1403.06.21-برنامه گنج سعادت-رادیو معارف.mp3
6.38M
🎧 دور بودن و دوری کردن از غیبت
📻 برنامه ی رادیویی گنج سعادت
💢 با سخنرانی، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی فلاح
📅 مورخ 21 شهریور 1403
کد 2727 #گنج_سعادت #سخنرانی
عضو شوید: 👇👇
بانک صوتی تبیین
💯انتشار این صوت صدقه جاریه است.
تاخیر در پاسخ ایران، کوتاه آمدن یا فرصت سنجی؟.mp3
51.97M
🎙 تاخیر در پاسخ ایران، کوتاه آمدن یا فرصتسنجی؟ | شدیدترین حمله اسرائیل به سوریه
◾️بررسی آخرین تحولات روز ۳۳۷ جنگ غزه در برنامه میدان
👥مهمانان برنامه:
علی صمدزاده؛ تحلیلگر مسائل غرب آسیا
حسین پاک؛ کارشناس مسائل لبنان
📆 ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
کد
عضو شوید: 👇👇
بانک صوتی تببین
💯انتشار این صوت صدقه جاریه است.
هدایت شده از انصارالمهدی
2024_09_12_19_03_09_1.mp3
9.52M
بسم الله الرحمن الرحیم
توضیحاتی دربارهی نهم ربیع الاول و برخی اشتباهات و انحرافات و بدعت ها
14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
❌ عمرکشون درسته یا غلطه❌
⛔️ عیدالزهرا ( ۹ ربیع ) دروغه⁉️
(پاسخ: مرتضی کهرمی )
┄┅═✧❁💐❁✧═┅┄
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
🔅مراجع درباره عیدالزهرا و رفعالقلم چه گفتند؟
✨آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد🌹
👇کانال سخنرانی های تاثیرگذار👇👇
👌رسانه دینی 👇💯
╭┅─────────┅╮
🌺 @mediamenbar
╰┅─────────┅╯
✅از دیرباز در روز «نهم ربیع الاول» جشنی به مناسبت مرگ خلیفه دوم «عمر بن خطاب» موسوم به «عیدُ الزهراء(س)» یا «فَرحَةُ الزهراء(س)» یا «عمرکشون» برگزار می شود.
اما این روز یعنی روز «نهم ربیع» دو مناسبت بیشتر ندارد :
۱)روز آغاز امامت امام زمان(ع)
۲)روز هلاکت «عمر بن سعد بن ابی الوقّاص»(۱)
منبع تاریخی معتبری که به کشته شدن «عمر بن خطاب» در ماه ربیع الاول اشاره داشته باشد، وجود ندارد و منابع معتبر تاریخی، روزمرگ «عمر بن خطاب» را در روز بیست و ششم ماه ذی الحجه سال ۲۳ هجری نوشته اند.
به طور مثال؛
👤«احمد بن یحیی بلاذری»(۲۷۹ق) به نقل از «محمد بن عمر واقدی»(۲۰۹ق) می نویسد :
«طُعِنَ عُمَرُ يَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ لِأَرْبَعِ ليالٍ بَقِينَ مِنْ ذِي الْحِجَّةِ سَنَةَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ»
عمر بن خطاب در روز چهارشنبه، چهار شب مانده از ذی الحجه سال بیست و سوم با چاقو ضربه خورد و مُرد.(۲)
👤«محمد بن سعد بغدادی»(۲۳۰ق) عین همین عبارت واقدی را می آورد.(۳)
و دیگر منابع اهل سنت در این باب.(۴)
از آنجایی که اين مسئله در ميان اهل سنت اجماعى است و مخالفى ندارد، به اقوال برخی از علمای شیعه اشاره می کنیم.
👤شيخ مفيد(۴۱۳ق) می نویسد :
«وَ فِى اليَومِ السَادِسِ وَ العِشرِينَ مِنهُ سِنَةَ ثُلث وَ عِشرينَ مِن الهِجرَةِ طُعِنَ عُمَرُ بنُ الخَطَّابِ»
عمربن خطاب در ۲۶ ذىالحجه سال ۲۳ هجرى ضربه چاقو خورد و مُرد.(۵)
👤«محمد بن ادریس حلی»(۵۹۸ق) می نویسد :
«وَ قَد يَلتَبِسُ عَلَى بَعضِ أَصحَابنَا يَومَ قَبضِ عُمرِ بنِ الخَطَّابِ، فَيَظُنُّ أنُّه يَومَ التَاسِعِ مِن رَبِيعِ الأَوَّلِ وَ هَذَا خَطَأ مِن قَائِلهِ بِإِجمَاعِ أَهلِ التَارِيخِ وَ السِيَرِ وَ قَد حَقَّقَ ذَلكَ شَيخَنَا المُفیدُ، فِي كِتَابهِ كِتَابِ التَوارِيخِ، وَ ذَهَبَ إلَى مَا قُلنَاهُ»
بر بعضی از علمای اصحاب ما(امامیه) این امر مشتبه شده است و فکر کرده اند که روز قتل عمر بن خطاب، همانا نهم ربیع الاول می باشد و هر کس این سخن را بگوید به اجماع اهل تاریخ و سیره، اشتباه کرده است و شیخ مفید نیز در کتاب تاریخی خود، همین نظر را قائل است.(۶)
👤«سید بن طاووس(۶۶۴ق)»(۷)
👤«رضی الدین علی بن یوسف(۷۰۳ق)»(۸)
👤«حسن بن يوسف حلی(۷۲۶)»(۹)
👤«ابراهیم بن علی کفهمی»(۹۰۵ق) می نویسد :
«بَلِ الإِجمَاعُ حَاصِلُ الشِّيعَةِ وَ أَهلُ السُّنَةِ عَلَی ذَلِکَ»
اجماع شیعه و سنی بر این امر وجود دارد که قتل عمر بن خطاب در ۲۶ ذی الحجة اتفاق افتاده است.(۱۰)
👤«علامه مجلسی»(۱۱۱۰ق) می نویسد :
«أَقُولُ مَا ذُكِرُ أنَّ مَقتَلَهُ كَانَ فِي ذِي الحَجِّةِ هُوَ المَشهُورُ بَينَ فُقَهَائِنَا الإِمَامِيَّةِ»
آن چه در مورد مقتل خليفه دوم آمده است که در ماه ذی الحجّة اتفاق افتاده است، مشهور بين فقهای شيعه است.(۱۱)
🔎شاید علت برگزاری این چنین جشنی در این روز دو دلیل داشته باشد :
۱)تشابه اسمی «عمر بن سعد» با «عمر بن خطاب»!
۲)از آن جایی که مرگ خلیفه دوم نزدیک به ماه محرم بوده، از این جهت در آن ایام سرور و شادی انجام نمی شده است و مردم این مناسبت را در این ایام می گرفتند.
📚منابع :
۱)زاد المعاد مجلسی، ص۲۵۸
۲)أنساب الأشراف بلاذری، ج۱۰، ص۴۳۹
۳)الطبقات الکبری ابن سعد، ج۳، ص۲۷۸
۴)تاریخ یعقوبی(۲۸۴ق)، ج۲، ص۱۵۹
/تاریخ مدینه ابن شَبه نمیری(۲۶۲ق)، ج۳، صص۸۹۵-۹۴۳
/تاریخ خلیفه بن خیاط عصفری(۲۴۰ق)، ص۱۰۹
/أخبار الطوال دینوری(۲۸۲ق)، ص۱۳۹
/تاریخ کبیر بخاری(۲۵۶ق)، ج۶، ص۱۳۸
/المصنف ابن أبی شیبه کوفی(۲۳۵ق)، ج۸، ص۴۱
/تاریخ طبری(۳۱۰ق)، ج۳، ص۲۶۵
/المعارف ابن قُتَیبه دینَوری(۲۷۶ق)، ص۱۸۳
/الفتوح ابن أعثم کوفی(۳۱۴ق)، ج۲، ص۲۳۲۹
/الموطأ مالک بن انس(۱۷۹ق)، ج۲، ص۸۲۴
/الآحاد والمثانی ضحاک(۲۸۷ق)، ج۱، ص۱۰۲
/المصنف عبدالرزاق صنعانی(۲۱۱ق)، ج۱۱، ص۳۱۵
/مسند احمد بن حنبل(۲۴۱ق)، ج۱، ص۵۵
/طبقات الکبری ابن سعد(۲۳۰ق)، ج۳، ص۳۶۴
/أنساب الأشراف بلاذری(۲۷۹ق)، ج۱۰، ص۴۳۹
/المحبر محمد بن حبیب هاشمی بغدادی(۲۴۵ق)، ص۱۴
/الثقات ابن حبان(۳۵۴ق)، ج۲، ص۲۳۸
/مسند علی بن جعد بن عبید(۲۳۰ق)، ص۱۹۵
/التنبیه و الإشراف مسعودی(۳۴۵ق)، ص۲۵۰
/الاستیعاب ابن عبد البِرّ(۴۶۳ق)، ج۳، ص۱۱۵۲
/المعجم الکبیر طبرانی(۳۶۰ق)، ج۱، ص۷۰
/مستدرک حاکم نیشابوری(۴۰۵ق)، ج۳، ص۹۲
/التعدیل و التجریح سلیمان بن خلف باجی(۴۷۴ق)، ج۳، ص۱۰۵۴
/سنن الکبری بیهقی(۴۵۸ق)، ج۸، ص۱۵۰
/البدء و التاریخ مطهر بن طاهر مقدسی(۵۰۷ق)، ج۵، ص۱۹۱
/تاریخ مدینة دمشق ابن عساکر(۵۷۱ق)، ج۴۴، ص۱۴
/صفوة الصفوه ابن جوزی(۵۹۷ق)، ج۱، ص۲۹۱
/اُسد الغابه ابن اثیر(۶۳۰ق)، ج۴، ص۷۷
/شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید(۶۵۶ق)، ج۱۲، ص۱۸
۵)مسارّ الشيعة شیخ مفید، ص۲۳
۶)السرائر محمد بن ادریس، ج۱، ص۴۱۹
۷)إقبال الأعمال سید بن طاووس، ص۵۳۰
۸)العدد القویة على بن يوسف حلّى، ص۳۲۸
۹)تذکرة الفقهاء ابن يوسف حلّى، ج۶، ص۱۹۵
۱۰)المصباح ابراهیم کفهمی، ص۵۱۰
۱۱)بحارالانوار مجلسی، ج۳۱، ص۱۱۸
@AsnadolMasaeb
#شبهات
4️⃣1️⃣سخنی چند درباره «مراسم عید الزهراء(س)» و «مراسم عُمر کشون» :👇
#مراسم_عمر_کشون
#مراسم_عید_الزهراء(س)
@AsnadolMasaeb
16.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️بیانات #مقام_معظم_رهبری درباره «هفته وحدت» و فتنه دشمن درباره اینگونه مراسمات وحدت شکن
#مراسم_عید_الزهراء
#مراسم_عمر_کشون
@AsnadolMasaeb
⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️
✍فتوای «سید صادق شیرازی» در باب عید الزهراء(سلام الله علیها) :
﴿..قرار دادن روز نهم ماه ربیع الاول به عنوان غدیر ثانی در کنار روز هیجدهم ماه ذی الحجه روز عید غدیر، در واقع دو بال و دو بازوی اعتقادی اسلام، یعنی اصل تولی و اصل تبری را تشکیل می دهد و این بدان معناست که «غدیر اول» و «غدیر ثانی» به عنوان تولّی و تبرّی مکمل یکدیگر هستند و هیچ یک از دیگری جدا نیست.﴾
#اسلام_آمریکایی
#شیعه_انگلیسی
#تشیع_انگلیسی
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🏴⚠️🏴⚠️🏴⚠️🏴⚠️🏴⚠️
🎙بیانات #مقام_معظم_رهبری :
«یه عده گمان میکنن اثبات تشیع با بد و بیراه گفتن به فِرق دیگرست!
نه! این خلاف سیره ی ائمه است!»
#شیعه_انگلیسی
#اسلام_آمریکایی
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🏴⚠️🏴⚠️🏴⚠️🏴⚠️🏴⚠️
🎙بیانات #مقام_معظم_رهبری :
«هیچ کس خیال نکند که گسترش تشیع و استحکام ایمان شیعی با این بد و بیراه گفتن است! این ها عکس عمل می کند!»
#شیعه_انگلیسی
#اسلام_آمریکایی
@AsnadolMasaeb
🎙به بهانه شاد کردن دل حضرت زهرا(سلام الله علیها)!
✅«بعضیها به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا(س)، این روزها و در این دوران کاری میکنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند!
اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیاسی آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیلهای پیدا کند، دلیل پیدا کند، نواری پیدا کند، ببرد اینجا و آنجا بگذارد، بگوید کشوری که شما میخواهید انقلابش را قبول کنید این است، میدانید چه فاجعهای اتفاق می افتد؟
بعضی دارند به نام فاطمه زهرا(س) این کار را میکنند، در حالیکه فاطمه زهرا(ع) راضی نیست، این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شده!
آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا(ع)، کاری کند که دشمنان حضرت زهرا(س) را شاد کند کند.»
┈┉┅━❀♦️❀━┅┉┈
و در جایی دیگر؛
✅«این جور نباشد که کسى از یک گوشهاى خیال کند، دارد از شیعه دفاع میکند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنى ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد، این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست، اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیستهاست.»
#مقام_معظم_رهبری
#اسلام_آمریکایی
#شیعه_انگلیسی
📚منبع :
هفتهنامه عملی، فرهنگی بصیر(حوزه)، سال چهاردهم، شماره اول، صفحه۶
@AsnadolMasaeb