به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۷۰)
#آرمان_شهر_مکتبی۲
داشتن یک شهر خوب و مترقی، اصلا یک کشور خوب، پیشرفته و متعالی آرزوی هر انسانی است. اگر کسی بیاید نقشه راهی را برای رسیدن به این آرزوی همگانی تهیه کند، عملش بیهوده است یا قابل ستودن؟
نقشه راه ما( # آرمان_شهر_مکتبی )، یک نقشه ایست کاملا بومی، که برای رسیدن به آن، انقلاب کردیم ولی بنابه دلایلی زیادی در مسیر تحقق آن کوتاهی صورت گرفت.
حال که به این نتیجه رسیده ایم، جامعه ایده الی که در پی آن بودیم تحقق نیافته است و لازم است دوباره چرخ های قطار «حرکت رو به جلو و بالا» را روی ریل، #مکتب_انقلاب_اسلامی بگذاریم. #مقاومت هایی صورت می گیرد که این هم طبیعی است. مقاومت هایی از جنس مقاومت های ضد انقلاب، که در دهه شصت با آن مواجه بودیم. چرا این مقاومت ها صورت می پذیرد؟ خب، طبیعیست. این خیزش انقلابی که « بازگشت به خویشتن » ان را نامیده ایم، پا پیچ منافع هایی می شود، که امروز برای خود، دفتر -- دستکی را بنا کرده اند که این دکان های شیک به ظاهر کسب و کار، ما را به قهقرای لیبرالیسم می کشاند.
به عنوان مثال 👈 جامعه ای که از تولیداتش استفاده نمی کند، ریشه در دو عامل دارد، یا کیفیت کالای داخلی اش پایین است یا اینکه در ذهن او مرغ همسایه غاز است. اگر مرغ همسایه اش در ذهن او غاز است، دلیلش چیست؟ و اگر کیفیت کالایش پایین است، چه باید کرد؟ در قسمت اول وظیفه همگان و دولت چیست؟ در قسمت دوم وظیفه چیست؟ آیا تن دادن به خرید کالای خارجی به هر بهانه ای، مشکل ما را حل می کند یا نه؟ قبلا می گفتند ورود کالای خارجی بهانه ای می شود برای اینکه تولید کنندگان داخلی بر کیفیت کالای تولیدی خود بیفزایند. و این بهانه امروز باعث آن دارد می شود که کالاهای ما اصلا خریداری نمی شوند و از سوی دیگر کارخانه های ما دارند یکی یکی بسته و از سوی دیگر بر جامعه بیکاران ما افزوده می شود. حال بقیه را خود حدس بزنید که بعد بیکاری چه اتفاقی می افتد.
عزیزان! عمر مکتب لیبرالیسم به سر آمده است. روش اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اش به انتهای خط رسیده است. پیمودن این راه غلط, ما را به سرانجام فلاکت باری که « #ویل_دورانت » در کتاب #لذات_فلسفه بدان اشاره می کند، می کشاند.
انقلاب اسلامی نیامده بود راه غلط نظام های منحط سرمایه داری و سوسیالیستی را بپیماید. بهوش باشیم، مکتب انقلاب اسلامی که در سال ۵۷ در کشور ما با پیروزی انقلاب شناخته شد، یک مکتبی کاملا منحصر به فرد، با نگاه بومی به مسایل پیشرفت و ارتقاء، اندیشیده است. پس بیاییم برای رسیدن به قله های تعالی و پیشرفت، #بازگشت_به_خویشتن را ابتدا از #خودمان شروع کنیم.
#می_شود_و_می_توانیم.
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائم شهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۷۱)
#آرمان_شهر_مکتبی_۳ / #جنگ_نرم
در «آنچه از امام آموخته ایم» شماره ۶۹، در رابطه با #سه_گام_مهم:
👈 #خودشناسی
👈 #خودسازی
👈 #خودباوری
نوشته ایم که بقیه گام ها در صورت تحقق درست این سه گام، به درستی برداشته می شود.
در واقع #آرمان_شهر_مکتبی ، تقابل #خودهای_شیطانی و «باطل» با #خودهای_الهی و «حق» است.
خودشناسی، خودسازی و خودباوری با همهٔ خودهای مطلوب در یک جبهه در مقابل خودهای باطل به مقابله خواهند پرداخت.
در این پیکار خودکامگان، خودشیفتگان، خودباختگان، خودبینان، خود رای ها، خودپسندان، خودخواهان، خودسران، خودفروشان و خود... خاکریزی طویل و مرتفع در برابر خودشناسی، خودآگاهی، خودسازی، خودباوری، خودداری و خود... خواهند ساخت.
👈 پیکاری نفس گیر ولی پر ثمر،
👈 جنگی سخت ولی استحکام بخش،
👈 تقابلی دست و پاگیر ولی آزادی آور،
👈 ستیزی سرخ ولی سبز و خرم افزا،
👈 و زد وخوردی وقت گیر ولی رهایی بخش و راهگشا.
#راه_برون_رفت از این قبض، در گرو پیکارهایی هم جنس با #پیکارهای_آخرالزمانی ست.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائم شهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم(۷۲)
#آرمان_شهر_مکتبی_۴
#به_همین_سادگی
چگونه با نگاه #آرمان_شهری، به کمک اقتصاد بشتابیم؟
دوستی دارم که کارمند یکی از ادارات است. اداره شهرستانی که در آن کار می کند در وسط زمینی واقع شده که می شد، از مابقی زمین اطراف آن(۲۰۰۰م) باغچه ای راه انداخت. از آنجا که او مهندس کشاورزی است، به رییس اداره پیشنهاد کاشت درختان میوه (۳۰نوع) را داد تا از این طریق کسب درآمد کنند.
رییس اداره هم موافقت کرد. امسال چند سالی است از آن پیشنهاد می گذرد.
اداره مربوطه سالانه چند میلیون فروش میوه دارد. درآمد حاصله طبق ضوابطی خرج نیازمندی های اداره می شود.
❗️و اما ... دوستم با این کار فقط به دنبال این بود از زمین زراعی بهره برداری درست شود، که شد.
❗️و در ضمن... رییس اداره در ذهنش این فرایند را خطور نداد که مثلا کارمندش با این کار قصد #خودشیرینی را داشته تا پستی را به دست آورد.
❗️و همچنین... بقیه کارمندان هم در راستای این عمل صحیح #کمک_حال شدند نه ضد حال.
❗️رییس، او را تا آخرین روز حضورش در اداره، #پشتیبانی_معنوی کرده است.
❗️او نیز هیچ وقت به دنبال #جاه_طلبی_های_رایج در دوایر دولتی نبوده است.
رییس وقتی داشت جا به جا می شد، برایش زنگ زد و گفت: قرار است مرا جا به جا کنند. (آن لحظه من در کنار دوستم بودم) دوستم گفت: چه حیف! خدا کند فردی که می آید، درک و شعور شما را داشته باشد. از دوستم پرسیدم: کی بود؟ گفت: رییس اداره ما، قرار است پنج شنبه جا به جا شود. مرد خوب و کار بلدی بود، خدا کند فرد جایگزین، مثل او باشد.
راستی، دوست پر کار و دغدغه مندم در حوزه اقتصاد مقاومتی، به من پیشنهاد داد، از زمین پشت حیاط منزل مان استفاده بهینه کنم. پیشنهاد گلخانه را داد و برآورد کرد، سالانه حداقل بیست تا سی میلیون بر درآمدم افزوده می شود.👈 ۶۰۰ متر زمین 👈 ۲۰ میلیون در آمد! 😳
برای نمونه چند نفر را به من معرفی کرد که این مسیر را پیمودند و به درآمد خوبی نیز دست یافتند.
👌اقتصاد مقاومتی، نیاز به مطالعه، نیازسنجی و همت و پشتکار ما دارد و بس.
👌 آرمان شهر مکتبی یک ایده صرف نظری نیست؛ جرأت میخواهد و همت و پشتکار... و «می شود و می توانیم» هم باید، اساس ذهنی ما باشد. #به_همین_سادگی.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی / ۱۳۹۶
قائم شهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۷۳)
#آرمان_شهر_مکتبی_۵
یکی از راه های رسیدن به #آرمان_شهر_مکتبی، ایجاد بستر فرهنگی برای رویش های همه جانبه است. اگر این بستر آماده نباشد، بی شک رسیدن به این مهم، اگر محال نباشد، سختی اش چند برابر خواهد بود. فراهم کردن این بستر فرهنگی نیاز به هزینه های مادی ندارد. نه پولی می خواهد و نه امکانات و زیر ساختی. اگر گام های چهارم تا هفتم که در متن شماره ۶۹ به آن ها اشاره کرده ایم، محقق شود نیمی از راه به دست آوردن بستر مناسب را پیمودیم. پس می ماند نیم دیگر راه که اگر ما جلسات مد نظر گام های چهارم تا هفتم را با فرایض امر به معروف و نهی از منکر معطر کنیم و مستمر با استدلال و منطق این فرایض را در جمع ها انجام دهیم؛ بستر فرهنگی آرمان شهر مکتبی تحقق پیدا خواهد کرد.
#امر_به_معروف و #نهی_از_منکر، بی هزینه ترین عمل فرهنگی است که باید در دستور کار همه عاملان فرهنگی قرار گیرد.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائم شهر
@Khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۷۴)
#آرمان_شهر_مکتبی_۶
#وحدت_کلمه
#وحدت_کلمه، کلید واژه ای به یادگار مانده از حضرت روح الله، که حداقل می تواند دو واحد درسی دانشگاه شود، #دیروزمان را به پیروزی رساند؛ و #امروز نیازمندی مان به آن، بی نهایت جلوه گر شده است و #آینده_مان نیز در صورتی تضمین می شود که ما دوباره این کلید واژه را با در نظر گرفتن خطوط اصلی و قرمز انقلاب، آن را در دستور کارهایمان قرار دهیم. البته حضرت امام (ره) اعتقاد داشت پیامبر خدا قصد داشت با این #کلید_واژه که کاملا شیطان ستیز است، دنیا را به تحرک وا دارد:
«...ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻧﯿﺎ ﻭﺣﺪﺕ ﮐﻠﻤﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﺪ. ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻤﺎﻟﮏ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﯾﮏ ﮐﻠﻤﺔ ﺗﻮﺣﯿﺪ، ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻫﺪ.»(۱)
جدا از این که می شود با کلمه وحدت، دست به بیداری اسلامی در جهان زد از سوی دیگر می شود به این تعبیر هم رسید که وحدت کلمه، یعنی زیر پرچم توحید قرار گرفتن و از شرک «من» رها شدن. #منی که امروزه بلای خانمانسوز فردیت هر فرد و تمامیت همگان شده است.
👌 پس برای رسیدن به #آرمان_شهر_مکتبی 👇
« #پیش_به_سوی_بیداری_همگان با کلیدواژه #وحدت»
📚 ۱) ﺻﺤﯿﻔﺔ ﻧﻮﺭ، ﺝ 1 ، ﺹ 120.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائم شهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۷۶)
#آرمان_شهر_مکتبی_۷
بگذارید یک تحلیلی از جنس تحلیل گرانی که به سیم آخر زده اند، خدمت شما ارائه بدهم...
جامعه امروز ما که تحت تأثیر بینش سیاسی، اقتصادی و فرهنگی #نفت_فیلسوفان قرار گرفته، به دو دسته عمده تقسیم شده است. قبل از اینکه این دو دسته را معرفی کنم لازم می بینم به این امر نیز اعتراف صریح داشته باشم که دستههای زیاد دیگری هستند که جزو این دو دسته قرار نمی گیرند ولی بنده در این نوشتار از تحلیل و ورود به آن گروه های جمعیتی، پرهیز می کنم.
👈 دسته اول، #خواصی که بعد از ملی شدن نفت،(۲۹اسفند ۱۳۲۹ تا به امروز) از #فرصت_نفت برای رسیدن به قدرت مالی و سیاسی، تلاش وافری را انجام داده اند و به این امتیاز نیز رسیده اند و حتی جمهوری اسلامی هم نتواست در مقابل آنها موضع سخت و قاطعی داشته باشد.
👈 دسته دوم، #عوامی که تن داده اند به ادارات و سازمانهایی که در راستای منویات #دولت_نفت (دولتی که «نفت فیلسوفان» آن را بنا نهاده اند) گام بر می دارند.
بخواهیم یا نخواهیم بخش اعظمی از افراد، گروه ها و اقشار جامعه ما تحت تأثیر بینش «نفت فیلسوفان» چه به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم قرار دارند؛ به عنوان مثال خواص اهالی فرهنگ و هنر ناخواسته وابستگی شدیدی به بینش «نفت فیلسوفان» پیدا کرده اند.😳 چرا این ادعا را دارم؟ خب معلوم است، به این دلیل:👇
چون کارهای فرهنگی ما منوط شده به دریافت بودجه از #دولت_نفت . البته خیلی از موضوعات مان، امروز به نفت گره خورده که به نظرم تا حدودی می شود درد وابستگی آن ها را تحمل کرد ولی انجام کارهای فرهنگی را اگر بخواهیم به درآمد حاصل از نفت گره بزنیم، باید فاتحه آن فرهنگ، متولیان و منادیانش را با هم بخوانیم.
#کار_فرهنگی که کیسه هزینه کرد و مخارجش، بستگی به تصمیم اُپک داشته باشد و اُپکی که تصمیماتش با اخم و تَخم گردن کلفتان جهان، قابل تغییر باشد؛ با این وضعیت نمی توان #کار_فرهنگی کرد.
راه برون رفت از تمامی مشکلات موجود در کشور، و رسیدن به #آرمان_شهر_مکتبی، رهایی از دست بینش سیاسی، فرهنگی و اقتصادی «نفت فیلسوفان» است.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائم شهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۸۰)
#آرمان_شهر_مکتبی_۸
قبلا گفته بودم #ارزان_ترین_کار_فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر است. گاهی بدون هیچ هزینه ای با یک صحبت کردن منطقی و استدلالی دست فرد یا گروهی را می گیری که اگر آن فرد یا گروه می رفتند پیش چند مشاوره، نمی توانستند به جوابی برسند که تو خالصانه در اختیارشان قرار دادی. البته امروزه اصطلاحاتی ورد زبان شده که متاسفانه جرأت امر به معروف و نهی از منکر را از همه مان تا حدودی گرفته است.
اصطلاح وارداتی 👈 «چه ربطی داشت؟!»
اصطلاح وارداتی 👈 «به شما ربطی داشت؟»
اصطلاح وارداتی 👈 «مال خودمه، دوست دارم....»
اصطلاح وارداتی👈 «به من ربطی نداره»
چرا وارداتی؟
چون در فرهنگ ایرانی اسلامی ما این گونه شنیده و گذشته ها دیده ایم:
بنی ادم اعضای یکدیگرند... که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار... دگر عضوها را نماند، قرار
پس این جملات که ما هر روزه آن را بیشتر هنگام فریضه امر به معروف و نهی از منکر می شنویم، کاملا وارداتی ست و در بطن فرهنگ ایرانی اسلامی ما یافت نمی شود.
#دوستداران و #دغدغه_مندان_فرهنگ!
اگر وجود ناهنجاری های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق، رشوه، بی بندباری و... برای تان ناخوشایند است؛ راه اندازی #دفتر_مردمی «امر به معروف و نهی از منکر» بهترین و نتیجه بخش ترین راه مبارزه با این پدیده های ناصواب اجتماعی است. جوان امروز تشنه معارف الهی ست به شرطی که خود را با آن مسلح کنیم.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائمشهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۸۳)
#آرمان_شهر_مکتبی_۹
آیا آرمان شهر مکتبی در مقابل #شهر_هوشمند (smart city) قرار می گیرد یا که نه، شهر هوشمند هم می تواند یک «آرمان شهر مکتبی» شود؟
در صورت قضاوت از روی ظاهر واژگان، نخست این طور به ذهن متبادر می شود که این دو شهر حداقل صد سال از هم فاصله زمانی دارند ولی در واقع این طور نیست. هم «آرمان شهر مکتبی» قابل #هوشمند شدن است و هم یک «شهر هوشمند» می تواند #مکتبی شود. البته بستگی دارد که یک شهر هوشمند بخواهد از چه مکتبی پیروی کند. اگر «شهر هوشمند» در طول استقرارش، همیشه پایبند به نکات اخلاقی که دغدغه اصلی #مکتب_انقلاب_اسلامی است، باشد، به راحتی باعث آن می شود که ما زودتر به «آرمان شهر مکتبی» برسیم. توزیع عادلانه امکانات و تسهیلات که شهر هوشمند به دنبال آن است، یکی از ارزوهای آرمان شهر مکتبی است.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائمشهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۸۷)
#آرمان_شهر_مکتبی_۱۰
این که #آرمان_شهر_مکتبی می تواند یک شهر هوشمند باشد، هیچ منافاتی با اصول و ارزش های حاکم بر «مکتب انقلاب اسلامی» ندارد. البته اگر بخواهیم در راه اندازی «شهرهای هوشمند» به نکاتی که باید توجه شود، توجه نکنیم، بی شک در #باتلاقی که #مدرنیته با راه اندازی چنین شهرهایی برای مان در نظر گرفته است، فرو خواهیم رفت. «شهر هوشمندی» که «آرمان شهر مکتبی» می تواند به آن ببالد، نیاز به #اینترنت_ملی دارد. اینترنتی که بفهمد خدا ناظر بر اعمال ماست؛ به تقوای رسانه ای قائل باشد و در پایان درک درستی از رازداری و امانتداری داشته باشد. در صورت تحقق #شهر_هوشمند_متقی، ما به #آرمان_شهر_مکتبی زودتر دست خواهیم یافت.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائم شهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۹۸)
#آرمان_شهر_مکتبی (۱۱)
«همه مان می توانیم #نیکوکار باشیم»(۱)
در سلسله گفتارهای #آرمان_شهر_مکتبی به اینجا رسیده بودیم که اگر شهر هوشمندی که #لیبرالیسم به دنبال راه اندازی آن در سرتاسر دنیاست، (تا بتواند تسلط کامل به منابع و اطلاعات کل مردم جهان داشته باشد) ما آن را مجهز به #اینترنت_ملی کنیم و از سویی حقوق شهروندان را در امر حفظ اطلاعات رعایت کنیم، هم توانسته ایم با #مدنیت همگام شویم و هم توانستیم برای رسیدن به «آرمان شهر مکتبی»، بخش زیادی از مسیر را به سرعت طی کنیم.
این را گفته ام👆 تا فراموش نکنیم ما برای رسیدن به #قله_انسانیت، لحظه ای نباید در برنامه ریزی آینده درخشان غفلت کنیم.
مطالبی را که در پی می آید👇 این دسته از افراد لطفا نخوانند؛ چون احتمال دارد فهمش کمی برای آنان ثقیل باشد:
#یک) آنانی که پس اندازشان در بانک ها بیش از پانصد میلیون تومان است و تاکنون از دادن خمس و زکات مال در زندگی بنابه دلایلی پرهیز کرده اند.
#دو) آنانی که در سال چندین سفر زیارتی و سیاحتی غیر ضروری در سبد فرهنگی خانواده خود گنجانده اند.
#سه) آنانی که هر سال در عید نوروز، بخشی از پول های پس اندازشان را صرف رفتن به دبی، تایلند، ترکیه، اروپا، امریکا و... برای دیدن دیسکوها، کاباره ها، سواحل و از این دست اقدامات، می کنند.
#چهار) آنانی که پول شان را از راه غیر مشروع به دست می آورند.
#پنج) آنانی که پول شان را از استثمار دیگران به دست می آورند.
👌و حالا چه قرار است گفته شود و بهتر است بگویم پیشنهاد:
در آرمان شهر مکتبی، همه دغدغه مندان راه درست بشریت می توانند #نیکوکار (خیر) باشند؛ به شرطی که هر کدام در منزل خود #پنج_قلک_خیریه راه اندازی کنند:
۱)قلک کمک به #مستمندان (ازدواج و...)
۲)قلک کمک به #ایتام
۳) قلک کمک به #بی_خانه_مان_ها
۴) قلک کمک به #بیماران_صعب_العلاج
۵) قلک کمک به #جبهه_مقاومت_اسلامی
حالا باید چه بکنیم🤔👇
اگر هر توانمند در ماه، در هر قلک، ده هزار تومان پول بگذارد، کل مبلغ اهدایی می شود: 👈 پنجاه هزار تومان
اگر ما در کشور ده میلیون فرد توانمند(یعنی کسی که بتواند پنجاه هزار تومان بدهد) داشته باشیم.
در ماه، کل مبلغ اهدایی می شود: 👈 ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰
در سال می شود: 👈 ۶۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰
👌به شکر خدا #موسسات و #نهادهای مربوط به نیازمندان در مملکت ما فراوانند، فقط لازم است شما سالانه قلک های خیریه خود را به دفاتر آنها تحویل دهید.
#احتمالا «قلک شماره پنج» در ذهن تان مسئله ساز شد و قابل هضم نبود. حق دارید و درست می فرمایید. ان شاءالله در شماره ۹۹ «آنچه از امام آموخته ایم» برای تان توضیح خواهم داد که چرا پنجمین قلک خیریه زندگی مان باید برای رسیدن به آرمان شهر مکتبی، کمک به جبهه مقاومت اسلامی باشد.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائم شهر
@khomeinism
به نام خدا
آنچه از امام آموخته ایم (۹۹)
#آرمان_شهر_مکتبی (۱۲)
همه مان می توانیم #نیکوکار باشیم (۲) #قلک_پنجم
و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة ونجعلهم الوارثین (قصص/۵)
در شماره ۹۸ قول داده شد که در این شماره در رابطه با #قلک_پنجم_خیریه توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی و چرایی لزوم ایجاد این قلک در منازل دغدغه مندان #مکتب_انقلاب_اسلامی ارائه دهم.
ﺩﺭ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎﯼ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﺎﯾﺪ نه ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﺎﻭﯾﻦ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﯾﮏ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭﺧﻂ ﻣﻘﺪﻡ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﺷﻤﻦ ﺷﻠﯿﮏ ﮐﻨﺪ.
حالا که خط مقدم مقابله با استکبار جهانی و ایادی اش، کیلومترها با مرزهای ما فاصله دارد؛ نباید به ذهن ما اینگونه متبادر شود که جنگ از ما دور است و دیگر لازم نیست ما همانند دوران دفاع مقدس برای حمایت از رزمندگان به عنوان پشتیبان وارد عمل شویم.
البته نباید فریب دوستان نادان را بخوریم و بگوئیم جنگ های سوریه، یمن و عراق به ما ربطی ندارد؛ دوستان نادانی که امروز بر کوس «با دشمنان مدارا» می دمند و آن قدر ناشیانه به مصرع «با دوستان مروت» می تازند که انگار فراموش کردهاند در فرهنگ و ادبیات ما به شکل های مختلف این تذکر به ما داده شده که «ترحم بر پلنگ تیز دندان/ستمکاری بود بر گوسفندان»
امروز گرگ استکبار با انواع و اقسام آرایش ها، پشت در منزل مان، در فکر به دام انداختن ما و فرزندان ماست. اگر هوشیار نباشیم، شنگول و منگول و حبه انگور مان، با نغمهٔ مادرگونه:« منم منم مادرتون، غذا آوردم براتون» این گرگ پلید و با سابقه، فریب خورده و طعمه درنده خویی آن خواهند شد.
امروز رزمندگان ما در کنار دوستان و ملت هایی که سالها پیش به مکتب مترقی انقلاب اسلامی لبیک گفته اند، کیلومترها آن سوتر از مرزهای مان، در حال مقابله با گرگ سیرتان تاریخ هستند.
پس بیائیم، هر کدام مان با کمک های مالی، #کلنا_عباسک_یا_زینب_مان را به نمایش بگذاریم تا اینگونه سهم خود را در پیکار #حق_علیه_باطل ادا کرده باشیم.
#می_شود_و_می_توانیم
مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶
قائم شهر
@khomeinizm