فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفت و گو پیرامون
دیدار رهبر انقلاب با مسئولان نظام
در روز بعثت پیامبر اکرم.ص.
چهارشنبه 25 بهمن ماه 1402
ساعت 14
خانه طلاب
@khanehtolab
May 11
جلسه دوم_گفت و گو صد پرسش از حکمت های حضور جهانی بین دو جهان.mp3
40.41M
سلسله گفت و گوها
پیرامون کتاب صد پرسش از حکمت حضور در جهانی بین دو جهان
جلسه دوم
دوشنبه 23 دی ماه
مدرسه جامعه المهدی
خانه طلاب
@khanehtolab
سلسله گفت و گوها
پیرامون کتاب صد پرسش از حکمت حضور در جهانی بین دو جهان
دوشنبه 30 بهمن ماه
مدرسه جامعه المهدی
خانه طلاب
@khanehtolab
به نظر بنده میتوان به این مجلس(خبرگان) اُمید بست برای یک کار مهمّ دیگر و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلاب.
رهبر انقلاب | 1396/6/30
بازخوانی جایگاه مجلس خبرگان رهبری
با حضور کاندیداهای خبرگان رهبری استان اصفهان
#نشست_اول
حجت الاسلام و المسلمین حسناتی
کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
🗓 سه شنبه 1 اسفندماه 1402
⏱ ساعت 15
📍مدرسه علمیه جامعه المهدی
نقشه مکانی؛
https://nshn.ir/7arbZybC_xlewB
مدرسه علمیه جامعه المهدی
موسسه تخصصی خطابه امیر بیان
@khanehtolab
May 11
به نظر بنده میتوان به این مجلس(خبرگان) اُمید بست برای یک کار مهمّ دیگر و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلاب.
رهبر انقلاب | 1396/6/30
بازخوانی جایگاه مجلس خبرگان رهبری
با حضور کاندیداهای خبرگان رهبری استان اصفهان
#نشست_دوم
حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی
کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
🗓 چهارشنبه 2 اسفندماه 1402
⏱ ساعت 9 صبح
📍مدرسه علمیه جامعه المهدی
نقشه مکانی؛
https://nshn.ir/7arbZybC_xlewB
مدرسه علمیه جامعه المهدی
موسسه تخصصی خطابه امیر بیان
@khanehtolab
49.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یک_کار_مهمّ_دیگر
به نظر بنده میتوان به این مجلس( خبرگان ) امید بست برای #یک_کار_مهمّ_دیگر در کنار این کارهایی که تاکنون انجام داده است و میدهد، و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلاب. ما این را در دستگاههایمان نداریم؛ دستگاهی برای این کار نداریم....نگاه کلان و راهبردی به مجموعهی انقلاب در طول این ۳۹ سال گذشته و در طول دَهها سال آینده قاعدتاً نیست؛ یک مرکزی لازم است که این نگاه را داشته باشد.
دیدار با اعضای مجلس خبرگان
30 شهریور 1396
#بازخوانی_جایگاه_مجلس_خبرگان_رهبری
@khanehtolab
May 11
به نظر بنده میتوان به این مجلس(خبرگان) اُمید بست برای یک کار مهمّ دیگر و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلاب.
رهبر انقلاب | 1396/6/30
بازخوانی جایگاه مجلس خبرگان رهبری
با حضور کاندیداهای خبرگان رهبری استان اصفهان
#نشست_سوم
حجت الاسلام و المسلمین محمد عمومی
کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
🗓 چهارشنبه 2 اسفندماه 1402
⏱ ساعت 15
📍مدرسه علمیه جامعه المهدی
نقشه مکانی؛
https://nshn.ir/7arbZybC_xlewB
مدرسه علمیه جامعه المهدی
موسسه تخصصی خطابه امیر بیان
@khanehtolab
May 11
2_5375333265240505270.mp3
44.28M
انقلاب اسلامی عامل به ظهور آوردن فطرت بشری
استاد طاهرزاده
☘️با توجه به اینکه در رای دادن نگاه به موضوع بسیار مهم است و در این رابطه آقای امیرحسین ثابتی نکات مهمی را در رابطه با جایگاه انقلاب اسلامی در جهان و در منطقه با مخاطبانشان مطرح کردهاند و در این رابطه که انقلاب اسلامی عامل به ظهور آوردن فطرت بشری است، نکته مهمی را پیش کشیده اند که به آن اندیشه شود .
این سخنان یکشنبه شب (29 بهمن 1402) در جمع نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی امام رضا علیه السلام مطرح شده☘️
@Sabeti ✅
خانه طلاب(بنیان ها)
سلسله گفت و گوها پیرامون کتاب صد پرسش از حکمت حضور در جهانی بین دو جهان دوشنبه 30 بهمن ماه مدرسه ج
جلسه سوم_گفت و گو صد پرسش از حکمت های حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
35.69M
سلسله گفت و گوها
پیرامون کتاب صد پرسش از حکمت حضور در جهانی بین دو جهان
جلسه سوم
دوشنبه 30 بهمن ماه
مدرسه جامعه المهدی
خانه طلاب
@khanehtolab
به نظر بنده میتوان به این مجلس(خبرگان) اُمید بست برای یک کار مهمّ دیگر و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلاب.
رهبر انقلاب | 1396/6/30
بازخوانی جایگاه مجلس خبرگان رهبری
با حضور کاندیداهای خبرگان رهبری استان اصفهان
#نشست_چهارم
حجت الاسلام و المسلمین سید علی فقیهی
کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
🗓 شنبه 5 اسفندماه 1402
⏱ ساعت 9 صبح
📍مدرسه علمیه جامعه المهدی
نقشه مکانی؛
https://nshn.ir/7arbZybC_xlewB
مدرسه علمیه جامعه المهدی
موسسه تخصصی خطابه امیر بیان
@khanehtolab
May 11
به نظر بنده میتوان به این مجلس(خبرگان) اُمید بست برای یک کار مهمّ دیگر و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلاب.
رهبر انقلاب | 1396/6/30
بازخوانی جایگاه مجلس خبرگان رهبری
با حضور کاندیداهای خبرگان رهبری استان اصفهان
#نشست_پنجم
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی خوشنویس زاده
کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
🗓 دوشنبه 7 اسفندماه 1402
⏱ ساعت 9 صبح
📍مدرسه علمیه جامعه المهدی
نقشه مکانی؛
https://nshn.ir/7arbZybC_xlewB
مدرسه علمیه جامعه المهدی
موسسه تخصصی خطابه امیر بیان
@khanehtolab
سلسله گفت و گوها
پیرامون کتاب صد پرسش از حکمت حضور در جهانی بین دو جهان
دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲
مدرسه جامعه المهدی
خانه طلاب
@khanehtolab
به نظر بنده میتوان به این مجلس(خبرگان) اُمید بست برای یک کار مهمّ دیگر و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلاب.
رهبر انقلاب | 1396/6/30
بازخوانی جایگاه مجلس خبرگان رهبری
با حضور کاندیداهای خبرگان رهبری استان اصفهان
#نشست_ششم
آیت الله عبدالمحمود عبداللهی
کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
🗓 سه شنبه 8 اسفندماه 1402
⏱ ساعت 15
📍مدرسه علمیه جامعه المهدی
نقشه مکانی؛
https://nshn.ir/7arbZybC_xlewB
مدرسه علمیه جامعه المهدی
موسسه تخصصی خطابه امیر بیان
@khanehtolab
May 11
به نظر بنده میتوان به این مجلس(خبرگان) اُمید بست برای یک کار مهمّ دیگر و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلاب.
رهبر انقلاب | 1396/6/30
بازخوانی جایگاه مجلس خبرگان رهبری
با حضور کاندیداهای خبرگان رهبری استان اصفهان
#نشست_هفتم
حجت الاسلام حمید الهی دوست
کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
🗓 چهارشنبه 9 اسفندماه 1402
⏱ ساعت 15
📍مدرسه علمیه جامعه المهدی
نقشه مکانی؛
https://nshn.ir/7arbZybC_xlewB
مدرسه علمیه جامعه المهدی
موسسه تخصصی خطابه امیر بیان
@khanehtolab
May 11
.
در جست و جوی زبان تبیین
گفت و گو با بشر جدید
📆 یکشنبه و سه شنبه ها
⏱ ساعت 9 صبح
📍خانه طلاب
@khanehtolab
📸 نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در حسینیهی امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از لَعلنَا
📜قرآن هنر است📜
خود قرآن هنر است؛ خود قرآن یک اثر هنریِ خدایی و الهی است؛ یک اثر هنری است. حالا افرادی که صاحب نظرند و صاحب دقّتند و صاحب تدبّرند، بتدریج یک چیزهایی از گوشه کنارهای این اثر هنری را در طول تاریخ فهمیدهاند؛ از جمله اینکه مثلاً قرآن هنر تصویر دارد، یعنی حوادث را تصویر میکند؛ [مثل] این کتابی که نوشتهاند: التّصویر الفنّی فی القرآن؛(۱۴) تصویر هنری در قرآن. قرآن وقتی خیلی چیزها را میخواهد بیان کند، یک منظرهای را، مثلاً منظرهی قیامت را، شما ببینید در قرآن با چه بیانهای متنوّع و متعدّدی قیامت و صحنههای قیامت و عرصهی قیامت جلوی چشم انسان تصویر شده؛ یا عرصهی جهاد تصویر شده: «وَ العادیاتِ ضَبحاً * فَالموریاتِ قَدحاً»؛(۱۵) این تصویر است، دارد نشان میدهد. میشود گفت که خب سوار اسب شدند، اسبسوار رفت طرف میدان، امّا اینکه در این آیه میآید قسم میخورد به آن اسبی که دارد نفَسنفَس میزند، قسم میخورد به آن اسبی که سُمش به سنگ میگیرد و مثلاً جرقّه میزند، این [دارد] تصویر میکند منظره را.
در سورهی مبارکهی بقره در وصف منافقین این آیهی شریفه «مَثَلُهُم کَمَثَلِ الَّذِی استَوقَدَ نارَاً فَلَمَّا اَضاءَت ما حَولَهُ ذَهَبَ اللٰهُ بِنورِهِم وَ تَرَکَهُم فی ظُلُمات»،(۱۶) این تصویر، یک بُعدی از ابعاد منافق است؛ این منافقی است که اوّل از روی هیجان یک ایمانی آورده، اِستَوقَدَ نارَاً فَلَمَّا اَضاءَت ما حَولَهُ ذَهَبَ اللٰهُ بِنورِهِم، [امّا] مرضی که در دل او بوده موجب شده که خدا این نور را از او بگیرد: وَ تَرَکَهُم فی ظُلُمات؛ تصویر میکند؛ این تصویرِ یک بُعد از ابعاد شخص منافق است. بعدش بلافاصله یک بُعد دیگر: «اَو کَصَیِّبٍ مِنَ السَّماءِ فیهِ ظُلُماتٌ وَ رَعدٌ وَ بَرقٌ یَجعَلونَ اَصابِعَهُم فی آذانِهِم مِنَ الصَّواعِقِ حَذَرَ المَوت»،(۱۷) این هم یک بُعد دیگر از ابعاد منافقین بوده. «صیّب» باران تند است. خب باران که رحمت است امّا در کنار این باران، رعد هست، برق هست، این [فرد] میترسد؛ ظلمات هست، از آن میترسد؛ از بارانش بهره نمیبرد امّا از رعد و برقش میترسد؛ همان که در سورهی منافقون «یَحسَبُونَ کُلَّ صَیحَةٍ عَلَیهِم»(۱۸) [آمده]؛ این ابعاد منافق را بیان میکند؛ ببینید قرآن تصویر [میکند]. خب این را شما میخواهید بیان کنید، شما میخواهید این تصویر را که در کلام هست و معجزه است، به ذهن و دل مخاطبِ خودتان منتقل کنید؛ این خیلی هنر بزرگی است، هنر عظیمی است.
(بیانات رهبر انقلاب در دیدار با قاریان قران ۱۴۰۲/۱۲/۲۲)
هدایت شده از لَعلنَا
✅نوروز و روز نو ✅
معلّیبنخنیس خدمت حضرت میرود؛ اتفاقاً روز «نوروز» بوده است، حضرت به او میفرمایند : «أتدری ما النیروز؟»(۲) آیا میدانی نوروز چیست؟
بعضی خیال میکنند که حضرت در این روایت، تاریخ بیان کرده است! که در این روز، هبوط آدم اتّفاق افتاد، قضیهی نوح اتّفاق افتاد، ولایت امیرالمؤمنین علیه السّلام اتّفاق افتاد و چه و چه. برداشت من از این روایت، این نیست. من این طور میفهمم که حضرت، «روز نو» را معنا میکنند. منظور این است: امروز را که مردم، «نوروز» گذاشتهاند، یعنی روزِ نو!
روزِ نو یعنی چه؟... روزی که شما در آن بتوانید اتّفاق بزرگی را محقَّق کنید، نوروز است. بعد، خود حضرت مثال میزنند و میفرمایند: آن روزی که جناب آدم و حوّا، پا بر روی زمین گذاشتند، نوروز بود؛ برای بنی آدم و نوع بشر، روز نویی بود. روزی که حضرت نوح - بعد از توفان عالمگیر - کشتی خود را به ساحل نجات رساند، «نوروز» است؛ روز نویی است و داستان تازهای در زندگی بشر آغاز شده است. روزی که قرآن بر پیغمبر نازل شد، روز نویی برای بشریت است - حقیقت قضیه همین است؛ روزی که قرآن برای بشر نازل میشود، مقطعی در تاریخ است که برای انسانها روز نو است - روزی هم که امیرالمؤمنین علیهالسّلام به ولایت انتخاب شد، روز نو است... بحث این است که هر روزی که این طور خصوصیاتی در آن اتّفاق بیفتد، روز نو و «نوروز» است؛ چه اوّل فروردین، چه هر روز دیگری از اوقات سال باشد.
(آقا ۱۳۷۷/۱/۱)