eitaa logo
عبدالحسین خسروپناه
5.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
401 ویدیو
88 فایل
تنها کانال رسمی «استاد عبدالحسین خسروپناه» (توسط ادمین اداره میشود) کانال تلگرام: https://t.me/khosropanah1_ir کانال سروش: https://splus.ir/khosropanah_ir صفحهٔ ویراستی: https://virasty.com/Khosropanah_ir صفحهٔ ویسگون: https://wisgoon.com/khosropanah_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
ضرورت نظریه پردازی رسانه .mp3
16.96M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: ضرورت نظریه پردازی درباره رسانه در جمع هیات علمی دانشگاه صدا و سیما دوم تیر ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
حکمت اسلامی و علوم اقتصادی .mp3
5.86M
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمت اسلامی و علوم اقتصادی در جمع هیات علمی و دانشجویان واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی ۶ تیر ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
تبیین دانشگاه حکمت بنیان .mp3
10.19M
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: تبیین دانشگاه حکمت بنیان در جمع استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه بقیه الله عج، دوم تیر ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
🔰حجت الاسلام دکتر خبر داد: 🔸 منظومه فکری آیت الله العظمی تدوین می شود ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/sobhkho 🆔 @khosropanah_ir
روش شناسی فقه نظام ولایی 19.mp3
28.55M
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع "روش شناسی فقه نظام ولایی" درس خارج فقه مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم دوستان و دشمنان در حق علامه استاد مصباح یزدی کوتاهی یا ستم کردند. برخی از دوستان ناآگاهانه تنها چهره سیاسی از وی نشان دادند و او را پدر معنوی حزبی خواندند. دشمنان هم آگاهانه به تخریب این دانشمند و حکیم برجسته معاصر پرداختند و جاهلان و بیماران ادامه دادند. اگر آیت الله مصباح یزدی در آلمان بود همچون کانت، حرمت تفلسف او نگه می داشتند و اگر در آمریکا بود، اندیشه او را معیار ایدئولوژی خود می ساختند. ای کاش شاگردانش به ترویج اندیشه حکمی او می پرداختند. اما استاد مصباح یزدی کیست؟ بنده از آغاز دهه شصت با معظم له آشنا شدم ابتدا مباحث معارف قرآن این قرآن شناس عمیق را استماع می کردم و سپس شرکت در جلسات وی در دزفول، که روشنگر اهل معرفت بود. اولین کتاب فلسفی که خواندم فلسفتنا شهید صدر بود که به توصیه معظم له درس هایشان را استماع کردم و ایشان متواضعانه اشکالات این مسکین را برطرف می کرد. این فقیر تا آخر عمر با برکت این مفسر حکیم، خوشه چین دانش او بود و ممکن نبود دیداری شود و درسی نیاموزد. علامه مصباح یزدی متفکری حکیم و نظریه پردازی دقیق بود. فلسفه را با روش استدلالی و معارف قرآن را با روش استظهاری و استنطاقی و تفقه را با روش اجتهادی بحث می کرد. «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» حقا که این مجاهد علامه، نظریه پرداز در فلسفه اخلاق و علم النفس و هستی شناسی و معرفت شناسی و دین شناسی و فلسفه الاجتماع بود. وقتی توفیق دیدار حاصل می شد هویت متواضعانه و متعبدانه او نمایان بود. چقدر خوش می گذشت وقتی به ایشان در نماز اقتدا می کردم نماز ملکوتی آیت الله العظمی بهجت را تداعی داشت. رکوع و سجودش مملو از توجه بود.«إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ». درس اخلاق استاد در دفتر مقام معظم رهبری، سیراب کننده اهل اخوت با مومنان بود «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ». استاد مصباح یزدی ولایت مداری باورمند به مردم بود و نقش مردم در حکومت داری را حداکثری می دانست نقشی که مدعیان مردم داری نه در نظر و نه در عمل بدان اعتقاد نداشتند. ولایتمداری او هم با ولایتمداری سیاسیون متفاوت بود؛ واقعی و حقیقی و خالصانه، زیست ولایتمدار داشت. مرحوم‌ حکیم مصباح یزدی اهل تجارت نبود؛ اگر بود فقط با خدا بود و لذا اهل ذکر و نماز و انفاق و خشیت الهی بود. «رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ» اسلام علامه مصباح، اسلام ناب محمدی و اسلام امام خمینی بود و همین بس است که هرچه متحجران و مرتجعان، تخریب و توهینش کنند؛ اما هیچ تخریبی و‌ توهینی، این حکیم نظریه پرداز را به حاشیه نمی راند. علامه مصباح یزدی همیشه در متن انقلاب زنده است. «الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآب» والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه شاگرد علامه آیت الله مصباح یزدی ۱۳ تیر ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
روش شناسی فقه نظام ولایی 20.mp3
22.22M
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع "روش شناسی فقه نظام ولایی" درس خارج فقه مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۱۸.mp3
9.19M
🎙 درس خارج فقه نظام صیام استاد خسروپناه رمضان ۱۴۴۲ 🆔 @khosropanah_ir
روش شناسی فقه نظام ولایی 21.mp3
23.33M
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع "روش شناسی فقه نظام ولایی" درس خارج فقه مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۱۹.mp3
10.57M
🎙 درس خارج فقه نظام صیام استاد خسروپناه رمضان ۱۴۴۲ 🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ مدیران و جوانان انقلابی شهرستان دزفول سلام علیکم متاسفانه مشکلات اقتصادی آنقدر جامعه را گرفتار کرده که باعث غفلت از آسیب های فرهنگی شده ایم و گاهی هم بی تدبیری و بی غیرتی فرهنگی. وضعیت باغ ها و ساحل رودخانه دزفول، مظهر رفتارهای غیر اخلاقی و نارضایتی متدینان شهرستان دزفول شده است. هر چند تلاشهای فراوانی انجام شده اما چند توصیه مجرب این مسکین شاید برای دلسوزان مفید باشد: ۱. بی شک، اسلام با شادی مشروع موافق است و باید متولیان فرهنگی، زمینه تحقق آن را برای مردم فراهم کنند تا خشکه مقدس بازی عده ای، تصویر عبوسی از اسلام درست نکند. ۲. مسایل فرهنگی در دنیای معاصر بسیار پیچیده و حل آنها محتاج روش علمی و شرعی است. دوستان دلسوز از تسویه حساب های گروهی و تهدید علیه مسئولان خدوم پرهیز نمایند و با وحدت و همدلی به حل مسایل فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بپردازند. ۳. شورای فرهنگ عمومی با ریاست امام جمعه محترم، نقشه توسعه فرهنگی و اصلاح وضعیت موجود را تدوین کرده و تصویب برسانند و به مردم شهید پرور دزفول ابلاغ نمایند. ۴. متولیان قضایی و انتظامی دزفول در حفظ شؤون اسلامی مطابق قوانین مصوب جمهوری اسلامی بر این وضعیت نظارت و برخورد کنند و گزارش آن را به مردم شهید پرور دزفول برسانند. ۵. روحانیت و جوانان انقلابی با رویکرد فرهنگی در این مناطق حضور یابند و با تشکیل گروه های جهاد فرهنگی و آتش به اختیار و عقلانیت اسلامی، فعالیت فرهنگی داشته باشند و البته نهادهای مختلف از جمله بسیج و سپاه و حوزه علمیه و فرمانداری و شهرداری باید حمایت شایانی از این عزیزان داشته باشند. ۶. در پایان خودم و همه شما را به عمل به آیه پایانی سوره مبارکه آل عمران سفارش می کنم. «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی ارادتمند مردم مقاوم شهرستان دزفول ۱۸ تیر ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
📚 کتاب «فراتر از امر بشری» اثر استاد خسروپناه 🔸این کتاب اثر جدید خسروپناه است که پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به تازگی منتشر کرده است. استاد در این اثر دو نظریه «روایت پیامبر از رؤیای رسولانه» از عبدالکریم سروش و «کلام محمد» از محمد مجتهد شبستری را نقد کرده است.  توضیح بیشتر در لینک زیر mehrnews.com/xVGss 🆔 @khosropanah_ir
صلوات بر جواد الائمه (صلوات حججه طاهره)
اوج گرایش به اهل بیت علیهم‌السلام از زمان امام جواد علیه‌السلام است. 🏴 شهادت جان‌سوز امام جواد علیه‌السلام بر تمام شیعیان تسلیت باد. 🆔 @khosropanah_ir
شهادت امام جواد ع.mp3
8.62M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: شخصیت علمی امام جواد علیه السلام در مسجد امیرالمومنین علیه السلام شهرستان قم در شب شهادت حضرت جوادالائمه ۱۹ تیر۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
روش شناسی فقه نظام ولایی 22.mp3
27.52M
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع "روش شناسی فقه نظام ولایی" درس خارج فقه مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
حکمت اسلامی و زبانشناسی .mp3
6.45M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمت اسلامی و زبان شناسی در پیش همایش حکمت اسلامی و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ۱۴ تیر ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
روش شناسی فقه نظام ولایی 23.mp3
25.02M
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع "روش شناسی فقه نظام ولایی" درس خارج فقه مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۲۰.mp3
11.17M
🎙 درس خارج فقه نظام صیام استاد خسروپناه رمضان ۱۴۴۲ 🆔 @khosropanah_ir
روش شناسی فقه نظام ولایی 24.mp3
25.05M
🔰 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع "روش شناسی فقه نظام ولایی" درس خارج فقه مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۲۱.mp3
12.39M
🎙 درس خارج فقه نظام صیام استاد خسروپناه رمضان ۱۴۴۲ 🆔 @khosropanah_ir
به نام خدا حاج آقای بزرگوار سلام علیکم 🔻باعرض پوزش از اینکه مشغله زیادی دارید متاسفانه مطلبی به نام احمد کسروی به صورت روانشناسانه و زیرکی خاصی تنظیم کردند و انقلاب اسلامی و حضور روحانیت در انقلاب اسلامی را ناکام خواندند و در فضای مجازی انتشار داده اند!! لطفا پاسخ آن را بنویسید متشکرم. بسم الله الرحمن الرحیم برادر عزیزم سلام علیکم 🔻مطلب رمان گونه و گفتگوی غیر واقعی کسروی و انطباق دروغین آن بر مباحثات شهید نواب با وی چند ملاحظه دقیق دارد که خدمتتان عرض می کنم اول: ادبیات، یک ابزار رسانه ای است. یک شخص دیگری هم می تواند از این ابزار عکس هدف فوق را بدست آورد و بی منطقی کسروی در برابر یک روحانی حکیم را نشان دهد و لذا خوانندگان باید مراقب باشند مطلب متخیلانه را عقلانی تلقی نکنند. دوم: شهید نواب با استدلال و منطق و اخلاق با کسروی گفتگو کرد و کسروی با فحاشی به او جواب می داد؛ همان دأب همیشگی شبه روشن‌فکرانه؛ پس مراقب باشید واقعیت وارونه جلوه نکند. سوم: کسروی بعد از مدتها شبهه پراکنی و اعلام ارتداد با روش غیر منطقی و با ادبیات تخریبی اسلام ستیزی می کرد و مصداق مرتدی شد که به حکم اسلام اعدام بود و به حکم حاکم مجتهد هم محکوم شد چون در احکام شرعی هر مرتدی محکوم به اعدام نیست. چهارم: از نظر شیعه، هیچ حکومتی تا قبل از حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نمی تواند عدل مهدوی را تحقق بخشد و لذا هیچگاه امام خمینی مدعی تحقق حکومت عدل مهدوی نبود و تنها زمینه سازی ظهور را مطرح می کرد پس زدن برخی بی عدالتی ها در جمهوری اسلامی به رخ حکومت روحانیت با غرض بنیانگذار جمهوری اسلامی همخوانی ندارد. پنجم: یک بررسی دقیقی در ارزیابی جمهوری اسلامی داشته باشیم ببینیم موفقیتها و ناکامی ها از آن کدام جریان در کشور است آیا پیروزی در برابر گروه های منافق و ضد انقلاب در ایران به دست جریان انقلابی بود یا به دست لیبرالیسها و متحجران؟ آیا پیروزی ایران در جنگ جهانی سوم به دست جریان انقلابی و فرزندان خمینی انجام گرفت یا طرفداران غرب گرا و‌تحجرگرا؟ آیا موفقیت های ایران در رتبه سوم جهانی نانو و رتبه شانزدهم علمی در دنیا و رتبه ششم هسته ای و ماهواره و قدرت امنیتی و نظامی بسیار بالا و رشد چشم‌گیر پزشکی و تولید واکسن های متنوع از جمله واکسن کرونا و ده ها پیشرفت علمی و امنیتی و بهداشتی و غیره، دستاورد جریان علمی حزب الله و فرزندان خامنه ای بوده است یا مدعیان شبه روشنکری غرب ناشناس و انجمن حجتیه دیروز و انقلابی نماهای امروز؟ آری جمهوری اسلامی، گرفتار خسارتها و ناکامی هایی متعددی شده است که در زندگی معیشتی مردم نمایان است اما این ناکامی ها از سوی چه کسانی است؟ باید پذیرفت ناکامی ها معلول کسانی است که هنوز جمهوریت را باور ندارند نقش مردم انقلابی را باور ندارند آنانی که از اسلامیت متحجرانه دم می زنند اما به رای مردم توهین می کنند آنانکه که منظومه امامین انقلاب را جزء نگرانه می فهمند و خود را پیروان ولایت می دانند اما نمی فهمند که اسلام بی مردم، نفی ولایت است. چون ولایت پیوند ولی با مردم و مردم با ولی است. جریان دیگری که به انقلاب ضربه زده و می زند آنانی هستند که اسلامیت را باور ندارند جامعیت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را قبول ندارند و مدعی آزادی مردم هستند اما آزادی مردم تا آنجا که جمعی از مردم به آنها رای بدهند و اگر ندادند مردم نزد آنها عقب مانده تلقی می شوند. برادر بزرگوار انقلاب اسلامی در عصر ما از انجمن حجتیه دیروز و انقلابی نمای امروز و اصول گرای متحجری رنج می برد که امام عزیزمان در منشور روحانیت از آنها نالید. انقلاب اسلامی در عصر ما از شبه روشنفکران غرب ناآشنایی درد می کشد که سخنانشان چیزی جز تجزیه ایران را به ارمغان نمی آورد. تجربه انقلاب نشان می دهد هر گاه امور انقلاب به دست تحجر و شبه روشنفکری بوده است، انقلاب آسیب دید و ناکام ماند. پیروزی کامل ایران در عرصه کشاورزی و تولید و صنعت و نیازهای اولیه مردم تنها و تنها به دست جریان ولایی انقلابی مردم نهاد است نه اصول گرایی حزبی و نه اصلاح طلبی حزبی؛ همان انقلابی گری که مقام معظم رهبری تبیین کرده است؛ همانگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده و شهید شهریاری و شهید طهرانی مقدم و... بودند. عذرخواهی از تصدیع که مع الاسف طرح شبهه، آسان و‌ پاسخش، محتاج تبیین. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍ عبدالحسین خسروپناه طلبه حوزه علمیه قم ۲۵ تیر ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir