eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
306 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 وقتی گفته می شد مردم، اخم هایشان را درهم می کردند...کم بصیرت به خَلق خدا 🔴 ⭕️ امام بود که را شناخت. من دیدم کسانی را از بزرگان که وقتی گفته می شد مردم، اخم هایشان را درهم می کردند؛ کدام مردم؟ ول کنید مردم را؛ مگر می شود به مردم اتّکا کرد؟ بله می شود! ❌ آدم های خوب، آدم های حسابی، اما این طور نسبت به این ، کم معرفت نسبت به عمق ارزش و شخصیت . لذا آن زمانی که آنها بودند، یک قدم نتوانستند حرکت عظیم مردم را پیش ببرند و از نیروهای مردم استفاده کنند. 💢 همان چیزی که در وصیت امیرالمومنین(علیه السلام) به مالک اشتر بود، در آن فرمان معروف، که عامّه مردم، توده های مردم را بیاور، آنها را بطلب، آنها هستند که با آشناتر و مانوس تر است، در خدمت اهداف خدایی بیشترند. دنبال مردم، گروه ها و قشرهای ویژه نرو. 📕قرارگاه های فرهنگی/ص۲۴ 📕📕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
14.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نشر_حداکثری 🔴 چه چیزی باعث شد طلبه بشویم❓ #استاد_عابدینی #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی @Tarazenghelab ✅✅ خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
📚 خانه طلاب جوان برگزار می کند... 📢 ثبت نام آغاز شد... 📕 دورجدید تدریس کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلام
🖼 گزارش تصویری از برگزاری ٣ کلاس دوره جدید طرح کلی اندیشه اسلامی توسط خانه طلاب جوان در مدرسه معصومیه 🔰🔰🔰
🖼 گزارش تصویری دوره طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 1⃣ 🆔 @khaneTolab
🖼 گزارش تصویری دوره طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 2⃣ 🆔 @khaneTolab
1_149014387.mp3
2.54M
📢 بیانات شنیدنی از درباره 📢 📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معنویت_انقلابی؛_گسترش_قلمرو_تکالیف_و_اخلاق_اسلامی_در_عصر_امام_خمینی_-_استاد_عالم_زاده_نوری.pdf
829.4K
🗂 (۶۴) 📚《 گسترش قلمرو تکالیف و اخلاق اسلامی در (ره) 》📚 📕 متن کامل بیانات حجت الاسلام و المسلمین در هیئت امام حسن (علیه السلام) 📆 اردیبهشت ۱۳۹۸ 📕 محصولِ 📕 📖 : 1⃣ امام(ره) و نگاه ما به تکالیف اخلاقی 2⃣ توسعه تکالیف اخلاقی و تفاوت بین و 3⃣ وظایف فرد نسبت به 4⃣ وظایف فرد نسبت به 5⃣ وظایف فرد نسبت به 6⃣ وظایفی بر عهده 7⃣ مُنتهای اخلاق ، نه 📕📕خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
عرفان و اجتماع...بقاء بعد الفناء، ناظر به شئون اجتماعی است...شأن پایانی انبیاء و انسان کامل، حکومت است...باطن قوی تر، به خلافت به سیف می رسد ❌ 🔴 واقعیت این است اصل عرفان به لحاظ مبانی ای که در خود دارد، عارف را به سوی رهنمون میکند. بسیاری از مبانی عرفان چنین نتیجه ای به همراه دارد. ♨️ یکی دیگر از مسائلی که می تواند به عنوان مبنا در عرفان مطرح گردد، مسئلۀ بقا و فنا، یا فنا و بقای بعد فنا است. معمولا ناظر به است که نگاه به دارد. در مقام فنا تنها توحید مدنظر است؛ اما در مقام بقاء بعد الفنا هم حقّ حق و هم حق خلق را ادا میکند. ⭕️ مسئلۀ دیگر، خلافت به سیف یعنی است، که معمولا برای انبیا و انسان کامل در نظر میگیرند. همین تعبیر خلافت به سیف (خلافت با شمشیر) نشان دهندۀ مبنایی است که عارف را به سوی اجتماع و عمل اجتماعی دعوت میکند. ✴️ نکتۀ دیگر اینکه همۀ عرفا در یک حد نیستند. برخی در حد فنا متوقف شده و اصلا به بقاءبعدالفناء نمی رسند، که البته از به اصطلاح وجودی او خبر می دهد. به تعبیری آنچه که در سنت اسلامی متولد شده است براساس آموزۀ بقاء بعد الفناء است و برخی میگویند تمام قرآن کریم بر اساس همین آموزه است یعنی در عین حال که مرحلۀ فنا (توحید) در آن موج میزند، به حق خلق نیز توجه دارد. پس گاهی این مسئله به بازمی گردد و گاهی نیز امکان چنین به او داده نمیشود. به تعبیری این آموزه در عرفان هست ولی احتیاج به استعدادی قوی که بتواند آن مراحل را طی کند و به بقاء بعدالفنا برسد و لازم را نیز داشته باشد، دارد که این استعداد و تیزبینی در حضرت امام(ره) وجود داشت. ✳️ ...خلافت به سیف که به آن اشاره کردم یعنی شخص چنان قدرتمند است که شأن خلافت به سیف و پیدا میکند. این ناشی از است یعنی عرفا معتقد هستند هرچه باطن قوی تر باشد از مرحلۀ به مرحلۀ و از آنجا به میرسد. 📎 منبع: نقش عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)/خرداد ۱۳۸۶ 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
17.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ عبادت جدای از سیاست و مصالح اجتماعی نیست... 🔴 دعوت به خدا معنایش این نبوده که انسان در خانه بنشیند و ذکر بگوید... ✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 بیانات مهم #استاد_عابدینی پیرامون #حرکت_جمعی 🔴 ⁉️ آیا در حرکت جمعی عُمر و استعداد آن کسی که توان و استعداد بیشتری دارد هدر می رود ⁉️ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰
♨️ حرکت جمعی چگونه است/ آیا در حرکت جمعی عُمر و استعداد آن کسی که توان و استعداد بیشتری دارد هدر می رود ⁉️ 🏳 پرچم دار باید حرکتش به گونه ای باشد که تندرو را برگرداند پشت پرچم و کندرو برسد، و این کاری است که باید انجام دهد و بسیار دشوار است؛ کاروانی که افراد خسته و کم توان در آن هست و افراد تندروی ورزشکار هم در آن حضور دارند، همه باید پشت یک پرچم حرکت کنند، تا همه با هم به مقصد برسند. ✳️ اداره ی جامعه هم همین طور است؛ رهبر و امامِ جامعه باید همه را برای آن جامعه کند. همه به یک اندازه ندارند. برخی اگر زیاد شود، از مسیر بریده می شوند و از ادامه ی راه می مانند. انقلابی ترها باید بقیه را هم با خود همراه کنند. به نیست. رهبر انقلاب در عین انقلابی بودن گاهی باید سرعت حرکت را کم کند تا دیگران جا نمانند. گاهی باید در برخی مسائل کوتاه بیاید تا کسانی که توان مالی و ایمان قوی ندارند، به واسطه ی فشارهای اقتصادی و مانند آن، از مسیر انقلاب فاصله نگیرند. نمی شود فقط آن کسانی را که ایمان بالاتری دارند و انقلابی تر هستند، در نظر گرفت. ⁉️ ...سئوال اینجاست که در این حرکت کاروانی، آیا اگر بخواهد برود، نمی شود؟ اگر استعداد او ضایع شود خدا می پسندد؟ به چه دلیل باید کسی که توان بیشتری دارد، منتظر دیگران بماند؟ چرا می گوییم تندرو باید پشت پرچم راه برود؟ ... وقتی حرکت، و است، آثار و آن قابل مقایسه با نیست. وقتی خواسته شده است کسی که توان بیشتری دارد، آرام تر حرکت کند، به این معنا نیست که توان او به برود، بلکه بدین معناست که توانی را که می خواست صرف حرکت فردی کند و سریع تر حرکت کند، صرف حرکت جمعی کند. به دیگران کند که آنها هم حرکت کنند. این برای دیگران در حقیقت، و و خود آن شخص است، چراکه در این صورت، حرکت کل کاروان، حرکت او نیز محسوب می شود...پس صبر کردن برای جمع و همراه کردن خود با جمع، به معنای نیست بلکه کسی که توان بالایی دارد با حرکت در پشت پرچم و دستگیری از بقیه در مسیر حرکت، عملِ آنها را با عملِ خود گره زده است. در این صورت نه تنها توانِ فردِ توانمندتر به هدر نرفته است، بلکه اثر آن در سیر او به سمت سعادت شده است...عملِ او فقط آن عملی نیست که از شخص او و با همین توان جسمی، بدنی و ظاهری، مستقیماً و مباشرتاً صادر می شود، بلکه حقیقت انسان اوست، نه بدن او و حقیقتِ عمل مربوط به روح انسان است...به میزانی که منِ او توسعه پیدا کند و دیگران را هم شامل شود، روح انسان توسعه پیدا کرده و لذا به همین اندازه، او پیدا می کند. ادب عاشقی/صص ۱۴۹و۱۵۰ ✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f