هدایت شده از تربیت و معنویت
4_5992304445432530754.mp3
1.22M
🎙 #صوت_ویژه
امشب
🌱اول استغفار از ریشهها:
🌳شجره خبیثه گناهان عالم پرکن از این ریشههاست!
💢 زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ...
😔بجای توجه به نیازها به شهوات پرداختم
😔شهوت محبوب من شده! محبوبها برام مزین شده!
⁉️ از چه چیز #توبه کنم؟؟
⚡️از اینکه خدا را در دلم گنه کار میدانم!
⚡️از عذرآوردنهام؛
⚡️از تمام توجیهات مکررم برای محبت شهواتم
⚡️از قناعتم به همین وجود محدودم
⚡️از لرزشهای دلم
⚡️از خوشحالیها و ناراحتیهایم
⚡️از خستهشدنها و مأیوسشدنها و امیدهام
⚡️از تعلقها و توقعهایم
⚡️از پشت کردنهایم به دهها سال تجربه استعداد عظیم خودم
⚡️از عذرآوردنهای بدتر از گناهم
⚡️از محرکهای صبح تا شامم
⚡️از توجیهات و از علتهایی که برای گناهانم دارم: معذرت اما نمیتونستم....
✨آیا خدا رو اضطرار منو خلق کرد یا رو عشق؟
⚡️تو مرا عاشقانه آفریدی اما من عشقمو به کی دادم؟ دلم را از چه پرکردم؟😱😭
⚡️انتظار تو را و نگاه تو را پاسخ ندادم؟
✨گناه یعنی این.
اساس مشکل همینست!
⚡️بالفرض رکعاتت همه آسمان راپرکرده! حساب نمیکنی دلت را کجا بردی؟؟
⚡️غضبت را برای کی آتش زدی؟
⚡️چه تبدیلی در وجودت رقم زدی؟ با این همه امکان!؟
⚡️اعتذار ما مشکل ماست.
⚡️علت انحطاط ما اینست که به خودمان حق دادیم😱
معتقدیم عذر ما باید قبول بشه! نمیفهمیم! مستغنی هستیم از پذیرش او!
محتاج به پذیرش او نیستیم!
✨«الاهی اعتذاری إلیک إعتذار من لم یستغن عن قبول عذره»😢
خدایا اگر عذر میخوام توجیهم نیست من محتاجم از من بپذیری! من میخوام با تو ربط پیدا کنم؛ عذرخواهی من شروع منه. «فاقبل عذری یا أکرم الیه المسیئون»🤲
تو بپذیر😭😭
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🌄 #سلسله_استوری | 🔰 آخرین شب رمضان
📚 #بهار_رویش
#️⃣ #استوری #سیر_و_سلوک
⭕️ جهت نسخه با کیفیت کلیک نمایید ⭕️
📥 دانلود 👉🏻
👤: @ad_Einsad
هدایت شده از کلیپکده تربیتی
#معرفی_کتاب_صوتی
#تربیتی
🔳 کتاب های صوتی "عین_صاد" 🔳
کتاب صراط (با صدای نجم الدین شریعتی)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب رشد (با صدای نجم الدین شریعتی)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب اخبات (باصدای استاد صفایی حائری)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب انسان در دو فصل(باصدای استاد صفایی حائری)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب تربیت کودک (باصدای خانم رادمردان)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب روابط متکامل زن و مرد (باصدای خانم رادمردان)
📲 : 👈🏻 دانلود
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
رزرو مشاوره تلفنی (تربیت فرزند)
@Moshaver3126
کانال کلیپکده تربیتی
@ktarbeyati
مسئوليت و سازندگى، ص: 183
شكلها
اين است كه مؤمن هميشه كوشاست. «2»
چه با روشنگرى و سازندگى
و چه با فريادگرى و امر به معروف
و چه با پنهانكارى و تقيه
و چه با درگيرى و جهاد. اينها شكلهاى «3» گوناگون تلاش او هستند.
——
پاورقی:
(2)- حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ السَّكُونِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِيَّا الْجَوْهَرِيُّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع يَقُولُ:
الْمُؤْمِنُ عَلَوِيٌّ لِأَنَّهُ عَلَا فِي الْمَعْرِفَةِ
وَ الْمُؤْمِنُ هَاشِمِيٌّ لِأَنَّهُ هَشَمَ الضَّلَالَةَ
وَ الْمُؤْمِنُ قُرَشِيٌّ لِأَنَّهُ أَقَرَّ بِالشَّيْءِ الْمَأْخُوذِ عَنَّا
وَ الْمُؤْمِنُ عَجَمِيٌّ لِأَنَّهُ اسْتَعْجَمَ عَلَيْهِ أَبْوَابُ الشَّرِّ
وَ الْمُؤْمِنُ عَرَبِيٌّ لِأَنَّ نَبِيَّهُ ص عَرَبِيٌّ وَ كِتَابُهُ الْمُنْزَلُ بِلِسانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ
وَ الْمُؤْمِنُ نَبَطِيٌّ لِأَنَّهُ اسْتَنْبَطَ الْعِلْمَ
وَ الْمُؤْمِنُ مُهَاجِرِيٌّ لِأَنَّهُ هَجَرَ السَّيِّئَاتِ
وَ الْمُؤْمِنُ أَنْصَارِيٌّ لِأَنَّهُ نَصَرَ رَسُولَهُ وَ أَهْلَ بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ
وَ الْمُؤْمِنُ مُجَاهِدٌ لِأَنَّهُ يُجَاهِدُ أَعْدَاءَ اللَّهِ تَعَالَى فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ بِالتَّقِيَّةِ وَ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ بِالسَّيْف.
(3)- البته هر كدام از اين شكلها، خود شاخههايى دارند. از شاخههاى روشنگرى و سازندگى در همين نوشته (کتاب مسئولیت و سازندگی) بحث مىشود.
شاغولها
اين شكلها با سه عاملِ هدف و طرف و شرايط، مشخص مىشوند و در هر دوره با اين شاغولها، ديوار جبههها و موضعگيرىها سنجيده مىشود و بالا مىرود.
با همين سه عامل مىتوانيم به تمام رويدادها و انقلابهاى تاريخى شيعه نقد بزنيم و آنها را بررسى كنيم. و با اين كليدها مىتوان درهاى بستهى وقايع تاريخى را گشود و راههاى تاريك را به نور بست؛ چون هر قدر هدف عالىتر و طرف بزرگتر و شرايط محدودتر باشد، شكل تلاش و كوشش پيچيدهتر و عميقتر خواهد گشت.
اگر هدف در تلاشها رفاه باشد و طرف، خطى كه بر روى كاغذ است، نه قلم و نه دست و نه مغز و شرايط و موقعيتها آماده، در اين صورت شكل تلاش خيلى سطحى و راحت خواهد بود، به خلاف آنجا كه هدف از آزادى و رفاه گذشته و به رشد و شكوفايى استعدادها رسيده و به خلاف آنجا كه طرف، خطهاى سياه و حتى قلمها و دستها نيست، كه مغزها و علتهاست و به خلاف آنجا كه شرايط، سنگين و موقعيتها محدود است، كه در اين هنگام، تلاشها سخت و جانكاه و بنيادى و عميق خواهد بود.
اين شكلهاى روشنگرى و فريادگرى و پنهانكارى و درگيرى وابسته به اين سه مسأله هستند و استوار بر ايمان و عشق به حق و بر توحيد عظيم و گسترده. و راستى كه آن هدف عظيم به چنين زيربناها و زمينههايى نيازمند است. و آن هدفها تنها با كمك فكر و پا و دست يك نفر و يا يك طبقه بدست نمىآيد، كه هر كس به حق رسيد بايد به حق برساند و هر كس كه از عشق او سرشار شد بايد ديگران را از اين عشق سرشار كند، آن هم نه شعارى و «بكن نكنى» بلكه ريشهدار و عميق.
هر كس مىتواند و بايد از همان راهى كه خود ساخته شده و به آگاهى رسيده، ديگران را بسازد و به آگاهى برساند.
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
شاغولها اين شكلها با سه عاملِ هدف و طرف و شرايط، مشخص مىشوند و در هر دوره با اين شاغولها، ديوا
تقدیم به دوستانی که میگن مبارزه در آثار آقای صفائی نیست.
بله، مبارزۀ فله ای و متهورانه و زیدی مسلک نیست.
اما مبارزه مبتنی بر تفقه فی الدین، بهتر از آقای صفائی کجاست؟
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه.pdf
644.2K
✨متن نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه..docx
53.1K
✨متن word نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه
هدایت شده از برنامه تلویزیونی کلمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تیتراژ ابتدایی برنامه تلویزیونی «کلمه»
🔺اگر ما با حرکت فکری همراه میشدیم،
و در خود میجوشیدیم،
و مطلبها و مفهومها را درک میکردیم،
و آنگاه دربهدر به دنبال کلمهها میگشتیم،
در آن لحظه که به #کلمه میرسیدیم،
از آن بهره میگرفتیم،
و همچون تشنههای بهآبرسیده،
کلمهها را قطره به قطره میچشیدیم
و جذب میکردیم.
📚+ استاد علی صفایی حائری- کتاب رشد، ص۱۷
#تیتراژ
▫️«برنامه تلویزیونی کلمه»
🏷️@kalame_tv1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدمی به اندازه ای که توسعه پیدا میکند دنیا برایش تنگ میشود...
ورزش و عرفان و تربیت استاد صفایی.pdf
325.4K
ورزش، عرفان و تربیت اثر استاد صفایی 👌
فتن و دوختن و پوشيدن و نمايش دادن و جالب بودن و در چشمها نشستن است، آيا مىتواند كه خودش را در لباس محبوس كند و خودش را بپوشد؟ پوشش؛ يعنى مرگ، يعنى تمام شدن، يعنى پوچ شدن و به بنبست رسيدن، كه اينها جز سرگرمى و تنوع و لذت و نمايش و جالب بودن و در چشمها و دلها نشستن چيزى نمىخواهند؛ چون خودشان را بيشتر از اين نمىبينند و بالاتر نرفتهاند.
✅زير بناى حجاب
زير بناى حجاب، همين دگرگون كردن بينش و عوض كردن تلقى و برداشتهاست. آن وقت آنچه سخت و رنج آلود است شيرين و مطلوب خواهد شد و راحت و آسان خواهد گرديد.
هنگامى كه من با مقايسهها، ارزشهاى بيشتر خودم را يافتم و با شهادت استعدادهايم، كار بزرگ خودم را شناختم و از تنوع و تكرار و از لذّت و خوشى، به تحرك و به خوبىها رو انداختم، با اين بينش، ديگر هيچ تنوعى مرا ارضاء نخواهد كرد و هيچ چشمى و هيچ دهانى و هيچ دلى، جايگاه من نخواهد بود، كه من در اين تنگناها نمىگنجم و در اين محدودهها، محبوس نمىشوم.
هنگامى كه با همين مقايسه، عظمت من مشخص گرديد و كار من نمودار گشت، ناچار من به شناخت دنيا راه مىيابم. اگر نقش من تحرك باشد و كار من حركت، ناچار دنيا راه من خواهد بود و در اين راه من نبايد گردى به پا كنم و دلى را بگندانم و كسى را به خود جلب كنم و خودم را در چشمها بنشانم. آنچه امروز آرزوى من و تمام همّت مرا تشكيل مىدهد، با اين بينش، بزرگترين خيانت مىشود و نابودى وجود من و نفى ارزشهاى جديدى كه به آنها راه يافتهام.
✅حجاب؛یعنی همین دقت در برخورد،که آلوده نشوی و آلوده نسازی؛که اسیر نشوی و اسیر ننمایی.حجاب،فقط این نیست که زن خود را بپوشاند؛که زن و مرد،هردو باید در این دنیایی که راه است و میدان حرکت است کلاس و کوره است؛سنگ راه نباشند و دیگران را در خود اسیر نسازند و چشم ها و دل ها را نگه ندارند ودر دنیا نمانند.
🌿ما در دنياى رابطه ها هستيم. ما در نظام زندگى مى كنيم. كوچكترين كار ما و پنهانترين خواسته ى ما و ساده ترين حالت و صفتِ ما، بر تمام عوالم اثر مى گذارد و ميوه مى دهد؛ و حُصِّل ما فى الصدور. با مادى ترين بينش ها مى توانيم اين روابط و اين عليت را بفهميم و با فهم اين عليت مىتوانيم سنگينى عملها و حالتها را بر ذرّه ذرّه ى هستى احساس كنيم، كه: 👈ظَهَرَ الفساد فى البرِّ و البحرِ بما كَسَبَتْ أَيْدى النّاس؛ آنچه دستهاى ما بدست آورده، بر تمام دريا و دشت اثر دارد و اين اثر نهفته است و گاهى آشكار مى شود تا انسان از دست پخت خودش بخورد و بازگردد؛ لنذيقهم بعض الذى عملوا لعلهم يرجعون.
🌿توجه به اندازه هاى موجود و ارزشهاى مطلوب، اساس برنامه ريزى است و آدمى، ناچار است تا براى هر نوع برنامه ريزى، خودش را و اندازه هايش را و استمرارش را و ارتباط هايش را حتى اگر محتمل هم باشد، در نظر بگيرد و اگر در نظر گرفت و حتى با احتمال، به اندازه و استمرار و ارتباطهاى پيچيده توجه كرد، ديگر نمى تواند اين دنيايى بماند و در هفتاد سال، محصور شود و در حصار بميرد.