eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.4هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش👇 🔴 آیا برای دیدن انیمیشن هم مثل فیلم باید قاعده قصد لذت یا ریبه نداشتن رعایت شود؟ ➖➖➖➖➖➖ ✍پاسخ حرمت نگاه به غیر (بجز همسر)با قصد لذت و شهوت، یک قاعده کلی است. در این مسئله فرقی بین فیلم و انیمیشن و سایر موارد نیست. حتی اگر انسان به همجنس خود با قصد لذت شهوانی بنگرد، مرتکب معصیت شده است وباید توبه کند. 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقت از اذان صبح است تا... نظر 5 تن از مراجع ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📥 سوال: اگر ولی دختر بالغه باکره رشیده، از ازدواج او با هم کفو شرعی اش ممانعت کند، تکلیف چیست؟ 📤 پاسخ: ✍امام خامنه ای اگر دختر نیاز به ازدواج دارد و خواستگار هم کفو شرعی و عرفی او می باشد و در حال حاضر خواستگار دیگری که واجد شرائط باشد وجود ندارد، اذن پدر ساقط است. ✍ آیت الله مکارم: ازدواج دختر باکره (موقت يا دائم) بدون کسب اجازه ولی دختر جايز نيست. و منظور از باکره دختري است که قبلا شوهر نکرده است، خواه عضو بکارت موجود باشد، يا نه. اما چنانچه به تصديق بزرگترهاي فاميل خواستگار کفو و متناسب دختر باشد، و پدر دختر بدون دليل معقول مخالفت کند، اذن او ساقط است، و آنها مي توانند با هم ازدواج کنند. هر چند شايسته است در صورت امکان رضايت پدر دختر جلب شود. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: اگر دختر باکره بالغه رشیده بخواهد با کسی ازدواج کند و پدر و جدّ پدری اجازه نمی دهند، چنانچه ممانعت ایشان بدون رعایت مصلحت دختر می باشد، اجازه آنان لازم نیست، ولی اگر آنها ازدواج را به صلاح دختر ندانسته، لذا ممانعت به عمل آورند، ازدواج دختر بدون اجازه پدر یا جدّ پدری باطل است. ✍ آیت الله وحید: نمی تواند با او ازدواج نماید، باید با کسی إزدواج نماید که ولیش ممانعت نمی کند. ✍ آیت الله فاضل: اگر بدون در نظر گرفتن مصلحت دختر مخالفت کند، ولایت او، ساقط می شود و دختر می تواند بدون اذن ولی ازدواج کند، اما اگر مصلحت دختر را در نظر گرفته باشد و خواستگار را فرد مناسب برای دختر نداند، به احتیاط واجب دختر باید از پدرش اطاعت کند. ✍ آیت الله سیستانی: با كفو ديگری ازدواج كند. 📚 منابع: [1]. استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم). [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9612100090. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 709110. [4]. توضیح المسائل، ج 2، ص 192، 193 م 2385، 2386. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9613821. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 لینک کانال تخصصی رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_5165696620192333843.mp3
2.05M
👆 👆 ❗️آقایون و خانوم ها❗️ دنبال سِحر و جادو نرید⭕️ بهترین سحروجادو....💯 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄 ☘ لینک کانال @khosravi1253
❌🚫 🌸✅ روابط_زن_وشوهر ✳️ حكم تحقير همسر ⬆️⬆️ ☘ لینک کانال @khosravi1253
animation.gif
59.2K
شب مهربانی، گذشت دور همی های صمیمی وشب صله رحم واحترام به بزرگترهاست.... 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 🔻چند نکته درباره 🔻 🌀۱. گرفتن و دادن رشوه است. امام علی علیه السلام فرمود : رشوه دهنده و رشوه گیرنده و رابطه میان آن دو ملعونند. 🌀 ۲. تغییر عنوان رشوه، سبب شدن آن نمی گردد. مثلا عنوان هدیه بخشش ، شیرینی ، زیرمیزی و .... ماهیت رشوه را عوض نمیکند. 🌀 ۳. دریافت‌کننده رشوه، آن نمی شود و است آن را به صاحبش بازگرداند. ۴. چنانچه کسی برای رسیدن به حقش چاره ای جز پرداخت رشوه نداشته باشد، برای رشوه دهنده جایز است ولی برای گیرنده حرام است. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در ادارات...👆 نظر آیت الله سیستانی https://eitaa.com/khosravi1253
👇👇👇 🌺سوال: ✅ابروی شده را باید از نامحرم بپوشانیم؟ 🔰با توجّه به اين كه تاتو (همانند خالكوبي قديم) با رنگي هماهنگ چشم و لب، براي شكل دادن ابرو، ايجاد سايه اطراف چشم و خط اطراف لب به عنوان زينت و آرايش دائمي خالكوبي مي‌شود، لطفاً بفرماييد: ✅الف) حكم اين نوع خالكوبي چيست؟ و آيا زينت محسوب مي‌شود؟ ✅ب) عمل تاتو براي شخصي كه آن را انجام مي‌دهد و نيز براي شخصي كه تاتو بر روي او انجام مي‌گيرد؛چه حكمي دارد؟ ✍ پاسخ: ✳️ طبق نظر برخی از مراجع عظام تقلید: ✍امام خامنه ای: الف و ب) خالكوبي في نفسه اشكال ندارد و اگر زينت محسوب مي‌شود بايد از نامحرم پوشانده شود و تشخيص زينت موكول به نظر عرف است. ✍آیت الله العظمی مکارم شیرازی: الف و ب) چنانچه آرايش غليظي محسوب نشود اشكالي ندارد در غير اينصورت براي انجام دهنده و شخصي كه تاتو بر روي او انجام مي‌گيرد اشكال دارد. ✍آیت الله العظمی بهجت: الف) زينت است و بايد از نامحرم پوشانده شود. ب) اگر نمي‌پوشاند انجام ندهد. ✍آیت الله العظمی مدنی تبریزی: الف)درصورتيكه پوست روي آن را بپوشاند و نقش اسماء محترمات نباشد اشكال ندارد ولو زينت باشد. البته اگر بانوان اين زينت را انجام دهند بايد از نامحرم بپوشانند. ب) در صورتيكه زن باشد يا مردي كه انجام مي‌دهد محرم باشد و شرائط فوق رعايت شود اشكال ندارد. ✍آیت الله العظمی حسینی سیستانی: الف) اگر عرفاً زينت حساب شود بايد از نامحرم بپوشاند. ب) اشكال ندارد. حكم تاتو(نوعي خالكوبي ابرو)چيست؟. ج) اگر خال زير پوست باشد اشكال ندارد. ✍آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: الف) في نفسه مانعي ندارد لكن برزن لازم است خود را از نامحرم بپوشاند و زينت است ب) في نفسه مانعي ندارد و اجرت در قبال آن نيز بي اشكال است. ✍آیت الله العظمی فاضل لنکرانی: الف) بلي زينت محسوب مي‌شود. في نفسه اشكالي ندارد. ولي چون زينت محسوب مي شود بايد از نامحرم پوشانده شود. ✍آیت الله العظمی نوری همدانی: اگر جلب توجه کند نگاه به آن حرام است و اگر جلب توجه نکند نگاه به آن بدون ريبه و تلذذ، اشکال ندارد و انجام آن اگر برای ارائه به نامحرم نباشد مانعی ندارد. ✍آیت الله العظمی وحید خراسانی: الف) چنانچه ضرر مهمی برای انسان نداشته باشد و مانع از رسيدن آب به پوست برای وضو و غسل نباشد مانعی ندارد ولی زينت است و بايد از نامحرم پوشانيده شود و اگر ضرر مهمی دارد يا مانع از رسيدن آب به پوست است جايز نيست. والله العالم) جواب اين سوال از قسمت الف روشن می گردد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پی نوشت: منبع همه فتاوا، استفتائات کتبی است که موجود میباشد 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 کانال تخصصی رایحه ی احکام https://eitaa.com/khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ مسابقه شماره 👇 ✍در شرایط سجده واجب قرآن به نظر مشهور مراجع کدام یک از موارد زیر صحیح است؟ گزینه1⃣جنب،حائض، نفساء و مستحاضه نمی توانند به آیات سجده دار گوش دهند. گزینه2⃣ موقع سجده برای خواندن یا شنیدن آیات سجده دار واجب است پیشانی روی مهر یا چیزی که سجده بر آن صحیح است گذاشته شود. گزینه3⃣طهارت از شروط سجده نیست ولی ستر عورت واجب است. گزینه4⃣ گفتن ذکر در سجده، واجب است. گزینه5⃣ رو به قبله بودن باید حتماً رعایت شود. گزینه6⃣ پوشش کامل مانند پوشش در نماز برای زنان واجب است. گزینه7⃣گزینه های 2⃣و3⃣صحیح است. 🌺🎄🌺🎄🌺🎄🌺🎄 📩 لطفا فقط شماره گزینه صحیح را به آیدی @khosravi11253 ارسال کنید 📩 جوابهای ویرایش/ادیت شده قابل قبول نمی باشند🚫 ⏱مهلت ارسال گزینه: تا پایان روز شنبه ،5دیماه ۹۷⏱ 🎁 به #5 نفر که پاسخ صحیح را ارسال کنند به قید قرعه شارژ2تمنی هدیه داده میشود 🎁 ✅کانال تخصصی رایحه ی احکام 🆔 https://eitaa.com/khosravi1253
💞احکام اتاق خواب... نظر همه مراجع👆 🍃💜 @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📿 ☘ @khosravi1253 ✍ ☑️سوال بنده در سنین کوچکی ام چند باری چیز و پول از اشخاصی دزدیده ام که اکنون جای یکی از آنها را نمیدانم و دو نفر دیگر نیز فوت کرده اند حالا وظیفه من چیست؟ ــــــــــــــــــــــ ✅پاسخ نسبت به آن که جایش را نمیدانید اگر پس از تفحص مایوس شدید به همان مقدار به فقیر متدین صدقه بدهید و نسبت به آنها که فوت کرده‌اند به ورثه آنها برسانید. ------------------------- سایت ______________________ ☘ لینک کانال @khosravi1253 🔃جهت فراگیری احکام، لطفا نشر دهید...
⁉️ تکلیف ازدواج بدون اتمام مدت صیغه موقت👆 🔴 ✅ ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@khosravi1253 📥 سوال: محل خروج ادرار چگونه تطهیر می شود؟ 📤 پاسخ: 1⃣) با آب کر و جاری: ✍ همه مراجع: یک مرتبه شستن، کافی است. 2⃣) با آب قلیل: ✍ امام (ره): در مردها یک مرتبه شستن کافی است؛ اما در زن ها، احتیاطا دو مرتبه لازم است. ✍ آیات خامنه ای، وحید، صافی، زنجانی، گلپایگانی، خویی، تبریزی: بنابر احتیاط واجب، دو مرتبه شسته شود. ✍ آیات سیستانی، مکارم، بهجت، فاضل: بعد از برطرف شدن ادرار، یک مرتبه کافی است. ✍ آیات نوری، اراکی: دو مرتبه لازم است. 📚 منابع: امام: تحریر الوسیله، احکام الاستنجاء، م 1؛ رهبری: رساله آموزشی، ج 1، ص 30، م 1؛ سیستانی، نوری، مکارم، فاضل، اراکی: عروه الوثقی، فی الاستنجاء، قبل از م 1؛ وحید، تبریزی، خویی: منهاج الصالحین، الطهارت، الفصل الثانی، کیفیه غسل موضع البول، قبل از م 59؛ صافی، گلپایگانی: هدایه العباد، الاستنجاء، م 77؛ بهجت: وسیله النجاه، احکام تخلی، م 66؛ توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 66. بر گرفته از کتاب «احکام کاربردی؛ نجاسات و مطهرات»، اسماعیل زارعی، ص 42-41. 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘ ☘ لینک کانال @khosravi1253
🔴🔴توجه توجه🔴🔴 سلام وتحیت خدمت شما عزیزان جهت شرکت در #مسابقه در کانال عضوشید 👇👇👇👇 #به5 نفر که پاسخ صحیح را ارسال کنند به قید قرعه #5عددکارت شارژ هدیه داده میشود 🎁🎁🎁🎁🎁 🎄http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 #پیشنهادمیکنم عضوشین👆