امام کاظم علیه السلام میفرماید
ازما نیست کسی که هروزحساب خودرانکند اگرنیکی کرده است ازخدازیادی آنرابخواهداگردرآن کاربدی کرده,ازخدا آمرزش طلب نموده وبه سوی اوتوبه کند.
اصول کافی جلد ۴ ص ۱۹۱
.
.
.
.
مناجات موسی بن جعفر علیه السلام در زندان...
يَا سَيِّدِي نَجِّنِي مِنْ حَبْسِ هَارُونَ وَ خَلِّصْنِي مِنْ يَدِهِ يَا مُخَلِّصَ الشَّجَرِ مِنْ بَيْنِ رَمْلٍ وَ طِينٍ وَ يَا مُخَلِّصَ اللَّبَنِ مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَ دَمٍ وَ يَا مُخَلِّصَ الْوَلَدِ مِنْ بَيْنِ مَشِيمَةٍ وَ رَحِمٍ وَ يَا مُخَلِّصَ النَّارِ مِنَ الْحَدِيدِ وَ الْحَجَرِ وَ يَا مُخَلِّصَ الرُّوحِ مِنْ بَيْنِ الْأَحْشَاءِ وَ الْأَمْعَاءِ خَلِّصْنِي مِنْ يَدِ هَارُون
زیر دین چهارده معصومم اما گردنم
زیر دین حضرت موسی بن جعفر بیشتر....
#شهادت موسی بن جعفر علیه السلام
#تسلیت باد شهادت جانسوز ...
@khanetolab
اگر ما عمامهایها درست نقش خود را بشناسیم و بتوانیم آن را ایفا کنیم، دنیا را آباد خواهیم کرد. ماها گاهی کوتاهی میکنیم؛ سراغ همان راههایی میرویم که اهل دنیا رفتهاند؛ آنگاه کار ما خراب میشود. یک تاجر، یک زمیندار، یک زمینخوار، یک مقاطعهکار، چه عمامه سرش باشد، چه شاپو سرش باشد، چه کراوات ببندد، چه تسبیح دست بگیرد؛ بالاخره حقیقت او که فرق نمیکند. اما اگر عمامه سرمان گذاشتیم و دنبال همان کارهایی بودیم که پاپیون زنها و کراوات زنها و بقیهی اهل دنیا دنبال آن هستند، ما هم مثل آنها هستیم. لباس که تغییر اساسی ایجاد نمیکند؛ باید دید دل، جایگاهِ چیست. «دِه بُود آن، نه دِل، که اندر وی گاو و خر بینی و ضیاع و عقار». دلی که به دنبال تجملات و زخارف دنیاست، دیگر دل نیست؛ دکان زرگری است؛ هرچند شاعر میگوید دِه است. ۱۳۸۳/۱۰/۲۳
#آیتالله خامنه ای
#طلبه و روحانیون
@khanetolab
📌با دو قطره اشک فکر می کنیم جای ما در بهشت است
🔷گاهی با حرف زدن با خدا ، با دو قطره اشکی که از چشمان ما جاری می شود می خواهیم به ما بهشت را بدهند و اسرافیل و عزراییل و مکاییل و جبرئیل چهارگوشه زندگی ما را بگیرند یکی بچه ام را بزرگ کندیکی نازم را بکشد و یکی هم ...اینجاست که متوقع می شویم
🔶یکی از گرفتارهایی که در چنین سلوکی بعد از ریاضت ها شکل می گیرد، اغترار و طلبکاری است؛ یعنی انسان از خدا متوقع و طلبکار می شود و خدا را بدهکار می داند. متوقع و منتظر است. و اینجاست که اگر دری هم به رویدری هم به رویش باز کنند، جز اینکه دور شود چیزی دیگری برایش نخواهد بود
🌿 #استاد_صفائی
📚اخبات صفحه ۴۹ و ۵۰
@khanetolab
🔴ایمان،استحکام،مقاومت🔴
💠 ابوطالب این ایمان، این استقامت(ایمان واستقامت پیامبر اکرم(ص)) را وقتی که دید، منقلب شد و گفت: «یابن اخی اذهب و قل ما احببت»؛ برو هرکاری که میخواهی بکن؛ هدفت را دنبال کن. «واللَّه لا اسلّمنّک بشیء»؛ سوگند به خدا من تو را با هیچ چیز عوض نمیکنم. این ایستادگی، ایستادگی میآفریند. این استقامت از پیغمبر، ریشهی استقامت را در ابوطالب مستحکم میکند. این پایبندی به هدف، نترسیدن از دشمن، طمع نورزیدن در آنچه که در دست دشمن است، دل نبستن به امتیازی که دشمن میخواهد بدهد در مقابل متوقف کردن این راه، ایستادگی میآفریند، آرامش به وجود میآورد.
💠 لذا سی، چهل نفر بیشتر نبودند. همین سی، چهل نفر در مقابل آن همه مشکلات، آن همه دشواریها ایستادند و روز به روز زیاد شدند. روز به روز در مکه میدیدند که با عمار چه میکنند، با بلال چه معاملهای میشود، سمیه و یاسر چه جور زیر شکنجه قرار میگیرند و شهید میشوند؛ اینها را میدیدند، در عین حال ایمان میآوردند. پیشرفت حق اینجوری است. صرفاً در حالت آسایش، در حالت امن و امان پرچم حق را بلند کردن و پای آن سینه زدن، حق پیش نمیرود. حق آن وقتی پیش میرود که صاحب حق، پیرو حق، در راه پیشرفت حق از خود استقامت و استحکام نشان بدهد.
💠 آیهی قرآن میفرماید: (محمّد رسول اللَّه و الّذین معه اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم). اشداء بر کفار معنایش این نیست که با کفار دائم در حال جنگند. اشداء، شدت، یعنی استحکام، استواری، خورده نشدن.
💠 یک فلزی زنگ میزند، خورده میشود، پوک میشود، از بین میرود؛ یک فلز هم قرنهای متمادی که بگذرد، دچار خوردگی و زنگزدگی و پوسیدگی و پوکی نمیشود. اشداء یعنی این. شدت یعنی استحکام.
💠 استحکام یک وقت در میدان جنگ است، یک جور بروز میکند؛ یک وقت در میدان گفتگوی با دشمن است، یک جور بروز میکند. شما ببینید پیغمبر در جنگهای خود...سر تا پای نقشهی پیغمبر استحکام است.
🎙بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۸۷/۰۵/۰۹
#وفات حضرت ابوطالب
@khanetolab
🔴 موانع انقلابی بودن حوزهها
🔘 گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین سپهری مسئول دفتر دبیرخانه دائمی حوزه انقلابی
◾️اسفند 94 رهبر معظم انقلاب، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را به محضر پذیرفتند، دیداری گرم و صمیمانه و پر از مهر و محبت بود و حقیر هم خداوند متعال توفیق داده بود یکی از مهمانان آن جلسه بودم. در آن جلسه رهبر معظم انقلاب از کلیدواژهای با عنوان «حوزه انقلابی» رونمایی کردند.
◾️ بعدها رهبر معظم انقلاب همین بحث را ادامه دادند و در جمع خبرگان رهبری، خبرگان انقلابی، را مطرح فرمودند. این اهتمام و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به بحث حوزه انقلابی باعث شد که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که مخاطب اصلی و فیالمجلس بیانات آقا بودند، دبیرخانهای را در مرکز و مهد مبارزات انقلاب اسلامی؛ یعنی مدرسه مبارکه فیضیه افتتاح کند.
◾️ از فعالیتهایی که تا به حال انجام گرفته الحمدلله سلسله نشستهایی بوده که در مدارس تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار کردیم. در این سلسله نشستها اساتید بزگوار سخنرانی کردند، بسته فرهنگی و کتب مربوط به حوزه انقلابی توزیع شده و پرسش و پاسخ انجام شده که طلاب از بیانات اساتید انقلابی بهره جستند.
◾️ دبیرخانه یک کار بنیادی، وزین و ماندگار را بهحول و قوه الهی در نظر دارد در سطح حوزه انجام بدهد و آن بحث طرح مبلغان و راویان انقلاب است. طلاب ما الان نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب هستند که نهتنها زمان شاه و زمان جنگ تحمیلی را ندیدند، که زمان امام را هم درک نکردند، ولذا از نظر بنیه علمی در مسایل حوزه انقلابی و در بحث انقلاب، باید روی اینها کار شود
▪️ موانع انقلابی بودن حوزهها:
1. کجفهمی از دین؛ حوزهای که در آن، از مبانی دین کجفهمی باشد این حوزه، حوزهای است که از انقلابیگری به دور است.
2. نگاه سکولاری به دین باعث میشود که حوزه را از انقلابیگری به دور کند.
3. بیاهتمامی به امور مسلمین، بیدغدغه بودن و یا به تعبیری حس عافیتطلبگی؛ طلبهای که عافیتطلب باشد، طلبه انقلابی نیست و حوزه عافیتطلب، حوزه انقلابی نیست.
4. اشرافیگری، بزرگترین مانع در راه انقلابیگری در بین حوزویان و طلاب است.
5. جمود، ایستاگرایی، عدم تحول مناسب با مقتضیات زمان از جمله موانعی است که حوزه را از مسیر انقلابیگری دور میکند و البته ایجاد شکاف و اختلاف دربین حوزویان.
6. تعابیری مثل روحانی حکومتی و غیرحکومتی که عدهای درست میکنند و از این دو تعبیر یک شکافی بین حوزویان ایجاد میشود، این هم باعث میشود که حوزه از مسیر انقلابی بودن دور بماند.
#حوزه انقلابی
@khanetolab
🔰پیامبر(ص) قبل از بعثت هم اخلاق خوب داشتند، اما چرا کسی با ایشان دشمنی نمیکرد؟
🔹 اگر به اخلاق #شخصی پیامبر(ص) بپردازیم ولی دربارۀ سیاستورزی و سیرۀ سیاسی ایشان تأمل نکنیم، کار نابهجایی است؛ پیامبر(ص) قبل از #بعثت هم #اخلاق خوب داشتند، اما چرا کسی با ایشان دشمنی نمیکرد؟ چرا قبل از بعثت کسی با ایشان جنگ نکرد؟ پس دعوا سرِ اخلاق پیامبر(ص) نبود، بلکه بعد از بعثت، چون سیاستورزی پیامبر(ص) در عرصۀ جامعه شروع شد، دشمنی با ایشان هم شروع شد.
#استاد_پناهیان
میلاد رسول خدا(ص)- ۹۵/۹/۲۷
#سیاست #بعثت
🌺 بعثت رسول خدا(ص) مبارک🌺
@khanetolab
بعثت پیامبر اکرم(ص)،روشنگر مسیر
💠 قبل از ظهور دین اسلام در جزیرة العرب موحدانی بودند که اعتقاد به یگانگی خدا داشتند و «لا اله الا الله» می گفتند.بعد از بعثت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) همین شعار توحید را با عبارت «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» عرضه کردند. وقتی این شعار طرح شد همه ی مشرکان احساس خطر کردند و تمام تلاش خود را برای منصرف ساختن پیامبر(صلی الله علیه و آله) از ادامه ی حرکت خود به کار گرفتند.
سوال این است که این «لا اله الا الله» که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) عرضه کردند با آن «لا اله الا الله» که موحدان پیش از اسلام به آن معتقد بودند چه فرق شدیدی داشت که این قدر موضع گیری شدید پدید آورد؟
💠 عمده ی تفاوت در این است که «لا اله الا الله» رسول الله نه تنها در زندگی فردی بلکه در روابط اجتماعی هم جاری شد. حنفای پیش از اسلام انسان های خوبی بودند که کاری به کار کسی نداشتند و دیگران هم کار به آن ها نداشتند. در زندگی فردی خود خداپرست بودند.
اما قواره ی جامعه ی جاهلی پیش از اسلام توحیدی نبود. لا اله الا الله پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شعار توحید بود در سطح زندگی فردی و اجتماعی و اجازه ی شرک اجتماعی و عبودیت طواغیت را نمی داد.
💠 حرکت امام خمینی (رحمة الله علیه) در عصر ما نیز نوعی بعثت بود که مشابه حرکت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم تلاش می کرد نظامات اجتماعی را بر اساس باورهای دینی و احکام الهی شکل دهد و توحید را از زندگی محدود فردی به ساحت کلان اجتماع و روابط آن بکشاند.
💠 این مطلب بیانگر افق های طلبگی است و راه را برای ما روشن میکند. بیانگر این است که طلبه کسی است که تلاش میکند قواره جامعه را اسلامی کند. طلبه ای که درصدد است جامعه ای بسازد که یکارچه نفی طاغوت میکنند و یکپارچه حول محور الله در حرکتند.
#افق طلبگی
#بعثت رسول الله
#جامعه اسلامی
@khanetolab
🗞 نشریه #عهد_56 منتشر شد
🖊 ویژه مهمترین محور بیانات رهبری در اول فروردین 97
خانه طلاب جوان
@KhaneTolab
نشریه عهد، شماره 56.pdf
6.67M
🗞 نشریه #عهد_56
مشتمل بر:
💠 ظرفیت ها و استعدادهای گسترده کشور
💠 کارامدی نظام
💠 مانع ذهنی و عینی پیش پای کالای ایرانی
💠 چگونگی تاسیس حوزه علمیه بشاگرد
@khanetolab
📆8 اردیبهشت، سالگرد عروج حاج عبدالله والی
🔺«به داد #بشاگرد برسید؛ باید برای شیعیان بشاگرد کاری کرد.» این جملات را حضرت #امام ، وقتی که از احوال بشاگردیان مطلع شده بودند، فرمودند. دیگر جای فکر و مقایسه نمانده بود.
#حاج_عبدالله اگر فقط همین را میشنید که امام از وضع بشاگرد ناراحت شده اند، حاضر بود هرچه دارد بدهد تا حزن امامش را به لبخندی آرام کند. حاجی عاشق و مرید امام است. او تصویر معصومین را در صورت امام می بیند و با جان و دل پذیرفته است که باید با سربازی امام، سرباز حضرت بقية الله(عج) باشد. حالا دیگر کی و کجا و چگونه اش فرقی نمی کند، در جبهه بجنگد، یا به درد جنگ زدگان برسد. حال که معشوق خواسته است که به داد بشاگرد برسد، بشاگرد معرکه عشق بازی حاج عبدالله است تا به امید لبخند رضایت امام، خود را به آب و آتش بزند. سخن امام، او را به بشاگرد می برد و بعد از آن هم با تمام مشکلات و موانع، آنجا نگه می دارد.
🔸 حاج عبدالله والی: با صحبتی که حضرت امام فرموده بودند و گرفتاری شیعیان بشاگرد که ما دیده بودیم، بر خودمان احساس تکلیف کردیم که برای این شیعیان خالص و مخلص بیاییم یک حرکتی بکنیم و این دِین که حضرت امام بر گردن ما گذاشته، ان شاءالله ادا کنیم. بعد از آن هم همین عوامل باعث ماندن ما در منطقه شد. حاج آقای عسگر اولادی این صحبت ها را از قول امام به ما می رساندند که در مورد بشاگرد فرموده بودند: «ان شاءالله یاران خوبی برای امام زمان(عج) از بشاگرد خواهیم داشت» و دعای حضرت امام بود که فرموده بودند: «هرکس قلماً و رقماً و قدماً برای بشاگرد کمک کند، ما دعا می کنیم.» هر وقت هم حاج آقای عسگراولادی و حاج آقای نیری می رفتند خدمت حضرت امام، حضرت امام می پرسیدند: از بشاگرد چه خبر؟
خیلی علاقه داشتند به مردم این منطقه، طوری که ما هر چه وجوهات خدمت حاج آقای عسگر اولادی می دادیم که به خدمت حضرت امام ببرند، حضرت امام یک چیزی هم می گذاشتند روش و به خود ما برمی گرداندند و زیر آن هم می نوشتند، «موفق باشید.»
واقعاً طوری بود که هر موقع ما حس می کردیم خسته شدیم، به یک طریقی نفَس قدسی حضرت امام به ما می رسید و یا در خواب، ایشون رو زیارت می کردیم و یا به طریقی بالاخره احساس می کردیم که نمی تونیم بشاگرد را رها کنیم و باید بمونیم.
#تاخمینی_شهر
📷 https://t.me/sahba_media/142
@khanetolab