eitaa logo
خانه امام
6.5هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1هزار ویدیو
1هزار فایل
خانه امامان محله در «خانه امام» با هم به تعالی مسجد می اندیشیم. ✅ جهت ارتباط با ادمین کانال، به آیدی زیر پیام دهید. 🆔 @Sarbazvelayat74
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت زهرا در بخشی از خطبه خود می فرماید : مِن خُطبَتِها عليهاالسلام: ... اَيُّهَا النّاسُ اِعْلَمُوا اَنّى فاطِمَةُ وَاَبى مُحَمَّدٌ اَقُولُ عَوْدا وَبَدْءا وَلا اَقُولُ ما اَقُولُ غَلَطا وَلا اَفْعَلُ ما اَفْعَلُ شَطَطا. « لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ اَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤمِنينَ رَؤُوفٌ رَحيمٌ ...»  اى مردم! بدانيد كه من فاطمه ام و پدرم محمد صلي الله عليه و آلهاست. پايان و آغاز سخنم يكى است، نابجا سخن نمى گويم و به كار يـاوه و بيهـوده نمى پـردازم. به حقيقت پيامبرى از ميان خودتان برخاست كه رنجهاى شما بر او دشوار بود و به ـ هدايت و اصلاح ـ شما حريص و بر مؤمنان دلسوز و مهربان بود. 📚[بخشى از خطبه بزرگ، احتجاج، ج 1: 134.] ✅پ ن: حضرت زهرا سلام الله علیها در کل خطبه بزرگ فدکیه، تنها در همین یک خط، خود را معرفی کرده و تمام سخنشان با مردم است! به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓❓ اگه امکان داره حاج اقا در مورد خرید و فروش حواله خودرو یه توضیح کاملی بدن..میخواستم کمی مبسوط تر باشه ..که مردم دلیل اینکه ایراد داره رو کامل متوجه بشن به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرزند کمتر یا بیشتر! کدوم بهتره و چرا؟! پاسخ حاج آقا قرائتی شنیدنی است. گوش کنیم و عمل کنیم😊 به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تربیت برای خود یا تربیت برای خدا 🌹 به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
📚 سیر مطالعاتی بحث و 👈 مفهوم‌شناسی، مبناشناسی و جرم‌شناسی 💥 طبق پیشنهاد 🔰 با کلیک روی عناوین، دانلود کنید ✍️ بخش 1️⃣: چیستی، گستره‌شناسی و مصداق‌شناسی محارب و محاربه 1. محارب کیست؟ و محاربه چیست؟ (بحثى درشناخت موضوع حد محارب) | - مجله فقه اهل بیت (ع) 2. ماهیت محاربه | مهدی اسماعیلی - فقه و مبانی حقوق اسلامی 3. مقایسه محاربه با مفاهیم مشابه | علی‌اکبر فرح‌زادی و سید کامران فتح‌اللهی - فصلنامه فقه مقارن 4. ماهیت محاربه و تحلیل ارکان مادی و روانی محاربه 5. بازخوانی ماهیت و مصادیق محاربه در جرایم علیه نظم عمومی | سیده قدسیه موسوی مشهدی و... - فصلنامه فقه و اصول 6. قبض و بسط مفهوم «محاربه» در کشاکش امنیت اقتصادی و اجتماعی | سیدمحمدحسین رسولی و... - فصلنامه حکومت اسلامی 7. درآمدی بر تفسیر آیه 33 سوره مائده (محاربه) | محمد حسن لواسانی | دوفصلنامه علمی دین و دنیای معاصر ✍️ بخش 2️⃣ نگاه تاریخی به حد محاربه واکاوی تاریخی حقوق ایران و اسلام در قبال حد محاربه | ابراهیم اکبریان و سیدباقر سیدی بنابی  و رحیم وکیل‌زاده - مجله تاریخ پزشکی ✍️ بخش 3⃣ نسبت سنجی مفهومی و جرم‌شناختی بین "محاربه" با پدیده‌های "بغی"، "افساد فی الارض"، "نافرمانی و اخلال مدنی" 1. بررسی مفهومی «بغی»، «محاربه» و «نافرمانی مدنی» | سید جواد ورعی - فصلنامه سیاست متعالیه 2. بررسی رابطه جرم «محاربه» و «افساد فی‌الارض»؛ از مبانی فقهی تا رویه قضایی |مطالعات فقه اسلامی و مبانی حقوق - مجید شریف زاده؛ محمد جعفر حبیب زاده 3. تحلیل و بررسی رابطه جرائم افساد فی‌الارض و امنیت ملی ایران | نغمه فرهود؛ امیر وطنی - نگرش‌های نو در جغرافیای انسانی 4. بررسی جرم بغی در فقه امامیه و حقوق ایران | اسمعیل رحیمی‌نژاد و... - فصلنامه حقوق اسلامی  5. بررسی نسبت مفهومی اخلال در اخلاق حسنه و جرم محاربه و افساد فی‌الارض (با توجه به آیه شریفه 33 سوره مبارکه مائده) | مهدیه حاج علی اکبر - فصلنامه علمی پژوهشنامه اخلاق 6. نگرشی نو در رابطه جرم سیاسی با مفاهیم محاربه، افساد فی الارض و بغی در فقه و حقوق موضوعه | محمدحسن حائری سید محمدتقی قبولی درافشان سیده قدسیه موسوی مشهدی -  آموزه های حقوق کیفری 7. تحلیل تفکیک بین محاربه و افساد فی الارض در نظام کیفری جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قانون مجازات اسلامی مصوّب 1392 | امیرحمزه سالارزایی و... - جستارهای فقهی و اصولی 8. نحوة برخورد با بُغات در فقه با تکیه بر قرآن کریم | صالح حسن زاده - فصلنامه سراج منیر 9. بررسی و نقد فقهی تاسیس حد شرعی «افساد فی الارض» در قانون مجازات اسلامی 1392 | علی اکبر محمدزاده و... - فصلنامه مبانی فقهی حقوق اسلامی 10. سلامت اجتماعی، افساد فی الارض و محاربه از منظر فقه وحقوق اسلامی | علی یزدانی و... - فصلنامه پژوهش‌های اخلاقی 11. چالش های حقوقی – قضاییِ جرم افساد فی الأرض در قانون مجازات اسلامی 1392 | محمدرضا رهبرپور و حسین نور محمدی - فصلنامه پژوهش حقوق کیفری 12. بررسی محاربه و افساد فی الارض با محوریت آرای امام خمینی(س) | محمد ابراهیمی ورکیانی و مریم شاپوری - پژوهشنامه متین ✍ بخش 4⃣ مبانی و معیارهای محاربه 1. بررسی مبانی فقهی محاربه و حد آن (عنوان عربی: دراسهة الأسس الفقهیة للمحاربهة وعقوباتها) | رضایی جمال - فصلنامه مطالعات قرآنی 2. معیارهای تعمیم مجازات محاربه در افعال جنایی نیروهای مسلح | جعفر صادق و... - فصلنامه فقه مقارن 2. بازنگاهی به کیفیت مجازات محاربه با ترجیح قول ترتیب از منظر فقه و حقوق جزای اسلام | احمد عابدینی و... - فصلنامه فقه و حقوق نوین 3. رکن نهایی در جرم محاربه و عنصر روانی ناظر بر آن | حسن قاسمی و... - فصلنامه فقه و مبانی حقوق اسلامی 4. ارزیابی جرم‌شناختیِ ترس از جرم در مقایسه با ناامنی در محاربه | محمدرضا رهبرپور و... - فصلنامه دیدگاه‌های حقوق قضایی ✍ بخش 5⃣ آیا استفاده از سلاح در تحقق محاربه، شرط شده است یا خیر؟ 1. تحلیل روائی قید «سلاح» در تحقّق جرم محاربه (نقد ماده 279 ق.م.ا) | بهمن سبز علی گل و... - فصلنامه مطالعات فقه و حقوق اسلامی 2. تحلیل جرم قیام مسلحانه | حسن پوربافرانی - فصلنامه مطالعات فقه و حقوق اسلامی 3. بررسی تحلیلی و انتقادی شرط استفاده از سلاح در جرم محاربه از منظر فقه مقارن |احمدرضا توکلی و... - فصلنامه فقه مقارن 4. تاملی در اشتراط قید سلاح و محاربه اینترنتی | علی اکبر ایزدی فرد و... 5. رویکرد حقوق کیفری ایران به ماهیت و به کارگیری سلاح در محاربه | سید ابراهیم قدسی و... - آموزه های حقوق کیفری به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 تحلیل مهم آیت‌الله میرباقری درباره «عبرت‌های اغتشاشات اخیر» (در جمع مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت، ۱۴‌۰۱/۸/‌۳۰) ⚡️ جریان غرب‌گرا در زیرِ پوست دولت‌های مختلف، از بخشی از نسل جوان ما کردند. رسالت هیئات مذهبی در بازسازی هویتی و برای نسل جوان بر محور درگیری تمدنی است. ⚡️ تربیتِ انسان منتظر و انقلابی، کار هیئات است. اگر کسی برای امام حسین گریه نکند در راه خدا هم نخواهد جنگید و هزینه نخواهد داد. هیئت اگر هویت مهدوی و هویت انقلابی به جوانان بدهد، مطالبۀ آن جوان، این‌قدر تنزل پیدا نمی‌کند که درخواست سِلف مشترک یا فوتبال مشترک و... داشته باشد! ⚡️ جریان غرب‌پذیر و غرب‌گرا با نفوذ در جریان‌های مختلف(اعم از چپ یا راست)، می‌خواهند نگذارند مردم ایران مأموریت تاریخی خود را عمل کنند؛ آنها می‌خواهند را به تبدیل کنند. ⚡️ مطالبات مردمی باید زبان هیئت پیدا کند. مردم نه ایمانِ بدون نان می‌خواهند و نه ولنگاری می‌خواهند. مطالبات مردم را با ادبیات «ایمانی و فقهی و انقلابی» مطالبه و پیگیری کنید، نه با ادبیات «براندازانه یا غیرمنصفانه یا سخیف». ⚡️ شهادت‌های اخیر شهادت‌های کم‌نظیری بود که در آن‌ها ازیک‌طرف، و از سوی دیگر، ، در سطح بالایی ظهور کرد. این شهادت‌ها و ابتلائات اخیر، بستر خلوص و تفکیک صفوف و بستر جوشش ایمانی و انقلابی مردم است. به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صوت کامل حجه الاسلام استاد راجی 👈شیوه تعامل با دانش آموزان معترض. 👈پنج شبهه اصلی دانش آموزان و چگونگی برخورد با آنها به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
(۱) 🔅ضرورت و فوائد برای تحقق توانمندسازی امام محله؛ 🔻 انسان برای اینکه کاری را انجام دهد باید چهار مرحله را طی کند: 1️⃣ اندیشه؛ گاه لازم است برای برای نائل شدن به یک علم یا تحقق یک عمل، اندیشه انسان نسبت به آن قانع شود. تا شخصی نسبت به امری مشکل نظری داشته باشد به انجام آن مبادرت نخواهد کرد. 2️⃣ انگیزه؛ گاه فرد در ساحت اندیشه مشکلی ندارد ولی هنوز مبادرت به عمل نمی کند. در اینجا فرد باید نسبت به انجام آن رغبت و گرایش کامل داشته باشد. 3️⃣ مهارت؛ گاه فرد به صرف منطقی دانستن یا انگیزه داشتن نسبت به امری نمی تواند عمل مربوطه را انجام دهد. گاه بی عملی ناشی از عدم مهارت کافی در آن عمل است. 4️⃣ رفع موانع؛ گاه شاهد هستیم علیرغم وجود سه مرحله ی قبلی، بازهم عملی اتفاق نمی افتد. در سه مرحله قبلی مقتضی ایجاد می شود و در مرحله آخر با رفع مانع، اقدام صورت می گیرد. 👈 یکی از مهمترین ابزارهایی که می تواند با به کارگیری و مدیریت آن، زمینه را برای جامعه پردازی و هدایت محیط و افراد تحت تکفل خود بکارگیرد، مساله برگزاری در زمینه های مختلف است. محتوایی که در نمایشگاه تهیه و تدارک شده است، نمایشی تام از دستورالعمل ها و نحوه ی پیاده سازی ابزارهای مورد نیاز امام محله از جمله گعده داری، به زبانی ساده و روان است. ➕محتوای ارائه شده، برشی از جلد اول کتاب "آشنایی با گعده داری؛ ماهیت و راهکارهای اجرای آن" می باشد. ⬇️ دریافت فایل pdf کتاب به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/37
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بِسْمْ أللّٰھِ الرَّحْمٰنِ الرَّحْیٖمْ🌿 🎧 صوت جلسه هم اندیشی مربیان نوجوان ⁉️ چه بگوییم؟! چگونه بگوییم؟! 🔹 گفت و گویی پیرامون انواع فعالیت در مدارس با توجه به شرایط 🎙 استاد هانی چیت چیان به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
1577066242_-213054_221124_105242.pdf
2M
"بهار انقلاب در خزان غرب" بخش اول: کالبد‌شکافی و ماهیت‌شناسی فتنه ترکیبی امروز آقای چیت چیان به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
-761585920_-2076025537.pptx
54.5K
📑 فایل ارائه شده در جلسه چه بگوییم؟! چگونه بگوییم!؟ ✨ با ارائه استاد هانی چیت چیان 🗂 فرمت فایل : pptx به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
-1637409023_-1672534863.pdf
216.6K
📑 فایل ارائه شده در جلسه چه بگوییم؟! چگونه بگوییم!؟ ✨ با ارائه استاد هانی چیت چیان 🗂 فرمت فایل : pdf به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 امام صادق (عليه السلام) : ✍ إنّ الرَّجُلَ يُذنِبُ الذنبَ فَيُحرَمُ صلاةَ الليلِ، وإنّ العَمَلَ السَيِّءَ أسرَعُ في صاحِبِهِ مِنَ السِّكِّينِ في اللَّحمِ. 👌 همانا انسان گناهى مى كند و به سبب آن از نماز شب محروم مى شود. و همانا سرعت تأثير كار بد در آدمى از سرعت تأثير كارد در گوشت بيشتر است. 📚 الكافي ، ج۲ ، ص۲۷۲ به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 بزاق گربه نجس هستش و نماز رو باطل میکنه.؟ به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
✅نظر آیت الله العظمی گلپایگانی(رحمت الله علیه) در باره مصداق محارب امروز در فضای مجازی مباحث مختلفی درباره مصداق محارب وجود دارد به همین جهت برای روشن شدن موضوع اقوال برخی فقها را ارائه می کنیم و نمونه ای از قضاوت امیر المؤمنین علی (ع) که در تعمیم مصداق محارب است.  محقق حلی در تعریف محاربه می نویسد: المحارب كل من جرد السلاح لإخافة الناس في بر أو بحر ليلا كان أو نهارا في مصر و غيره (محقق حلی، شرائع الإسلام في مسائل الحلال و الحرام، ج‌4، ص 167)؛ محارب کسی است که برای ترساندن اسلحه بکشد در خشکی باشد یا دریا ، شب باشد یا روز ، در شهر باشد یا غیر آن . برخی نیز افزوده اند زن باشد یا مرد (علامه حلی، ارشاد الاذهان، ج2، ص 186). آیت الله العظمی گلپایگانی در بحث از محارب نکاتی را بیان می کند و در ادامه در نکته ششم می نویسد:  6. لا فرق في السلاح الذي يحمله و يجرده بين السيف و الرمح و غير ذلك من الأسلحة القديمة و بين ما هو رائج من الأسلحة العصرية و هو أعم من المحدد و غيره فيشمل مثل العصي و الحجر و غير ذلك أيضا بل و إن كان إخافته بإحراق النار عليه كما تدل على ذلك رواية السكوني عن جعفر عن أبيه عن علي عليه السلام في رجل أقبل بنار فأشعلها في دار قوم فاحترقت و احترق متاعهم: إنه يغرم قيمة الدار و ما فيها ثم يقتل؛ تفاوت در سلاحی که با خود حمل می کند و آن را بیرون می کشد بین شمشیر و نیزه و غیر اینها از اسلحه های قدیمه نیست و بین آنچه اکنون از اسلحه های روز رائج است و اعم از از آنچه اسلحه شمرده می شود یا شمرده نمی شود. پس اسلحه شامل عصا و سنگ و غیر آن هم می شود بلکه اگر چه ترساندن وی با انداختن آتش باشد همان گونه که بر این خبر روایت سکونی از امام صادق ع از پدرش از امیرالمومنین علی ع دلالت می کند. در باره مردی که با آتش خانه ی مردم را آتش می زند و آن را و وسائل آن را سوخته است. چنین قضاوت فرمود: قیمت و ارزش خانه و آنچه در آن بوده بپردازد سپس کشته می شود. این روایت سکونی را امام خمینی موثقه دانسته است(كتاب البيع (للإمام الخميني)؛ ج‌1، ص 588: موثّقة السكوني) و دیگران معتبره (خوئی، مباني تكملة المنهاج؛ ج‌42موسوعة، ص 305) و معمولا فقهاء به این سند عمل می کنند و علت این حکم را محاربه دانسته اند(مفتاح الكرامة في شرح قواعد العلامة، ج‌10، ص 306 ) این خبر نقل متفاوتی دارد ( صدوق،من لا يحضره الفقيه؛ ج‌4، ص 162) ولی فقهاء طبق همین خبر که در تهذیب مسند آمده(تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص 231) نظر داده و علت آن را محاربه و فساد در ارض دانسته اند. و با توجه به همین جهت بین دو نقل جمع کرده اند ( محمد تقی مجلسی، روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه؛ ج‌10، ص 457 ). به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
eideh-1401-04-25.pdf
2.57M
🔆 مجموعه ایده های محتوایی امید آفرین... (شامل ده ایده ی برتر در موضوعات مرتبط با امید) ✍️ کاری از واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
✅حد محارب از نظر حضرت امام رحمت الله علیه « بسم الله الرحمن الرحیم» حد محارب چیست؟ حضرت امام راحل« قدس الله نفسه الزکیة» در ترجمه تحریر الوسیله،جلد۴،ص۳۷۷،مسئله۵ ،اینچنین می فرمایند:« أقوی آنست که در إجرای حد محارب حاکم مخیر است بین چند کار: یکی _کشتن محارب،دوم_ به دار آویختن او،سوم_ قطع دست وپا بطور مخالف( مثلا: دست راست وپای چپ) ،چهارم_ تبعید کردن،وبعید نیست که بگوئیم بهتر است جنایت اورا در نظر گرفته،عقوبتی را برایش انتخاب کندکه جنایت او تناسب داشته باشد،مثلا: اگر محارب کسی را کشته باشد،اورا بقتل برساند ویا بدار بیاویزد،واگر مالی را ربوده،دست وپایش را بطوری که بیان شد قطع کند،واگر تنها سلاح را برهنه کرده ومردم را ترسانیده اورا تبعید نماید،وکلمات فقهاء وهمچنین روایات در این مسئله مضطرب است وبهترین وجه همانست که ما ذکر کردیم.( یعنی: حاکم مخیر بین این امور چهارگانه است). توضیح مختصر: وقتی فردی تشخیص داده شد که محارب است،حاکم جامعه اسلامی موظف است بدون در نظر گرفتن تبلیغات دشمنان وایادی آنها در داخل،بعد از طی مراحل قانونی،به این چهار طریق حکم را در مورد متهم اجراء کند،وهیچ توجهی به شانتاژ بازی مخالفین ومعاندین ندهد وحکم الهی را بی وقفه اجرا کند،تا در جامعه اسلامی امنیت را که از مهمترین عوامل قوام حکومت هست برقرار سازد،والا اگر بی توجهی ویا مصلحت اندیشی کند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی آید،ودیگر کسی تن به رعایت مقررات اسلامی نخواهد داد،وجامعه اسلامی در مسیر اضمحلال وفروپاشی قرار خواهد گرفت،پس در این شرایط حساس بر عموم مردم لازم است که فعلا وقولا حمایت خود را از اجرای احکام الهی در مورد فتنه گران محارب ومفسدان فی الأرض،توسط دستگاه قضایی اعلام نموده وخواستار أشد مجازات برای فتنه گران کاسه لیس اجانب وعدم توجه به تبلیغات سوء دشمنان باشیم،ودر مظان اجابت دعا،دعاگویشان خواهیم بود. ( والسلام علی من اتبع الهدی) به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
Untitled.pdf
5.55M
🔰فیش‌منبر استقامت فاطمی 🔻«ایدۀ سخنرانی + مستندات مفصل» ▪️«ویژه مبلغان نخبه انقلابی» ♻️ مناسبت: فاطمیه ۱۴۰۱ ✅ چرا امسال به استقامت فاطمی می‌پردازیم؟ ▫️استقامت ما؛ نقطه ضعف دشمن است. ▫️ عدم پایداری فکری برخی خوبان؛ عامل سکوت در فتنه ▫️استقامت مردمی، عامل شکست فتنه ▫️استقامت راه پیشرفت ▫️شرط ظهور، استقامت در راه ولایت ❕شرح دلایل در داخل فایل | | | به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انتشار به مناسبت ایام فاطمیه 🏴 🎤 گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 📝 برگرفته از کتاب ارزشمند انسان ۲۵۰ ساله به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ♦️فیش شماره ۵ فاطمیه♦️ لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولا و نعم النصیر حال و احوال گرفتار تماشا دارد گریه ی عبـد گنـه کار تماشا دارد آمدم گریه کنم تا که نگاهی بکنی چون ستاره به شب تـار تماشا دارد هر چه شد بین من و تـو ز همه پوشاندی آبروداریِ ستـّار تماشا دارد بـارها زیـر همه قـول و قـرارم زده ام دست گیریِ تـو هـر بـار تماشا دارد مهربـانی بـه گنـهکار بُــَود عادت تو کـَرم سفرۀ غفـّار تماشا دارد عاشق نیمه شب صحن و سرایِ نـجفـم حـرم حیـدر کـرّار تماشا دارد همۀ آرزویم یک سحر کرب و بلاست شب جمعه حـرم یـار تماشا دارد مادری دست پهلو پـسری پـاره گلو گـریـه ها لحظۀ دیـدار تماشا دارد (ای وای حسیییین) ✅بین روضه خونها معروفه شب‌های جمعه حضرت زهرا کربلا می‌ره. اما امشب «امشب گمان کنم نرود سمت کربلا حالش بد است مادرمان رو به قبله است» انقدر حال مادر سادات تو روزای آخر بد شده بود که امیر المومنین هی میگفت : ♦️ممنونم اگر نروی میمیرم اگر بروی زهرای من مرو ای نــخـــل بـریــــده ثــــمــــر ای مــادر کـشــتـــــه پــســـــر زهرای من مرو 🔰ای وااای مادر مادر مادر... 🔰 جرعه جرعه غم چشید و ذره ذره آب شد آسمان شرمنده از قد خم مهتاب شد گریه میکرد تا امت شود بیدار.... حیف از صدای گریه اش امت فقط بی خواب شد پشت در آمد بگوید گوش عالم بشنود ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد حضرت صدیقه از گستاخی مسمار نه از طناب دور دستان علی بیتاب شد ا🔰⬇️ا آنقدر بی تاب شد که دیگه دردشو به امیر المومنین علیه السلام هم نگفت، اجازه نمی داد علی رو ببرن هی می گفت: «خلوا بنُ عمی، یعنی: پسر عمو مو، رها کنید.» همه دغدغه زهرای مرضیه سلام الله علیها اینه علی شو دارن میبرن. حتی دردشو تو جریان هجوم به امیر المومنین علیه السلام نگفت شاید دلیلش این بود که مادر سادات حیا کرد نکنه علی خجالت بکشه تازگی نداره چون تو طول زندگیش هم از علی خواهشی نکرد اینجا زهرای مرضیه نگذاشت علی خجالت بکشه، پای علی ماند کربلا هم عروسش رباب خودش علی اصغر علیه‌السلام رو به ابی عبدالله علیه‌السلام نداد تا ارباب خجالت نکشه، آخه ارباب منو شما علی اصغرشو از دستان زینب کبری گرفت ، هرچه رباب انجام داد تا خجالت ابی عبدالله علیه‌السلام رو نبینه ولی ساعتی نگذشت که صدایی از آسمان آمد « حسین ، دعه فان له مرضعا فی الجنه» لذا ارباب نای رفتن به خیمه را نداشت . ا♦️🔰♦️ا دو قدم سمت خیام و دو قدم بر میگشت پدری که نگران سمت حرم بر میگشت پسرش را به روی دست تماشا میکرد چاره ساز همه در سینه خدایا میکرد مادری را دم خیمه نگران میبیند حرم فاطمه را موی کنان میبیند بین راه از گلوی سرخ علی تیر کشید ولی انگار از این حنجره شمشیر کشید مانده بود اینکه به مادر چه جوابی بدهد پسرش را ز حرم برد که آبی بدهد دو قدم سمت خیام و دو قدم بر میگشت پدری که نگران سمت حرم بر میگشت و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون شب جمعست سلام همه نوکرها به شه تشنه بی سر ابا عبدالله ا💫ا. ا💫ا. تسلی دل زهرای مرضیه ناله بزن یا حسین.... 🌐@emame_setayesh
⚠️نظرسنجی⚠️ 📌کانال خانه امام در ایام تابستان دوره غیرحضوری "زکات مایه برکات" برگزار کرد، اما به دلایلی پس از دوره سوم، نیمه کاره ماند. ✅به پیشنهاد برخی امامان آیا موافق ادامه دوره هستید؟ 🙏بدلیل مشکل پیش آماده دوباره لطفا با یک کلیک اعلام نظر بفرمایید در اینجا👇 https://EitaaBot.ir/poll/jvn