eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.2هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/304
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سوال: سلام علیکم آیا گفتن جملهٔ (وَ تَقَبَّلْ شَفٰاعَتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ) بعد از تشهد نماز در حالی که بعد از تشهد، سلام را نیز بدهد نماز را باطل می‌کند یا خیر ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ پاسخ: سلام تنها در نمازهایی که دو تشهد دارد بعد از تشهد اول مستحب است 🌐 لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکم شرعی #هاشور ابرو👆 ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1235 عضو بشید ╚══════.🍃.═╝
#هاشور ابرو و انجام وضو👆 طبق نظر امام خامنه ای ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1235 عضو بشید ╚══════.🍃.═╝
سلام ❇ حکم شبکه ای ❇ ➖➖➖➖ ✅پاسخ مراجع↪️ ✍ امام خامنه ای: بازاريابى شبكه‌اى صورت شرعی ندارد و اين قبيل موارد بايد بر اساس قوانين مصوّب مجلس شورای اسلامی و مورد تأييد شورای محترم نگهبان باشد و در صورت نبود قانون هم لازم است از طريق مجاری قانونی اقدام شود ✍ آیت الله مکارم شیرازی: تنها در صورتي که بازاريابي به صورت شبکه اي و زير مجموعه اي نباشد و سود حاصله فقط به بازارياب اول تعلق گيرد اشکالي ندارد و غير آن، اشکال دارد. البته ممکن است در طرح هاي جديد، بعضي از اشکالات اين کار برطرف شده باشد ولي هنوز اشکال اصلي که استفاده بازارياب هاي بالواسطه مي باشد و نوعي اکل مال به باطل است وجود دارد ✍ آیت الله سیستانی: جایز نیست . ✍آیت الله فاضل: اگر شرکت های هرمی باشد و به صورت زیر شاخه فعالیت کنند؛ واز افراد برای عضو شدن پول بگیرند فعالیت دراین شرکت ها حرام است. 💠ستفتاء‌از سایت مراجع عظام ➖➖➖➖➖ ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سوال سلام حکم استفاده از چیست؟ رهبری ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ پاسخ سلام مست کننده نباشد مشکلی ندارد. مادهای است به نام «کفیر» که در صنایع غذایی و داروسازی کاربرد دارد. هنگام تخمیر 5٪ یا 8٪ الکل در ماده بدست آمده بوجود میآید. این مقدار الکل سبب هیچ نوع مستی در مصرف کننده نمیشود. آیا از نظر شرعی استفاده از این ماده مانعی دارد یا خیر؟ ج: اگر الکل موجود در ماده به‌دست آمده فى‌نفسه مست‌کننده باشد، بنا بر احتياط نجس و حرام است، هرچند به علت کمى آن و مخلوط شدن با ماده به دست آمده، نسبت به مصرف کننده مسکر نباشد، ولى اگر شک داشته باشيم که فى‌نفسه مست‌کننده و يا در اصل مايع است، حکم متفاوت مىشود. معیار عرف است و اینکه بگویند مست کننده است ➖➖➖➖➖ ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ کلیپ آموزش تیمم ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حکم و با شده. 📝 سؤال ⬅️🔶حكم وضو و غسل و تیمم با ناخن مصنوعي که در حال حاضر قابل کندن می باشد چیست؟ ⬅️🔷 در چه صورت می توان جبیره انجام داد؟ ✅ همه_مراجع_عظام 👇👇👇👇👇👇؛ ✍امام خمینی ره: باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر اینکه وقت برای کَندن تنگ باشد. در این صورت میتواند جبیره انجام دهد.(1) ✍امام خامنه ای: با فرض اینک قابل. اشتن است وضو وغسل وتیمم باطل است بلی در صورتی که براشتن آن حرجی باشد حکم جبیره مترتب است.(2) ✍آیت الله مکارم شیرازی: باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر وقت برای برداشتن تنگ باش در این صورت می تواند جبیره ای انجام دهد. چنانچه به راحتی قابل جدا کردن باشد وضررمهمی نداشته باشد، باید جدا کند وبه صورت عادی وضو بگیرد،در غیر این صورت به همان شکل یعنی جبیره ای وضو می گیرد، همچنین اگر وقت برای جدا کردن آن تنگ باشد(3) ✍آیت الله وحید خراسانی/قراردادن چیزی که مانع از رسیدن آب است به جاهایی که واجب است در غسل و وضو شسته شود جایز نیست. باید بردارد حتی اگر مشقت داشته باشد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید(4) ✍آیت_الله_نوری_همدانی/در فرض سؤال که برداشتن ناخن مصنوعی مشقت ندارد لازم است برای انجام وضو و غسل و تیمم آن را بردارد و به طور معمول وضو بگیرد و به صورت جبیره ای صحیح نیست. حتی اگر مشقت داشته باشد باید بردارد، مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو و یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. البته چنین عملی (کاشتن ناخن مصنوعی) بدون ضرورت کار خلاف است چون حائل است و مانع رسیدن آب به بشره (پوست) است.(5) ✍آیت_الله_فاضل_لنکرانی/اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید برطرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عسر و حرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد.(6) ✍آيت_الله_صافی_گلپایگانی/چنانچه جدا کردن ناخن مصنوعی ممکن است، وضوء جبیره باطل است ولی اگر عصیانا تاخیر انداخته تا وقت نماز ضیق شود در این صورت احتیاط این است که علاوه بر وضوء جبیره، تیمم بدل از وضوء هم ضمیمه کرده و نمازش را بخواند. گرچه احتیاط مستحب، قضای نماز است. اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید بر طرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عُسر وحرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد.(7) ✍آیت الله سیستانی: باید کنده شود مگر اینکه کندن آن مستلزم حرج باشد که در این صورت باید بین وضو وتیمم جمع کند(8) ➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖ 📚 منبع: 1_تحریرالوسیله، ج1، ص27، با استفاده از م12توضیح المسائل، ص42، 2_استفتائات جدیداز دفتر معظم له (3)استفتائات معظم له (4)استفتاء شفاهی از دفتر معظم له (5) التعلیقات علی کتاب العروةالوثقی، ص51، فی احکام الجبائر، م14 (6)استفتائات از دفتر معظم له (7) استفتائات ازمعظم له (8)استفتائات معظم له ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝