eitaa logo
خانواده مطلوب دینی
97 دنبال‌کننده
69 عکس
54 ویدیو
0 فایل
خانواده مطلوب دینی eitaa.com/khanevadeh_dini
مشاهده در ایتا
دانلود
عواقب سبک شماردن نماز در کلام رسول الله منظور از سبک شماری نماز، اهمیت ندادن به وقتِ نماز و بی‌توجهی به قضا شدنِ آن است. سبک شمردنِ نماز، با ترکِ آن، متفاوت است؛ کسی که نسبت به نماز سهل انگار است با واژه «ساهون» یعنی سهل انگار معرفی شده ولی کسی که نماز را به طور کلی ترک می کند، با عنوانِ «تارک الصلاه» شناخته می شود. عَنْ الفاطمه الزهرا(س)قالَتْ: سَأَلْتُ أَبی رَسُولَ اللّهِ (ص)لِمَنْ تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ. قال(ص): مَنْ تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ إِبْتَلاهُ اللّهُ بِخَمْسَ عَشَرَهَ خَصْلَهً: یَرْفَعُ اللّهُ الْبَرَکَهَ مِنْ عُمْرِهِ،وَ یَرْفَعُ اللّهُ الْبَرَکَهَ مِنْ رِزْقِهِ،وَ یَمْحُوا اللّهُ عَزَّوَجَلَّ سیماءَ الصّالِحینَ مِنْ وَجْهِهِ،وَکُلُّ عَمَل یَعْمَلُهُ لا یُوجَرُ عَلَیْهِ،وَ لا یَرْتَفِعُ دُعاؤُهُ إِلی السَّماءِ،وَ لَیْسَ لَهُ حَظٌّ فی دُعاءِ الصّالِحینَ،وَ أَنّهُ یَمُوتُ ذَلیلاً،وَ یَمُوتُ جائِعًا،وَ یَمُوتُ عَطْشانًا، فَلَوْ سُقِی مِنْ أَنْهارِ الدُّنْیا لَمْ یُرْوَ عَطَشُهُ،وَ یُوَکِّلُ اللّهُ مَلَکًا یَزْعَجُهُ فی قَبْرِهِ،وَ یَضیقُ عَلَیْهِ قَبْرُهُ، وَ تَکُونُ الظُّلْمَهُ فی قَبْرِهِ،وَ یُوَکِّلُ اللّهُ بِهِ مَلَکًا یَسْحَبُهُ عَلی وَجْهِهِ، وَ الْخَلائِقُ یَنْظُرُونَ إِلَیْهِ،وَ یُحاسَبُ حِسابًا شَدیدًا، وَ لا یَنْظُرُ اللّهُ إِلَیْهِ وَ لا یُزَکّیهِ وَ لَهُ عَذابٌ أَلیمٌ.» (فلاح السائل، ص ۲۲) ازحضرت فاطمه سلام الله علیها نقل شده که از پدرش رسول خدا صلی الله پرسید: مردان و زنانى که نماز را سبک می‌شمرند چه عواقبی دارند؟ آن حضرت فرمودند: هر مرد و زنی که نمازش را سبک شمارد، خداوند او را به پانزده‏ مصیبت گرفتار می‌نماید: شش بلا در زندگی دنیا، سه بلا هنگام مرگ، سه بلا در قبر، و سه بلا در قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر در انتظار اوست  مصیبت‌هاوبلاهای دنیا: ۱. خداوند، برکت را از عمر او میگیرد. ۲. خداوند، برکت را از روزی‌‏او میگیرد. ۳.خداوند نشانه پرهیزکاری وتقوا را از چهره‌اش محو می‌کند. ۴. در برابر سایر اعمال وعباداتش پاداش داده نمی‌شود. ۵. دعایش به سوى آسمان بالا نمی‌رود. ۶. مشمول دعاى بندگان شایسته خدا نخواهد شد.  اما مصیبت‌های هنگام مرگ: ۱. با حالت خوارى و ذلت جان می‌دهد ۲. گرسنه می‌میرد. ۲.تشنه جان می‌دهد، به گونه‌‏اى که اگر آب تمام رودخانه‌‏هاى دنیا را به او بدهند، سیراب نخواهد شد. اما مصیبت‌هایى که در قبر گرفتارشان می‌شود: ۱. خداوند فرشته‌‏اى را بر او می‌گمارد تا او را در قبرش همواره پریشان نگهدارد. ۲. قبرش را بر او تنگ می‌کند. ۳. قبرش تاریک می‌شود.  اما مصیبت‌های روز قیامت به هنگام بیرون آمدن از قبر: ۱.خداوند فرشته‏‌اى بر او می‌گمارد تا در جلوی چشم مردم، او را به رو بر زمین بکشد. ۲.حسابرسی او بسیار شدید و با دقت خواهد بود. ۳.خداوند نظر رحمت به او ننموده و از بدی‌ها وآلودگیهایش جدا نمی‌کند، و براى او عذاب دردناکى خواهد بود. نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام https://eitaa.com/namaz_parchameeslam
نامگذاری کودک‌ در فرهنگ شیعه و روایات اهلبیت از جمله حقوقی که کودک بر والدین دارد، انتخاب نام نیکو است، نام نیک، بهترین هدیه‌ای است که هر نوزاد در روزهای اوّل زندگی دریافت میکند، نام هرکس همیشه با اوست و از او جدا نمی‌شود و در شخصّیت فردی و اجتماعی‌اش مؤثر است انتخاب نام شایسته برای کودک از چنان اهمیّتی برخورداراست که مستّحب است نوزاد پسر را تا روزهفتم محمّدو نوزاد دختر را فاطمه یا یکی از اسامی آن حضرات بنامندمثل زهرا و... پس از آن اگرخواستند،نامش را تغییر دهند. روایات اهلبیت درخصوص این فریضه👇 ۱. پیامبر(ص)به امام علی(ع)فرمود: حق فرزند بر والدین این‌ است که نام نیکو برای او انتخاب نماید و او را به نیکی تربیت نموده و به‌کاری شایسته بگمارد. یٰا عَلیِ،حَقُ الْوَلَدِ عَلَی ْوٰالِدِهِ اَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَاَدَبَهُ وَ یَضَعَهُ مَوْضِعاً صٰالِحاً [۷] ۲. پیامبراکرم(ص)فرمود: نام نیک برای فرزندخود انتخاب کنید،چون در قیامت شما را با همان نام می‌خوانند و گفته می‌شود‌ای فلان فرزند فلان برخیز و بسوی نور خود گام بردار و‌ ای فلان فرزند فلان برخیز که نوری درتو نیست[۸] ۳. امام علی(ع)فرمود: اوّلین هدیه‌ای که والدین به فرزند می‌بخشند نام خوب است، پس نام نیکو برای فرزندان خود انتخاب نمایید. قٰالَ رَسُولَ الله(ص): اِنَّ اَوَّلَ مٰا یَنْحَلُ اَحَدُکُمْ وَلَدَهُ الاِسْمُ الْحَسَنُ فَلْیُحْسِنْ اَحَدُکُمْ اسْمَ وَلَدِهِ[۹] ۴. امام رضا (ع)فرمود: نخستین احسان و نیکی که پدر در حق فرزندش روا می‌دارد، انتخاب نام زیبا برای اوست، پس لازم است هر یک از شما نام نیکو برای فرزند خود انتخاب کند. اَوَّلَ مایَبَرُّ الرَّجُلُ وَلَدَهُ اَنْ یُسَمِّیَهُ بِاسْمِ حَسَنِ، فَلْیُحْسِنْ اَحَدُکُمُ اسْمَ وَلَدِهِ[۱۰] انتخاب نام نیک ضمن این‌که تکریم و احترام به کودک است، نشان دهنده طرز تفکّر واعتقاد خانواده و آرمان‌ها و الگو‌های مورد علاقه آنان می‌باشد. بهمین‌جهت اسلام دستور می‌دهد از نام‌هایی استفاده شود که نشان از هویت اعتقادی دارند و الهام‌بخش و امیدآفرین و حامل پیام و فرهنگ اصیل انسانی و اسلامی می‌باشند وبهترین آن‌ها، نام‌هایی‌ است که دربردارنده معنای عبودیّت خداوند متعال باشد. مانند عبدالله، عبدالرحمن و نیز نام پیامبران و ائمه اطهار(ع) و بهترین آن‌ها نام محمّد است. به نمونه‌هایی از روایات وارد شده در این‌باره اشاره می‌گردد: ۱. امام باقر(ع)می‌فرماید: راست‌ترین نام‌ها این است که بر بندگی خداوند متعال دلالت کند و برترین نام‌ها، اسامی پیامبران است. اَصْدَقُ الاَسْمٰاءِ مٰا سُمِّیِ بالْعُبُودِیَّةِ وَ اَفْضَلُهٰا اَسْمٰاءُ الاَنْبِیٰاءِ.[۱۶] ۲. امام رضا(ع)می‌فرماید: خانه‌ای که در آن نام محمّد باشد اهل آن در طول شبانه روز با خیر و برکت همراه خواهند بود. اَلبَیتُ الَّذِی فیِهِ مُحَمَّدٌ یُصبِحُ اَهلُهُ بِخَیرٍ وَ یُمسُونَ بِخَیرٍ».[۱۷] ۳. پیامبر اکرم(ص)می‌فرماید: اگر نام فرزندانتان را محمّد گذاشتید، اکرامش کنید و در مجالس خود برایش جا در نظر بگیرید و با روی گرفته و صورت عبوس با او برخورد ننمایید. «اِذا سَمَّیتُمُ الوَلَدَ مُحَمَّداً فَاَکرِمُوهُ وَ اَوسِعُوا لَهُ فِی المَجلِسِ وَ لا تُقَبِّحُوا لَهُ وَجهًا».[۱۸] ۴. سلیمان جعفری می‌گوید از امام کاظم (ع)شنیدم که فرمود: هیچ‌گاه فقر و بیماری به خانه‌ای که در آن نام محمّد، احمد، علی، حسن، حسین، جعفر، طالب، عبدالله و فاطمه وزهرا باشد، داخل نمی‌شود. لَا یَدخُلُ الفَقرُ بَیتاً فیهِ اسمُ مُحَمَّدٍ اَو اَحمَدَ اَو عَلِی اَو الحَسَنِ اَوِ الحُسَینِ اَو جَعفَرٍ اَو طالِبٍ اَو عَبدِاللهِ اَو فاطِمَةَ مِنَ النَّساءِ».[۱۹] ۵. سکونی می‌گوید:بر امام صادق(ع) وارد شدم در حالی‌که محزون و‌ اندوهگین بودم، امام بمن فرمود: چرا‌ ناراحتی؟ عرض کردم: خداوند به من دختری داده است. امام فرمود: ‌ای سکونی، دختر تو سنگینی‌اش بر زمین است و روزی‌اش بر خدا، عمرش از عمر تو جدا و رزق وروزی که می خوردد غیر از روزی توست. سکونی گوید: به خدا سوگند حزن و‌ اندوه من با این گفتار از بین رفت. سپس امام فرمود: او را چه نامیده‌ای؟ عرض کردم: فاطمه. فرمود: آه آه آه، آن‌گاه دست خود را بر پیشانی نهاد..سپس فرمود: حال که او را فاطمه نامیدی هرگز دشنامش مده، نفرینش مکن و او را نزن وتابتوانی محبت کن. اِذا سَمَّیتَها فاطِمَةَ فَلا تَسُبَّها وَ لا تَلعَنها وَ لا تَضرِبها[۲۰] منابع : ۷. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹-۳۹۰ ۸. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹ ۹. مستدرک الوسائل، ج۱۵، ص۱۲۷ ۱۰. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹  ۱۶. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۱ ۱۷. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۴، ۱۸. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۴ ۱۹. الکافی، ج۶، ص۱۹،   ۲۰.وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۴۸۲،  خانواده مطلوب دینی eitaa.com/khanevadeh_dini
هدایت شده از عمار یاسر
ادمینی که فیلم‌های خصوصی آرایش عروس ها را پخش میکرد دستگیر شد! فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: آرایشگری که تصاویر مشتریان خود را به منظور تبلیغ شغلش در فضای مجازی انتشار داده بود، احضار و سپس ر وانه دادسرا شد. سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی و طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، یک صفحه اینستاگرامی که ادمین آن اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی (آرایش عروس) از درون سالن خود و مشتریان کرده بود شناسایی و بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه این آرایشگاه زنانه در زمینه تبلیغ و بازاریابی اقدام به انتشار تصاویر مشتریان خود بدون اطلاع آنها کرده و این اقدام موجب بی اعتمادی و همچنین مشکلاتی برای مشتریان این صنف در شهرستان شده بود، افزود: پس از بررسی‌های فنی کارشناسان پلیس فتا، ادمین کانال مذکور شناسایی و جهت پاسخگویی احضار و واحد صنفی با دستور مرجع قضایی پلمب شد. این مقام انتظامی بیان داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به جرم ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را جذب مشتری عنوان کرد. ┅✿💠❀﴾﷽﴿❀💠✿┅ ↯ دستگیری نیوز https://eitaa.com/joinchat/2047934947C71d4552691
هدایت شده از جهاد تبیین و روشنگری
اشتباهات وخطاهای بشار اسد ... ! برخی از اشتباهات دولت سوریه بعد از آزادسازی مرحله اول تهاجم تکفیری‌ها در سال 2018: 1️⃣ - عدم پاکسازی ادلب با اعتماد به روس‌ها (بر مبنای مذاکرات روسیه - ترکیه) علیرغم اصرار محور مقاومت (به فرماندهی ایران) بر انجام آن. 2️⃣ - عدم ایجاد خطوط دفاعی در اطراف ادلب، علیرغم تأکید محور مقاومت! 3️⃣ - عدم همراهی با محور مقاومت در حمله به جولان اشغالی، در میانه طوفان الاقصی و حتی ایجاد محدودیت و به نوعی حمایت از رژیم صهیونسیتی! 4️⃣ - تحت فشار گذاشتن نیروهای محور مقاومت برای خروج آنها از سوریه (با نزدیکی به امارات و عربستان و ... با وسوسه دریافت مشارکت مالی آنها) 5️⃣ - عدم قبول فرماندهیِ محور مقاومت در ابتدای تهاجم تکفیری‌ها ... خودکرده را تدبیر نیست ... !! جهاد تبیین و روشنگری https://eitaa.com/joinchat/437846203Ce61f73398d
قدمت و اصالت حجاب و پوشش در عهد باستان خانواده مطلوب دینی eitaa.com/khanevadeh_dini
هدایت شده از عمار یاسر
چندقلوزایی در ایران پنج رقمی شد وقتی خدا بخواهد و اراده کند به برخی خانواده‌ها، همزمان چند فرزند عطا می‌کند، موهبتی که این روزها بسیاری از خانواده‌های ایرانی آن را به خوبی درک کرده‌اند، به گونه‌ای که آمار نشان از پنج رقمی شدن دوقلوزایی در کشور دارد. تنها ۹۸ روز به پایان سال ۱۴۰۳ باقی است و هر چه می‌گذرد حضور یک نعمت بزرگ در کشورمان که تنها مختص به ایران اسلامی است، ما را بیش‌تر شاکر می‌سازد، آن هم نعمت بزرگ زعامت یک ولی فقیه مدبر و شجاع که در این سال‌ها اقتدار و سر بلندی را برایمان به ارمغان آورده است، ما از خدای بزرگ می‌خواهیم با افزایش طول عمر با عزت حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، کشورمان را از شر دشمنان و بدخواهان دور کند و ایران را بر اوج قله موفقیت و سعادت بنشاند در کنار برخی خبرهایی که دل نگرانی‌ها را برای کمبود جمعیت ایران در چند دهه آینده مخابره می‌کنند، برخی خبرها گل لبخند را بر گوشه لبتان می‌آورد، مانند این خبر که می‌گوید چند قلویی‌زایی سالیانه در ایران روی مدار پنج رقمی است و تهرانی‌ها هم در صدر دوقلوزایی در کشور هستند. در هشت ماه نخست امسال، ۱۲هزار و ۵۲۷ دوقلوی ایرانی به دنیا آمدند، در این میان سهم سه قولوزایی ۴۴۵، چهار قلوزایی ۱۹ و پنج قلوزایی یک مورد بوده است. امید که در هر خانه‌ای صدای بچه‌ بیاید و شادی در هر خانه‌ای روز افزون باشد. ماهم بنوبه خود تلاش کنیم فرزندانمان را تشویق کنیم در این مسیر پرشتاب حرکت کنند.😁😁 انشاءالله
هدایت شده از جهاد تبیین و روشنگری
.معاون قرارگاه خاتم‌الانبیا: بشاراسد، از ایران کمک نخواست، حتی نگران بود مبادا ایران کمک بفرستد. سردار محمد جعفر اسدی معاون قرارگاه خاتم الانبیاء در مورد وقایع اخیر سوریه : 🔻گفته خود بشار اسد است که نظامیان من واقعا یا قاچاقچی شده اند و یا دزد و یا حاجز یعنی نگهبان سرپستی که رشوه می گیرد و رد می کند. اینها نتوانستند از من دفاع کنند و وقتی من خواستم حتی دمشق را حفظ کنم دیدم اینها قادر به حفظ دمشق هم نیستند. 🔻بشار اسد اجازه نمی داد که ما به کمک آنها برویم، اگر چه دوره قبل درخواست کمک از ما کرد ولی این دوره نه تنها درخواست نکرد بلکه برای رفتن ما نیز نگران بود و می گفت اگر شما بیایید اسرائیل ما را خواهد زد. اسد را تهدید می کردند فلذا این شد که دیدیم. 🔻با توجه به ورود اسرائیل به خاک سوریه گفتنی است که اگر دست اسرائیل برسد همه کشورهای اسلامی منطقه را عاری از سلاح می کند تا نتوانند به آن ضربه بزنند. الان دست اسرائیل رسیده و تمام منابع زیربنایی و سلاح هایی که در سوریه است را حتما از بین خواهد برد. 🔻ترکیه بخشی از ناتو است و نباید این کشور را خارج از آمریکا و اروپا ببینیم. ترکیه بخشی از آنهاست و با همین منش برای آمریکا نوکری می کند. آمریکا هم در پشت صحنه است و هزینه می کند. 🔻بنظر می رسد گروه هایی که در سوریه حضور دارند بر سرسهم خواهی و منافع خود با یکدیگر درگیر خواهند شد. شاید تجزیه خواست ترکیه باشد چرا که این کشور از قدیم چشم طمع به بخشی از سوریه را داشته است. 🔻بنظر می رسد آن کس که بیشتر به مسائل منطقه آگاه است شخص حضرت آقا رهبری معظم انقلاب هستند که انشالله فردا مطالب را تا حدی روشن می کنند. 🔻منطقه خاورمیانه بسیار غنی است و اگر وحدتی بین کشورهای اسلامی ایجاد شود آنها می توانند غرب را تحریم کنند. کافی است کشورهای منطقه فقط یک هفته شیرهای نفت خود را ببندند و ببینند در دنیا چه اتفاقی می افتد. 🔻هر چشم بینایی می بیند که آمریکا و اروپا در منطقه طراحی می کنند و کشور ها را به جان هم بیندازند. همانطور که در سال ۱۴۰۱ آن همه هزینه کردند و اگر هر کشور دیگری بود که ولی فقیه بالای سر آن نبود، معلوم نبود چه می شد به ما بپیوندید ..... جهاد تبیین و روشنگری https://eitaa.com/joinchat/437846203Ce61f73398d
آموزش با داستان‌های قرآنی فرزندان خود را با داستان‌های قرآنی تعلیم دهید؛ زیرا قصه‌گویی واقعاً یک ابزار قدرتمند در یادگیری محسوب می‌شود. آن‌ها می‌توانند از داستان‌های تمدن‌های پیشین و سیره پیامبران و سایر داستان‌های قرآنی درس‌های مفید بسیاری بگیرند. این یکی از بهترین نکات یادگیری قرآن برای بچه‌ها محسوب می‌شود، زیرا قصه‌گویی کودکان را درگیر یادگیری نگه می‌دارد و قرآن را برای بچه‌ها بسیار جذاب‌تر می‌کند. حفظ قرآن با بازی با کارت آموزش قرآن برای کودکان را به بازی تبدیل کنید. یکی از راه‌های آسان حفظ قرآن با بازی و یادگیری مؤثر آن، سرگرم کردن آن‌ها با کارت است. بچه‌ها تمایل دارند به چیزهایی که تعاملی و جذاب هستند بچسبند. اگر واقعاً می‌خواهید فرزندانتان در جریان یادگیری باقی بمانند، پس باید راهی برای لذت‌بخش و جالب نگه‌داشتن آن بیابید. همراه کردن بازی با آموزش از بهترین راه‌های یادگیری است. پیامبر اسلام (ص)می‌فرمایند: هر كس فرزندش را ببوسد، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى‌نويسد و هر كسى كه او را شاد كند، خداوند روز قيامت او را شاد خواهد كرد و هر كس قرآن به او بياموزد، پدر و مادرش با لباس وچهره نورانی وارد بهشت مى‌شوند كه از نور آنها، چهره هاى بهشتيان نورانى مى‌گردد. (كافى، ج ۶، ص ۴۹) درسهای زندگی بخش قرآن ونهج البلاغه https://eitaa.com/qouran_zendegi
هدایت شده از مادرم زهرا و مولایم علی(ع)
صلوات حضرت فاطمه زهرا(س) کلید درهای بسته یکی از ختومات مجرب برای برآورده شدن حاجات، صلوات بر حضرت فاطمه زهرا (س) است. پیامبر اکرم (ص) بارها به این صلوات سفارش کرده‌اند و آن را ابزاری برای تقرب به خداوند و گشایش امور دانسته‌اند. متن این صلوات که به‌ویژه برای حاجات فوری خوانده می‌شود، چنین است: اللّهمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَ ابیها وَ بَعلِها و بَنیها وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها بِعَددِ ما احْاطَ بِه عِلْمُکَ. (بار خدایا، بر فاطمه و پدرش و همسرش و فرزندانش و سر مستودع او درود فرست، به اندازه آنچه علم بی‌پایان تو به آن احاطه دارد.) عدد ختم صلوات حضرت زهرا (س) این صلوات در نزد اهل سیر و سلوک بسیار ارزشمند است. ختم آن به تعداد ۱۳۵ مرتبه که برابر با عدد حروف "فاطمه" در حروف ابجد است، توصیه شده است. حدیثی درباره فضیلت صلوات حضرت زهرا (س) پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "من صلی علیک یا فاطمه غفرالله له والحقه بی حیث کنت من الجنة." (هرکس بر تو صلوات فرستد، خداوند او را می‌آمرزد و در بهشت او را به من ملحق می‌کند.) این حدیث نشان‌دهنده جایگاه رفیع صلوات بر حضرت فاطمه (س) و آثار معنوی آن است. مادرم زهرا ومولایم علی https://eitaa.com/joinchat/1338245198Cfd46f141ac
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از لایحه عفاف و حجاب بیانیه ای بیان شرح صادر کرد👇 بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیان‌های اسلامی کشور عزیزمان گام برداشته‌اند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام می‌دارد.  این لایحه که به عنوان یکی از ضرورت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزش‌های اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همه‌جانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است. ۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی تأکید می  کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است:   در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است. ۲. نقش حجاب در تقویت بنیان‌های اجتماعی در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویت‌های ملی و دینی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. یکی از پایه‌های اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانه‌های غربی و گسترش فرهنگ‌های بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته می‌شود. ۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب" مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیده‌ایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد. ۴. لزوم حمایت از هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد بود. همان‌طور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کرده‌اند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست می‌یابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌مانند. ۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی تأکید می‌کنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه  ایجاد گردد. ۶. هم‌صدایی و هم‌گرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان  در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزه‌های اسلامی و انسان‌ساز، جامعه‌ای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم. حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، به‌عنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژه‌ای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است. زن ،زندگی ،نجابت https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از لایحه عفاف و حجاب بیانیه ای بیان شرح صادر کرد👇 بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیان‌های اسلامی کشور عزیزمان گام برداشته‌اند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام می‌دارد.  این لایحه که به عنوان یکی از ضرورت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزش‌های اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همه‌جانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است. ۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی تأکید می  کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است:   در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است. ۲. نقش حجاب در تقویت بنیان‌های اجتماعی در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویت‌های ملی و دینی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. یکی از پایه‌های اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانه‌های غربی و گسترش فرهنگ‌های بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته می‌شود. ۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب" مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیده‌ایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد. ۴. لزوم حمایت از هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد بود. همان‌طور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کرده‌اند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست می‌یابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌مانند. ۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی تأکید می‌کنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه  ایجاد گردد. ۶. هم‌صدایی و هم‌گرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان  در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزه‌های اسلامی و انسان‌ساز، جامعه‌ای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم. حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، به‌عنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژه‌ای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است. زن ،زندگی ،نجابت https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از لایحه عفاف و حجاب بیانیه ای بیان شرح صادر کرد👇 بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیان‌های اسلامی کشور عزیزمان گام برداشته‌اند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام می‌دارد.  این لایحه که به عنوان یکی از ضرورت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزش‌های اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همه‌جانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است. ۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی تأکید می  کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است:   در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است. ۲. نقش حجاب در تقویت بنیان‌های اجتماعی در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویت‌های ملی و دینی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. یکی از پایه‌های اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانه‌های غربی و گسترش فرهنگ‌های بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته می‌شود. ۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب" مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیده‌ایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد. ۴. لزوم حمایت از هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد بود. همان‌طور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کرده‌اند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست می‌یابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌مانند. ۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی تأکید می‌کنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه  ایجاد گردد. ۶. هم‌صدایی و هم‌گرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان  در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزه‌های اسلامی و انسان‌ساز، جامعه‌ای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم. حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، به‌عنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژه‌ای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است. زن ،زندگی ،نجابت https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a