eitaa logo
دروس خارج حضرت استاد ربانی گلپایگانی
1.4هزار دنبال‌کننده
196 عکس
55 ویدیو
511 فایل
ارتباط با کانال از طریق @h_mojtabazadeh آرشیو صوت ها از طریق سایت مدرسه فقاهت http://eshia.ir/Aqaed/Archive/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان جالب شیخ عدنان، مفتی اهل سنت عربستانی درباره ی امام حسین (علیه السلام) و شگفتی مجری در برنامه تلویزیونی! 🔹هرکس در عزای حسین غمگین نشود، فاسق، منافق و حتی کافر است.
🔸مقاله افشاگری های امام سجاد (علیه السلام) در قیام کربلا 🔹 قسمت اول | استاد 📚مجله نور علم، دوره چهارم، شماره 40 🔸آنچه در این مقاله می خوانید: قیام خونین و حماسه جاویدان کربلا در تاریخ قیام های بشری و حماسه های دینی و انقلابی، بی نظیر است. این مطلب به پایه ای از وضوح است که نیازی به استدلال و اقامه حجت ندارد. آنچه مهم است بررسی عوامل امتیاز و جهات بی مانندی آن است. آیا این امتیار مربوط به رهبری قیام است یا معلول آرمان های آن؟ و یا اینکه کمیت و کیفیت آفرینندگان و برپاکنندگان قیام و یا شیوه و روش آن، ملاک برتری می باشد؟ این مطلبی است که در خور تامل است، ولی نکته ای که در این مقاله به آن پرداخته می شود این است که کتاب قیام کربلا دارای دو فصل است: فصل شهادت و فصل اسارت. به عبارت دیگر، شهادت و اسارت دو اهرم بسیار نیرومند نهضت مقدس کربلا را تشکیل می دهند .... 📥دریافت مقاله 👇 @kharejkalam
🔸مقاله افشاگری های امام سجاد (علیه السلام) در قیام کربلا 🔹 قسمت دوم | استاد 📚مجله نور علم، دوره چهارم، شماره 46 🔸آنچه در این مقاله می خوانید: کاروان آزادگان اسیر در قیام بزرگ کربلا، رسالت خطیر پاسداری از آرمان های قیام و رساندن پیام شهیدان به آزادی خواهان و مبارزه با تبلیغات دروغین و تحریفات امویان تبکار را بر دوش داشتند. آنان با گزارش صحیح وقایع کربلا، وجدان های خفته را بیدار نموده و پرده ریا و تزویر را از چهره کریه دودمان بنی امیه و هواخواهان آنان برداشتند و ندای مظلومیت خاندان رسالت و شیفتگان آنان را به گوش حق طلبان رساندند و .... 📥دریافت کامل مقاله 👇 @kharejkalam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 باز نشر: درآمدی بر علم کلام (برای فراگیری علم کلام چه مراحلی را باید پیمود و چه علومی را باید فراگرفت) 🔸 حضرت استاد 🔳 موضوع: در آمدی بر علم کلام ▫️ روش مطالعه در مباحث علم کلام ▫️ مرحله اول: متن محوری ▫️ منابع متن محوری 🔳 جلسه سوم @kharejkalam 🌾 اللّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌾
003_kalam014.rtf
140.9K
🔳 متن و تقریر مباحث «درآمدی بر علم کلام» 🔸 جلسه سوم @kharejkalam
🟡 ❓آیا می دانید تفاوت نگاه شیعه به امامت با اهل سنت از زمین تا آسمان است؟ 🔻مذاهب اسلامی بالاتفاق معتقدند که وظيفه امام و هدف از وجود امام، اجرای احکام اسلامی مانند حفظ کيان امت اسلامی، دفاع از مرزهای آن، مقابله با شورش گرايان و اختلال گرايان نظم اجتماعی و امر قضاوت است. شيعه اماميه اين وظيفه را تنها يکی از اغراض امامت می داند و برای ايشان اغراض مهم ديگری نيز قائل است که برخی از آنها از این قرار است: ▪️ حفظ اصل احکام و معارف دينی. امام از آنجا که بعد از پيامبر عهده دار اين مسئوليت است، بايد بتواند خلا معرفتی که از نبود نبی بوجود می آيد را پر کند و به عنوان شاخصی در مباحث معرفتی ايفای نقش کند. ▪️ هدايت باطنی و نفوذ شخص امام در دلها. امام علاوه بر هدايت ظاهری، هادی مردم به لحاظ باطن نيز هست. اين شأن در روايات به صورت برجسته ای بيان شده است. ▪️ هدايت تکوينی. اين شأن مربوط به عالم تکوين و حوزه هست و نيست ها است. وجود نظام هستی به واسطه امام است به گونه ای که اگر آن وجود نورانی نباشد هم در سلسله علل فاعلی و هم علل غايی، نظام عالم مختل خواهد شد. اين مسئوليت ها و شئون مهمی که در تفکر شيعه اثنی عشريه مطرح است باعث شده آنان نگاه بلندی به امامت داشته باشند و اين نگاه با آنچه در ميان اهل سنت رايج است از زمين تا آسمان متفاوت است. اينکه ما با آنها در مساله امامت هم سخن می شويم در واقع بيان کف امامت است. 🔰 برگرفته از درس خارج امامت، استاد علی ربانی گلپایگانی، 25 /6/ 94 @kharejkalam
15.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی عالم اهل سنت در بغداد درباره شهادت امام حسین علیه السلام سخنرانی می‌کند و بخشی از سخنان سیدالشهدا را در روز عاشورا به زبان می آورد یکی از پامنبری ها، اعتراض می‌کند، در پاسخ او سخنران اهل سنت چند بار يزيد را لعنت می‌کند. فیلم را ببینید... __________________________
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 باز نشر: درآمدی بر علم کلام (برای فراگیری علم کلام چه مراحلی را باید پیمود و چه علومی را باید فراگرفت) 🔸 حضرت استاد 🔳 موضوع: در آمدی بر علم کلام ▫️ روش مطالعه متن محوری ▫️ آثار شیخ مفید (ره) ▫️ شریف مرتضی (ره) ▫️ شیخ الطایفه (ره) ▫️ قرن پنج و شش ▫️ ابن میثم بحرانی (ره) ▫️ علامه حلی (ره) 🔳 جلسه چهارم @kharejkalam 🌾 اللّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌾
004_kalam019.rtf
130.6K
🔳 متن و تقریر مباحث «درآمدی بر علم کلام» 🔸 جلسه چهارم @kharejkalam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 باز نشر: درآمدی بر علم کلام (برای فراگیری علم کلام چه مراحلی را باید پیمود و چه علومی را باید فراگرفت) 🔸 حضرت استاد 🔳 موضوع: در آمدی بر علم کلام ▫️ مرحله دوم :روش مسئله محوری ▫️ اولویت بندی مسائل خداشناسی ▫️ برهان امکان و وجوب ▫️ برهان صدیقین ▫️ مسأله صفات الهی ▫️ موضوع عدل ▫️ مسأله نبوت ▫️ مسأله امامت ▫️ مساله معاد ▫️ کلام و منابع جدید 🔳 جلسه پنجم @kharejkalam 🌾 اللّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌾
005_kalam024.docx
49.4K
🔳 متن و تقریر مباحث «درآمدی بر علم کلام» 🔸 جلسه پنجم @kharejkalam
با موضوع شیعه شناسی | منشا اصطلاح شیعه ⁉️ اشکال: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▪️شما شیعیان یک فرقه جدید هستید که بعد از زمان پیامبر اکرم (ص) به وجود آمده اید. برخی زمان ایجاد شما را بعد از سقیفه و برخی هنگام قتل عثمان و برخی بعد از شهادت امام حسین (ع) و برخی متاثر از عبدالله ابن سباء می دانند؟ 🔍 ادامه را بخوانید👇 ...
🔹 جواب: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▪️این سخن کاملا نادرست است. اصطلاح شيعه به عنوان عدّه‏اى از مسلمانان كه پيروى اميرالمؤمنين عليه‏السلام را برگزيده و او را بر ديگر صحابه پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله برتر دانسته و به او اظهار محبّت و ارادت نموده‏اند تاريخى كهن دارد و به عصر رسالت باز مى‏گردد. مطابق احاديثى كه محدّثان سنّى و شيعى از پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله نقل كرده‏اند آن حضرت هواداران و پيروان على عليه‏السلام را به اين نام ناميده است. در ادامه به این چند نمونه دقت کنید: ▪️1. جلال الدين سيوطى از جابر بن عبداللّه‏ انصارى و عبداللّه‏ بن عباس روايت كرده است كه پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله در تفسير آيه‏ى «ان الذين آمنوا و عملوا الصالحات اولئك هم خير البريّة»(بيّنه / 7) به على عليه‏السلام اشاره كرد و فرمود: او و شيعيانش در روز قيامت رستگار خواهند بود: «والذى نفسى بيده انّ هذا و شيعته هم الفائزون يوم القيامة»؛( الدرّ المنثور: 8/538، دار احياء التراث العربي). ▪️2. ابن اثير از پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله روايت كرده است كه خطاب به على عليه‏السلام فرمود: «ستقدّم على اللّه‏ انت و شيعتك راضين مرضيين، و يقدم عليه عدوّك غضبانا مقمحين» (النهاية: 4/106): تو و شيعيانت روز قيامت با رضايت و خشنودى بر خداوند وارد مى‏شويد و دشمنان تو روز قيامت با ناراحتى و شرمندگى بر خداوند وارد خواهند شد. ▪️3. ابن حجر از امّ‏سلمه روايت كرده است كه گفت: پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله نزد من بود، فاطمه زهرا (س) و پس از او على عليه‏السلام بر پيامبر وارد شدند، آن حضرت خطاب به على عليه‏السلام فرمود: «يا علي انت و اصحابك في الجنّة، انت و شيعتك في الجنّة» (الصواعق المحرقة، ص 161). ▪️4. خطیب خوارزمی از جابر روايت كرده كه گفت: ما نزد پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله بوديم. در اين هنگام على بن ابى‏طالب عليه‏السلام وارد شد، پيامبر خطاب به ما فرمود: «أتاكم اخى» سپس روى به كعبه نمود و فرمود:سوگند به خداوند «ان هذا و شيعته هم الفائزون يوم القيامة» (المناقب، فصل نهم، ص 111، حديث 120). ▪️احاديث ديگرى نيز در كتب اهل‏سنّت در اين باره روايت شده است (ر.ك: تاريخ الشيعة، ص 4 ـ 8؛ بحوث في الملل و النحل: 6/102 ـ 106). 🔸خلاصه جواب ▪️طبق احادیث معتبر از منابع شیعه و اهل سنت، نام شيعه نخستين بار توسط پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله بر هواداران و پيروان على عليه‏السلام اطلاق شده است، و ادعایی که آن را فرقه ای جدید می دانند کاملا نادرست است. 🔰 برگرفته از کتاب درآمدی بر شیعه شناسی، استاد علی ربانی گلپایگانی، ص 28- 31 @kharejkalam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 باز نشر: درآمدی بر علم کلام (برای فراگیری علم کلام چه مراحلی را باید پیمود و چه علومی را باید فراگرفت) 🔸 حضرت استاد 🔳 موضوع: در آمدی بر علم کلام ▫️ کلام جدید ▫️ کلام جدید در ایران ▫️ تاریخ اصطلاح کلام جدید ▫️ تفاوت کلام جدید و قدیم ▫️ کلام جدید در مسیحیت ▫️ روشی نوین درکلام مسیحی ▫️ کلام در جهان اسلام ▫️ اسلام و انطباق با زمان از نگاه استاد مطهری ▫️ جایگاه علمی شهید مطهری 🔳 جلسه ششم @kharejkalam 🌾 اللّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌾
006_kalam029.docx
46.1K
🔳 متن و تقریر مباحث «درآمدی بر علم کلام» 🔸 جلسه ششم @kharejkalam
🟡 ❓به نظر شما علت اینکه برخی از کتاب ها مانند «المراجعات» نوشته امام شرف الدین، توانسته است افراد زیادی از مذهب مختلف را جذب کند چیست؟ 🔻دو علت را برای این امر می توان نام برد: ▪️1. مرحوم شرف الدین سبکی مؤدبانه در کلام خويش استفاده کرده است. ايشان با اينکه در مباحث خويش سر سوزنی از عقايد رسمی شيعه عدول و يا آن را کتمان نمی کند، اما در عين حال باب گفتگو و مناظره را نبسته است. اين امر ممکن نيست مگر اينکه فرد از اخلاقی بالا و مهارت ويژه ای برخوردار باشد. اساسا سب و لعن کردن در اين مباحث هنر نيست، آنچه هنر است روشن نمودن حقيقت به شيوه ای زيبا است. ▪️حضرت اميرالمومنين (ع) به عده ای از ياران خود که لشکر دشمن را با باد ناسزا گرفته بودند فرمود: «إِنِّی أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ وَ لَكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ وَ ذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ كَانَ أَصْوَبَ فِی الْقَوْلِ وَ أَبْلَغَ فِی الْعُذْر» من خوش ندارم كه شما دشنام دهنده باشيد، اما اگر كردارشان را تعريف، و حالات آنان را باز گو مى‏كرديد به سخن راست نزديك‏تر، و عذر پذيرتر بود. ▪️خود امير المومنين (ع) کسی است که هم در جبهه وحدت پيشتاز همه بودند و هم در جبهه روشنگری از همه مقدم تر هستند. ▪️2. وجه دیگر آن سبک جذاب و جالبی است که ایشان در این کتاب در پیش گرفته است. این سبک مخاطب را جذب می کند تا مطالب کتاب را همانند یک سریال تلویزیونی دنبال کند. 🔰 برگرفته از درس خارج امامت، استاد علی ربانی گلپایگانی، 17 /7/ 94 @kharejkalam
با موضوع شیعه شناسی | اصطلاح رافضه ⁉️ اشکال: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▪️ شما شیعیان به خاطر اینکه عقاید صحیح را رها کرده و به سراغ افسانه ها و خرافات بت پرستان رفته اید، رافضه خوانده می شوید. این اصطلاح جدیدی برای شما هم نیست بلکه از همان ابتدا شما را رافضی و خارج از دین می خواندند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 ...
🔹 جواب: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▪️ اصطلاح رافضه، همچون اصطلاح شيعه كاربردهاى متفاوتى دارد. گاهى از كسانى كه محبّت و مودّت به خاندان رسالت را اظهار نموده يا به ترويج آن پرداخته ‏اند، با عنوان شيعى يا رافضى ناميده شده ‏اند. اين ‏گونه نام ‏گذارى ‏ها مربوط به دوره ‏هايى است كه حكومت ‏هاى متعصّب و مخالف اهل بيت عليهم السلام بر مسلمانان سيطره داشته و از اين طريق مى ‏كوشيده ‏اند تا از نفوذ فرهنگ اهل بيت عليهم ‏السلام كه ماهيّتى ظلم ‏ستيز دارد جلوگيرى كنند. اين مطلب نيز در ابيات امام شافعى تكرار شده است. اذا في مجلس نذكر عليّا يقال و سبطيه و فاطمة الزكية تجاوزوا يا قوم هذا فهذا من حديث الرافضية (ديوان الامام الشافعي، ص 56) و در جای دیگر گفته است: ان كان رفضا حبّ آل محمد فليشهد الثقلان أنّي رافضي (همان، ص 55) ▪️ گاهى نيز رافضه بر نخستين معناى شيعه اطلاق شده است چنان كه اشعرى آن را معادل اماميه گرفته و آن را به اعتقاد به نص بر خلافت على عليه ‏السلام تفسير كرده است (مقالات الاسلاميين: 1/88 ـ 89) ▪️ از برخى احاديث و گزارش‏هاى تاريخى به دست مى‏ آيد كه در عصر بنى اميه، دشمنان اهل بيت و شيعيان، براى ابراز و اعمال عداوت و خصومت نسبت به آنان اين اصطلاح را به كار مى ‏بردند، و رافضى بودن را جرمى نابخشودنى به شمار مى ‏آوردند. و هر كس را رافضى مى ‏ناميدند سزاوار شكنجه و قتل مى ‏دانستند. ▪️ در حديثى آمده است كه ابوبصير به امام باقر عليه‏ السلام گفت: فدايت گردم، ما را به نامى لقب داده ‏اند كه زمامداران اموى به واسطه آن خون و مال و شكنجه كردن ما را مباح مى ‏شمارند. امام عليه ‏السلام فرمود: آن نام چيست؟ ابوبصير گفت: آن نام رافضه است. امام عليه ‏السلام ابوبصير را تسلّى داده فرمود: هفتاد نفر از سپاه فرعون او را رها كردند و به حضرت موسى عليه ‏السلام پيوستند، در ميان قوم موسى كسى مانند آنان به هارون محبت نمى ‏ورزيدند، آنان در ميان قوم موسى عليه ‏السلام رافضه شناخته مى ‏شدند (بحارالانوار: 65 / 97). ▪️ از اين روايت نكات ذيل به دست مى‏ آيد: 1. در آن زمان شيعيان را رافضيان مى ‏ناميدند. 2. رافضى ناميدن آنان بيشتر توسط حكام اموى انجام مى‏ گرفت و هدف آنان اين بود كه شيعيان را مورد شكنجه و آزار قرار دهند. 3. وجه رافضى دانستن شيعيان اين بوده است كه آنان نسبت به امام على عليه ‏السلام اظهار محبّت مى‏ كردند، فضايل او را بر مى ‏شمردند، و او را برتر از ديگران مى ‏دانستند. و اين در حالى بود كه حكّام اموى اظهار محبّت نسبت به على عليه ‏السلام و بر شمردن فضايل او را جرم مى ‏انگاشتند. 4. اگر اصطلاح رافضى در نظر دشمنان اهل بيت و مخالفان شيعه نامى ناپسند و مذموم به شمار مى‏ آمده است، ولى اين نام در نظر ائمّه‏ اهل بيت عليهم ‏السلام نامى پسنديده و ممدوح است. ▪️ با توجه به روايت ياد شده آن چه در مورد وجه ناميده شدن شيعه به رافضه و نخستين كسى كه آنان را به اين نام خوانده است، مورد ترديد واقع مى ‏شود، آن وجه اين است كه هنگامى كه زيد بن على بن الحسين عليه ‏السلام در كوفه قيام كرد، مردم كوفه نخست با او بيعت كردند، ولى پس از آن نظر وى را در مورد دو خليفه اوّل جويا شدند، و او از آنان به نيكى ياد كرد و از آن‏ها تبرّى نجست، كوفيان او را ترك گفتند و به بيعت خود عمل نكردند، زيد آنان را رافضه ناميد (مقالات الاسلاميين: 1 / 88 ـ 89؛ تاريخ ابن اثير: 3 / 380). 🔰 برگرفته از کتاب درآمدی بر شیعه شناسی، استاد علی ربانی گلپایگانی، ص 31 – 34 @kharejkalam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 باز نشر: درآمدی بر علم کلام (برای فراگیری علم کلام چه مراحلی را باید پیمود و چه علومی را باید فراگرفت) 🔸 حضرت استاد 🔳 موضوع: در آمدی بر علم کلام ▫️ خلاصه بحث کلام جدید ▫️ دین و علوم تجربی ▫️ اشاره های به کثرت گرایی ▫️ اشاره ای به هرمنوتیک 🔳 جلسه هفتم @kharejkalam 🌾 اللّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌾
007_kalam032.docx
35.1K
🔳 متن و تقریر مباحث «درآمدی بر علم کلام» 🔸 جلسه هفتم @kharejkalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹شیخ فلسطینی با بیانی تند خطاب به مخاطبین خود گفت: گریه بر بن علی سنت رسول الله است، کسی که گریه نکند گمراه و ملعون است.
🔳 السلام علیک یا علی بن الحسین یا زین العابدین (ع) @kharejkalam
🌾 سید ابرار و زین العابدین (ع) 🌾 پنجم شعبان منـور شد زمیـــن از فروغ روی زین العابدیــن (ع) نور چشمان حسین بن علی (ع) نور حق اندر وجوش منجلــــی شهر بانو بانوان را ســرور است مام پاک آن گرامی رهبر اســت اسوه نیکان امام صالحـــــان رهبر احـــرار،‌ پیر عارفـــــان سید ابرار و زین العابدیــــــن حجت بر حقِ رب العالمیـــــن زاهد و آزاد از قیـــــد هــوی یکه تاز وادی عشق و صفـــــا بحر بی پایانِ لطف و فضل و جود مظهر لطف خداونـــــــد ودود کاروان سالار خیل مؤمنــــان سیـد و مولایِ جمله ساجـــدان قهرمان حلم و سلطانِ کــــرم تا ابد سرمشق نیکان امــــــم مخلص و آزاده و پاک و امیــن یادگار مصطفی آن بی قریــــن خشم او بُد مظهر خشـم خـــدا بر ستمکاران دون و اشقیـــــاء بر ضعیفان مهربان و دلنـــــواز بود آنان را معین و چاره ســـاز در شب تاریک آن عالی مقــام می گرفت بر دوش انبان طعـام می نمود انفاق در راه خـــــدا شادمان می ساخت قوم بینـــوا گفته هایش جمله گنج حکمت است سر به سر مفتاح باب جنت است خطبه هایش در قیام کربــــلا کرد افشــا چهره مکر و ریــــا کرد تهدیش به جد پور زیــــاد تا فـــرو بندد زبان انتقــــــاد گفت زین العابدینش در جـواب با صلابت یادگــــار بوتـــراب مرگ در راه خدا آیین ماســـت آرمان ما لقــاء کبریاســــــت بار دیگر مردی اندر شهر شــام با اسیران کـــــرد آغاز کـلام کرد حمد کردگار لایــــــزال ز آنکه شد کشته حسیـن آن بی مثال ز آن که او گمراه و ناآگاه بــود حضرت سجاد ارشـــادش نمود گفت: آیا هیچ قرآن خوانـده ای؟ آیه تطهیر و قربی دیــــده ای؟ مرد گفت آری که قرآن خوانده‌ام آیه تطهیر و قربی دیـــــده ام گفت: بالله ما همان قربی بویـم اهل بیت حضرت طه بویـــــم این سخن زد بر دل شامی شرر برگرفت عمامه از حسرت ز ســر با دلی سوزان و چشمی اشکبـار کرد روی خویش سوی کردگـار گفت بیزارم من اینک ای خــدا از عدوِ اهل بیت مصطفــــــی شد یزید آگه چو از این ماجــرا گفت تا سر از تنش سازند جــدا خطبه ای اندر میان کوفیـــان کرد ایراد آن امام انس و جــان گفت من باشم علی پور حسین آن که باشد مصطفی را نور عین جد من باشد علی مرتضـــــی آن که شد نازل به شأنش لافتی مـن بُوَم فرزندِ پور بوتـــــراب کشته شد تشنه کنـار نهـــر آب آن که ناکردند حفـظ حرمتــش شد اسیـر ناسپاسان عترتــــش من بوم فرزند مقتولِ صبــــور باشد این خود مایه فخر و غرور یاد آرید ای گروه بی وفــــــا آنچه کردید با عزیز مصطفـــی دعوتش کردید و بستید عهدهـا لیک کشتیدش به دشت کربـلا با کدامین دیده خواهید بنگریــد سوی جد آن شهنشاه شهیــــد آن زمان کو گوید ای نامردمـان بهر چه کردید این ظلم عیــان از چه رو کشتید آل و عترتـــم هتک بنمودید یکسر حرمتــــم گفته های آن سخنگوی فریــد پرده های جهل و غفلت را درید کرد بیدار آن گروه رو سیــــاه شد بلند از هر طرف فریــاد و آه هر یکی با دیگری گفت این چنین شد تباه آخر ترا ایمان و دیـــن 🔰 شعر از حضرت استاد @kharejkalam