eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
29.2هزار ویدیو
35.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 معرفی کتاب نام کتاب: جامی از زلال کوثر نویسنده: آیت‌الله مصباح یزدی انتشارات: موسسه امام خمینی (ره) ✅ این کتاب مجموعه‌ای است برگرفته از سخنان استاد درباره شخصیت پرفضیلت یگانه بانوی اسلام، حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام)، و سجایا و سیره اخلاقی آن حضرت. عناوینی که در مباحث این کتاب شریف به چشم می خورند: 🔸 جلوه ای از جمال فاطمه: بررسی ویژگی ها و صفات شخصیتی و اخلاقی حضرت زهرا(علیها السلام). 🔸 رسالت مجالس ذکر اهل بیت: این بحث ناظر به حکمت و فواید مجالس ذکر و بزرگ داشت اهل بیت(علیهم السلام) و از جمله حضرت زهرا(علیها السلام) می باشد. 🔸 اسوه پذیری از سیره فاطمی: این بخش از کتاب به بیان انواع اسوه پذیری های نادرست و روش های اصلاح اسوه پذیری و معرفی حضرت زهرا(علیها السلام) به عنوان الگویی کامل و والا می پردازد وعوامل تأثیرگذار بر شخصیت اسوه ها از قبیل وراثت، محیط، سن، وجدان اخلاقی و در نهایت عامل اراده را مهم ترین عامل می شمارد و همچنین عوامل مؤثر در شکل گیری شخصیت حضرت زهرا(علیها السلام). 🔸 جلوه هایی زیبا از سیره فاطمی: یادآوری جلوه هایی از عبادت، حجاب، وارستگی، تلاش، جهاد فرهنگی و اخلاق خانوادگی حضرت زهرا(علیها السلام). 🔸 حماسه فاطمی و عبرت های آن: این بخش شامل ولایت مداری و فداییِ ولایت بودنِ حضرت فاطمه(علیها السلام)وظلم هایی که به ایشان شده وریشه های این ظلم ها (مانند تفرقه، نفاق، سطحی نگری و تأویل هاو...). 🔴👈 ادامه‌مطلب 🔸 لینک تهیه کتاب: 🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/2913 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https:/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نقشه راه ۱۹ شاخصه نماینده در تراز انقلاب اسلامی ایران در بیان رهبر معظم انقلاب روابط عمومی مرکز آموزش مجازی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره @iķvu_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه یک دختر بچه قاتل می‌شود؟! ♨️ نماز و روزه ی بدون به درد ما نخواهد خورد همانطور که به درد عامل انتحاری شهادت آیت‌الله دستغیب نخورد... 🔶 بازنشر به مناسبت ۲۰آذر سالروز شهادت حضرت آیت‌الله 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
یک سوال اساسی: اگر امروز از رهبری بپرسیم در رابطه با حجاب چه انجام دهیم، ایشان چه پاسخی می‌دهند؟! 📝 پاسخ رهبر معظم انقلاب چند روز قبل از شروع فتنه۱۴۰۱: در این هفته در خیلی از خطبه‌ها‌ی نماز جمعه مطرح شد...خب، در این زمینه‌ها خیلی باید متین، منطقی و دور از برخورد کرد شما در این ‌جور موارد، آن را که آتش‌بیار معرکه است، افشا کنید؛ آن را با دلایل روشن برای مردم کنید. 🗓 ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ و تاکید بر این مطلب بعد از فتنه: خیلی از کسانی که میکنند [نقشه دشمن] را نمیدانند؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. 🗓 ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ 📚 کتاب ، ماحصل بررسی صدها کتاب و مقاله ترجمه نشده از نویسندگان و اندیشمندان معتبر جهانی می‌باشد و نشان می‌دهد که چگونه حقوق و خواسته‌های زنان در دوران‌های متفاوت تاریخی، دستمایه سرمایه‌داران برای تشویش و به ویژه خود زنان بوده است. همچنین این کتاب، خارج از هیاهوی رسانه‌ای، با نگاهی منطقی به می‌پردازد، در نهایت به بررسی نتایج این همراهی پرداخته و بیان کرده است که چه ثمراتی برای مردم به ویژه زنان بعد چند سال همراهی با و پذیرش سبک زندگی غربی به همراه داشته است. 🔆 کتاب ، نگاه شما را با هر تفکری، به ، و ظلم به او تغییر خواهد داد _____________ ❇️ارتباط با ادمین 👇👇👇 @soada_shop2 🔸سعداء‌پلاس|معرفی آثار اندیشکده راهبردی سعداء🔸 👇👇👇 🆔 @soada_shop
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمان‌ِ شاه‌، ظاهر و باطن‌ یکی‌ بود! ⁉️ زمان شاه، مردم منافق نبودن؛ اهل میرفت کاباره و اهل میرفت مسجد... اما الان چی؟ 🔸 دریافت نسخه با کیفیت 🔰 برشی از سخنرانی 💠اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
چرا رهبری را حل نمی‌کند؟ و چرا برخی مسئولینی که توسط رهبری گذاشته می‌شوند بد عمل می‌کنند؟ ✅ وظایف ، قوای سه گانه، سازمان‌ها و نهادها و ...، همه در قانون اساسی تبیین شده است. آیا انتظار می‌رود رهبری تمامی ساختار اداره کشور را به هم بزنند، قوانین را ملغی کنند و خودشان از رئیس جمهور، نمایندگان و رئیس مجلس، تا تمامی مسئولان و کارمندان را عزل و نصب نمایند؟! آیا تمامی مشکلات و انحرافات، با عزل و نصب‌ها برطرف می‌شود؟! 1. کار رهبری در ، این است که رئیس یا مسئولی متناسب با مقتضیات و امکانات برای یک مجموعه‌ای انتخاب و منصوب نماید و کار اجرایی با ایشان نیست. 🔸 بدیهی است که اگر قرار باشد برای هر نهاد یا مجموعه‌‌ای مسئولی بگمارند و سپس خودشان وارد عملیات اجرایی گردند، نه آن انتصاب معنا و مفهومی دارد و نه این کار شدنی است. این توقع، مثل این است که گفته شود: چون رئیس صدا و سیما را ایشان منصوب می‌کنند، پس تمامی مدیران، کارگردانان، بازیگران، فیلم‌نامه نویسان، مجریان اخبار و گزارشگران ورزشی و ... را نیز ایشان انتخاب کنند و در مقابل کوچکترین کارهای این مجموعه هم باید رهبری پاسخگو باشد! فقط عزل و نصب برخی نهادها را بر عهده رهبری گذاشته است. تنها موردی که علاوه بر عزل و نصب مدیران، فرماندهی آن نیز به عهده رهبری است، امور می‌باشد، زیرا ایشان در قانون اساسی فرمانده کل قواست. لذا می‌توان و نقاط ضعف نیروهای نظامی را با دستاوردهای کلیه امور غیر نظامی مقایسه کرد تا تفاوت مدیریت رهبر انقلاب با سایرین مشخص شود. 2. بازوان اجرایی ولیّ فقیه، چه کسانی هستند؟ آیا به جز ، نهادها و سازمان‌های رسمی و مردم که هر کدام وظایف مشخصی دارند؟! آیا می‌تواند از آسمان نیرو بیاورد، یا باید با همین‌ها کار کند؟ همه نهادهای انتصابی و انتخابی به عنوان بازوهای رهبری به شمار می‌روند. بنابراین اگر ضعیف عمل کنند، رهبری نمی‌تواند حکومت دیگر و مستقلی ایجاد نموده و شخصاً وارد امور اجرایی گردد. 🔸 گاهی مدیریت‌ها، از رهبری گرفته تا منصوبین یا منتخبین، همه عالی هستند، اما بدنه ضعیف است، حال یا ضعف ناشی از کمبود است، یا ضعف برنامه‌ریزی، یا ضعف نیروی اجرایی، یا ضعف بودجه و به طور کلی ضعف بدنه! حال رهبری چه کند؟! 3. ولی فقیه، در بالاترین افق و قلّۀ «رصد» قرار دارند؛ به لطف الهی به خاطر ، تقوا، دانش، بینش، شجاعت و سایر کمالات، دوست و دشمن، خیر و شر، راه‌کارهای کلّی برای عبور از مشکلات، مسیر صحیح رشد و را می‌شناسند و می‌شناسانند. اما توجه، دقت و عمل، کار امّت است، چه نهادها و مسئولان و چه مردم. 🔸 اصلی‌ترین و مهم‌ترین کار در جلوگیری از انحرافات، آنها و تذکر به آنها و روشن کردن راهکارها و تلاش برای مساعد نمودن شرایط جهت هدایت در صراط مستقیم و جلوگیری از انحرافات می‌باشد که در تبیین سیاست‌های کلّی نظام محقق می‌گردد. لذا نه وظیفه دارد و نه اصلاً می‌تواند که در اجرا، از تمامی انحرافات جلوگیری نماید. 4. ولی فقیه، خود بارها به پرسش دربارۀ پاسخ داده‌اند: «من هم بارها قبلاً گفته‌ام که رهبری نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های موردیِ دستگاه‌های گوناگون دولتی مدام وارد بشود و مدام بگوید این باشد، این نباشد؛ این نمی‌شود. نه قانون این اجازه را می‌دهد، نه منطق این اجازه را می‌دهد.» (12/4/1395). رهبر انقلاب، این موضوع را اینگونه تبیین می‌نمایند: در واقع رهبری، یک مدیریت کلان ارزشی است. همین طور که اشاره کردم، گاهی اوقات فشارها، مضیقه‌ها و ضرورتها، مدیریت‌های گوناگون را به بعضی از انعطاف‌های غیر لازم یا غیر جائز وادار می‌کند؛ رهبری بایستی مراقب باشد، نگذارد چنین اتفاقی بیفتد. این مسئولیتِ بسیار سنگینی است. این مسئولیت، مسئولیت اجرائی نیست؛ دخالت در کارها هم نیست. حالا بعضی‌ها دوست می‌دارند همین طور بگویند؛ فلان تصمیم‌ها بدون نظر رهبری گرفته نمی‌شود. نه، اینطور نیست. ... دستگاه‌های گوناگون - قوه‌ی قضائیه، قوه‌ی مجریه، قوه‌ی مقننه - مثل همه‌ی دنیا، کارهای موظف قانونی خودشان را دارند انجام می‌دهند، با اختیارات کاملی که در معین شده؛ اما حرکت کلان و کلی به سمت آن آرمان‌ها باید منحرف نشود؛ اگر منحرف شد، باید گریبان رهبری را گرفت، او را بایستی مسئول دانست؛ او مسئول است که نگذارد. (24/7/1390) 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلابی كه اروپا را بی‌حجاب كرد!!! ♨️ فراز و فرود در گذرگاه تاریخ! 💢 از جنبش My Body, My Choice تا جنبش Me Too 🔰 برشی از سخنرانی و استاد 🔸 دریافت نسخه با کیفیت 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنها گروهی که هلاک نمی‌شوند! ♨️ توصیه مهم و کاربردی به جمعی از جوانانراهکاری ساده برای افزایش معرفت _______________ 📚 برشی از سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال آیت‌الله 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @‌soada_ir
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
🌺 تناقضی از ابن‌سینا و داستان ناگفته‌ای در مذهب او 🌺 🌸 تناقض او: دو نوشته از الشَّیخُ الرَّئِیسُ ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا در کتابهای اوست که با هم نمی‌خوانَد! 💧یک‌جا نوشته است: علی‌بن‌ابی‌طالب در میان صحابه‌ی پیامبر که آقاترین و شریف‌ترین قبیله‌ها [ و مردمِ ] عالَم بودند، مانند معقول در میان محسوس بود. (معراج‌نامه،ص۱۵) 💧 اما جای دیگر نوشته است: بزرگترین صفتی که برای فرد جانشینِ پیامبر باید به آن تکیه کرد، عقل و حکم‌رانی خوب است. و اگر کسی در این دو صفت برتر بود اما در صفات دیگر، میانه بود، ...، برای جانشینی سزاوارتر از کسی‌ست که در این دو صفت کم دارد اما در صفات دیگر، برتر است. پس در این وضع، [ فردِ خردمندتر، باید جانشین پیامبر شود و ] بر انسان داناتر، لازم است که با او مشارکت کرده و او را کمک کند و بر [ خلیفه که ] عاقلتر است، لازم می‌باشد که از کسی که داناتر از اوست، کمک بخواهد و برای راهنمائی به وی مراجعه کند؛ مانند عمر و علی. (!!! اِلاهیات شِفاء،ج۲،ص۴۵۲) 🌸 ناگفته‌ای در مذهب او: حجه‌الاسلام س. ( که "درس خارج" می‌دهد ) برای نگارنده نقل کرد: 💧زمانی که من خردسال بودم، ارواح را می‌دیدم و می‌توانستم با آنان گفت‌وگو کنم. 💧آن زمانها خانواده‌ام مرا پیش مرحوم آیه‌الله بهجت هم آوردند ... 💧و پدر و مادرم برای آزمایش من، مشخصات و نشانه‌های پدر و مادر خودشان را که پیش از زاده‌شدنِ من، از دنیا رفته بودند، هنگام دیدن ارواح آنان می‌پرسیدند و گفته‌های من نیز مطابق واقع بود و آنان مطمئن شده بودند که👇
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
👆راست می‌گویم. 💧در آن زمانها مرا بر مرقد باباطاهر عریان همدانی بردند و روح باباطاهر به من گفت: "من از این افرادی که بر مرقدم حاضر می‌شوند، نبودم. [ یعنی درویش و صوفی و در زنجیره‌ی این درویشان نبودم. ]" 💧همچنین در آن روزگار، مرا بر مرقد ابن‌سینا هم بُردند و روح ابن‌سینا به من گفت: "من شیعه بودم و در کتابم به نام ... [؟] این اعتقادم را نوشته‌ام اما مردم گمان می‌کنند من عُمَری بودم!" - - - - - - - - - - - ✍ ۱. استدلالهای شیخ رئیس در جاهای دیگر، بیشتر با مبانی شیعه سازگار است تا عامه. اصلاً همین تکیه‌اش بر برهان و استدلال، گوشه‌ای به شیعه‌بودن دارد. و به گواهی تاریخ، ۲. در زادگاهش نیز، مذهب عامه رواج نداشته؛ بل‌که شیعه‌ی اسماعیلی، و تا اندازه‌ای باورهای زیدی رایج بود. ۳. و پدر او با محفلهای شیعه‌ی اسماعیلی رفت و آمد داشت و بل‌که شیعه‌ی اسماعیلی بود. ۴. خودش نیز با حکومت‌های شیعی یا دوستار شیعه، همکاری می‌کرده و بل‌که از حکومت‌های سقیفی دوری می‌کرد. ۵. نام خودش و پدر و اجدادش هم قابل توجه و شیعه‌گُزین است. پس دور نیست که نسخه‌نویسان در اِلاهیات شِفای او زَهر تحریف ریخته باشند. ۶. بااین‌که هیچ فرزندی برای ابن‌سینا شناخته نشده اما پس از هفت - هشت قرن، مرحوم شیخ ابوعلی محمد‌بن‌اسماعیل حائری مازندرانی نوشته است: "پدرم می‌فرمود: تبار و نسَب ما به شیخ‌رئیس ابوعلی سینا می‌رسد." (منتهی‌المَقال، ج۷، ص۲۱۳)
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
🌺 ختم موثری از شیخ انصاری و ظرافت‌های آن 🌺 🌸 اگر کسی با وضو و توجه، رو به قبله در یک مجلس به عدد نام "فاطمه" که ۵۳۰ است، این صلوات را بگوید، حاجت‌روا می‌شود: اللَّهمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَه وَ اَبِیها وَ بَعلِها وَ بَنِیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُکَ 🌸 ممکن است برخی با یک‌‌بارگفتن به حاجت خود برسند و برخی با چند بار و برخی نیاز به یک چله‌ گرفتن در گفتنِ این صلوات دارند. 🌸 اما برابر گفته‌ی آیةالله علی معصومی ( مشهور به آخوند همدانی ) "اذن‌داشتن" شرطِ موثر‌بودنِ این ختم است. (یاد فَنا، ص۱۰۰) - - - - - - - - - - ✍ ملاحَظه‌های مهم: 💧۱. این ختم در کتاب‌های قدیمی نیست؛ گر چه دعائی که الفاظ نزدیک به این صلوات را دارد، از آیةالله سیدمرتضی رضوی کشمیری نقل شده است ( نگ: یادِ فنا، ص۱۰۰ به نقل از غایه‌القصوی، ج۱، ص۵۸۴) و آیةالله مرعشی نوشته است: از چیزهائی که نویسندگان کتاب‌های سیره و روش اهل‌ُالبیت به خواندن آن در قنوت سفارش کرده‌اند، این دعاست: اللّهُمَّ اِنِّی اسالک بفاطمةَ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودعِ فیها ان تصلّی ... (الغایة‌القُصوی،ج۱،ص۵۸۴؛در این جا گفته که پدرش و دیگران، آن را از سیدمرتضی رضوی‌کشمیری و او نیز با سندهای خود از حضرت فاطمه نقل کرده است و افزوده که حضرت فاطمه، خود نیز آن را می‌خواندند و نیز گفته: این دعای فرشته‌ها در قنوت است؛ اما سند این سخنان کجاست؟!) و آقامجتهدی سیستانی گفته است: این صلوات از شیخ اعظم، مرتضی انصاری نقل شده است و به احتمال قوی از امام‌زمان سرچشمه گرفته است. (صحیفه‌ی مهدوی، ص۴۰۹) 👇
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
👆💧۲. گر چه در پاره‌ای نقل‌ها، عبارت "وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیها" در این صلوات نقل نشده است ( نگ: آ...، ص۱۶۶ که آن را از علامه طباطبائی و ا...، ص۵۳ که از آخوند همدانی بی‌آن فراز نقل کرده‌اند ) اما این فقره مطمئناً جزء صلوات است و افزون بر دو داستانی که در ادامه خواهد آمد و وجودِ آن را اثبات می‌کند، در همان کتابِ ا ...، ص۳۱۸ آمده است که "این فقره زمانی می‌آید که ما خدا را به حضرت فاطمه - علیهاالسلام - قَسَم دهیم"! که پیداست "واو" را واوِ قسَم پنداشته است! درحالی‌که این واو، واوِ عطف است و صلوات‌فرست در این صلوات به پنج‌تنِ آلِ‌کساء و بقیه‌الله که در میان چهارده‌معصوم - علیهم‌السلام - کَالکَوکَبِ الدُّرِّی می‌درخشد، درود می‌فرستد. (نه این‌که به پنج‌تن صلوات بفرستد و برای درود یا حاجت خود، خدا را قَسَم دهد!) 💧۳. در همان کتابِ ا...، ص۳۱۹ باز به‌خطا آمده که عدد این صلوات ۴۳۰ بار است! درحالی‌که مطمئناً این صلوات به عدد نام حضرت فاطمه که ۵۳۰ است، بنا شده است. 💧۴. برای آیةالله علی معصومی این پرسش مطرح بوده که مقصود از "السر المستودع" در این صلوات، امام‌مهدی‌ست یا ولایت یا رازهائی که در باطن خود حضرت فاطمه به ودیعت نهاده شده است؟ (همچو سلمان، ص۱۲۲) و آیةالله حسین وحید - دام‌ظله - مقصود از "رازِنهفته‌درحضرت‌فاطمه" را خود حضرت فاطمه می‌داند ( سایت ایشان، گفتار میوه‌ی درخت طوبی ) اما نگارنده از مرحوم حجةالاسلام فاطمی‌نیا شنید که مقصود از آن، امام‌مهدی - عجل‌الله‌فرجه - است و همین به‌نظر درست می‌رسد. 👇
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
👆💧۵. نگارنده از حجةالاسلام 'سیدجلال رضوی‌مهر' شنید که گفت: آیةالله علی معصومی ( مشهور به آخوند همدانی ) بیشترِ شهریه‌ی طلاب و دیگر نیازمندان را از خُمسی که یکی از مومنان شَمال ایران به دستشان می‌رساند، پرداخت می‌کردند. یک سال آن مومن به ایشان گفت: "امسال آفت به محصولاتم زده و پرداخت پولی به عنوان خمس بر من واجب نیست؛ پیشاپیش به شما گفتم تا به فکر مَخارجی که عهده‌دارش هستید، باشید." مرحوم آخوند همدانی فرمودند: من به ذهنم رسید که آن صلوات مشهور بر حضرت فاطمه - علیهاالسلام - را با همان عدد ۵۳۰ بار بگویم و به این شکل توسل کنم اما فقره‌ی پایانی آن که "بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُکَ" است، را نگفتم. دقیقاً پس از پایانِ چله‌ی این صلوات، یکی از همدانیان، اول صبح به خانه‌مان آمد و گفت: من هم اکنون از نجف پیش شما آمدم [ و هنوز به خانه خودم بازنگشتم. ] در نجف خُمسِ خود را بُرده بودم به آیةالله محمدحسین نائینی بدهم اما ایشان تا دانست از همدان رفته‌ام، فرمود: سزاوار نیست از جائی که آخوند همدانی تشریف و حضور دارند، خُمست را به این جا بیاوری؛ دست ایشان برای اداره‌ی امور نباید بسته باشد. این پول‌ها را به همدان برگردان و به ایشان بده و این پیام را هم از سوی من به ایشان برسان که آن ذکر صلوات بر حضرت فاطمه را کامل نمی‌گویند! "بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُک"َ جزء آن صلوات است و باید آن را بگویند. 👇
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
👆💧۶. از شیخ عبدالنبی نوری نقل شده است: "زمانی که من در عراق درس می‌خواندم، یکی از هم‌شهری‌هایم پول‌های شرعی خود را از نور برای من می‌فرستاد و با آن گذرانِ زندگی می‌کردم. مدتی راه بسته شد و پولی نرسید و من این ذکر را گفتم و شب در خواب دیدم که در اتاقی هستم و پیامبرخاتم - صلوات‌الله‌علیه‌وآله - هم در جائی از آن اتاق نشسته‌اند. پیامبر به من فرمودند: 'آن گنجه را می‌بینی؟ برو و آن را باز کن و پولی که در آن هست بردار و خرج کن.' صبح که بیدار شده بودم، پیش‌کارِ آیةالله سید محمدحسن شیرازی ( میرزای اول ) آمد و گفت میرزا کاری با من دارد. پیش او رفتم و واردِ اتاقِ خانه‌اش که شدم، دیدم دقیقاً همان اتاقی‌ست که در خواب دیده بودم، جز این‌که به‌جای پیامبر، میرزای شیرازی نشسته است! میرزا فرمود: 'آن گنجه را می بینی؟ برو و آن را باز کن و پولی که در آن هست، بردار و خرج کن.' و سپس افزود: 'آن ذکر را هم که اشتباه می‌گوئی! وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیها جزء ذکر است؛ آن را هم بگو!' 💧۷. مرحوم حجةالاسلام احمد صابری به نگارنده گفت که "آخوندهمدانی این صلوات و اذن گفتنش را از یکی از استادانِ خود در تهران شنیده و داشت اما اکنون نام آن استادش در ذهنم نیست." پس باید گفت: اگر مرحوم آخوندهمدانی آن را از شیخ عبدالنبی نوری در تهران شنیده باشد، بی‌فرازِ "بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُکَ" از ایشان شنیده و بعدها با کرامتی از میرزای نائینی، این فراز را در تکمیلِ آن آموخته است. ( هم‌چنان که خود مرحوم نوری نیز آن را بی‌فقره‌ی "وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیها" از شیخ انصاری شنیده بود و بعدها 👇
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
👆با کرامتی از میرزای اول، این فقره را در تکمیل آن آموخت. ) 💧و از جمع این نقل‌ها روشن می‌شود جاهائی که فقره‌ی "بعدد ما احاط به علمک را نقل نکرده‌اند، (مانند الغایة‌القُصوی، ج۱، ص۵۸۷ و سایت آیةالله وحید، گفتار میوه‌ی درخت طوبی) و کتاب‌هائی هم که "وَ السر المستودع فیها" را نقل نکرده‌اند (مانند آ...، ص۱۶۶ و ا...، ص۳۱۸) آن را درست و کامل نقل نکرده‌اند. 💧۸. مرحوم حجةالاسلام احمد صابری می‌گفت: " من اذنِ گفتن این ذکر و توسل را از ایشان خواستم و ایشان علاوه بر این که به خودم اذن دادند، اذن دادند که به هر کسی هم که می‌خواهم، اذن گفتنش را بدهم. " (یاد فنا،ص۱۰۰) نگارنده نیز در ۷ جُمادی‌الثانیة ۱۴۳۶ ق. از مرحوم صابری خواست که به او اذن گفتن این ذکر و دادنش به دیگران را بدهد و او هم لطف کرده و اذن داد اما برای دادنِ اذنش به دیگران، این شرط را گذاشت که آن شخص [ ... ] باشد. 💧۹. اگر کسی نتوانست اِذنی برای گفتن آن ختم بیابد، شاید گفتنِ بی‌اذنش دست‌کم برای حاجت‌های "دنیوی" مفید باشد. 💧۱۰. آخوندهمدانی در تهران شاگرد مرحوم هیدجی نیز بود و آن مرحوم نیز اهل معنویت بود؛ شاید جناب آخوند آن صلوات را از این استادش داشته باشد. 💧۱۱. هم‌چنین آخوندهمدانی از استاد دیگر درس خارجش در تهران، یعنی آقااحمد قمی قَسَم و صلواتی را با الفاظ نزدیک به آن ختم نقل کرده است اما هم "بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُکَ" را ندارد و هم افزوده‌ای در پایانش دارد و هم ویژه‌ی استخاره‌کردن است. (نه رواشدنِ حاجت‌های دیگر.) به این ریخت که اگر کسی این دعا را بخواند: "الهی بحق فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها، اسالک ان تصلی علی محمد و آل محمد؛ اللهم صل علی محمد و آل محمد" و سپس قرآن را باز کند، اولِ صفحه هر آیه‌ای بیاید، مانند وحیِ منزَل است! و مرحوم آخوندهمدانی می‌افزود: "بزرگی آقااحمد قمی مانع شد که من مدرک این استخاره را بپرسم." و خود آخوندهمدانی به همین روش با قرآن استخاره می‌کرد. (جرعه‌ای از دریا، ج۲، ص۶۵۰) 👇
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
👆🌸 - پرسش: یعنی بی‌اذن کسی که مُجاز به دادنِ اذن است، نمی‌توان این صلوات را فرستاد؟ 🌸 - پاسخ: چرا نمی‌توان؟! بل‌که در قرآن فرمان عام به درودفرستادن بر آل‌ُالله صادر شده است (احزاب:۵۶) و هر کس بی‌اذن هم آن صلوات را بفرستد، مشمول لطف و عنایت خدا و حضرت فاطمه و دیگر آل‌الله خواهد بود. 💧اما اگر تعمّد دارد که با این صلوات، "حتماً و دقیقاً و هماره" به همان حاجتِ منظور خود برسد، باید ختمش را با رعایت همه‌ی ظرافت‌هایش انجام دهد. 💧گو این‌که - به ندرت - حتی اگر همه‌ی شرطهای یک ختم را رعایت کند، ممکن است به حاجت خود نرسد که البته نوعاً در این موارد نادر، به وی خواهند گفت که چرا حاجتش را روا نمی‌کنند. 💧به یاد دارم کسی درباره‌ی ختمی که نتیجه‌اش زیارت امام‌مهدی - علیه‌السلام - بود، از مرحوم آیةالله بهجت پرسید و ایشان در پاسخ فرمودند: " اولاً باید توجه داشت که این گونه نیست که انجام این ختم‌ها امام‌زمان را 'مجبور' کند که شما ایشان را زیارت کنید ..." ( دقت با شما که دریابید امام‌زمان بالاتر از این است که این کارها دست‌وپای ایشان را ببندد؛ گر چه ختم، تنجیز است. ) 💧نیز در زمانِ زنده‌بودنِ مرحوم آیةالله خمینی، روزی کسی به مرحوم آیةالله بهاءالدینی عرض کرد: "برخی از مومنان و متشرّعان برای نابودی آقاخمینی ختم‌هائی انجام می‌دهند و ..." آیةالله بهاءالدینی فرمود: "این ختم‌ها [ دیگر ] روی ایشان اثر ندارد."
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 نکوهش دشمنان آل‌البیت 😡 فقه و اسلامی که از سقیفه برمی‌خیزد. 😡 😡 ابن‌عثیمین ( یکی از مخالِفان شیعه ): اگر ولیِّ‌اَمر ( شاه، رئیس دولت، حاکم یا ... ) لواط و زنا می‌کند و خَمر و مُسکِر می‌نوشد و حتی ماهواره و تلویزیون نیز - هر روز - این کارهای او را نیم‌ساعت، در پخش‌زنده نشان داده و به اطلاع مردم می‌رسانَد، باز او را به‌بدی یاد نکن و مردم را برضد او تحریک نکن! بل‌که تنها به مردم بگو: "مردم! این کارها حرام است." و در ادامه، دلِ مردم را به سوی آن حاکم بِکَشان؛ زیرا این واجب است ...
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
🌺 تا جائی که گویا پندار و گمان شده بودند! 🌺 🌸 پس از درگذشت پیامبر، حضرت فاطمه - علیهماالسلام - در اثر آنچه از مردمِ نامرد دیدند، بستری و چنان لاغر و نحیف شده و گوشت بدنشان ذوب شده و پوستشان به استخوان چسبیده بود که گوئی خیال‌ و پندارند! ( یعنی از بس ضعیف و ناتوان شده بودند، ایشان را که می‌دیدی، مطمئن نبودی جسم انسان را می‌بینی یا پندار و گمان و توهّم انسانی را می‌کنی! ) = فلمّا قُبِضَ رسول‌ُالله - صلی‌الله‌علیه‌وآله - و نالَها مِن القومِ ما نالها، لزِمَت الفِراشَ وَ نَحلَ جسمُها و ذابَ لحمُها و جَفَّ جِلدُها علی عَظمِها و صارَت کالخَیالِ. (بیت‌ُالاحزان،ص۱۶۶ و نیزنگ: دعائمُ‌الاِسلام،ج۱،ص۲۱۷)
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
ناحلهُ الجسم.mp3
3.54M
🌺 حضرت فاطمه - علیهاالسلام - پس از درگذشت پدرشان، از شدت سردرد، پیوسته سر خود را با پارچه‌ای می‌بستند؛ و لاغر و نحیف و زمین‌گیر شده بودند؛ و دائماً گریان و دل‌سوخته بودند؛ و ساعت به ساعت بی‌هوش می‌شدند و به‌هوش می‌آمدند و باز بی‌هوش می‌شدند ... = رُوِىَ اَنَّها - عليهاالسلام - ما زالَتْ بَعْدَ اَبيها - صلی‌الله‌عليه‌و‌آله - مُعَصَّبَةَ‌الرَّأْسِ؛ ناحِلَةَ‌الْجِسْمِ؛ مُنْهَدَّةَ‌الرُّكْنِ؛ باكِيَةَ‌الْعَيْنِ؛ مُحْتَرِقَةَالْقَلْبِ؛ يُغْشى عَلَيْها ساعَةً بَعْدَ ساعَةٍ ... (بیت‌الاَحزان،ص۱۶۶به نقل از مناقبِ ابن‌شهرآشوب،ج۳،ص۳۶۲)