هدایت شده از ستاد غدیریه
4_5958611174319719974.mp3
4.32M
💎 شادمانہی #عید_غدیر
✨باز جشن دنیاست و شیعه بی قراره
✨حامد جلیلی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
▫️ #ستاد_احیای_ایام_غدیریه
🆔 @ghadiriam12
هدایت شده از ستاد غدیریه
💎 ویژۀ لقب «أمیرالمؤمنین»
مولا علی صلواتاللهعلیه کنار پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله نشسته بود که ناگهان صدایی گفت:
«السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ».
این لقب برای اولین بار شنیده میشد.
از این رو پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمودند: یا علی! این جبرئیل است که اینگونه به تو سلام داد [1]؛ یعنی این لقب فقط برای توست و اختصاص به تو دارد و همگان باید تو را اینگونه خطاب کنند.
سپس پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله به همۀ اصحاب دستور دادند که از این به بعد، علی بن ابی طالب علیهماالسّلام را اینگونه مورد خطاب قرار دهید:
«يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ»،
و به ایشان اینگونه سلام دهید:
«السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ».
سلمان و عمار و دیگران طبق سفارش نبی خدا صلیاللهعلیهوآله عمل کردند.
اما ابوبکر و عمر یکی پس از دیگری جلو آمدند و با زبان اعتراض گفتند: ای رسول خدا! این امر خداست یا امر شما؟! پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله فرمود: این از جانب خداست [2].
پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمودند: اگر مردم میدانستند چه زمانی علی بن ابی طالب صلواتاللهعلیه، «امیرالمؤمنین» نامیده شد، هرگز اختلاف نکرده، و ولایت و مقام ایشان را انکار نمیکردند؛ او زمانی «امیرالمؤمنین» نام نهاده شد که حضرت آدم بین روح و جسد بود و هنوز به عالم جسمانی وارد نشده بود. به عبارت دیگر در زمانى كه پروردگار از صلب بنىآدم نسلشان را پديد آورد، و آنان را بر خودشان گواه گرفت و فرمود: «آيا من پروردگار شما نیستم و آیا محمد رسول من و علی امیرالمؤمنین نيستند؟» گفتند: «آرى، گواهى مےدهیم» [3].
🎊 13 ذی الحجه، روز فرمایش رسول خداست که فرمودند:
زین پس همگان، علی بن ابی طالب را « #امیرالمؤمنین » صدا کنند و خطاب نمایند.
و این فرمایش، برای ما شیعیان اولویّت دارد.
یا علی 🌷
📖 ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[1] «سَلَّمَ جَبْرَئِيلُ عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِين»، بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج37، ص: 111.
[2] «قَالَ أَبُو بَكْرٍ: أَمْرٌ مِنَ اللَّهِ أَمْ مِنْ رَسُولِهِ؟! فَقَالَ: مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ رَسُولِهِ. ثُمَّ جَاءَ عُمَرُ، فَقَالَ لَهُ سَلِّمْ عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ عُمَرُ: أَمْرٌ مِنَ اللَّهِ أَمْ مِنْ رَسُولِهِ؟ فَقَالَ النَّبِيُّ مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ رَسُولِهِ.»، المسترشد في إمامة علي بن أبي طالب، ص: 584.
[3] «لو علم الناس متى سمي علي أمير المؤمنين ما أنكروا ولايته»، دلائل الامامة (محمد بن جرير الطبري الشيعي) ص 53؛ المحتضر (حسن بن سليمان الحلي) ص 190؛ ينابيع المودة لذوي القربى (القندوزي) ج 2 ص 248.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
▫️ #ستاد_احیای_ایام_غدیریه
🆔 @ghadiriam12
هدایت شده از حوزه انقلابی
💢 نقص فلسفه ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد!
#رهبر_معظم_انقلاب
#نقص_فلسفه_اسلامی
#فلسفه_و_کاربرد_اجتماعی
🔸ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفهمان احتیاج نداریم. نقص فلسفه ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفه ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفههای غربی برای همه مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند؛ اما فلسفه ما بهطور کلّی در زمینه ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااینکه خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد.
🔸«لاالهالا اللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمیماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت بهوجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آنگاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، اگر نگوییم از همهی اینها، از بسیاری از اینها - میشود یک دستگاه فلسفىِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد؛ فضلاً از آن فلسفههای مضاف که آقایان فرمودند: فلسفهی اخلاق، فلسفهی اقتصاد و... و. این، یکی از کارهای اساسی است.
🔹بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی 1382/10/29
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
فایل جرائم و تخلفات.docx
41.9K
فایل مکتوب جرائم و تخلفات روحانی
🔘کانال رسمی کامران غضنفری
☑️ @KamranGhazanfari
@howzehenghelabi
هدایت شده از اطلاعرسانی و نشر آثار استاد وکیلی
16.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به یک سوال❓
❗️اگر انسان به مقام کمال رسید و بدون واسطه با خدای خود ارتباط گرفت دیگر امام و ماموم چه معنایی دارد؟
#پرسش_پاسخ #شبهات
💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی استاد وکیلی
🆔 @mhva_ir
🔗 www.mhva.ir
هدایت شده از اطلاعرسانی و نشر آثار استاد وکیلی
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 چرا برخی اولیاء الهی با اینکه در ظاهر میتوانستند از لحاظ مالی خوب زندگی کنند در سختی زندگی میکردند؟
💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی استاد وکیلی
🆔 @mhva_ir
🔗 www.mhva.ir
هدایت شده از اطلاعرسانی و نشر آثار استاد وکیلی
11.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا صنعت موشکسازی و خودروسازی ربطی به علوم انسانی دارند؟
🔹 بررسی نسبت علوم انسانی با دیگر علوم در نگاه تمدنی | بیانیه راهبردی #گام_دوم
💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی استاد وکیلی
🆔 @mhva_ir
🔗 www.mhva.ir
هدایت شده از اطلاعرسانی و نشر آثار استاد وکیلی
20.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️معنی اصطلاحی انسان کامل چیست؟
🔺آیا رسیدن به مقام فنا و عبودیت مطلق برای انسان قابل تصور است؟
🔹اینکه یک شخص از حد و اندازه خارج شده چه معنایی دارد؟
💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی استاد وکیلی
🆔 @mhva_ir
🔗 www.mhva.ir
شعر کودکانه؛ خوشحال و شاد و خندانم، قدر مولا رو میدانم
اخوشحال و شاد و خندانم، قدر مولا رو میدانم
خنده کنم من دست بزنم من، یا علی گویم شادانم
تا جان در بدنم دارم، مهرت را به دلم دارم
ای علی جانم تا تو رو دارم، غصه ندارم خندانم
دیشب خواب تو را دیدم، با لبخند تو خندیدم
شادی کنم من وقتی تو شادی، با غم تو من گریانم
سلطان دل ما هستی حق با تو و تو با حق هستی
ای علی جانم از تو امامم هر چه که دانم کم دانم