eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.9هزار عکس
30هزار ویدیو
35.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
📷 دعای هر روز ماه رجب ✅ @safir_channel
هدایت شده از کانال ائمه جماعت
فیش رجب و شعبان.apk
7.43M
#فیش_جامع_رجب_و_شعبان ⚪️برنامه اندروید جامع با محوریت مناسبتهای ماه #رجب و ماه #شعبان 🔖فیش منبر کامل 🔖فیش منبر کوتاه 🔖فیش مرثیه 🔖فیش مدیحه 🔖داستان و احادیث 🔖اشعار 🔖احکام متناسب 🔖ویژه برنامه #اعتکاف 🔖متن سخنرانان مشهور 🔖مطالب ناب تبلیغی 💠کاری از گروه تبلیغی #مهاجر 📩دانلود مستقیم : ytre.ir/rajab مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
از رجب تا ليلةالقدر .pdf
811.6K
↖️ گفتاری از استاد میرباقری درباره فضیلت ماه رجب 🔵 رسول اکرم (ص) فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی نَصَبَ فِی السَّمَاءِ السَّابِعَةِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ: «الدَّاعِی»، فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ یُنَادِی ذَلِک الْمَلَک کلَّ لَیلَةٍ مِنْهُ إِلَی الصَّبَاحِ: «طُوبَی لِلذَّاکرِینَ، طُوبَی لِلطَّائِعِینَ». وَیَقُولُ اللَّهُ تَعَالَی: أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی، وَمُطِیعُ مَنْ أَطَاعَنِی، وَغَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِی، الشَّهْرُ شَهْرِی، وَالْعَبْدُ عَبْدِی، وَالرَّحْمَةُ رَحْمَتِی؛ فَمَنْ دَعَانِی فِی هَذَا الشَّهْرِ أَجبْتُهُ، وَمنْ سَأَلَنِی أَعْطَیْتُهُ، وَمَنِ اسْتَهْدَانِی هَدَیْتُهُ، وَجَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بیْنِی وَبیْنَ عِبَادِی؛ فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَیَّ» (مجلسی، 1407ق، ج 5: 377). (خداوند متعال در آسمان هفتم فرشته‌ای به نام «داعی» [فراخواننده] قرار داده است که هرگاه ماه رجب فرا می‌رسد، هر شب تا صبح فریاد می‌زند: «خوشا به حال ذاکران! خوشا به حال اطاعت‌کنندگان!» و [سپس فرشته از قول خداوند نقل کرده که] خداوند متعال می‌فرماید: «من همنشین کسی هستم که همنشین من باشد و مطیع کسی هستم که مرا اطاعت کند و آمرزنده کسی هستم که از من آمرزش بخواهد. ماه، ماه من، و بنده، بنده من و رحمت، رحمتِ من است. بنابراین، هرکس در این ماه مرا بخواند، اجابتش می‌کنم و هرکس از من بخواهد، به او عطا می‌کنم و هرکس از من طلب بخواهد، هدایتش می‌کنم و من این ماه را به عنوان رشتهٔ ارتباطی میان خود و بندگانم قرار داده‌ام، هرکس به آن چنگ بزند، به من می‌رسد.) ☑️ @mirbaqeri
🔻 اگر کسی از رجبيون شد، حالا از باب اميرالمومنين(ع) وارد خانه نبي اکرم(ص) و ماه شعبان مي‌شود. 🔹 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «در روایات آمده است که ماه رجب ماه امیرالمؤمنین(ع) است، ماه شعبان ماه نبی اکرم(ص) است و ماه رمضان هم ماه خداست. این تقسیم برای این است که ما برای ورود به وادی نبی اکرم(ص)، باید از وادی ولایت امیرالمؤمنین(ع) گذر کنیم (فرمودند: أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌ بَابُهَا، فَمَنْ أَرَادَ الْجَنَّةَ فَلْيَأْتِهَا مِنْ بَابِهَا). رزق آخر ماه رجب يك چيز بيشتر نيست و رجبيون يك عده بيشتر نيستند. گاهي ما خيلي مسئله را پخش مي‌کنيم و لذا پيدا کردن حل مسئله مشکل مي‌شود! رجببون کساني هستند که رزقشان در ماه رجب محبت اميرالمومنين(ع) است (حبه ايمان و بغضه کفر). اگر کسي در اين ماه رجب يك تجلي از اميرالمومنين به قلبش بشود و يك محبتي از اميرالمومنين در قلبش بيايد، آن شخص جزء رجبيون مي‌شود، يعني به اندازه‌اي که رزق محبت اميرالمومنين در ماه رجب دريافت کرده باشد. اگر از رجبيون شد حالا از باب اميرالمومنين وارد خانه نبي اکرم(ص) و ماه شعبان مي‌شود. ماه شعبان به احترام نبي اکرم(ص) پوشيده از رحمت و رضوان است (حففته منک بالرحمة و الرضوان). هر كه وارد آن ماه شد وارد رضوان الله مي‌شود؛ ولي از مدخل اميرالمومنين(ع) است.» ☑️ @mirbaqeri
⚡️⚡️ اگر کسی می‌خواهد از طریق فضل خدا وارد شب قدر شود، از وادی سیدالشهدا‌(ع) وارد بشود. 💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «خوشا به حال آن‌ها که اول ماه رجب حضرت سیدالشهدا(ع) را زیارت کردند و نیز نیمه رجب و نیمه شعبان. اگر کسی این وادی‌ها را طی نکرده، نزدیک‌ترین راه در شب قدر این است که خودش را به وادی سیدالشهدا(ع) برساند و واقعاً خودش را در دامن سیدالشهدا(ع) بیندازد. اگر کسی این کار را هم نکند، من دیگر نمی‌دانم که باید چه کار کند! اگر کسی نتواند پای مصیبت سیدالشهدا(ع) بنشیند و واقعاً به نحوی وارد این وادی ولاء سیدالشهدا(ع) شود که کوله‌بارش بسته شود، حقیر راه دیگری نمی‌شناسم. این وادی‌ای است که از فضل خدا باز شده است. اگر کسی می‌خواهد از طریق فضل خدا وارد شود از وادی سیدالشهدا‌(ع) وارد بشود. کسی که وارد کربلا می‌شود خداوند با فضلش با او برخورد می‌کند؛ وگرنه حُرّ با آن جرمش که قابلِ‌مغفرت نبود. فضل خدا نه‌تنها او بخشید بلکه او را به حُرّ تبدیل کرد. زهیر هم، که عثمانی بود، در وادی سیدالشهدا(ع) شد زهیر، و فرمانده لشکر امام حسین‌(ع)». ☑️ @mirbaqeri
هدایت شده از «سلامتکده اوجان»
پروفسور علی کرمی فوق تخصص بیولوژی مولکولی و مهندسی ژنتیک از آمریکا و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله: کرونا یک بیماری ویروسی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی شدید است. وحشت‌افزایی رسانه‌های غربی، وهابی، صهیونیستی در راستای جنگ اقتصادی سیاسی است. هیچ کودک و جوانی از این بیماری فوت نکرده. اگر در قم چند نفر بخاطر بیماری‌های زمینه‌ای، سیستم ایمنی ضعیف و سن بالا فوت کرده‌اند، نباید نسبت به بیماری‌های دیگر و جمعیت قم عامل وحشت و تلقی کرونا بعنوان یک بیماری قتل عام کننده بشود. @salamatkadeojan
هدایت شده از خبر فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی حاج قاسم را به خاطر تیپش در گزینش سپاه رد کردند!! @AkhbareFori
هدایت شده از میز نیوز
در انتخابات این دوره مجلس, بنا به دلایلی چون عملکرد بد دولت,اگر چه میزان مشارکت پایین آمد اما سطح کیفیت آرا به شدت بالا رفت یادتان باشد; پایین ترین نرخ مشارکت ایران در انتخابات از بالاترین نرخ مشارکت در مهد دموکراسی یعنی فرانسه بالاتر است! @ansoyesiasat
💥 آیت‌الله مصباح یزدی: تجربه ما بعد از یک عمر طولانی آن است که انسان باید یک چهارچوبی را برای معاشرت با دیگران معین کرده و خطوط قرمزی را مشخص کند تا از مرزها تجاوز نکند، اما در درون این محدوده باید انعطاف داشت و راهی جز این نیست. 🔴 آیت الله مصباح یزدی در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری، ۱۳۹۸/۱۱/۶ (): 🔹 چیزی که می‌تواند مایه امید ما باشد این است که خدا یک سرمایه رایگانی به ما داده است و آن هم پیغمبر اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) و همه کسانی است که از این خاندان بهره‌ای دارند. 🔹 ما خرجی برای کسب این محبت نکرده‌ایم، بلکه خدا مجانی به ما داده است، اما بی‌خود نیست، این برای روزی است که از آن استفاده کنیم. و الا چیزهای دیگر خیلی قابل نیست. 🔹 در تجربه هشتاد و چند ساله‌مان به این نتیجه رسیده‌ایم اگر آدم توقع داشته باشد که تنها با افراد هم‌فکر و موافق و مورد پسند و بی‌نقص کند، دایره معاشرتش محدود می‌شود به تعداد معصومین علیهم السلام. چرا که علی‌رغم عیب‌هایی که خودمان مبتلا به آنها هستیم، کم کسی پیدا می‌شود که نقطه ضعفی نداشته باشد و اگر بخواهیم خودمان را محدود کنیم ناچار مجبور می‌شویم یی اختیار کنیم و در کوه و بیابان زندگی کنیم. از آن طرف اگر آدمی بخواهد با هر انسانی بدون هیچ گونه محدودیت معاشرت کند، این هم معلوم است که کار آدمی را به کجا می‌کشاند. 🔹 سؤالی مطرح می‌شود که با عبارات قرآن کریم و روایات اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) در توصیه به و جلوگیری از چه باید کرد؟ اگر فقط وحدت با آن کسانی است که صددرصد خالص هستند، خیلی خیلی کم پیدا می‌شود و همیشه اینگونه بوده است. پس با چه کسی وحدت و داشته باشیم؟ اگر نخواهیم وحدت داشته باشیم مبتلا به نهی این آیه شریفه می‌شویم که فرمود: «وَ لَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا ...» (آل عمران/۱۰۵) 🔹 تجربه ما بعد از یک عمر طولانی آن است که آدمی باید یک چهارچوبی را برای معاشرت با دیگران معین کرده و خطوط قرمزی را مشخص کند تا از مرزها تجاوز نکند، اما در درون این محدوده باید داشت و راهی جز این نیست. 🔹 اگر نخواهیم آزاد آزاد معاشرت کنیم و از آن طرف به کشیده نشویم راهی جز این نیست. 🔹 انسان که باید در حوزه‌ای، با افرادی خاص و در چهارچوبی خاص کند، در یک فضا و محیط دیگری باید در یک چهارچوب وسیع‌تری معاشرت کند. 🔹 این بستگی به تشخیص دارد که مخاطبش در چه چهارچوب و موضوعی قرار می‌گیرد و چگونه باید با او برخورد کرد. 🔹 اما این بخش تئوری مسئله است، اما برای اجرای آن و تشخیص درست نوع رفتارها راهی بهتر از نیست. ما ندیده‌ایم هیچ عامل دیگری به این اندازه اثر کند. برای اجرای صحیح چهارچوب‌های معاشرتی باید خدمت سلام الله علیها گدایی کرد. 🔹 بر اساس برخی روایات سه نفر تا دوازده نفر در طول تربیت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله نمره خوبی آوردند و ما بقی با اختلاف مراتب لغزش‌هایی داشته‌اند. در زمانه خودمان هم کسانی که امیدها به آنها داشتیم لغزش‌هایی داشتند. 🔹 حرکت امام(ره) شبیه بود، چه از لحاظ منش و رفتار امام و چه از لحاظ انتخاب‌ها و کارهایی که انجام می‌داد. بعدها معلوم شد رفتارهای امام چه جهات حسنی داشته است و همه اینها هم به تأیید الهی بود و الا این‌گونه رفتارها با فکرهای ساده ما قابل تشخیص نیست. 🔹 اما با این وجود و با وجود آن برکاتی که دوست و دشمن در تمام عالم متوجه آن شدند، در عین حال نزدیکانشان چقدر اختلاف سلیقه داشتند و چه اشتباهاتی مرتکب شدند. 🔹 هم خیلی از آنها را می‌فهمید و می‌دانست و خیلی از آنها را هم به روی این افراد نمی‌آورد. اگر می‌خواست به روی آنها بیاورد باید رها می‌کرد و می‌رفت، آن‌وقت با چه کسی کار می‌کرد؟ @mesbahyazdi_ir ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 نقطه اساسي تهاجم فرهنگي دشمن اینجاست که را ناکارآمد و غیرضروری نشان دهد. زواياي ديگرِ تهاجم فرهنگي دشمن، اگرچه مهم‌اند، ولي نسبت به اين مقوله، جزو متغيرهاي فرعي و روبنایی هستند. 🔴 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 اساسي‌ترين نقطه درگيري فرهنگي ما با دشمن، مسئله حکومت ديني است. محال است بشر جز در سايه به سعادت برسد؛ آزادي و حريت اجتماعي و کرامت انساني بشر، احساس هويت و شخصيت در جامعه انساني و مقوله‌هايي نظير این، جز در سايه حکومت ديني به‌دست‌آمدني نيستند. 🔹 تفاوت ماهوي انقلاب اسلامی در آرمان‌هاي سياسي‌اش با ساير انقلاب‌ها در دنيا، همين آرمان حکومت ديني است؛ آنچه به‌عنوان اساسي‌ترين سخن مي‌توان از آن نام برد، همين ادعای حکومت دينی است. همين دعوت انقلاب اسلامي بوده است که امت اسلامي و برخي مستضعفين را پشت سر انقلاب اسلامي هماهنگ کرده و يک قدرت سياسي در مقابل مديريت مادي عالم شکل داده و موجب پيدايش کانون‌هاي فراوان بحران در دنيا در مقابل مديريت مادي شده است. 🔹 اساسي‌ترين نقطه‌اي که مورد تهاجم فرهنگي دشمن است، همين مسئله حکومت ديني است؛ چرا که موضع اساسي درگيري فرهنگي ما با غرب، در همين نقطه بوده و ما توانسته‌ايم در اين زمينه پيشرفت کنيم و سنگرهايي زیادی را در دل دشمن فتح کنيم؛ يعني در نقاطی که اصلاً مذهب در قالب يک پديده فعال اجتماعي حضور نداشته، الآن کانون‌هاي بحران عليه مديريت مادي بر مدار مذهب و اسلام شکل گرفته است. 🔹 امروزه در کشورهای آسیایی و در برخی کشورهای غربی شعارهاي انقلابيون دنیا، شعارهايي بر مدار اسلام سیاسی است. لذا دشمن تمام تلاشش را بر همين گذاشته که روي اين نقطه سرمايه‌گذاري کند و جامعه را به این [باور] برساند که حکومت ديني ضرورت ندارد و موفقیتی کسب نکرده است، [چون] دين جامعيت ندارد و نمي‌تواند و یا نمی‌خواهد تکامل اجتماعي را سرپرستي کند و سرپرستي آن به عهده سياست‌مداران و به‌اصطلاح خودشان انديشمندان بشري است. اگرچه نوع اين مباحث در قالب دموکراسي فرهنگي به دنياي اسلام عرضه مي‌شود و تحت عنوان آزادي انديشه و حرمت تعقل و خردورزي و خردگرايي در جامعه مطرح مي‌شوند، ولي [در حقیقت] ريشه سياسي دارند و يک دست پنهان آنها را هماهنگ مي‌کند. لذا با کمال تنوعي که در آنها وجود دارد، يک هماهنگي پنهان در بين آنها مي‌بينيد؛ [یعنی] همگی يک رشته را قطع مي‌کنند و آن، توانايي دين در اداره حيات اجتماعي بشر است؛ [در واقع] پيوند بين دين و مدیریت اجتماعی را قطع مي‌کنند. لذا الآن نقطه اساسي دشمن، همين‌جاست؛ زواياي ديگر تهاجم فرهنگي دشمن اگرچه مهم‌اند، ولي نسبت به اين مقوله، جزو متغيرهاي فرعي و روبناهای تهاجم فرهنگي دشمن هستند. لذا اگر بتوانيم در زمینه دفاع از اصل حکومت دینی و کارآمدی آن، قاطع و پيروز و سربلند بيرون بياييم، مي‌توانيم در سایر زمينه‌ها هم موفق باشيم. ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
recording-20200223-145532.mp3
2.08M
⭕️ حاج آقا! اگه یه موقع این انقلابیونی که وارد مجلس شدن آدم های بدی شدن چی؟ 😢ما امیدمون به این هاست و ... 🔷 اول که باید امیدتون به خدا باشه، دوم اینکه تجربه نشون میده همیشه افراد انقلابی تحولات بزرگی رو در کشور رقم زدند و ان شالله این مجلس هم تحولات خوبی رو رقم خواهد زد... حاج آقا حسینی 🇮🇷 @IslamLifeStyles