eitaa logo
خوبان
648 دنبال‌کننده
10هزار عکس
8.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🌾با معارف قرآن بیشتر آشنا شویم🌾 🌸 سوره حشر آيه 8-9 🌸 🟢🍃8- لِلْفُقَرَآءِ الْمُهَاجِرِينَ الَّذِينَ أُخْرِجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَأَمْوَ الِهِمْ يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِّنَ اللَّهِ وَ رِضْوَاناً وَ يَنصُرُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُوْلَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ ⚪️🍃(بخشى از فیئ) براى مهاجران فقیرى است كه از خانه ها و اموال خود بیرون رانده شدند و در پى فضل و رضوان الهى هستند و خدا و رسولش را یارى مى كنند، آنان همان راستگویانند. 🌹نکته ها: 🟢🍃این آیه به منزله شرح و تفسیرى است براى مصارف شش گانه فیئ كه از میان «مساكین» و «ابن السبیل» به سراغ آن گروه از فقرایى روید كه امتیازاتى همچون هجرت در راه خداوند متعال و یارى رسول خدا صلی الله علیه وآله را داشته باشند. ⚪️🍃از میان فقرا، مهاجران تبعید شده اى كه خالصانه حامى دین هستند، اولویّت دارند. 🌹پيام ها: 🟢 1- گرچه افراد نیازمند، نظرى به اموال ما ندارند، «یبتغون فضلاً من اللّه» ولى ما باید آنان را بهره مند سازیم. «للفقراء» ⚪️ 2- علاقه به وطن، یك حق طبیعى و الهى است كه قابل پیگیرى است. «اخرجوا من دیارهم» 🔴 3- كسانى در ادّعاى دین دارى صادقند كه در عین فقر و آوارگى، حامى خدا و رسول باشند. «للفقراء... اخرجوا... ینصرون اللّه... هم الصّادقون» 🟢 4- كمالاتى قابل ستایش است كه دائمى باشد. «یبتغون... ینصرون» (فعل مضارع نشان استمرار است.) ⚪️ 5 - دنیا همراه با آخرت ارزش دارد. «فضلا... و رضواناً» 🔴 6- افراد مخلص، الطاف الهى را فضل او مى دانند، نه حق خود. «فضلاً من اللّه» 🔻🔻🔻
🌹 7- صداقت با عملكرد روشن مى شود نه با شعار. «ینصرون... الصّادقون» 🌷🌷🌷ادامه تفسیر آیه 9 فردا... https://eitaa.com/khoban72
8-9.mp3
7.09M
🌷تفسیر سوره حشر آیات 8-9 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله🌷 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷شرح چهل حديث( اربعين حديث)🌷 🌹🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 1️⃣ مقام اوّل در آن چند فصل است‌: ⬅️4 – فصل در مفاسد عجب است‌. 🔺ادامه جلسه قبل 📌يك وقت كه چشم دنيايى ملكى بسته شد و سلطان برزخ و قيامت طلوع كرد، ببيند حال اهل معاصى كبيره از او بهتر است: آنها را خداوند مستغرق بحار رحمت خود فرموده به واسطه ندامتى كه داشتند 🔺يا اعتمادى كه به فضل حق تعالى داشتند، ♨️و اين بيچاره چون خود را مستقل ديده بود و در باطن ذاتش از فضل حق بى نياز شمرده بود، خداى تعالى در حساب او نيز مناقشه فرمود و او را چنانكه خود او مى‌خواست در تحت ميزان عدل درآورده و به خود او بفهماند، كه هيچ عبادتى براى حق نكرده و تمام عباداتش بعد از ساحت حق آورده، اعمال و ايمانش باطل و ناچيز است، 🔺سهل است، خود آنها موجب هلاكت و تخم عذاب اليم و مايه خلود در جحيم است. 🔴 خدا نكند كه خداى تعالى با كسى با عدلش رفتار كند، كه اگر همچو ورقى پيش آيد احدى از اوّلين و آخرين راه نجاتى ندارند. ائمه هدى، عليهم السلام، و انبياء عظام در مناجات خود تمناى فضل را داشته‌اند 🔺و از عدل و مناقشه در حساب خوفناك بودند. 🟢🍃مناجات خاصان درگاه حق و ائمه معصومين، صلوات اللّه عليهم، مشحون به اعتراف به تقصير و عجز از قيام به عبوديت است. جايى كه افضل موجودات و ممكن اقرب اعلان ما عرفناك حقّ معرفتك، و ما عبدناك حقّ عبادتك دهد 🔺حال ساير مردم چه خواهد بود؟ ⚪️🍃آرى، آنها عارف‌اند به عظمت حقّ تعالى و نسبت ممكن به واجب را مى‌دانند. آنها مى‌دانند كه اگر تمام عمر دنيا را به عبادت و اطاعت و تحميد و تسبيح بگذرانند، شكر نعمت حق نكرده‌اند 🔻🔻🔻
🔺تا چه رسد به آنكه حق ثناى ذات و صفات را به جا آورده باشند. 🔴🍃آنها مى‌دانند كه هيچ موجودى از خود چيزى ندارد- حيات و قدرت، علم و قوّت [و] ساير كمالات، ظل كمال اوست، و ممكن، فقير، بلكه فقر محض و مستظل است نه مستقل. 🔺ممكن از خود چه كمالى دارد تا كمال فروشى كند؟ چه قدرتى دارد تا عمل فروشى نمايد؟ 🌹🍃آنها عرفاء باللّه هستند و عرفاء به جمال و جلال حق‌اند. آنها از روى شهود و عيان نقص و عجز خود و كمال واجب را مشاهده كردند، ما بيچاره‌ها هستيم كه حجاب جهل و نادانى و غفلت و خود پسندى و پرده معاصى قلب و قالب چنان چشم و گوش و عقل و هوش و ساير مداركمان را گرفته است كه در مقابل سلطنت قاهره حق عرض اندام مى‌كنيم و براى خود استقلال و شيئيّت قايليم. 🔺اى بيچاره ممكن بيخبر از خود و نسبت خود با خالق، اى بدبخت ممكنِ غافل‌ ♨️از وظيفه خود با مالك الملوك. اين جهل و نادانى است كه اسباب اين همه بدبختي ها شده و ما را مبتلاى به اين همه ظلمت ها و كدورت ها كرده. خرابى كار از سر منشأ است و آلودگى آب از سرچشمه. چشم معارف ما كور است و دل ما مرده است، 🔺و اين موجب همه مصيبت‌هاست، و درصدد اصلاح هم نيستيم. 🟢🍃خداوندا، تو به ما توفيق عنايت كن. تو ما را به وظايف خود آشنا كن. تو از انوار معارف خود كه قلوب عرفا و اوليا را لبريز كردى يك نصيبى به ما عنايت فرما. 🔺تو احاطه قدرت و سلطنت خود را به ما نشان ده و نواقص ما را به ما بنما. ⚪️🍃تو معنى الحمد للّه ربّ العالمين را به ما بيچاره‌هاى غافل، كه همه محامد را به خلق نسبت مى‌دهيم، بفهمان. تو قلوب ما را آشنا كن به اينكه هيچ محمده‌اى از مخلوق نيست. تو حقيقت ما أصابك من حسنة فمن اللّه و ما أصابك من سيّئة فمن نفسك. را به ما بنما. 🔺تو كلمه مباركه توحيد را به قلوب قاسيه مكدره ما وارد كن. 🔴🍃ما اهل حجاب و ظلمتيم و اهل شرك و نفاق، ما خودخواه و خود پسنديم، تو حب نفس و حب دنيا را از دل ما بيرون كن. 🔺تو ما را خداخواه و خدا پرست كن. إنّك على كلّ شي‌ء قدير. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: عزت در سیاست خارجی یعنی نفی دیپلماسی التماسی @Farsna
تبیین سه کلیدواژۀ عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی توسط رهبر انقلاب 🔹در سیاست خارجی وقتی می‌گوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی. ما در طول این سال‌ها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». ممکن است لحن‌مان هم التماس‌آمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده. عزت یعنی نفی این‌جور دیپلماسی، نفی چشم‌دوختن به‌دست و زبانِ این و آن. این شخصیت پخته‌ی سیاسی قدیمی فلان کشور این‌جوری گفت، این‌جوری قضاوت کرد، آن یکی این‌جوری گفت، این‌جوری اقدام می‌کنند. عزت یعنی ما چشم‌مان و نگاهمان به این چیزها نباشد، تکیه‌مان به اصول خودمان باشد. 🔹حکمت یعنی در همه‌ی تعامل‌های دوجانبه و چندجانبه خردمندانه عمل کنیم. اندیشیده عمل کنیم. محاسبه‌شده عمل کنیم. از اظهار نظرهای دفعی و ارتجاعی و حساب‌نشده پرهیز کنیم. حکمت یعنی هر کاری که می‌کنیم، پشتوانه فکری و عقلانی داشته باشد. اندیشیده باشد، محاسبه‌شده باشد. 🔹مصلحت یعنی شناختن موارد انعطاف. یک جاهایی باید انعطاف داشت. انعطاف منافات با اصول ندارد. حفظ اصول با امکان انعطاف با هم می‌سازند، می‌توان یک جاهایی انعطاف به خرج داد. بنده یک وقتی چند سال قبل از این گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ بد فهمیده شد، هم بعضی‌ها در خارج بد فهمیدند، یک محاسبه‌ی دیگر کردند، در داخل هم بعضی از خودهایمان بد فهمیدند معنای این را. انعطاف یک جاهایی لازم است، بایستی انجام بگیرد. همان معنایی که ما در تقیه معنا کردیم ــ در بحث امامت، بنده مفصل راجع به تقیه صحبت کردم ــ تقیه یعنی وقتی شما در یک جایی دارید حرکت میکنید، به یک صخره‌ای میرسید که از آن عبور نمی‌توانید، یک راهی پیدا کنید از کنار صخره و عبور کنید. انعطاف یعنی این. معنایش این نیست که ما از ادامه‌ی راه پرهیز کردیم و عقب‌نشینی کردیم، نه. به جنگ صخره نرفتیم، انعطاف پیدا کردیم، توانستیم راه دیگری را پیدا کنیم. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا این کلیپ را بادقت ببینید. ارزش خاک کفش زائر حضرت معصومه(سلام الله علیها) از نگاه آیت الله بهجت(رضوان الله علیه)
🥀 💚🍃روز قیامت که چشم دلمان 🔺به حقایق باز میشود، 👌بابت هر ساعتی که بیاد خدا نبوده ایم حسرت می خوریم 👈قدر این لحظه های عمر رو بدونیم... https://eitaa.com/khoban72
✨﷽✨ 🌷 مطیع بودن نسبت به اوامر ولی، ملاک ایمان🌷 🌹🍃 آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه: 🟢🍃مردم کشور ما منتظر ظهور بودند. منتها می‌دانستند وقتی که شاه می رود، یک دفعه امام زمان(علیه السلام) نمی‌آید. حسین بن علی علیه السلام هم وقتی می‌خواهد وارد کربلا شود، با اینکه عشق و علم به شهادت دارد، اما چون تشکیل حکومت جزء اصول و برنامه‌اش است، 🔺قبلاً مسلم بن عقیل را می‌فرستد. ⚪️🍃طبیعی است که امام زمان(عجل الله فرجه) هم یکباره خودش برای آزمایش وارد قضایا نشود. از فقیه نزدیکتر به او، احدی نیست که حکومت به دست او بیافتد 🔺تا مردم ببینند می‌توانند از حکومت فقیه حمایت کنند یا نه؟ 🌷🌷🌷این همه شهید نشان می‌دهد امت آن حالت بی اعتنایی که در صدر اسلام نسبت به اولیاء خدا بود را ندارند. این شهدا نمایشی از فروکش کردن 🔺آن طوفان بی اعتنایی و خودخواهی‌ها است. 🌹🍃امروزه می‌گویید ببینیم رهبر چه می‌گوید. ملاک ایمان را مطیع بودن نسبت به اوامر ولی می‌دانیم. حال ولی فقیه باشد یا امام عصر(عجل الله فرجه) باشد یا خود نبی اکرم صلی الله علیه وآله. 🔺ملاک اطاعت اوست. https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🍃آیت الله فاطمی‌نیا رضوان الله علیه 🟢🍃از شیوه جالب محاسبات خداوند تبارک و تعالی می‌گوید... https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓متن پیام: استفاده از گردنبند صلیب و فروهر در نماز و غیر نماز چه حكمی داره؟ ✅ پاسخ: 💠 آیت الله خامنه ای:اگر استفاده از این گردنبند ها باعث ترویج یك گروه یا فرقه خاص باشد ،جایز نیست. 💠 آیت‌الله مکارم شیرازی: به گردن داشتن صلیب چه در حال نماز چه در غیر حال نماز حرام است. 💠 آیت الله سیستانی: استفاده از گردن فروهر یا فبهر که به عنوان نماد آیین زرتشت حساب می شود، برای مسلمان حرام است، همان طوری که استفاده از گردن بند صلیب که نشانه مسیحیت است، حرام است، گردن بندی که نماد آیین زرتشت یا هر آئینی دیگری غیر از اسلام باشد حرام است. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
❓پرسش: بازی شطرنج یا تخت نرد در کامپیوتر چه حکمی دارد؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: آیت‌الله خامنه‌ای: اگر بازی بین دو نفر باشد، حکم بازی با آلات قمار را دارد و اگر به تنهایی بازی می‌کند در صورتی که مفسده‌ای بر آن مترتب نباشد، اشکال ندارد. آیت‌الله سیستانی: اگر با شخصی دیگر بوسیله کامپیوتر بازی می‌کند، حرام است و همچنین به احتیاط واجب، اگر خود با کامپیوتر بازی کند. آیت‌الله مکارم: در صورتی که از آلت قمار بودن خارج شده باشد و در نزد توده مردم به عنوان یک وسیله تفریحی یا ورزشی شناخته شود، بازی با آن بدون برد و باخت مالی، اشکال ندارد. در غیر این صورت اشکال دارد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📗 منابع: الاجوبه الاستفتائات رهبر معظم انقلاب، سؤال ١١٢۵، پرسش و پاسخ سایت آیت‌الله سیستانی، استفتائات سایت آیت الله مکارم ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
💢 خواندن نماز شب قبل از نيمه شب ┘◄ مساله : ✍️ مسافر یا جوانی که خواندن نماز شب در وقتش برایش سخت است یا کسی که عذری مانند پیری یا بیماری دارد، می تواند نماز شب را قبل از نیمه شب بخواند، و سزاوار است كه نيّت تعجيل نمايد نه ادا. ✍️ ولی بعد از نمازصبح نماز شب را فقط به نیت قضا می‌تواند بجا آورد، البته اگر چهار رکعت از نافله شب را قبل از اذان صبح بخواند می تواند ادامه نماز شب را به نیت ادا قبل از نماز صبح بجا آورد. 🏷 پی‌نوشت: رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای/ مسأله ۳۸ ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
💠 شک در بیان تکبیرةالاحرام 🔹 اگر نمازگزار شک کند تکبیرةالاحرام را گفته یا نه، چنانچه به اذکار و قرائت مشغول نشده است، باید تکبیر را بگوید، اما اگر هنگام خواندن حمد یا حتی هنگام ذکر «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» شک کند، نباید به شک خود اعتنا کند و باید نماز را ادامه دهد. 🔸 شک در قرائت تکبیرةالاحرام ‌اگر پس از گفتن تکبیرةالاحرام شک کند آن را صحیح گفته یا نه، نباید به شک خود اعتنا کند. 📚 پی‌نوشت: رساله نماز و روزه آیت‌الله خامنه‌ای، مسأله 170-171. 📎 ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️چندتا نکته ی مهم شرعی در مورد آرایشگری و آرایشگاههای زنانه استاد وحیدپور ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🍀@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا