✿هرچند ڪـه رســم است ، بگوینـد✿
✿✿تبریـڪ پســر را به پـــدرهـا✿
✿ܩــــیلادِ پــــــــدر بر تღو ܩــبارڪ✿
✿اے آܩــــــدنت، رأسِ خبــرهــا...✿
#خط_روایت
#میلادت_مبارک
#امام_حسن_عسکری
#بابا
@khate_Revayat
(نوح)به آنها گفت: با نام پروردگار بر كشتى
سوار شويد و در هنگام حركت و توقف كشتى
نيز نام خدا ببريد؛ زيرا كه پروردگارم بخشنده
و مهربان است.
[آیه ی ۴۱سوره مبارکه هود]
#کاروان_جهانی_صمود
| @khate_Revayat |
هرموقع برم بهشتزهرا سر مزار این شهید غلغله است. طوریکه برای فاتحه خوندن باید سه چهار ردیف زائر رو رد کنی و دستت برسه به سنگ مزارش.
اما آخه چرا؟ مگه چی باعث شده که این شهید انقدر سرش شلوغ باشه؟
تازه آدمهایی که میان به دیدنش از همه اقشار و تیپ و سن و سال هستن.
از تعداد انبوه دسته گلهای شیک و خوشگل هم نمیگم که مزار رو پُر کرده.
حالا اگر میخواهید بدونید این شهید کیه و حرفش چی بوده، بیزحمت عکس رو باز کنید و ببینید چی گفته....
قبلش هم برای شادی روحش ۱ صلوات هدیه کنید.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#شهید_جان
#قطعه۵۰
#بهشتزهرا
@khate_Revayat
🔴 *۷ اکتبر؛ آیا واقعا می ارزید؟
🔻سؤال مهمی است که ذهن خیلیها را مشغول کرده:
پیروز نهایی طوفان الاقصی چه کسی بود؟
سادهتر بپرسیم: اگر حماس دوباره به ۶ اکتبر برگردد، بازهم همان عملیات را انجام میدهد؟
و اگر آن روز از جمهوری اسلامی مشورت میخواست، ما موافق بودیم؟
پاسخ را باید در میدان واقعیت جستوجو کرد.
هزینهها کم نبود. بیش از ۶۵هزار شهید در غزه، تخریب بیش از ۷۰درصد زیرساختها، شهادت سیدحسن نصرالله، فرماندهان حماس و حزبالله، و جمعی از فرماندهان ما و مستشاران ایرانی.
حالا با همه این خسارتها، سؤال اصلی جدی تر می شود:
واقعاً ارزشش را داشت؟
@khate_Revayat
🔻از سه منظر پاسخ را ببینیم:
🔻یکم.
فرض کنید ۷ اکتبر اتفاق نمیافتاد؛ آیا ماجرا متفاوت بود؟ خیر.
مردم غزه پیش از آن هم در محاصره، آواره و زیر آتش بودند، اما هیچکس صدایشان را نمیشنید. هر سال صدها شهید در حملات پراکنده صهیونیستها قربانی میشدند و دنیا سکوت میکرد. بنابر آمار های رسمی و غیررسمی طی ۱۰ سال پیش از ۷ اکتبر بیش از ۱۵۰هزار فلسطینی به شهادت رسیدند.
وائل دحدوح، خبرنگار الجزیره که بعد از شهادت خانوادهاش غزه را ترک کرد، وقتی خبرنگار CNN از او پرسید آیا آرزو نمیکردی کاش ۷ اکتبر هیچوقت رخ نمیداد؟
جواب داد:
*این تحریف واقعیت است؛ ما پیش از آن هم همینطور میمردیم، فقط کسی نمیدید.*
در اسناد اتاق جنگ رژیم صهیونیستی که بعدها منتشر شد، مشخص شد خودِ اسرائیل آماده حمله گسترده به غزه بوده و حماس فقط پیشدستانه عمل کرده است. حتی شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله، فاش کرد طرح حمله به لبنان نیز پیش از ۷ اکتبر در ارتش اسرائیل تصویب شده بود.
پس سؤال «اگر ۷ اکتبر نبود، این فجایع هم نبود؟» پاسخ روشنی دارد: بود، فقط در سکوت.
🔻دوم.
حالا بیایید از زاویه رژیم صهیونیستی ببینیم؛ هدف آنها چه بود و آیا به آن رسیدند؟
سه هدف اعلامی داشتند:
۱. کوچ دادن مردم غزه به بیرون و تغییر نقشه جمعیتی.
۲. بازپسگیری اسرا.
۳. نابودی کامل حماس.
حالا چه شد؟ نه تنها هیچیک محقق نشد، بلکه اسرائیل مجبور شد با همان حماس پشت میز مذاکره بنشیند و رسماً بپذیرد که قادر به حذفش نیست.همین امروز نتانیاهو اعلام کرد حماس را نتوانستیم شکست دهیم.
یک پیشنهاد جالب دیگر مقایسه طرح صلح اولیه ترامپ با طرح صلح اخیر است. در طرح صلح اولیه می خواست غزه را منطقه توریستی کند. اما در طرح صلح دوم حرفش را پس گرفت. در نهایت هم با واکنش هوشمندانه حماس که کاملا متفاوت از طرح خودش بود مجبور شد همراهی کند.
🔻سوم.
اصل حرف اینجاست؛ واقعیت اینست که مسئله فقط میدان جنگ نیست.
در جنگهای نامتقارن، پیروزی با تعداد موشک و کشته تعیین نمیشود، با تغییر موازنهی معنا و قدرت تعیین میشود.
@khate_Revayat
سوال: حماس با طوفان الاقصی چه کرد؟
برای فهم این سوال باید به سه افسانهای نگاه کنیم که رژیم صهیونیستی در طول یک قرن بر پایه آنها ایستاده بود:
اول، افسانه «مظلومیت».
اسرائیل با روایت هولوکاست، سینما، رسانه و تاریخسازی، خود را قربانی ابدی نشان داد تا جنایتهایش را مشروع کند.
دوم، افسانه «اقتدار».
دههها تصویر یک رژیم شکستناپذیر را ساخت؛ با گنبد آهنین، فناوریهای نظامی و سرویس اطلاعاتی افسانهای.
سوم، افسانه «امنیت».
امنیت را چنان تبلیغ کرد که یهودیان از سراسر دنیا با خیال آرامش به فلسطین مهاجرت کردند.
۷ اکتبر هر سه افسانه را در هم شکست!
مظلومیت؟ حالا دنیا اسرائیل را سفاکترین موجودیت قرن میداند.
اقتدار؟ ارتشی که با چند نیروی چریکی غافلگیر شد، دیگر اسطوره نیست.
امنیت؟ حالا شهرکنشینها در حال فرارند، شرکتهای بزرگ از اسرائیل بیرون میروند.
نتانیاهو بارها به صراحت گفت است: «درگیر جنگی موجودیتی هستیم.»
این همان رژیمی است که زمانی شعار «از نیل تا فرات» میداد، و حالا دغدغهاش حفظ چندکیلومتر امنیت در تلآویو است!
@khate_Revayat
رهبر انقلاب سال گذشته دقیق گفتند که: مجاهدت مردان فلسطینی ۷۰سال رژیم را عقب راند.
نظرسنجیهای گالوپ، رویترز و نیویورکتایمز میگویند برای اولینبار در تاریخ، مردم آمریکا بیشتر از اسرائیل، از فلسطین حمایت میکنند.
در اروپا و آمریکای لاتین هم خیابانها پر از پرچم فلسطین است و دولتها ناچارند پشت سر ملتها حرکت کنند. نمونه اش دهها کشور اروپایی و آمریکایی که رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.
🔻اینها یعنی چه؟
یعنی حماس موفق شد جنگ را از خاک به ذهن منتقل کند؛
همان جایی که رژیم صهیونیستی همیشه درآن پیروز بود، حالا باخته است.
❓نتیجه؟
۷اکتبر فقط یک عملیات نظامی نبود؛ یک عملیات معنایی بود.
نقطهای که ورق تاریخ برگشت.
بله، هزینهها سنگین بود، اما تاریخ گاهی با خون نوشته میشود.
جبهه مقاومت، زعما و بزرگانی از دست داد. البته قاعده جنگ نیز همین است. اما درنتیجه سراسر پیروزی به ارمغان رسید. تازه این ابتدای راه است...تا نابودی.
✍محسن مهدیان
@khate_Revayat
﷽
امروز موقع برگشت نیمی از مسیر رو پیاده اومدم. نزدیک اذان مغرب شد. خودمو رسوندم به یکی از مسجدهای نُقلی و قدیمی...
خانوما دونه دونه میرسیدن. اکثرا با هم رفیق بودن. موقع دیدن همدیگه کلی گپ میزدن و حال و احوال میکردن. سراغ اونیکه نیومده بود رو میگرفتن و منتظرش بودن. حتی با من که غریبه بودم دست میدادن و حال و احوال میکردن. چشمم خورد به این میزِ نماز.
خانومی که اون میز محل نمازش بود، با سلیقهی خوبش یه کاور پارچهای براش دوخته بود. از اون خانومای زبر و زرنگ و نُقلی نمکی بود. همه دوسش داشتن. قرآنش و کتاب دعاش هم کنارش بود. یکی از حاج خانوما موقع قامت بستن رسید و رفت نشست پشت میز نمازش. بوی عطر گل مریم از چادر نمازش میومد. درست مثل جمع مادرانهی مسجدیشون🌿🌺🌿
خلاصه مسجد شده بود گلستون مادرها و محل دیدار و پیگیری حال و احوالشون.
لابد فرشتهها لابلای نور صلوات و ثواب نماز جماعت و نافلهها کلی عطر آغوش مادرانه بردن به آسمون و دعا کردن این صفها همیشه پُر و شلوغ باشه.
#خط_روایت
#مسجد_نُقلی
#جمع_مادرانه
#میز_نماز
#عطر_گل_مریم
#پچپچ_ملائک
@khate_Revayat
#روز_جهانی_کودک هم اومد و رفت
بگذریم از مدیران و معلمان و معاونین به درد نخوری که از این غنچههای شهید یادی نکردن. ولی ما که این صورتهای ماه و معصوم و شیرین رو یادمون نمیره.
بچههامون پرپر شدن. به دست سگِ هارِ آمریکا شهید شدن
داغ این طفلای معصوم دودمان آمریکا و اسرائیل و حمایتگراشون رو به باد میده...
میگی نه، نگاه کن.
#مِهرِ_بی_مهر
#از_غصه_پُرَم
#روز_کودک
#میگی_نه_؟
#نگاه_کن
@khate_Revayat