eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30هزار ویدیو
35.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
♦️برنامه تلوزیونی مصیر 🔰سیزدهمین قسمت از فصل جدید از برنامه تلویزیونی «مصیر» 🔷کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما 🔶یک‌شنبه ۱۸ اسفندماه با موضوع « و عمل علامه سید منیرالدین حسینی» روی آنتن رفت. 🔹️مهمان این قسمت از برنامه آیت الله محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بود که به بررسی طرح فکری علامه سید منیرالدین حسینی پرداخته شد. 🔹️دغدغه اصلی ایشان تحقق اسلام بود که در بستر انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد. تئوریزه کردن دولت اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی دغدغه فکری ایشان بوده است. 🔹️مرام نامه‌ای که برای فرهنگستان علوم اسلامی تنظیم کرده اند هم همین دستیابی به تمدن است، لذا برای سیر مراحل تمدن اسلامی که از انقلاب اسلامی به نظام اسلامی و بعد حکومت اسلامی است، تلاش می‌کردند و عمرشان را صرف این مهم کرده اند. 🔹️ایشان را دقیقاً در مقابل رنسانس می‌دانستند و معتقد بودند که با انقلاب اسلامی دوره جدیدی اتفاق می‌افتد که ترکیب معیشت و دینداری است. 🔹️در مرحله بعدی ایشان توجه داشتند که باید سراغ تحقق در عمل برویم. هم در رفتار مردم هم رفتار دولت یعنی همه ی قوا. چالشی که ایشان حس می‌کردند وجود دارد و ممکن است منجر به بحران شود، دوگانه‌هایی است که به دلیل نفوذ فرهنگ غرب در کشور بود. 🔹️تلاش می‌کردند نشان دهند این نفوذ در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منجر به ظهور دوگانه‌ها و چالش‌ها می‌شود. علامه سیدمنیرالدین حسینی دنبال این بودند که ما از تفکر مدرن عبور کنیم. ایشان با توجه به نگاهی که به غرب داشتند، طرحی را ارائه می‌دادند. غرب به عنوان یک تمدن، ایده‌های خود را ارائه داده، فلسفه هایش را تولید کرده، فناوری‌هایش را ساخته، انقلابش را علمی کرده و حالا سبک زندگی مخصوص خود را ساخته است و در مجموع یک تمدن محقق شده است. 🔹️رویکردهای مختلفی درباره رفتار و این تمدن وجود دارد. یک رویکرد، رویکرد غرب پذیری است که عقیده‌ای به حکومت اسلامی ندارد. یک رویکرد غرب گزینی است که بخشی از آن خوب است و بخشی بد است. 🔹️این رویکرد و منسجم نگاه نکردن در نهایت منجر به حکومت می‌شود. غرب پذیرها یا قائل به دین نیستند یا قائل به دخالت دین نیستند. 🔹️گروه‌های ملی مذهبی جز این رویکرد نیستند، بیشتر غرب گزین هستند. اسلام را دقیق نمی‌شناسند. رویکرد دیگر غرب گریزی است که فکر می‌کنند می‌توان یک جامعه‌ای شکل داد که هیچ تعاملی با غرب ندارد. به نظر من این هم محقق نمی‌شود، زیرا غرب معتقد به دهکده واحد جهانی است و به شدت به دنبال تحقق ایدئولوژی خودش در تمام جهان هستند و برایش برنامه دارند. 🔹️رویکرد دیگر غرب ستیزی است مثل داعش و طالبان. یک رویکرد دیگر که هیچکدام از اینها نیست، نظریه تمدنی یعنی استحاله تمدن رقیب در تمدن خودی است. در ساختار تمدنی باید به گونه‌ای عمل کنید که تمدن غرب هضم شود. 🔹️خروجی این رویکرد یک تمدن اسلامی است. ما باید یک تمدن داشته داشته باشیم که غرب را در خود هضم کند. مسیر حرکت ما باید به سمت استحاله باشد نه سایر مسیرها. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
♦️در نقد پایتخت ۶ 🔹️نقد ریشه‌ای‌تر ۶ به نظر بنده، رویکرد ایران‌گریزی و ایران تضعیفی است که متاسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد نمایان داخلی دنبال می‌شود و کتاب‌ها در باب ناتوانی و مجمع‌الرذایل بودن ایرانیان نوشته می‌شود. 📌کانال فکرت:‌ 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
♦️در نقد ۶ 🔰به نام حکیم مطلق و خالق هنر و زیبایی 🔹️دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره می‌کنم. 🔹️البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله: اختلاط نامحرم، ترویج بی‌حدرقص و موسیقی، تعابیر بی‌ادبانه مخصوصاُ نسبت به والدین و بزرگترها، بی‌احترامی به نماز و حج و غیره ولکن نقد ریشه‌ای‌تر این سریال به نظر بنده، رویکرد ایران‌گریزی و ایران تضعیفی است که متاسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال می‌شود و کتاب‌ها در باب ناتوانی و مجمع‌الرذایل بودن ایرانیان نوشته می‌شود. 🔹️این سریال با نشان دادن ایرانیانی که یا قاچاق‌چی(ارسطو) هستند یا روانی(بهبود) یا مسئول ناتوان و بی‌عرضه و منفعل(نماینده مجلس) یا دارای کمبود شخصیت(بهتاش) یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی(دختران دوقلو) یا مدعیان پرادعای هیچ‌کاره و فرصت‌طلب(نقی) یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب(رحمت و فهیمه) یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می‌کند(هما) که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران می‌سازد. 🔹️سوال این است که چرا عده‌ای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش می‌کنند تا ایرانی را با موفقیت‌ها، مقاومت‌ها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بی‌عرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند. 🔹️انتظار این بود لااقل واقعیت‌های ایران اعم از ضعف‌ها و قوت‌ها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد. 🔹️نکته قابل تامل اینکه چرا پایتخت۶ بعد از پایتخت۵(مقابله با داعش) ساخته می‌شود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریان‌شناسی سریال‌های ایرانی دقت بیشتری نمایند‌. ✍🏻نویسنده؛عبدالحسین خسروپناه دزفولی (حوزه علمیه قم ۱۶ فروردین ۹۹) 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
♦️دیدبان 🔰(دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔶موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه 📍شماره یک ☀️۱۵ فروردین ۱۳۹۹ 🔹در این دوهفته‌ای که گذشت مسائل مختلفی پیرامون مساله کرونا مطرح شد و هرکس از زاویه‌ای به بررسی این بحران پرداخت. محورهای اصلی که در این مساله کرونا پرداخته شد به شرح ذیل است: 🔹️ تحلیل پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و پساکرونا 🔹️ تحلیل و بررسی مدیریت بحران کرونا از سوی حاکمیت 🔹️ شبهات الاهیاتی که بواسطه کرونا طرح شده است. 🔹️ مساله تقابل علم و دین، ارزشمندی علم و نقش علم در مدیریت این بحران 🔹️ نقد وبررسی بحران کرونا 🔹️ نخبگان چگونه با کرونا برخورد می‌کنند؟ 🔹️کرونا و فرم های جدید مناسک 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
دیده بان اندیشه دوهفته نامه فروردین 99.pdf
5.56M
♦️دیدبان 🔰(دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔶موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه 📍شماره یک ☀️۱۵ فروردین ۱۳۹۹ 🔹در این دوهفته‌ای که گذشت مسائل مختلفی پیرامون مساله کرونا مطرح شد و هرکس از زاویه‌ای به بررسی این بحران پرداخت. محورهای اصلی که در این مساله کرونا پرداخته شد به شرح ذیل است: 🔹️ تحلیل پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و پساکرونا 🔹️ تحلیل و بررسی مدیریت بحران کرونا از سوی حاکمیت 🔹️ شبهات الاهیاتی که بواسطه کرونا طرح شده است. 🔹️ مساله تقابل علم و دین، ارزشمندی علم و نقش علم در مدیریت این بحران 🔹️ نقد وبررسی بحران کرونا 🔹️ نخبگان چگونه با کرونا برخورد می‌کنند؟ 🔹️کرونا و فرم های جدید مناسک 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
ای سروبالای سهی کز صورت حال آگهی وز هر که در عالم بهی ما نیز هم بد نیستیم|| گفتی به رنگ من گلی هرگز نبیند بلبلی آری نکو گفتی ولی ما نیز هم بد نیستیم تا چند گویی ما و بس کوته کن ای رعنا و بس نه خود تویی زیبا و بس ما نیز هم بد نیستیم ای شاهد هر مجلسی و آرام جان هر کسی گر دوستان داری بسی ما نیز هم بد نیستیم گفتی که چون من در زمی دیگر نباشد آدمی ای جان لطف و مردمی ما نیز هم بد نیستیم گر گلشن خوش بو تویی ور بلبل خوشگو تویی ور در جهان نیکو تویی ما نیز هم بد نیستیم گویی چه شد کان سروبن با ما نمی‌گوید سخن گو بی‌وفایی پر مکن ما نیز هم بد نیستیم گر تو به حسن افسانه‌ای یا گوهر یک دانه‌ای از ما چرا بیگانه‌ای ما نیز هم بد نیستیم ای در دل ما داغ تو تا کی فریب و لاغ تو گر به بود در باغ تو ما نیز هم بد نیستیم باری غرور از سر بنه و انصاف درد من بده ای باغ شفتالو و به ما نیز هم بد نیستیم گفتم تو ما را دیده‌ای وز حال ما پرسیده‌ای پس چون ز ما رنجیده‌ای ما نیز هم بد نیستیم گفتی به از من در چگل صورت نبندد آب و گل ای سست مهر سخت دل ما نیز هم بد نیستیم سعدی گر آن زیباقرین بگزید بر ما همنشین گو هر که خواهی برگزین ما نیز هم بد نیستیم سعدی
سخنرانی 19-1-99.mp3
3.42M
معرفت ومحبت واطاعت اهل بیت درزندگی وراه نجات بشر ار چرخه پوچ مادی گرائی واهمیت معرفت امام زمان علیه السلام واهمیت شب نیمه ی شعبان
هدایت شده از صالحین تهران بزرگ
توصیه پیامبر (ص) به قرنطینه خانگی 💠 اگر بیماری طاعون(یا هربیماری مسری خطرناک دیگری) بیاید؛ در شهر خود بمانید و به خاطر خدا صبر کنید و بدانید که جز آنچه خداوند برایش مقدر کرده به شما نمی‌رسد. @salehintehran
هدایت شده از صالحین تهران بزرگ
.mp3
502.6K
🔻 ✖️رهبرانقلاب: ملت ایران این پرچم را تسلیم امام زمان (عج) خواهد کرد..☝️ 💎 رهبر انقلاب: هرگاه مشکلاتی در سطح جامعه وجود داشته باشد، دشمن سعی میکند اینها را به پای انقلاب بگذارد. ✖️سهل‌انگاریها و کوتاهیهایی که ممکن است بعضی از مسؤولان در هر بخشی داشته باشند، به انقلاب ربطی ندارد. ❌ ملت ایران این پرچم را در دست استوار خود محكم نگه خواهد داشت و تسلیم امام زمان خواهد کرد. 📆 ۱۳۸۱/۱۱/۲۸ @salehintehran
هدایت شده از صالحین تهران بزرگ
9.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ آیا واقعا نزدیک است!؟ ➕پاسخ به یک شبهه در مورد امیدواری به نزدیک بودن ظهور @salehintehran