eitaa logo
تربیت رسانه ای کودک
5هزار دنبال‌کننده
551 عکس
261 ویدیو
1 فایل
در دنیایی که بازی، کارتون، گوشی و..فراگیر شده،برای تربیت کودک چکار کنیم؟ راه حل مقابله با حملات رسانه ای دشمن بر علیه کودک چیه؟ چه بازی هایی برای بچه مناسبه؟ جایگزین بازیهای خارجی چیه؟ چطور بچه رو کنترل کنیم که در اینده رسانه محور نشه؟ ادمین: @DRmahdiyar
مشاهده در ایتا
دانلود
✓ قسمت چهاردهم ❇️ اصل الف) : ✅ باید بین و فرزندان تفاوت قائل بود. ◽️ فرزندان به محبت والدین، خوراک، پوشاک، لوازم‌التحریر، کسب علم و دانش، معارف و علوم دینی و ... نیازمندند و والدین وظیفه‌دارند به این نیاز پاسخ مناسب بدهند. ▪️اما برخی از مطالبات فرزندان، نیاز حقیقی آنان نیست! بلکه خواسته آنان محسوب می‌شود. 💢 برآورده کردن این خواسته می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای خانواده به وجود بیاورد. 📛 در اختیار داشتن گوشی و تبلت هوشمند برای کودکان و نوجوانان اصلاً به صلاح آنان نیست و روانشناسان بسیاری صراحتاً این نکته را موردتوجه قرار داده‌اند. همچنین داشتن اینترنت با سرعت بیش از 128 کیلوبایت بر ثانیه به‌هیچ‌عنوان موردنیاز اعضای خانواده حتی برای تحقیقات علمی و پژوهشی نیست. @kidkid
بوسیله بازی های خشن 📽 شهرت و محبوبيت يکباره فيلم هایی یا ژانر اکشن و باعث شد کمپاني هاي بازي سازي هم تصميم به ساخت بازي هايي با چنين مضاميني بگیرند و بدين ترتيب بازي هايي مانند Mortal Kombat Thrill Kill توليد و روانه بازار شدند. 🪓 بازي هايي که در آن ها به بازيکن اجازه داده مي شد تا حريف خود را به فجيع ترين شکل ممکن بکشد و از او انتقام بگيرد. 🔪 در سري بازي هاي مورتال کامبت، بازيکن پس از ناک اوت کردن حريف، با انجام فنوني تمام کننده موسوم به Fatality، اقدام به مثله نمودن حريف خود مي کرد! 🪦 افزايش ميزان خشونت و توحش در نسخه جديد سال 2015 آن Mortal Kombat X که شاهد انجام اعمال وحشيانه- و بسيار خشن و تهوع آور هستيم. اما ✓ چرا روز به روز بر ميزان خشونت بازی ها افزوده مي شود؟ ✓ چرا جامعه مخاطب، تا اين حد پذيراي اين خشونت هستند؟ ✓ آيا تماشا و يا تجربه اين نوع خشونت مي تواند تبعات منفي براي مخاطبان خود داشته باشد؟ ⚰ پخش اخبار جنايات گروه هاي افراطي مانند ▪️، ▪️نمايش در محافل عمومي، ▪️جنگ هاي ميان کشورها ▪️و… از طريق رسانه هاي جمعي و شبکه هاي اجتماعي از مهم ترين عواملي هستند که ميزان خشونت را در جوامع بشري بالا برده اند و آنرا به امری عادی تبدیل کرده است. ادامه دارد.. @kidkid
🔵 ✓ قسمت پانزدهم ❇️ اصل ب) : ✅ والدین باید برای فرزندان خود ابزاری را تهیه کنند که برای آن محتوای مطلوب در کشور تهیه و تدارک دیده شده است. ▫️مثلاً نرم افزارهای پرورشی- آموزشی خوبی برای کودکان، نوجوانان و جوانان برای رایانه‌ها تولید شده است. ▪️اما هم اکنون ابزارهای ارتباطی در دسترس کاربران قرار دارد که ما برای آن هیچ محتوایی نداریم و تمامی محصولات موجود در بازار عرضه، غربی و غیر بومی است. 📛 خرید چنین ابزاری موجب بروز مشکلات فراوانی برای خانواده‌ها می‌شود. 💢 مثلاً بعد از گذشتن چندین سال از ورود کنسول‌های بازی پلی‌استیشن، ایکس باکس و نینتندو به کشورمان، هنوز متولیان امر و مسئولان کشور، هیچ بازی‌ای برای این ابزار تهیه نکرده‌اند. بنابراین هر بازی که والدین تهیه نمایند، تماماً غیربومی بوده که قریب به‌اتفاق این بازی‌ها دارای مشکلات متعدد اخلاقی-رفتاری هستند. درحالی‌که برای تلفن‌های هوشمند و رایانه، بازی‌های متعددی توسط متخصصین داخلی تولیدشده است. این مطلب در مورد ماهواره هم صدق می‌کند و ما برای آن محتوای مطلوبی نداریم. ✔️ نکته مهم دیگر آن است که مالک این ابزار باید والدین باشند و نه فرزندان تا در مراحل بعدی والدین بتوانند به راحتی بر نحوه استفاده فرزندان نظارت و کنترل کافی را داشته باشند. @kidkid
بوسیله بازی های خشن در ادامه.. 🏴‍☠ در يک بررسي ميداني مشخص شده بود که اغلب سربازان آمريکايي حاضر در جنگ عراق به بازي Call of duty اعتياد داشتند و سري بازي هاي مورتال کومبت در رده سوم ليست بازي هاي مورد علاقه آن ها قرار داشت. 🪓 وجود اشباع از چنين سوژه هايي ديگر هيچ براي ديدن صحنه هايي نظير سربريدن، مثله کردن و شکنجه انسان ها وجود ندارد. ⚔ به طبع اين وقايع تمايل و به ديدن و حتي انجام چنين اعمالي را نيز در مخاطبان بالا برده است. 🔪 از همين رو هر سال شاهد خشن تر شدن بازي ها و فيلم هاي سينمايي و استقبال مردمي از آن ها هستيم. ⚰ درواقع ساخت فيلم هاي اسلشري مانند Saw، Chainsaw Massacre و بازي هايي مانند مورتال کامبت X، پاسخي به اين استقبال جهاني هستند. 🧨 طي تحقيقات به عمل آمده در بخش و نوجوانان کاليفرنيا نشان مي دهد کاربران جواني که تمايل بيشتري براي انجام بازي هايي با موضوعات خشونت آميز از خود نشان مي دهند بيش از ديگران علاقه دارند تا رويدادهاي خشن را در واقعيت هم تجربه کنند. ادامه دارد.. @kidkid
بوسیله بازی های خشن ⚔ پژوهشگران براي بررسي ارتباط بين تماشاي فيلم ها، و تصاوير با رفتارهاي به شدت مانند، شليک گلوله يا حمله به افراد با استفاده از چاقو و سلاح سرد؛ مطالعاتي را روي 1588 نوجوان بين 10 تا 15 سال انجام دادند. در نهايت مشخص شد که حدود 40 درصد از اين جوانان بر اساس تنوع تجربه تماشاي صحنه هاي خشن در رسانه هاي مختلف، حداقل يکبار اقدام به انجام اعمال خشونت بار کرده اند و احتمال تکرار دوباره اين اتفاق در اين افراد نسبت به افرادي که با اينگونه صحنه ها مواجه نشده اند، 50 درصد بيشتر است. 🧨حال بياييد اين احتمال را درمورد افرادي که در رده سني بالاتري قرار دارند و دسترسي بيشتري به ابزار خشونت دارند بررسي کنيد تا متوجه شويد که خشونت افسار گسيخته رسانه اي چه بلايي بر سر جوامع بشري آورده است 🪓 آمار بالاي اخبار خشونت بار در سايت هاي خبري که نشان از تمايل افراد به آن ها دارد، بالارفتن برخوردهاي خياباني و بروز جرم هاي خشن و ده ها خبر از اين دست، همه و همه نشان دهنده نقش مخرب وجود تصاوير خشن در رسانه ها هستند. 🔪 سوغات شوم رسانه هاي غربي که متاسفانه اين روزها بخش مهمي از زندگي روزمره مردم ايران را هم درگير خود کرده است و دير يا زود بايد منتظر تبعات سنگين آن بود. ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از تراجنسی و فرا نژادی حالا فرا احمق ها و خدا زده هارو داریم😶 @kidkid
و در ها 🌈 در این‌خصوص می‌توان از انیمه‌ی Seraph of the End نام برد. 👬 داستان انیمه حول روابط دو پسر با نام‌های یوئیچیرو و میکائلا می‌چرخد. 📌 شاید اشاره به این انیمه، برای مخاطبان آن کمی عجیب باشد و حتی بگویند: ما هیچ اثری از همجنسگرایی در این انیمه ندیدیم. درواقع، این حرف‌ها می‌رساند که Seraph of the End کارش را در ، خیلی خوب انجام داده است. ✅چنان‌چه پیش‌تر گفته شد، این فرایند مربوط به ضمیر ناخودآگاه است. بنابراین بدون آن‌که متوجه شویم، تغییر می‌کند. ❇️ ذهن مخاطب مثل یک صفحه‌ی سفید در اختیار قرار می‌گیرد، تا هرچه بخواهد در آن ثبت کند‌. امّا ❇️ ذهن مخاطب فعال است. او متوجه است که رسانه چه داده‌هایی به او منتقل می‌کند و می‌تواند بگیرد و داده‌ها را پس بزند. بنابراین به‌همین سادگی دچار نمی‌شود. ادامه دارد .. ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
در ها در ادامه.. 📌 نکته ای که باید مد نظر داشت تفاوت‌های عاطفی و رفتاری دو جنسیت است. شکل برخوردی که ممکن است بین دو دختر کاملاً معمول و مرسوم باشد، چه‌بسا در رابطه‌ی دو پسر معنای متفاوتی القا کند. 🔆 حتی نحوه‌ی بغل کردن و ابراز احساسات در پسران نسبت به دختران متفاوت است. ❇️ با دقت به مسئله‌ی فوق، می‌بینیم که رفتارهای میکائلا نسب به دوستش، عجیب است. حالات چهره، نحوه‌ی برخورد و تماس‌ها به‌عنوان رابطه‌ی ‌دو پسر، کاملاً غیرعادی‌ست. ❎ چیزی‌که احتمالاً مخاطب غیراجتماعی یا مخاطب دختر، متوجه آن نمی‌شود.این رفتارها در به‌عنوان رفتارهای عادی ثبت می‌شود. ✅ در نتیجه، همان احساس مطلوبی که نسبت به رفتارهای صمیمانه دارد، نسبت به رفتارهای غیرعادی هم شکل می‌گیرد. ❌ این مسئله تدریجاً به چنین رفتار‌هایی را کاهش می‌دهد. 🔞 در ادامه‌ی داستان و در یک نقطه که احساسات مخاطب را برمی‌انگیزد، میکائلا خطاب به یو می‌گوید: عاشقت هستم. ✅ این‌جا مخاطب چه واکنشی خواهد داشت؟ ◾️ناخودآگاه مخاطب تا این لحظه مشغول ثبت رفتارهای با عنوان رفتارهای عادی و مطلوب بوده است. پس مسلّماً واکنش چندان منفی‌ای نسبت به این سناریو بروز نمی‌دهد. حتی احتمالاً آن‌را نوعی صمیمیت و عشقی پاک تفسیر می‌کند. 🔴 تداوم این فرایند، تدریجاً مفهوم “همجنسگرایی” را در مخاطب، جای “صمیمیت” و “عشق” قرار می‌دهد. یعنی دیگر متوجه “انحراف جنسی” بودن آن نیست و از واقعیت پنهانش غافل می‌شود. @kidkid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد شهید مطهری: بدبخت‌تر از بچه‌هایی که در ناز و نعمت پرورش پیدا می‌کنند در دنیا کسی نیست! ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
چند نفر بابت این پست بهم پیام های بی ادبانه دادن. کاملا واضحه که یه جمع تشکیلاتی و سازمان یافته هستند. حرفشون این بود که این پست رو پاک کن چون توهین هست به ترنسجندرها و.... خواستم بگم: به کوری چشمشون پاک نمیکنم. ازین به بعد هم بیشتر میزارم بچرخ تا بچرخیم
🔷افراد زیر ۱۳ سال در آمریکا از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی منع می‌شوند ♦️گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا لایحه جدیدی را با هدف محافظت از افراد کم‌سن در مقابل جنبه‌هایی از شبکه‌های اجتماعی که باعث بحران سلامت روان در جوانان شده به کنگره ارائه کردند. ♦️لایحه محافظت از کودکان در رسانه‌های اجتماعی حداقل سن کاربران این رسانه‌ها را ۱۳ سال تعریف می‌کند. برای نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۸ سال رضایت والدین نیاز است و پلتفرم‌ها از استفاده از الگوریتم‌ها برای توصیۀ محتوا به این کاربران منع می‌شوند. ♦️طبق این طرح، بزرگسالان باید برای نوجوانان خود حساب کاربری ایجاد کنند و یک فرم معتبر شناسایی ارائه دهند تا بتوانند در یک پلتفرم کاربر شوند. @emswar
به بهانه ی مشکل جسمی و هورمونی میرند هر غلطی میکنن و میگن ما همجنسگرا هستیم. خیلییییی غلط میکنید همجنسگرایی رو ترویج میدید شما! بیماری؟ برو درمان شو دارو بگیر یا جراحی شو حق نداری صد جور استدلال غربی و احمقانه بیاری والسلام
مسول نظارت بر واردات یا تولید و عرضه لوازم التحریر در کشور کیه و کجاست!؟ ولی وظیفه ی والدین اینه که نظارت داشته باشن @kidkid
🟢 ✓ قسمت شانزدهم ❇️ اصل ج) : بهتر است والدین قبل از خرید ابزارهای نوین ارتباطی بازی‌ها، نرم‌افزارها و.. محتواهای خوبی را برای آن رصد کرده و تهیه نمایند. سپس ضمن معرفی آن به فرزند خود، به‌مرورزمان بخشی از محتوای تهیه‌شده را در اختیار آنان قرار دهند. جهت تهیه محتوای خوب برای رسانه‌های دیجیتال می‌توان به این منابع مراجعه کنید: ✅ تارنمای www.peyvandha.ir برای آشنایی با تارنماهای اینترنتی مناسب برای گروه‌های سنی مختلف. ✅ تارنمای www.ircg.ir جهت آشنایی با بازی‌های مناسب برای گروه‌های سنی مختلف. ✅ تارنماهایwww.rasekhoon.net و www.tebyan.net برای تهیه فیلم‌ها و پویانمایی‌های مناسب. ✅ تارنمای فروشگاه اینترنتی ایفه به آدرس www.efeh.ir جهت آشنایی با اسباب‌بازی‌های مناسب برای کودکان. ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
و نحوه آنان ✓قسمت اول 👨‍🎤نسل زد یعنی چه؟ در خیلی از تعاریف رایج، نسل زد را دهه و میدانند در صورتی که نسل زد ربطی به سن و سال ندارد، چرا که یک فرد مسن هم میتواند نسل زد باشد. 🧟 زد مخفف کلمه است زامبی‌ها مردگان متحرک اند 👾 از چه جهت به این نسل از افراد نسل زد گفته می‌شود؟ 💯 از آن جهت که هیچ دست خودشان نیست رفتارهایشان تحت است. ⚠️ به این‌ها می‌گویند زامبی چون رسانه‌ها این‌ها را مدیریت می‌کنند❗️ 📵 این‌ها زامبی‌اند از این جهت که: ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ #و... هیچ کدامش از خودش نیست.. تحت مدیریت رسانه است‼️ به این افراد می گویند. ادامه دارد.. ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
کانال تخصصی جنگ های ادراکی، محاسباتی، شناختی با رویکرد رسانه 🇮🇷بیش از سی عنوان کتاب و جزوه تخصصی 📋✒️درسگفتار های جنگ های رسانه ای 🚨معرفی نمونه های عملیات شناختی 📚کتب و جزوات جنگ شناختی 🎬اشنایی با سواد رسانه ☠️دشمن شناسی رسانه ای 🎯ارائه مصاديق جنگ شناختی 💻تحلیل های شناختی در حوزه رسانه جهت درخواست برگزاری دوره های جنگ شناختی، رسانه شناسی، تحلیل فیلم، عملیات روانی، پروژه های علمی و عملیاتی و...پیام دهید. https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
این نگاه غیرعلمی و پر از مشکل هست. کسی اینو داد بهش بگید باشه تو خوب میگی @kidkid
کانال تلگرام تربیت رسانه ای کودک
🟢 ✓ قسمت هفدهم ❇️ اصل د) : ✅ در هر خانواده برای استفاده مطلوب از رسانه‌های نوین، زمان مشخصی را در نظر بگیرد. 🧑‍💻 مثلاً اگر برای نوجوان کل زمان استفاده از این رسانه‌ها را 2 ساعت در نظر بگیریم، می‌توان 1 ساعت را به رایانه و ساعت دیگر را به تلویزیون اختصاص داد. 📵 شب‌هنگام نامناسب‌ترین زمان برای استفاده از ابزارهای ارتباطی است. 💢 زمان استفاده از رسانه‌های نوین نباید با زمان اختصاص‌یافته به مسائل مهم‌تری همچون ▫️عبادت، ▫️مطالعه، ▫️تفریح با دوستان، ▫️بازی‌های حقیقی ▫️و ... تداخل داشته باشد و موجب برهم خوردن نظم حاکم بر موارد فوق‌الذکر گردد. ❎ مثلاً نباید نماز اول وقت را به خاطر حضور در شبکه‌های اجتماعی به تأخیر انداخت و یا ❌ در ایام امتحانات به بازی‌های رایانه ای پرداخت. 🌼امام کاظم علیه‌السلام در حدیثی نورانی درزمینهٔ استفاده مطلوب از ساعات زندگی می‌فرمایند: تلاش کنید که وقت شما چهار ساعت باشد: 1⃣ ساعتی برای مناجات باخدا، 2⃣ ساعتی برای کار زندگی (امرارمعاش)، 3⃣ساعتی برای معاشرت با برادران و اشخاص مورد اعتماد که شمارا از عیب‌هایتان آگاه نمایند و از دل با شما خالص و یکرو باشند و 4⃣ ساعتی که در آن برای لذت‌های غیر حرام خویش خلوت کنید و با این ساعت، برای سه ساعت دیگر نیرو می‌یابید» ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ این واقعیت رو با چشمات ببین و باور کن ▪️تبلیغات رسانه ها بر علیه این نسل خیلی خیلی دروغه 📍تهران خیابان شهید مدنی ؛ خیابان حسینی ؛ دبستان پسرانه سلمان فارسی @emswar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از تا 🟡 سناریوی شناساندن زامبی و زامبی سازی از ✓ ها شروع شد.. ✓ سازی شد.. ✓ بخشی شد.. 🔸 و پشت سرش یک شد.. 🔻 و از طریق ▪️ بازی های رایانه ای ▪️ فیلم ها ▪️ کارتون ها ▪️ و... به مخاطب خود شد. 🔶 و سپس به دنیای واقعی ورود کرد در حال حاضر در پشت ویترین‼️ 🔸 و چند صباحی دیگر در فضای حقیقی بین مردم نمایان میشود.. 🔮 نحوه هویت بخشی به یک ▫️ ، ▫️ ، ▫️ اینگونه از فضای سایبر شروع، و پس از گذراندن یک سیر هدفمند وارد فضای حقیقی میشود. ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀