eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 لعنت خدا بر کسانی که... 🔴 💠 چقدر در قرآن با عباراتى همچون «لتبین للنّاس»، «هذا بیانٌ للنّاس»، بر و تکیه شده است! این، شأن علماى دین است که باید تبیین و بیان کنند. 🔴 خیال نشود که منظور فقط بیان و تبیین احکامى همچون حکم و است. ❌ بر کسانى که کوشش کردند تا را از اساسى‌ترین اصول آن، یعنى صحنه‌هاى واقعى زندگى و صحنه‌ى و جدا و مخصوص به همین کنند. ⭕️ البته نماز و روزه مهمّ است؛ اما عاملِ برپا داشتنِ همین نماز و روزه، است: «الذین ان مکناهم فى‌الارضِ، أقاموا الصّلوة و اتوا الزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر؛ و لله عاقبة الامور» نماز و روزه را عالم دین به عهده بگیرد و حکومت را به عهده‌ى کسانى که شایستگى ندارند واگذار کند!؟ «فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة و التّبعوا الشّهوات» روزگارى مدام این را ترویج مى‌کردند؛ اما اسلام به دست برترین شاگردانش، بر دهان آنان زد و حکومت اسلامى شکل گرفت. ✴️ اکنون نیز، عدّه‌اى همین را ترویج مى‌کنند. آنها مى‌گویند: «اسلام در گوشه‌ى خانه و مسجد، به احکام دینى بپردازد و از دخالت در و بپرهیزد؛ مبادا مردم از اسلام بدشان بیاید.» عجب! منطقشان این است که اگر اسلام حکومت کند، از ساقط مى‌شود! پس معلوم مى‌شود اینها از پیغمبر، براى اسلام دلسوزترند. ✅ پیغمبر آن روز که به مدینه آمد، بنا بود «عبدالله بن ابى بن سلول»، از طرف «اوس» و «خزرج»، پادشاه شود. پیغمبر او را کنار زد و حکومت را به دست گرفت. خوب؛ پیغمبر مى‌توانست خیلى محترمانه، این کار را نکند و رضایت دهد به این‌که خانه‌اى در آن‌جا برایش بسازند و پیشنماز هم بشود. حکومت را هم «عبد الله ابن ابى» به‌دست گیرد! پس چرا این‌گونه نکرد؟ خوب؛ معلوم است! شأن تبیین و بیان که به عهده‌ى علماست، نمى‌گذارد؛ تبیین و بیانى که موضوع گسترده‌اى دارد و سخن درباره‌ى آن بسیار است. 🔆۱۳۷۴/۰۷/۲۳ 🌕🌕🌕🌕 خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
حجتالاسلام والمسلین سیدجعفرساجدی.mp3
5.72M
❤️ #سید_جان ❤️ 🌖 شب خاطره #هنرمند_جهادگر سید محمد ساجدی در اردوی جهادی سال ۱۳۹۸ 🌔 📍خاطره3⃣ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر #ساجدی (برادر) ✴️ زندگی با اخلاص ✳️ افضل مصلحت سید محمد ♨️ یک بار ندیدم که یکی از استعدادها و مهارت هایش را به رُخ بقیه کشیده باشد #شب_خاطره_سید_محمد_ساجدی ✳️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
20101109100230-130.pdf
283.6K
#جزوات_طلبگی (۳۸) 📖 مقاله 《حق عقل در اجتهاد》 📝 #شهید_مطهری 📌 ظاهرا این مقاله در مجموعه آثار استاد منتشر نشده است. 📌 منبع: مکتب تشیع/ شماره۹/ سال۱۳۴۱/ص۳۶۸_۳۵۳ #جزوات_طلبگی #شهید_مطهری 🔖🔖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 #ببینید|عطر گل‌های انقلاب! 🔰سال گذشته آیت الله مصباح یزدی پس از شهادت شهید لطفی نیاسر با خانواده شهید دیدار کردند. 🎥برای اولین بار بخش‌هایی از این دیدار منتشر می‌شود. ۹۷/۱/۲۷ ✔️ @mesbahyazdi_ir
‍🔴 فکر جدایی دین و سیاست بکلی از حوزه ها ریشه کن نشده...عالم دین باید فکر سیاسی روشن داشته باشد 🔴 🔵 ..فکرِ را، هم در و هم در دنبال بکنید. آقایان بدانند که فکر جدایی دین و سیاست، به عنوان یک آفت، بکلی ریشه‌کن نشده است. متأسفانه هنوز در حوزه‌ها کسانی هستند که خیال میکنند حوزه باید به کار خودش مشغول بشود، اهل سیاست و اهل اداره‌ی کشور هم مشغول کار خودشان باشند؛ حداکثر این‌که با هم مخالفتی نداشته باشند! اما این‌که در خدمت اداره‌ی زندگی مردم باشد و از دین تغذیه بکند، هنوز در بعضی از اذهان درست جا نیفتاده است. ما بایستی این فکر را در حوزه ریشه‌دار کنیم؛ به این شکل که هم را این‌طور قرار بدهیم، و هم در این‌گونه باشیم. ❓یعنی چه؟ یعنی استنباط فقهی، بر اساس باشد؛ نه . فقه ما از طهارت تا دیات، باید ناظر به اداره‌ی یک ، اداره‌ی یک و اداره‌ی یک باشد. شما حتّی در باب طهارت هم که راجع به ماء مطلق یا فرضاً ماءالحمام فکر میکنید، باید توجه داشته باشید که این در یک جا از اداره‌ی زندگی این جامعه تأثیری خواهد داشت؛ تا برسد به ابواب معاملات و ابواب احکام عامه و احوال شخصی و بقیه‌ی ابوابی که وجود دارد. بایستی همه‌ی اینها را به عنوان جزیی از مجموعه‌ی اداره‌ی یک کشور استنباط بکنیم. این در استنباط اثر خواهد گذاشت و گاهی تغییرات ژرفی را به وجود خواهد آورد. ⚫️ در هم باید این‌گونه باشیم. باید طلاب را برای تربیت کنند. این جامعه احتیاج به قاضی دارد. باید دستگاهی در قم طلاب را به سمت سوق بدهد. این‌طور نباشد که تربیت قاضی را هم حوزه به عهده‌ی دیگری واگذار بکند. جایی در حوزه باشد که طلاب را برای حضور در دستگاههای گوناگون اداری کشور - مثل سازمانهای عقیدتی، سیاسی و ادارات مختلفی که احتیاج دارند - سوق دهد. جایی باشد که اشخاص و جمعی را به سمت پیدا کردن مسائل مهم - که نظام به آنها نیاز دارد -سوق دهد. ⚪️ ما امروز درباب اداره‌ی کشور به مسائلی برخورد میکنیم که مشکلات و معضلات دینی و فقهی ماست؛ ما پاسخ اینها را میخواهیم، اما . باید خودمان بنشینیم، یا آقایی را ببینیم و از او بخواهیم، یا فرضاً بگوییم در کتابها بگردند و جواب این مسأله را پیدا کنند. باید دستگاهی آماده باشد و تمام مشکلات و را پیش‌بینی کند؛ نسبت به آنها فکر کند، راه‌حل ارائه کند و جواب و پاسخ آماده را برای آن آماده نماید. این، جزو وظایف حوزه‌های علمیه است؛ لذا متعلق به اسلام است، و اسلام آن چیزی است که حوزه‌ی علمیه برای آن به وجود آمده است. 🔴 البته بُعد دیگر وحدت دین و سیاست این است که حوزه‌های علمیه بایستی از هرگز دور نمانند. طلاب باید پیدا کنند. مبادا جریانهای سیاسی روز، بر ذهن طلاب در حوزه‌ی علمیه سبقت بگیرند. طلاب باید در فضای سیاسی داشته باشند؛ بلکه باشند و فکر سیاسی روشن داشته باشند؛ کمااین‌که علمایی که فکر سیاسی روشن داشتند، مفید بودند. 🔴 ما عالم ملای محقق شجاع به‌دردبخوری از لحاظ شخصی را میبینیم که به خاطر نداشتن ، یک جا وجودش باید مفید واقع میشده، اما مفید واقع نشده است؛ یک جا نظری داده، که آن نظر برخلاف است؛ یک جا در مورد فردی تشخیصی داده، که آن تشخیص، تشخیص غلطی است و موجب اشتباهات بزرگی در این باب شده است. وقتی ما به فکر سیاسی اهمیت ندادیم، این‌گونه خواهد شد. عالم دین، بایستی فکر سیاسی روشن و زنده و متناسب با لحظه‌ی حال داشته باشد. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ 🔘🔘🔘🔘 خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
❌ انسان با ورود به اجتماع به کمال می رسد ❌ 🎙 استاد : ✴️ انسان را مدنی بالطبع می‌داند و معتقد است انسان به کمال مطلوب خود نمی‌رسد مگر در . تشکیل جامعه نه تنها برای رفع نیازهاست بلکه جامعه، یکی از پایه‌های رسیدن به است. 🔴 هم این نظر را پذیرفته است و معتقد است انسان با ورود به اجتماع به می‌‌رسد. در کنش‌های اجتماعی، دسته‌ای از امور شریف داریم و عدالت هم یکی از این‌هاست و دارای شرافت ذاتی است که هم موجب کمال ذاتی فردی و هم کمال اجتماعی می‌گردد. 🔖 نشست علمی «جایگاه عقل عملی در علوم انسانی»/ 7 دی 1396، مجمع عالی حکمت اسلامی 🔖📎 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️☝️☝️☝️ 🔴 قسمت دوم برنامه 🔴 🎙 گفتگو با استاد ❌ دانلود کامل این مصاحبه از لینک زیر 🔰🔰🔰 http://tt-ej.ir/post/663 🔆✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتظار قیام است نه قعود ❌ این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان- سلام الله علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه‌هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی‌ فَرَجِهِ». عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. @EMAM_COM :منبع 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
‍ 🔴 توجه به رشته تبلیغ...گاهی اوقات یک مبلغ کاری می کند که صد فقیه نمی توانند آن کار را بکنند 🔴 💠 ...درست است که ما روی تکیه می‌کنیم. درست است که فقاهت را اصل می‌دانیم. اما چنین نیست که رشته‌ی را در حوزه‌ی علمیه‌ی قم، کم‌ارزش بدانیم. گاهی اوقات یک مبلغ، کاری می‌کند که صد فقیه نمی‌توانند آن کار را بکنند.  ✅ ...پس، باب تبلیغ را در حوزه‌ی علمیه‌ی قم نباید دست‌کم گرفت. این‌طور نباشد که طلاب خیال کنند: «حالا که ما روی فقاهت این‌قدر تکیه می‌کنیم، پس رشته‌ی تبلیغ هیچ.» نه. البته مرحله‌ای از بحث فقاهت، مثل و را باید همه بخوانند و استفاده کنند تا شایستگی این را پیدا کنند که حتی در رشته‌ی تبلیغ هم بتوانند داشته باشند. ولی بعد که منشعب به شعب مختلف می‌شود، بعضی بایستی بروند در کار تبلیغ مشغول شوند. این هم مسأله‌ی تبلیغ که هدف آن عبارت است از رشد معرفت دینی در مردم و آماده کردن مطلب و کتاب و گفتار و وسایل تبلیغ برای هدایت افراد. 🔆۱۳۷۱/۰۶/۲۹ 🔵🔴⚫️⚪️ خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 کلّنا عباسک یا زینب 🌿 ✴️ مستندی زیبا از شهید مدافع حرم #مهدی_صابری ✴️ 🌿 #نسل_برخاسته 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
namazshab.mojtahedi-naseri.mp3
1.63M
🌘 هر که سحر ندارد / از خود خبر ندارد 🌒 🌿 گُشنه و بیچاره نماند هر که نماز شب خواند 🌿 🌑 بگردید خودتان را پیدا کنید... 🎙 آیت الله ناصری 🔈 آیت الله مجتهدی تهرانی #نماز_شب #سلوک_انقلابی 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔴 محورهای مخالفت با انقلاب ... برخی در حوزه صریحا مخالفت با انقلاب می کنند ما بی اطلاع نیستیم 🔴 💢...خب، هم دوجور است: ❎ یک وقت کسانی با انقلاب مخالفت میکنند که این هم در وجود دارد، نه اینکه وجود نداشته باشد، ما بی اطلاع نیستیم؛ حالا کسانی هستند صریحا گوشه کنار [مخالفت میکنند]؛ البته کم هستند. ❎ یک وقت هست که نه، صریحا با انقلاب مخالفت نمیشود، [بلکه] با و مخالفت میشود؛ روی اینها باید بود. 🅾...شما نگاه کنید به بیانات امام؛ امام، خیلی مرد عمیقی بود، خیلی مرد پرمغزی بود؛ همین که معروف است: آنچه در آینه جوان بیند. پیر در خشت خام آن بیند. در مورد امام واقعا صادق بود .آن تحلیلی را که حالا باید جلوی انسان بیاورند، تماشا کند، بخواند، دقت کند، تا به یک نتیجۀ عمقی برسد، این را امام همین طور نگاه که میکرد میفهمید؛ مرد پخته، مرد آگاه . 💠 شما نگاه کنید ببینید روی چه چیزهایی این مرد حکیم پختۀ آگاه تکیه کرده، آنها است، مسائل اساسی آنها است . اینها را نبایستی بتوانند بدهند؛ یک شکل مخالفت با نظام و مخالفت با انقلاب مخالفت با این چیزها است. اگر چنانچه در کارهای ما، در حرفهای ما، در جهت گیریها و رویکردهای تبلیغی ما مخالفت با آن مبانی وجود داشته باشد ضدیت با و ضدیت با و ضدیت با ای است که تحقق پیدا کرده. 🔆۱۳۹۴/۱۲/۲۵ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
@haerishirazi مکاشفه.MP3
896.6K
📿 شادی روح آیت الله حائری شیرازی صلوات 📿 🎙بشنويد|آیت الله میرباقری آیت الله حائری شیرازی در عالم مکاشفه، خدمت امام زمان (عج) رسیدند و ... @haerishirazi 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پس از سه سال پیکر شهید "مجید قربانخانی"، حر شهدای مدافع حرم کشف و شناسایی شد. 🔸مستند تکان دهنده برنامه ثریا از شهید مدافع حرم مجید قربانخانی را ببینید.... 🌷مراسم وداع با پیکر شهید، پنجشنبه، ۵ اردیبهشت، ساعت ۱۵ در معراج شهدا 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
☝️☝️☝️ 🔆 برنامه های ویژه شب نیمه شعبان در #مسجد_جمکران 🔆 @khaneTolab
هدایت شده از خانه طلاب جوان
اعمال مهم شب نیمه شعبان.mp3
2.2M
🎙 کلیپ صوتی : اعمال مهم شب نیمه شعبان 👤 #حجت_الاسلام_عابدینی ⏱ زمان : ۴:۲۸ 🗂 حجم : ۲.۱ مگابایت 💠 @samtekhoda3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شهدا چون شهید بودند شهید شدند 🔴 🎙 سرلشگر حاج #قاسم_سلیمانی 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌🌿 معنای انتظار فرج...انتظار بی عملی نیست 🌿❌ 🔆 یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ است؛ یعنی این‌که بشریت اگر میبیند که طواغیت عالم ترکتازی میکنند و چپاولگری میکنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی میکنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از ؛ و او خواهد آمد. ♨️ انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. ✴️ وقتی به ما میگویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. 🌕 ، یعنی این؛ فرج، یعنی . مسلمان با درسِ انتظار، فرج میآموزد و تعلیم میگیرد که هیچ در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمیشود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگىِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا را دانسته‌اند؛ معلوم میشود انتظار، یک است، بی عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک است، یک در دل و درون است، یک و و است در همه‌ی زمینه‌ها. ✳️ این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ی قرآنی است که: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» یا «ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». یعنی هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند. 📍انسان۲۵۰ساله/صص۳۳۵و۳۳۶ ۲۵۰_ساله ۲۵۰_ساله 🌕🌕🌕🌕 خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
حوزه و روحانیت تکمیل با شماره.pdf
6.48M
#جزوات_طلبگی (۳۹) 🔈 بیانات رهبری در جمع حوزویان ⭕️ از سال ۱۳۶۸ الی ۱۳۹۴ #امام_خامنه_ای #حوزه_و_روحانیت 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌ غربت ائمه(علیهم السلام) ❌ ✴️ غربت ائمه(علیهم السلام) به دوران زندگی این بزرگواران منتهی نشد، بلکه در طول قرن ها، عدم توجه به ابعاد مهم و شاید اصلی از زندگی این بزرگواران، غربت تاریخی آنها را استمرار بخشید. 🔶 ... عنصرِ (( )) که خطِ ممتد زندگی ائمه هدی(علیهم السلام) را در طول ۲۵۰ سال تشکیل می دهد، در لا به لای روایات و احادیث و شرح حال های ناظر به جنبه های علمی و معنوی، گم شده. 🔷 ... اول بار این فکر برای بنده در سال ۱۳۵۰ و در دوران محنت بارِ یک امتحان و ابتلای دشوار پیدا شد. اگرچه قبل از آن به ائمه به صورتِ مبارزان بزرگی که در راه اعلای کلمه ی توحید و استقرار فداکاری می کردند توجه داشتم، اما نکته ای که در آن برهه ناگهان برای من روشن شد، این بود که زندگی این بزرگواران، علی رغم تفاوت ظاهری -که بعضی حتی میان برخی از بخش های این زندگی احساس تناقض کردند- در مجموع یک حرکت و است، که از سال دهم، یازدهم هجرت شروع می شود و ۲۵۰ سال ادامه پیدا می کند و به سال دویست و شصت- که سال شروع غیبت صغری است- در زندگی ائمه خاتمه پیدا می کند. 📍انسان ۲۵۰ ساله/صص۱۵و۱۶ ۲۵۰_ساله ❌🔴⭕️♨️ خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
Karaneha-Final-نقش-عرفان-در-منظومه-فکری-و-رفتاری-امام-خمینی-413-432.pdf
268.5K
(۴۰) 📖 نقش در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره) 📖 ✴️ تبیین امام راحل ✳️ چرایی نیاز به از دیدگاه امام(ره) 📎 رابطه عرفان با سایر علوم اسلامی ❓چگونه امام(ره) عرفان را با گره می زند؟ ❓آیا می توان ورود عارف به سیاست و اجتماع را دانست؟ ❓آیا عرفانی که محور افکار امام است همان عرفان با قرائت است یا ؟ 🎙 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
#جزوات_طلبگی (۴۰) 📖 نقش #عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره) 📖 ✴️ تبیین #شخصیت امام راحل
❌ عرفان و اجتماع...بقاء بعد الفناء، ناظر به شئون اجتماعی است...شأن پایانی انبیاء و انسان کامل، حکومت است...باطن قوی تر، به خلافت به سیف می رسد ❌ 🔴 واقعیت این است اصل عرفان به لحاظ مبانی ای که در خود دارد، عارف را به سوی رهنمون میکند. بسیاری از مبانی عرفان چنین نتیجه ای به همراه دارد. ♨️ یکی دیگر از مسائلی که می تواند به عنوان مبنا در عرفان مطرح گردد، مسئلۀ بقا و فنا، یا فنا و بقای بعد فنا است. معمولا ناظر به است که نگاه به دارد. در مقام فنا تنها توحید مدنظر است؛ اما در مقام بقاء بعد الفنا هم حقّ حق و هم حق خلق را ادا میکند. ⭕️ مسئلۀ دیگر، خلافت به سیف یعنی است، که معمولا برای انبیا و انسان کامل در نظر میگیرند. همین تعبیر خلافت به سیف (خلافت با شمشیر) نشان دهندۀ مبنایی است که عارف را به سوی اجتماع و عمل اجتماعی دعوت میکند. ✴️ نکتۀ دیگر اینکه همۀ عرفا در یک حد نیستند. برخی در حد فنا متوقف شده و اصلا به بقاءبعدالفناء نمی رسند، که البته از به اصطلاح وجودی او خبر می دهد. به تعبیری آنچه که در سنت اسلامی متولد شده است براساس آموزۀ بقاء بعد الفناء است و برخی میگویند تمام قرآن کریم بر اساس همین آموزه است یعنی در عین حال که مرحلۀ فنا (توحید) در آن موج میزند، به حق خلق نیز توجه دارد. پس گاهی این مسئله به بازمی گردد و گاهی نیز امکان چنین به او داده نمیشود. به تعبیری این آموزه در عرفان هست ولی احتیاج به استعدادی قوی که بتواند آن مراحل را طی کند و به بقاء بعدالفنا برسد و لازم را نیز داشته باشد، دارد که این استعداد و تیزبینی در حضرت امام(ره) وجود داشت. ✳️ ...خلافت به سیف که به آن اشاره کردم یعنی شخص چنان قدرتمند است که شأن خلافت به سیف و پیدا میکند. این ناشی از است یعنی عرفا معتقد هستند هرچه باطن قوی تر باشد از مرحلۀ به مرحلۀ و از آنجا به میرسد. 📎 منبع: نقش عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)/خرداد ۱۳۸۶ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 اگر زمانه را نشناسیم هرچه علممان بیشتر شود خطرمان هم بیشتر می شود 🔴 💠 علاوه بر درسی که می‌خوانید و علاوه بر این‌که از لحاظ عملی، خودتان را به لوازم تقوا و ورع آراسته می‌کنید، باید فکرتان را هم با آشنا کنید. ❌ بدانید اگر امروز روحانی، با مسائل حول و حوش خودش آشنا نباشد، قادر نخواهد بود را انجام دهد. ♨️ گذشت آن روزی که عالم می‌توانست با خواندن کتاب و فرا گرفتن علم و تحصیل، مفید واقع شود. امروز این‌گونه نیست. اگر چه در گذشته هم، بعضی به سبب ندانستن و نشناختن زمانه، اشتباهاتی را مرتکب شدند، لکن امروز، این نشناختن خیلی خطرناکتر است. ✴️ امروز اگر ما دنیای خودمان؛ زمانه و دوست و دشمن را نشناسیم و وظایفی را که بر عهده‌ی ماست ندانیم، ممکن است خدای ناکرده، هر چه علممان بیشتر شود، هم بیشتر گردد. نه این‌که عمداً باشد؛ نه. ممکن است کسی متدین باشد، عمداً هم کار خلافی نکند. اما وقتی که ندانیم امروز وظیفه چیست و باید کجا قرار بگیریم، آن‌وقت، علم و دینمان که بیشتر باشد، خطرمان بیشتر می‌شود. ✳️ روزی، یک عده نفهمیدند تکلیفشان چیست و کجا باید قرار گیرند؛ شدند «حسن بصری»! حسن بصری مگر آدم کوچکی بود!؟ در بین مسلمانان آن زمان، از لحاظ علم دین و علم قرآن، کمتر کسی نظیر او بود؛ اما زمانه را نشناخت. نفهمید که آن روز، وقتی علی علیه‌الصّلاةوالسّلام، در مقابل آنها قرار گرفته است، در کدام طرف باید قرار گیرد. 🔅۱۳۷۱/۰۸/۲۴ 🔵🔴⚫️⚪️ خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی را در متن و و تعهد و ظلم‌ستیزی و می‌بیند. 📌 : عرفان آوینی عرفان خانقاه‌نشینی و سلوک صرف فردی فارغ از تعهد و مجاهدت نیست. ⭕️⭕️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
🎥 امام خمینی #عرفان را در متن #مجاهده و #مبارزه و تعهد و ظلم‌ستیزی و #استکبارستیزی می‌بیند. 📌 #شهری
📝 مقاله ((منشور تجدید عهد هنر)) اثر شهید آوینی که در کلیپ فوق توسط استاد زرشناس معرفی گردید🔰🔰🔰