🌹 جایگاه کسانی که در مقابل اذیّت و آزار دوران غیبت صبور هستند.
⚪️ قالَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَثْبُتُ فِيهَا عَلَى اَلدِّينِ آخَرُونَ فَيُؤْذَوْنَ وَ يُقَالُ لَهُمْ مَتىٰ هٰذَا اَلْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صٰادِقِينَ أَمَا إِنَّ اَلصَّابِرَ فِي غَيْبَتِهِ عَلَى اَلْأَذَى وَ اَلتَّكْذِيبِ بِمَنْزِلَةِ اَلْمُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
🌹 امام حسين عليه السلام فرمودند:
حضرت مهدى عجل الله فرجه، داراى غيبتى است كه گروهى در آن مرحله مرتد مىشوند و گروهى ثابت قدم مىمانند و اظهار خشنودى مىكنند. افراد مرتد به آن ها مى گويند: «اين وعده كى خواهد بود اگر شما راست گو هستيد؟» اما كسى كه در زمان غيبت در مقابل اذيّت و آزار و تكذيب آن ها صبور باشد، مجاهدى است كه با شمشير در كنار رسول خدا صلی الله عليه و آله جهاد كرده است.
📚کمال الدين
📗کتاب «سکوت شکسته»
🌹بر اساس خاطرات حاج محمود پاک نژاد فرمانده واحد اطلاعات عملیات لشکر۱۷ علی ابن ابیطالب(علیه السلام)
📝به قلم: سید هادی سعادتمند ۸ 🔽
⚪️فصل اول
🌹«مهران ، مهریه فاو»
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷قسمت هشتم
🌹او رفت. نمیدانم چه مدتی گذشت. وقتی برگشت، نزدیکم که شد، با صدای پای او بیدار شدم. گفت:«اون جا که احتمالش هست مسیر مناسبی باشه، دیدگاهه، مابقی هم دیواره س.» بعد با دست، مسیر را نشانم داد. آن جا هم که میشد بالا رفت، پشتش پرت گاه بود و ارتفاعش به سی ـ چهل متر میرسید.
⚪️او هم خسته شده بود، پا به پای من آمده بود و تلاش کرده بود. خواستم همان جا بماند. گفتم: « میرم گشت بزنم.»
🌹با احتیاط تا انتهای شیار رفتم. جسم گنبدی شکل که از پایین به نظر شبیه سنگر دیدگاه میآمد، سایهاش بر لبه صخره کناری اش افتاده بود که کوتاه تر از آن بود. رفتم طرفش، شیب مناسبی داشت. بالاتر رفتم. دیدم که لوله تیربار ازش بیرون نزده. شبیه جایی برای دیدهبانی بود.
⚪️ کنجکاو و با احتیاط از آن فاصله گرفتم و به سمت چپ مایل شدم. شیب ملایمی داشت. حریص شدم و بالاتر رفتم. توی دهنه هفتی شکل بر لب صخره قرار گرفته بودم. میتوانستم جسم گنبدی شکل را از زاویهای دیگر ببینم؛ تکه سنگ بزرگی بود. از پائین، مصنوعی به نظر میرسید. تخته سنگ با آن هیبت عجیبش، بزرگ ترین مانع در مسیر هدفم شده بود؛ سایهاش بیشتر از ۳۰ متر از روی سرم و لبه صخره گذشته بود و روی چالهای آن طرف صخره افتاده بود.
🌹در پناه سایه تخته سنگ به چاله نزدیک شدم، تکه کلوخی به سمت چاله پرت کردم. خبری نشد. رفتم بالاتر و انداختن تکه کلوخ را تکرار کردم. باز هم خبری نشد. داخل چاله شدم. بزرگ بود. این چاله نقش به سزایی در شناسایی و موقعیت کربلای ۱ داشت. به همین دلیل روزهای بعد، پیگیر چرایی ایجاد چنین چالهای در آن محل شدم. محلیها گفتند: این چاله ها سنگر مرزی است که ژاندارمری آن را ساخته است.
⚪️ داخل آن شدم، نور ماه طوری میتابید که میتوانستم نگهبان های عراقی را ببینم، به واسطه سایه تخته سنگ، هیچ دیدی به من نداشتند. میخواستم به جاده خاکی نزدیک تر شوم، سنگر بتونی متروکه ای در فاصله ۵۰ متری دهانه هفتی شکل در عمق مواضع دشمن بود. می توانستم بخش غربی جاده خاکی و مقرهای دشمن را از داخل چاله ببینم. از آن جا خارج شدم و به سمت سنگر بتونی متروکه رفتم.
🌹وقتی وارد آن شدم، دیدم با سنگرهای دیگر عراقی ها متفاوت است. ساختش به خیلی قبلتر برمیگشت. آرامشی همراه با خوشحالی عجیبی به من دست داد. از داخل این سنگر میتوانستم نگهبانی را ببینم که بر لبه صخره قرار داشت و به سمت پایین پدافند کرده بود. در جهت شرقی هم، سوسوی فانوس سنگر اجتماعی دشمن را میدیدم. در مقابلم جاده خاکی بود.
⚪️ سالها از آن زمان میگذرد. هنوز هیچ خبری، هیچ موقعیتی و هیچ موفقیتی من را به اندازه آن لحظه که داخل آن سنگر بودم، خوشحال نکرده است. تجربه خوشحال شدن بسیاری داشتم، اما هیچ کدام به پای خوشحالی آن شب نرسید که در چند متری جادهای بودم که به سمت آب زیادی میرفت. آن قدر سرشوق آمده و سرحال بودم که رفتم سمت جاده خاکی که به طرف آب زیادی میرفت. اما مخالف جهت آن. تشنه بودم، سمت سنگر اجتماعی رفتم. نزدیکی آن سنگر، کانالی بود که به پشت خط پدافند کشیده شده بود. پتویی را که جلوی درب سنگر آویزان شده بود کنار زدم. دیدم سه نفر عراقی خواب خواب هستند. یک چراغ فانوس که فتیله اش خیلی پائین بود، روشن بود. نگاهم به کلمن آب افتاد. آوردمش بیرون.
🌹یک عراقی از داخل کانالی که به سمت خط میرفت، بیرون آمد. بلوز قهوهای تنم بود. نشستم روی زمین. نگاهی به من انداخت و از کنارم رد شد. شاید عجله داشت. رفت به سمت توالت صحرایی که پشت سنگر اجتماعی بود. آب خوردم و بی صدا کلمن را گذاشتم سرجایش و به سرعت از آن جا دور شدم و برگشتم سمت چاله ژاندارمری. داخل شدم. از شدت خوشحالی به سجده افتادم؛ ده پانزده دقیقه در آن حالت، خدای منان را شکر کردم.
⚪️ دهانه هفتی شکل را پشت سر گذاشتم و برگشتم پائین. ملامحمدی نگران و منتظر بود. میخواست بداند در این مدت چه بر من گذشته. متوجه موضوع نشده بود. من هم چیزی نگفتم. برگشتیم عقب. وقتی به پشت خط خودی رسیدیم؛ از شدت سرحالی گرسنه ام شده بود.
🌹 در چند روزی که گذشته بود، آن قدر فکرم درگیر این مسیر بود که نه میتوانستم بخوابم ونه میتوانستم چیزی بخورم. برادرم محمد، در همین خط فرمانده دسته بود. سنگرش را پیدا کردم و قبل از هرچیزی پرسیدم برای خوردن چی دارند. هرچه بود خوردم. نماز صبح را که خواندم، بلافاصله خوابم برد.
⚪️مسئول محور عملیات لشکر، حاج محمود اخلاقی بود، از سیدجواد موسوی شرح ماجرای دو شب پیش را شنیده بود. پیگیر و باخبر شده بود که شب قبل هم برای شناسایی رفتهام. میگفت: با گزارشی که از سیدجواد شنیده، امید زیادی پیدا کرده است. آمده بود تا خبر را از خودم بشنود.
🌹هشت صبح بود که محمد صدایم کرد و گفت:
بیاید و از نزدیک مسیر راببیند. قبول کردم. مطمئن شده بودم دشمن نسبت به مسیری که پیدا کرده بودیم،کاملا غافل است و خطری تهدیدمان نمیکند.
🌷ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه می شود حتما ببینید و منتشر کنید. تا ابلهانی که شعار مرگ بر دیکتاتور می دهند بفهمند چقدر نادان و نمک نشناسند. و چگونه آلت دست دشمن شده اند.
🔷سیاست ناب
♦️ رهبر که معصوم نیست، شاید اشتباه کنه
❗️_ من با این حرفهای رهبری قانع نشدم
❗️_ آدمها رو نباید بت کنیم و....
⁉️شاید شما هم این جملات را شنیده باشید و یا برای خودتان سؤال و شبه باشد.
⚪️ پاسخ به این سؤالات رو از زبان آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه بشنوید، چقدر زیبا توضیح دادند:
آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه:
⛔️ درست است علماء معصوم نیستند، اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین #عصمت و #حجیت. وقتی گفته میشود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است.
⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من #قانع_نشدم.* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سالها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام خمینی رضوان الله علیه فرمودند صلح میکنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند.
⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائب شان را در عالِم وارسته خود میبینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان میدهند.
⛔️ امام فرمودند: وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است.
⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی علیه السلام از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی علیه السلام با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک» یعنی اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در میآید. اشاره به این که آنها که برای امیرالمؤمنین علیه السلام ناز میکردند، در مقابل حجاج ابن یوسف ثقفی تسلیم صددرصد بودند.
عبدالله بن عمر که با امیرالمؤمنین علیه السلام بیعت نکرد، وقتی خشونت حجاج بن یوسف ثقفی را دید شبانه برای بیعت بهسوی او شتافت و با انگشت پای او بیعت کرد.
وقتی نافذالحکم بودن امیرالمؤمنین علیه السلام را گرفتی، تسلیم استکباری مانند حجاج میشوی
⛔️ ابراز_قانع_نشدن ، غیر از قانع نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است.
ما هزار سال صبر کردهایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمیکنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام رحمة الله علیه فرمود «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام رضوان الله علیه فرمود صلح، مردم تردید نکردند؛ چون میخواستند در آخرِ شبِ غیبت، سپیده_ظهور را ببینند.
——————————
*اشاره به صحبتهای یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
⁉️ چرا #رهبری این قدر به آینده نظام امیدوارند؟!
❇️ اگر خسته یا مایوس شدین، این کلیپ حال خوب کن رو ببینید...
♦️ اختلاس_مالی یا اهتمام کاری!
‼️ لاکچری بازی آقازادهها یا جانبازی آزادهها
♦️ کمیت دشمنان یا کیفیت دوستان!
‼️ آقازادههای ژنتیک یا خمینیزادههای ایدئولوژیک
🌷اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
⚪️ ظهور بسیار نزدیک است
🌄 نشر زیاد به خاطر خشنودی و ظهور آقا امام زمان (عجل الله ) با صلوات بر محمد و آل محمد
🌐 #جهاد_تبیین
🌹💦🌷🌹💦🌷🌹💦🌷
🌹اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌴 صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات:
┄✦🌷✦༻﷽༺✦🌷✦┄
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏِ⚪️ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته.
⚪️الهی
🌹یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد
⚪️یا عالیُ بِحَقِّ علی
🌹یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه
⚪️یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن
🌹یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن
⚪️عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹
🌴با معارف قرآن بیشتر آشنا شویم🌴
🌷سوره یوسف آيه 26-27 🌼
🌴 26- قَالَ هِىَ رَاوَدَتْنِى عَن نَّفْسِى وَشَهِدَ شَاهِدٌ مِّنْ أَهْلِهَآ إِن كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن قُبُلٍ فَصَدَقَتْ وَهُوَ مِنَ الْكَاذِبِينَ
🌴 27- وَ إِن كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ فَكَذَبَتْ وَ هُوَ مِنَ الصَّادِقِينَ
🌹ترجمه:
⚪️ (یوسف) گفت: او خواست كه از من (برخلاف میلم) كام گیرد و شاهدى از خانواده زن، شهادت داد كه اگر پیراهن یوسف از جلو پاره شده، پس زن راست مى گوید و او از دروغگویان است. (زیرا در این صورت او وهمسر عزیز، از روبرو درگیر مى شدند و پیراهن از جلو چاك مى خورد.)
و اگر پیراهن او (یوسف) از پشت پاره شده، پس زن دروغ گفته و او از راستگویان است.
🌹نکته ها:
⚪️ در برخى روایات، شاهد را كودكى معرّفى كرده اند كه مثل عیسى علیه السلام در گهواره به سخن آمد، ولى چون سند محكمى ندارد، نمى توان به آن اعتنا كرد. امّا بهتر است شاهد را یكى از مشاوران عزیز بدانیم كه فامیل همسر و داراى هوش و ذكاوت بود و همانند عزیز مصر، شاهد این اتّفاق گردید، و الاّ اگر خود شاهد اصل ماجرا بود، معنى نداشت كه به صورت جمله شرطیه، شهادت دهد و بگوید: «اِن كان...».
یوسف، ابتدا سخنى نگفت و شاید اگر همسر عزیز حرفى و تهمتى نمى زد، یوسف حاضر نمى شد آبروى او را بریزد و بگوید: «هى راودتنى»
گاهى برخى از پاكان در معرض تهمت قرار گرفته اند، در میان زنان، پاك دامن تر از حضرت مریم علیه السلام نبود، امّا او را متّهم به ناپاكى كردند، در میان مردان نیز كسى به پاكى یوسف یافت نمى شد، به او هم نسبت نارواى زنا دادند. امّا خداوند متعال در هردو مورد به بهترین وجه پاكى آنان را ثابت نمود.
🌺 در داستان یوسف علیه السلام، پیراهن او نقش آفرین است، در این جا؛ پارگى پیراهن از پشت، دلیل بى گناهى او و كشف جرم همسر عزیز گردید و در جاى دیگر؛ پاره نشدن پیراهن موجب كشف جرم برادران او گردید. زیرا بعد از انداختن یوسف به چاه، وقتى برادران پیراهن او را آغشته به خون كرده و به پدر نشان دادند و گفتند: یوسف را گرگ خورده است، پدر پرسید: پس چرا پیراهن او پاره نشده است؟! در پایان داستان نیز، پیراهنِ یوسف، وسیله ى بینا شدن چشم پدر گردید.
🌹پيام ها:
⚪️ 1- متّهم باید از خود دفاع و مجرم اصلى را معرفى كند. حضرت یوسف علیه السلام در برابر جمله «ما جزاء مَن اراد باهلك سوءً» با گفتن «هِىَ راودتنى»، پاسخ مناسبى به زلیخا داد.
🌹 2- كسى كه در مقام قضاوت است باید شكایت شاكى و دفاع متهم را بشنود و مدارك را بررسى كند و سپس نظر دهد. (در این ماجرا همسر گفت كه یوسف سوء قصد داشته، «اراد باهلك سوء» یوسف تهمت را رد كرد و گفت: «هى راودتنى» شاهد نیز علامت صدق و كذب را از راه پاره شدن پیراهن جلو تا پشت سر مطرح كرد)
⚪️ 3- دفاع از بى گناه، واجب است و سكوت در همه جا زیبا نیست. «شهد شاهد»
🌷 4- كمك به روشن شدن حقیقت، كارى پسندیده است. «و شهد شاهد»*
🌹 5 – خداوند متعال از راهى كه هیچ انتظارش نمى رود، افراد را حمایت مى كند. «شهد شاهد من اهلها»
⚪️ 6- آن جا كه خداوند متعال بخواهد، بستگان مجرم علیه او شهادت مى دهند. «شهد شاهد من اهلها»
⛔️ 7- در شهادت و داورى، مراعات حسب، نسب، موقعیّت و خویشاوندى متّهم، جایز نیست. «شهد شاهد من اهلها»
⚪️ 8 - شهادت خویشان علیه یك دیگر، سبب اطمینان بیشترى مى شود. «شاهد من اهلها»*
♦️ 9- در قضاوت، بیش از توجّه به گفته هاى شاكى و متهم، به بررسى مدارك و اسناد توجّه شود. «قالت ما جزاءُ... قال هى راودتنى... شهد شاهد... ان كان قمیصه...»*
⚪️ 10- در قضاوت، هر جرمى كارشناس نیاز دارد. «شهد شاهد... ان كان قمیصه...»*
♦️ 11- در جرم شناسى از آثار ظریف به جاى مانده، مجرم شناخته و مسایل كشف مى شود. «ان كان قمیصه...»
⚪️ 12- قاضى مى تواند بر اساس قرائن، حكم كند. «ان كان قمیصه قُدّ من قُبُل فصدقت و هو من الكاذبین»
♦️ 13- بكارگیرى روش هاى جرم شناسى براى تشخیص جرم و مجرم، لازم است. «ان كان قمیصه قدّ من دبر...»
💠مقام معظم رهبری:
✅شبهه مثل موریانه است
⚠️دشمن به این موریانهها دل بسته
🚨شبههزدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید.
👈 شبهه مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانهها دل بسته.
شبهه ویروس است، مثل همین ویروس کرونا؛ وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است، جزو بیماریهای مسری هم هست، سرایت هم میکند. البتّه اینکه گفتم «بعضیها در مقابل تیر و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند»، در این یک مقداری هم دنیا طلبی نقش دارد؛ این را هم نباید از نظر دور داشت.
(دیدار با ائمه جمعه/ مرداد۱۴۰۱)
#باز_نشر
#جهادتبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀استوری
🌹امام خامنه ای حفظه الله:
🌷فقل حسبی الله علیه توکلت🌷