027 - 1398.08.25.mp3
8.12M
#خارج_اصول
#المقصد_الاول_الاوامر
#تبیعیت_وجوب_مقدمه_از_ذی_المقدمه_در_اطلاق_و_اشتراط
#سال_98
#جلسه_بیست_و_هفتم
1398.08.25
خلاصه درس:
ملاحظه ماتن (ره) بر فرمایش صاحب فصول (قدس سره)
028 - 1398.08.26.mp3
8.93M
#خارج_اصول
#المقصد_الاول_الاوامر
#تبیعیت_وجوب_مقدمه_از_ذی_المقدمه_در_اطلاق_و_اشتراط
#سال_98
#جلسه_بیست_و_هشتم
1398.08.26
خلاصه درس:
نقد ماتن (ره) بر فرمایش صاحب فصول (قدس سره)
029 - 1398.08.27.mp3
8.32M
#خارج_اصول
#المقصد_الاول_الاوامر
#تبیعیت_وجوب_مقدمه_از_ذی_المقدمه_در_اطلاق_و_اشتراط
#سال_98
#جلسه_بیست_و_نهم
1398.08.27
خلاصه درس:
نقد ماتن (ره) بر فرمایش صاحب فصول (قدس سره)، نقد مرحوم نایینی (ره) برصاحب فصول (ره)، دفاع مرحوم خویی (ره) از کلام صاحب فصول (ره)
030 - 1398.08.28.mp3
8.54M
#خارج_اصول
#المقصد_الاول_الاوامر
#تبیعیت_وجوب_مقدمه_از_ذی_المقدمه_در_اطلاق_و_اشتراط
#سال_98
#جلسه_سی
1398.08.28
خلاصه درس:
دفاع دیگر مرحوم خویی (ره) از کلام صاحب فصول (ره)
نهایة المطاف
029 - 1398.08.28 (2).mp3
8.05M
#خارج_فقه
#کتاب_الطهارة
#افعال_وضو
#غسل_الید
#سال_98
#جلسه_بیست_و_نهم
1398.08.28
خلاصه درس:
اشکال: اثبات عادت پیامبر (ص) بر جریان برای ثبوت اعتبار جریان در مقام امتثال کافی است. همینطور که در مساله نکس استفاده میشد.
جواب: بین دو مقام فرق است...
جواب از روایات "یجری علیه الماء"
جواب از معتبره محمد بن مروان و صحیحة زرارة
031 - 1398.08.29.mp3
9.67M
#خارج_اصول
#المقصد_الاول_الاوامر
#تبیعیت_وجوب_مقدمه_از_ذی_المقدمه_در_اطلاق_و_اشتراط
#سال_98
#جلسه_سی_و_یکم
1398.08.29
خلاصه درس:
نهایة المطاف
030 - 1398.08.29 (2).mp3
8.38M
#خارج_فقه
#کتاب_الطهارة
#افعال_وضو
#غسل_الید
#فروع
#فرع_اول
#اقطع_الید
#سال_98
#جلسه_سی
1398.08.29
خلاصه درس:
فرع اول: کسی که بعض دست او قطع شده است، آیا باقی مانده را باید بشوید؟
بیان اقوال از شرایع و کشف اللثام و منتهی
استدلال شده است به:
1_ اجماع
2_ نصوص
3_ استصحاب
4_قاعده میسور
5_ با فقدان مقطوع، امرِ به غسل نسبت به باقی ساقط نمیشود
6_ استنتاج مرحوم خویی (ره)
بیان بعض اشکالات به استدلال ها