eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.9هزار عکس
30هزار ویدیو
35.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
سیر مطالعات سیاسی.doc
51.2K
📌معرفی کتاب سير مطالعات سياسي ویژه و . 👇👇 🌻 @ahlebait110
سير مطالعاتي تاريخ معاصر و جریان شناسی 2.doc
84K
📌معرفی کتاب تاریخ معاصر و جریان شناسی فکری و سیاسی، غرب شناسي و انقلاب اسلامي ویژه طلاب و دانشجویان 👇👇 🌻 @ahlebait110
HOKOOMAT_Volume 23_Issue 3_Pages 65-94.pdf
358.5K
📌 مقاله واکاوی نسبت و در . نقدی بر دیدگاه برخی روشنفکران غربزده درباره مشروعیت حکومت امیرمؤمنان علی علیه السلام. نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدجواد سرتختی و حجت الاسلام دکتر تقی محدر. 🌻 @ahlebait110
📌معرفی کتاب #مقتل جامع سیدالشهدا کتابی تحقیقی پیرامون تاریخ زندگانی، شهادت امام حسین علیه السلام و پاسخ به شبهات عاشورایی نویسندگان: گروه تاریخ موسسه امام خمینی زیر نظر استاد مهدی #پیشوایی 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌چگونه ایمان کامل می گردد؟ امام علیه السلام فرمود: انسان کامل نمی گردد مگر آنکه ۴ خصلت در او باشد: 1⃣ باشد؛ 2⃣هوای نفس خود را سبک شمارد؛ 3⃣سخنان خود را کنترل کند تا هر چیزی نگوید، 4⃣و با اضافی اموالش، حق خدا و را بپردازد. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌برخورد با : 📍برخورد حکومت علوی با «ابن هَرَمه» امیرمؤمنان ‏(ع) هنگامی که از خیانت ابن هَرمَه، اطلاع یافت، به چنین نوشت: 📍هنگامی که نامه‌ام را خواندی، ابن هرمه را از بازار برکنار کن و او را به خاطر مردم از کار بازدار و سپس نما و خبر آن را اعلان عمومی کن و به کارگزارانت بنویس و نظرم را به آنان ابلاغ نما. درباره ابن هرمه، غفلت یا کوتاهی نکنی که نزد خداوند، هلاک شوی و من هم به بدترین شیوه برکنارت خواهم کرد که از این کار، تو را به خدا پناه می‌‏دهم. 📚قاضی نعمان، دعائم الاسلام، ج۲، ص۵۳۷. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌جنایات .... یزید به ذی الجوشن دستور داد: ✅اگر بن علی(ع) نکرد او را بکش، ✅همراهان امام را نیز بکش، ✅اعضای بدن شهدا را قطع یا کن، ✅بر بدن هم بر سینه و پشت امام اسب بتازان، زیرا حسین(ع) تفرقه افکن و ستمگر است. ✅باخود عهده کرده ام هرگاه او را کشتم با وی چنین کنم. 📌این از علی(ع) پدر (ع) است به خاطر آنکه علی(ع) در جنگ بدر بستگان من را به جرم شرک کشت. و حال آنکه نه قبری هست و نه قیامتی. 📚طبری، تاریخ، ج5، 414-415، 📚بلاذری، انساب الاشراف،ج3، ص391، 📚مفید،الارشاد، ج2،ص88 📌یزید زمان، و ایادی او است که چنین تحریم هایی را بر مسلمانان تحمیل می کنند. 👇👇 🌻 @ahlebait110
15.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌قدیمی ترین روضه ضبط شده برای امام علیه السلام. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 یادداشت های فلسفی کانالی ارزشمند در محور فلسفه اسلامی در دفاع و تبیین اندیشه های بنیادین اسلامی از استاد ارجمند جناب حجت الاسلام دکتر 👇👇 🌻 @sarbakhshi
19.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌کسانی که نمی خواهند سخنان شنیده شود؛ اسلامی یعنی حجاب وقار. حجاب، ساخته من فقیه نیست، نص است و نمی توانیم از آن خارج شویم. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 امام (ع) امام صادق(ع) فرمودند: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ فِي النَّاسِ مَنْ يَفِدُ إِلَيْنَا وَ يَمْدَحُنَا وَ يَرْثِي لَنَا وَ جَعَلَ عَدُوَّنَا مَنْ يَطْعُنُ عَلَيْهِمْ سپاس خدایی را که از میان مردم، کسانی را قرار داد که به ما می آیند و ما را می گویند و برایمان می کنند و ما را کسانی قرار داد که به آنان نیش و می زنند. 📚ابن قولویه، کامل الزیارات، ص۳۲۶ 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 .... آیا روایت زیر صحیح است و به استناد آن می توانیم در امام (ع) صورت را یا با سیلی کنیم یا گریبان خود را بدریم؟ قال الصادق سلام الله علیه: وَ قَدْ شَقَقْنَ الْجُيُوبَ وَ لَطَمْنَ الْخُدُودَ الْفَاطِمِيَّاتُ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ(ع) وَ عَلَى مِثْلِهِ تُلْطَمُ الْخُدُودُ وَ تُشَقُّ الْجُيُوبُ. امام صادق(ع) فرمود: (زنان فاطمي) برای حسين بن علي(ع) گريبان هایشان را چاک داده و بر صورت هایشان لطمه زدند و بر فردی مثل حسین(ع) باید بر صورتها لطمه زد و گریبان ها چاک کرد. 📚طوسی، تهذيب الأحكام، ج‏8، ص 325 📚حرعاملی، وسائل الشيعة، ج‏22، ص 402 📌 : اولا: این روایت را نخستین بار شیخ طوسی(ره) متوفای 460هـ در کتاب تهذیب الاحکام با چند واسطه از امام صادق(ع) نقل کرده اند. در بین این واسطه ها دستکم درباره 2 نفر از آنان اطلاعی در دست نیست و درباره وثاقت سومی هم بین علمای رجال شیعه اختلاف وجود دارد. در واقع شیخ (ره) این روایت را از فردی که معلوم نیست نقل کرده که او نیز به نوبه خود از فردی دیگر که اعتبارش معلوم نیست و او از فرد سومی که وثاقتش معلوم نیست، شنیده که امام صادق(ع) چنین فرموده اند. بنابراین سند روایت است و نمی توان با قاطعیت ادعا کرد که امام(ع) چنین فرموده اند. ثانیا: اگر متن کامل روایت را ملاحظه کنیم خواهیم دید که در بخش نخست روایت آمده که گریبان دریدن و سیلی به صورت زدن تنها در و مادر و برادر و بستگان(نسبی) – بجز فرزند - جایز است وگرنه کفاره دارد. این حکم شرعی در رساله های توضیح المسائل نیز آمده است. اینکه زنان فاطمی برای امام حسین(ع) چنین عزاداری کرده باشند دقیقا می تواند از این باب باشد که آنان بستگان نزدیک حضرت (س) یعنی خواهران و دختران و برادرزاده های حضرت بودند. در هر حال باید "متن کامل روایت" ارائه شود نه اینکه یک بخش از روایت را برش بدهیم و عجولانه نشر کنیم. اینکه امام(ع) فرموده باشند: سزاوار است برای امام حسین(ع) گریبان دریده شود و ... نیز می تواند ناظر به زنان خاندان سیدالشهدا(س) باشد و معلوم نیست عمومیت داشته باشد. ثالثاً : روایت دیگری داریم که خراشیدن صورت را می کند؛ شیخ مفید در الارشاد روایتی نقل کرده که می گوید امام (ع) سفارش کرده بود که حضرت (س) در عزای ایشان گریبان ندرد و به صورتش سیلی نزند: «یا اُخَيَّة ... لَا تَشُقِّي‏ عَلَيَ‏ جَيْباً وَ لَا تَخْمَشِي‏ عَلَيَّ وَجْها » خواهر عزیزم! ... (در عزاداری) برای من گریبانت را پاره مکن و صورتت را خراش مده! 📚شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص94 همچنین در سیدبن طاوس آمده که حضرت (س) قبل از وقتی ماجرای امام حسین(ع) درباره را شنیدند سیلی به صورت زدند ولی امام حسین(ع) فرمودند: "ما را (این کار) دشمن شاد نکن" 📚 اللهوف على قتلى الطفوف؛ ترجمه فهرى، ص90 رابعا: حتی اگر فرض بگیریم که سیلی زدن به صورت و گریبان دریدن درباره امام حسین(ع) برای همه مردم جایز است، باز هم باید به شرایط زمان و مکان توجه کرد زیرا گاهی کاری جایز است اما بخاطر شرایط خاص رسانه ای و تبلیغاتی و اینکه بهانه به دست رسانه های وهابی داده نشود ناگزیریم از شیوه های بهتری به جای آن وجود دارد استفاده کنیم. این همانند آن است که در زمان (ص) از کلمه « » استفاده می کردند که جایز بود ولی وقتی همین کلمه به ابزاری به دست برای تمسخر مسلمانان تبدیل شد، دستور الهی آمد که به جای «راعنا» از کلمه «اُنظرنا» استفاده شود که همان معنا را می رساند ولی قابلیت سوء استفاده ندارد. 📚ر.ک: ترجمه و تفسیر آیه 104 سوره بقره، تفسیر المیزان. 👇👇 🌻@ahlebait110