eitaa logo
بنیاد نشر آثار استاد علی اکبر خانجانی
452 دنبال‌کننده
90 عکس
30 ویدیو
13 فایل
172 ج کتاب و صدها مقاله(رایگان): خودشناسی،عرفان،تکامل، روح،آخرالزمان،انسان کامل،امام زمان ،اسمای الهی،مدرنیزم،اخلاق ،مردم شناسی،دجال،شیطان،ازدواج و طلاق و تربیت،عرفان درمانی،مسخ و تناسخ،زندگینامه استاد و عرفا،مرد و زن https://khanjany.org
مشاهده در ایتا
دانلود
📗 کتاب حق الیقین 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۲ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
«جرعه ای از رحیق مختوم» (شرک در معیشت و رزق) 279- و اما یکی از رایج ترین و دائمی ترین شرک عامه بشری همانا شرک در معیشت و رزق است . و آن اینست که آدمی برای رزقش خود را بفروشد ، در یوزگی کند ، خود را به عذاب و ذلت بکشاند و منّت بکشد . چنین رزقی طبق قانون شرک موجب ابطال می شود یعنی نه قناعت و برکت دارد و نه اصلاً شکم مصرف کننده اش را سیر می کند و نه موجب سعادت و سلامت و عزّت می شود و نه عاطفه پدید می آورد. زیرا چنین رزقی با منّت وارد خانه می شود و مصرف کننده اش هم نسبت به آورنده اش کینه می کند . 280- انسان بمیزانی که خودش را هم در تأمین رزق دخیل می داند و خود را شریک رزاقیت خدا می پندارد برای امرار معیشت تن به ظلم و خفت می دهد و بر اهل خانه اش هم منت می نهد و ظلمی را که در حق او روا شده بر اهل خانه روا می دارد . و درباره عزیزترین کسان خود ستم می کند و این عذاب شرک در رزق است . 281- همه می گویند که رزاق خداست ولی بس اندکند که بر این ادعا صادقند و عمل می کنند . امتحان در رزق اساسی ترین امتحان خدا درباره توحید و ایمان بنده است . 282- علت اصلی دوزخ خانواده ها شرک در رزق اهالی خانه مخصوصاً مرد خانه است که گاه به خاطر این شرک زن خود را هم به فحشا می کشاند و او را استثمار می کند و  از وظایف واجب و اصلی زنانگی اش محروم می کند . 283- مرد به خاطر اینکه رضایت و محبت همسر و فرزندانش را کسب کند خود را رزاق آنان می سازد تا همه امیال و هوسهای آنان را ارضا نماید ولی چیزی جز عداوت و نفرت حاصل نمی کند . و عاقبت خیانت رخ می دهد . 284- « رزق شما از سمتی به سوی شما می آید که هرگز نمی دانید » هرکه این کلام خدا را درک و تصدیق نمود به توحید رزق رسیده است که اساس توحید و اخلاص در زندگی است که علی ع  فرمود : تا رزق شما پاک نشود دین شما پاک نشده است. و رزق ناپاک رزقی مشرکانه است که فرد خود را شریک رزاقیت خدا نموده است . 285- یکی از نشانه های ناپاک و مشرکانه بودن رزق اینست که مصرف کننده اش در حین مصرف خدا را به یاد نمی آورد زیرا در حین کسب آن هم خدا از یاد رفته بود . 286- کار کردن برای کسی که براستی و قلباً و با معرفت و یقین خداوند را رزاق می داند ،عین عبادت و سلوک است و تقرب الی الله . 287-ونماز خواندن برای کسی که خودش را رزاق می داند عین معصیت و تقرب شیطان است . 288- خدا را رزاق دانستن یک شعار نیست . کسی که خدا را رزاق می داند کمترین حرص و دغدغه ای درباره معیشت ندارد وکمترین منّت و ذلّتی را در کار نمی پذیرد . 289- بیمه ها در عصر جدید بزرگترین کارخانه های تولید شرک برای مردم هستند . و لذا هرچه که بیمه تر می شوند بیمناکتر می شوند . و این یعنی ابطال عمل مشرکانه! 290- باید دانست که رزق شامل همه نیازهای مادی و معنوی و عاطفی و اجتماعی و علمی و فنّی و هنری بشر در حیات است . پس علم و ایمان و محبت هم از جمله ارزاق هستند که چه بسا از نان و آب اساسی ترند و آدمی برای جلب علم و محبت بیشتر است که حرص مال دارد . در حالیکه علم حقیقی و محبت حقیقی هم در نزد خداست و به مؤمنان حقیقی اش عطا می کند و او را از علوم و فنون و بهداشت و درمان و عواطف کذائی دوران بی نیاز می سازد . 291- اینست که شاهدیم که هرچه که درآمدها بیشتر می شود حرص و تورم و قحطی زدگی هم شدیدتر می شود .  هرچه که بیمارستانها و پزشکان بیشتر می شوند بیماریها هم بیشتر می شوند . هرچه که دانشگاهها بیشتر می شود جهل هم شدید تر می شود . هرچه که بیمه ها بیشتر میشوند هراس ها و نا امنی ها هم بیشتر می شود . و این عذاب و ابطال حاصل از شرک بخداست . 292- درست است که خدا روزی رسان است ولی آدم هم بایستی بدود. درست است که خدا شفا می دهد ولی آدم هم بایستی بیمه باشد . درست است که علم و عقل از خداست ولی آدم هم بایستی مدرکش را بگیرد و ... این منطق رسمی شرک است . 📗کتاب توحید عملی 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۸۹ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
«جرعه ای از رحیق مختوم» 607- عرفان ، روح مذهب است . و لذا مذاهب غیر عرفانی و جوامع و حکومتهای دینی فاقد عرفان بسرعت بسوی مادیگری مالیخولیائی و منافقانه می روند و در درون خود دچار ابطال و فروپاشی می شوند . 608- امروزه ملل جهان سوم و خاصه مسلمان از یکسو با حاکمیت های غربی به بن بست رسیده اند و از سوئی دیگر از اسلام طالبانی در هراس هستند . در اینجا جز رجعت عرفانی راه نجاتی نیست . 609- بین کفر آشکار و شرک و نفاق هیچ راهی جز حیات عرفانی نیست . 610- بین آمریکا و طالبان راهی جز عرفان نیست . و این توفیقی الهی در آخرالزمان است که به جبر رخ نموده است . 611- نه عرفانی که توجیه و تقدیس کننده کفر و بولهوسی باشد . و نه عرفانی که به عنوان چاشنی شرعی بکار می رود که خود شرکی عارفانه است . و نه عرفانی که بطرزی رندانه فقط بدبختی ها را به حساب خدا می گذارد . و نه عرفانی که مکتب تنبلی و عافیت پرستی و بی مسئولیتی است به حساب مریدی. و نه عرفانی که پر کننده اوقات فراغت و نشئگی است . و نه عرفانی که فقط در شعر و افسانه و جلوه های ویژه سینمائی یافته می شود . و نه عرفانی که می خواهد عارف شود . و نه عرفانی که جایگزین لامذهبی است . و نه عرفانی که توجیه کننده حماقت است . و نه عرفانی که همه امور را السویه می سازد . و نه عرفانی که مستی و جنون را تقدیس می کند . و نه عرفانی که راز مگوست و فال می گیرد و معجزه می کند . 📗 کتاب توحید عملی 📆 تاریخ تالیف: ۱۳۸۹ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
(پول ماده شرک است) 411- پول که عنصر مساوی کننده ارزش همه چیزهاست مشرکانه ترین پدیده در تاریخ بشر است و لذا پول پرستان مشرکترین افرادند . و بانکها قدرتمندترین کانونهای مشرک کننده بشرند و لذا بزرگترین مراکز تولید ظلم می باشند که نخستین بانیانش در تاریخ بنی اسرائیل بوده اند که قدیمی ترین مشرکان محسوب می شوند و امروزه در سراسر جهان اشاعه دهنده انواع مظالم می باشند . 412- تورم که بزرگترین بحران بشر امروز است بمعنای ابطال ارزش ذاتی پول بعنوان عنصر ذاتی شرک است . زیرا پول ماده شرک است . 413- و لذا در روایات اسلامی آمده است که در جامعه امام زمانی که جامعه عدل است پول از میان می رود زیرا پول عنصر ظلم است . 414- پول همه چیزها و بلکه آدمها را برابر می سازد و در جهان حاکمیت پول تفاوت ارزش چیزها در تفاوت مقدار پول است که از بابت آنها پرداخته می شود . یعنی همه تفاوتها کمی و پولی است . 415- این پول است که همه چیزها و ارزش ها و آدمها را مساوی می سازد و در این تساوی سازی پوچ و نابود می کند زیرا از هویت وجودی که بی تائی است ساقط می کند . 416- توحید ، بی تائی است و شرک هم تساوی گری . 417- فقط چیزهایی که وجود ندارند مساوی هستند . و لذا شرک همان نابود سازی است : ابطال وجود ! 418- پول پرستی عین عدم پرستی است . 419- پس بهتر درک می شود که چرا بانکها بانی مذهب دموکراسی هستند . زیرا برابر سازی آدمها عین نابود سازی آنها در پول است . 420- دموکراسی برابری حقوقی انسانها نیست بلکه برابری پولی آنهاست . 421- بنابراین دموکراسی یعنی رأی دادن بی پولها به پولدارها در جهت حاکمیت مطلقه پول . 422- پس دموکراسی حاکمیت نابودی بر مردم است . 423- دموکراسی نابود کننده دیکتاتوری نیست بلکه نامرئی کننده آن است. 424- پول دارترها و پول پرست ها به این دلیل دیکتاتور می شوند که در محاق نابودی می افتند و با بلعیدن وجود مردم احساس وجود می کنند . 425- پول مخلوق شرک بین پدیده هاست زیرا پول فصل مشترک و ارزش مشترک بین چیزهاست . 426- اگر پدیده ها بی تا باشند هرگز پول در رابطه بین آنها راه نمی یابد . 427- شرک در روابط بین آدمها هم اساس پولی شدن روابط است . 428- پس فقط خداشناسی در جهان و پدیده ها و آدمهاست که ریشه شرک و حاکمیت پول و ظلم را بر می اندازد . 429- اینست که در جوامع و حاکمیت های مبتنی بر مذاهب شرک اشد ربا و تورم و پول پرستی و ظلم رخ می دهد زیرا اشد شرکها همانا شرک توجیه شده با مذهب است . 430- پس باید گفت هر چه که جامعه ای پولکی تر است و ربائی تر است و دچار تورم شدیدتری است مشرک تر است . 431- حاکمیت ظلم و حاکمیت پول و حاکمیت شرک ، امر واحدی است . نظام سرمایه داری جهانی ذاتاً بر افکار و آرمانهای مشرکانه بنا شده است . 📗کتاب توحید عملی 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۸۹ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
«جرعه ای از رحیق مختوم» 534- جهان هستی برای اکثر مردمان آیه یعنی نشانه است یعنی نشانه خداست . و برای عده قلیلی هم حضور و محضر خداست و برای انگشت شماری هم وجود خداست . و این سلسله مراتب علم و تسبیح است . 535- همانطور که در منطق قرآنی ، قیامت و لقاء الله برای اکثر بشری در آخرت است و برای عده قلیلی عین واقعیت است و برای انگشت شماری هم الساعه است . و این سلسله مراتب معرفت نفس است . 536- همانطور که باز طبق قول قرآنی ، خداوند برای اکثر مردمان در آسمان است و برای عده قلیلی در زمین است و برای انگشت شماری در خودشان است . و این سلسله مراتب تقرب الی الله است . 📗کتاب توحید عملی 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۸۹ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
حضرت «اطفاء» - خاموشی (طافی- طفّی- مُطفّی- اطفی الطافین) یا طافی یا مُطفّی 1- «طفی» بمعنای فوت کردن و خاموش ساختن آتش است. که کافران فوت می کنند تا نور خدا را خاموش کنند و خداوند هم آتش فساد و فتنه کافران را خاموش می کند: «می خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند ولی خداوند نورش را کامل و جهانگیر می کند...» توبه32- «یهود گفتند که دست خدا بسته است و نمی تواند به ما رزق بیشتری دهد پس ربا را تجارت خود ساختند... یهود به روی زمین در برپائی فساد و فتنه و جنگ می کوشند و هر گاه که آتش جنگ می افروزند خداوند آن را خاموش می گرداند...» مائده64- این آیات نشان می دهد که بنی اسرائیل در کل تاریخ بشر دائماً در حال فتنه و فساد و جنگ افروزی بوده است و اینک حدود یک قرن است که زمین در آتش فساد و فتنه آنها می سوزد و جهان اسلام را هدف گرفته اند و متأسفانه مسلمان یهودصفت و رباخوار در سراسر جهان را پنهان و عیان به بازی گرفته اند. برخی از اقوام و حکّام جهان اسلام تحت عنوان مبارزه با یهود و بنی اسرائیل مشغول هر فساد و جنایتی هستند و عملاً ماهیتی یهودی (سامری) دارند و حقیقت اسلام را سرکوب می کنند. وجه مشترک این مسلمین و یهود همانا نژادپرستی عربی و عبری است که خداوند آنان را برعلیه یکدیگر به جنگ واداشته تا آتش کفرشان را خاموش سازد که: خداوند همواره گروهی از مردم را بواسطه گروهی دیگر دفع می کند تا فساد را از روی زمین براندازد. (بقره252) 2- خداوند همواره در طول تاریخ بواسطه قوم یا حکومتی فاسد و ستمگر حکومت و قوم ظالم دیگری را برانداخته است و بدینگونه اصل آتش فتنه را خاموش می کند مثل حمله اسکندر مقدونی، حمله مغول و یا جنگهای جهانی اول و دوم که جملگی مصداق آیه مذکور است و نیز امروزه جنگهای عربی- عبری که متأسفانه تحت عنوان اسلام و یهود برپا شده است و برخی را هم فریب داده است و شاهدیم که در پنهان دست شیطان حامی این هر دو جناح است شیطان غربی و عربی و عبری! 3- واضح است که مؤمنان بایستی از این فتنه جهانی که آتش انتقام الهی برعلیه آتش فتنه و فساد نژادپرستان غربی و عربی و عبری است شدیداً به کنار باشند و به هیچ بهانه ای در آن داخل نشوند و حامی هیچ جناحی قرار نگیرند تا خداوند بنیاد این فتنه و فساد و کفر و ستم را از زمین براندازد که این جنگها تحت اراده امام زمان و مقدمه ظهور جهانی حضرت است. پس ما بایستی فقط در جناح امام باشیم و بس! و برای ظهور حضرتش شبانه روز آماده باشیم! 📗 کتاب: خداشناسی امامیه جلد ششم 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۹۳ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
خدا و بت یا احق 1-امروزه پلیدترین، کافرترین، شقی ترین، خونخوارترین و دیوانه ترین قوم روی زمین کدامند؟ گروهها و اقوامی هستند که دورانی بهترین، مؤمن ترین، عالمترین، عادلترین و برحق ترین مردمان بودند. آیا چنین نیست؟ 2-بنی اسرائیل را امروزه در اسرائیل و کل جریان صهیونیزم بنگرید که از نخستین اقوامی در تاریخ بودند که ایمان آورده و بانی علم و حکمت و مدنیّت و خداپرستی بر روی زمین بودند و در هر قاره و سرزمینی بذر یکتاپرستی و علم و حکمت و صلح و مدنیّت را افشاندند و هزاران پیامبر و قدیس و حکیم و مصلح تحویل بشریت دادند و تا یک قرن پیش نیز بزرگترین متفکران روی زمین را پرورش دادند همچون فروید ، اسپینوزا ، مارکس ، هوسرل ، کافکا ، انیشتن و غیره . و اما اینک وحشی ترین قوم روی زمین شده اند و آرامش را از بشریت گرفته اند و حدود نیم قرن است که لحظه ای از خونریزی و دسیسه و پلیدی غافل نیستند . 3-نمونۀ دیگر از این بدترین خوبان و بهترین بدان خود مسیحیت غرب است که پیامبرش گل سرسبد انبیای الهی و مظهر روح خدا و تنها پیامبر زنده در جهان است . 4-بنگرید چگونه از روح خدا و پاکترین انسان تاریخ چه پیروانی پدید آمده اند که به پلیدی و انواع مفاسد و زشتی به خود می بالند. تنها قومی که به لواط افتخار می کنند پیروان مسیح هستند که برخی از رهبران این فساد از ملایان این مذهب میباشند. از پاکترین و باحیاترین پیامبر خدا چه قومی پدید آمده اند . 5-و اما در جهان اسلام و پیروان سرور انبیاء و خاتم پیامبران نظری کنیم : به لحاظ تاریخی در خدعه و نیرنگ با خدا و دین او جماعتی هولناکتر از بنی امیّه و بدتر از آنها بنی عباس در کل تاریخ پدید نیامده اند . خلفای بنی عباس که بنام امامان بر اریکۀ قدرت می نشستند و امامان را در خفا به قتل می رسانیدند . در نیرنگ و نفاق و فریب مردم در دین نوابغی همتای عمرعاص و مأمون در تاریخ پدید نیامده اند . 6-و اما در نابترین شاخه از اسلام یعنی تشیع چه خبر است ؟حکومتهای شیعۀ آتشین چون فاطمیان و صفویان در شقاوت و وقاحت باز روی یهود و مسیحیت و بنی امیه را سفید کردند . برادرکشی و پدرکشی و فرزند کشی در این حکومتها تبدیل به سنّت و حرفه ای مقدس شده بود و حرمسراهای اینان روی عشرتکده های شاهان روم و ایران ساسانی را هم سفید کرد. و نخستین فاحشه خانه های رسمی در حکومت اینها پدید آمد و نیز نخستین شیره کش خانه ها . اصفهان عصر صفوی بعنوان پایتخت شیعه در جهان ، بزرگترین فاحشه خانه و شیره کش خانۀ تاریخ بر روی زمین بود . 7-آیا این راز را می فهمید ؟ راز خوبترین جماعات بشری که تبدیل به زشت ترین خلایق بر روی زمین شده اند . 8-همین امروزه بنگرید که رژیم صهیونیستی به سفارش رهبران عربی به قتل عام فلسطینی ها همت می کند و خود را خدمتگزار جهان اسلام می داند که مشغول براندازی تروریزم از جهان اسلام است و توقع قدردانی هم دارد و به این کار افتخار می کند . 9-امروزه محور شرارت و پلیدی و شیطنت های بزرگ در جهان همین خوبترین اقوام و مذاهب بوده اند که تبدیل به بدترین حیوانات و شیاطین شده و در خفا متحد گشته اند . 10- اتحادیۀ پس پردۀ این حیوانات دیوانه ای که در دوره ای از تاریخ خوبان جهان بودند و فرشته خوئی را تعلیم می دادند امروزه کمر به نابودی انسانیت بسته است و دشمن قسم خوردۀ خدا و خلق خدا و هر چه ارزش انسانی بر روی زمین گشته است . براستی این چه رازی است . 11- امروزه اقوام بت پرست و جاهل و نیمه وحشی بر روی زمین در جرگۀ مصلح ترین و بی آزارترین جماعات بشری هستند مثل هند و چینی ها و سرخ پوستان آمریکای لاتین . آنانکه نه توحید می دانند و نه حکمت و علم دارند و هنوز هم بت ها را می پرستند . 12- امروزه صالحترین و آرامترین و کم آزارترین مردم جهان ، بت پرستان بودائی چین و گاوپرستان و مارپرستان هندو و ماسک پرستان سرخ پوست آمریکای لاتین و نیمه وحشی های قبایل آفریقائی هستند که نه پیامبر دارند و نه عرفان و نه علم ونه فیلسوف وشاعر و موسیقی دانان بزرگ و نه در انتظار ناجی موعودی هستند  و نه در صدد نجات بشریت هستند و بلکه بیشتر آنها امروزه کمونیست و لامذهب شده اند . 13- در همین واقعۀ قتل عام مردم غزه بدست اسرائیل ، تنها کشورهائی که صادقانه و بی ریا و بدون نمایشات دیپلماتیک سفارت اسرائیل را در کشور خود تعطیل کردند و هیچ تبلیغی هم براه نینداختند چند کشور کمونیست آمریکای لاتین بودند و چین کمونیست با مردمان بت پرست . 14- این براستی چه رازی است که بزرگترین جنایت برعلیه بشریت بر روی زمین که حدود نیم قرن ادامه دارد یعنی نسل کشی مردم فلسطین ، در اتحاد پنهان و آشکار یهود – مسیحیت – اسلام طراحی و تدارک می شود و ادامه می یابد . یعنی در پیروان بزرگترین پیامبران خدا که بزرگترین انسانهای تاریخ بشر بودند: موسی و عیسی و محمد.
یعنی در پیروان عادلترین، مهربانترین و عارفترین انسانهای تاریخ . 15- به یاد آیه ای در قرآن افتادم که گوئی بیان راز این واقعه است که : ملتها به دین پیامبران خدا روی نیاوردند الا به قصد دسیسه و پلیدی در دین خدا . 16- گوئی پلیدترین و دیوانه ترین و وحشی ترین اقوام و افراد بشری بسوی پاکترین و مهربانترین مذاهب و پیامبران و عارفان گرایش می یابند . گوئی این امر هم از قانون جاذبۀ اضداد پیروی می کند و دیالکتیک وحدت اضداد . یعنی بدترین ستم و جنون و جنایات را بایستی در پیروان بهترین مکاتب و مذاهب جستجو کرد . 17- همانطور که مثلاً غایت این پلیدی ها را بایستی در پیروان نابترین شعبه از این مذاهب پاک جستجو کرد یعنی در پیروان عرفان مذاهب . که یکی از مشهورترین این نمونه جریان " فراماسونری " است که بر محور شعارهای عرفانی حدود سه قرن پیش پدید آمد و همۀ دسیسه های جهانی قرن بیستم برخاسته از تشکیلات فراماسونی در سراسر جهان بوده است از جمله صهیونیزم و نمونۀ دیگر این پلیدی در جنبۀ عامیانه ترش همان فرقه های درویشی می باشند که امروزه بهائی گری و اسماعیلیه و شیخیه سه تا از گندیده ترین و رسواترین شعبات این فرقه های به اصطلاح صوفیه است که به جنون و رسوائی گرائیده اند و در حال انقراض تاریخی هستند. 18- گوئی هر حقیقت و انسان اهل حقی که آشکار می شود باطل ترین و شقی ترین دشمنان حق را بخودش جلب و مجذوب می سازد همچون قوۀ جاذبۀ مغناطیسی که نیروی ضد خود را جذب می کند . این چه سرّی است ؟ 19- یک بیان اینست که حق ، باطل را جذب می کند تا تربیت نماید و اصلاح کند و در غیر اینصورت رسوا نموده و نابود سازد. همانطور که مثلاً اسلام و محمد ، بنی امیه را جذب خود کرد و حدود یک قرن به آنها مهلت اصلاح و توبه داد و سپس بکلی نسل آنها را از روی زمین پاک کرد . 20- و اما نکتۀ دیگر امروزه اینست که چرا داعیان یگانه پرستی که شعاردهندگان برترین معارف همچون عدالت و حقوق بشر و عشق و ایثارند در صف مقدم پلیدی و خونریزی قرار دارند و اینقدر مکارند . ولی در عوض بت پرستان آمریکای لاتین و هند و چین صالحترین مردمانند در قیاس با خداپرستان موحد . این راز دیگریست . 21- بنگرید که چگونه حدود سه قرن مسیحیان عاشق و خداپرست ، بت پرستان سرخ پوست آمریکا و هند و چین را قتل عام و غارت کردند و اینک این خداپرستان عاشق بجان خودشان افتاده اند . قرن بیستم عرصۀ این خودبراندازی است که نبرد بین این خداپرستان بوده است : نبرد بین مسیحیت ، بین مسیحیت و یهود ، و بین یهود و اسلام . و بین شیعه و سنّی و و ... . 22- و بت پرستان در خارج از این گود به تماشای نبرد بین خداپرستان نشسته اند و گاه وساطت می کنند. این عجب نیست؟ 23- شمس تبریزی می گوید : ای یاران ، بت پرستی را جاهلانه طرد و لعن مکنید در آن حقی بزرگ نهان است . این چه حقی است در بت پرستی آخرالزمان ؟ 24- آخرالزمان عرصۀ ظهور حق در خاک است . ظهور متافیزیک در فیزیک . ظهور ملکوت در ناسوت و نهایتاً در قیامتش هم ظهور خدا در جمال ! این همان راز بت پرستی آخرالزمانی است . 25- در آخرالزمان بزرگترین و شقی ترین و مدعی ترین دشمن دین حق و ظهور ناجی موعود و جمال حق ، همانا خداپرستان آسمانی و پرستندگان خدای نابوده اند و حامیان ابدی خدا بعنوان یک ایدۀ مطلق و ناممکن . که البته قدیمی ترین حامیان این دین و خدا همانا بنی اسرائیل هستند . و لذا شقی ترین اقوام روی زمین می باشند . 26- بنابراین تشیع و مذهب امامیه رابطه ای حیرت آور با بت پرستی دارد . و اینست رابطۀ عجیب کشور ما با کشورهای آمریکای لاتین و چین که دست از خدای نابودۀ آسمانی کشیده اند و یا هنوز بت ها را می پرستند . امام آخرین بت است . آن بتی که کل کائنات برای او پدید آمده است . اینست راز ! 27- اینست که بهترین یاران امام زمان همانا بت پرستان و لامذهبهای آشکارند . و شقی ترین منکران و دشمنانش هم طبق روایات و تجربۀ تاریخی جماعتی از شیعیان سادات می باشند همچون بنی عباس که به دفاع و حمایت از علی و آل علی بقدرت رسیدند و همۀ امامان را کشتند. اینست راز !   📗کتاب : مجموعه مقالات عرفانی فصل بیست و نهم 📆 تاریخ تألیف: ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی
«جرعه ای از رحیق مختوم» 16 - «نجات» یک نوع ایده آل از موضوعات زندگی نیست. نجات یکی از افکار و نیاز ها نیست . بلکه تمامیت احساس و اندیشه یک انسان است که که همه افکار و اعمال و امیال او را تحت فرمان دارد و فرمانده کل راه و روش زندگی است. 17 – انتظار ناجی یکی از انتظارات زندگی مثل انتظار دریافت حقوق اول ماه و یا انتظار رسیدن به تعطیلات آخر هفته و سال و یا انتظار به وصال رسیدن با محبوب خود و یا انتظار خانه دار شدن و یا دریافت مدرک تحصیلی و امثالهم نیست . انتظار رسیدن به ناجی انتظار رسیدن به وضعیتی از زندگی است که تمامیت زندگی فرد را تا ابد از وضع موجودش خارج کند و از تمامیت خودش برهاند . انتظار نجات همانا انتظار نجات ازخویشتن خویش و همه بستگی های خویش است . یک واقعه آنی و موقتی نیست بلکه یک واقعه ابدی است ، یک جریان بی پایان است که کل زندگی فرد را دگرگون سازد و نه بخش هائی ازآن را . 18 - «نجات» یک مدینه فاضله و بهشت تصویری در ذهن فرد نیست. یک ایدئولوژی دینی یا فلسفی هم نیست بلکه رهائی از ذهن و احساس و امیال و اهداف و بستگی ها و عواطف و عشق و نفرتهاست. آدمی تا بواسطه خود شناسی به حداقل بن بست با تمامیت خود نرسیده باشد عطش نجات را ندارد و لذا هیچ ناجی قادربه نجات او نیست. 19 – نجات یعنی نجات از هسته مرکزی ارادۀ خویشتن . و عشق به نجات عشق به کسی است که تو را از تو بستاند و از شرت برهاند . 20 – نجات به معنای نجات از یک بیماری یا گرفتاری و ناکامی نیست . نجات از چیزی در بیرون نیست بلکه نجات از خود خویشتن است . آدمی تا به مرگ خویشتن به تمام و کمال راضی نشده باشد طالب نجات نیست و پذیرای نجات هم نیست یعنی استحقاق درک و تصدیق ناجی را ندارد . 21 – اراده به نجات خویشتن و عطش پیدا کردن ناجی برخاسته از عطش مرگ و وسوسۀ خودکشی در بشر است. همانطور که در روایات دینی یکی از علائم ظهورناجی ، خودکشی های دسته جمعی در جوامع است . 📗 کتاب : امام زمان عج کیست 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۸۷ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی https://eitaa.com/khanjanyaudiobooks
خوشبختی یعنی چه؟ 1- حیات و هستی آدمی یک بخت است یعنی یک شانس . زیرا می توانست که هرگز بوجود نیاید ولی آمده است . بخت به معنای شانس بوجود آمدن است . پس هر کسی که وجود دارد خوشبخت ترین موجودات است در قبال کسانی که بوجود نیامده اند . پس زندگی آدمی بخودی خود دارای بخت بسیار خوش و شانس خارق العاده است . بودن ، یک بخت است و بخت برترین است و شانس مطلق که شانس " بودن " است در قبال نبودن که امری طبیعی است . 2- و اینک این خوش بختی و شانس کبیر ِ " بودن " در قبال نبودن ، مجالی است که این بودن ، جاودانه شود و این مربوط به تلاش و ارادۀ انسان است . در حالیکه بودن اولیه هیچ ربطی به ارادۀ آدمی نداشت و یک توفیق و دادۀ الهی است . 3- پس بدبختی اینست که انسان نتواند این بودن را برای خود ابدی سازد یعنی یک خوشی ابدی . 4- بهرحال آدمی ابدی هست ولی خوش بختی بمعنای ابدی ساختن اراده است زیرا آدمی در هستی نخستین خود که یک خوش شانسی بوده است اراده ای نداشته است . اینک باید این هستی شانسی را تبدیل به ارادۀ ابدی و هستی ارادی سازد و اراده به هستی . و این همان حیات بهشتی است که در آن آدمی طبق قول خدا دارای ارادۀ کن فیکون می شود در حالیکه حیات دوزخی حیاتی ضد ارادی است پس ضد هستی است : هستی ضد هستی ! 5- مهمترین گوهرۀ هستی آدمی همان اراده است تا آنجا که می توان هستی را همان اراده به بودن دانست و اراده را به معنای هستی اراده . به همین دلیل آدمی در عرصۀ جبر و بی اراده گی احساس نابودی می کند و نبودن را ترجیح می دهد . 6- تبدیل هستی به چیستی در بشر و چیستی پرستی بشر همان بیان گوهرۀ اراده در هستی بشر است که بشر هستی اش را تماماً اراده می فهمد و درمی یابد : اراده به هستی ! و اینست که انسانی چون به بی اراده گی دچار می شود چه بسا خودکشی می کند . 7- اراده سرّ هستی است . هستی انسان بی اراده به او داده شده است ولی او آنرا تبدیل به ارادۀ محض می کند و این معنای هوس و بولهوسی بشر است . و دین خدا در مقابل این امر پدید آمده است . 8- دین همان راه و رسم بی اراده کردن هستی خویش است و لذا مقام تسلیم و رضا کمال دین است . 9- تلاش انسان برای ارادی کردن حیات و هستی خودش او را به جبرها می اندازد یعنی بی اراده می کند و این دوزخی شدن هستی است . 10- انسان یک هستی بی اراده است در منشأ هستی اش . ولی خود هستی انسان غریزتاً دارای اراده است که پیروی انسان از آن اراده موجب بی اراده شدن و مجبور شدن ارادۀ انسان می شود . 11- انسان بمیزانی که برخلاف ارادۀ غریزی خود عمل می کند بر ذات ارادۀ هستی خود می رسد و صاحب ارادۀ هستی خود می شود و صاحب هستی می شود و اینست خوش بختی انسان . 📗 کتاب: بارانداز حکمت 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۸۸ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی https://eitaa.com/khanjanyaudiobooks
25- من و تو (۱) *⃣ آنگاه که دیگر نه حرفی برای گفتن و نه ایده ای برای اندیشیدن و نه آرمانی برای به انجام رسانیدن باشد واقع بینی آغاز می شود. *⃣ تا مظلوم را ظالمی منافق نبینی ظلم را نفهمیده ای . *⃣ بیشترین جنجالها و زجرها بر سر ناچیزترین و ناپایدارترین چیزهاست. *⃣ تا چیزی کاملاً فهمیده نشود دست از سر آدم بر نمی دارد. *⃣ بن بست ها، رسواییهاست. *⃣ ازدواج ، آزمون تجرید است . *⃣ هر چه که تو را جذب می کند، به خودت مبتلایت می سازد. *⃣ مردم داری یعنی اینکه نباید به مردم اجازه دهی تا عداوت تو را نسبت به آنها ببینند. *⃣ تا رها نکنی ، رها نمی شوی. *⃣ حقّ تو همواره بسیار برتر از آن است که می پنداری . پس بگذر از هر آنچه که حقّ خویش میدانی . *⃣ همواره معناست که بسوی تو می آید و تو را بسوی مادّه می فرستد تا آن معنا را تصدیق کنی . *⃣ می توانستی ولی نکردی . و کردی آنچه را که نمی توانستی . *⃣ حتی برگی از درخت نمی افتد مگر اینکه در سرنوشت تو نقشی دارد . *⃣ در عین بی اراده گی هرگز نمی توانی به خودت بگویی که من نبودم . *⃣ به هر چه که نزدیکتری بیشتر دشمنش می داری. و اینگونه است که باز هم به آن نزدیکتر می شوی. *⃣ مخاطب تو هرگز آن کسی نیست که تو می پنداری . بلکه کس دیگری هست . *⃣ همواره تو ابزار دست ِابزار ِ دست ِ خود هستی . 📗 کتاب : اینست انسان 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۸ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی https://eitaa.com/khanjanyaudiobooks
* ای فرزند آدم و حوا ! تو از نخست نبودی و بعد بودی و اینک باز هم نیستی. ولی هستی از دست رفته ات را چون هستی نقد خود پنداشته ای و حسرت، تمام هستی ات شده است. تو حسرتی: حسرت ِ هستی . تو حسرت هستی. 📗 کتاب : جانشین خدا 📆 تاریخ تألیف: ۱۳۷۶ ه ش ✍ استاد علی اکبر خانجانی https://eitaa.com/khanjanyaudiobooks