eitaa logo
بنیاد نشر آثار استاد علی اکبر خانجانی
444 دنبال‌کننده
89 عکس
22 ویدیو
13 فایل
172 ج کتاب و صدها مقاله(رایگان): خودشناسی،عرفان،تکامل، روح،آخرالزمان،انسان کامل،امام زمان ،اسمای الهی،مدرنیزم،اخلاق ،مردم شناسی،دجال،شیطان،ازدواج و طلاق و تربیت،عرفان درمانی،مسخ و تناسخ،زندگینامه استاد و عرفا،مرد و زن https://khanjany.org
مشاهده در ایتا
دانلود
راز فراقِ بعد از وصالِ خدا ۱۱۰۵. عاشقان عارفِ صاحبِ رسالت نیز از جمله عشاقی هستند که پس از وصال به فراق دچار‌ می‌شوند تا بتوانند از سیاه‌مستیِ وصال خارج شده و در هوشیاری و بیداری به رسالت اجتماعی خود بپردازند. کمال این وصال و فراق در زندگی مبارک پیامبر عشق آشکار است که پس از معراجش دچار چه داغ فراقی تا آخر عمر بود و در تب این فراق از دنیا رفت. 📗 کتاب: مذهب اصالت عشق، ج دوم 📆 تاریخ تألیف: نهر ۱۳۹۰ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
📗 کتاب حق الیقین 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۲ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
📗 کتاب حق الیقین 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۲ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
«جرعه ای از رحیق مختوم» ۱۱۰۹. آنکه او را دید دیگر حق ندارد حتی لحظه‌ای دل به غیر ‌او دهد حتی در فراق و تنهایی فزاینده. حتی عزیزان خانواده‌اش بر دل او حرام‌ می‌شوند و اصلا خودش همه‌ را از او‌ می‌راند تا با او تنها باشد بی‌آنکه او را دیدار کند. و درد و داغی بیش از این نیست که با او و در حضورش باشی و نبینی‌اش! در اینجاست که مرگ از عسل هم شیرین‌تر می‌شود ولی چه نازی‌ می‌کند این جناب مرگ. در اینجاست که مرگ، تنها امید و عشقی است که آدمی با آن‌ می‌خوابد و برمی‌خیزد. ولی بدتر از آن اینکه خواب هم بر آدمی حرام‌ می‌شود. چراکه خواب، خود مرگی خفیف است که آن‌هم نیست. 📗 کتاب:مذهب اصالت عشق جلد دوم 📆 تاریخ تالیف: مهر ۱۳۹۰ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
📗 کتاب حق الیقین 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۲ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
📗 کتاب حق الیقین 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۲ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
📗 کتاب حق الیقین 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۲ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
📗 کتاب حق الیقین 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۲ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
«جرعه ای از رحیق مختوم» (شرک در معیشت و رزق) 279- و اما یکی از رایج ترین و دائمی ترین شرک عامه بشری همانا شرک در معیشت و رزق است . و آن اینست که آدمی برای رزقش خود را بفروشد ، در یوزگی کند ، خود را به عذاب و ذلت بکشاند و منّت بکشد . چنین رزقی طبق قانون شرک موجب ابطال می شود یعنی نه قناعت و برکت دارد و نه اصلاً شکم مصرف کننده اش را سیر می کند و نه موجب سعادت و سلامت و عزّت می شود و نه عاطفه پدید می آورد. زیرا چنین رزقی با منّت وارد خانه می شود و مصرف کننده اش هم نسبت به آورنده اش کینه می کند . 280- انسان بمیزانی که خودش را هم در تأمین رزق دخیل می داند و خود را شریک رزاقیت خدا می پندارد برای امرار معیشت تن به ظلم و خفت می دهد و بر اهل خانه اش هم منت می نهد و ظلمی را که در حق او روا شده بر اهل خانه روا می دارد . و درباره عزیزترین کسان خود ستم می کند و این عذاب شرک در رزق است . 281- همه می گویند که رزاق خداست ولی بس اندکند که بر این ادعا صادقند و عمل می کنند . امتحان در رزق اساسی ترین امتحان خدا درباره توحید و ایمان بنده است . 282- علت اصلی دوزخ خانواده ها شرک در رزق اهالی خانه مخصوصاً مرد خانه است که گاه به خاطر این شرک زن خود را هم به فحشا می کشاند و او را استثمار می کند و  از وظایف واجب و اصلی زنانگی اش محروم می کند . 283- مرد به خاطر اینکه رضایت و محبت همسر و فرزندانش را کسب کند خود را رزاق آنان می سازد تا همه امیال و هوسهای آنان را ارضا نماید ولی چیزی جز عداوت و نفرت حاصل نمی کند . و عاقبت خیانت رخ می دهد . 284- « رزق شما از سمتی به سوی شما می آید که هرگز نمی دانید » هرکه این کلام خدا را درک و تصدیق نمود به توحید رزق رسیده است که اساس توحید و اخلاص در زندگی است که علی ع  فرمود : تا رزق شما پاک نشود دین شما پاک نشده است. و رزق ناپاک رزقی مشرکانه است که فرد خود را شریک رزاقیت خدا نموده است . 285- یکی از نشانه های ناپاک و مشرکانه بودن رزق اینست که مصرف کننده اش در حین مصرف خدا را به یاد نمی آورد زیرا در حین کسب آن هم خدا از یاد رفته بود . 286- کار کردن برای کسی که براستی و قلباً و با معرفت و یقین خداوند را رزاق می داند ،عین عبادت و سلوک است و تقرب الی الله . 287-ونماز خواندن برای کسی که خودش را رزاق می داند عین معصیت و تقرب شیطان است . 288- خدا را رزاق دانستن یک شعار نیست . کسی که خدا را رزاق می داند کمترین حرص و دغدغه ای درباره معیشت ندارد وکمترین منّت و ذلّتی را در کار نمی پذیرد . 289- بیمه ها در عصر جدید بزرگترین کارخانه های تولید شرک برای مردم هستند . و لذا هرچه که بیمه تر می شوند بیمناکتر می شوند . و این یعنی ابطال عمل مشرکانه! 290- باید دانست که رزق شامل همه نیازهای مادی و معنوی و عاطفی و اجتماعی و علمی و فنّی و هنری بشر در حیات است . پس علم و ایمان و محبت هم از جمله ارزاق هستند که چه بسا از نان و آب اساسی ترند و آدمی برای جلب علم و محبت بیشتر است که حرص مال دارد . در حالیکه علم حقیقی و محبت حقیقی هم در نزد خداست و به مؤمنان حقیقی اش عطا می کند و او را از علوم و فنون و بهداشت و درمان و عواطف کذائی دوران بی نیاز می سازد . 291- اینست که شاهدیم که هرچه که درآمدها بیشتر می شود حرص و تورم و قحطی زدگی هم شدیدتر می شود .  هرچه که بیمارستانها و پزشکان بیشتر می شوند بیماریها هم بیشتر می شوند . هرچه که دانشگاهها بیشتر می شود جهل هم شدید تر می شود . هرچه که بیمه ها بیشتر میشوند هراس ها و نا امنی ها هم بیشتر می شود . و این عذاب و ابطال حاصل از شرک بخداست . 292- درست است که خدا روزی رسان است ولی آدم هم بایستی بدود. درست است که خدا شفا می دهد ولی آدم هم بایستی بیمه باشد . درست است که علم و عقل از خداست ولی آدم هم بایستی مدرکش را بگیرد و ... این منطق رسمی شرک است . 📗کتاب توحید عملی 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۸۹ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
«جرعه ای از رحیق مختوم» 607- عرفان ، روح مذهب است . و لذا مذاهب غیر عرفانی و جوامع و حکومتهای دینی فاقد عرفان بسرعت بسوی مادیگری مالیخولیائی و منافقانه می روند و در درون خود دچار ابطال و فروپاشی می شوند . 608- امروزه ملل جهان سوم و خاصه مسلمان از یکسو با حاکمیت های غربی به بن بست رسیده اند و از سوئی دیگر از اسلام طالبانی در هراس هستند . در اینجا جز رجعت عرفانی راه نجاتی نیست . 609- بین کفر آشکار و شرک و نفاق هیچ راهی جز حیات عرفانی نیست . 610- بین آمریکا و طالبان راهی جز عرفان نیست . و این توفیقی الهی در آخرالزمان است که به جبر رخ نموده است . 611- نه عرفانی که توجیه و تقدیس کننده کفر و بولهوسی باشد . و نه عرفانی که به عنوان چاشنی شرعی بکار می رود که خود شرکی عارفانه است . و نه عرفانی که بطرزی رندانه فقط بدبختی ها را به حساب خدا می گذارد . و نه عرفانی که مکتب تنبلی و عافیت پرستی و بی مسئولیتی است به حساب مریدی. و نه عرفانی که پر کننده اوقات فراغت و نشئگی است . و نه عرفانی که فقط در شعر و افسانه و جلوه های ویژه سینمائی یافته می شود . و نه عرفانی که می خواهد عارف شود . و نه عرفانی که جایگزین لامذهبی است . و نه عرفانی که توجیه کننده حماقت است . و نه عرفانی که همه امور را السویه می سازد . و نه عرفانی که مستی و جنون را تقدیس می کند . و نه عرفانی که راز مگوست و فال می گیرد و معجزه می کند . 📗 کتاب توحید عملی 📆 تاریخ تالیف: ۱۳۸۹ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
(پول ماده شرک است) 411- پول که عنصر مساوی کننده ارزش همه چیزهاست مشرکانه ترین پدیده در تاریخ بشر است و لذا پول پرستان مشرکترین افرادند . و بانکها قدرتمندترین کانونهای مشرک کننده بشرند و لذا بزرگترین مراکز تولید ظلم می باشند که نخستین بانیانش در تاریخ بنی اسرائیل بوده اند که قدیمی ترین مشرکان محسوب می شوند و امروزه در سراسر جهان اشاعه دهنده انواع مظالم می باشند . 412- تورم که بزرگترین بحران بشر امروز است بمعنای ابطال ارزش ذاتی پول بعنوان عنصر ذاتی شرک است . زیرا پول ماده شرک است . 413- و لذا در روایات اسلامی آمده است که در جامعه امام زمانی که جامعه عدل است پول از میان می رود زیرا پول عنصر ظلم است . 414- پول همه چیزها و بلکه آدمها را برابر می سازد و در جهان حاکمیت پول تفاوت ارزش چیزها در تفاوت مقدار پول است که از بابت آنها پرداخته می شود . یعنی همه تفاوتها کمی و پولی است . 415- این پول است که همه چیزها و ارزش ها و آدمها را مساوی می سازد و در این تساوی سازی پوچ و نابود می کند زیرا از هویت وجودی که بی تائی است ساقط می کند . 416- توحید ، بی تائی است و شرک هم تساوی گری . 417- فقط چیزهایی که وجود ندارند مساوی هستند . و لذا شرک همان نابود سازی است : ابطال وجود ! 418- پول پرستی عین عدم پرستی است . 419- پس بهتر درک می شود که چرا بانکها بانی مذهب دموکراسی هستند . زیرا برابر سازی آدمها عین نابود سازی آنها در پول است . 420- دموکراسی برابری حقوقی انسانها نیست بلکه برابری پولی آنهاست . 421- بنابراین دموکراسی یعنی رأی دادن بی پولها به پولدارها در جهت حاکمیت مطلقه پول . 422- پس دموکراسی حاکمیت نابودی بر مردم است . 423- دموکراسی نابود کننده دیکتاتوری نیست بلکه نامرئی کننده آن است. 424- پول دارترها و پول پرست ها به این دلیل دیکتاتور می شوند که در محاق نابودی می افتند و با بلعیدن وجود مردم احساس وجود می کنند . 425- پول مخلوق شرک بین پدیده هاست زیرا پول فصل مشترک و ارزش مشترک بین چیزهاست . 426- اگر پدیده ها بی تا باشند هرگز پول در رابطه بین آنها راه نمی یابد . 427- شرک در روابط بین آدمها هم اساس پولی شدن روابط است . 428- پس فقط خداشناسی در جهان و پدیده ها و آدمهاست که ریشه شرک و حاکمیت پول و ظلم را بر می اندازد . 429- اینست که در جوامع و حاکمیت های مبتنی بر مذاهب شرک اشد ربا و تورم و پول پرستی و ظلم رخ می دهد زیرا اشد شرکها همانا شرک توجیه شده با مذهب است . 430- پس باید گفت هر چه که جامعه ای پولکی تر است و ربائی تر است و دچار تورم شدیدتری است مشرک تر است . 431- حاکمیت ظلم و حاکمیت پول و حاکمیت شرک ، امر واحدی است . نظام سرمایه داری جهانی ذاتاً بر افکار و آرمانهای مشرکانه بنا شده است . 📗کتاب توحید عملی 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۸۹ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
«جرعه ای از رحیق مختوم» 534- جهان هستی برای اکثر مردمان آیه یعنی نشانه است یعنی نشانه خداست . و برای عده قلیلی هم حضور و محضر خداست و برای انگشت شماری هم وجود خداست . و این سلسله مراتب علم و تسبیح است . 535- همانطور که در منطق قرآنی ، قیامت و لقاء الله برای اکثر بشری در آخرت است و برای عده قلیلی عین واقعیت است و برای انگشت شماری هم الساعه است . و این سلسله مراتب معرفت نفس است . 536- همانطور که باز طبق قول قرآنی ، خداوند برای اکثر مردمان در آسمان است و برای عده قلیلی در زمین است و برای انگشت شماری در خودشان است . و این سلسله مراتب تقرب الی الله است . 📗کتاب توحید عملی 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۸۹ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی