برای رسیدن به هر جایی، ما نیاز به وسیله داریم.
توی مسیر هرچه مرکب ما سالمتر و قویتر باشد، رسیدن حتمی و سریع و بیدردسر خواهد بود.
امام حسن عسکری علیه السلام برای راهی که همه باید بروند اما همه نمیرسند توصیهای دارند بسیار مهم!
♡بابای امام زمان♡به ما و همه مردم فرمودند:
《إنّ الوصول الي الله سفرٌ لا يُدرك الاّ بالامتطاء الليل》
رسیدن به الله سفری است که جز با مرکب نمازشب به آن نمیرسیم
🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴
امشب که میلاد امام حسن عسکری علیه السلام است، از امام نور بخواهیم.
مثلا قرار بگذاریم هرشبی که با دعای امام عسکری برای نمازشب بیدار شدیم، نور و ثوابش را هدیه کنیم به ایشان.
این عیدی را امشب از امام بگیریم که خودش فرمود راه طولانیست...
حتما امام عسکری دلش راضی نیست که در این مسیر جا بمانیم....
ما باید به فرزندش برسیم.
#امام_حسن_عسکری
#میلادت_مبارک
#بابا
@khate_Revayat
✿هرچند ڪـه رســم است ، بگوینـد✿
✿✿تبریـڪ پســر را به پـــدرهـا✿
✿ܩــــیلادِ پــــــــدر بر تღو ܩــبارڪ✿
✿اے آܩــــــدنت، رأسِ خبــرهــا...✿
#خط_روایت
#میلادت_مبارک
#امام_حسن_عسکری
#بابا
@khate_Revayat
(نوح)به آنها گفت: با نام پروردگار بر كشتى
سوار شويد و در هنگام حركت و توقف كشتى
نيز نام خدا ببريد؛ زيرا كه پروردگارم بخشنده
و مهربان است.
[آیه ی ۴۱سوره مبارکه هود]
#کاروان_جهانی_صمود
| @khate_Revayat |
هرموقع برم بهشتزهرا سر مزار این شهید غلغله است. طوریکه برای فاتحه خوندن باید سه چهار ردیف زائر رو رد کنی و دستت برسه به سنگ مزارش.
اما آخه چرا؟ مگه چی باعث شده که این شهید انقدر سرش شلوغ باشه؟
تازه آدمهایی که میان به دیدنش از همه اقشار و تیپ و سن و سال هستن.
از تعداد انبوه دسته گلهای شیک و خوشگل هم نمیگم که مزار رو پُر کرده.
حالا اگر میخواهید بدونید این شهید کیه و حرفش چی بوده، بیزحمت عکس رو باز کنید و ببینید چی گفته....
قبلش هم برای شادی روحش ۱ صلوات هدیه کنید.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#شهید_جان
#قطعه۵۰
#بهشتزهرا
@khate_Revayat
🔴 *۷ اکتبر؛ آیا واقعا می ارزید؟
🔻سؤال مهمی است که ذهن خیلیها را مشغول کرده:
پیروز نهایی طوفان الاقصی چه کسی بود؟
سادهتر بپرسیم: اگر حماس دوباره به ۶ اکتبر برگردد، بازهم همان عملیات را انجام میدهد؟
و اگر آن روز از جمهوری اسلامی مشورت میخواست، ما موافق بودیم؟
پاسخ را باید در میدان واقعیت جستوجو کرد.
هزینهها کم نبود. بیش از ۶۵هزار شهید در غزه، تخریب بیش از ۷۰درصد زیرساختها، شهادت سیدحسن نصرالله، فرماندهان حماس و حزبالله، و جمعی از فرماندهان ما و مستشاران ایرانی.
حالا با همه این خسارتها، سؤال اصلی جدی تر می شود:
واقعاً ارزشش را داشت؟
@khate_Revayat
🔻از سه منظر پاسخ را ببینیم:
🔻یکم.
فرض کنید ۷ اکتبر اتفاق نمیافتاد؛ آیا ماجرا متفاوت بود؟ خیر.
مردم غزه پیش از آن هم در محاصره، آواره و زیر آتش بودند، اما هیچکس صدایشان را نمیشنید. هر سال صدها شهید در حملات پراکنده صهیونیستها قربانی میشدند و دنیا سکوت میکرد. بنابر آمار های رسمی و غیررسمی طی ۱۰ سال پیش از ۷ اکتبر بیش از ۱۵۰هزار فلسطینی به شهادت رسیدند.
وائل دحدوح، خبرنگار الجزیره که بعد از شهادت خانوادهاش غزه را ترک کرد، وقتی خبرنگار CNN از او پرسید آیا آرزو نمیکردی کاش ۷ اکتبر هیچوقت رخ نمیداد؟
جواب داد:
*این تحریف واقعیت است؛ ما پیش از آن هم همینطور میمردیم، فقط کسی نمیدید.*
در اسناد اتاق جنگ رژیم صهیونیستی که بعدها منتشر شد، مشخص شد خودِ اسرائیل آماده حمله گسترده به غزه بوده و حماس فقط پیشدستانه عمل کرده است. حتی شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله، فاش کرد طرح حمله به لبنان نیز پیش از ۷ اکتبر در ارتش اسرائیل تصویب شده بود.
پس سؤال «اگر ۷ اکتبر نبود، این فجایع هم نبود؟» پاسخ روشنی دارد: بود، فقط در سکوت.
🔻دوم.
حالا بیایید از زاویه رژیم صهیونیستی ببینیم؛ هدف آنها چه بود و آیا به آن رسیدند؟
سه هدف اعلامی داشتند:
۱. کوچ دادن مردم غزه به بیرون و تغییر نقشه جمعیتی.
۲. بازپسگیری اسرا.
۳. نابودی کامل حماس.
حالا چه شد؟ نه تنها هیچیک محقق نشد، بلکه اسرائیل مجبور شد با همان حماس پشت میز مذاکره بنشیند و رسماً بپذیرد که قادر به حذفش نیست.همین امروز نتانیاهو اعلام کرد حماس را نتوانستیم شکست دهیم.
یک پیشنهاد جالب دیگر مقایسه طرح صلح اولیه ترامپ با طرح صلح اخیر است. در طرح صلح اولیه می خواست غزه را منطقه توریستی کند. اما در طرح صلح دوم حرفش را پس گرفت. در نهایت هم با واکنش هوشمندانه حماس که کاملا متفاوت از طرح خودش بود مجبور شد همراهی کند.
🔻سوم.
اصل حرف اینجاست؛ واقعیت اینست که مسئله فقط میدان جنگ نیست.
در جنگهای نامتقارن، پیروزی با تعداد موشک و کشته تعیین نمیشود، با تغییر موازنهی معنا و قدرت تعیین میشود.
@khate_Revayat
سوال: حماس با طوفان الاقصی چه کرد؟
برای فهم این سوال باید به سه افسانهای نگاه کنیم که رژیم صهیونیستی در طول یک قرن بر پایه آنها ایستاده بود:
اول، افسانه «مظلومیت».
اسرائیل با روایت هولوکاست، سینما، رسانه و تاریخسازی، خود را قربانی ابدی نشان داد تا جنایتهایش را مشروع کند.
دوم، افسانه «اقتدار».
دههها تصویر یک رژیم شکستناپذیر را ساخت؛ با گنبد آهنین، فناوریهای نظامی و سرویس اطلاعاتی افسانهای.
سوم، افسانه «امنیت».
امنیت را چنان تبلیغ کرد که یهودیان از سراسر دنیا با خیال آرامش به فلسطین مهاجرت کردند.
۷ اکتبر هر سه افسانه را در هم شکست!
مظلومیت؟ حالا دنیا اسرائیل را سفاکترین موجودیت قرن میداند.
اقتدار؟ ارتشی که با چند نیروی چریکی غافلگیر شد، دیگر اسطوره نیست.
امنیت؟ حالا شهرکنشینها در حال فرارند، شرکتهای بزرگ از اسرائیل بیرون میروند.
نتانیاهو بارها به صراحت گفت است: «درگیر جنگی موجودیتی هستیم.»
این همان رژیمی است که زمانی شعار «از نیل تا فرات» میداد، و حالا دغدغهاش حفظ چندکیلومتر امنیت در تلآویو است!
@khate_Revayat
رهبر انقلاب سال گذشته دقیق گفتند که: مجاهدت مردان فلسطینی ۷۰سال رژیم را عقب راند.
نظرسنجیهای گالوپ، رویترز و نیویورکتایمز میگویند برای اولینبار در تاریخ، مردم آمریکا بیشتر از اسرائیل، از فلسطین حمایت میکنند.
در اروپا و آمریکای لاتین هم خیابانها پر از پرچم فلسطین است و دولتها ناچارند پشت سر ملتها حرکت کنند. نمونه اش دهها کشور اروپایی و آمریکایی که رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.
🔻اینها یعنی چه؟
یعنی حماس موفق شد جنگ را از خاک به ذهن منتقل کند؛
همان جایی که رژیم صهیونیستی همیشه درآن پیروز بود، حالا باخته است.
❓نتیجه؟
۷اکتبر فقط یک عملیات نظامی نبود؛ یک عملیات معنایی بود.
نقطهای که ورق تاریخ برگشت.
بله، هزینهها سنگین بود، اما تاریخ گاهی با خون نوشته میشود.
جبهه مقاومت، زعما و بزرگانی از دست داد. البته قاعده جنگ نیز همین است. اما درنتیجه سراسر پیروزی به ارمغان رسید. تازه این ابتدای راه است...تا نابودی.
✍محسن مهدیان
@khate_Revayat