eitaa logo
عبدالحسین خسروپناه
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
394 ویدیو
88 فایل
تنها کانال رسمی «استاد عبدالحسین خسروپناه» (توسط ادمین اداره میشود) کانال تلگرام: https://t.me/khosropanah1_ir کانال سروش: https://splus.ir/khosropanah_ir صفحهٔ ویراستی: https://virasty.com/Khosropanah_ir صفحهٔ ویسگون: https://wisgoon.com/khosropanah_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
شب هفتم سید محسن شفیعی .mp3
14.43M
سخنرانی استاد خسروپناه در شب هفتم ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در حسینیه ثارالله دزفول ۵ فروردین ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ارتحال برادر عزیزم مرحوم مسعود قمر را به خانواده محترمشان و مردم شهید پرور دزفول و اصحاب هنر و رسانه تسلیت عرض می کنم. خدمات این انسان مومن و متعهد در انجمن اسلامی دبیرستان آیت الله طالقانی و راه اندازی وسایل صوتی هیات های مذهبی به ویژه مسجد ولی عصر برای دوستانش فراموش شدنی نیست. صدای دلنشین و مناجات سحرهای ماه مبارک رمضان این انسان فضیلت مدار در رادیو دزفول و لبخندهای زیبا و همیشگی او به همراه برخوردهای مودبانه اش، دلنواز بود. صبر و تحمل و شکرورزی این هنرمند متعهد در دوران بیماری و کسالتش برای همگان درس آموز بود. خداوند، رضوان و جنات نعیم و ضیافت علوی را نصیب آن مرحوم سازد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی ۶ فروردین ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور  جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول 🔸از کتاب «ارج نامه» استاد با محور آثار، پژوهش‌ها و زندگی نامه ایشان رونمایی شد. 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور  جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول 🔸سخنرانی استاد خسروپناه 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور  جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور  جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول 🔸سخنرانی استاد خسروپناه 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور  جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول 🔸سخنرانی استاد خسروپناه 🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ارتحال عالم ربانی، فقیه محقق، متکلم امامی، عضو شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام آیت الله حاج شیخ غلامرضا کاردان را به خانواده محترم، مراجع تقلید، حوزه های علمیه، شاگردان ایشان تسلیت عرض می کنم. این عالم ربانی فرزند خود را تقدیم اسلام کرد که در دوران دفاع مقدس و عملیات کربلای چهار به شهادت رسید. آیت الله کاردان علاوه بر فقه و اصول در زمینه علم کلام به ویژه مسایل امامت و علم و عصمت و شفاعت امام معصوم، پژوهش های دقیقی انجام داده بود و این مسکین از تدریس و تحقیق این عالم ربانی بهره برده است. رضوان و جنت الهی و ضیافت علوی نصیب این عالم ربانی باد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۹ فروردین ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم آغاز سخن، ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی را به همه انقلابیون واقعی و حوزه علمیه انقلابی تبریک عرض می کنم و چون تئوری جمهوری اسلامی را حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه اعلام کردند؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ لذا لازم دانستم مطلبی در باب صیانت اندیشه ای از جمهوری اسلامی به عنوان الگوی حکمرانی ایران اسلامی عرض کنم و اینکه جمهوری اسلامی با جریان حوزه علمیه انقلابی محافظت می شود؛ نه سه جریان دیگر در حوزه های علمیه یعنی شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی. مقصود از واژه «شبه» یعنی همه مختصات جریان را نداشتن و به برخی از ویژگی های آن بسنده کردن. روشنفکری یعنی مدرن شدن و مدرن دارای سه مولفه اومانیسم و سوبژکتیویسم و سکولاریسم است و به تعبیر دکارت و کانت گوهر مدرن، عقلانیت خود بنیاد یا سوبژکتیویسم است؛ اما جریان شبه روشنفکری حوزوی به تبعیت از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی تنها به سکولاریسم بسنده کردند و ذره ای از عقلانیت خود بنیاد بهره نبردند به همین جهت، آنچه از متفکران غربی در مباحث فلسفی، الهیاتی، هرمنوتیک، حقوق و غیره به جهان عرب، منتقل و ترجمه و بومی سازی شده، توسط مدعیان روشنفکری در دانشگاه دریافت و مجدد بومی سازی کردند و برخی مدعیان روشنفکری در حوزه ها، مروجان آن شدند. پس جریان شبه روشنفکری در حوزه های علمیه با تقلید از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی، سکولار و با چند واسطه غرب زده اند؛ نه غرب گرا. جریان شبه انقلابی، تنها به چند ویژگی انقلابی گری بسنده می کنند و با تفسیر مُضیّق از انقلابی گری، جمع کثیری از انقلابیون را غیر انقلابی می پندارند. گوهر انقلابی گری به گمان نگارنده، جامعیت اسلام است؛ جامعیت عقل و وحی، جامعیت دنیا و اخرت، جامعیت دین و سیاست، جامعیت مدارا و اخوت و استکبارستیزی، جامعیت جذب حداکثری با بصیرت انقلابی. شبه انقلابی، انقلاب را تنها در تفسیر خاصی از استکبار ستیزی معنا می کند و باندی از سیاست بازی را جایگزین انقلابی گری واقعی در نظریه نظام انقلابی می سازد و دایره انقلابیون را تنگ تر و تنگ تر می کند و همین تفسیر مُضیّق از انقلابی گری باعث می شود که این طایفه نسبت به برخی سخنان و حمایت های رهبری در تردید قرار گیرند و اینکه چرا رهبری چنین فرمود و چنان حمایتی کرد. «الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ واللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ» جریان شبه حوزوی نیز به معنای تمسک به بخشی از ماموریت حوزه علمیه مقدسه عصر معصومان و علمای متقدم و معاصر است؛ حوزوی بودن در آیه مبارکه نفر و سایر آیات قرآن به خوبی تبیین شده است که عبارت است از: فهم جامع از ابعاد فردی و اجتماعی اسلام، هدایت گری در عرصه های فردی و اجتماعی جامعه و غیرت دینی داشتن و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودن و عقاید و احکام و اخلاق را در جزم و عزم، در تفقه و تقید مهم شمردن. حوزه علمیه انقلابی از این سه جریان شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی رنج می برد. این متن را نگاشتم تا باب گفتگو فراهم شود و بدون متهم ساختن افراد به این سه جریان، به تبیین بیشتر حوزه علمیه انقلابی پرداخته شود. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی عبدالحسین خسروپناه طلبه حوزه علمیه قم ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
کتابچه ساده رمضان.pdf
2.21M
کتابچه ساده رمضان.pdf
فقه نظام صیام۳۲.mp3
13.12M
🎙 درس خارج فقه نظام صیام استاد خسروپناه در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۳۳.mp3
11.1M
🎙 درس خارج فقه نظام صیام استاد خسروپناه در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
جلسه سوم علم دینی .mp3
27.31M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: علم دینی 🆔 @khosropanah_ir
ضرورت حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران.mp3
8.47M
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: ضرورت حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۳۴.mp3
11.25M
فقه نظام صیام استاد خسروپناه جلسه سی و چهارم تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
تبیین زیبایی شناسی هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی بر مبنای حکمت متعالیه و بیانیه گام دوم .mp3
9.79M
تبیین زیبایی شناسی هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی بر مبنای حکمت متعالیه و بیانیه گام دوم تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه سوره 🆔 @khosropanah_ir
حکمت در قرآن .mp3
18.32M
حکمت در قرآن در دفتر ایت الله یعقوبی حوزه علمیه قم ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
🔸سلسله سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع حکمرانی علوی «شرح نامه های نهج البلاغه امیرالمومنین علیه‌السلام» 🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۱.mp3
21.63M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۲.mp3
18.77M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی اختاپوس دارو و بیماران بی پناه بسم الله الرحمن الرحیم گرانی موریانه ای و سپس افعی وار دارو در کشور،‌ مردم و بیماران را زمین گیر کرده است. آیا روسای قوای سه گانه و وزرا و سایر مسئولان امور سلامت و تامین اجتماعی از افزایش چند برابری داروهای خارجی و گرانی نامعقول داروهای ایرانی خبر دارند؟ آری تلاش شبانه روزی همه عزیزان مأجور است و مقبول اما چرا باید بی سر و صدا به افزایش قیمت دارو در کشور اقدام شود و پس از اعتراض چند روزه تعدادی از نمایندگان مجلس، بدبختی بیماران و مردم بی پناه به فراموشی سپرده شود؟ دارو گران می شود و بیمه زیربار آن نمی رود و آنانکه باید کمر خم کنند، مردم بی پناه این سرزمین هستند. رؤسای محترم جمهور و مجلس شورا و قوه قضاییه، آماری از هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی بگیرید تا بدانید بیماران چه می کشند. یک بار بروید منزل بیماران خاص تا قلبتان به درد آید، شاید فکری برای حکمرانی دارو در کشور بکنید. آیا وضعیت دارو با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی منطبق است؟ آیا قوانین کشور و نظارت مجلس، روند رو به رشد قیمت دارو را تایید می کند؟ کشور فاقد حکمرانی دارو است و به عبارت دیگر، اختاپوس دارو و شبکه مافیای متشکل از باندهای مختلف سیاسی برای شما و مردم و بیماران، حکمرانی می کند. مگذارید تجربه امپریالیسم دارو در جهان در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود. اجازه بدهید این کمترین شما روسای قوای سه گانه را که مسئول حکمرانی دارو در کشور هستید، به بخشی از عهدنامه مالک اشتر در سفارش به مردم یادآوری کنم. امیرالمومنین روحی له الفداء می فرماید: «أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًى مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ إِلَّا تَفْعَلْ تَظْلِمْ وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللَّهِ کَانَ اللَّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ وَ مَنْ خَاصَمَهُ اللَّهُ أَدْحَضَ حُجَّتَهُ وَ کَانَ لِلَّهِ حَرْباً حَتَّى یَنْزِعَ أَوْ یَتُوبَ» داد خدا و مردم و خویشاوندان نزدیکت را از خود بده، و آن کس را که از رعیت خویش دوست مى دارى، که اگر داد آنان را ندهى ستمکارى، و آن که بر بندگان خدا ستم کند خدا به جاى بندگانش دشمن او بود، و آن را که خدا دشمن گیرد، دلیل وى را نپذیرد و او با خدا سر جنگ دارد. «وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْیَکُنْ صِغْوُکَ لَهُمْ وَ مَیْلُکَ مَعَهُمْ» و همانا آنان که دین را پشتیبانند، و موجب انبوهى مسلمانان، و آماده پیکار با دشمنان، عامه مردمانند. پس باید گرایش تو به آنان بود و میلت به سوى ایشان. امیدوارم راهکار حکمرانی دارو یعنی حاکمیت نظام مند در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی در عرصه دارو سامان یابد و اقتدار این امر از مافیای دارو به دلسوزان مردم منتقل گردد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۲۲فروردین ۱۴۰۱