eitaa logo
🇮🇷لبیک یا امام خامنه ای همان لبیک یا امام حسین ع است 🇮🇷
536 دنبال‌کننده
29هزار عکس
45.1هزار ویدیو
163 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌸 يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللّهِ ثُمَّ يُنكِرُونَهَا وَأَكْثَرُهُمُ الْكَافِرُونَ (۸۳) 🌸 (آنها) نعمت خداوند را مى شناسند، سپس آنرا انكار مى كنند وبيشتر آنان كافر و ناسپاسند. 🌸🍃🌻🍃🌸 ✅ قرآن درباره ى انكار عالمانه و لجاجت با حق، بارها سخن گفته است؛ گاهى مى فرمايد: با آنكه از درون، يقين دارند، انكار مى كنند، «و جحدوا بها واستيقنتها انفسهم»(۱) گاهى مى فرمايد: پيامبر را مثل فرزندان خود مى شناختند، ولى انكارش مى كردند، «يعرفونه كما يعرفون ابنائهم»(۲) گاهى مى فرمايد: حقّ را مى دانند، ولى آگاهانه كتمان مى كنند، «ليكتمون الحقّ و هم يعلمون»(۳) وگاهى مى فرمايد: مطلب را درك مى كنند ولى روى آنرا مى پوشانند، «فلما جائهم ما عرفوا كفروا به»(۴) ✅امام صادق عليه السلام فرمود: وقتى على بن ابى طالب عليهما السلام در مسجد پيامبر ودر حال ركوع، انگشتر خود را به فقير داد و آيه ى 55 سوره مائده نازل شد كه ولىّ شما فقط خدا ورسول وكسى است كه در ركوع انفاق مى كند، گروهى ولّى خود را شناختند و انكار كردند، در اين هنگام اين آيه نازل شد؛ «يعرفون نعمت اللَّه ثمّ ينكرونها». ✅امام صادق عليه السلام فرمود: «نحن واللَّه نعمت اللَّه التى انعم بها على عباده و بنا يفوز من فاز» بخدا سوگند، نعمتى را كه خدا به بندگان انعام كرده، ما هستيم و تنها بواسطه ما مردم رستگار مى شوند. 🔸🔸🔸🔸 ۱) نمل، 14. ۲) بقره، 146. ۳) بقره، 146. ) بقره، 89. 🌸🍃🌻🍃🌸 1⃣ علم و شناخت كافى نيست، پذيرش و عمل لازم است. «يعرفون .. ينكرونها» 2⃣ ريشه ى كفر، علاوه بر جهل، تعصب هاى قومى، لجاجت روحى و حفظ منافع مادى است. «يعرفون ... ينكرون، ... الكافرون» 3⃣ بعد از شناخت حق تا مدتّى تضاد و درگيرى در روح است تا بالاخره شقاوت غالب شده و كفر مى ورزند. «ثمّ ينكرونها» و نفرمود: «فينكرونها» 🌸🍃🌻🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥دعای فرج 💥 🌹بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 🌹 🌸اِلهى‏ عَظُمَ الْبَلاءُ، وَ بَرِحَ الْخَفآءُ، وَانْکشَفَ الْغِطآءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ، وَ ضاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ، و اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيک‏ الْمُشْتَکى‏، وَ عَلَيک الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، اُولِى الْأَمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَينا طاعَتَهُمْ، وَ عَرَّفْتَنا بِذلِک مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ، فَرَجاً عاجِلاً قَريباً کلَمْحِ‏ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ، يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ، اِکفِيانى‏ فَاِنَّکما کافِيانِ، وَانْصُرانى‏ فَاِنَّکما ناصِرانِ، يا مَوْلانا يا صاحِبَ‏ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرينَ.🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 البلاغه، ۱ بند ۲ 2⃣ دين و شناخت خدا ♦️ سرآغاز دين، خداشناسی است؛ و کمال شناخت خدا، باور داشتن او؛ و کمال باور داشتن خدا، شهادت به يگانگی اوست؛ و کمال توحيد «شهادت بر يگانگی خدا» اخلاص؛ و کمال اخلاص، خدا را از صفات مخلوقات جدا کردن است؛ زيرا هر صفتی نشان می دهد که غير از موصوف، و هر موصوفی گواهی می دهد که غير از صفت است؛ پس کسی که خدا را با صفت مخلوقات تعريف کند او را به چيزی نزديک کرده، و با نزديک کردن خدا به چيزی، دو خدا مطرح شده؛ و با طرح شدن دو خدا، اجزايی برای او تصوّر نموده؛ و با تصوّر اجزا برای خدا، او را نشناخته است. و کسی که خدا را نشناسد به سوی او اشاره می کند و هر کس به سوی خدا اشاره کند، او را محدود کرده، به شمارش، آوَرَد. و آن کس که بگويد «خدا در چيست؟» او را در چيز ديگری پنداشته است، و کسی که بپرسد «خدا بر روی چه چيزی قرار دارد؟» به تحقيق جايی را خالی از او در نظر گرفته است، در صورتی که خدا همواره بوده و از چيزی به وجود نيامده است. با همه چيز هست، نه اينکه همنشين آنان باشد؛ و با همه چيز فرق دارد نه اينکه از آنان جدا و بيگانه باشد. انجام دهنده همه کارهاست، بدون حرکت و ابزار و وسيله. بيناست حتّی در آن هنگام که پديده ای وجود نداشت، يگانه و تنهاست، زيرا کسی نبوده تا با او اُنس گيرد و يا از فقدانش وحشت کند. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 نهج‌البلاغه و شرح آن🔸 خطبه81🔆 قسمت 2: معنای لغوی زهد و تعریف امام (علیه السلام )از آن 🎤 استاد دکتر محمد علی انصاری🕰6:51
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا