هدایت شده از موسسه امیر بیان علیه السلام 🇵🇸
🎙️حجت الاسلام و المسلمین #مسعود_عالی:
مبلغین در #تولید #محتوای_تبلیغی باید #نگاه #تمدنی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار #دبیرخانه #نخستین جشنواره تبلیغی #لقمان_حکیم، حجت الاسلام مسعود عالی، عضو شورای علمی #جشنواره #تبلیغی #لقمان_حکیم، با تقدیر از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برگزاری جشنواره تبلیغی #لقمان_حکیم یکی از کارهای ارزشمندی است که میتواند #انگیزهساز مبلغین در تولید محتوای دینی و ایجاد روحیه تبلیغ در میان طلاب باشد.
وی افزود: این جشنواره میتواند با معرفی #طلاب_موفق در عرصههای مختلف تبلیغی مانند تبلیغ در خارج از کشور، روحیهی #تبلیغ و #انگیزه در میان طلاب را افزایش دهد.
حجت الاسلام #عالی، ادامه داد: برای ایجاد نگاه علمی به تبلیغ، علاوه بر برنامههای کوتاهمدت نیازمند برنامهریزی #بلند_مدت نیز هستیم که در این برنامهها باید به دنبال تغییر در بینش، ارزش و دانش نسبت به تبلیغ باشیم.
وی بیان داشت: نگاه به عالم دینی در دوران قدیم، محدود به خانه و #مسجد بود و #عالم دین وظیفه خود را محدود به تحقیق و پاسخگویی به مسائل شرعی و اخلاقی فردی میدید و بیشتر تولیدات هم در حوزهی #فردی کارایی داشت و توجهی به جامعهپردازی نمیشد اما با ظهور #انقلاب_اسلامی و وجود علمایی همچون مرحوم امام (ره) نگاه #فردی به دین تغییر کرده و امروز انتظاری که از #عالم_دینی میرود جهانی و تمدنی است.
حجت الاسلام #عالی بیان داشت: یکی از مهمترین بخشهایی که #حوزه باید به صورت جدی در آن ورود کند مباحث جامعهپردازی است.
🆔 @Loghman_hakim98
هدایت شده از موسسه امیر بیان علیه السلام 🇵🇸
🎙️حجت الاسلام والمسلمین #مسعود_عالی:
#بیانیه #گام_دوم انقلاب به دنبال #زمینهسازی برای #ظهور است.
عضو شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم با اشاره به اینکه دین ظرفیت اداره #جامعه جهانی را دارد اظهار داشت: سیرهی اهلبیت (ع) ایجاد #حاکمیت_حق در سراسر جهان بوده و ما نیز برای رسیدن به این هدف باید از بزرگانی همچون شهید #بهشتی، شهید #مطهری، #شهید_صدر و مرحوم امام که نگاه وسیع #تمدنی و #فرا_منطقهای داشتند استفادهی بیشتری ببریم.
حجت الاسلام مسعود عالی با اشاره به ضرورت #فعالیت_تبلیغی در فضای #مجازی، گفت: این جشنواره میتواند با نشان دادن #نیازهای_واقعی و متناسب روز جامعه به مبلغین و طلاب، زمینهساز ورود طلاب به عرصههایی مانند عرصهی #فضای_مجازی شود.
حجت الاسلام #عالی با اشاره به اینکه #بیانیه_گام_دوم انقلاب به دنبال زمینهسازی ظهور است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب علاوه بر مباحث #خودسازی شامل #جامعهسازی، #تمدنسازی و #زمینهسازی ظهور نیز میباشد و بهترین کار برای مبلّغی که بخواهد در #زمینهسازی_ظهور نقش ایفا کند تمرکز و توجه بر بیانیه گام دوم است.
وی با بیان اینکه لازم است از طرح کلیشهای #بیانیه #گام_دوم و موضوعات آن پرهیز کنیم گفت: وظیفهی مبلّغین نسبت به بیانیه گام دوم این است که مبانی #قرآنی و #روایی آن را استخراج و به صورت #عملیاتی در آورند و در سخنرانیها به آن بپردازند.
🆔 @Loghman_hakim98
هدایت شده از 🎤موسسه امیربیان یزد🎤
🔴 نوآخوندهای درباری‼️
👆 امروزه چه آخوندهایی در سایه توجیــــههای بظاهر دینی! ایستاده اند⁉️
#آخوند_کثیف_درباری
#افعی
❗❗مطالب کانال بالینک ارسال شود❗❗
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
عيـد فـروزان
امام صادق عليه السلام فرمود: روز غدير خم در ميان روزهاى عيد فطر و قربان و جمعه همانند ماه در ميان ستارگان است
اقبال سيد بن طاووس: 466
🔺 از مدینه تا #غدیر 🔺
💠 #پوستر
☀️ #غدیر_در_قرآن
📜 «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ»
📚 قرآن کریم، مائده، ۶۷
🍃 اى فرستاده ما، آنچه را از ناحيه پروردگار به تو نازل شده برسان و اگر نكنى (نرسانى) اصلا پيغام پروردگار را نرساندى و خدا تو را از (شر) مردم نگه مى دارد زيرا خدا كافران را هدايت نمى فرمايد (به مقاصدشان نمى رساند).
📿 مبلغ #غدیر باشیم.
🚩 عاشورا نتیجه غفلت از #غدیر بود.
275
┄┅✼🍃🌺🍃
98.05.24س.pdf
607.9K
#درسهایی از قرآن #فایل_pdf موضوع: #زیارت #جامعه_میراث #امام #هادی علیهالسلام #حجت الاسلام و المسلمین استاد #قرائتی #تاریخ پخش 98/05/24
🍃🌺🍃🌼🌼🍃🌺🍃🌼🌼
🆔کانال درسهایی از قرآن
استادقرائتی(طرح انس باقرآن)
http://Eitaa.com/tarheonsebaquran
@tarheonsebaquran
http://sapp.ir/tarheonsebaquran1
98.05.24س.doc
198.1K
#درسهایی از قرآن #فایل_word موضوع: #زیارت #جامعه_میراث #امام #هادی علیهالسلام #حجت الاسلام و المسلمین استاد #قرائتی #تاریخ پخش 98/05/24
🍃🌺🍃🌼🌼🍃🌺🍃🌼🌼
🆔کانال درسهایی از قرآن
استادقرائتی(طرح انس باقرآن)
http://Eitaa.com/tarheonsebaquran
@tarheonsebaquran
http://sapp.ir/tarheonsebaquran1
طلبه ای که به لوستر های حرم حضرت امیر المؤمنین (عليه السلام) اعتراض داشت
فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت کرده : یکى از طلبه هاى حوزه با عظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود . روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) عرضه مى دارد : شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید ، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم ؟! شب امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند که آن حضرت به او مى فرماید : اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فجل و فرش طلبگى است ، و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دکن به خانه فلان کس مراجعه کنى ، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو :
به آسمان رود و کار آفتاب کند .
پس از این خواب ، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد : زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است ، شما مرا به هندوستان حواله مى دهید !! بار دیگر حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید : سخن همان است که گفتم ، اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن ، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) ، پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن ، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند، و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى گیرد ، مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد ، تعجب مى کنند !!
وقتى به در خانه آن راجه مى رسد در مى زند ، چون در را باز مى کنند ، مى بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد ، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) ، فوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید : این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید ، و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید ، و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید . مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد ، و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود .
فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند ، و هر کدام در آن سالن پر زینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند ، از شخصى که کنار دستش بود ، پرسید : چه خبر است ؟ گفت : مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است . پیش خود گفت : وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است . هنگامى که مجلس آراسته شد ، راجه به سالن درآمد ، همه به احترامش از جاى برخاستند ، و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست .نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت : آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم ، و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است ، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم ، و شما اى عالمان دین ، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید .
چون صیغه جارى شد ، طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود ، پرسید : شرح این داستان چیست ؟
راجه گفت : من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمؤمنین (علیه السلام) شعرى بگویم ، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم . به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم ، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود ، به شعراى ایران مراجعه کردم ، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد ، پیش خود گفتم : حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمؤمنین (علیه السلام) قرار نگرفته است ، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید ، نصف دارایى ام را به او ببخشم ، و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم .
شما آمدید و مصراع دوم را گفتید ، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است . طلبه گفت : مصراع اول چه بود ؟ راجه گفت : من گفته بودم :
به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند
طلبه گفت : مصراع دوم از من نیست ، بلکه لطف خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) است . راجه سجده شکر کرد و خواند :
به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند *
به آسمان رود و کار آفتاب کند
به عشق غدیر وعلی( ع)🍃🍃🍃
يا على
May 11