، بر او صدقه و زکات فطر را به میزان هر فردی از افراد خانواده‌اش واجب می‌کند تا دیگران را هم در خوشحالی عید شریک کند و تجربه‌های رمضان را در همدردی با دیگران تکمیل کند و تا زندگی جامعه را از طریق احسان و صدقه تأمین کند. 📚 کتاب حدیث سحرگاهان برگرفته از تفسیر امام موسی صدر بر آیات انفاق سوره بقره https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
مجموعه سبک زندگی اسلامی جلد8.pdf
7.84M
مجموعه سبک زندگی اسلامی ج۸ ؛pdf استمرار نهضت شرح رفتار «شما» با «حکومت اسلامی» به حکومت اسلامی‌ات فکر میکنی، و به رابطه ات با «آن»، از خودت سوال می‌کنی: ۱. رفتارت با حاکمان چگونه باید باشد؟ ۲. در فعالیت های سیاسی حکومت اسلامی چطور باید عمل کنی؟ ۳. در امور اقتصادی حکومت اسلامی چه رفتاری باید داشته باشی؟ ۴. در امور فرهنگی و اجتماعی حکومت اسلامی چگونه باید عمل کنی؟ ۵.به طور کلی رفتارت با حکومت اسلامی چگونه باید باشد؟ «استمرار نهضت» فرمول هایی هستند در جهت پاسخ به سوالات بالا و شرح رفتار «تو» با «حکومت اسلامی‌ات» بر اساس مبانی اسلام. https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
📋 فهرست مطالب منتشر شده در موضوع: ⬅️ ⬅️ ⬅️ ➡️ ➡️ ➡️ 💠💠مجموعه سبک زندگی اسلامی💠💠 🔸به رنگ خدا؛ شرح رفتار «شما» و «خدا»؛ جلد۱ https://eitaa.com/khaneh_emam/135 🔸روایتی از روح؛ شرح رفتار «شما» با «روح»؛ جلد۲ https://eitaa.com/khaneh_emam/156 🔸از جنس خاک؛ شرح رفتار «تو» با «جسم»؛ جلد۳ https://eitaa.com/khaneh_emam/170 🔸از جنس خاک؛ شرح رفتار «شما» با «ظاهر»؛ جلد۴ https://eitaa.com/khaneh_emam/180 🔸در جستجوی آرامش؛ شرح رفتار «شما» با «ازدواج»؛ جلد۵ https://eitaa.com/khaneh_emam/218 🔸خانه انس؛ شرح رفتار «شما» با «خانواده»؛ جلد۶ https://eitaa.com/khaneh_emam/228 🔸ساکنان شهر اخلاق؛ شرح رفتار «شما» با «مردم»؛ جلد۷ https://eitaa.com/khaneh_emam/233 🔸استمرار نهضت؛ شرح رفتار «شما» با «حکومت اسلامی»؛ جلد۸ https://eitaa.com/khaneh_emam/240
39.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره "مهارت مدیریت فرهنگی" جلسه پنجم: علل گریز از مذاکره زمان مورد نیاز 5دقیقه استاد آتشین صدف در این جلسه علل زیر تبیین می‌گردد: الف) عادت نداشتن به گفتگو ب) ترس از نتیجه مذاکره ج) بی حوصلگی از مذاکره د) ارتباط با دیگران اولویت مان نیست ه) عدم مهارت در مذاکره ———————————— این دوره توسط "مرکز توانمندسازی یارا" تولید شده و برای نخستین بار از طریق این کانال نشر داده می شود. ———————————— https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
📌 اولین گفتگوی زنده‌ی دوطرفه طرح مجازی با حضور حجج اسلام و المسلمین 🔹 و 🔹 💯 امشب به صورت زنده در کانال @TablighMajazy 🔸 محیط اصلی عملیات در روبیکا؛ به آدرس👇 https://rubika.ir/tablighmajazy 🔸 سایت : http://tablighmajazi.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مساجد را محکم نگه دارید شما باید پستهای خودتان را محکم نگه دارید. ائمه جماعت باید این مساجد را محکم نگه دارند، و خطبا باید منابر را محکم نگه دارند، و فقه را در حوزه‌های علمیه مثل قم و مشهد و امثال اینها و همین طور نجف باید فقاهت را حفظ کنند. حوزه‌ها باید حوزه‌ فقاهت باشد. این حوزه‌های فقاهت بوده است که هزار و چند صد سال این اسلام را نگه داشته. این مشیْ‌ای بوده است که از زمان قدیم، از زمان ائمه هدی‌ تا زمان ما، مشیْ‌ای بوده است که علمای ما داشته‌اند و آن حفظ فقاهت. نباید حالا شما فکر کنید که حالا که باید [در] امور سیاست هم ما دخالت بکنیم، پس به فقاهت کار نداشته باشیم. خیر، باید حوزه‌های فقاهت به فقه خودشان به همان ترتیبی که سابق بود هیچ تخطی نکنند. به همان ترتیبی که سابق تحصیل می‌کردید فقه و مقدمات فقه را [تحصیل کنید]، محکم فقاهت را حفظ کنند. و ائمه جماعت محکم مساجد خودشان را و ارشاد ملت را حفظ کنند. و خطبای ملت هم باید منابر خودشان را و موعظه‌های خودشان را و ارشاد خودشان را حفظ کنند. و در عین حال مراقب اوضاع مملکت خودشان باشند. امام خمینی (ره)؛ 20 تیر 1359 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ دعوتید به "خانه امام" https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
🔴 بنا بر نص صریح امام خامنه‌ای، مشارکت حداکثری اولویت اول کشور در انتخابات پیش روست و قطعا تلاش برای رفع شبهات مردم خصوصا قشر متدین اهل مسجد و محل یکی از وظایف مهم امام می‌باشد. به همین منظور کانال خانه‌ی امام در نظر دارد مهم‌ترین مسائل و شبهات روزی که ذهن جامعه را درگیر کرده، به همراه پاسخ‌هایی روشن و با ادبیات عامه‌ی مردم، در خدمت شما بزرگوار قرار دهد. از حضرتعالی خواهشمندیم در راستای ارتقای سطح کیفی مطالب ما را یاری فرمایید. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ دعوتید به "خانه امام" https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
۱ ❌ رای نمی‎دهم؛ چون رای من یعنی مشارکت در گناه مسئولان، یعنی حمایت از ظالم و آخوند فاسد و ...! مخاطب معتقدانه یا بهانه جویانه فکر می‎کند اگر مسئولی که به او رای داده انتخاب شود و مثل دیگر ریاست جمهوری‎ها خون مردم را در شیشه بکند، در گناهش شریک است لذا با تحریم انتخابات قصد دارد ذمه خود را بری کند. پس از بیان مقدمه ای جهت مطالعه ی امام، به شیوه های مختلف پاسخگویی به این شبهه می پردازیم.
📃جهت مطالعه‌ی امام شاید در گیر و دار زندگی اهداف و مبانی ابتدایی حکومت اسلامی، کمرنگ و یا به دست فراموشی سپرده شود. اگر کار ریشه‎ای بخواهد صورت گیرد باید انقلابیون مبانی جامعه اسلامی را قوت بخشند و در این راه همت بورزند که اگر این مهم صورت گیرد مابقی اهداف در پی‎آن تحقق خواهد یافت. حکومت اسلامی از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‎گری فردی یا گروهی نیست، بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی همکیش و همفکر است که به خود سازمان می‎دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت الی الله) بگشاید. ملت ما در جریان تکامل انقلابی خود از غبارها و زنگارهای طاغوتی زدوده شد و از آمیزه‎های فکری بیگانه خود را پاک نمود و به مواضع فکری و جهان بینی اصیل اسلامی بازگشت و اکنون بر آن است که با موازین اسلامی جامعه نمونه (اسوه) خود را بنا کند. بر چنین پایه‎ای، رسالت قانون اساسی این است که زمینه‎های اعتقادی نهضت را عینیت بخشد و شرایطی را به وجود آورد که در آن انسان‎ها با ارزش‎های والا و جهان شمول اسلامی پرورش یابند. قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی انقلاب ایران که حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین بود، زمینه تداوم این انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم می‎کند. بویژه در گسترش روابط بین المللی، با دیگر جنبش‎های اسلامی و مردمی می‎کوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی را هموار کند (ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون) و استمرار به مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامی جهان قوام یابد. با توجه به ماهیت این نهضت بزرگ، قانون اساسی تضمینگر نفی هرگونه استبداد فکری و اجتماعی و انحصار اقتصادی می‎باشد و در خط گسستن از سیستم استبدادی، و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش می‎کند. (و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم) در ایجاد نهادها و بنیادهای سیاسی که خود پایه تشکیل جامعه است بر اساس تلقی مکتبی، صالحان عهده‎دار حکومت و اداره مملکت می‎گردند(ان الارض یرثها عبادی الصالحون) و قانونگذاری که مبین ضابطه‎های مدیریت اجتماعی بر مدار قرآن و سنت، جریان می‎یابد. بنابراین نظارت دقیق و جدی از ناحیه اسلام‎شناسان عادل و پرهیزگار و متعهد (فقهای عادل) امری محتوم و ضروری است و چون هدف از حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است (و الی الله مصیر) تا زمینه بروز و شکوفایی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آید (تخلقوا باخلاق الله) و این جز در گرو مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه نمی تواند باشد. با توجه به این جهت، قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمام مراحل تصمیم گیری های سیاسی و سرنوشت ساز برای همه افراد اجتماع فراهم می سازد تا در مسیر تکامل انسان هر فردی خود دست اندرکار و مسئول ارشد و ارتقاء و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود. (وَ نُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثينَ) 📌 طبق اصل ششم در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکا آراء عمومی اداره شود، از راه انتخابات: انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شواری اسلامی، اعضای شوراها و نظایر اینها، یا از راه همه‎پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می‎گردد. 🔸 چنانچه قصد دارید مطالب فوق را برای مخاطبین بیان کنید به دو نکته توجه داشته باشید: ۱- پرداختن به مبانی زمان بر است ۲- این مطلب صرفا اصل اتکا اداره کشور به آراء عمومی و ... را ثابت میکند نه اینکه توجیهی بر اعمال افراد نظام هم باشد. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ دعوتید به "خانه امام" https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
خانه امام
#شبهه ۱ ❌ رای نمی‎دهم؛ چون رای من یعنی مشارکت در گناه مسئولان، یعنی حمایت از ظالم و آخوند فاسد و ..
مدل اول پاسخگویی به ۱ ✔️ پایین آوردن درصد خطا با تحقیق ✔️ مامور به وظیفه بودن ✔️ عواقب عدم رای و مسئول بودن در آن بالاخره باید کسی حکومت را به دست بگیرد، پس: الف) با تحقیق انتخاب کنید که درصد خطا پایین بیاید. ب) وقتی بهترین را انتخاب کردیم، یعنی وظیفه ی مان را انجام دادیم و بقیه اش با خودشان و خداست. مثل مرجعی که فتوای اشتباهی داد و امام زمان اصلاحش کرد. آن مرجع خواست دست از فتوا بکشد ولی امام زمان فرمودند تو وظیفه ات رو انجام بده، بقیه اش با ما!!! ج) اگر به خاطر عدم شرکت ما در انتخابات، کسی ظالم و فاسد انتخاب شد چه؟ گناهی گردن ما نیست؟! پس رای ندادن هم وجه گناه بودن دارد و اینکه اگر تحقیق درست انجام داده باشیم، رای دادنمان شرکت در گناه او نیست، چون ما مامور به وظیفه ایم. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ دعوتید به "خانه امام" https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
خانه امام
#شبهه ۱ ❌ رای نمی‎دهم؛ چون رای من یعنی مشارکت در گناه مسئولان، یعنی حمایت از ظالم و آخوند فاسد و ..
مدل دوم پاسخگویی به ۱ ✔️ مامور به وظیفه بودن باید گفت اصل سوال برای سوال کننده، دارای نقض است چرا که اگر بخواهیم مسئولیت خود را انجام دهیم باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و در نهایت نتیجه را به خدا بسپاریم؛ اما چون مسئولیت خود را خوب انجام نداده ایم یا می ترسیم که نتیجه خراب شود وظیفه ی اصلی مان را ترک میکنیم، که این کار پاک کردن صورت مساله و بی توجهی به وظیفه ی اصلیست. برای این فرد هم میتوان مثالی را مطرح کرد و در قالب کلیپ، بروشور، عکس نوشت و ... که سوال و مثال را دربر دارد در فضای حقیقی و مجازی منتشر کرد. مثال اول: در ازدواج خودمان یا فرزندانمان چون ممکن است عروس یا داماد خوب از آب درنیاید، و نتیجه ی ازدواج خوب نشود و ما در بد بودن و خراب شدن زندگی نقش داشته باشیم پس اصلا ازدواج نکنیم! در حالیکه بسیاری از خانواده ها با مشورت و مطالعه و استفاده از تجربیات بزرگان و دستورات دین ازدواج کرده و زندگی بسیار مطلوب و شیرینی دارند. مثال دوم: اگر کسی در همین بحث ازدواج مشورت بخواهد، چون ممکن است نتیجه بد شود ما به او کمک ندهیم! خب میتوانیم خودمان را جای او بگذاریم اگر پسر یا دختر خودمان باشد چه؟ توقع نداریم که دیگری به ما کمک کند و مشورت دهد؟ دین نیز این مشورت را بسیار پسندیده می داند. هر چند ممکن است نتیجه مطلوب نشود ولی ما باید وظیه دینی و شرعی خود ار انجام دهیم و طرف مقابل هم باقی جوانب را بسنجد، پس ما سهیم هستیم ولی همه چیز پای ما نوشته نمی شود. مثل همین انتخابات که ما باید کار و وظیفه خود را درست انجام دهیم، اگر بلد نیستیم انتخاب کنیم به افراد معتمد مراجعه کنیم، مشورت کنیم، سخنان رهبر عزیزمان را با نامزدها تطابق دهیم و انتخاب کنیم و بقیه نیز همین کار را انجام دهند. نتیجه هر چه شد چون حاصل انجام وظیفه و مسئولیت پذیری همه ی ماست، مطلوب است هرچه که باشد. ان مع العسر یسری... _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ دعوتید به "خانه امام" https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
مدل سوم پاسخگویی به ۱ می توان این دسته از افراد را به دو نکته توجه داد: ۱- به تاریخ رجوع کنیم و ببینیم که در زمان حکومت علی علیه السلام هم تعدادی از استانداران که منصوب ایشان بودند بعد از مدتی از راه راست خارج شدند و حضرت با آنها برخورد کرده و از مسؤلیت آنها را عزل کردند ٢- ملاک حال فعلی افراد است و رهبر انقلاب هم به این نکته اشاره کردند و مردم با بصیرت و آگاهی از افراد ، شخص اصلح را انتخاب کنند، و اگر در آینده آن شخص منحرف شد رأی دهندگان معذورند. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ دعوتید به "خانه امام" https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
مدل چهارم پاسخگویی به ۱ مطالبه گری نه حذف صورت مسأله از مخاطب می پرسیم: اگر در دوره آموزشی یک موسسه معتبر شرکت کنید، هزینه بالایی هم پرداخت کنید، اما چیزی که انتظار داشتید نباشد عکس العمل شما چیست؟ ساکت مینشینید و غصه میخورید؟ باز سرکلاسهای بی فایده می روید؟ قهر میکنید؟ یا اینکه با جدیت تمام سراغ موسسه و استاد میروید و ضمن اعتراض پولتان را طلب می کنید؟ این جور جاها نمی‎گوییم در گناه موسسه و استاد شریکیم، بلکه حقمان را از حلقومشان بیرون میکشیم! مشکل این است که افراد فکر میکنند با انتخابات همه چیز تمام می شود و نظارت و مطالبه گری را در قاموسشان تعریف نکرده اند. 🔴 توجه داشته باشید: در این مدل پاسخگویی ممکن است بخاطر مطالبه گری هایی که در گذشته انجام شده و به نتیجه نرسیده، مطالبه گری را مفید ندانند. وگرنه چه کسی هست که بداند میتوان رئیس جمهور و ارگانها را نقد کرد و به نتیجه رسید، و با این حال انتخابات را شروع بدبختی خود و اتمام آزادی بداند؟! در این موارد نیز می توان به مطالباتی که ثمربخش بوده اشاره کرد، مانند بازگشایی برخی کارخانه های تعطیل شده در دولت دوازدهم همچون کارخانه ارج. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ دعوتید به "خانه امام" https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
تصویری مرتبط با پاسخ های 1 ترجمه پلاکارد: سیاستمداران بد توسط مردم خوبی که رای نمی دهند انتخاب می شوند! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ دعوتید به "خانه امام" https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f