eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
چت اعضای گروهک تروریستی لو رفت تصاویری که مشاهده میکنید گوشه ای از چت یکی از اعضای گروهک تروریستی ارتش مردمی با مسئول این گروهک تروریستی می‌باشد. «بمب‌ها رو تو ساعت شلوغی بنداز تو یه فروشگاه یا مرکز خرید، مرگ مردم اصلا مهم نیست، سلامتی خودتون مهمه» @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پوشش زنان و مردان اروپا در ۱۰۰ سال پیش. یک شبه لخت نشدنا، به مرور این بلا سرشون اومد. 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مناظره ریشه‌های تورم و راهکارهای مهار آن|رحیمی: کشوری که دارای تراز ارزی مثبت است باید در بازار آزاد مداخله کند محمدطاهر رحیمی، کارشناس اقتصادی در برنامه «شاخص»: 🔸زمانیکه ما از تثبیت صحبت می‌کنیم، در حال صحبت کردن درباره ابزارهایی هستیم که باید منجر به تثبیت شود. اگر از ابزارها استفاده نکنیم و صرفا بگوییم قیمت ارز در یک عدد باید ثابت باشد ره به جایی نمی‌بریم. 🔸سال ۱۴۰۱ حدود ۵۶ میلیارد دلار صادرات نفتی و ۵۴.۴ میلیارد دلار هم صادرات غیرنفتی داشتیم. نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار هم واردات انجام دادیم؛ یعنی تراز ارزی کشور حدود ۵۰ میلیارد دلار مثبت بوده است. دولت باید در این شرایط در بازار مداخله کند کمااینکه در دهه ۸۰ و ابتدای دهه ۹۰ این کار را کرد. ___ 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انگلیس را بهتر بشناسیم؛ واقعیت‌های تلخ، تکان‌دهنده و پنهان انگلیسی‌ها از دوربین شبکه "دویچه‌وله"! 🔺"سیستم رفاهی انگلیس در حال فروپاشی است؛ اگر کاری برای مقابله با فقر و کمک به آسیب دیدگان اجتماعی نشود یک فاجعه انسانی اتفاق خواهد افتاد!" 🔴 👇 @bidariymelat
🔻یک شرکت سوئدی با نام پامگرنت، سرمایه‌گذار دیجی‌کالا، کافه‌بازار، دیوار، شیپور و ... در ایران؛ 👈 گفتنی است، این شرکت سوئدی دقیقا در سال ۱۳۹۲ شمسی تاسیس شده و اولین جایی هم که سرمایه‌گذاری کرده، ایران بوده ... 👈 اتهام عماد ادوارد شرقی در سال ۱۳۹۷ جاسوسی نظامی بود؛ ماجرای بازداشت عماد شرقی، معاون بین‌الملل سرآوا، هلدینگ بالادستی دیجی‌کالا به اتهام جاسوسی نظامی، نشان داد که حکایت سکوهای اینترنتی مستقر در ایران، عمیق‌تر از یک کسب و کار صرف است ... در گزارش ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۱ روزنامه واشنگتن تحت عنوان «دنیای جدید کودتاهای بدون جاسوس» نقل قول قابل تاملی از بنیانگذار یهودی NED آمده است؛ آلن وینستین صریحاً می‌گوید: "بسیاری از کارهایی که ما امروز انجام می‌دهیم، ۲۵ سال پیش به‌طور مخفیانه توسط CIA انجام می‌شد." هدف نهایی NED در جنگ سرد، فتح بدون شلیک یک گلوله بود ... 👈 ... سیامک نمازی روز ۲۲ مهر ۱۳۹۵ در ایران بازداشت شد؛ یکی از حوزه‌های فعالیت نمازی، استارت‌آپ‌ها بود؛ سیامک نمازی از نوامبر ۲۰۰۵ تا مارس ۲۰۰۶ عضو NED بود؛ بنیاد NED نمازی را به موسسه CIPE معرفی می‌کند؛ سیامک نمازی تعریف می‌کند: "با چند تن از دوستان صحبت کردم که چرا یک دانشگاه مدیریت در ایران نمی‌زنیم؟ ... آن‌ها من را به سایپ (CIPE) معرفی کردند؛ سایپ گفت که من پول اساتیدی‌ که می‌خواهید بیاورید را می‌دهم." 👈 حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در این جشنواره با حمایت دولت یازدهم به عنوان امنیتی‌ترین دولت تاریخ پس از انقلاب رخ داد؛ دشوار است تصور کنیم دولتی که عمده وزرای آن از جناحی خاص در وزارت اطلاعات بودند، از عقبه این کنفرانس اطلاع نداشته‌اند. 👈 دیجی‌کالا یکی از شرکت‌های حاضر در کنفرانس ۲۰۱۵ iBRIDGES در برلین بود؛ مدتی بعد، هلدینگ سرآوا یکی از سرمایه‌گذاران دیجی‌کالا در اردیبهشت ۱۳۹۵ بیانیه‌ای با این مضمون داد که ۶۰ میلیون یورو سرمایه اروپایی جذب کرده است! ... در این بیانیه آمده: «شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت (Pomegranate) شریک اروپایی سرآوا، موفق به جذب ۶۰ میلیون یورو سرمایه ی جدید از ده‌‌ها سرمایه‌‌گذار اروپایی شد» ... 👈 لازم به ذکر است که شرکت پامگرنت همزمان در شرکت‌هایی نظیر کافه‌بازار، علی‌بابا، نوار، باهمتا و شیپور، سرمایه تزریق کرده است؛ همزمانی دو واقعه در سوئد با این جذب سرمایه قابل تامل است؛ شرکت پامگرنت (Pomegranate) سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و بلافاصله در یک پروژه ایرانی سرمایه‌گذاری کرده است؛ از طرفی، فردی ایرانی‌تبار به نام آزیتا راجی در بهمن ۹۴ به عنوان سفیر جدید آمریکا به سوئد می‌رود؛ راجی از سوی دولت اوباما، مسئول سفارت آمریکا در سوئد شد ... 👈 این به اصطلاح استارت‌آپ‌ها در یک هلدینگ مشترک هستند؛ به عنوان نمونه؛ آپارات، فیلیمو، سینما تیکت، صباویژن و آپارات کودک متعلق به هلدینگ صبا ایده است؛ یا در نمونه‌ای دیگر، هلدینگ سرآوا سرمایه‌گذار بالادستی گروه دیجی‌کالا، گروه علی‌بابا، گروه پژواک، نوار، باهمتا، شیپور و هلدینگ هزاردستان است؛ گروه دیجی‌کالا خود شامل دیجی‌کالا، دیجی استایل و فیدیبو است؛ گروه علی‌بابا خود شامل علی‌بابا، جاباما و زورق است؛ هلدینگ هزاردستان خود شامل کافه‌بازار، دیوار و بلد است؛ گروه پژواک خود شامل فاینال تارگت، ادرو و ای‏‌نتوورک است؛ تخفیفان، الوپیک و چیلیوری نیز از جمله سکوهایی است که سرآوا در آن سرمایه‌گذاری کرده است؛ 👈 نکته جالب ماجرا اینجاست که وزارت خارجه آمریکا نیز نسبت به پلمب ساختمان اداری دیجی‌کالا واکنش نشان داد! متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید پلمب ساختمان شرکت دیجی‌کالا حامل این پیام است که حکومت این کشور از هیچ اقدامی برای کنترل زنان و دختران، حتی «بستن راه تنفس» شرکت‌های استارتاپی محلی رویگردان نیست؛ معلوم نیست چرا واشنگتن باید به وقایع یک شرکت در ایران، واکنش نشان دهد؟ ... | مطلب کامل 🔹 ۷ مرداد ۱۴۰۲ | سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان: جهان، امروز توسط گروه کوچکی از میلیاردرها کنترل می‌شود و آنها آماده جنگ‌سازی و گسترش بیماری‌های همه‌گیر هستند؛ کشورهای اسلامی و وزرای خارجه آن باید مواضعی متناسب با اهانت به دینشان که در سوئد و دانمارک اتفاق افتاد، اتخاذ کنند؛اگر تصمیم مناسبی با سطح اهانت گرفته نشود، جوانان مسلمانان غیور و شجاع در دنیا باید خود، مسئولیت را برعهده بگیرند و متجاوزان و اهانت‌کنندگان را مجازات کنند. 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشرفت توان موشکی و پهپادی نیروی دریایی ایران در صدر خبری رسانه‌های عربی؛ رزمایش دریایی ایران حامل پیام‌هایی برای اسرائیل و آمریکاست! 🔶 اسکای‌نیوز عربی: مجهز بودن ناوگان دریایی ایران به پهپاد و موشک‌های پیشرفته... 🔶 آی 24 رژیم صهیونیستی: تکنولوژی و توانایی بالای موشکی ایران... 🔶 العربیه: اعتقاد ایران درباره تهدید امنیت منطقه با حضور آمریکایی‌ها... 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه‌ای(روحی فداه) : مسأله فقط تحریک احساسات نیست، هدایت ذهن‌هاست 📃١٣٨٧/۴/۴ ➖وقتی مجالس عزاداری روحانی‌محور نیست ➖وقتی مداح، تربیت‌شدهٔ مکتب فقاهت نیست ➖وقتی هدف از برگزاری مراسمات، صرفا می‌شود هیجان و غلیان احساسات
43.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
2_144189955755114182.mp3
17.09M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
خط_دیدار_ناوگروه_14020515.mp3
3.92M
🎧 بشنوید👇 🎙بسته صوتی | دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیینید|| وداع پدر خلبان شهید عباس بابایی با پیکر فرزندش سالروز شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی گرامی باد. مردم عزیزمان پاره‌های تن‌شان را فدا کردند برای حفظ اسلام و نظام اسلامی آنوقت برخی که هرگز برای انقلاب و نظام و مردم یک سیلی هم نخورده‌اند و هیچ هزینه‌ای نداده‌اند و فقط مصرف کننده بوده اند در بزنگاه‌ها به انتظار و نشسته‌اند تا با طعنه و نیش و کنایه، و البته صرفا همراه ژست علمی(!)، اذهان مردم را دچار شبهه کنند! ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید|| کنایه معنادار مهدی نصیری و علوی بروجردی به نقل تاریخ زمان حکومت امیرالمؤمنین (ع) به جای اینکه خودمان را اصلاح کنیم آنان را خراب می‌کنیم و توجه نمی‌کنیم که با اعتقاد مردم چه می‌کند. 🔸حاشیه روزنه 1. شاید هیچ‌کس تصور نکند که کسی از این گزاره دچار شبهه اعتقادی شود: «وجود فساد به‌صورت نسبی در هر حکومتی طبیعی است و مهم برخورد عادلانه است چنانچه در حکومت امیرالمؤمنین نیز برخی مفسده‌ها بود و حضرت با آنان برخورد می‌کردند.» «اعتدال در فهم» یکی از شروط ابتدایی مفاهمه و نقد است و معلوم نیست چرا برخی مدعیان «اعتدال» از این گزاره دچار شبهه اعتقادی شده‌اند. 2. هم‌راهی کلامی آقای با آقای و عناصر افراطی نظیر ، در تخریب عناصر انقلابی معنای خاص خود را دارد. طبق گفته برخی خبرنگاران آقای علیدوست هدف خود از حضور در «نشست دوره‌ای اساتید» را «تعدیل برخی موضع‌گیری‌ها» عنوان کرده است اما ظاهرا ماجرا عمیق‌تر از این حرف‌هاست. 3. آقای علوی بروجردی می‌گوید:«آقای بروجردی فرموده بودند مردم عقاید خود را از روی برهان و استدلال یاد نگرفته‌اند هرکجا عالمی بوده مهذب بوده نگاه به او کردند و زندگی‌اش را دیده‌اند و معتقد شدند.» این محور اشتباه مشترک آقای علوی بروجردی، نصیری و علیدوست است. این آقایان گمان کرده‌اند جوانِ امروز همان جوان صد سال قبل است که بدون مطالعه و با صرف خوش‌اخلاقی روحانی محل دین خود را پذیرفته و توان تحلیلی ندارد البته شکی نیست که اخلاق عالمان در تقویت دین‌داری مردم مؤثر است اما نادیده گرفتن قوت فکری جوان امروز جفاست. @rozaneebefarda
توضیحات جناب آقای علیدوست پیرامون یادداشت «دفاعی عقیم و پر هزینه» باسمه تعالی اللهم صل علی محمد و اهدنا لما اختلف فیه من الحق باذنک انک تهدی من تشاء الی صراط مستقیم 🔹انتشار یادداشتی از این جانب در تاریخ14/05/1402 در فضای مجازی واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. خلاصه یادداشت این بود: دفاع و صیانت از عملکرد جمهوری اسلامی ایران راه و رسم خود را دارد و این که پای مثل حکومت امام علی علیه السلام را به میان آورده، برخی فسادها را از آن دوران، ردیف کرده تا کاستی‌ها و ناراستی‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران هست، طبیعی و گریزناپذیر جلوه کند، صحیح نیست؛ این گونه دفاع ضمن این که در واقع دفاعی از عملکرد حاکمیت به حساب نمی‌آید، نسل جوان و دیگران را نسبت به حکومت علوی بدبین می‌سازد.در آن یادداشت اصل برخی ناراستی‌ها در حکومت حضرت مورد انکار قرار نگرفت؛ اما گفته شد: نباید بحث مربوط به حکومت علوی را ناقص گذاشت؛ باید اقتضائات زمانه را هم در نظر گرفت، از برخوردهای قاطع، سریع و عادلانه حضرت هم صحبت کرد. حکومت علوی تراث ارزشمندی است که نباید – نابحق – بسوزد و مورد بدبینی قرار گیرد. 🔹با انتشار این یادداشت موجی از موافقت‌ها و مخالفت‌ها به منصه ظهوررسید، این رفتار از مخاطبان محترم، اینجانب را واداشت تا نکاتی را بیان کنم. 🔻جهت تکمیل و توضیح بیانیه نکاتی ذکر میگردد: 1️⃣ در این دو روز، بحث‌های خوبی صورت گرفت و از برخی حمله‌ها و نیت‌خوانی‌ها و ناسزاها که بگذریم – که متاسفانه آسیب اخلاق‌سوز فضای رسانه‌ای کشور به حساب می‌آید – گفتگوهای قابل تقدیر و تاملی به وجود آمد. ای کاش موضوعی مهم مثل موضوع مورد گفتگو درحد نخبگان و ترجیحا از رسانه‌های عامی مثل سیما در قالب مناظره انجام شود. و آن گونه که خداوند متعال می‌پسندد و اخلاق، مقتضی آن است، ادامه یابد. بدون این که افراد پنجه تعرض به یکدیگر بیفکنند. 2️⃣ بدون شک از وظایف مهم شرعی ما است. و همان طور که در سالهای قبل بارها گفته‌ایم، روحانیت با رصد، مراقبت، هدایت، نقد و حمایت خود باید به این مهم بپردازد(https://eitaa.com/alidost_fiqh/4439) این وظیفه نباید تحت الشعاع هیچ امری قرار گیرد. 3️⃣بدون تردید کشور با فساد سازمان یافته (که عده‌ای برای فساد سرکار آمده باشند) مواجه نیست. لکن در بخش‌هایی با و موردی، اما متعدد و متکثر مواجه است؛ که بدون ناامیدی باید همگان در رفع آن بکوشند. و از اصلی‌ترین دغدغه مسئولان باید باشد اما رفع فساد راه و رسم خود را دارد که گاه برخی بی‌دقتی‌ها، آسیب‌های زیادی به بار می‌آورد. 4️⃣ در نقدی که در یادداشت مورد نظر بر گفته برخی افراد داشتم، به هیچ وجه – به هیچ وجه – ناظر به شخص و شخصیت خود افراد نبودم. بزرگوارانی که حقیر را می‌شناسند، میدانند این جانب هیچ گاه نقد افراد را جایگزین نقد عملکردها و گفته‌ها نمی کنم. 5️⃣ خداوند متعال و عالم به سرّ و عَلَن، می‌داند که برای این جانب، خط و فکر سیاسی افراد در نقدها، هیچ مهم نیست، البته اگر موردی پیش آید، و به نظر اینجانب قابل نقدِ لازم باشد و متکفل نداشته باشد، عهده‌دار می‌شوم؛ بنابراین نباید افرادی، موارد قابل نقدی که حقیر به دلیل داشتن بانی در نقد، مورد نقد قرار نداده‌ام، لیست کنند و آن را حمل بر سیاسی‌کاری نمایند. گزینشی این چنین شایسته کسانی است که هر چه انجام میدهند، یا بیانیه می‌نویسند، سیاسی کاری است نه مثل این جانب! در کارنامه اینجانب نقدهای متعدد به روحانیون و غیر روحانیون، با افکار مختلف می‌بینید و هرگز عدم اطلاع را حمل بر عدم وجود نباید کرد. 6️⃣واژه «» که در بیانیه بود را به معنای حرکتی که حضور حداکثری مردم را در صحنه‌های ضرور نفی کند، به کار برده‌ام و اگر دیگران در معنای دیگری به کار برده‌اند، از عهده ما خارج است. این جانب معتقدم هیچ پشتوانه‌ای برای کشور و حاکمیت مثل حضور مردم نیست و هر حرکتی که این حضور را کمرنگ کند – حتی الامکان – نبایدصورت پذیرد. 7️⃣ انتظار اینجانب – به عنوان صاحب یادداشت – این است که ناقدان، یادداشت را به طور کامل مطالعه کنند، سپس قلم به نقد بسپارند. بسیاری از نقدها، آشکارا از عدم مطالعه یادداشت خبر می دهد. 8️⃣برخی مدافعان یادداشت، حمله‌هایی به ناقدان داشتند، از دوستان می‌خواهم به هیچ وجه تعرض به افراد صورت نپذیرد. ایکاش بحث در فضایی آزاداندیشانه وبدون پرخاش پیش برود. حوزه‌های علمیه را نباید از این فضا خالی دید، هر چند برخی غیر این را بر آن بپسندند. چنان که عهده‌دار برخی اظهار نظرها – هر چند در دفاع از بیانیه این جانب صورت پذیرد- نیستم. 🔹خداوند بزرگ همه را به وظایف ، آشنا و توفیق عمل خالصانه عنایت فرماید. طبیعی است که بنای حقیر در این پیوند بر ادامه دادن نیست. ان ارید الا الاصلاح ما استطعت. الحمد لله رب العالمین 1402/05/16 @rozaneebefarda
جوابیه‌ای به / بخش دوم جوابیه اساتید و فضلای حوزوی به بیانیه سیاسی حاشیه‌ساز جناب آقای علیدوست/9 حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد غفاری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🌟 یکی از اساتید محترم فقه و اصول، بیانیه‌ای نگاشته است تحت عنوان «دفاعی عقیم و پرهزینه» و در آن بیانیه، به برخی از سخنرانان محترم و مدافعان حریم اندیشه‌ی حسینی، با نیش‌ها و طعنه‌های متعدد، عتاب نموده است. ⚜ روح سخن این استاد محترم، که در ایام اغتشاش سال قبل، اعتراضی به اغتشاشگران نکرد و در واقعه‌ی کشف حجاب اخیر، واکنشی ناشایست از خود نشان داد، این است که برای دفاع از انقلاب اسلامی و برای توجیه مفاسد موجود در حکومت اسلامی کنونی، از دوران حکومت حضرت علی علیه‌السلام، بدگویی و سیاه‌نمایی نکنید. 👈 نکته دوم: ایشان نوشته است: «طبیعی است که این حضرات، خود را موظف به دفاع از عملکردها و وضعیت موجود دانسته و به گمان خویش، تکلیف خود را انجام داده‌اند و از نظام، انقلاب و مسئولان دفاع جانانه کرده‌اند» ✍ : بارها گفته‌ایم و مجدد تکرار می‌کنیم: از انقلاب اسلامی، دفاع از مشروعیت جمهوری اسلامی و دفاع از جایگاه ولایت و رویکرد عدالت‌خواهانه و کارآمدی مجموع نظام است، نه دفاع از عملکرد جزء به جزء. بنابراین، منطقی است که ما همانند رهبر حکیم انقلاب، از وضعیت موجود در برخی عرصه‌ها، گله‌مند باشیم و در عین‌حال، از روند کلی نظام و انقلاب دفاع کنیم و آن باشیم. 👈 نکته سوم: ایشان نوشته است: «حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات، جسیم می‌کنند؛ از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرت‌آموز حضرت هم بگویند تا معلوم شود بیان‌ها تا چه پایه ناقص است!!» ✍ : اولاً تخلفات کارگزاران در دوران حضرت امام علی علیه‌السلام، چندان اندک هم نیست؛ مثلا کارگزارانی مثل اشعث یا شریح یا ابوموسی اشعری یا جریر بن عبدالله یا منذر بن جارود و زیاد بن أبیه و ... تخلفات و ترک‌فعل‌های فراوان داشتند که گزارش آنها در منابع تاریخی آمده است. ثانیاً مگر در مفاسد کنونی در جمهوری اسلامی، برخوردهای قاطع با دانه‌درشت‌هایی مانند دختر و پسر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به سمع این استاد نرسیده؟ مگر ایشان اطلاع ندارد که هم اکنون، نفر دوم قوه قضاییه، جناب طبری، در زندان به‌سر می‌برد ؟ یا مگر از اعدام کلان‌سرمایه‌داران فاسد کشور یعنی امیر منصور آریا و فاضل خداداد و ... اطلاع ندارد؟ مگر برخورد قاطع و حبس چندساله‌ی آقایان حمید بقایی و رحیمی و مشایی، که نفرات اصلی دولت احمدی‌نژاد بودند، یا حبس حسین فریدون، برادر رییس‌جمهور اخیر، عبرت‌آموز تلقی نمی‌شود؟ ❓ آیا بهتر نبود که این استاد ارجمند، قبل از اقدام به نگارش آن نامه‌ی پر از نِقاش، کمی تأمل می‌کرد و نظام مظلوم جمهوری اسلامی را که ثمره‌ی خون شهیدان مظلوم انقلاب اسلامی است، متهم به نمی‌کرد؟ ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حضرت آقای علیدوست! راز این بدزبانی و تندگویی با دوستان و خوش‌زبانی و نرم‌گویی با کفار و دشمنان در چیست؟! جوابیه اساتید و فضلای حوزوی به بیانیه سیاسی حاشیه‌ساز جناب آقای علیدوست/10 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جناب آقای علیدوست در بیانیه سیاسی اخیرشان نسبت به برخی چهره‌های فاضل و خدوم مکتب اسلام و دستگاه امام حسین علیه‌السلام سخنانی گفته‌اند که به‌هیچ وجه با موازین قرآنی و اخلاقی سازگار نیست. جناب آقای علیدوست از یک‌سو در پی اهانت رئیس‌جمهور مسیحی فرانسه به پیامبر؛ به پاپ فرانسیس با لطیف‌ترین و محترمانه‌ترین الفاظ نامه می‌دهد و از سوی دیگر علیه سخنان مستند یکی از فضلای به‌نام حوزه علمیه شدیدترین الفاظ را به‌کار می‌برد در حالی که از ابتدا و پس از آن روشن بود که بیانیه آقای علیدوست ربطی به سخنان آن فاضل حوزوی نداشت و تمام این هیاهو و جنجال چیزی جز سوء برداشت آقای علیدوست نبود. آقای علیدوست در این بیانیه الفاظ و نسبت‌های ناروای ذیل را با جزم‌اندیشی تمام به فضلا و مبلغان اندیشمند این کشور نسبت می‌دهد: «توجیه‌کننده وضع موجود»، «توهم دفاع داشتن»، «چوب حراج بر تراث زدن»، «خلاف واقع گفتن»، «سخن غیرثابت گفتن»، «راست ناقص گفتن»، «ارتکاب مبالغه‌ای که هیچ کم از کذب ناموجه ندارد»، «جسیم کردن تخلفات در زمان حکومت حضرت امیر»، «صاحبان احساس تکلیف»، «کور کردن چشم برای آرایش ابرو» آیا به‌راستی این نوع رفتار مصداق آیه شریفه « أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُم ‏»(فتح/29) است؟! آیا جناب ایشان حسن ظن به برادر مؤمن دینی و حمل بر صحت و ده‌ها قاعده دیگر که روابط اجتماعی میان مؤمنان را تقویت می‌کند کنار گذاشته و به‌صرف مشتبه شدن مسئله‌ای دست به قلم می‌شوند و بیانیه علیه این و آن صادر می‌کنند؟ آیا جناب ایشان برادران انقلابی را بدتر از عبدالکریم سروش می‌بینند که خارج از دایره اعتدال اسلامی اینچنین به مطالب و شخصیت ایشان می‌تازند؟! ایشان به‌زعم خود در مقام دفاع از سیره علوی برخاسته است اما آیا جناب ایشان این کلام گهربار حضرت امیر علیه‌السلام را ندیده :«لَا تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَحَدٍ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِي الْخَيْرِ مُحْتَمَلًا‌»(نهج‌البلاغة/ص479/حکمت352) گفتنی است یکی از افرادی که مورد هجمه آقای علیدوست قرار گرفته؛ پیش از این در خصوص سخنان خود توضیحات روشنی داده بود و آقای علیدوست بدون درنظر گرفتن آن توضیحات تازیانه سخن خود را علیه وی مجدداً بالا برد. آیا کتمان توضیحات وافی فردی مؤمن و تاختن به سخنان مشتبه وی امری دینی و اخلاقی است؟ در ثانی از ابتدا مشخص بود فرد دیگری که مورد عنایت آقای علیدوست قرار گرفته درصدد تخریب حکومت حضرت امیر یا توجیه مشکلات فعلی نیست و توضیحات پسینی وی نیز مؤید همین امر است. با وجود این امور صدور بیانیه تند آقای علیدوست هیچ محملی برای توجیه ندارد. @rozaneebefarda
شاگرد در امتداد استاد! ماجرای شاگرد آقای علیدوست و تکذیبیه‌ای که مشکلی را حل نمی کند! [صفحه 1 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در پی افزایش انتقادات فضلای حوزوی به یادداشت آقای ابوالقاسم علیدوست، یادداشتی با عنوان «پاسخ برخی از شاگردان آیت الله علیدوست دامت توفیقاته به سخنان حجت الاسلام عالی» منتشر شد که از حیث محتوا و ادبیات در امتداد یادداشت آقای علیدوست بود. کانال منسوب به حجت‌الاسلام علیدوست در واکنش به این یادداشت نوشت: «مطلبی در دفاع از استاد علیدوست، بنام شاگردان استاد منتشر شده و در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است که متاسفانه ادبیات و لحن درستی ندارد. استاد علیدوست این متن را رد کرده و انتساب آن به خودشان را نفی فرمودند و مخالف انتشار آن هستند. عنقریب متن توضیحی استاد در کانال منتشر خواهد شد.» پس از مدتی این یادداشت از «پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه اجتهاد» نیز حذف شد که علت بارگزاری آن در این سایت، با توجه به ادبیات غیرقابل دفاع نوشته، قابل پیگیری و نقد است. فارغ از این نکته در مورد اطلاعیه کانال منسوب به حجت‌الاسلام علیدوست چند نکته قابل ذکر است: 1. این کانال صرفا «ادبیات و لحن» این بیانیه را نامناسب دانسته است و محتوای معوج آن یادداشت را، که از ادبیات و لحن به‌مراتب مهم‌تر است، رها گذاشته است. 2. در متن اطلاعیه کانال آمده است:«استاد علیدوست ...انتساب آن [متن] به خودشان را نفی فرمودند» طبیعتا هیچ‌کس گمان نداشت که این متن از شخص آقای علیدوست باشد و در مطلع این متن هم ذکر شده که این پاسخ از طرف برخی شاگردان ایشان تنظیم شده است. با این وجود اطلاعیه مذکور انتساب این متن به شاگردان و اطرافیان آقای علیدوست را نفی نکرده است و از محتوای آن نیز مشخص است که از طرف برخی مریدان ایشان تنظیم شده است. 3. با در نظر گرفتن این نکته نگرانی‌ها نسبت به آینده وضعیت فکری و سیاسی آقای علیدوست افزایش می‌یابد. چه آن‌که در طول تاریخ حوزه علمیه «اطرافیان ناباب و نااهل» که نوعا با ادبیات متملقانه دور آقایان را می‌گیرند عامل انحطاط چهره‌های برجسته، یا برجسته شده، بوده و هستند. 4. همانطور که پیش از این اشاره شد، یادداشت شاگردان آقای علیدوست در امتداد یادداشت استادشان است و اطلاعیه کانال آقای علیدوست به‌هیچ وجه نمی‌تواند اشتراک محتوایی معنادار میان این دو یادداشت را انکار کند. در ادامه به تبیین این اشتراکات خواهیم پرداخت تا اصل و منشأ هیاهوی فعلی روشن شود. اشتراک اول: اتهام توجیه‌گری وضع موجود به مبلغان و فضلای حوزوی آقای علیدوست در یادداشت خود با ادبیاتی گزنده و نیت‌خوانی غیرمنصفانه، فضلا و مبلغان حوزوی را به «دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور» و «کور کردن چشم برای آرایش ابرو» و «اره کردن بن شاخه‌ای که بر آن نشسته‌اند» متهم می‌کند. شاگردان ایشان نیز این‌گونه به آن فضلای حوزوی می‌تازند: «، چرا سعی داریم حکومت ایشان را در فساد مانند این حکومت قرار دهیم و ناکارامدی خود را بدین گونه توجیه کنیم؟ در حالی که نمی دانیم این کار نزد عموم مردم باعث از بین رفتن اعتقاد به حکومت دینی از اساس می شود.» اشتراک دوم: اتهام وابستگی به مسئولین آقای علیدوست در قضاوتی غیرمنصفانه، مبلغان دینی و خادمان دستگاه امام حسین علیه‌السلام را متهم به جانبداری و تأمین خاطر دادن به مسئولین می‌کند و می‌نویسد:«این‌گونه سخنرانی‌ها، تأمین خاطر دادن به مسئولانی است که هیچ نیازمند به تأمین خاطر نیستند» هم‌ایشان فضلای حوزوی را متهم به توجیه‌گری عملکرد مسئولین می‌کند. شاگردان ایشان در امتداد همین نگاه و ادبیات می‌نویسند: «به جای ایراد سخنانی که مایه ی آرامش و خشنودی اصحاب قدرت و زمینه ساز دعوت های بعدی از ایشان برای حضور در مراسم می شود، از باب «النصیحة لأئمة المسلمین» با بیان حقائق جامعه و حال و روز ناخوشایند مردم، در ایشان شوری افکنند که از غصه ی مردم خواب غفلت از سرشان بپرد. » @rozaneebefarda
شاگرد در امتداد استاد ماجرای شاگرد آقای علیدوست و تکذیبیه‌ای که مشکلی را حل نمی کند! [صفحه 2 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اشتراک سوم: هجمه به شخصیت مبلغان و فضلای انقلابی آقای علیدوست در بیانیه سیاسی خود صرفا به محتوای ارائه شده از جانب مبلغان و فضلای انقلابی نپرداخت بلکه شخصیت ایشان را مورد هجمه قرار داد و آنان را متهم کرد به :«توجیه‌کننده وضع موجود بودن»، «توهم دفاع داشتن»، «چوب حراج بر تراث زدن»، «خلاف واقع گفتن»، «سخن غیرثابت گفتن»، «راست ناقص گفتن»، «ارتکاب مبالغه‌ای که هیچ کم از کذب ناموجه ندارد»، «جسیم کردن تخلفات در زمان حکومت حضرت امیر»، «صاحبان احساس تکلیف»، «کور کردن چشم برای آرایش ابرو» شاگردان ایشان نیز در امتداد ادبیات استادشان، این طیف مجاهد را متهم کردند به: «تملق‌گویی»، «مغالطه و ایراد کلمه حق و اراده باطل»، «کتمان مشکلات مملکتی»، «توجیه ناکارآمدی»، «تخریب حکومت علوی»، «تضعیف اعتقادات مردم»، «تبیین ناقص از حکومت علوی»، «تلاش برای جلب رضایت مسئولان برای گرفتن دعوت‌های بعدی(!)» اشتراک چهارم: مضمون واحد جوهر یادداشت آقای علیدوست این بود که مبلغان و فضلای انقلابی تبیینی ناقص از حکومت علوی دارند و عدل علوی را کتمان می‌کنند و فسادها را برجسته می‌کنند. بدیهی است این نگاه کاملا غیرمنصفانه بود و متأسفانه همین مضمون، جوهر یادداشت شاگردان آقای علیدوست را ساخته است. با وجود این اشتراکات اساسی معلوم نیست چرا کانال منسوب به آقای علیدوست این بیانیه شاگردان ایشان را تخطئه کرده و اساسا چگونه ممکن است آقای علیدوست بر بیانیه سیاسی ابتدایی خود پافشاری بورزد اما یادداشت شاگردان خود را، که از حیث مضمونی و ادبی در چارچوب همان بیانیه ایشان بوده، تخطئه کند. تا کنون پاسخ مناسبی برای این امور مبهم و تأمل‌برانگیز دریافت نشده است. «و انتظروا إنّا منتظرون»(هود/122) @rozaneebefarda
کام شیرینی که تلخ شد جوابیه اساتید و فضلای حوزوی به بیانیه سیاسی حاشیه‌ساز جناب آقای علیدوست/12 سخنرانان به ویژه در ایام محرم که حسینیه امام خمینی (ره) در کانون نگاه عاشقان حسینی قرار دارد با وسواس زیادی انتخاب می‌شوند. از سویی دیگر، اساتید مطرح همچون که ناچار هستند سخنان خود را در برابر رهبری معظم انقلاب ایراد کنند، هر بار با طرح معارفی دقیق، تازه و متناسب تلاش می‌کنند که حق چنین محفلی را به جای آورند به ویژه اینکه حضرت آقا با نکته‌سنجی خود بارها مطالبی را به این سخنرانان گوشزد کرده است. در محرم امسال که دشمنان برای آلوده‌کردن آن به اهداف ضددینی جنبش زن، زندگی، آزادی تحرکات وسیعی را آغاز کرده بودند، مردم با استقبال بیشتری در زیر خیمه‌های حسینی قرار گرفتند و اجازه ندادند متوهم، موجی دیگر را علیه ریشه‌های دینی و مبانی معرفتی انقلاب راه‌اندازی کند. سخنرانان حسینیه امام خمینی(ره) نیز متأثر از این فضای واکنشی و همگانی، بر پیوند ناگسستنی انقلاب حسینی و انقلاب خمینی تأکید و با توسل به تاریخ قابل‌تکرار که باید عبرت باشد به گوشه‌ای از آموزه‌های تاریخی اشاره کردند که در آن حتی عدالت‌محور امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) هم با آسیب پذیرفتن از جریان نفوذی و یا دخالت افراد ناکارآمد، دچار برخی کاستی‌ها و ناروایی‌ها می‌شد. در حالی که بسیاری از مردم و نخبگان دغدغه‌مند، از شکست دوباره طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده و پیچیده دشمن احساس مسرت و پیروزی داشتند و از سنگ تمام گذاشتن مردم برای ایام عزاداری احساس خوشایندی داشتند، نامه تند و انتقادی استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم جناب خطاب به سخنران بیت رهبری، گویی نفس تازه‌ای برای جریان زاویه‌دار با انقلاب بود که آن‌ها را به صحنه بازگرداند و فرصتی دوباره را در اختیار ضدانقلاب کمین کرده در گوشه حوزه علمیه قم قرار داد. شدت واکنش جریان انقلابی در درون حوزه علمیه قم و قلم‌به‌دست شدن بسیاری از طلاب و فضلای قم یک تایید بر نادرستی اقدام استاد علیدوست است که با صرف‌نظر از نقدهای درون‌متنی بسیار، می‌توانست در و به شکل بهتری این تذکار و خیرخواهی ایشان صورت بگیرد و باعث رنجش علاقه‌مندان به نظام اسلامی نشود. @rozaneebefarda
334_1510562040.pdf
2.44M
📚 "درسی که حسین علیه السلام به انسانها آموخت" ✍استاد 💥مباحثی که در این کتاب مطرح می شود: 1- عواملي که ضرورت نهضت حسين عليه‌السلام را ايجاب مينمود 2- روش و سياست خاص فرزند پيغمبر عليهماالسلام 3- نقش حياتي و بزرگ کاروان اسيران در به ثمر رساندن نهضت 🌹کانال استاد شهید 👇 ▪️ @shahid_hashemi_nejad
حسین(ع) عقل سرخ.pdf
789.9K
🔰پی دی اف کتاب حسین عقل سرخ
قدم قدم با فرشته ها | بیکلام - مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی.mp3
10.17M
💠 سرود « قدم قدم با فرشته ها » - بیکلام 🎹 آلبوم همصدا با اربعین ✒️شاعر: میلاد عرفان پور 🎼 آهنگساز : اکبر شیخی 🔹 تولید مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی 🔸 منبع : سایت سینوا www.sinavaa.com 🌸 موضوع : 🌷کانال معاون پرورشی | @mplib