14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ طب سنتی ما یک گنج بزرگ است
🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام ولایی 18.mp3
22.87M
#بشنوید
🔰 درس خارج فقه استاد خسروپناه
فقه نظام ولایی مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۹۸-۹۹
#جلسه_هجدهم
🆔 @khosropanah_ir
مبادی حکمی سازی علوم انسانی .mp3
33.79M
#بشنوید
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: مبادی حکمی سازی علوم انسانی
📍در جمع استادان دانشگاه اصفهان ۲۸آبان ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
استمرار اندیشه امام در اندیشه رهبری.mp3
25.76M
#بشنوید
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه
با عنوان: استمرار اندیشه امام خمینی
در اندیشه رهبری
📍در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی با همت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی ره و انقلاب اسلامی
۲۶ آبان ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
راز اسلام ستیزی.pdf
3.44M
⭕️ راز اسلامستیزی غرب
🔻 گفتوگوی استاد خسروپناه با نشریه افق حوزه
🆔 @khosropanah_ir
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 دنیای مدرن امروز ظاهری و باطنی دارد ظاهر فریبنده اش، گفتگو است که ما هم باید زیرکانه از این ابزار بهره خود را ببریم و فریب ظاهر را نخوریم.
باطن واقعیش، اقتدارگرایی نابودکننده و بی رحم است که ساده انگاران نمیبینند اما مومنان مجاهد و اهل بصیرت درک می کنند و موشک و پهباد می سازند.
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
⭕️ نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان
مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند.
شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد.
پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند.
پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیبها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت.
پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد.
این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی)
این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم میسازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند.
طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند.
غلبه طبیعت گرایی و تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد.
نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد.
⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند.
یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی)
سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایتبار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد.
مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد.
💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد.
ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد.
میدان کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره برای گفتگوی علمی و آزاد باز است و هیأت حمایت از کرسیها آمادگی دارد جلسات گفتگو بر پا کند تا حقیقت برای طالبان معرفت روشن گردد.
خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و محتاجیم.
✍ عبدالحسین خسروپناه
اول آذر ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
#تبلیغ
⭕️ #مدرسه_پاییزی شبهه پژوهی کرونا
🎙 با حضور اعضای هیأت علمی پژوهشگاه:
🔹 حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه؛
➖کرونا و مسئله شر
🔹 حجت الاسلام و المسلمین #ابوالفضل_ساجدی؛
➖فرصتها و برکات کرونا
🔹 حجت الاسلام و المسلمین #حمیدرضا_شاکرین؛
➖میزان حضور خدا در زندگی بشر
🔹 حجت الاسلام و المسلمین #ابوالقاسم_مقیمی_حاجی؛
➖فقه و مسائل کرونا
🗓 6 و 13 آذر ماه 1399
🆔 @iictchannel
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
◾️ ارتحال عالم پارسا، فقیه مردم دار، سیاست مدار منصف، حضرت آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان را به رهبر معظم انقلاب و خانواده محترم و مردم شریف استان کرمان تسلیت عرض می کنم.
رضوان و جنت الهی و ضیافت علوی نصیب این مجاهد فی سبیل الله باد.
والسلام علیکم و رحمة الله
عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
اول آذر ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام ولایی 19.mp3
27.94M
#بشنوید
🔰 درس خارج فقه استاد خسروپناه
فقه نظام ولایی مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۹۸-۹۹
#جلسه_نوزدهم
🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام ولایی 20.mp3
21.38M
#بشنوید
🔰 درس خارج فقه استاد خسروپناه
فقه نظام ولایی مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر سال تحصیلی ۹۸-۹۹
#جلسه_بیستم
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
◼️ ارتحال عالم و مبلغ پارسا و توانا جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد حسن راستگو را به خانواده محترمشان و دوستان و همکارانش در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تسلیت عرض میکنم.
مرحوم راستگو در تربیت کودکان و نوجوانان و ترویج معارف اسلامی با زبان کودکانه نقش موثری داشت و صاحب مکتب تبلیغی بود؛ مکتبی که باید روش شناسانه مبانی و اصول و روشهایش تدوین گردد.
وی برای کودکان و نوجوانان، عمو راستگو و برای شاگردانش استاد راستگو بود و در هر حال راستگو بود متین بود باسواد در امر تعلیم و تربیت و با صفا بود.
روح و ریحان و رضوان و جنت نعیم و ضیافت علوی نصیبشان باد.
والسلام علیکم و رحمة الله
عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
دوم آذر ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir