eitaa logo
نشریه خط
1.2هزار دنبال‌کننده
714 عکس
189 ویدیو
13 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @mor_heydarii
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ مصاحبه مهم و کمتر منتشر شده رهبر انقلاب درباره انجمن حجتیه ✂️ برشی از شماره پنجم نشریه خط 💢حجت الإسلام خامنه‌ای رئیس جمهور وقت در مصاحبه‌ای که با روزنامه‌ی اطلاعات در تاریخ ۱۳۶٠/۱٠/۶ انجام دادند، در مورد انجمن حجتیه فرمودند: «انجمن حجتیه به آن عده‌ای گفته می‌شود که در طول بیست وچند سال، همت را مصروف می‌کردند برای پاسخگویی و مقابله با شبهات بهائی‌ها در ایران. البته می‌دانیم که بهائی‌ها بیشتر یک باند سیاسی بودند تا یک گروه مذهبی و فکری، اما این سؤال که اینها چگونه هستند و... به نظر من این سؤال، یک سؤال طبیعی و درستی نیست. 🔸 من بدون این که شما را در طرح این سؤال متهم بکنم، نفس وجود این مسئله را و عمده کردن مسئله‌ی انجمن حجتیه را در جامعه متهم می‌کنم و کسانی را که برای اولین بار این شایعه و این بحران مصنوعی را سعی کردند به وجود بیاورند، ناخالص می‌دانم. به نظر من در میان افرادی که در انجمن حجتیه هستند، عناصری انقلابی، مؤمن، صادق، دل‌سوز برای انقلاب، مؤمن به امام و ولایت فقیه و در خدمت کشور و جمهوری اسلامی پیدا می‌شوند. همچنان که افرادی منفی، بدبین، کج‌فهم، بی‌اعتقاد و در حال نق زدن و اعتراض هم پیدا می‌شوند. 🔹 پس انجمن از نقطه نظر تفکر سیاسی و حرکت انقلابی، یک طیف وسیعی است و یک دایره‌ی محدودی نمی‌باشد. بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم که انجمن، نوع اول است یا نوع دوم. زیرا در انجمن هم از نوع اول و هم از نوع دوم کسانی هستند و شاید هم از هر دو نوع کسان زیادی وجود دارند و من وقتی که نگاه می‌کنم، یک چنین حقیقتی را می‌بینم و از طرف دیگر که نگاه می‌کنم می‌بینم که سؤال از حال انجمن و اصرار بر رد یا قبول انجمن امروز از سوی گروه‌هایی در جامعه‌ی ما دارد اوج می‌گیرد. احساس می‌کنم که این یک حرکت طبیعی نیست و حرکتی است که امروز دارند به وجود می‌آورند... 🔸 من معتقدم که تضادهای اصلی ما در جامعه، این‌ها نیست. تضاد اصلی ما، تضاد انقلاب ما با ضد انقلاب‌های جهانی و آن گاه ضد انقلاب‌های داخلی است. ما بایستی ضد انقلاب‌های داخلی را پیدا کنیم و از حرکات‌شان جلوگیری و پیشگیری کرده و عمل آنها و جراحاتی که بر پیکر جامعه به وجود می‌آورند، درمان کنیم و با ضد انقلاب‌های خارجی به شدت بجنگیم» 💻 جهت تهیه نشریه به 👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
واقعا انجمن حجتیه قائل است که باید ظلم و جور زیاد شود تا امام زمان بیاید؟ ❇️ یکی از کارهای خوب و موثر برای اینکه یک جریان را تقویت کنیم این است که او را ضعیف و سطحی نقد کنیم. در تقابل‌های فکری و فرهنگی با تفکر حجتیه‌ای بسیار دیده‌ایم که افراد بخاطر برداشت‌های ناقص، نقدهایی را به آن جریان متوجه می‌کنند که جریان مقابل به راحتی آن‌ها را پاسخ می‌دهد و خود را تقویت می‌کند. 🔻 در حالی که شناخت دقیق تفکرات آنها باعث می‌شود که انتقادات ما جدی‌تر و برای مقابله با انحراف موثرتر باشد. یکی از این مسائل همین مسئله است که آیا حجتیه قائل است که باید ظلم و جور زیاد شود؟ مراجعه به کتب آن‌ها چیزی غیر از این را می‌رساند. 🔰 در پست بعدی برش‌هایی از یادداشت حجت الاسلام رضا اکبری آهنگر را که در شماره پنجم نشریه خط منتشر شده بخوانید. 💡 توصیه ما این است که برای آشنایی بیشتر با انجمن حجتیه کل این پرونده را مطالعه نمایید. 💻 جهت تهیه نشریه به 👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💢 گسترش ظلم و جور برای ظهور؟ 🔺انجمن حجتیه ⭕️ حسین تاجری که یکی از استادان انجمن حجتیه است، در ماه‌های اولیه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی یعنی تابستان 1358کتابی با عنوان «انتظار،بذر انقلاب» نگاشت که رگه‌های فکری انجمن حجتیه به وضوح در آن مشهود است... 🛑 وی در اولین فصل این کتاب، مخالفت خود را با «زیاد شدن ظلم جهت ظهور» ابراز داشته و با استناد به کتاب «قیام و انقلاب مهدی» شهیدمطهری می‌نویسد: «گفتیم که گروهی -دانسته یا ندانسته- این چشم به راهی را مایه‌ی «رکود» و «عقب ماندگی» وانمود کرده، می‌پندارند که شیعه باید از هر تلاش اصلاحی و هر کوشش انقلابی دست بشوید و در برابر زور و ستم، خاموشی و سکوت پیش گیرد و بسان مردگان زنده نما، در تابوت «انتظار» دراز کشد؛ دست روی دست نهد و به خواب دائمی فرو رود و اگر می‌خواهد که موعود جهانی زودتر از راه برسد، می‌باید به گسترش جور و فساد کمک کند تا گیتی پر از ستم و تباهی گردد و ظهور نزدیک شود. این، بدترین، نادرست ترین و گمراه کننده ترین مفهومی است که می‌توان به «انتظار» نسبت داد». 🔺وی در ادامه صاحبان این تفکر را دیوانه دانسته و می‌نویسد: «چگونه می‌شود کسی که معتقد است امام زمان به هنگام ظهورش، فاسدان و فاجران و فاسقان را کیفری سخت و سهمگین می‌دهد، دست به فسق و فجور و فساد بیالاید و سپس چشم به راه رسیدن رستاخیز مهدی و چشیدن کیفر دردناک کردار زشت خویش باشد! چنین آدمی زادی را فقط در تیمارستان توان یافت!»... 🔻 یکی دیگر از سران انجمن حجتیه به نام سیدحسن افتخارزاده نیز در کتابی با نام «گفتارهایی پیرامون امام زمان» فصلی را به اثبات غلط بودن نظریه ی گسترش جور جهت تعجیل در فرج، اختصاص داده و شدیداً آن را تقبیح می کند. طرح این مسئله در دیگر آثار انجمنی ها نیز نشان دهنده‌ی آن است که انجمن تلاش می کند تا از خود دفاع نموده و به قول خودشان رفع اتّهام کنند... 🔺 حسین تاجری ناگهان در فصلی با عنوان «در کمین‌گاه صبر» با تغییر موضعی صدوهشتاد درجه‌ای، خط فکری اصیل انجمن حجتیه را درون این پناه‌گاه، این گونه بیان می‌کند: «رزم‌آوران این نبرد طولانی[انتظار]، منتظران حقیقی هستند که پیوسته بیدار و هشیار در درون کمین‌گاه صبر، پشت سنگر تقیه و زیر پوشش کتمان و سکوت، به پیکار مقدس خویش ادامه می‌دهند». او برای توجیه رفتن زیر پوشش کتمان و سکوت، آن را به رزمی تدافعی و جنگی پارتیزانی تشبیه کرده و می‌نویسد: «لازمه‌ی پیروزی در چنین رزمی، غافل ماندن دشمن، مستوربودن سنگر و مخفی گشتن پیکارگر می‌باشد. بنا به روایات ما، این منظور در سایه‌ی «تقیه» بدست می‌آید». 🔹 نبرد آنان با رژیم پهلوی نیز از همین دست بود؛ نه سنگرش معلوم بود و نه پیکارگرش! شاید به همین دلیل بود که پس از پیروزی انقلاب، وقتی مدعی مخالفت و مبارزه با شاه شدند، همگان تعجب نموده و می‌گفتند ما نه تنها مبارزه‌ای از شما ندیدیم، بلکه از فروردین 42 که امام، تقیه را رسما حرام اعلام کرد تا تیر 57 که جشن‌ها را تحریم نمود و حتی تا پایان عمر رژیم پهلوی، یک اعلامیه هم از جانب شما ندیدیم چه رسد به جنگ‌های پارتیزانی!... 🔺 همچنین می‌نویسد: «چون لازمه‌ی ظهور، مهیا شدن گروه بسیاری از شیرمردان پارسا و کارآزموده –که اوصافشان پیشتر گفته شد- برای یاری و نصرت حضرت مهدی است، پس ملّت شیعه باید بیش از هرچیز و پیش از هرکار، به فراهم ساختن این جنگاوران پاک و دلاور همت گمارد و برای تربیت آنان تلاش و کوشش نماید و به هیچ بهانه نباید نیروی آنان را هدر دهد و تلف کند». و شاید به دلیل همین طرز تفکر بود که در طول نهضت، هدر بودن خون شهدای انقلاب از شیخ محمود حلبی شنیده شد و همچنین در دوران دفاع مقدس، نقل کرده‌اند که سران انجمن (علی رغم اظهار نظرهایشان) با حضور در جبهه‌ها مخالف بودند و این جنگ را شیعه‌کشی دانسته و حتی برخی از آنان هنگام تشییع شهدا می‌گفتند: «باز لاشه آوردند»! و امروز نیز بی‌شرمانه‌تر از دیروز بر خانواده‌های شهدا زخم زبان زده و می‌گویند نتیجه‌ی خون‌ها چه شد؟... 🔸 در نهایت تأسف (عامدانه یا جاهلانه) توجه نمی‌کنند که رفتن زیر پوشش کتمان و سکوت به بهانه‌ی تقیه در عصر غیبت، اعتقاد به عدم مبارزه‌ی آشکار و رو در رو به بهانه‌ی ذخیره‌ی نیرو برای ظهور، هدردانستن خون‌های ریخته شده در راه مبارزه با ظلم، و از همه مهم‌تر عدم اعتقاد به ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی قبل از ظهور، نتیجه‌ای جز زیادشدن ظلم و ستم در پی ندارد. از این روست که تفکر انجمن حجتیه خودآگاه یا ناخودآگاه، این ایده را در اذهان تقویت می‌کند که باید ظلم زیاد شود تا حضرت ظهور فرمایند... ✍️ برشی از یادداشت حجت الاسلام رضا اکبری آهنگر 🔖 شماره 5 نشریه خط 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💠 دو بازوی لازم طلبه 🔻خلاصه هویت من این است که متن را به بدنه وصل میکنم؛ امام را به امت، وحی را به همه. این اتصال، مستلزم دو بازو است. 1️⃣ اولین بازو، قدرت استنباط از متن است. ممکن است یکی به بهترین وجه به آن رسیده باشد و مجتهد اطلاق شود. برای فرد دیگری هم به این میزان نباشد؛ ولی طلبه باید قدرت استنباط داشته باشد. 2️⃣ دومین بازو هم این است که بتواند فهمش را منتقل کند به بدنۀ امت. 🔺 این دو تا را لازم دارند و همین‌ها برای ما کافی است. وقتی طلبه‌ای بتواند منابع دینی را ناظر به عینیت حاضر و ارائه کند، مردم احساس می‌کنند که واجد فهم جدیدی از آیه شدند؛ البته لوازم این کار همین ابزار عادی است که عموم طلاب واجد آن هستند. با همین ابزار ما می‌توانیم از ادعیه استفاده کنیم. 🔖 مثلاً دعای جوشن صغیر را نگاه کنید. با همین دعا و فهمی که از ادبیات دعا پیدا می‌کنیم، متوجه می‌شویم که جوشن صغیر یا جوشن کبیر، متعلق به زمان جنگ است. جبرئیل در میان یکی از غزوات جوشن کبیر را برای پیامبر(ص) آورد. جوشن صغیر را هم امام کاظم(ع) در مقابله با یک تهدید جدی تعلیم داد. 🔸 نکته نهایی این است که برخی دانش‌های حوزوی نسبت به بقیه در ارتباط گرفتن بیشتر کمک‌تان می‌کند. من اسم این دسته از دانش‌ها را نظام فکری یا نظام اندیشه می‌گذارم. ما اگر واجد این نظام اندیشه شویم، موجب توان اتصال و بصیرت علمی می‌شود. این هم یکی از علوم است. 🎙 حجت الاسلام علی مهدیان 📖 مطالعه کامل این مصاحبه در شماره «جهان پابرهنه‌ها» 👇پیوستن به کانال👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💢 بعثت 🏞 تصویرسازی| بعثت یعنی برانگیختگی برای نجات انسان و برای نجات بشر؛ یعنی استقرار نظام صلاح و سداد در میان جامعه‌ی بشری و یعنی خیرخواهی برای تمام آحاد بشر. رهبر معظم انقلاب اسلامی 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کدام پیروزی؟ 🔸 منطق شکست و پیروزی در نگاه این جوان غزه‌ای این است که کدام یک از طرفین جنگ به اهداف کلان و راهبردی خود رسیده‌اند. 🔻 آن وقت عده‌ای چرتکه دست گرفته‌اند و تعداد موشک‌ها و خانه‌های ویران و تشییع شهیدان را می‌شمارند. 🔸 مقاومت یک فکر است. یک فرهنگ است. با موشک از بین نمی‌رود. تا زمانی که نور این فرهنگ متعالی در دل انسان‌ها روشن است، مقاومت نمی‌میرد. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 سرود زیبای «طیرا ابابیل» ✅ این کار فوق‌العاده را حتما ببینید و منتشر کنید. 💠 الآن هنگامه خواندن سرود فتح است گرچه بوق‌های رسانه‌ای دشمن آیه یأس می‌خوانند. 🔖 هدیه حسینیه معلی به کودکان غزه 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🌐 این جهان پابرهنه‌هاست 💢 و نرید أن نمنّ علی الذین استضعفوا فی الأرض و نجعلهم أئمة و نجعلهم الوارثین 💠 حکم همان است که خمینی فرمود: خون بر شمشیر پیروز است. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🔻 محمد ضیف به ضیافت رسول الله(ص)، امیرالمؤمنین و شهدا پیوست... 🔶 وَيَستَبشِرُونَ بِالَّذِينَ لَم يَلحَقُوا بِهِم من خَلفِهِم أَلّا خَوف عَلَيهِم وَلَا هُم يَحزنُونَ 🔶 🔺شجره مقاومت از خون عزیزی دیگر سیراب شد. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💢 مبارزه با ادکلن و کراوات! ▫️ حجت الاسلام احمد سالک از مبارزین انقلاب هستند و سابقه آشنایی با انجمن حجتیه در اصفهان را دارند. 💠 صحبت‌های ایشان درباره عملکرد تشکیلاتی انجمن قبل و بعد از انقلاب بسیار خواندنی است. 🔰 برش‌هایی از مصاحبه نشریه خط با ایشان را در ادامه بخوانید 👇 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
❗️ساواک می‌گفت مثل حجتیه باشید! ♨️ معمولا در بحث جریانسازی سیاسی، احزاب و گروه‌هایی که از بیرون آب می‌خورند، در مواردی گروه مقابلشان را هم خودشان از بیرون می‌سازند. چون هم از این طرف سود می‌برند، هم از آن طرف. وقتی شخصیت‌های این‌ها را کالبدشکافی می‌کنید، ممکن است مستقیما آقای الف وابسته به جریان پشت‌پرده‌ی اینتلیجنس سرویس نباشد و واقعا هم خالصانه آمده، ولی سه واسطه قبلش، همین آدم خالص را به کار گرفته و خودش هم نمی‌داند. ⭕️ آقا در سال ۷۶ در جمع بسیجیان فرمودند: «امام بزرگوار، مکرر می‌فرمود که گاهی دشمن با ده واسطه، یک نفر را تحریک می‌کند که حرفی بگوید، یا کاری انجام دهد! دشمن انقلاب در ایران -یعنی ایادی استکبار جهانی- راحت می‌توانند ده واسطه پیدا کنند و خودشان را در حوزه قم، به بیچاره‌ای برسانند و او را به حرفی، به گفته‌ای و به یک موضعگیری غلط و ناشیانه وادار کنند»! ناگهان می‌بینیم شخصی حرفی را می‌زند که آمریکا می‌خواهد. خودش هم با نیت صادق دارد می‌گوید، ولی نمی‌داند. وقتی نگاه می‌کنی می‌بینی مشاورش یک آدم عجیبی است، به نفر بعدی برمی‌گردی، می‌بینی اصلا وابسته است. این نکتۀ مهمی است. این مسئله بر اساس تجارب تاریخی در مورد بهائیت و ضدبهائیت هم قابل بررسی است... ❇️ آقایان آنتی‌بهائی‌ها چگونه مبارزه می‌کردند؟ اگر مبارزه داشتند، هدفشان از مبارزه چه کسی بوده است؟ مبارزه با علّت بوده یا با معلول؟... شما به ما نشان بدهید که یکی از عناصرشان به زندان افتاده باشد. إلا کسانی که از این‌ها جدا شدند و دنبال حضرت امام رفتند، مثل آقای پرورش. ✳️ آقای پرورش وقتی ایستاد و مقابله کرد، آقایان همه بدشان آمد. چون آدم باسواد و باحافظۀ قوی بود. به من بگویید کدام یک از عناصرشان، مثل آقامهدی اقارب پرست و دیگران در زندان ساواک افتادند؟ ساواک تأییدشان می‌کرد. این‌ها قابل توجه و بحث است. چه طور شد که در جریان مبارزات، جلسات مخفی یا آشکار یا منبرهایی که مرحوم صهری یا دیگران می‌رفتند، یا وقتی حضرت آیت الله احمدی در مسجد حکیم منبر می‌رفت، ساواک با نیروهای شهربانی آن جا را محاصره و ایشان را دستگیر می‌کردند، ولی جلسات آنتی‌بهائی‌ها نه تنها بسته نمی‌شد بلکه مورد تأیید هم بود!... 🔸 ساواک به ما می‌گفت: «شما اگر می خواهید جلسه درست کنید، مثل آنتی‌بهائی‌ها جلسه بگذارید. ببینید چه جلسات قشنگی است»! این دورزدن ساواک است؟ ساواک با صراحت به انقلابیون می‌گفت که شما می‌خواهید جلسه بگذارید، مثل آنتی‌بهائی‌ها جلسه بگذارید، ما هم تأییدتان می‌کنیم. 🔹 می‌گفت ببینید ضدبهائی‌ها با شاه کاری ندارند، با نظام کاری ندارند، حرف خودشان را می‌زنند، شما هم بروید حرف خودتان را بزنید، چه کار به شاه و عوامل استکبار و امریکا و این حرف‌ها دارید؟ حداقل همین‌جا اولین مرز جدایی است. ما نمی‌توانیم با هم باشیم، با صراحت عرض می‌کنیم که با این‌ها درگیر هم بودیم. 🔺 اولین دلیلی که نشان می‌دهد این آنتی‌بهائی‌ها عامل استکبار هستند، این که ساواکی که وابسته به استکبار جهانی است، آقایان را تأیید می‌کرد. جلساتشان را تأیید کرده، جلساتشان را اداره کرده، بین‌شان بود. جلسه‌ای که مورد تأیید شهربانی زمان شاه است. دوتا پلیس، دم درش می‌ایستادند، ما می‌رفتیم داخل. حتما مأمور ساواک آن جاست تا ببیند کی چه کار می‌کند؟ کی بهم می‌ریزد؟ کی تأیید می‌کند؟ سخنران را می‌شناسد، گفته‌ها را ضبط می‌کند و با خودش می‌برد. 🔺 در آن زندان‌ها با شرایط بسیار سختی که انقلابیون زیر شکنجۀ صهیونیستی هستند و دارند له می‌شوند، آقایان با کراوات و تشکیلات و ادکلن زده می‌نشینند و افتخار می‌کنند که ما هم مبارزه می‌کنیم. کدام مبارزه!؟ ✂️ برش‌هایی از مصاحبه با حجت الاسلام احمد سالک 📖 مطالعه کامل این مصاحبه در شماره «پشت سنگر تقیه» 🗞 شماره پنجم نشریه خط 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
هدایت شده از خانه طلاب جوان
مقاومت چهل و شش ساله.pdf
593.8K
🔰مقاومت چهل و شش ساله 📝جزوه مناسب تبلیغ ایام دهه فجر 🔍در این جزوه سعی شده با رویکردی عمیق و کلان نگر، مسائل اصلی امروز ذهن انسان ایرانی مورد بررسی قرار بگیرد که دارای چهار بخش است: 🔻تضاد ماهوی جمهوری اسلامی و تمدن غرب تبیین نقطه اصلی درگیری نظام جمهوری اسلامی و تمدن غرب 🔻توسعه و پیشرفت تبیین توسعه بر اساس ایده جمهوری اسلامی/مذاکره با آمریکا، چین و روسیه 🔻آزادی مفهوم آزادی در اندیشه اسلامی/ساختار اجتماعی مبتنی بر آزادی/حجاب و درگیری با غرب 🔻طوفان‌الاقصی و ایده مقاومت مولفه قدرت ایمان در نظام محاسبات/تبیین پیروزی غزه و شکست اسرائیل/یاس پراکنی و جهاد امیدآفرینی 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab