🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃🌸🍃🌸🍃
❓سوال👇
خانمى كه عادتش شش روز است، پس از پاك شدن غسل كرده است روز هشتم لكه اى خون (با نشانه هاى حيض) مشاهده كرده و پاك شده است؛ آيا بايد دوباره غسل كند؟
✍همه مراجع: آرى، بايد دوباره غسل كند .
🍃@khosravi1253🍃
ﺷﻮﻫﺮ : ﻋﺰﯾﺰﻡ ﺑﯿﺎ ﺑﺎﻫﻢ ﺑﺮﯾﻢ ﭘﺎﺭﮎ ﻭﺭﺯﺵ ...
ﺯﻥ : ﭼﯽ؟؟؟ﺗﻮ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﯽ ﻣﻦ ﭼﺎﻗﻢ؟؟؟؟
ﺷﻮﻫﺮ : ﺧﺐ ﻧﻤﯿﺨﻮﺍﯼ ﻧﯿﺎ ......
ﺯﻥ : ﻣﻨﻈﻮﺭﺕ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﻦ ﺗﻨﺒﻠﻢ؟؟؟؟؟
ﺷﻮﻫﺮ : ﺁﺭﻭﻡ ﺑﺎﺵ ﺧﺎﻧﻮﻡ .....
ﺯﻥ : ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻦ ﻋﺼﺒﯽ ﺍﻡ؟؟؟؟ 😕😕
ﺷﻮﻫﺮ : ﻣﻨﻈﻮﺭﻡ ﺍﯾﻦ ﻧﺒﻮﺩ ......
ﺯﻥ : ﭘﺲ ﻣﻦ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮﺍﻡ؟؟؟؟؟
ﺷﻮﻫﺮ : ﺑﺎﺷﻪ ﺍﺻﻼ ﻣﻦ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯿﺮﻡ ....
ﺯﻥ : ﭼﯽ؟ﺗﻨﻬﺎ؟؟ﭼﺮﺍ ﺗﻨﻬﺎ؟ﺑﺎ ﮐﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﯼ؟؟؟؟
ﺷﻮﻫﺮ : ﺍﺻﻼ ﻏﻠﻂ ﮐﺮﺩﻡ ﺟﺎﯾﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﯿﺲ ﺑﺮﯾﻢ
ﺯﻥ : ﻣﮕﻪ ﻣﻦ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺗﻮﺍﻡ ؟؟
😂😂
شاااااااد باااااااشین✋
🍃@khosravi1253🍃
⁉️سوال: تصرف پدر در هدایایی که به مناسبت اعیاد و تولد برای کودک آورده میشود چه حکمی دارد؟ آیا میتوان برای مصارف مهمی مانند خرید مسکن یا هزبنه تحصیل اولاد از آن استفاده کرد؟
✅ پاسخ: 👇👇
✍ امام خامنه ای : در صورتی که برای فرزند آورده باشند، متعلق به فرزند است و ولى مىتواند صرف فرزند نمايد و اگر براى کمک به والدين باشد، تصرف در آن براى آنان مشکلى ندارد. [1]
✍آیت الله مکارم: اگر تصريح خاصي از طرف اهدا کنندگان نسبت به نوع مصرف آن هدایا نشده باشد ظاهر اين است که وجه نقد و امثال آن در واقع کمک هزينههايي است که پدر براي بچه انجام داده است و به او ميرسد ولي اجناس غير نقدي و کادوهاي متناسب با فرزند، متعلق به فرزند است و بايد در مصلحت فرزند استفاده و در آن تصرف شود. [2]
✍آیت الله شبیری زنجانی: تصرف ولی (پدر و جد پدری) در مال فرزند نابالغ در صورتی که برای فرزند مفسده نداشته باشد، اشکال ندارد. تعلق هدایا به فرزند یا پدر تابع نظر عرف است ظاهرا متعلق به پدر است. استفاده در خرید مسکن یا هزینه تحصیل فرزند مانعی ندارد. [3]
✍آیت الله وحید: فقط میتواند برایِ مصالحِ خودِ بچّه صرفِ نماید. بستگی دارد که دهنده به چه کسی هدیّه داده باشد. [4]
✍آیت الله فاضل: عیدی یا هدایای دیگری که به کودک داده میشود مال کودک است پدر و مادر حق تصرف ندارند و در مواردی تنها پدرش به عنوان ولی شرعی میتواند در اموری که بر مصلحت کودک باشد استفاده کند. اما اگر هدیه در واقع به خانواده کودک مثلا به پدر و مادرش، تحت نام فرزند داده می شود تصرف در آن اشکال ندارد. [5]
*ء*------------------*ء*
📚 منبع:
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنهای، شماره استفتاء: fc7c61178254b7a386f7ee10b5b86e1c.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9505290008.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 32908.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید؛ شماره سوال: 22720.
[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9501681.
----------------------
لینک کانال تخصصی رایحه ی احکام
https://eitaa.com/khosravi1253
///////////////////////////////////////
#حداقل_به_یک_نفرارسال_کنید🌹
----------------------
تصرف پدر در #هدایای متعلق به فرزند👆
@khosravi1253
ahkam 98-03-22.mp3
987.3K
🎵 #احکام_دودقیقه_ای👆
💠 موضوع : حرم ائمه علیهم السلام
🔷🔸💠🔸🔷
🍃🌺 روحانیون بزرگوار میتونیداز احکام #خلاصه و #مفید و احکام #دودقیقه_ای و بین دو نماز برای مردم بفرمایید👌
#مختصر 👇 #مفید👇
http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
آیا می توان روی فرش یا جانماز نجس نماز خواند؟ 👆👆
----------------------
کانال
@khosravi1253
❤️شبی یه #نکته❤️👇
#توصیه_خودمونی
درباره همسرت
حتی با مادرت هم حرف نزن،چه برسه به دوستت
رابطه شما فقط واسه شما دوتاست
نذار تجربه یه شب خوب جو گیرت کنه
اگه سکوت نکنی همه چی رو از دست میدی
❣ @khosravi1253❣
☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️🌺☘️
🌺☘️🌺
☘️🌺
🌺
سوال👇
⁉️سلام اگر در آخرای عادات ماهانه که لکه کم رنگ ببینی نزدیکی کنی حکم چیست
✍پاسخ:
لکه بینی همراه با خون، بعد از ایام عادت باشد، چنانچه پیش از تمام شدن ده روز از اول عادت باشد حکم حیض را دارد، مثلا اگر عادت کسی هفت روز باشد و بعد از پاک شدن در روز هفتم، در روز هشتم تا روز دهم هر زمان لکه ببیند حکم حیض را دارد. بنابراین نزدیکی جایز نیست.
لینک کانال
https://eitaa.com/khosravi1253
معلم به اصغر : آرزوت چیه ؟
اصغر : دوس دارم درس بخونم پولدار
شم ازدواج کنم زنمو بفهمم .
براش همه چی بخرم دنیامو ب پاش بریزم
نزارم دس ب سیاهو سفید بزنه !
معلم : رضا آرزوی تو چیه ؟
رضا : زن اصغر بشم 😂😂😂😂😂
❤️ @khosravi1253❤️
شااااااد باااااشید😻
🌸🍃❤️🍃
❤️🌾🍄
🍄❤️
🍃
💠سؤال :
آیا کاشت ناخن مانع غسل و وضو است؟
✅ پاسخ: 👇👇
✍ ,امام خامنه ای : با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود.
1- در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد.
2- چنانچه میداند امکان برطرفکردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند
و وضو و غسلهاى بعدى را باید بهصورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید)
3- در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روزهای بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود .
✍آیت الله سیستانی : ناخن کاشته شده مانع از وضو و غسل وتیمم است و باید آن را جدا کند و تا جدا کردن آن به احتیاط واجب بین وضو و تیمم یا غسل و تیمم - به اختلاف وظیفه مکلف - جمع نماید.
✍آیت الله مکارم شیرازی : در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره ای می گیرند.
✍آیت الله وحید خراسانی : کاشتن ناخن که موجب نرسیدن آب به پوست یا ناخن اصلی در وضو و غسل می باشد جایز نیست.
در فرض کاشتن واجب است اگرچه به حرج و مشقت بیافتد ناخن کاشته شده را بردارد و اگر حتی با حرج و مشتقت قابل برداشتن نبود بنابراحتیاط واجب باید هم وضو و غسل جبیره انجام دهد و هم تیمم نماید.
*ء*------------------*ء*
📚 منبع:
📝استفتاء از سایت مراجع عظام
----------------------
کانال تخصصی رایحه ی احکام
https://eitaa.com/khosravi1253
✍ #تبلیغ کانال به عهده ی شما عزیزان🌺🍃