به نام خدا
#متن_مهمان
🔴 تا صد سال پیش ما #ایرانیها مردمی بودیم که جنس خارجی را حرام می دانستیم! ما حتی در برابر قند و شکر و گوجه می ایستادیم!
🔹نقل است که #شاه_عباس #صفوی برای پس گرفتن تبریز از عثمانی به سلاح گرم (توپ و تفنگ) نیاز داشت، اما حاضر نشد آنرا از اروپایی ها بخرد. سرانجام اروپایی ها مجبور شدند برای دفع خطر بزرگتر (یعنی تضعیف عثمانی) ساخت توپ و تفنگ و باروت را به ایرانیها یاد دهند و کارخانه های آنرا در ایران بسازند!
🔹وقتی انگلیسی ها هدایایی از ظروف گرانبهای چینی برای فروش به اعیان و تجار ایران می آورند، #کریمخان #زند آنها را میشکند و دستور میدهد ظروف مسی #ایرانی بیاورند، به زمین میزند و نمیشکند! و میگوید: سلاح مردم ایران این است! ما با ساخته دست خودمان خرسندیم که فقیر و وابسته نشویم!
🔺روند #واردات به ایران، با قرارداد #ترکمانچای و از #روسیه آغاز شد و روسها به انواع شگردها کالای خود را به بازار ایران قالب کردند. از فروختن قند و شکر حتی ارزانتر از قیمت تولید آن تا نابودی کارخانه های تولید قند داخلی و..
مردم ایران تا سالها به قند، شکر، سیب زمینی، گوجه فرنگی، توت فرنگی چون از روسیه و اروپا (بطورکلی بلاد کفر) وارد میشدند، با سوءظن و حتی دشمنی می نگریستند و در برابر خوردن آن (تا وقتی در ایران کشت شد) مقاومت میکردند. علمای شیعه پیشتاز مقابله با واردات کالای خارجی ها به ایران بودند. آیت الله آقانجفی اصفهانی برای مقابله با جنس خارجی، کارخانه نساجی با نام «شرکت اسلامیه» تاسیس کرد. آیت الله میرزای شیرازی علاوه بر تحریم تنباکو، مصرف قند و کالاهای روسی را نیز حرام اعلام کرد تا مانع استعمار روس و انگلیس شود.
🔺اما از زمان ناصرالدین شاه #قاجار، طبقه تجاری جدیدی در ایران شکل میگیرد به نام « #وارداتچیها ». طبقه ای که بعدا با سیاستهای مختلف مثل سیاست تخته قاپوکردن عشایر در دوره #رضاشاه و سیاست #اصلاحات_ارضی در دوره #محمدرضاشاه، چاقتر و چاقتر شد. طبقه ای که بیشترین ستم را به #تولید و #کار و #اشتغال و #اقتصاد ایران زده و همچنان می تازد.
رهبر انقلاب قبلا پیشتاز علمای شیعه، با فتاوایی درباره حرمت واردات کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، و امسال با نامگذاری سال 1397 بنام سال #حمایت_از_کالای_ایرانی، در برابر این سیل ویرانگر دویست ساله ایستاده اند.
🔸تاریخ گواهی خواهد داد درست وقتی مدعیان #ملی_گرایی دل شان برای غرب غنج می زد، و درست وقتی مدعیان #وطن_پرستی بجای مغزهایشان، ساده لوحانه به #برند خارجی کیف و کفش خویش می نازیدند، مردی از سلاله پیامبر اکرم(ص) مردانه پای ایران ایستاد و برای اعتلای اقتصاد و پیشرفت این آب و خاک، خود را به آب و آتش زد. زنده باد اسلام
✍️ به قلم: #محمد_عبدالهی
@khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا
#متن_مهمان
به قلم: دکتر عبدالله گنجی
در خصوص ریزش ها و رویش های انقلاب اسلامی مطالعه ای را به انجام رسانده ام. قصد دارم به صورت سریالی و خلاصه هر روز قسمتی را اینجا قرار دهم. ابتدا ریزش ها و رویش های صدر اسلام،سپس نگاهی گذرا به انقلابهای دیگر و در ادامه 16 دلیل ریزش های انقلاب(هر روز یک دلیل) و در آخر رویش ها را اینجا قرار خواهم داد.امید است مورد توجه واقع شود.
قسمت اول:
ريزش ها و رويشهاي صدر اسلام:
علل ريزشهاي صدر اسلام و انقلاب اسلامي بسيار به هم نزديک است. اگر متغير مدرني به نام مردمسالاري را حذف کنيم، انطباق بسيار بالاتر خواهد بود. بسياري از صحابه پيامبر بعد از او خود را برتر از ديگران ميشمردند و علاوه بر آن غنايم جنگي ايران و روم هنگام ورود به مدينه توسط آنان تصاحب ميشد و مجاهدان ديروز به طبقه اشراف تبديل شدند و کمکم مفهوم جهاد و خلافت و ولايت صرفاً لقلقه زبان آنان شد.
برتري اقتصادي از يک سو و انتساب به صحابه پيامبر از سوي ديگر آنان را به موجوداتي ناسازگار تبديل کرده بود که اميرالمؤمنين در مواجهه با آنان بسيار آزرده شد. عدالتخواهي علي که اگر بيتالمال را کابين همسرانتان هم کرده باشيد پس ميگيرم و اينکه طبقه اشراف را به عمارت و فرمانداري منصوب نخواهم کرد، باعث شد از گرد او پراکنده شوند و در منازل و محافل خود عليه او توطئه کنند و با هزاران انقلت اثر سخنان وي را از بين ميبردند تا آنجا که فرمود «کاش هرگز شما را نميشناختم، به خدا قسم دوست داشتم شما را مانند درهم و دينار با ياران معاويه سودا کنم. 10نفر از شما را بدهم و يک نفر از آنان را بستانم. آنان بر باطل خود استوارند و شما بر حق خود استوار نيستيد.» امام خميني معتقد است اين جماعت «اميرالمؤمنين را فشل کردند»
مقام معظم رهبري بعد از محکوميت عبدالله نوري، در خطبهاي معروف در نماز جمعه تهران اين انطباق تاريخي را به زيبايي ترسيم کردند: «شما به صدر اسلام نگاه کنيد، ببينيد آن کساني که در دوران غربت اسلام و غربت علي، از اميرالمؤمنين دفاع کردند، چه کساني بودند؟ اينها سابقهداران اسلام نبودند. سابقهداران اسلام جناب طلحه و جناب زبير و جناب سعدابن ابي وقاص و امثال اينها بودند. بعضي از اينها علي را تنها گذاشتند، بعضي از اينها در مقابل علي ايستادند. اينها ريزشها بودند. اما رويش کدام است؟ رويش عبدالله ابن عباس، محمدابن ابيبکر، مالک اشتر است و ميثم تمار است. اينها رويشهاي جديدند. اينها که در زمان پيامبر نبودند، اينها در همان دوران غربت اسلام روييدند. اينها نهالهاي تازهاند. همانطور که گفتم غصه دارد، کساني ريزش پيدا کنند که يک روز پاي سفره انقلاب، پاي سفره امام زمان، پاي سفره اسلام و قرآن نشستند و نان و نمک اسلام را خوردند اما در کنار آن ريزشها، مالکاشترها هستند. عبدالله ابن عباسها هستند. اينطور نيست که شما خيال کنيد حالا چهار نفر آدمي که از راه برگشتند و نيرويشان تمام شد، معنايش اين است که نيروي اين گردونه عظيم تمام شده است. نه آقا بعضيها در بين راه قوهشان تمام ميشود.»
@khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا
#متن_مهمان
به قلم: دکتر عبدالله گنجی
ریزش ها و رویش ها / #قسمت_هفتم
چرایی ریزش ها / قسمت سوم
⭕️ خانواده
خانواده از عوامل بسيار مهم در ريزش برخي ياران انقلاب اسلامی است. شخصيتهاي ملي كه نتوانستند تربيت خانواده را همتراز با توقعات اجتماعي از خود قرار دهند دچار ناسازگاري يا دوگانگي شدند. توقعات مالي و مادي يا فرهنگي و اقتصادي خانواده بسياري از شخصيتهاي انقلاب را به محاق و انزوا برد و احساس شرمندگي كردند. فلان آيتالله كه پسرش به دنبال رانت اقتصادي است يا فلان شخصيت برجسته كه فرزندش با يك سلبريتي ازدواج ميكند يا در فلان پارتي دستگير ميشود يا با ناجورترين پوشش و آرايش بيرون ميآيد كار را به جايي ميرساند كه آن شخصيت انقلابي بايد دست به انتخاب بزند يا با خانواد همراه باشد و از جرگه انقلابيون جدا شود و يا آن وضع را تحمل كند و مورد تمسخر و نقد و كنايه انقلابيون قرار گيرد. اين نقيصه براي شخصيتهاي درجه دو و سه و حتي خواص ردههاي پايينتر انقلاب نيز اتفاق افتاده و رو به فزوني نيز هست. مطالبات همچشميگرايانه در زرق و برق و تجملات نيز بعضا از سوي خانواده تجويز ميشود كه نهايتاً اثر خود را بر بريدگي فرد ميگذارد.
⭕️ احساس من برتر
برخي از شخصيتهاي سياسي بر درستي ديدگاهها و نظرات خود اصرار عجيبي دارند و در فهم مسائل خود را يك سروگردن از بقيه بالاتر و برتر ميبينند و دوست دارند محور و محل رجوع همه مسائل كشور باشند. عدم اجرا ديدگاههاي آنان يا احساس عدم اقبال به خود را مبناي ناراحتي و فاصله قرار ميدهند و به نقزني يا انزوا روي ميآورند و حتي بعضاً جسورانه نظرات خود را قطعي و مسلم ميدانند و آنقدر بر درستي سخن خود اصرار دارند كه با مفاهيمي مانندخودشيفتگي و توهم معنادهي ميشوند. مثلا مرحوم هاشمي تا زماني كه در مجلس بود به نوعي دولت را هم اداره ميكرد. در دولت كه بود علاقهمند به اداره مجلس بود. در مجمع تشخيص كه آمد علاقهمند به رجوع همه نخبگان به خود بود. وقتی راهش بسته شد ناسازگاريها شروع شد.
واكنش اين دسته نسبت به عدم اعمال ديدگاههايشان شكل ديگري هم مييابد و مرتب مسائل امروز را با زمان امام مقايسه و مدينه فاضلهاي را از گذشته ترسيم ميكنند. سعد بن ابي وقاص نمونهاي از صدر اسلام است كه در زمان امام حسن (ع) هر كاري را كه امام ميخواست انجام بدهد، رد ميكرد و زمان پيامبر را يادآوري ميكرد و چون از صحابه بود، بسياري از مردم نيز ميپذيرفتند و اينگونه امام حسن (ع) به انزواي سياسي سوق داده شد.
@khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا
#متن_مهمان
دکتر عبدالله گنجی
♻️ ریزش ها و رویش ها / #قسمت_نهم
🔰 چرایی ریزش ها / قسمت پنجم
⭕️ آرمانگرايي صرف:
برخي انقلابيون از انقلاب اسلامي توقعات آرماني و غير عملي داشتند و مدينه فاضلهاي را در ذهن خود ترسيم كرده بودند كه در بستر زمان به تحقق آن نرسيدند. بنابراين با نوعي سرخوردگي و ناكارآمدي و احساس بيهودگي و اتهام شعارزدگي مواجه شدند و كمكم از انقلاب فاصله گرفتند و مسير آن را «نشد» توصيف كردند. حضرت امام(ره) نگران اين موضوع بودند و بارها به ريزش ياران انقلاب از اين منظر هشدار داده و فرموده بودند:«تحليل اين مطلب كه جمهوري اسلامي ايران چيزي به دست نياورده يا ناموفق است، آيا جز به سستي نظام و سلب اعتماد مردم منجر نميشود؟ تأخير در رسيدن به همه اهداف دليل نميشود كه ما از اصول خود عدول كنيم. همه ما مأمور به اداي تكليف و وظيفهايم و نه مأمور به نتيجه. اگر همه انبيا و معصومين (ع) در زمان و مكان خود مكلف به نتيجه بودند، هرگز نميبايست از فضاي بيشتر از توانايي عمل خود فراتر بروند و سخن بگويند و از اهداف كلي كه هرگز در حيات ظاهري آنان جامه عمل نپوشيده است، ذكري به ميان آورند در حالي كه به لطف خداوند بزرگ ملت ما توانسته است در اكثر زمينههايي كه شعار داده است به موفقيت نايل شود. ما شعار سرنگوني رژيم شاه را در عمل نظاره كردهايم، ما شعار آزادگي و استقلال را به عمل خود زينت بخشيدهايم. ما شعار «مرگ بر امريكا» را در عمل جوانان پرشور و قهرمان مسلمان در تسخير لانه فساد و جاسوسي امريكا تماشا كردهايم. ما همه شعارهايمان را با عمل محك زدهايم. البته معترفيم كه در مسير عمل موانع زيادي به وجود آمده است كه مجبور شدهايم روشها و تاكتيكها را عوض كنيم. چرا خودمان و ملت و مسئولان كشورمان را دستكم بگيريم و همه عقل و تدبير امور را در تفكر ديگران خلاصه كنيم» «صحيفه امام جلد 21 ص 284)
⭕️ چرخش معرفتی:
برخی از نخبگان صدر انقلاب، پس از آرامش کشور به تدریس در سطوح عالی علوم انسانی در داخل و خارج کشور پرداختند و با روش و نظریههای پست مدرن علوم انسانی آشنا شدند و لاجرم این روشها مبنای علم پژوهشی آنان هم قرار گرفت. در این نظریه – روشها معرفت به صورت نسبی و سیال و شالودهشکن تعریف میشود اما معرفت دینی، ذاتی و جوهری است. بنابراین با نظریات مذکور و با نگاه برون دینی به نقد درون دینی روی آوردند و در این جدال نقد معرفتی، خود نیز از اسلام سیاسی عقب نشینی کردند و مفاهیمی مانند «نظام ایدئولوژیک» یا «پلورالیسم دینی» را مفهومسازی کردند و اسلام را فاقد صلاحیت برای حکومت دانستند و کم کم اصل روش و عمل انقلابی را خانمان سوز و اشتباه دانستند و به انزوا، تقابل یا هجرت روی آوردند. تطور گفتمانی این جماعت از درسآموزترین و غمانگیزترین درسهای انقلاب اسلامی است که تبلور عینی آن را میتوان در حلقه کیان یافت.
@khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا
#متن_مهمان
دکتر عبدالله گنجی
♻️ریزش ها و رویش ها/ #قسمت_دهم
🔰 چرایی ریزش ها / قسمت ششم
⭕️ احساس دیده نشدن:
برخی از افرادی که قبل از انقلاب در مبارزه حضور داشتند یا به امام نزدیک بودند اهل مدیریت و تشکیلات نبودند. امیرالمؤمنین نیز از این صحابه که بسیار هم دوست داشتنی بودند در اطراف خود داشت (میثم و کمیل) اما به آنان مسئولیت نمیداد. این افراد در انقلاب اسلامی احساس دیده نشدن کردند و توقعات بسیار بالایی از امام و رهبری برای دیده شدن داشتند و کمکم به ناسازگاری و نقزنی روی آوردند و نتوانستند گمنامی پیشه کنند یا در خودسازی خود موفق نبودند یا با فهم خود دیگران را فاقد صلاحیت برای حضور جدی در نظام میدانستند.
⭕️ باور به انحراف انقلاب اسلامی از اهداف اولیه:
عدم جامعنگری نسبت به اهداف انقلاب اسلامی باعث گردید برخی انقلابیون به صورت کاریکاتوری برخی از ابعاد یا بخشها را برجسته بخواهند و موانع تحقق آن را نبینند.
برخی هدف انقلاب را دموکراسی و آزادی دانستند، برخی حکومت اسلامی به جای جمهوری اسلامی مدنظرشان بود، برخی روشنفکران مبارزه با استکبار را از اهداف پسینی انقلاب میدانند، برخی حضور منطقهای ایران را بیربط با انقلاب میدانند، برخی کارکردهای ولایت فقیه در قانون اساسی را جزو شعارها اولیه انقلاب نمیدانند و نقش روحانیت را قابل حذف میپسندند و...
یکی فقر موجود در برخی طبقات اجتماعي را سند انحراف انقلاب تفسیر كند. ديگري اسلامیت نظام را تقابل با مردم و انتخابات قلمداد مينماید و به چالش و کشمکش و رویارویی یا انزوا رو می آورد.
سر جمع اين نگرشها نشان ميدهد كه تصورات و سلایق فردي از اول جايگزين چيستي و ماهيت انقلاب اسلامي قرار گرفته است و در بستر زمان به ناسازگاري تبديل شده است.راه درمان این موضوع رجوع جامع و غیر گزینشی به اندیشه و اهداف امام است.
@khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا
#متن _مهمان
به قلم: سید یاسر جبرائیلی
⚡️آیا آمریکا با #تجارت_آزاد پیشرفت کرد؟
🔹وقتی ایالات متحده آمریکا تشکیل شد، الکساندر همیلتون نخستین فردی بود که بر کرسی وزارت خزانه داری این کشور تکیه زد.
🔹نخستین ماموریت همیلتون، تهیه گزارشی درباره وضعیت اقتصادی آمریکا بود. او نتیجه تحقیقات خود را پنجم دسامبر ۱۷۹۱ با عنوان "گزارش درباره تولیدات"(Report on Manufactures) تقدیم کنگره کرد که مبنای مصوبات کنگره در صیانت از بازار آمریکا برای کالای آمریکایی شد.
🔹به نظرم قلب گزارش همیلتون، این پاراگراف است:
"صنایع نوتأسیس باید از رقابت و تهاجم تولیدکنندگان خارجی محافظت شوند و تا وقتی که کارخانهجات داخلی بزرگ و قوی شوند، دولت باید با افزایش حقوق گمرکی از آنها حمایت کند. زمانیکه صنعت داخلی توسعۀ کافی یافت، و هزینۀ متوسط تولیدات پائین آمد و تولیدکنندگان از «صرفه های ناشی از مقیاس» برخوردار شدند، سپس دولت می تواند در آن بخش، تجارت آزاد را پیشه کند تا بر اثر رقابت بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی، قیمت ها پائین بیاید و کیفیت اجناس و خدمات بالا برود."
🔹پاتریک بوکانان در اینباره مینویسد:
"ایالات متحده پشت دیوار تعرفهای که توسط جرج واشنگتن، الکساندر همیلتون، کلی، لینکلن و دیگران ساخته شد، از یک جمهوری ساحلی ارضی، به بزرگترین قدرت صنعتی جهان تا به حال، آنهم صرفا در یک قرن، تبدیل شد.
چنین سیاست موفقی به حمایت گرایی از تولیدات داخلی معروف است که امروزه ناپسند قلمداد میشود."
🔹هیچ کشور پیشرفتهای در جهان وجود ندارد که بدون صیانت از بازار و بازارگشائی برای تولید داخلی خود به پیشرفت رسیده باشد.
🔹پیشرفت البته لوازم دارد. شرط لازم و اولیه آن صیانت از بازار داخلی برای تولید داخلی است. شرط دیگر این است که نظام اقتصادی به تولید پاداش دهد نه به دلالی. شرط سوم این است که هدف نظام حمایتی، نه بیشینهسازی سود تولیدکننده، که پیشرفت صنعتی باشد؛ یعنی تولیدکننده در برابر امتیازاتی که از دولت میگیرد موظف باشد بخش مشخصی از عایدات خود را صرف تحقیق و توسعه کند و تکالیفی در رابطه با ارتقای فناوری و افزایش کمیت و کیفیت محصولات داشته باشد.
🔹هیچ نظام اقتصادی در دنیا وجود ندارد که بدون حمایت، هدایت و نظارت قدرت فائقه مرکزی، یعنی دولت، کشور را یه پیشرفت رسانده باشد. لیبرالهای ایرانی اما قائل به این هستند که اقتصاد را اگر به حال خود رها کنند و آزاد بگذارند، به مدد دست نامرئی آدام اسمیت، نیروهای بازار در جهت پیشرفت کشور عمل خواهد کرد. این جنگل اقتصادی که با شعار آزادی ایجاد میشود، به پیشرفت منجر نمیشود، بلکه چنانکه میبینیم جولانگاه مفسدان و رانتخواران و دلالان، و قربانگاه مولدان و صنعتگران میشود.
🔹#کشور_را_باید_از_شر_لیبرالیسم_نجات_داد. برای پیشرفت ایران، باید چوب لیبرالیسم را از لای چرخ اقتصاد خارج کرد.
🔹مردم بدانند چه در دولت هاشمی، خاتمی و روحانی، و چه در دولت احمدینژاد، آنچه در این کشور اجرا شده سیاستهای اقتصادی لیبرال و نولیبرال بوده و هر پیشرفتی حاصل شده، به مدد، هدایت یا اجبار نیروهای خارج از دولت بوده است. اگر اقتصاد ایران در اختیار جریان انقلابی قرار گیرد، در همه حوزهها پیشرفت حاصل خواهد شد.
@khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا
#متن_مهمان
دکتر عبدالله گنجی
♻️ ریزش ها و رویش ها/ #قسمت_یازدهم
🔰 چرایی ریزش ها / قسمت هفتم
⭕️ نداشتن تحلیل و بصیرت از پیچیدگیهای موجود و پیشامدهای مسیر انقلاب اسلامی:
مسیر انقلاب اسلامی با موانع بسیار پیچیده، توطئههای گوناگون و مبارزه همهجانبه دشمنان و بعضاً ضعف مدیریتی و اعتقادی درونی مواجه است. مقایسه ایران با برخی کشورها بدون توجه به متغیرهای مزاحم یا حتی مقایسه و شاخصآوری از دوران پهلوی برخی را منفعل میکند و به چراهای تولیدي نمیتوانند پاسخ بدهند.
برخی پیچیدگیها اجرای عدالت را درست نمیفهمند، فقط میدانند که آنچه مراد بود محقق نشده است و کمتر به اسباب و علل میپردازند، به طور مثال چرایی بدحجابی و ابعاد آن و نیمه پر لیوان انقلاب در رشد فرهنگی جوانان را نمیتوانند باهم ببینند. مصلحتها و ملاحظات نظام در برخورد با پدیدهها، ملاحظات حقوقی عرف بینالملل که بعضاً تحمیل میشود یا چرایی ورود ایران به برخی مسائل برونمرزی را نمیتوانند تحلیل کنند. چرایی آسیبهای اجتماعی یا حتی ریزش نخبگان برایشان قابل هضم نیست و راهحل مشخصی هم ندارند. نهایتاً به انزوا یا پرخاشگری روی میآورند.
مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه 26/9/1378 بخشی از ریزش را که ناشی از عدم بصیرت است اینگونه نقل میکنند: «من اصلاً نمیخواهم غصهها و غمها را مطرح بکنم. بحمدالله غمگسار داریم. خدای متعال و اولیای او، بهترین غمگسارند. در همه مراحل زندگی این طور بوده است، امروز هم همان طور است. اما اگر من فقط بخواهم یک اشاره بکنم، غم بزرگ این است که همان طور که قبلاً اشاره کردم بعضی عناصری که هیچ سودی در سلطه امریکا بر این کشور ندارند، از روی غفلت و اشتباه و ضعفها و عقدهها، برای سلطه امریکا در این کشور تلاش میکنند! البته اشخاص مختلف هستند. بعضیها عقدهای دارند، بعضیها کینهای دارند، بعضیها گلایهای از کسی دارند برای خاطر دستمالی، قیصریه را آتش میزنند برای خاطر یک دشمنی و یک کینه شخصی و یک محرومیت از فلان مسئولیت که مایل بوده به او بدهند و مثلاً نشده، برای یک اشتباه در فهم، میبینند که حرفی میزنند، اقدامی میکنند، موضعی میگیرند و کاری میکنند که به ضرر تمام میشود و در خدمت دشمن قرار میگیرد. (26/9/1378 khamenie. ir)
@khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا
#متن_مهمان
به قلم: امید نیکو
🔴 منحرف در اساسیترین مساله دین!
🔸در دوران حکومت پیامبر #منافق بزرگی چون عبدالله ابن ابی در مدینه رییس قبیله بود که جایگاهی بالا در تصمیمگیری برای جامعه در آن زمان محسوب میشد و با وجود آیات متعدد قرآنی که در تبیین و نهی منافقین بود لیکن پیامبر هیچ وقت بطور علنی نه عبدالله را کنار گذاشتند نه حذف و مجازات کردند و حتی بعد از مرگش بر پیکرش نماز گزاردند!
🔹همانطور که رهبری میفرمایند: اساسا #عدالت شرط فرمانداری و استانداری زمان امیرالمومنین(ع) نبود. حضرت علی (ع) تحت فشارهای مختلف عمومی و خواص، تسلیم انتخاب امثال ابوموسی اشعری های ساده لوح بعنوان فرماندار شدند و زیاد ابن ابیه ها که فرماندار حضرت بودند بعدا به معاویه پیوستند و اشعث بن قیس ها که با نپذیرفتن نظر حضرت و تئوریزه کردن لزوم مقابله با #خوارج قبل از #معاویه باعث شدند فرصت و اولویت امام مبنی بر مبارزه با ام الفساد یعنی معاویه از دست برود فلذا صلح امام حسن (ع) و وقوع عاشورا در کربلا چه بسا حاصل همین خودرای و نافهمی یاران حضرت بود!
🔸سراسر روایات تاریخِ کوتاهِ حکومتی ائمه اطهار نشان میدهد که با وجود آنکه شایسته تر و مشروع تر از آنها به حکومت نبوده و نیست لیکن این به معنای زندگی مردمان آن دوره در رویا و بهشت نبوده، اینگونه نبوده که فقر وفساد نباشد، اگر #فقر نبود حضرت علی هرشب به یتیمان و بیچارگان شهر کمک نمیکرد، اگر #فساد نبود حضرت در سطح شهر جوانی که خودارضایی میکرد را نمیدیدند پس حکومت اسلام همیشه تلاش برای نزدیک شدن به آرمانهای اسلامی بر مبنای پذیرش عام و خاص جامعه بوده و نه نگاه صفر وصدی برای تعبیر رویا ها که البته اگر حکومت ائمه ادامه مییافت که انشاءالله در دوران حکومت حضرت ولی عصر(عج) آن نقطه آرمانی هم تحقق مییاید.
🔹لیکن حرکت به سمت هدف با تعبیر #رویاگونه از آن هدف تفاوت بسیار دارد. و تمیز دهنده مسیر و راه این دو، #ولایت است، ولایتی که از شجره طیبه رسول الله آغاز و تا ولی عصر(عج) ادامه یافته و در زمان غییت این وظیفه به دست فقیه عادلی است که بنا به فرموده حضرت امام(ره) همیشه مشخص است ولو شرایط حکومت برایش فراهم نشده باشد و ساختارهای دنیوی ما هدفش کشف اوست وگرنه آن ساختارها به خودی خود بی ارزش و اگر با تایید آن ولی امر نباشند مصداق #طاغوت هستند.
🔸حال گروهی پیدا شدهاند که با مطالبات شعارهای اسلامی خصوصا در عرصه عدالت و بیان برخی شبهات پاسخ داده شده و ابتدایی درباره معصوم نبودن #ولیفقیه و غیره همان راهی را دنبال میکنند که زمان امیرالمومنین(ع) گروهی از مدعیان زمان پیامبر، با این جمود فکری که زمان پیغمبر جنگی بین مسلمین نبود و نفهمیدن تفاوتهای زمانی و فکری جامعه، جلوی ولی خدا ایستادند. احمق ها و بیحیاهای امروز هم تصور میکنند ولایت فقیه دنیوی است و در عقول ناقص دنیاطلب و قدرتمحورشان برای خودشان مقامی قائل شدهاند که بیشرمانه و سیاسیکارانه از نقششان در رهبری بعدی و مقابله با بقیه جناحهای قدرتطلب دنیایی سخن میگویند حال آنکه شأن جایگاه ولایت از این بازی های دنیوی بدور است.
✅شاید بتوان گفت همان صحبت حضرت آقا درباره زمان امیرالمومنین، اکنون هم مصداق حال جامعه ماست چرا که ولایت فقیه شعبه مسلم ولایت مطلقه رسولالله است و تنها تفاوت این است که پیامبر(ص) و ائمه خود به سبب نورانیت ذاتی مقدسند لیکن ولیفقیه به سبب لزوم امامت جامعه در عصر غیبت، آن وظیفه را بدست گرفته است فلذا بزرگترین مشکل درونگفتمانی امروز، همسان زمان امیرالمونین(ع)، وجود جناح علیالظاهر مسلمان و با همه شعارهای اسلامی است که در اساسیترین مساله دین یعنی ولایت #منحرف هستند!
@khomeinism 🍃🇮🇷
به نام خدا
#متن_مهمان
🔴 بخوانید.. صد سال است که نگذاشتند بخوانیم👇
بیایید صد سال به عقب برگردیم. #ایران زیر تاخت و تاز دو قدرت استعماری روز، #روس و #انگلیس است. روس در شمال، نیروی #قزاق را ساخته و انگلیس در جنوب، پلیس جنوب. هر دو با هزاران سرباز خود به غارت ایرانیان مشغولند. عِرض و مال ایرانی میبرند، به ناموس ملت تعرض میکنند، و دولت مرکزی #قاجار ضعیفتر از آن است که در برابر آنها مقاومتی کند. ماجرا وقتی اسفناکتر میشود که این سلطه استعماری با قرارداد 1907 (سن پترزبورگ) بین روس و انگلیس برای تقسیم ایران به دو منطقه شمالی و جنوبی بین خودشان، رسمیت هم می یابد. حال بگویید شما بودید چه میکردید؟! ضعیف و زبون در خانه می نشستید تا مال و ناموستان غارت شود؟! منتظر دولت و #سپاهِ نداشته، میماندید؟! یا بپا میخاستید و دفاع میکردید؟! ایرانی در این موقعیت چه تصمیمی گرفت؟!👇
در گوشه گوشه ایران، جنبشهای ضداستعماری به راه افتاد. در شمال میرزا کوچک خان #جنگلی، در جنوب رئیسعلی #دلواری، در آذربایجان شیخ محمد #خیابانی، در همدان و خراسان کلنل #پسیان و... تفنگ در دست گرفتند و جوانمردانه کوچه به کوچه، ده به ده، شهر به شهر اشغالگران را بیرون راندند.
#مقاومت تا جنگ جهانی اول در سال 1914 (1293 شمسی) ادامه یافت. در میانه جنگ، در #روسیه انقلاب کمونیستی رخ داد و شوروی جدید نیروهای خود را از همه کشورهای اشغال شده بیرون کشید. به یکباره #انگلستان شد سلطان بلامنازع ایران. اما جنبشهای ضداستعماری، بدترین مانع و موی دماغ روباه پیر بود و چاره آن یک راه حل شیطانی بود."برای حکومت بر مردم ایران باید آنها را گرسنه نگه داری!" و "کاهش #جمعیت ایران" با ایجاد #قحطی. انگلیسی ها شروع کردند به جمع آوری و خرید دارو و گندم و جو و احتکار آنها. در عرض 2 سال قحطی و بیماری های واگیر با ایران ما چنان کرد که لشکر مغول نکرد. نصف جمعیت ایران کشته شد و ثمره جنگ جهانی اول برای ایرانِ بیطرف! یک #هولوکاست عظیم انسانی بود. 9 میلیون ایرانی کشته شدند.
1 سال پس از پایان جنگ، انگلستان تصمیم گرفت ایران را رسما به عنوان #مستعمره خود اعلام کند. وثوق الدوله نخست وزیر در قراردادی شرم آور با رشوه ای کلان، سند ایران را به نام پادشاهی انگلستان زد ولی احمدشاه با فشار علما با همه ضعف و جوانی اش، زیر بار نرفت و به تنبیه این استنکاف، سلسله قاجار برچیده شد و #پهلوی آمد. #رضاخانی که خودشان آوردند و خودشان بردند. جنبشهای ضداستعماری برچسب "تجزیه طلبی" گرفتند و در گوشه گوشه ایران سرکوب شدند. 20 سال بعد در جنگ جهانی دوم، هیچ کس دیگر نبود تا از ایران دفاع کند. همه غیورمردان ایران، #خلع_سلاح شده بودند.. #متفقین 24 ساعته کل ایران را اشغال کردند و #رضاشاه قدرت پوشالی را به بیرون انداختند..
🔸صد سالِ تمام این جنایت بزرگ تاریخی در لابلای روزنامه ها و کتابها و تئاترها و #فیلمفارسی های منورالفکران ایرانی #سانسور شد. به همین سادگی. و در عوض یک تاریخ سازی جعلی برای ایران توسط همین انگلیسی ها رقم خورد. موج تاریخ سازی برای " #ایران_باستان " برای تضعیف هویت #شیعی ایرانیان (هویت مقاومت خیز) شدت گرفت و این شد که هر چه آنها بخواهند و بگویند ما باید «تکرار کنیم» و هر چه آنها نخواهند نباید. حافظه تاریخی مردم، همواره از انگلستان متنفر بوده اما گاه نمیداند چرا؟! چرا که نگذاشتند جنایات انگلیسی ها در این کشور سینه به سینه و ورق به ورق بازگو شود. درست مثل #آمریکایی ها. انگلیسی ها هنوز مشغول نوشتن #تاریخ ما هستند.
به قلم: #محمد_عبدالهی
@khomeinism 🍃🇮🇷