eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان خوزستان
2.2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1هزار ویدیو
339 فایل
💎کانال اطلاع رسانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان خوزستان 📬 آدرس: اهواز،خیابان نهم پادادشهر پلاک 17 ☎️ تلفن: 35544952-061 لینک کانال https://eitaa.com/khuzestan_whc 👤ارتباط با مدیر کانال @mojib14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کم فرزندی بی‌سابقه در میان مادران ایرانی! 🔸از ۳۱ استانِ کشور، تنها مادران ۶ استان بیش از ۲ فرزند به دنیا می‌آورند https://eitaa.com/khuzestan_whc •┈••••✾🇮🇷🌹 🌹 🌹🇮🇷•✾•••┈•
📢اولین دوره تربیت کنشگر آسیبهای اجتماعی و امدادفرهنگی 📆تاریخ 2 اسفند 📌جهت شرکت و ثبت نام به لینک مندرج در پوستر مراجعه شود https://eitaa.com/khuzestan_whc •┈••••✾🇮🇷🌹 🌹 🌹🇮🇷•✾•••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴دوره تربیت مدرس خانواده با رویکرد کاهش تعارضات برحسب مهارت ورزی زناشویی 🔸زمان ثبت نام: از میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا 7 اسفند ولادت حضرت علی علیه السلام 🔸مکان ثبت نام :در مدارس کل کشور 🔸زمان شروع دوره : اسفند ماه 1399 تا اردیبهشت 1400 https://eitaa.com/khuzestan_whc •┈••••✾🇮🇷🌹 🌹 🌹🇮🇷•✾•••┈•
💎امام باقر(ع): 🌼 از امروز و فردا كردن بپرهيز؛ زيرا آن دريايى است كه هلاک شوندگان در آن غرق می شوند. إيّاكَ وَالتَّسويفَ، فَإِنَّهُ بَحرٌ يَغرَقُ فيهِ الهَلكى. تحف العقول،ص 285
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آغاز به کار شبکه ملی هنرمندان و فعالان رسانه حوزه های علمیه خواهران به همت اداره کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران و با هدف هماهنگی و پشتیبانی بهینه از فعالیت هنری و رسانه ای بانوان طلبه، مبلغ و دانش آموخته شبکه ملی هنرمندان و فعالان رسانه حوزه های علمیه خواهران در سه بخش انجمن های هنر و رسانه مدارس علمیه خواهران، تشکل فعالان هنر و رسانه استان و شبکه ملی هنرمندان و فعالان رسانه آغاز به کار کرد. ✅ تشکیل پرونده تبلیغی ✅ ثبت امتیاز در پرونده تبلیغی ✅ حمایت از به کار گیری ✅ ارتقا و دانش افزایی ✅ حمایت مادی و معنوی ✅ آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای ثبت اطلاعات و عضویت در شبکه ملی هنرمندان و فعالان رسانه حوزه های علمیه خواهران👇 http://farhangi.whc.ir/news/view/103726
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙محمد حسین پویانفر
♻️تربیت نیروی انقلابی از رسالت حوزه علمیه خواهران است 🔻به گزارش خبر گزاری کوثر درباوی باتوجه به شروع ثبت نام حوزه های علمیه خواهران صبح روز یکشنبه مورخ ۲۶ بهمن ماه مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی باامام جمعه شهر ویس حجت الاسلام والمسلمین آقای آفرین در دفترامام جمعه دیدار و گفتگو کرد . 🔻حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای آفرین در این دیدار اظهار کرد:تربیت نیروی مومن،متعهد و متخصص در تراز انقلاب اسلامی از رسالت های حوزه های علمیه است . 🔻وي بيان كرد: بانوان طلبه با عنوان «هر سرباز يك يار»، «هر طلبه يك داوطلب» و يا «هر مبلغ يك دعوت» در قالب موشن گرافي، پوستر، دعوت نامه ديجيتالي در گروه هاي خود و يا درجمع دوستان و نزديكان به تبليغ پذيرش اقدام كنند. 🔻وی با اشاره به ضرورت افزایش حضور اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: با بالا بردن حضور اجتماعی می‌توانیم به جذب داوطلبان بااستعداد بیشتر امیدوار باشیم. 🔻در ادامه مدیرمدرسه علمیه فاطمیه خانم حمیدی با اشاره به رسالت تبلیغی طلاب در حوزه‌اشاره کرد و گفت: با لطف الهی فعالیت ها و کارهای جهادی حوزه علمیه فاطمیه ملاثانی در سطح شهرستان علی الخصوص طلاب ومبلغین ودانش آموختگان شهر ویس ، بصورت خودجوش باتاسیس مهدهای قرآنی وفعالیت در مدارس ،مساجد در روستاها ومناطق محروم وهمچنین ورود برخی از مبلغین در سازمانها وارگان های دیگر توانستند نقش موثری در تربیت نیروی انقلابی داشته اند. https://eitaa.com/khuzestan_whc •┈••••✾🇮🇷🌹 🌹 🌹🇮🇷•✾•••┈•
(ع) 🔸کارگاه پژوهشی سیره علمی امام محمد باقر (ع)، توسط مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) سوسنگرد برگزار گردید. طلاب مدرسه پس از حضور در کتابخانه و مراجعه به منابع دست اول روایی و تاریخی هر یک مطلبی از زندگانی آن امام همام ، انتخاب نمودند و طبق آن، تحلیل خود از سیره امام محمد باقر (ع) را ارائه دادند. تحلیل ها توسط مدیر مدرسه خانم بیت سیاح مورد ارزیابی واقع شد 🔸 خانم بیت سیاح در این خصوص بیان کرد: در پژوهش و مقالات، منبع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف از تشکیل کارگاه، آشنایی بیشتر طلاب با منابع دست اول، انس گرفتن با کتب، تقویت روحیه پژوهش و ایجاد انگیزه می باشد. 🔸در این نشست کتاب الارشاد شیخ مفید و بحارالانوار از علامه مجلسی از جهت تاریخی و محتوایی مورد بررسی قرار گرفت https://eitaa.com/khuzestan_whc •┈••••✾🇮🇷🌹 🌹 🌹🇮🇷•✾•••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬛ ارتباط زنده رادیویی خانم امیدی پور کارشناس مسائل دینی و مُدرس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها آبادان،با برنامه "چراغ هدایت"به مناسبت شهادت امام علی النقی علیه السلام 🔷 خانم امیدی پور در ابتدای برنامه لقب "هادی" امام علی النقی علیه السلام را در زمان متوکل عباسی مورد بررسی قرار دادوافزود: متوکل عباسی، نیروی چندهزار نفری به مدینه فرستاد تا حضرت را به سامرا بیاورند و در واقع امام را مجبور به مهاجرت کردند. تلاش زیادی در راستای تحقیر امام(علیه السلام) و آزار و اذیت ایشان به کار گرفتند، متوکل مجالس نامناسب و نامتجانس برگزار کرد و به نحوی امام را مجبور می‌کرد تا در این مجالس حضور یابند و در واقع باعث آزار روحی آن حضرت می‌شدند. 🔷مدرس این مدرسه علمیه راجع به بحث «خلق قرآن» بیان کرد: معتزلی‌ها اگر کسانی به این بحث می‌پرداختند، طبق بخشنامه ممنوعیت، زندانی می‌شدند؛ لذا امام هادی شیعیان را به تبعیت از دستور حکومت توصیه کردند و فرمودند که در این باره صحبت نکنند. امام هادی(علیه السلام) با این توصیه شیعیان را از مخمصه حکومت متوکل که درصدد بود تا موجب آزار و اذیت آنان شود، رهایی دادند. شاید نجات از این فتنه و مسئله سیاسی در جامعه آن روز سبب شده باشد تا یاران امام به ایشان لقب هادی داده باشند. 🔷 ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: به دلیل سن کم امام هنگام رسیدن به مقام مهم امامت، مردم به غیر از تعداد معدودی با مشکل و ابهام خاصی مواجه نشدند و مخصوصاً برای بزرگان شیعه؛ امامت امام هادی علیه السلام دارای دلایلی بود که مردم از طریق ائمه قبلی از آن آگاه شده بودند، مانند احادیثی که به نقل از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله بود و طی آن اسامی دوازده امام به طور دقیق و مشخص عنوان شده بود. همچنین، پدرشان امام جواد هم در زمان حیاتش بارها امام علی النقی علیه السلام را به عنوان امام بعد ازخود به مردم نشان داد. 🔷 کارشناس دینی این مدرسه درادامه عنوان کرد:در آن دوران، مکاتب کلامی مانند اشاعره و معتزله رونق گرفته بود و شبهاتی مانند جسمیت خداوند، جبرگرایی مطلق یا اختیار مطلق، حادث یا قدیم بودن قرآن و... مطرح می شد که موضع گیری امام هادی علیه السلام و پاسخ ایشان به چنین شبهاتی، اولا اصالت و حقانیت مواضع شیعه را نشان می داد و ثانیا مسلمین را از گرفتاری در دام چنین شبهاتی حفظ می کرد. 🔷 خانم امیدی پور در رابطه با شیوه هدایت امام در زندان، افزود: امام هادی(علیه السلام) به واسطه جمعی از وکیلان که سازمان وکالت خوانده می‌شد، با شیعیان ارتباط داشت. عبدالعظیم حسنی،علی بن مهزیار، عثمان بن سعیداولین نایب امام عصر ازنواب اربعه، ایوب بن نوح، حسن بن راشد و حسن بن علی ناصر، از اصحاب او به شمار آمده‌اند. 🔷 وی در بخش دیگری از برنامه تصریح کرد: در رابطه با نقش های محوری امام هادی علیه السلام می توان؛ پررنگ کردن مفهوم مهدویت، تقویت سازمان وکلا جهت آماده سازی امت برای غیبت مهدی، همچنین شاگرد پروری و اجازه تام به آن ها، تعریف امامت با ارایه زیارت جامعه و زیارت غدیر که اثبات ولایت امیرالمونین است، مبارزه شدید با غالیان غلو درمقام امامان را نام برد. 🔷خانم امیدی پور در پایان به شبهات بیان شده مجری، در زمینه های؛ فقهی،کلامی، عقیدتی و فقه نبوی، علوی و جعفری پاسخ داد. https://eitaa.com/khuzestan_whc •┈••••✾🇮🇷🌹 🌹 🌹🇮🇷•✾•••┈•
(س) نشست علمی-پژوهشی «طلبه انقلابی» 🔸مدیر مدرسه فاطمه معصومه (س) اهواز به منظور آشنایی طلاب تازه ورود با ویژگی های طلبه انقلابی در این نشست به تبیین اندیشه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) پرداخت و گفت:«نهاد روحانیت از گذشته تا کنون به عنوان نهادی موثر در سیاست و جامعه بوده است و در عرصه های سیاسی و اجتماعی دارای وظایفی ذاتی و بنیادی بوده، اما وظیفه اصلی یک روحانی انقلابی در گام اول، حفظ و حراست از انقلاب اسلامی در مواجهه با بدخواهان نظام است و در این بین، نقش امام (رحمه الله ) در روحانیت شیعه بسیار پررنگ و موثر است و می توان خود ایشان را به عنوان نماد کاملی از روحانی انقلابی معرفی کرد و رفتار سیاسی و رهنمود های ارزشمندشان را مورد بررسی قرار داد. 🔸ایثار و فداکاری برای ارزشهای اسلامی،احساس مسئولیت، رعایت تقوای الهی، پناه دهی فکری و عملی و پرهیز از تفرقه از جمله مواردی است که استاد حوزه آن‌ها را از منظر امام راحل (ره) لازمه انقلابی بودن خواند. 🔸خانم فرهنگ‌پور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اصلی ترین ویژگی های انقلابی بودن را از نگاه ایشان حضور روحانیت در متن نظام ،حفظ و حراست از نظام اسلامی، شناسایی خط توطئه ،پرهیز از افراطی گری و بصیرت خواند. https://eitaa.com/khuzestan_whc ••••✾🍃🌹 🦋🌹 🍃•✾┈•
❌ تمدید شد! 📣فراخوان ملی تولیدات و ایده‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه ادبیات و هنرکودک 🔷قالب آثار: 🔸شعر 🔸داستان 🔸نمایشنامه 🔸تصویرگری کتاب کودک 🔸پویانمایی 🔸فلش کارت 🔸طراحی بازی 🔸طراحی و چاپ روی لباس 🔸طرح نوشت‌افزار 🔷محورهای موضوعی و درون‌مایه 🔸حماسه، ایثار، معرفی نامه 🔸معرفی و زندگی‌نامه حماسه‌آفرینان استان قم 🔸وصیت‌نامه شهدا و ایثارگران استان قم به کودکان و نوجوانان 🔸وصیت‌نامه شهدای نوجوان قم 🔸وصیت‌نامه‌ دانش‌آموزان شهید استان قم 🔸خاطرات کودکانه‌ فرزندان و اطرافیان شهدای استان قم 🔸نمادهای تصویری و کلامی دفاع مقدس 🗓 مهلت ارسال آثار- تمدید شد: ۷ اسفند 📩پست الکترونیک: shohada_qom@whc.ir 📤اعلام نتایج: ۲۲ اسفند ۹۹ 🌐اطلاعات بیشتر: qom.whc.ir 🔰@shohada_MediaArtCulture
🔸قالَ اِنّی اَجِدُ فی بَدَنی ضُعْفاً 🔹پیامبر(ص) فرمود: من در بدنم سستی و ضعف احساس می کنم 💠 پیامبر ضعف جسمانی خود را فقط به دخترشان اعلام کردند، زیرا فاطمه مقام ام‌ابیها داشتند و مانند مادری دلسوز بودند ✅ نکته: بیان کردن دردها و مشکلات نزد هر کس صحیح نیست. 📚 کتاب ادبستان(نکات تربیتی از حدیث شریف کسا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ لیلة الرغائب یا رغبت‌ها؟! 💎 اميدواريم كه در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم, هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو, ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را مي‌گويند رغبت, در برابر رهبت. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. 💎 در بخش پاياني سوره مباركه «قمر» چنين آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ يعني مردان باتقوا بهشتي دارند همين (جَنَّاتٌ تَجْرِيْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ جنت جسم و بدن است و لذايذ مادي كه در آن نهرِ عسل جاري است نهرِ آب جاري است نهر شير جاري است نهر خمر جاري است اين انهار چهارگانه در اين بهشت هست. اما يك بهشت ديگري دارد كه آن براي روح ماست و اين را با واو عطف بيان نكرده بلکه فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و في» ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت براي روح ماست براي جان ماست كه نزد خدا قرار بگيريم و اوساط اهل ايمان, رغبتشان در ليلةالرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدي از اهل ايمان گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و ميل و گرايش و انجذاب خود قرار مي‌دهند. 💎 آن‌گاه درباره چنين گروهي گفته مي‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است كه ـ ان‌شاءالله ـ در ليلةالرغائب به اين رغبت‌ها بار مي‌يابيم چه اينكه ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي گرفتار هراس و رهبت شد او هم دو جهنم دارد جهنمي است كه جسم را مي‌سوزاند كه در سوره مباركه «نساء» مشخص شده است كه فرمود: ﴿كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ﴾ كه اين پوست و جسم و بدن را مي‌سوزاند و يك عذاب معنوي است كه روح را مي‌سوزاند كه ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَي الْأَفْئِدَةِ﴾ 💎 مستحضريد كه رسوايي, بي‌آبرويي اينها عذاب روح است سوخت و سوز پوست و جسم, عذاب بدن است اينكه فرمود: ﴿لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴾ رسوايي يك عذاب دردناك دروني است آن دو بخش مربوط به رهبت است كه ما بايد راهب و هراسان و گريزان باشيم, دو بخش اوّلي كه مربوط به جسم و جان ماست كه ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ مربوط به رغبت است كه ـ ان‌شاءالله ـ به اين سمت راغب باشيم. 💎بنابراين مي‌تواند رغبت‌هاي گوناگون و مراحل فراواني را در پيش رو داشته باشد كه ـ ان‌شاءالله ـدر اوّلين شب جمعه ماه پربركت رجب همه شما آن توفيق را داشته باشيد هم به جنّت جسماني برسيد هم به جنّت روحاني. 🎤 https://eitaa.com/khuzestan_whc ••••✾🍃🌹 🦋🌹 🍃•✾┈•
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا ببخش... عبد گنهکارت دلش بی قراره... # اللهم عجل لولیک الفرج 💔 ‌https://eitaa.com/khuzestan_whc ••••✾🍃🌹 🦋🌹 🍃•✾┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا