eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
300 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیزده آبان هم تجسم شرارت آمریکاست و هم تجسم ضربه خوردن و مغلوب شدن آمریکا ▫️ سیزدهم آبان یک روز تاریخی است، هم تاریخی است، هم تجربه‌اندوز و تجربه‌آموز است. ▫️ تاریخی است یعنی اینکه در این روز حوادثی اتفاق افتاده که در تاریخ ماندنی است این حوادث فراموش شدنی نیست، نباید هم فراموش بشود. ▫️تجربه‌آموز است چون به خاطر همین حوادث، یک واکنشهایی به وجود آمده است که آن واکنشها برای ما، برای آینده‌ی کشور، برای آینده‌ی عمرخودتان، برای آینده‌ی ملتتان درس است. از این تجربه‌ها استفاده کنید. آینده مال شماهاست دیگر. ▫️ این روز هم تجسم شرارت آمریکاست، هم تجسم ضربه خوردن آمریکاست، هم مغلوب شدن آمریکاست، یعنی این کسانی که خیال میکنند آمریکا یک قدرت دست نخوردنی است، به حوادث این روز که نگاه کنیم، معلوم میشود نه، کاملاً آسیب‌پذیر است. 🗓 ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻 دعوت به خروج از خطّ امام 1⃣چندی پیش آقای در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، نکته‌هایی را دربارۀ وضع حاکمیّت مطرح کرد. ایشان در همان ابتدا، نظام را به « در رأی» و «لجاجت» و «عدم‌عقلانیّت» متهم نمود، امّا مشخص نکرد که این حکم را از چه رفتار یا رفتارهایی استنباط کرده است. از بندهای دیگر سخن ایشان این طور فهمیده می‌شود که همگان در قدرت حضور ندارند و حرف‌های دیگران شنیده نمی‌شود و نیروهای اصیل به حاشیه رفته‌اند و وحدت، مخدوش شده است. ازاین‌جهت، وی تصریح می‌کند که نظام از تفکّر ، فاصله گرفته است. تلخ و تأسّف‌بار این‌که اشارۀ ایشان به وجود «استبداد» در نظام، تکرار ادّعاهای اغتشاش‌گرانِ خیابانی است که شعار «مرگ بر دیکتاتور» سرمی‌دهند. 2⃣مطلب نخست، این است که چنین «کلّی‌گویی‌ها»یی، هیچ دردی را دوا نمی‌کند و هیچ گرهی را نمی‌گشاید. بیان «نسبت‌های کلّی» در عین گریز از ارائۀ «شواهد عینی» و «مصادیق مشخص»، نه فقط مخاطب را متقاعد و همراه نمی‎‌سازد، بلکه حاکی از «مواجهۀ عالمانه و منطقی» با مسائل نیز نیست. مخاطبی که این سخن را می‌خواند، بر اساس کدام «دلایل» باید این سخنان را بپذیرد یا نپذیرد؟ البتّه مطرح‌کردن «ادّعاهای بدون دلیل»، کارکرد تبلیغی و رسانه‌ای دارد و می‌تواند آنان را که ندارند، به چاله بیفکند. 3⃣ از اوایل سال۹۲ تصریح کرد که نسبت به «مذاکرۀ با آمریکا»، خوشبین نیست، امّا با وجود این، مجال مذاکره داد و در این راستا، دولت اعتدال‌گرا، هشت‌سال ایران را در مرداب اسیر کرد. این‌که رهبر انقلاب در عین بدبینی به مذاکره، با آن مخالفت نکرد، حاکی از «استبداد در رأی» و «لجاجت» است؟! «» نیز با وجود آن همه تأکید ایشان، سال‌ها در دولت اعتدال‌گرا پیش نرفت. «سند تحوّل بنیادین در نظام آموزشی» نیز به همین سرنوشت دچار شد و دولت اعتدال‌گرا از عملیاتی‌کردن آن شانه خالی کرد. این وضع، خاص دهۀ اخیر نبوده است، بلکه حتّی در دهۀ شصت و در زمان حضور نیز کسانی می‌کوشیدند انقلاب را از مدار اصلی‌اش خارج سازند. شخص و حلقه‌های اقماری‌اش همچون «مجمع عقلا» - که حسن روحانی در آن حضور داشت - همواره نقش «نیروی گریز از مرکز» را نسبت به انقلاب و نظرات شخص امام خمینی ایفا کردند؛ چنان‌که هم‌اینان در دورۀ پس از امام خمینی و در نسبت با رهبر انقلاب نیز به «نیروی تقابلِ پنهان» تبدیل شدند. با این ‌همه، رهبر انقلاب با اعجاب‌آور خویش، آنها را برتافت و طرد نکرد. واقعیّت‌های تاریخی‌ای از این قبیل، به‌روشنی نشان می‌دهند که چه نیروها و جریان‌هایی، گرفتار «استبداد در رأی» و «لجاجت» بودند. 4⃣، بر طردونفی تأکید ندارد، امّا از آن سو، نمیخواهد به بهای عبور از ارزش‌هایش، دیگری‌ها را در خویش بگنجاند. این منطق مکتوب و بیّنِ امام خمینی است -که آقای مرتضی جوادی برخلاف آن توصیه می‌کند- آنجا که امام می‌نویسد: "باید از تجربۀ تلخِ روی‌کارآمدنِ به‌ظاهر، «عقلای قوم» که هرگز با «اصول و اهدافِ اسلام»، آشتی نکرده‌اند گرفت که مبادا دلسوزی‌های بی‌مورد و ساده‌اندیشی‌ها، سبب مراجعت آنان به پست‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز نظام شود. بعضی از تصمیمات اوّل انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهم به گروهی که «عقیدۀ خالص و واقعی به اسلام ناب محمّدی» نداشته‌اند، اشتباهی بوده است که «تلخی آثارِ» آن، به‌راحتی از میان نمی‌رود. آنان به چیزی کمتر از «انحراف انقلاب از تمام اصولش»و «حرکت به‌سوی امریکا» قناعت نمی‌کنند. ما هنوز هم چوب «اعتمادهای فراوانِ»‌ خود را به «لیبرال‌ها» می‌خوریم. آغوش انقلاب، همیشه برای پذیرفتنِ کسانی‌که قصد خدمت دارند، گشوده است، ولی نه به قیمتِ «طلبکاری آنان از اصول»؛ که چرا شعار «نه‌شرقی و نه‌غربی» دادید؟! چرا «لانۀ جاسوسی» را اشغال کردید؟! چرا «مرگ بر امریکا» گفتید؟! چرا «جنگ» کردید؟! چرا نسبت به «منافقین و ضدّانقلاب»، حکمِ خدا را جاری کردید؟! تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به ‌دست «لیبرال‌ها» بیفتد(صحیفۀ امام، ج۲۱، ص۲۸۶). 5⃣«لیبرالیسمِ ایرانی»، گاه از سوی مهندس بازرگان و نهضت آزادی به‌صورت «ضدّانقلابی‌گری» و «آمریکامداری» و «سازش» جلوه‌گر می‌شود؛ و گاه از طرف هاشمی‌رفسنجانی و کارگزاران سازندگی در هندسۀ «عمل‌گرایی» و «فن‌سالاری» و «توسعه‌گرایی» نمایان می‌گردد؛ و زمانی از سوی محمد خاتمی و جبهۀ اصلاحات، جامۀ «سکولاریسم» و «روشنفکری شبه‌دینی» و «دموکراسیِ لیبرال» به تن می‌کند. اینان، «دیگری‌های ایدئولوژیکِ نظام» هستند که از قضا، همگی در قدرت رسمی بوده‌اند و سیاست‌های غلط خویش را یکی پس از دیگری به اجرا نهاده‌اند. اینک، زمانۀ «جوان مؤمنِ انقلابی» و «دولت انقلابی» است. آری،، تمام شده است. ✍ 🌐 @Khanetolab
🔴 باید کاری کرد..‌‌ 🔻 با اونهایی که نکنید می زنند کاری ندارم. اینها بدونن یا ندونن منظورشون هشتک جنایت تکرار بشه است. آرمانها رو دونه دونه سلاخی کنید. داعشجو ها رو آزاد بگذارید فحش بدن و امثالهم. 🔻 اما مخاطبم شمایید. شما که کلا فقط بلدید از مسوولین مطالبه کنید که بگیرند و ببندند و اعدام کنند. من از این جمله درست شما میترسم. از اینکه نکنه فکر میکنید امنیت با سخت گیری های انتظامی و امنیتی بر میگرده. 🔻 عمو! برادر! رفیق! آرمان رو گوشه خیابون کشتن. گوشه خیابون دوره‌اش کردن. جلوی چشم یه عده بی‌تفاوت. حرفهای منوتو و روایت آمریکایی مزدورهاشو کی داره باور میکنه؟ کرج رو جلوی چشم بی تفاوت کی به آتش کشیدن. اون بی خیالها اون بی تفاوتها اون کسایی که جلوی کارخودشونه خفه خون گرفتن، اون احمقهایی که عکس کشته‌های ساختگی بی‌بی‌سی رو کنار کشته‌های مظلوم شاهچراغ گذاشتن، اون احمق‌هایی که دنبال سلبریتی‌های نمک به حروم و نادون دویدند و سکوت کردن، اون نانجیب‌هایی که ریخته شدن خون مظلوم عادی شده براشون و دارن زندگیشونو میکنن، اون آدم‌های تماشاچی که کتک خوردن آخوند و بسیجی رو میبینن و رد میشن، برهنه شدن لشکر دخترهای جهاد نکاحی دشمن رو با آغوشهای باز می‌بینن و عبور می‌کنن، سر چهار راه به بوق زدن نادانها می‌خندن، اونها امنیت رو گرفتن عزیزم! 🔻 جهالت رو با میشه اعدام کرد. جهالت زمین بازی میده به اراذل. تو که توی این چهل روز هنوز نه کانالی راه انداختی نه طرحی برای تبیین داری نه فکری کردی که مسوولیتی گردنته، با تو ام! هی صدا کلفت نکن بگو اعدام اعدام، پاشو! پاشو! منتظر فلان مرجع و فلان مجتهد و فلان مسوول و کی و کی نباش. من و تو باید کاری کنیم. اراذل و اوباش توی زمین بازی که ما با سکوتمون درست می‌کنیم بازی می‌کنن. پاشید جمع کنید این و بی بی سی زده جماعتی از مردم رو. پاشید برید سراغ دوست و آشنا و فامیل، حرف بزنید. حرف بزنید بدون دعوا. بدون سر و صدا. فقط ساکت نشید. اینطوری کل این ناامنی اعدام میشه. باز هم خود دانید... ✍ نویسنده: 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از نشریه خط
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧بشنوید... 🔰توضیحاتی پیرامون اهمیت و جایگاه نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر 📻، پژوهشگرِ پژوهشگاه مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت 📆 ۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ~~~~~~~~~~~ 1️⃣فضای سایبر امروز بسیار با گذشته متفاوت شده است. امروز این فضا دارای تاثیرات گسترده بوده و هویت ساز است. طبیعی است که چنین فضایی مورد طمع نظام سلطه قرار بگیرد و بر آن سیطره داشته باشند. 2️⃣با این حجم فراگیر از سلطه دشمن بر فضای سایبر، با اقدامات سطحی و غیرکارشناسی نخواهیم توانست حتی با تولید انبوه محتوای طراز دینی، بر انبوه مفاسد این فضا فائق بیاییم. لذا نیازمند انقلاب و تحول بنیادین در فضای سایبر هستیم. 3️⃣این انقلاب ابتناء بر مبانی دینی، نظام هویت بومی و باور به توان داخلی دارد و بر اساس رویکردهای جهانی و بین‌المللی شکل خواهد گرفت. 4️⃣ همانگونه که در انقلاب اسلامی ابتدا نظریه ولایت فقیه به‌عنوان دانش راهبری و مدیریت انقلاب سالها قبل از انقلاب تدوین شد، در انقلاب سایبری هم نیاز به تولید دانش راهبری و پشتیبان داریم. ✅اهمیت و جایگاه نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر در نقطه راهبردی تولید دانش پشتیبان قیام و انقلاب در فضای سایبر در راستای نفی سلطه و پیشرفت همه‌جانبه کشور است. ✳️ابتکار راه اندازی این کنفرانس، با همکاری خوبی که میان واحدهای حوزوی و دانشگاهی برقرار شده از طرفی نویدبخش وحدت عینی و عملی حوزه و دانشگاه است و از جهت دیگر فرایند شکل‌گیری دانش‌های ترکیبی انقلاب سایبری را در راستای حل مسئله شکل خواهد داد ان‌شاءالله. 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 السلام علیکِ یا سیدتی و مولاتی یا فاطمة المعصومه یا بنت موسی بن جعفر ▪️ نقش حضرت معصومه(س) در قم شدن قم و عظمت یافتن این شهر 🖇 فیلم کمتر دیده شده و قدیمی از مشرف شدن رهبرمعظم انقلاب به آستان مقدسه حضرت معصومه(سلام الله علیها) 🏴 ۱۰ ربیع‌الثانی سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را تسلیت عرض می‌کنیم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
تهش چی میشه؟ 🔹 "تهش چی میشه؟" سوال خیلی ها این روزها است. طبیعی است. خسته شدند؛ از بهم ریختن کسب وکارها؛ از ناامنی ها؛ از توهین ها و هتک حرمت ها؛ از تصاویر دردناک سلاخی حافظان امنیت و... از سویی مردم سنگ تمام گذاشتند؛ آنچه بر گرده مردم بود به بهترین وجه عمل شده است. هوشیاری و جداکردن صف شان از آشوب و اغتشاش و اعلام برائت جانانه که نمونه اش راه پیمایی ۱۳ آبان بود. 🔹 با این حال این پرسش باقی است؛ کی تمام می شود؟ 🔸برای پاسخ به این سوال ابتدا باید دید این حوادث را چطور تحلیل می کنیم؟ من ترجیح می دهم تحلیل رهبری را از این روزها ملاک قرار دهم. تحلیلی که کاملا متفاوت از تحلیل رایج در میان تحلیل گران است. 1⃣ تحلیل رایج و ظاهری چیست؟ اینکه نظام زخم هایی دارد که بدان بی توجهی شده و تبدیل به اعتراضاتی شده است و بی اعتنایی به اعتراضات درنهایت منجر به اغتشاش و آشوب شده است. 2⃣ تحلیل دوم چیست؟ تحلیل دوم یا همان تحلیل رهبری اینست که اگرچه نظام گرفتار زخم ها و آسیب هاست، اما آنچه این روزها شاهد آنیم نه به جهت نقص ها که اتفاقا برعکس به جهت قوت نظام است. نقص ها را باید برطرف کرد اما اغتشاشات امتداد اعتراضات و نقص ها و آسیب ها نیست و اتفاقا قوت ها عامل این روزهاست. 🔹رهبری حتی برخلاف تحلیل های دیگر معتقد است اینکه سراغ و ما رفتند نیز به جهت رشد قدرت تحلیلی بچه های دهه ۸۰ و ۹۰ است. زمین تا آسمان بین این دو تحلیل تفاوت است. 🔹 در تحلیل اول طرف می گردد ببینید کدام زخم است که این آشوب‌ها را شکل داده است و یک روز طعنه به و می زند و یک روز اقتصاد و یک روز آزادی و غیره و باز هم دست خالی برمی گردد و نمی تواند کمکی به ماجرا کند. 🔹 اما تحلیل دوم می گوید دشمن امروز در پیچیده ترین حالت ممکن و با تمام ظرفیتش آمده است و این به جهت قوت مردم و توفیقات دولت نسبت به گذشته است. دشمن از این قدرت عصبانی است. هرچه می گوید نیز بهانه است. این بهانه نباشد، می بافد و می سازد. او ذاتش بر دروغ و تهمت و تحریف است. تنها در یک حالت دست از آشوب و آدم کشی برمی دارد که ما روز به روز ضعیف تر شویم و از این بالاتر اینکه از هویت ملی و اسلامی مان دست برداریم. 🔹 تحلیل دوم می گوید باید با قوت بیشتری مشکلات داخلی را رفع کرد اما اتصال این مشکلات به حوادث این روزها است. به تعبیری ما با دو پدیده کاملا مجاز مواجهیم. 🔹 با این توضیح برگردیم به سوال ابتدایی؛ "تهش چی میشه؟" بازهم برخلاف تصور رایج که گفته می شود پایان حوادث دست و است، پایان این ماجرا کاملا دست مردم است. 🔹 امنیه و عدلیه باید به وظیفه شان عمل کنند. هرگونه مماشات با جریان آدم کش و تروریست داخلی است. اما ماجرا با تحکم نیز ختم نمی شود و چه بسا برخی را مجدد دچار خطای تشخیص کند. ماجرا اینست که جنگ دشمن ترکیبی است پس مواجه با آن نیز باید ترکیبی باشد. 🔹 هر میزان مردم نسبت به پیرامون خود حساس تر شوند و احساس مسوولیت کنند این ماجرا زودتر تمام می شود. هرکس هر میزان می تواند باید نسبت به ددمنشی این جریان بی هدف و بی سر و بی‌بته کند. هرکس هر میزان می تواند باید نسبت به غفلت ها و جهل های پیرامون خود روشنگری کند و از زشتی ها اعلام برائت کند. هر میزان مردم در فضای مجازی و واقعی جلوتر بیایند این جریان کریه و قبیح و مشمئز کننده زودتر تمام می شود. این تحلیل یعنی پایان این حوادث، همه با هم دهها گام جلوتر رفته ایم. ✍ نویسنده: 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f